Markuksen lopun Jeesus?

Anonyymi

Markuksen loppu 16:9-20.

Kannattaa varoa Jeesuksen nimen hokijoita ja "uskotaan ja kastetaan" hokijoita, ensin kaste sitten usko.
Markuksen lopun "Jeesus" kun paljastanut täysin tuntemattomaksi henkilöksi, joka on sinne satojen vuosien perästä tekstejään saanut lisättyä.

Uskotaan ja kastetaan juodaan myrkkyä ja annetaan krrmeiden pistää ja ojennetaan käsiä jne.myrkynjuonnit on saman tuntemattoman henkilön kirjoituksia. (Mark.16:9-20)

Mansonin heluntailaisten lahko hoki kovasti tuota hellarien rakastamia jakeita, he joivat uskonkiihkossaan myrkyä huonolla seuraukselle. Nuoria kannattaa varoittaa lahkolaisten uskonkiihkosta ja siihen liittymisestä.

Asiasta varoitetaan lukijoita suhtaumaan varauksella Markuksen evankeliummin lopun teksteihin, Mark.16:8 kohdalla näin:

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

56

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>> ensin kaste sitten usko.

Mitä virkaa on kasteella ilman uskoa?

• Anonyymi

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Mitä virkaa on uskolla ilman Kristillistä kastetta.

(Kristillinen kaste on vain vanhoissa Kristillisissä kirkoissa, joissa uskotaan Jumalan Sanaan.

Lahkokaste uskonyhdistyksen jäseneksi on pelkää vettä, sillä ei ole mitään virkaa.

Harhaoppisissa Jenkkilahkoissa sekä kristillisen kasteen että ehtoollisen merkitys on "vesitetty". Ne ovat pelkkiä ihmisen tekoja.

Jenkkilahkojen uskonnot eivät kuulu kristinuskoon ollenkaan (Jehovantodistajat, Helluntailaisuus, Mormonismi)

• Anonyymi kirjoitti:

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Mitä virkaa on uskolla ilman Kristillistä kastetta.

(Kristillinen kaste on vain vanhoissa Kristillisissä kirkoissa, joissa uskotaan Jumalan Sanaan.

Lahkokaste uskonyhdistyksen jäseneksi on pelkää vettä, sillä ei ole mitään virkaa.

Harhaoppisissa Jenkkilahkoissa sekä kristillisen kasteen että ehtoollisen merkitys on "vesitetty". Ne ovat pelkkiä ihmisen tekoja.

Jenkkilahkojen uskonnot eivät kuulu kristinuskoon ollenkaan (Jehovantodistajat, Helluntailaisuus, Mormonismi)

>>> Mitä virkaa on uskolla ilman Kristillistä kastetta.

Usko on perusta, kaikki muu johdannainen.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Mitä virkaa on uskolla ilman Kristillistä kastetta.

Usko on perusta, kaikki muu johdannainen.

Mikset usko Jeesusta?

Kasteessa ihminen liitetään Kristuksen ruumiiseen.

Ensin kaste Kristuskalliolle ja sitten lakien opetus on Jeesuksen järjestys.

Kastamalla ja sitten opettamalla on Jeesuksen järjestys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset usko Jeesusta?

Kasteessa ihminen liitetään Kristuksen ruumiiseen.

Ensin kaste Kristuskalliolle ja sitten lakien opetus on Jeesuksen järjestys.

Kastamalla ja sitten opettamalla on Jeesuksen järjestys.

Uskossa, uskoontulossa ihminen liitetään Jeesuksen ruumiiseen.

Ensin uskoontulossa uudestisynttäri ja sitten armon opetus on Jeesuksen järjestys.

Uskoontulossa uudestisyntymällä ja sitten armolla on Jeesuksen järjestys.

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskossa, uskoontulossa ihminen liitetään Jeesuksen ruumiiseen.

Ensin uskoontulossa uudestisynttäri ja sitten armon opetus on Jeesuksen järjestys.

Uskoontulossa uudestisyntymällä ja sitten armolla on Jeesuksen järjestys.

Commandohauis

Kasteessa ihminen liitetään Kristuksen ruumiiseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa ihminen liitetään Kristuksen ruumiiseen

Mutta missä kasteessa ???

Siitä on kysymys !

1) Lakiliiton aikaisessa ulkoisessa ja ihmisen suorittamassa vesikasteessa, eli parannuksen kasteessa ?

Vai:

2) Jeesuksen surittamassa Pyhällä Hengellä kastamisessa, eli kun ihminen kuulee evankeliumin sanoman ja Jumalan synnyttää Uskon ja ihminen saa Pyhän Hengen ?

Kumpi on se YKSI kaste uudessa liitossa, ja kumpi siis on ja toimii sinettinä ja vakuutena pelastuksestamme, VESI vai Henki ???

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

• Anonyymi

Jeesuksen puheista 1/3 on varoituksia lopu ajan lahkojen harhaopeista ja eksytyksistä..."He tulevat luoksenne lammasten vaatteissa, mutta ovat sisältä raatelevia susia"

En ole koskaan kuullut helluntailaisten saarnoissaan käsittelevän tuota aihetta. MIKSI?

• Anonyymi

Ethän tiedä heistä mitään muutenkaan.

• Anonyymi

Raamatun tekstit kun on puhekielen ilmauksista tehtyjä kuulijan kuulemia pätkiä ja katkelmia, vuorosanoja.

Eivät mitään kirjakielen täydellisiä lauseita, joissa olisi joka kerta kaikki lauseenjäsenet mukana oikeilla paikoillaan.

Harhaanjohtajat käyttävät sitä puutetta häikäilemättä hyväkseen kikkaisemalla yksittäisillä sanoilla ja sanajärjestyksillä ymmärtämättä asioita kokonaisuutena.

• Anonyymi

Oikea kristinukso kasteineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ordotoksien tuomana itäistä reittiä pitkin.

• Anonyymi

Tuo on tottta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on tottta.

Vieraslajit yrittää syrjäyttää alkuperäistä kristinuskoa pois.

• Anonyymi

Ortodoksisuus ei ole kristillistä

• Anonyymi

Matt.19:28 Niin Jeesus sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: siinä uudestityntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Luuk.22:28-30 Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani; ja minä säädin teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. 1Kor.6:1-3 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asioita toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä? Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita? Eettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita? Ilm.3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellansa.

• Anonyymi

Harhaoppiset anabaptistiset uskonlahkot

Harhaoppiset uskonlahkot lisäkasteineen on juuri sitä vihamiehen kylvämää lopun ajan lustetta, joka on kietoutunut vanhan oikean Kristillisten kirkkojen ympärille niin tiukasti, että enkelit vaikka haluaisivat eivät saa mennä repimään sitä irti, sillä silloin vaurioitettaisiin vanhojen kirkkokuntien oikeata uskoa, kastetta ja Jumalan sanaa.

Raamattu sanoo, että lahkoluste on oikean kristinuskon tapaista harhaoppia eli heresiaa, joka kerätään "nippuihin" eli uskonlahkoihin valmiiksi lopullista käsittelyä varten.

Mt.13
      25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
      26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
      27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
      28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
      29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
      30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

• Anonyymi

Seitsemännen päivän todistajat ovat saatanan synagooga.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seitsemännen päivän todistajat ovat saatanan synagooga.

Yhden kohdan hokijoiden taustaa pitää tutkia huolellisesti, mistä he ovat kotoisin.

Raamattu on kokonaisuus, joka ei heti lukijalle avaudu, eikä sen hengelliset totuuden ei avaudu kuin harvoille ja valituille, joille Jumala uskoo asioita paljastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhden kohdan hokijoiden taustaa pitää tutkia huolellisesti, mistä he ovat kotoisin.

Raamattu on kokonaisuus, joka ei heti lukijalle avaudu, eikä sen hengelliset totuuden ei avaudu kuin harvoille ja valituille, joille Jumala uskoo asioita paljastaa.

Jehovantodistajat,Helluntailaiset,Mormonit,7pv.adventistit ovat sielunveljiä ja sisaria keskenään. Lahkoliikkeiden johtajat tiesivät ja tunsivat hyvin toistensa opit ja väitteet ja ottivat toisistaan mallia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovantodistajat,Helluntailaiset,Mormonit,7pv.adventistit ovat sielunveljiä ja sisaria keskenään. Lahkoliikkeiden johtajat tiesivät ja tunsivat hyvin toistensa opit ja väitteet ja ottivat toisistaan mallia.

Jenkkilahkojen pää markkinointi alue on entuudestaan Kristityt maat, joissa jo oleva kristilisyyden ne haluavat tuhota ja tuoda omat oppinsa tilalle.

• Anonyymi

Et näytä tietävän mihin luste on kylvetty.

Katolinen ja sen tytärkirkot ovat tehneet oman oppinsa lusteen siemenistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se riippuu ihan siitä kuinka paljon itse välittää ottaa selvää ja kuinka avoin on.

• Anonyymi

On eri asia uskoa Jeesukseen kuin uskoa Jeesusta, eli mitä Jeesus puhui.

Ihminen voi sanoa uskovansa Jeesukseen, mutta ei usko Jeesusta eikä tottele hänen käskyjään, kehotuksiaan ja neuvojaan.

• Anonyymi

Helluntailaiset sanovat uskovansa Jeesukseen.

Mutta eivät tottele, mitä Jeesus on puhunut ja käskenyt tehdä.

Mt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja vapisevat (ja varmaan kaatuilevatkin)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riivaajat uskovat Jeesukseen ja antvat siitä suun tunnustuksen"

Eikös silloin hellariopin mukaan pelastus ole varma asia?

Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?

• Anonyymi

Päinvastoin.

Et tunne hellareita. Miksi valehtelet heistä pahaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päinvastoin.

Et tunne hellareita. Miksi valehtelet heistä pahaa?

Jenkkilahkojen päämarkkinointialue on entuudestaan Kristityt maat, joissa jo olevan kristilisyyden ne haluavat tuhota ja tuoda omat oppinsa tilalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan voiman ilmenemisessä joskus ihmiset kaatuvat.

Joh.18:
        6. Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen" , he perääntyivät ja kaatuivat maahan.

Matt. 28:
        2. Yhtäkkiä tuli voimakas maanjäristys, sillä Herran enkeli laskeutui alas taivaasta. Hän tuli, vieritti kiven pois ja istuutui sille.
        3. Hän oli näöltään kuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkoiset kuin lumi.
        4. Vartijat pelästyivät häntä niin, että alkoivat vapista ja tulivat kuin kuolleiksi.

Pyhän Hengen tullessa helluntaina, ihmiset luulivat uskovien olevan juovuksissa ja pilkkasivat heitä, niin nykyäänkin.
        Ap.t.2:
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.

• Välva kirjoitti:

Jumalan voiman ilmenemisessä joskus ihmiset kaatuvat.

Joh.18:
        6. Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen" , he perääntyivät ja kaatuivat maahan.

Matt. 28:
        2. Yhtäkkiä tuli voimakas maanjäristys, sillä Herran enkeli laskeutui alas taivaasta. Hän tuli, vieritti kiven pois ja istuutui sille.
        3. Hän oli näöltään kuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkoiset kuin lumi.
        4. Vartijat pelästyivät häntä niin, että alkoivat vapista ja tulivat kuin kuolleiksi.

Pyhän Hengen tullessa helluntaina, ihmiset luulivat uskovien olevan juovuksissa ja pilkkasivat heitä, niin nykyäänkin.
        Ap.t.2:
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.

>>> Jumalan voiman ilmenemisessä joskus ihmiset kaatuvat.

Valitsemasi sana "joskus" tarkoittanee "harvoin", tai ehkä "silloin tälloin". Vapaiden suuntien sirkus on kaukana siitä. Katsotaan tuore esimerkki:
        https://www.youtube.com/watch?v=RwoBUl_Jbts

• Henki kirjoitti:

>>> Jumalan voiman ilmenemisessä joskus ihmiset kaatuvat.

Valitsemasi sana "joskus" tarkoittanee "harvoin", tai ehkä "silloin tälloin". Vapaiden suuntien sirkus on kaukana siitä. Katsotaan tuore esimerkki:
        https://www.youtube.com/watch?v=RwoBUl_Jbts

En ole kuullut, että näitten tapahtumien suhteellisuutta on laskettu ?
        Mutta en ainakaan liioittele jos sanon "joskus", mutta se ei tarkoita samaa kuin "harvoin" .

Sanoessasi tapahtumia sirkukseksi, olet vaarassa tekemään Pyhän Hengen pilkkaa, koska kyseisiä ilmiöitä tapahtuu yleisesti Pyhän Hengen vaikutuksesta.

Ei ole mitään syytä pilkata tapahtumia, joita ei tunne.

• Välva kirjoitti:

En ole kuullut, että näitten tapahtumien suhteellisuutta on laskettu ?
        Mutta en ainakaan liioittele jos sanon "joskus", mutta se ei tarkoita samaa kuin "harvoin" .

Sanoessasi tapahtumia sirkukseksi, olet vaarassa tekemään Pyhän Hengen pilkkaa, koska kyseisiä ilmiöitä tapahtuu yleisesti Pyhän Hengen vaikutuksesta.

Ei ole mitään syytä pilkata tapahtumia, joita ei tunne.

Uskon, että PH kiertää kaukaa tuon tyyppiset karismaattiset lavashow't ja viihtyy siellä, missä pehmeä kynttilänvalo valaisee pimeät nurkat.

• Henki kirjoitti:

Uskon, että PH kiertää kaukaa tuon tyyppiset karismaattiset lavashow't ja viihtyy siellä, missä pehmeä kynttilänvalo valaisee pimeät nurkat.

Ensimmäisenä helluntaina, kun Pyhä Henki vuodatettiin, niin silloinki oli sinunlaisiasi pilkkaajia, joilla oli sama mieli kuin sinulla. Ap.t.1:13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä." Samoin nykyisinkin on pilkkajia.

Ap.t.1:
        Pyhän Hengen vuodattaminen
        1, Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."

• Välva kirjoitti:

Ensimmäisenä helluntaina, kun Pyhä Henki vuodatettiin, niin silloinki oli sinunlaisiasi pilkkaajia, joilla oli sama mieli kuin sinulla. Ap.t.1:13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä." Samoin nykyisinkin on pilkkajia.

Ap.t.1:
        Pyhän Hengen vuodattaminen
        1, Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."

>>> silloinki oli sinunlaisiasi pilkkaajia, joilla oli sama mieli kuin sinulla... samoin nykyisinkin on pilkkajia...

Voisitko täsmentää, missä lauseessa pilkkasin Pyhää Henkeä ja millä tavalla vai haluatko oikeasti alkaa leikkiä hengellistä psykologia kanssani?

• Henki kirjoitti:

>>> silloinki oli sinunlaisiasi pilkkaajia, joilla oli sama mieli kuin sinulla... samoin nykyisinkin on pilkkajia...

Voisitko täsmentää, missä lauseessa pilkkasin Pyhää Henkeä ja millä tavalla vai haluatko oikeasti alkaa leikkiä hengellistä psykologia kanssani?

Yllä oli luku 2. eikä 1. muuten sama teksti.

RKK Ap.t.2:

Kr.38 Ap.t.2
        13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".

Novum kommentaari
        13. Makean viinin alkoholipitoisuus oli korkea. Uskoivatko nämä pilkkaajat todella opetuslasten olevan humalassa, vai ilmaisevatko sanat vain heidän halveksuntansa hengellisiä asioita kohtaan? Myöhemmin Paavalia sanottiin »hulluksi» (26:24). Täynnä viiniä tai täynnä Henkeä - ne ovat ehdottomasti vastakohtia (Ef 5:18).

• Välva kirjoitti:

Yllä oli luku 2. eikä 1. muuten sama teksti.

RKK Ap.t.2:

Kr.38 Ap.t.2
        13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".

Novum kommentaari
        13. Makean viinin alkoholipitoisuus oli korkea. Uskoivatko nämä pilkkaajat todella opetuslasten olevan humalassa, vai ilmaisevatko sanat vain heidän halveksuntansa hengellisiä asioita kohtaan? Myöhemmin Paavalia sanottiin »hulluksi» (26:24). Täynnä viiniä tai täynnä Henkeä - ne ovat ehdottomasti vastakohtia (Ef 5:18).

En puhunut mitään humalatilasta, vaan PH:n puuttumisesta näistä menestyteolgien eli saatananpalvojien järjestämistä kokouksista, joiden ainoana tehtävänä on kerätä mahdollisimman paljon rahaa hyödyllisiltä idiooteilta. Ymmärsitkö kysymyksen vai pitääkö toistaa?

• Henki kirjoitti:

En puhunut mitään humalatilasta, vaan PH:n puuttumisesta näistä menestyteolgien eli saatananpalvojien järjestämistä kokouksista, joiden ainoana tehtävänä on kerätä mahdollisimman paljon rahaa hyödyllisiltä idiooteilta. Ymmärsitkö kysymyksen vai pitääkö toistaa?

En minäkään epäillyt sinuna P.H pilkasta , vaan varoitin, ettet mene liian varomattomaksi. kirjoitin: " Sanoessasi tapahtumia sirkukseksi, olet vaarassa tekemään Pyhän Hengen pilkkaa, koska kyseisiä ilmiöitä tapahtuu yleisesti Pyhän Hengen vaikutuksesta."

Olen minäkin monesti joistakin ilmiöistä sitä mieltä, ettei osa niistä ole oikein, siksi on tärkeää kaikki arvioida Raamatun valossa. Mutta on varottava, ettei erehtyessä käyttäisi liian voimakkaita nimityksiä.
        Viittaamastasi video oli minulle vierasta.

Minäkin olen samalla tulilinjalla, vaarassa sanoa liian nimittelevästi.
        Armoa ja Jumalan apua tässä tarvitaan, muuten en selviäisi.

1.Joh.4: Koetelkaa henget!
        1.Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

1.Kor.10:
        15. Puhun kuin järkeville. Arvostelkaa itse, mitä minä sanon.

• Anonyymi

Jumalaton pilkkaaja, olet noussut Herraan Jeesusta vastaan. Herra itse sanoo: Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Sinulla on toinen tie ja toine totuus: noussut Jumalan valtakuntaan kastemaljasta. Sinusta Jeesus todistaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. Kastemalja eikä kraanavesi ole ovi eikä portti Jumalan valtakuntaan. Ainoa ovi on Jeesus josta, et ole astunut sisällä.
      OLET VARAS JA RYÖVÄRI.
      Jeesus puhuu kaltaisistasi väkivalloin Taivasten valtakunnan itselleen ottaneista: Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

• Anonyymi

Kristityillä on se oikea Jeesus, johon jo lapsena on oksastettu.

Hurmoslahkojen lisäkasteissa ihminen kiroaa Jeesuksen ja ottaa vastaan toisen hengen, toisen jeesuksen, vieras henki, vieras kieli.

• Anonyymi

Meinaatko herjaaja siis että Kristittyjen kastetut lapset eivät ole Jumalan valtakunnassa?

Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle.

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Jenkkilahkojen päämarkkinointi alue on entuudestaan Kristityt maat, joissa jo olevan kristilisyyden ne haluavat tuhota ja tuoda omat oppinsa tilalle.

• Anonyymi

kyllä kolisee taas sakastin lattian alla !

• Anonyymi

Vastustakaa Perkelettä, niin se teistä pakenee! (Jeesus)

• Anonyymi

Kirkot on kirkkoja ja lahkot on lahkoja.

Kirkkojen ei pidä muuttua sirkusteltoiksi.

• Anonyymi

Alkukieltä osaavat tietävät, että vasta Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjä alettiin kutsua "uskoviksi", kreikaksi pistos=Kristukseen kasteessa liitetty.

" Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? kuolema=veren suoja

Kasteessa Jeesuksen veren hinnalla ja läsnäolossa ihmisen kaikki syntirasitteen (tekosynnit, perisynti eli maailmansynti) pestään ja poistetaan ja vasta synnitön puhdas ihminen on kelvollinen ottamaan vastaan Jumalan Pyhän Hengen, joka on varmasti uskon, toivon ja rakkauden ja rauhan henki.

Kristittyjen kasteessa ihminen liitetään eli oksastetaan Kristuksen synnittömään ruumiiseen. Kaste nimeen Isän ja Pojan ja PyhänHengen (Mt.28:18-20)
      Ef.4:5 "Yksi kaste" riittää. Jumalan ei tarvitse uusia tekojaan, eikä Jeesuksen mennä uudestaan ristille. Kerta riittää.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,
      ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI
      Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

KASTAMINEN TARKOITTAA SUOMEKSI YHTEENLIITTÄMISITÄ.

Helluntailaiset valehtelevat, että uskoontulossa tapahtuu kaikki se, mikä Raamatun mukaan tapahtuu Kristillisessä kasteessa.

• Anonyymi

Mutta missä kasteessa ???

Siitä on kysymys !

1) Lakiliiton aikaisessa ulkoisessa ja ihmisen suorittamassa vesikasteessa, eli parannuksen kasteessa ?

Vai:

2) Jeesuksen surittamassa Pyhällä Hengellä kastamisessa, eli kun ihminen kuulee evankeliumin sanoman ja Jumalan synnyttää Uskon ja ihminen saa Pyhän Hengen ?

Kumpi on se YKSI kaste uudessa liitossa, ja kumpi siis on ja toimii sinettinä ja vakuutena pelastuksestamme, VESI vai Henki ???

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

• Anonyymi

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Markuksen loppu "uskotaan ja kastetaan, juodaan myrkkyä ja tullaan viisaiksi, annetaan kärmeiden vaan purra, ei hätiä mitiä, ojennellaan vaan kädet sairaan päälle, niin sairaudet pakenevat (täysin tuntemattoman kulkumiehen runoilua lisätty satoja vuosia jälkikäteen Raamattuun)

Raamatussa on varoitus asiasta Mark.16:9 kohdalla.

• Anonyymi

"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi. "

• Anonyymi

Markuksen loppu on lisätty jonkun toisen kirjoittajan toimesta satoja vuosia myöhemmin.

Onko se ongelma? Miksi niin on tehty?

Yleinen ajatus on, että lisäyksellä saadaan yhteneväinen runko tapahtumille kun verrataan toisiin evankeliumeihin. Mutta ovatko lisäyksen asiat oikeaa kristinuskoa? Väitetyt tapahtumien kulut ja myrkyn juomiset käärmeineen ynnä muut..

Onko Markuksen evankeliumin loppu sellaista mikä ei oikeasti kuulu siihen ja pitäisikö se poistaa?

Ottamatta kantaa Jehovan todistajiin ja heidän opetuksiinsa niin heidän Raamatun versiossa ei ole kyseistä lisäystä.

Eikä myöskään tarinaa kuka on synnitön ja heittää ensimmäisen kiven? Koska sekin on lisätty tuhat vuotta myöhemmin Johanneksen evankeliumiin.

• Anonyymi

Kaikki jälkikäteiset lisäykset pitäisi poistaa tietenkin.

33/38 onkin poistettu jälkikäteen lisätty hoverran uskontunnustus, joka on sinne jälkikäteen lisätty, mutta ei ole vanhimmissa kirjakääröissä ollenkaan

ks. Apt. 8:37/ vuodenn 33/38 kohdalta, mitä siinä lukee?

37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

Jostain syystä hellarit vetoavat ahkeraan, juuri niihin lisättyihin kohtiin.

• Anonyymi

Ei Jeesus kehottanut ketään myrkkyä juomaan, niinkuin hihhulit tekevät ja hokevat ja monissa äärilahkoissa sitä on pidetty tosiuskovan testinä, huonolla menestyksellä.

esim.helluntalaien Mansonin lahko ja David Korasinin lahko USA:ssa, josta se helluntailaisuus lähti 100 v. sitten liikkeelle.

• Anonyymi

Jälkikäteiset lisäykset on paha juttu. Samoin poistot. ks. Ilmestyskirjan kohta, mikä seuraa lisäilijöitä ja heidän kannattajiaan.

• Anonyymi

ks. Apt. 8:37/ vuoden 33/38 kohdalta, mitä siinä lukee?

• Anonyymi

Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.

• Anonyymi

Heti silloin kun helluntailaisia alkoi ulkomailta tulla Suomeen noin 100 vuotta sitten niin täällä
      olevat uskovaiset sanoivat heti, että heissä on vieras henki, joka ei ole oikea.

Mutta pikkuhiljaa he ovat soluttautuneet vanhan kristikunnan sekaan ja monet uskovat, että he ovatkin niitä oikeita kristittyjä.

Eihän se eksytys muuten väkevä eksytys olisi jos tavallinen kansalainen sen heti huomaisi.

Tavallinen tallaaja kun pitää väärennöstä kauniinpana kuin alkuperäistä kristinuskoa, joka tuli Suomeen yli tuhat vuotta aikaisemmin kuin helluntailaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5004
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      23
      4083
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2371
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2184
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1978
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1878
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1567
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1209
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1144
    Aihe