mikä on lestadiolaisten ja helluntalaisten ero?

Anonyymi

mikä on lestadiolaisten ja helluntalaisten ero? miksi ei vois vaan hyväksyä toisten oppi. mennään tänään helluntalaisten toimitalolle. ja sovitaan riidat. paiskataa kättä

123

4341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ero on se, että helluntailaiset ovat tunnustautuvia Kristittyjä, Jeesuksen seuraajia, sekä kastettuja Häneen, Vellut ovat uskonnollinen järjestö. kuten Jehovaan Todistajat yms.

• Anonyymi

SRK on terroristijärjestöön verrattavissa oleva liike

• Anonyymi

Ei kait normaalijärkinen ihminen tuollaisia lausuntoja anna.

• Anonyymi

Nuo vastaukset eivät ole kristityn uskovaisen vastauksia. ainakaan edellinen vastaus

• Anonyymi

ei kukaan normaali tue SRK rikollista toimintaa

• Anonyymi

Helluntailaiseksi voi ryhtyä omalla päätöksellä.

Jumalan valtakuntaan sisälle voi tulla vain, jos Jumala kutsuu.

Siinä on siis vissi ero.

Helluntailaisten joukossa on toki monia hyviä ihmisiä. Esimerkiksi Keuruun Iso Kirja -opisto hövelisti vuokrasi Jumalan valtakunnan käyttöön opiston ja leirintäalueen tilat.

• Anonyymi

Helluntalainen sannoo tulevansa uskoon. Ja siihen helluntalaisten mukkaan tullaan lausumalla esimerkiksi ns uskovien rukous. Tuossa hetkessä ihminen lähinnä hurahtaa uskoon. Helluntalaiseksi liitytään sitten uskoon hurahtamisen jälkeen, kun käydään helluntaiseurakunnassa upotuskasteella. Jos olet tuon upotuskasteen jo käynyt esim babtistiseurakunnassa, sun ei tarvihe tehä sitä ennää helluntaiseurakunnassa. Sen ku alat käymään helluntaiseurakunnassa ja olet helluntalainen. Joku voi olla babtisti, metodisti ja helluntalainen yhtä aikaa. Lestadiolainen sen sijaan ei voi olla yhtä aikaa körtti ja rukoilevainen.

• Anonyymi

mutta pitää sinulla uskoa niin kuin ne opettaa.

• Anonyymi

Lestadiolaiset kuuluvat lutterilaiseen kirkkoon ja jakaa samat sakramentit, joskin kuitenkin niin, ettei etenkään vanhoillislestadiolaiset pidä kaikkia lutherilaisia uskovaisina. Vanhoillinen lestadiolainen uskoo, että täytyy saada synnit anteeksi sanallisessa julistuksessa toiselta vanhoilliselta lestadiolaiselta. Helluntalaisilla taas on aikuiskaste ja on karismaattinen liike jossa korostettaan niin sanotuita armolahjoja. Helluntalaisuudessa ilmenee mm. kielillä puhumista, eli joku sopertaa siansaksaa ja toinen on tulkitsevinaan sitä. Lestadiolaiset eivät ymmärrä kielillä puhumista näin. Lestadiolaisen mukaan turha siansaksan sopeltaminen ei ole millään tavalla hyödyksi.

• Anonyymi

ei uudestisyntymätön mitään ymmärräkkään kielilläpuhumisesta eikä koko asiasta, eikä muutenkaan Raamatun asioista, kunhan joukon jatkona hokee mitä milloinkin.

kuten edelläkirjoittaja antaa siitä näytteen.

• Anonyymi

Muutanat vl-puhujat väittävät, että armolahjat jäivät apostolien aikaan eikä olisi voimassa enää.

Eturintaman lähetystyössä vainojen keskellä Afrikassa monet luterilaisetkin papit todistavat kun Pyhän Hengen voimassa julistetaan Kristuksen sovitustyön voimaa ja syntien anteeksiantamusta Jeesuksen Pyhässä nimessä ja veren evankeliumi on voimissaan ja sairaat parantuu suomalaisten uskovien pappien todistaessa Jumalan voimallisia tekoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Muutanat vl-puhujat väittävät, että armolahjat jäivät apostolien aikaan eikä olisi voimassa enää.

Eturintaman lähetystyössä vainojen keskellä Afrikassa monet luterilaisetkin papit todistavat kun Pyhän Hengen voimassa julistetaan Kristuksen sovitustyön voimaa ja syntien anteeksiantamusta Jeesuksen Pyhässä nimessä ja veren evankeliumi on voimissaan ja sairaat parantuu suomalaisten uskovien pappien todistaessa Jumalan voimallisia tekoja.

Miksi niitä on lähes jokaisella Kristityllä, jaa Jesushan sanookin; Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

Miksi Velluilla ei ole, siksi kun ei ole Jeesustakaan.

• Anonyymi

Joka sanoo, että kielillä puhuva puhuu siansaksaa, niin ei ole kai lukenut läpi raamattua. Silloin ihminen ei käsitä, että Pyhä Henki vaikuttaa silloin, kun puhuu kielillä. Kor. 12:10 kerrotaan, että kerrotaan: "toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä". Paavali toteaa, että "Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo". Paavai toteaa, "että puhun kielillä, jopa enemmän kuin kukaan teistä". 14:18. Aivan selvästi tulee julki, että on paljon, jotka eivät ymmärrä lainkaan, mistä on kyse, kun puhutaan henkilahjoista. Paljon silloin menettää paljon, vaikka olisi uskossa. Alkuseurakunnassa oli runsaasti hengellisiä lahjoja. Jeesus jopa kielsi opetuslapsia ennen kuin he täyttyisivät Pyhällä Hengellä. Nyt suurin osa uskovista eivät edes kaipaa näitä välttämättömiä henki- eli armolahjoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Joka sanoo, että kielillä puhuva puhuu siansaksaa, niin ei ole kai lukenut läpi raamattua. Silloin ihminen ei käsitä, että Pyhä Henki vaikuttaa silloin, kun puhuu kielillä. Kor. 12:10 kerrotaan, että kerrotaan: "toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä". Paavali toteaa, että "Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo". Paavai toteaa, "että puhun kielillä, jopa enemmän kuin kukaan teistä". 14:18. Aivan selvästi tulee julki, että on paljon, jotka eivät ymmärrä lainkaan, mistä on kyse, kun puhutaan henkilahjoista. Paljon silloin menettää paljon, vaikka olisi uskossa. Alkuseurakunnassa oli runsaasti hengellisiä lahjoja. Jeesus jopa kielsi opetuslapsia ennen kuin he täyttyisivät Pyhällä Hengellä. Nyt suurin osa uskovista eivät edes kaipaa näitä välttämättömiä henki- eli armolahjoja.

On hyvä edelleen rukoilla ja pyytää, että Jumala puhuu meille selkeästi yhä omalla äidinkielellä, kun kokoonnumme yhteen: Lauluin, psalmein, kiitoksin ja puheiden kautta. Me ihmiset kun olemme niin tavattoman helposti sekoilevia. Tietysti kun on ulkomaisia vieraita, on tarpeen tulkata heidän omaa kieltään, mahdollisuuksien mukaan.-----Jumalalla ei ole puolittaisia lapsia, vaan Pyhän Hengen täyteydestä on uskovaisten seuroissa opetettu, että se on kaikilla Jumalan lapsilla, ja täyttyy yhä uudelleen:

Ef.5:18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.--------------Itse näen asian niin, että kun VL-seurakunnassa on puhujaveljiä, he ovat meidän seurakuntalaisten kaitsijoita, eli seurakunnan opettajia ja seurakunnan pappeja. Jumala on heille sanaansa avannut ja seurakunta ja Pyhä Henki virkaan kutsunut. Sitten on taas tietysti kansankirkossa toimivia uskovaisia pappeja. Eivät edes apostolitkaan kaikki olleet "kirjanoppineita", kuten esim. Paavali aikaisemmin oli.
        apt.4:13. "Kun neuvoston jäsenet näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja totesivat heidät oppimattomiksi kansanmiehiksi, he olivat ihmeissään. He tunsivat nämä Jeesuksen seuralaisiksi, "

Luuk.24:45. "Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä, kirjoituksia ymmärtämään"

• Anonyymi

lestalaisista muutama prosentti on oikeasti uudestisyntynyt.

loput kuuluu liikkeeseen mikä mistäkin syystä, ehkä useimmin jatkumona tavan vuoksi eliei mitään merkitystä Jumalasuhteen kannalta.

siistit elämäntavat ovat aina hjyväksi, mutta ei niillä taivasta peritä.

• Useakin on siksi, että busines pyörii.

• Puhujaveli kertoi , että Paavalin opetuksessa ja sanoissa kielilläpuhumisesta, on myös ironiaa. Sillehän tuo 1.K0r.14-luku selvästi vaikuttaa. Opetus on aivan toinen ja raittiimpi, kuin ns. vapaissa suunnissa opetetaan.
        paljon epäraamatullisia näkyjä. En voi ymmärtää mitään siansaksaa, vaan olisi syytä puhua selkeästi, koska me ihmiset olemme taipuvaisia sekoilemaan. On hyvä pyytää Jumalalta, että hän yhä puhuisi meille selkeästi seurakunnassa, puhujaveljien ja todistuksien, ynnä virsien ja laulujen kautta. Tietysti on myös seurakunnan opillinen ja muu kirjallisuus tätä tukemassa.

1.Kor.14:8. Helluntailaisuudessa on naispappeja, ja he ovat siis vääriä. "Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?" On siis kysymys naisen puhumisesta seurakunnan ylitse, eli nainen ei voi olla seurakunnan kaitsija, Raamatun mukaisesti. Samaan henkeen on todettava kaitsijan virka vain sellaisisille kykeneville miehille, jotka ovat kykeneviä ja soveliaita opettamaan. Tähän tehtävään seurakunta ja Pyhä Henki valitsee puhujan. Näinän se Raamattu opettaa.

Sensijaan, hengellinen pappeus on myös naisilla esim. (apt.18:25). <= Nainen voi toimia esim. Pyhä koulun opettajana.

Apt.1: 21. "Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme"

2.Tim.2:2. "Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.
        3. Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies".

Apt.20:28. "Niin ottakaat siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät piispoiksi pannut, kaitsemaan Jumalan seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä ansainnut"

• Anonyymi

olen tullut johtopäätökseen että koko lestadiolaisuus on vain "subjektiivinen" näkemys. ei koko lahkoa ole edes olemassa :)

• >>Ero on se, että helluntailaiset ovat tunnustautuvia Kristittyjä, Jeesuksen seuraajia, sekä kastettuja Häneen, Vellut ovat uskonnollinen järjestö. kuten Jehovaan Todistajat yms.>>

Minäkin olen helluntailainen. Ja juon viiniä. Lessuille se ei käy.

• Anonyymi

Juomari ei peri Jumalan Valtakuntaa sanoo Raamattu.

• Mutta esikuvallemme Jeesukselle se kävi, eikä tarvinnut juoda varkain, kuten Vellut.

• Anonyymi kirjoitti:

Juomari ei peri Jumalan Valtakuntaa sanoo Raamattu.

Pidätkö Jeesusta juomarina, Hän käytti päivittäin viiniä?
        Lue tarkemmin Sanaa, niin löytyy paikkakin.

• Anonyymi

minä syön jopa makkaraa ja savustan ahvenia viimeksi eilen !

• Anonyymi

Voi juoda viiniä, mutta ei juoda humalaan, sillä juomari ei peri Jumalan valtakuntaa. Gal. 5:21.

• Anonyymi

Hellarit uskoo Jeesukseen mutta ei Jumalaan. Pyhä Henki taas heille on ihmeitä tekevä hurmahenki ja jos yhtään ihmettä et todista niin et ole heidän käsityksen mukaan edes kristitty. Toki minusta hellarit eivät olekkaan kristittyjä vaan amerikkalainen seko-oppi lahko.

• Jopas nyt?
        Totta kai helluntailaiset uskovat Jumalaan, uskoohan Häneen saatanakin, mutta Jumalaa ei löydy, ennekuin löytää Jeesuksen, jota saatana ei tunnusta kaikkivaltiaaksi Herraksi, kuten ei vellutkaan.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Kerro yksikään Vellu, joka on mennyt Isän luokse Jeesuksen kautta, muut vain pelleilee asialla, koska Jumala ei ota vastaan muita, kun Jeesuksen omia.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Jopas nyt?
        Totta kai helluntailaiset uskovat Jumalaan, uskoohan Häneen saatanakin, mutta Jumalaa ei löydy, ennekuin löytää Jeesuksen, jota saatana ei tunnusta kaikkivaltiaaksi Herraksi, kuten ei vellutkaan.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Kerro yksikään Vellu, joka on mennyt Isän luokse Jeesuksen kautta, muut vain pelleilee asialla, koska Jumala ei ota vastaan muita, kun Jeesuksen omia.

Kerroppa sinä sitten fiksuna että miten sinne Isän luokse Jeesuksen kautta pääsee? Fraasejahan teillä riittää mutta konkreettisia neuvoja ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerroppa sinä sitten fiksuna että miten sinne Isän luokse Jeesuksen kautta pääsee? Fraasejahan teillä riittää mutta konkreettisia neuvoja ei.

Tehdä parannus lähteä seuraamaan Jeesusta, ja uudestisyntymisen upotuskasteessa.
        Ei ole fraasi, vaan omakohtainen kokemus.
        Sitten löytyy todistuksien mukaan ihmisille Jeesuksen kautta Isä, Adonai.
        1. Joh. 2:23 Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        Ja, 1. Joh. 4:15 Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.
        Ja kun Isä on saanut Pojaltaan minun esittelyn, Isä ei koskaan sitä unohda; Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

Se on ns "kolmikantasopimus", suosittelen. Muuten ei ole mahdollista löytää Jumalaa, kenenkään.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Tehdä parannus lähteä seuraamaan Jeesusta, ja uudestisyntymisen upotuskasteessa.
        1. Joh. 2:23 Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        Ja, 1. Joh. 4:15 Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.
        Ja kun Isä on saanut Pojaltaan minun esittelyn, Isä ei koskaan sitä unohda; Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

Se on ns "kolmikantasopimus", suosittelen. Muuten ei ole mahdollista löytää Jumalaa, kenenkään.

Vaikean tyypin kuvitteellinen harhautus. Pyörii kuin piru palstalla.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

"Tehdä parannus lähteä seuraamaan Jeesusta, ja uudestisyntymisen upotuskasteessa."

Fraasi tämä on, eikä mikään konkretia. Kerro miten Jeesusta voi seurata, Hän on taivaassa eikä maan päällä ja syntejäsi sinä et varmaankaan usko anteeksi Hänen nimessään? Uudestisyntyminen upotuskasteessa varmasti on ikimuistoinen kokemus, sellaisille joka siihen uskoo. Raamatussa ei siitä puhuta mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikean tyypin kuvitteellinen harhautus. Pyörii kuin piru palstalla.

Kun piru, eli Sinä. Piru vaan ei osaa vastata asiaan, vaan kirjoittajaan.
        Ei kaikille ole luotu ymmärrystä, eikä Jeesusta.

• Anonyymi kirjoitti:

"Tehdä parannus lähteä seuraamaan Jeesusta, ja uudestisyntymisen upotuskasteessa."

Fraasi tämä on, eikä mikään konkretia. Kerro miten Jeesusta voi seurata, Hän on taivaassa eikä maan päällä ja syntejäsi sinä et varmaankaan usko anteeksi Hänen nimessään? Uudestisyntyminen upotuskasteessa varmasti on ikimuistoinen kokemus, sellaisille joka siihen uskoo. Raamatussa ei siitä puhuta mitään.

Joka ei usko Jeesukseen, ei myöskään hänen sanomaansa konfettisesti.
        Jos luet siitä, miten Jeesuksen upotuksessa oli jopa Jumala Hengessä läsnä ja todisti Jeesuksen pojaksi, kertoo sen, että se on TÄRKEIN tapahtuma ja teko Hänen löytämisen jälkeen.
        Uskon, ettei Sinua ole kastettu.
        Mitenkö? Matt. 4:19 Ja hän sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
        Mark. 1:17 Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
        Sen jälkeen; 1. Kor. 11:1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta.
        Hepr. 6:12 Älkää päästäkö itseänne veltostumaan, vaan seuratkaa niiden esimerkkiä, jotka ovat uskoneet ja kärsivällisesti odottaneet ja sen tähden saavat omakseen sen, minkä Jumala on luvannut.
        Ja sitten, minun tehtäväni; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kokeile, ei se ole niin vaikeaa kun luulet, mutta lahot tulee heittää pois.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Joka ei usko Jeesukseen, ei myöskään hänen sanomaansa konfettisesti.
        Jos luet siitä, miten Jeesuksen upotuksessa oli jopa Jumala Hengessä läsnä ja todisti Jeesuksen pojaksi, kertoo sen, että se on TÄRKEIN tapahtuma ja teko Hänen löytämisen jälkeen.
        Uskon, ettei Sinua ole kastettu.
        Mitenkö? Matt. 4:19 Ja hän sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
        Mark. 1:17 Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
        Sen jälkeen; 1. Kor. 11:1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta.
        Hepr. 6:12 Älkää päästäkö itseänne veltostumaan, vaan seuratkaa niiden esimerkkiä, jotka ovat uskoneet ja kärsivällisesti odottaneet ja sen tähden saavat omakseen sen, minkä Jumala on luvannut.
        Ja sitten, minun tehtäväni; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kokeile, ei se ole niin vaikeaa kun luulet, mutta lahot tulee heittää pois.

Kyllä se nimenomaan on vaikeaa omassa voimassa. Usko ei synny siten että päättää alkaa elämään kristittynä tai käy jossakin upotuskaste rituaalissa. Te hellarit olette niin väärässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaan Vellu Raamatussa, mutta siinä se esiintyy, joka on Jumalan hengittämä.
        Laitan Sinullekin näkyviin.
        Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        Joh. 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Oliko apua, eihän ole fraasi, on kuitenkin Jeesuksen serkun kirjoittama.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se nimenomaan on vaikeaa omassa voimassa. Usko ei synny siten että päättää alkaa elämään kristittynä tai käy jossakin upotuskaste rituaalissa. Te hellarit olette niin väärässä.

Omissa voimissako? Ei voima tulee ylhäältä, ei maan tasosta.
        Ei kristinusko ole sitä että päättää alkaa kristityksi. Se voi toimia SRK;ssa, kun menee vain mukaa, "ovethan on auki kaikille", mutta se on ihmislähtöistä.

Mutta jos ajatellaan ihmistä, joka elämässään alkaa miettiä elämän tarkoitusta, niin silloin Taivas vastaa; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Tämä ei ilmeisesti ole Vl Raamatussa, mutta minulta se löytyy.

Jokainen ihminen on Kolmiyhteiselle Jumalalle aina tärkeä ja ilman Jeesuksen sisäistä tuntemusta ei ole ihmisellä mitään, hän on jopa portti isän luo.

Kirjoitat " käy jossakin upotuskaste rituaalissa" käsittämätöntä. Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Usko ensin siihen, että Jeesus on Herra ja me kastajat vaadimme ihmiseltä tunnustusta asiaan, ennen kastetta ja todistajia tulee olla mukana, käytännön syistä. Se ei ole mikään rituaali, rituaali on mm sellainen, kun VL miehet väliajalla kokoontuvat tupakalle pöntön viereen.

En ole hellari, mutta olen Jeesuksen oma ja seuraan Häntä ja puhun siitä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei kristinusko ole sitä että päättää alkaa kristityksi. Se voi toimia SRK;ssa, kun menee vain mukaa, "ovethan on auki kaikille", mutta se on ihmislähtöistä.

Mutta jos ajatellaan ihmistä, joka elämässään alkaa miettiä elämän tarkoitusta, niin silloin Taivas vastaa; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Jokainen ihminen on Kolmiyhteiselle Jumalalle aina tärkeä ja ilman Jeesuksen sisäistä tuntemusta ei ole ihmisellä mitään, hän on jopa portti isän luo.

Kirjoitat " käy jossakin upotuskaste rituaalissa" käsittämätöntä. Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Usko ensin siihen, että Jeesus on Herra ja me kastajat vaadimme ihmiseltä tunnustusta asiaan, ennen kastetta ja todistajia tulee olla mukana, käytännön syistä. Se ei ole mikään rituaali, rituaali on mm sellainen, kun VL miehet väliajalla kokoontuvat tupakalle pöntön viereen.

Eikö lestat hakeudu kasteelle?
        Pelastuminenhan on sitten Raamatun mukaan pois; Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Eipä ole kristillinen seurakunta?

• Anonyymi

Helluntaisten Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki, eli Kolmiyhteinen Jumala, kuten luterilaisilla, katolilaisilla ja ortodokseillakin on. Siis Apostolinen uskontunnustus. Jos muuta sanoo, puhuu omaan pussiinsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntaisten Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki, eli Kolmiyhteinen Jumala, kuten luterilaisilla, katolilaisilla ja ortodokseillakin on. Siis Apostolinen uskontunnustus. Jos muuta sanoo, puhuu omaan pussiinsa.

Mitä olet mieltä Katolisien Mariologiasta?
        Hehän rukoilevat Mariaa, Jeesuksen äitiä, jotta Hän veisi viestin Jeesukselle? Sama koskee myös Ortodokseja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole ikinä kuullut hellareiden rukoilevan Jumalaa eli Isää. Jeesusta vaan.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Niin te luulette että voima tulee ylhäältä mutta silti suoritatte uskoanne. Jos on lapsena kastettu, niin kyllä upotuskaste on ihan turha rituaali. Ja itsekin sen sanot, tarvitsette tunnustusta. Miten se on voima ylhäältä?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin te luulette että voima tulee ylhäältä mutta silti suoritatte uskoanne. Jos on lapsena kastettu, niin kyllä upotuskaste on ihan turha rituaali. Ja itsekin sen sanot, tarvitsette tunnustusta. Miten se on voima ylhäältä?

Käsittämätöntä Raamatun ja Jeesuksen tuntemattomuutta.
        Miksi Jeesusta ei ripoteltu vauvana, ja liitetty Hänen tietämättään seurakuntaan, vaan otti kasteen serkultaan, johon jopa Jumala reagoi.
        Kommentoipa jakeita, älä minua; Mark. 10:38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
        Mark. 16:16Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Uskoitko Sinä Jeesukseen, ennen ripottelua? Kukaan ei edes kasta ihmistä, joka ei tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi Herraksi kastajan ja ihmisten edessä. Ja tämä kaste on ainut kaste Raamatussa, ja antaa myös pyhän Hengen, joka uupuu ripotelluilta.

Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Kommentoi jakeita, älä minua.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole ikinä kuullut hellareiden rukoilevan Jumalaa eli Isää. Jeesusta vaan.

Miksi Jeesusta? Jumalahan on antanut Jeesukselle kaiken vallan, ja Hän on Kuningas ja vie viestin Isälle, jos on tarpeen.
        Jumala ei kuule kenenkään rukouksia nyt.
        Matt 28; 18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Miksi Jeesusta? Jumalahan on antanut Jeesukselle kaiken vallan, ja Hän on Kuningas ja vie viestin Isälle, jos on tarpeen.
        Matt 28; 18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Pinttynyt harhasi vie kadotukseen. Jumalaa rukoillaan.
        Ap. t. 4:24
        Sen kuultuaan kaikki alkoivat yhteen ääneen rukoilla Jumalaa. He sanoivat: "Valtias, sinä joka olet luonut taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on! [2. Moos. 20:11; Jer. 32:17]
        Ap. t. 10:2
        Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
        Ap. t. 12:5
        Niin siis Pietaria pidettiin vangittuna, mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen puolestaan. [Ap. t. 4:24]
        Ap. t. 16:25
        Keskiyön aikaan Paavali ja Silas rukoilivat ja laulaen ylistivät Jumalaa, ja toiset vangit kuuntelivat heitä

• Anonyymi kirjoitti:

Pinttynyt harhasi vie kadotukseen. Jumalaa rukoillaan.
        Ap. t. 4:24
        Sen kuultuaan kaikki alkoivat yhteen ääneen rukoilla Jumalaa. He sanoivat: "Valtias, sinä joka olet luonut taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on! [2. Moos. 20:11; Jer. 32:17]
        Ap. t. 10:2
        Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
        Ap. t. 12:5
        Niin siis Pietaria pidettiin vangittuna, mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen puolestaan. [Ap. t. 4:24]
        Ap. t. 16:25
        Keskiyön aikaan Paavali ja Silas rukoilivat ja laulaen ylistivät Jumalaa, ja toiset vangit kuuntelivat heitä

Kopiointia, Jopa rikollisuutta palstan sääntöihin.
        Selvennätkö, mikä on konteksti ja missä Jeesuksen kaikkivaltiaisuus on vaakalaudalla.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Käsittämätöntä Raamatun ja Jeesuksen tuntemattomuutta.
        Miksi Jeesusta ei ripoteltu vauvana, ja liitetty Hänen tietämättään seurakuntaan, vaan otti kasteen serkultaan, johon jopa Jumala reagoi.
        Kommentoipa jakeita, älä minua; Mark. 10:38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
        Mark. 16:16Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Uskoitko Sinä Jeesukseen, ennen ripottelua? Kukaan ei edes kasta ihmistä, joka ei tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi Herraksi kastajan ja ihmisten edessä. Ja tämä kaste on ainut kaste Raamatussa, ja antaa myös pyhän Hengen, joka uupuu ripotelluilta.

Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Kommentoi jakeita, älä minua.

"Miksi Jeesusta ei ripoteltu vauvana, ja liitetty Hänen tietämättään seurakuntaan, vaan otti kasteen serkultaan, johon jopa Jumala reagoi."

Koska Jeesus aloitti työnsä kasteella, joka tosin oli parannuksen kaste, ei vielä kristillinen kaste. Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta kun antoi kastekäskyn. Tuo sinun näkemyksesi Jumalan osasta Jeesuksen kasteessa on mielenkiintoinen. Siinähän oli läsnä Isä taivaassa, joka lähetti Pyhän Hengen kyyhykysenä Jeesuksen päälle. Miksi sanoit että isä oli hengessä mukana? Koska et usko Hänen olleen ihan itsenään taivaassa? Ainut henki siinä oli Pyhä Henki, kolmas persoona.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

"Jumala ei kuule kenenkään rukouksia nyt."

Että silleen. Mitä ihmettä sinä teet kristillisellä palstalla, voi kysyä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jumala ei kuule kenenkään rukouksia nyt."

Että silleen. Mitä ihmettä sinä teet kristillisellä palstalla, voi kysyä.

Kristillisten? Tämän on keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta, jonka kokoushuoneessa ei ole oven päällä edes ristiä.
        Minä tuon teille Jeesusta, joka on teille outo.

• Anonyymi kirjoitti:

"Miksi Jeesusta ei ripoteltu vauvana, ja liitetty Hänen tietämättään seurakuntaan, vaan otti kasteen serkultaan, johon jopa Jumala reagoi."

Koska Jeesus aloitti työnsä kasteella, joka tosin oli parannuksen kaste, ei vielä kristillinen kaste. Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta kun antoi kastekäskyn. Tuo sinun näkemyksesi Jumalan osasta Jeesuksen kasteessa on mielenkiintoinen. Siinähän oli läsnä Isä taivaassa, joka lähetti Pyhän Hengen kyyhykysenä Jeesuksen päälle. Miksi sanoit että isä oli hengessä mukana? Koska et usko Hänen olleen ihan itsenään taivaassa? Ainut henki siinä oli Pyhä Henki, kolmas persoona.

Hyvä kirjotus, ja oikein.
        Kiitos.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Kristillisten? Tämän on keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta, jonka kokoushuoneessa ei ole oven päällä edes ristiä.

Ei sinua jeesustelevaa pelleä kukaan tarvitse. Miten hengetön tuo mitään hyvää?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sinua jeesustelevaa pelleä kukaan tarvitse. Miten hengetön tuo mitään hyvää?

Ettehän te tarvitse tai tunne edes Jeesusta, joten miten te seuraisitte Häntä? Sama on Pyhän Hengen laita, kiertää teitä kaukaa, joten onnea tulevaisuuteen.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

"Minä tuon teille Jeesusta, joka on teille outo."

Meillä on erilaiset käsitykset Herrastamme, sinulle Hän on Jumala, meille Jumalan Poika ja syntien sovittaja. Jos sinä haluat uskoa syntisi anteeksi, niin saat rauhan sydämellesi. Muuten jatkat noita hulluja kirjoituksiasi ja vihaasi muulla tavoin uskovia kohtaa lopun ikääsi. Kannattaako?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ettehän te tarvitse tai tunne edes Jeesusta, joten miten te seuraisitte Häntä? Sama on Pyhän Hengen laita, kiertää teitä kaukaa, joten onnea tulevaisuuteen.

Sillä, että epävakaa parapastori kertoo omia näkemyksiään toisista, ei ole mitään merkitystä. Sydämen pahuudesta onneton tällä palstalla huutelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä, että epävakaa parapastori kertoo omia näkemyksiään toisista, ei ole mitään merkitystä. Sydämen pahuudesta onneton tällä palstalla huutelet.

Mihin pilkkasi perustuu?

• Anonyymi kirjoitti:

"Minä tuon teille Jeesusta, joka on teille outo."

Meillä on erilaiset käsitykset Herrastamme, sinulle Hän on Jumala, meille Jumalan Poika ja syntien sovittaja. Jos sinä haluat uskoa syntisi anteeksi, niin saat rauhan sydämellesi. Muuten jatkat noita hulluja kirjoituksiasi ja vihaasi muulla tavoin uskovia kohtaa lopun ikääsi. Kannattaako?

Mihin näkemyksesi perustuu Raamatusta?
        Minun käsitys perustuu, josta myös opetan mm. seuraaviin kohtiin Kirjaa.
        Joh 10;30 (alkuteksti) Minä ja minun isäni, me olemme yksi.
        Asialle löytyy lisää samoja jakeita sekä jaekokonaisuuksia, jos tahdot?
        Siinä ilmenee, että Jeesus yksin voi tehdä ihmiselle saman kun Isä Jumala.

Jos jatketaan.

Kerro minulle se, miten oppinne kertoo sen, että Jumala pelastaa?
        Kerro myös se, miten Kerhossa löydetään Jumala, sillä se on mahdottomuus, Raamatun mukaan ilman Jeesuksen sisäistä tuntemusta, joka Kerholta absoluuttisesti uupuu?

Teidän ihmisuskossa harppaatte yhden, kuilumittaisen askeleen yli, joka ei ole mahdollista, Jeesus sanoo teille, - ei kukaan. Voit ottaa sen vaikka kokouksessa esille, mitä puh velit vastaa.
        Olen usein keskustellut heidän kanssaan, ja vastausta en ole saanut, se on vain: -mehän rukoilemme Hänen nimeen aina?

Nimestä Jeesus ei puhu mitään, ainoastaan Hänestä kaikkivaltiaana Kuninkaana (Matt 28:19) jota ette tunnusta. Monelle olen sen näyttänyt kirjasta ja paras on se, kun yksi saarnamies katsoi sitä vartin ja sanoi; - Kyllä minä tarvittaessa myönnän, että Hän on Herra, mutta en tunnusta, että kaikkivaltias?
        Kerroin, että luetaan jae ääneen, mutta siihen ei kaveri suostunut.

Se teidän kristillisyydestänne.

Hieman rehellisyydestäsi? Kirjoitat; Meillä on erilaiset käsitykset Herrastamme, sinulle Hän on Jumala, meille Jumalan Poika ja syntien sovittaja.
        Olenko jolloinkin sanonut tai kirjoittanut niin, että Jumala on Herra? En, näytä se palstalle. Teologina kerron Sinulle salaisuuden, Jeesus ei ole ihmisille Jumalan poika, Itse Hän sanoo "Ihmisen Poika" ja vallan Isältään saanut, joka kestää siihen asti, kunnes Jeesuksen omat, joita ei Velluista nykyään löydy, saamme kokoontua yhteen Paratiisiin, Uuteen Jerusalemiin, (Ilm 21;1-6) josta 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Sinne asti Hän on kaikkivaltias, vahvistukset Dan 7:14 ja 2,44.

Siinä on minun opetus, mutta pyyhi pois mielestäsi se, että Kaste upottamalla sekä ehtoollinen vahvistaa sen, minkä käyn yhdessä Jeesuksen kanssa läpi rukouksessa, että ne on pyyhitty pois ja Kaste teki minusta Jeesuksen pyhän, koska kastettiin vain Jeesukseen, eikä kirkkokuntiin.

Olen todella varma, että kelpaan Jeesukselle ja sitä kautta Jumalalle, vaikka Jeesuksen paruusia tulisi huomenna.

Moni on kokeillut saarnata syntini anteeksi, mutta olen ajanut ne tiehensä, en siinä asiassa seurustele sielunpilaajien kanssa. Naurettavaa, he leikkivät olevansa Jeesusta ylempänä, joten kadotus odottaa. Jeesus pelastaa vain Hänen aallaan olevia, ei ylempiä, (luulosovittajia) tosin niitä ei olekaan.

Olet omasta mielestäsi todella viisas, mutta etsi yksikään kolumni, jossa olen ollut väärässä ja laita esille.

Sinun olisi parempi tajuta se, että älä sekoita uskovia ja pelastuvia kristittyjä keskenään, se on hieman naurettavaa.

Mikä oli se Raamatun tuki, jota käytit räkyttämisessäsi, vai oliko siinä sellainen, luin vain pikapikaa läpi.
        Kristitty perustaa väitteensä aina Raamattuun, ei lahjkoihin.

Etsi Jeesus, siunausta.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Mihin näkemyksesi perustuu Raamatusta?
        Minun käsitys perustuu, josta myös opetan mm. seuraaviin kohtiin Kirjaa.
        Joh 10;30 (alkuteksti) Minä ja minun isäni, me olemme yksi.
        Asialle löytyy lisää samoja jakeita sekä jaekokonaisuuksia, jos tahdot?
        Siinä ilmenee, että Jeesus yksin voi tehdä ihmiselle saman kun Isä Jumala.

Jos jatketaan.

Kerro minulle se, miten oppinne kertoo sen, että Jumala pelastaa?
        Kerro myös se, miten Kerhossa löydetään Jumala, sillä se on mahdottomuus, Raamatun mukaan ilman Jeesuksen sisäistä tuntemusta, joka Kerholta absoluuttisesti uupuu?

Teidän ihmisuskossa harppaatte yhden, kuilumittaisen askeleen yli, joka ei ole mahdollista, Jeesus sanoo teille, - ei kukaan. Voit ottaa sen vaikka kokouksessa esille, mitä puh velit vastaa.
        Olen usein keskustellut heidän kanssaan, ja vastausta en ole saanut, se on vain: -mehän rukoilemme Hänen nimeen aina?

Nimestä Jeesus ei puhu mitään, ainoastaan Hänestä kaikkivaltiaana Kuninkaana (Matt 28:19) jota ette tunnusta. Monelle olen sen näyttänyt kirjasta ja paras on se, kun yksi saarnamies katsoi sitä vartin ja sanoi; - Kyllä minä tarvittaessa myönnän, että Hän on Herra, mutta en tunnusta, että kaikkivaltias?
        Kerroin, että luetaan jae ääneen, mutta siihen ei kaveri suostunut.

Se teidän kristillisyydestänne.

Hieman rehellisyydestäsi? Kirjoitat; Meillä on erilaiset käsitykset Herrastamme, sinulle Hän on Jumala, meille Jumalan Poika ja syntien sovittaja.
        Olenko jolloinkin sanonut tai kirjoittanut niin, että Jumala on Herra? En, näytä se palstalle. Teologina kerron Sinulle salaisuuden, Jeesus ei ole ihmisille Jumalan poika, Itse Hän sanoo "Ihmisen Poika" ja vallan Isältään saanut, joka kestää siihen asti, kunnes Jeesuksen omat, joita ei Velluista nykyään löydy, saamme kokoontua yhteen Paratiisiin, Uuteen Jerusalemiin, (Ilm 21;1-6) josta 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Sinne asti Hän on kaikkivaltias, vahvistukset Dan 7:14 ja 2,44.

Siinä on minun opetus, mutta pyyhi pois mielestäsi se, että Kaste upottamalla sekä ehtoollinen vahvistaa sen, minkä käyn yhdessä Jeesuksen kanssa läpi rukouksessa, että ne on pyyhitty pois ja Kaste teki minusta Jeesuksen pyhän, koska kastettiin vain Jeesukseen, eikä kirkkokuntiin.

Olen todella varma, että kelpaan Jeesukselle ja sitä kautta Jumalalle, vaikka Jeesuksen paruusia tulisi huomenna.

Moni on kokeillut saarnata syntini anteeksi, mutta olen ajanut ne tiehensä, en siinä asiassa seurustele sielunpilaajien kanssa. Naurettavaa, he leikkivät olevansa Jeesusta ylempänä, joten kadotus odottaa. Jeesus pelastaa vain Hänen aallaan olevia, ei ylempiä, (luulosovittajia) tosin niitä ei olekaan.

Olet omasta mielestäsi todella viisas, mutta etsi yksikään kolumni, jossa olen ollut väärässä ja laita esille.

Sinun olisi parempi tajuta se, että älä sekoita uskovia ja pelastuvia kristittyjä keskenään, se on hieman naurettavaa.

Mikä oli se Raamatun tuki, jota käytit räkyttämisessäsi, vai oliko siinä sellainen, luin vain pikapikaa läpi.
        Kristitty perustaa väitteensä aina Raamattuun, ei lahjkoihin.

Etsi Jeesus, siunausta.

"Hieman rehellisyydestäsi? Kirjoitat; Meillä on erilaiset käsitykset Herrastamme, sinulle Hän on Jumala, meille Jumalan Poika ja syntien sovittaja.
        Olenko jolloinkin sanonut tai kirjoittanut niin, että Jumala on Herra? En, näytä se palstalle."

Tarkoitin Jeesusta. Eikö Jeesus siis ole Herra sinulle? Minulle on ainakin. Mutta Jumala ja Jeesus eivät ole sama. Jumala on Kristuksen pää lukee muistaakseni Korinttilaiskirjeessä. Ja muissakin kohdissa Raamatun kirjoittajat erittelevät selkeästi Isän ja Pojan, eli Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen. Tuo että he ovat yhtä, ei tarkoita että he olisivat yksi ja sama Jumala, vaan samassa hengessä, samalla tavalla niin kuin Kristus ja seurakunta ovat yhtä. Siinä olet oikeassa, että Jeesus on seurakunnan pää, mutta se ei tee Hänestä kaikkivaltiasta Jumalaa. Hänellä on valta kuoleman ylitse.

• Anonyymi kirjoitti:

"Hieman rehellisyydestäsi? Kirjoitat; Meillä on erilaiset käsitykset Herrastamme, sinulle Hän on Jumala, meille Jumalan Poika ja syntien sovittaja.
        Olenko jolloinkin sanonut tai kirjoittanut niin, että Jumala on Herra? En, näytä se palstalle."

Tarkoitin Jeesusta. Eikö Jeesus siis ole Herra sinulle? Minulle on ainakin. Mutta Jumala ja Jeesus eivät ole sama. Jumala on Kristuksen pää lukee muistaakseni Korinttilaiskirjeessä. Ja muissakin kohdissa Raamatun kirjoittajat erittelevät selkeästi Isän ja Pojan, eli Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen. Tuo että he ovat yhtä, ei tarkoita että he olisivat yksi ja sama Jumala, vaan samassa hengessä, samalla tavalla niin kuin Kristus ja seurakunta ovat yhtä. Siinä olet oikeassa, että Jeesus on seurakunnan pää, mutta se ei tee Hänestä kaikkivaltiasta Jumalaa. Hänellä on valta kuoleman ylitse.

Anteeksi, jos synergasin sen juuri Sinuun, mutta kanssani toimivat Vellut sen nimeävät juuri näin ja saarnoissa usein saarnataan että - Herra Jumala jne.
        Hyvä että tarkoitit Jeesusta Herrana, koska vellut usein sen myöntävät, mutta eivät, ei muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta Kaikkivaltiaaksi, joka on kerrottu Raamatussa lähes kymmenen kertaa?
        Miten sitten selität sen, mitä Joh 10 alkutekstissä kertoo; -30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi. Taas -92 käännös; 30 Minä ja Isä olemme yhtä."?
        En juuri saarnoissa, vaan vaikka Raamattu- tunneilla käyn myös läpi kolminaisuuden, jonka jokaista persoonaa pidän "jumaluus persoonana" minulle, maan matoselle.
        Minä pidän Isää, Jumalaa, Adonaita kaiken alkuupaniana, joka on ollut ja tulee olemaan Herra myös tulevassa Paratiisissa, Uudessa Jerusalemissa, kunhan Hän luovuttaa Isälle, Hänen antamansa vallan takaisin. 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Sitä ennen Hän on kertonut sen opetuslapsilleen useampaan kertaan josta otan otteen. Joh. 10:18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

Vaikka Isä on Luoja, ilman Jeesusta mekin olisimme ns. luomattaomia, sillä luomistyön teki kuitenkin Jeesus. Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        Jeesuksen nimi oli ennen ihmiseksi syntymistä "Sana".
        Olet oikeassa siitä päästä; 1. Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
        Onhan Jeesus Jumalan Poika, mutta Hän on myös Ihmisen Poika, joka esiintyy lähes 20 kertaa Raamatussa, käännöksestä riippuen. Mitä tämä sitten meinaa meille, se on sitä armoa, jolla Messias laski itsensä meidän tasolle ja sitä kesti Ristille asti, ja siitä johtuen jokainen meistä on Pyhä, joka tunnustaa Hänet luvatuksi Massaksi, sekä kaikkivaltiaaksi (Matt 28;18) Herraksi, eli meidän, Jeesuksen omien ei tarvitse kyyristellä - minä maan matonen raukka? Ei, kuulumme Pyhään kansaan, sekä tulevaisuudessa juuri me muodostamme Jumalan Valtakunnan, sen laskeutuessa Israeliin Ilm 21;1-6.

Sitä johtaa itse Jumala, Adonai, ei näitä leikki jumalan valtakuntia, joita johtaa Ihminen, lähinnä asia on Jumalan pilkkaa.

Kun puhutaan eri asiayhteyksistä, ei voida synnillistää Häntä, joka erottelee Isän, pojan ja PH;n , ei sitä joka kertoo kolmiyhteisestä, ei sitä mitä Jeesus sanoo Hänestä ja Isästä yhtenä, jättäen Hengen pois.

Saarnoissa käytä sitä kolmiyhteyttä, mutta Raamattu- tunneilla on parempi käydä asia laajemmin läpi, josta kerroin.

Tuon mahtava otos Sinulta, Kristus ja seurakunta on symbioosi. Ja vaikka seurakunnissa on riitoja, seurakunta on aina sama, jonka kulmakivi on Kristus eikä se hajoa jos on pientä kahinaa, mutta opetuksen tulee olla Jeesuksen sanan mukainen.

Tämä on yksi tärkeimmistä asioista, mutta Jeesus yli ei sovi mennä, jakamalla muka syntejä anteeksi (jota ei Raamattu tue, kukaan siellä ei menetellyt niin) ja joku maalais- puhuja jopa pidättää ne, vaikka Jeesus on jo sovittanut syntimme 2000v sitten. Jos se on oppi, parempi lähteä ulos ja pysyvästi.

Meillä jäi se Jeesuksen valta käsittelyssä hieman puolitiehen.
        - Matt; 28.18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        VT;n vahvistus Dan. 7:14 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Vahvistettuna se on absoluuttinen totuus. On Jumalan pilkkaa väärin opettaa.

- 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

- Joh 13;3 Jeesus tiesi, että Isä oli antanut kaiken hänen valtaansa ja että hän oli tullut Jumalan luota ja oli nyt palaamassa hänen luokseen.

Voin kirjoittaa lisääkin, mutta tämä riittänee tällä kertaa. Hän on Kingi, kaikkivaltias.

Jotenkin tykkään tavastasi vastata minulle, niissä on vilpittömyys, mutta liiku liian suppealla alueella, etsi tietoa lisää, joko meiltä kristityiltä ja kun nöyrällä mielellä googlettaa niin asia selviää.

Yksi minun mentoreista on Davib Bawson, joka kuoli vasta, mutta etsipä Hänen teoksiaan, paljon asioita aukeaa.

Siunattua viikonloppua.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Anteeksi, jos synergasin sen juuri Sinuun, mutta kanssani toimivat Vellut sen nimeävät juuri näin ja saarnoissa usein saarnataan että - Herra Jumala jne.
        Hyvä että tarkoitit Jeesusta Herrana, koska vellut usein sen myöntävät, mutta eivät, ei muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta Kaikkivaltiaaksi, joka on kerrottu Raamatussa lähes kymmenen kertaa?
        Miten sitten selität sen, mitä Joh 10 alkutekstissä kertoo; -30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi. Taas -92 käännös; 30 Minä ja Isä olemme yhtä."?
        En juuri saarnoissa, vaan vaikka Raamattu- tunneilla käyn myös läpi kolminaisuuden, jonka jokaista persoonaa pidän "jumaluus persoonana" minulle, maan matoselle.
        Minä pidän Isää, Jumalaa, Adonaita kaiken alkuupaniana, joka on ollut ja tulee olemaan Herra myös tulevassa Paratiisissa, Uudessa Jerusalemissa, kunhan Hän luovuttaa Isälle, Hänen antamansa vallan takaisin. 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Sitä ennen Hän on kertonut sen opetuslapsilleen useampaan kertaan josta otan otteen. Joh. 10:18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

Vaikka Isä on Luoja, ilman Jeesusta mekin olisimme ns. luomattaomia, sillä luomistyön teki kuitenkin Jeesus. Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Olet oikeassa siitä päästä; 1. Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
        Onhan Jeesus Jumalan Poika, mutta Hän on myös Ihmisen Poika, joka esiintyy lähes 20 kertaa Raamatussa, käännöksestä riippuen. Mitä tämä sitten meinaa meille, se on sitä armoa, jolla Messias laski itsensä meidän tasolle ja sitä kesti Ristille asti, ja siitä johtuen jokainen meistä on Pyhä, joka tunnustaa Hänet luvatuksi Massaksi, sekä kaikkivaltiaaksi (Matt 28;18) Herraksi, eli meidän, Jeesuksen omien ei tarvitse kyyristellä - minä maan matonen raukka? Ei, kuulumme Pyhään kansaan, sekä tulevaisuudessa juuri me muodostamme Jumalan Valtakunnan, sen laskeutuessa Israeliin Ilm 21;1-6.

Sitä johtaa itse Jumala, Adonai, ei näitä leikki jumalan valtakuntia, joita johtaa Ihminen, lähinnä asia on Jumalan pilkkaa.

Kun puhutaan eri asiayhteyksistä, ei voida synnillistää Häntä, joka erottelee Isän, pojan ja PH;n , ei sitä joka kertoo kolmiyhteisestä, ei sitä mitä Jeesus sanoo Hänestä ja Isästä yhtenä, jättäen Hengen pois.

Saarnoissa käytä sitä kolmiyhteyttä, mutta Raamattu- tunneilla on parempi käydä asia laajemmin läpi, josta kerroin.

Tuon mahtava otos Sinulta, Kristus ja seurakunta on symbioosi. Ja vaikka seurakunnissa on riitoja, seurakunta on aina sama, jonka kulmakivi on Kristus eikä se hajoa jos on pientä kahinaa, mutta opetuksen tulee olla Jeesuksen sanan mukainen.

Tämä on yksi tärkeimmistä asioista, mutta Jeesus yli ei sovi mennä, jakamalla muka syntejä anteeksi (jota ei Raamattu tue, kukaan siellä ei menetellyt niin) ja joku maalais- puhuja jopa pidättää ne, vaikka Jeesus on jo sovittanut syntimme 2000v sitten. Jos se on oppi, parempi lähteä ulos ja pysyvästi.

- Matt; 28.18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        VT;n vahvistus Dan. 7:14 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

- 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

- Joh 13;3 Jeesus tiesi, että Isä oli antanut kaiken hänen valtaansa ja että hän oli tullut Jumalan luota ja oli nyt palaamassa hänen luokseen.

Voin kirjoittaa lisääkin, mutta tämä riittänee tällä kertaa. Hän on Kingi, kaikkivaltias.

Jotenkin tykkään tavastasi vastata minulle, niissä on vilpittömyys, mutta liiku liian suppealla alueella, etsi tietoa lisää, joko meiltä kristityiltä ja kun nöyrällä mielellä googlettaa niin asia selviää.

Yksi minun mentoreista on Davib Bawson, joka kuoli vasta, mutta etsipä Hänen teoksiaan, paljon asioita aukeaa.

Siunattua viikonloppua.

# Kaikkivaltiaaksi, joka on kerrottu Raamatussa lähes kymmenen kertaa?#
        Olisi hyvä laittaa näkyviin ko. jakeet.

• Anonyymi kirjoitti:

# Kaikkivaltiaaksi, joka on kerrottu Raamatussa lähes kymmenen kertaa?#
        Olisi hyvä laittaa näkyviin ko. jakeet.

Olen laittanut ne kymmeniä kertoja, joten yritä löytää itse niitä Raamatusta ja laita keskustelun pohjaksi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olen laittanut ne kymmeniä kertoja, joten yritä löytää itse niitä Raamatusta ja laita keskustelun pohjaksi.

Valheella on lyhyet jäljet. Siitäkö ärtymys?

• Anonyymi kirjoitti:

Valheella on lyhyet jäljet. Siitäkö ärtymys?

Olet surkea; Annan kaksi, koska et itse löydä. Katsele muita, joita kirjoitin eilen ja toissa- päivänä.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        ja käykö myös Matt 11; 27 "KAIKEN on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        Kokeile nyt edes itsekin tehdä jotain.

• pinnasänky kirjoitti:

Olet surkea; Annan kaksi, koska et itse löydä. Katsele muita, joita kirjoitin eilen ja toissa- päivänä.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        ja käykö myös Matt 11; 27 "KAIKEN on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        Kokeile nyt edes itsekin tehdä jotain.

Älä välitä, Vellut kiistää aina Jeesuksen kuninkuuden ka kaikkivaltiaisuuden.
        Olen antanut heidän lukea juuri tuon Matt 28;18 niin he sanoat "Ei me uskota niin" ja siihen se jää.
        Samahan se on Luterilaisen kirkkojen mantroissa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Siunattua viikonloppua.

Vastaappa tähän: Miksi apostolit rukoilivat Jumalaa, eivätkä Jeesusta? Miksi Jeesus opetti Isä meidän-rukouksen? Sinun mielestäsi Jumala ei kuule rukouksia, mutta missä kohtaa Raamatussa sanotaan että joku rukoilee Jeesusta?

• Anonyymi kirjoitti:

Vastaappa tähän: Miksi apostolit rukoilivat Jumalaa, eivätkä Jeesusta? Miksi Jeesus opetti Isä meidän-rukouksen? Sinun mielestäsi Jumala ei kuule rukouksia, mutta missä kohtaa Raamatussa sanotaan että joku rukoilee Jeesusta?

Mitkä apostolit?
        Mutta vastaanpa tiedon puutteesi ensin.
        Isä Meidän opetus.

Eli Luuk 11; 1 Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut, sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niinkuin Johanneskin opetti opetuslapsiansa".
        2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)

Eli kuka opetti alun perin Isä meidän rukousta, se oli Jeesuksen serkku, Johannes kastaja, jonka opetuslapsia tuli Jeesuksen opetuslapsiksi tuli useita Johanneksen opetuslapsia.

Joten tarkennan, se oli Liittojen välisen ajan rukous, jonka Rooman kirkko otti 400 luvulla käyttöönsä, ja Suomen kirkko kopioi sen, edes tajuamatta, mikä on konteksti.

Ymmärsitkö? Jeesus kaikkivaltiaana tiesi rukouksen alkuperän.

Sitten vastaus erikoiseen kysymykseesi. Pyydätkö Sinä jotain kakkosmieheltä, vai pyydätkö sellaiselta, kenellä on valta vastata pyyntöösi?

Mieti siitä, jos voit.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Mitkä apostolit?
        Mutta vastaanpa tiedon puutteesi ensin.
        Isä Meidän opetus.

Eli Luuk 11; 1 Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut, sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niinkuin Johanneskin opetti opetuslapsiansa".
        2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)

Eli kuka opetti alun perin Isä meidän rukousta, se oli Jeesuksen serkku, Johannes kastaja, jonka opetuslapsia tuli Jeesuksen opetuslapsiksi tuli useita Johanneksen opetuslapsia.

Joten tarkennan, se oli Liittojen välisen ajan rukous, jonka Rooman kirkko otti 400 luvulla käyttöönsä, ja Suomen kirkko kopioi sen, edes tajuamatta, mikä on konteksti.

Ymmärsitkö? Jeesus kaikkivaltiaana tiesi rukouksen alkuperän.

Sitten vastaus erikoiseen kysymykseesi. Pyydätkö Sinä jotain kakkosmieheltä, vai pyydätkö sellaiselta, kenellä on valta vastata pyyntöösi?

Mieti siitä, jos voit.

"Joten tarkennan, se oli Liittojen välisen ajan rukous, jonka Rooman kirkko otti 400 luvulla käyttöönsä, ja Suomen kirkko kopioi sen, edes tajuamatta, mikä on konteksti."

Tuota et usko itsekään, sehän tarkottaisi sitä että kaikki Jeesuksen opetukset kuuluisivat johonkin liittojen väliseen aikaan. Ja eihän se nyt mitään merkitse että Johannes rukoili samaa rukousta.

Tuolla ylempänä joku jo laittoi sinulle kohtia missä apostolit rukoilee Jumalaa. Väitit rikolliseksi toiminnaksi, vaikka itse et muuta teekkään kuin kopioit jakeita sieltä täältä.

Tässä sinulle kuitenkin muutama kohta Isä Jumalasta:
        2. Kor.1:3 Kiitetty olkoon Jumala ja meidän Herran Jesuksen Kristuksen Isä, laupiuden Isä, ja kaiken lohdutuksen Jumala!

Ef.1:16 En lakkaa kiittämästä Jumalaa teidän edestänne, ajatellen aina teitä minun rukouksissani:
        17 Että meidän Herran Jesuksen Kristuksen Jumala, kunnian Isä, antais teille viisauden ja ilmoituksen hengen hänen tuntemiseensa

Ef.4:6 Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.

Kyllä noista minun mielestäni sanotaan selvästi että Isä on ainut Jumala. Jeesus on Hänen Poikansa, meidän Herramme. Sekin lukee Raamatussa monissa kohdissa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Joten tarkennan, se oli Liittojen välisen ajan rukous, jonka Rooman kirkko otti 400 luvulla käyttöönsä, ja Suomen kirkko kopioi sen, edes tajuamatta, mikä on konteksti."

Tuota et usko itsekään, sehän tarkottaisi sitä että kaikki Jeesuksen opetukset kuuluisivat johonkin liittojen väliseen aikaan. Ja eihän se nyt mitään merkitse että Johannes rukoili samaa rukousta.

Tuolla ylempänä joku jo laittoi sinulle kohtia missä apostolit rukoilee Jumalaa. Väitit rikolliseksi toiminnaksi, vaikka itse et muuta teekkään kuin kopioit jakeita sieltä täältä.

Tässä sinulle kuitenkin muutama kohta Isä Jumalasta:
        2. Kor.1:3 Kiitetty olkoon Jumala ja meidän Herran Jesuksen Kristuksen Isä, laupiuden Isä, ja kaiken lohdutuksen Jumala!

Ef.1:16 En lakkaa kiittämästä Jumalaa teidän edestänne, ajatellen aina teitä minun rukouksissani:
        17 Että meidän Herran Jesuksen Kristuksen Jumala, kunnian Isä, antais teille viisauden ja ilmoituksen hengen hänen tuntemiseensa

Ef.4:6 Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.

Kyllä noista minun mielestäni sanotaan selvästi että Isä on ainut Jumala. Jeesus on Hänen Poikansa, meidän Herramme. Sekin lukee Raamatussa monissa kohdissa.

Älä muuta sanomaani.
        Missä olisi väittänyt, että "kaikki Jeesuksen opetukset tulivat Liittojen väliltä".
        Isä meidän, on Johannes Kastajan opetus ja Jeesus vain toisti sen Opetuslastansa pyynnöstä, jota osa heistä oli kuullut Häneltä.
        Kannattaa pysyä asiassa.
        Siinä oli kohtia Jumalasta, hyvin kopioitu ilman kontekstia.
        Voin samalla laittaa Joh 10;27. (alkutekstinä)Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja nämä tulevat minun perässäni.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, eivätkä he tuhoudu, iankaikkisesti, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Sillä minun isäni, joka antoi heidät minulle, on kaikkia suurempi, eikä kukaan pysty tempaamaan heitä pois minun isäni kädestä.
        30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

Vain Hänen lampaansa kuulevat Jeesuksen todellisen sanoman, ei muiden "pässit".
        Hän antaa meille iankaikkisen elämä, antaako Jumala sen Sinulle?
        Jumalahan on antanut Hänen omansa Hänelle, ja kukaan muu, kun Jeesus ei siihen pysty.

Minulle jopa Pyhä Henki on Jumala- lento, Henki kuten Jumalakin, mutta Jeesus oli täällä jopa Ihmisen Poika.

Mutta älä huoli, Jeesus ITSE luovuttaa vallan Isälleen, kun Uusi Jerusalem tulee Israeliin, jossa on vain Jeesuksen omia. 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Älä muuta sanomaani.
        Missä olisi väittänyt, että "kaikki Jeesuksen opetukset tulivat Liittojen väliltä".
        Isä meidän, on Johannes Kastajan opetus ja Jeesus vain toisti sen Opetuslastansa pyynnöstä, jota osa heistä oli kuullut Häneltä.
        Kannattaa pysyä asiassa.
        Siinä oli kohtia Jumalasta, hyvin kopioitu ilman kontekstia.
        Voin samalla laittaa Joh 10;27. (alkutekstinä)Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja nämä tulevat minun perässäni.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, eivätkä he tuhoudu, iankaikkisesti, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Sillä minun isäni, joka antoi heidät minulle, on kaikkia suurempi, eikä kukaan pysty tempaamaan heitä pois minun isäni kädestä.
        30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

Vain Hänen lampaansa kuulevat Jeesuksen todellisen sanoman, ei muiden "pässit".
        Hän antaa meille iankaikkisen elämä, antaako Jumala sen Sinulle?
        Jumalahan on antanut Hänen omansa Hänelle, ja kukaan muu, kun Jeesus ei siihen pysty.

Minulle jopa Pyhä Henki on Jumala- lento, Henki kuten Jumalakin, mutta Jeesus oli täällä jopa Ihmisen Poika.

Mutta älä huoli, Jeesus ITSE luovuttaa vallan Isälleen, kun Uusi Jerusalem tulee Israeliin, jossa on vain Jeesuksen omia. 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman

On vähän ongelmallinen tuo jankutuksesi "Jeesuksen kaikkivaltius". Alla olevat jakeet kertovat, ettei Jeesuksen kaikkivaltius ole absoluuttinen. Ensinnäkin Jumala on saattava kaikki Hänen valtaansa ja itse jää sen ulkopuolelle. Toisaalta Raamattu kertoo , ettei kaikki ole vielä saatettu Hänen valtaansa. Kuten näemme, kunnes kaikki on saatettu Hänen valtaansa, Jumalan tulee vielä tomia. Raamattu ei tosin kerro, milloin kaikki on oleva Hänen vallassaan, Jeesus odottaa sitä Jumalan oikealla puolella.

1. Kor. 15:27
        Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8
        Hepr. 2:8
        panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan. [Matt. 28:18; 1. Kor. 15:25]
        Hepr.10:
        12 Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle. [Hepr. 1:3, Hepr. 8:1]
        13 Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle, [Hepr. 1:13]

• Anonyymi kirjoitti:

On vähän ongelmallinen tuo jankutuksesi "Jeesuksen kaikkivaltius". Alla olevat jakeet kertovat, ettei Jeesuksen kaikkivaltius ole absoluuttinen. Ensinnäkin Jumala on saattava kaikki Hänen valtaansa ja itse jää sen ulkopuolelle. Toisaalta Raamattu kertoo , ettei kaikki ole vielä saatettu Hänen valtaansa. Kuten näemme, kunnes kaikki on saatettu Hänen valtaansa, Jumalan tulee vielä tomia. Raamattu ei tosin kerro, milloin kaikki on oleva Hänen vallassaan, Jeesus odottaa sitä Jumalan oikealla puolella.

1. Kor. 15:27
        Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8
        Hepr. 2:8
        panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan. [Matt. 28:18; 1. Kor. 15:25]
        Hepr.10:
        12 Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle. [Hepr. 1:3, Hepr. 8:1]
        13 Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle, [Hepr. 1:13]

Olet, kuten minulle opettaja sanoi, kun muutettiin Karjalasta tänne, että olet "pässinpää", en kuitenkaan taistellut silloinkaan Jeesusta, kaikkivaltiasta vastaan.
        Lapsena sain jo oikeaa opetusta Kolmiyhteisestä Jumalasta.

Etkö lue ollenkaan alkutekstejä? Jos luet, ihmettelen kantaasi.

Hermeneuttisesti et osaa kommentoida eksegeesiä työkaluna käyttäen, et edes tajua eri aikajaksoja Raamatussa.
        Esim 1, Kor 15 on kirjoitettu ajalle, kun Jeesus on jo temmannut omansa ja on kuolleiden ylös tempauksen aika, silloin on jo Jeesus luovuttanut vallan Isälleen.
        Sinulta uupuu lähes täydellisesti Raamatun kokoanais- sanoma. Ihme, ettet ottanut mukaan Tulvan juttuja samaan.
        Hebr. kirje on taas osoitettu rullahiuksisille kirjanoppineille, heille kirjoittaja, jonka nimeä ei mainita vääntää sen rautalangasta, se ei ole kirjoitettu pakanoille, vaan Israelin kirjanoppineille, joten jätä kommentoimisesti väliin, ko Kirjasta.
        Heillehän Jeesus ei ollut edes Luvattu messias, ja sitä sen kirjoittaja ajaa takaa.
        Tulee mieleen, uhraatko sinä jotain viatonta verta, josta jakeen vieressä olevat jakeet kertoo.

Ala hae kuuta taivaalta, etsi vain Jeesus, ja miten kumoat omin sanoin sen Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Asia on vahvistettu VT;ssä Dan 7;14 joka kertoo, että asia on eksakti.
        Taas Sinun kopioimia jakeita ei ole mitään vahvistusta VT;ssä, joten ne voidaan käsitellä (huom Hebrealaisille) hyvinä neuvoina.

Opiskele edes hieman teologiaa, niin ehkä jotain perusteltua löytyy, mutta odotan kommenttia tuosta Matt 28;18?

Älä hätäile, aikaa on.

• Kommentointia asiaan toivotaan, ja saatana jääköön Sinun luoksesi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olet, kuten minulle opettaja sanoi, kun muutettiin Karjalasta tänne, että olet "pässinpää", en kuitenkaan taistellut silloinkaan Jeesusta, kaikkivaltiasta vastaan.
        Lapsena sain jo oikeaa opetusta Kolmiyhteisestä Jumalasta.

Etkö lue ollenkaan alkutekstejä? Jos luet, ihmettelen kantaasi.

Hermeneuttisesti et osaa kommentoida eksegeesiä työkaluna käyttäen, et edes tajua eri aikajaksoja Raamatussa.
        Esim 1, Kor 15 on kirjoitettu ajalle, kun Jeesus on jo temmannut omansa ja on kuolleiden ylös tempauksen aika, silloin on jo Jeesus luovuttanut vallan Isälleen.
        Sinulta uupuu lähes täydellisesti Raamatun kokoanais- sanoma. Ihme, ettet ottanut mukaan Tulvan juttuja samaan.
        Hebr. kirje on taas osoitettu rullahiuksisille kirjanoppineille, heille kirjoittaja, jonka nimeä ei mainita vääntää sen rautalangasta, se ei ole kirjoitettu pakanoille, vaan Israelin kirjanoppineille, joten jätä kommentoimisesti väliin, ko Kirjasta.
        Heillehän Jeesus ei ollut edes Luvattu messias, ja sitä sen kirjoittaja ajaa takaa.
        Tulee mieleen, uhraatko sinä jotain viatonta verta, josta jakeen vieressä olevat jakeet kertoo.

Ala hae kuuta taivaalta, etsi vain Jeesus, ja miten kumoat omin sanoin sen Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Asia on vahvistettu VT;ssä Dan 7;14 joka kertoo, että asia on eksakti.
        Taas Sinun kopioimia jakeita ei ole mitään vahvistusta VT;ssä, joten ne voidaan käsitellä (huom Hebrealaisille) hyvinä neuvoina.

Opiskele edes hieman teologiaa, niin ehkä jotain perusteltua löytyy, mutta odotan kommenttia tuosta Matt 28;18?

Älä hätäile, aikaa on.

Sinun tapasi käyttää kontekstia horjuu. Tuomitsit eo. kommentin mm. heprealaiskirjeen osalta sillä, että se oli tarkoitettu tietyille ihmisille. Kyllä se pätee pakanoillekin, jotka elävät samaa aionia, Kristuksen ylösnousumuksen jälkeistä aikaa. Tuo Matt. taas sinun tulkintaasi käyttäen osoitettiin vain 11 opetuslapselle. Rivien välistä annat kuitenkin ymmärtää, että evankeliumin työ on jatkumo, jonka toisaalta kiellät.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun tapasi käyttää kontekstia horjuu. Tuomitsit eo. kommentin mm. heprealaiskirjeen osalta sillä, että se oli tarkoitettu tietyille ihmisille. Kyllä se pätee pakanoillekin, jotka elävät samaa aionia, Kristuksen ylösnousumuksen jälkeistä aikaa. Tuo Matt. taas sinun tulkintaasi käyttäen osoitettiin vain 11 opetuslapselle. Rivien välistä annat kuitenkin ymmärtää, että evankeliumin työ on jatkumo, jonka toisaalta kiellät.

Hieman tarkennettua, mutta lopeta minun arvostelu, minähän en juuri Sinua arvostele, mutta kyllä VL oppi alkaa olla jo syvällä ojassa ja siksi nykynuorisosta n 80% jättää lahkonsa.
        Hebrealaiskirjeen sisältö ja syvyys on kirjoitettu eritoten juutalaisen kulttuurin tunteville, ei pakanoille, mutta Jeesushan käski opetuslasten viedä evankeliumia Hänestä kaikkeen maahan ja siksi ihmetyttää, ettei teillä ole yhtään varsinaista lähetystöntekijä perhettä tiettömien teiden ulkopuolella, kuten on Kristillisissä seurakunnissa aika pienilläkin.

Luetaampa tarkkaan Jeesuksen lähetyskäsky; Matt 28; 17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät. (opetuslapset)
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. (Jeesus)
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ( Siksi kristityt ovat Jeesuksen opetuslapsia, jotka kastavat Häneen, Hänen löytäneitä, jotka suulla sen tunnustaa)
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."( Noudatteko te? Ette. Kaste uupuu ja se on yksi pelastuksen lähde, sinne hakeudutaan, ei kanneta ja usko Jeesukseen luvattuna Messiaana. Sitä ei vauva edes tajua, ja kastekin on vain Isän ja Äidin kirkkoon, veromerkkinä.

Lue myös tämä.
        Laitetaan sama myös alkutekstinä; 16. Mutta ne yksitoista oppilasta menivät Galileaan, sille vuorelle, missä Jeshua oli heidät tavannut.
        17. Ja kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä. Mutta osa heistä oli kauempana.
        18. Ja Jeshua tuli puhumaan heidän kanssaan, ja hän sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki käskyvalta taivaissa ja maan päällä, ja samoin kuin minun Isäni lähetti minut, minä lähetän teidät.
        19. Sen tähden, menkää, opettakaa kaikki kansat, ja kastakaa heidät Isän nimessä, ja Pojan ja Pyhyyden Hengen.
        20. Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso; minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka. Amen."

Missä siinä on jatkumo? Mutta kastettu on omalla sanomallaan Kristukseen kastettu, saanut PH;n ja synti ei helposti tartu.

Tuosta Matt 28, 18 jakeesta hieman. Sinun lanseeraama jakeet eivät yksikään saanut VT;tä vahvistusta, joten asia ei ole ehto- sanoma, vaan ohje. Joka on vahvistumalla, niin se on osa Kristusta.
        Tätä ei Puh. Velit edes tiedä, ja kai on ollut hukassa sinullakin.

Jatkumoon voidaan verrata Evankeliumia vievää Pyhää, mutta ei lahkolaista, joka ei osaa kastaa.

Ef. 4:5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

Myös parannus on hyvä tehdä Jeesukseen, koska "parannuksen armo" ei ole Raamatussa, se on pakanallinen kiritti.

Tämäkin kertoo Kasteen tärkeydestä, Pyhille; 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Hieman tarkennettua, mutta lopeta minun arvostelu, minähän en juuri Sinua arvostele, mutta kyllä VL oppi alkaa olla jo syvällä ojassa ja siksi nykynuorisosta n 80% jättää lahkonsa.
        Hebrealaiskirjeen sisältö ja syvyys on kirjoitettu eritoten juutalaisen kulttuurin tunteville, ei pakanoille, mutta Jeesushan käski opetuslasten viedä evankeliumia Hänestä kaikkeen maahan ja siksi ihmetyttää, ettei teillä ole yhtään varsinaista lähetystöntekijä perhettä tiettömien teiden ulkopuolella, kuten on Kristillisissä seurakunnissa aika pienilläkin.

Luetaampa tarkkaan Jeesuksen lähetyskäsky; Matt 28; 17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät. (opetuslapset)
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. (Jeesus)
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ( Siksi kristityt ovat Jeesuksen opetuslapsia, jotka kastavat Häneen, Hänen löytäneitä, jotka suulla sen tunnustaa)
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."( Noudatteko te? Ette. Kaste uupuu ja se on yksi pelastuksen lähde, sinne hakeudutaan, ei kanneta ja usko Jeesukseen luvattuna Messiaana. Sitä ei vauva edes tajua, ja kastekin on vain Isän ja Äidin kirkkoon, veromerkkinä.

Lue myös tämä.
        Laitetaan sama myös alkutekstinä; 16. Mutta ne yksitoista oppilasta menivät Galileaan, sille vuorelle, missä Jeshua oli heidät tavannut.
        17. Ja kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä. Mutta osa heistä oli kauempana.
        18. Ja Jeshua tuli puhumaan heidän kanssaan, ja hän sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki käskyvalta taivaissa ja maan päällä, ja samoin kuin minun Isäni lähetti minut, minä lähetän teidät.
        19. Sen tähden, menkää, opettakaa kaikki kansat, ja kastakaa heidät Isän nimessä, ja Pojan ja Pyhyyden Hengen.
        20. Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso; minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka. Amen."

Missä siinä on jatkumo? Mutta kastettu on omalla sanomallaan Kristukseen kastettu, saanut PH;n ja synti ei helposti tartu.

Tuosta Matt 28, 18 jakeesta hieman. Sinun lanseeraama jakeet eivät yksikään saanut VT;tä vahvistusta, joten asia ei ole ehto- sanoma, vaan ohje. Joka on vahvistumalla, niin se on osa Kristusta.
        Tätä ei Puh. Velit edes tiedä, ja kai on ollut hukassa sinullakin.

Jatkumoon voidaan verrata Evankeliumia vievää Pyhää, mutta ei lahkolaista, joka ei osaa kastaa.

Ef. 4:5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

Myös parannus on hyvä tehdä Jeesukseen, koska "parannuksen armo" ei ole Raamatussa, se on pakanallinen kiritti.

Tämäkin kertoo Kasteen tärkeydestä, Pyhille; 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

En ole vl, enkä alennu vastaamaan harhauttajan kommenttiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole vl, enkä alennu vastaamaan harhauttajan kommenttiin.

Etkä ehkä pystykkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkä ehkä pystykkään.

Sekulaarin tukijakin yrittää päteä. jos luet parapastorin kommentin, niin siinähän ei ollut kommentoitavan asia kanssa mitään tekemistä. Olette hauskoja sukellusukot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu sanoo, ’Etsikää, niin te löydätte’, jos oikeesti haluat, Jumala varmasti johdattaa sinut Hänen seurakuntaansa, joka on edelleen maan päällä hamaan loppuun asti!

• pinnasänky kirjoitti:

Raamatussa ei ole säädetty upotuskastetta, Eikä Jeesuskaan sellaista asettanut (Tämä on tärkein pointti). Jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemuksensa jälkeen kaikille kansoille(Matt.28:19-20). Johanneksen kaste kuului juutalaisille(apt.13:24). Sensijaan Matt.7 sanotaan: 21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat astetta normaalimpaa porukkaa kuin lestadiolaiset.

• Anonyymi

ihan selvästi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihan selvästi

Jehovilla ja Lestoilla on samoja omituisuuksia

• Anonyymi

Jos mustalla magialla leikkiminen ja okkultismilla pelottelu on sinusta normaalia, niin et taida tietää mistä puhut.

• Anonyymi

Jeesuskristussuperstar ei ainakaan mua armahda

• Anonyymi

Kristinuskon puolustaminen

Mitä Raamattu sanoo kristinuskon puolustamisesta. Pitääkö kristinuskoa puolustaa. Kuka hyökkää kristinuskoa vastaan. Hyökkäävätkö amerikkalaiset lahkot kristinuskoa vastaan. Kenen pitää puolustaa kristinuskoa. Onko kristittyjä olemassakaan.Millä välineillä kristinuskoa puolustetaan, miekallako.Tämä on erittäin outo aihepiiri, kun sitä vähänkin miettii.

Raamatusta seviää jotain.

Efesolaiskirje:
      6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Matteuksen evankeliumi:
      15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

Sananlaskut:
      4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

Matteuksen evankeliumi:
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

2.Timoteuksen kirje:
      2:2 Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.

2.Timoteuksen kirje:
      4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia.

Taistelu ei ole lihaa ja verta vastaan vaan henkivaltoja vastaan, oman sydämen pahuutta vastaan, vääriä profeettoja (omassa seurakunnassa) vastaan ja vääriä oppeja vastaan. Vihollinen hyökkääkin sisältäpäin, omasta sydämestä ja omasta seurakunnasta eikä ulkopuolelta.

Oikeiden kristittyjen kuuluisi siis pitää oma sydämensä puhtaana ja oma seurakuntansa puhtaana ja sillä tavalla taistella rukouksen, Pyhän Hengen ja Sanan kuulemisen kautta.

• Siinä kristillisyydessä ei ole mitään outoa, kristitylle, muille kylläkin.
        Arvioit USAa hieman erikoisesti. Olen käynyt siellä kokouksissa ja ei ole tavatonta, että seurakunta kokoontuu 3 kertaa viikossa ja kuulijoita on sata tuhatta.
        Hengen työ näkyy selvemmin, mitä Suomen vapaissa suunnissa, Velluillahan se ei juuri näy, koska Henki lähti Hoidoissa. Hengen olemassaolon tunteen armolahjojen paljoudesta, niin Suomessa kun maailmallakin.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Siinä kristillisyydessä ei ole mitään outoa, kristitylle, muille kylläkin.
        Arvioit USAa hieman erikoisesti. Olen käynyt siellä kokouksissa ja ei ole tavatonta, että seurakunta kokoontuu 3 kertaa viikossa ja kuulijoita on sata tuhatta.
        Hengen työ näkyy selvemmin, mitä Suomen vapaissa suunnissa, Velluillahan se ei juuri näy, koska Henki lähti Hoidoissa. Hengen olemassaolon tunteen armolahjojen paljoudesta, niin Suomessa kun maailmallakin.

Totta.
        Kirjoittaja ei tajua, että ei Kristitty puolusta kristinuskoa, kuten VL lahkoaan, vaan Jeesusta Kuninkaana.

• Anonyymi

Tuota noin, pitänee oikaista väärinkäsityksiä.
      Ei ihminen tule helluntaiuskoon tai baptistiuskoon jne. Kun ihminen ottaa tietoisesti vastaan Jeesuksen sovitustyön kohdalleen, tunnustaa syntinsä ja tarvitsee puhdistuksen ja alkaa uusi elämän, silloin on uudestisyntynyt Jumalan lapseksi. Sitten voi päättää mihin seurakuntaan halua liittyä.

• Tuota noin?
        Helluntai tai baptismi ei ole uskontoja, vaan Jeesuksen seuraavia seurakuntia, jotka jakavat evankeliumia Jeesuksesta, joka on ainut kaikkivaltias ja pelastaja.

Ei ole missään tapauksessa syytä poimia rusinoita pullasta, pelkän sovitustyön mukaan, vaan totella Jeesusta, kun Hän sanoo; Joh. 13:20 Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt."

Uudestisyntyminen ei tule siinä, kun hyväksyy Jeesuksen ristintyön, vaan upotuskasteessa ja parannuksessa, kun ottaa Jeesuksen Herraksi ja lähtee seuraamaan Häntä

Kasteen ja uudestisyntymisen jälkeen on mahdottomuus liittyä Kerhoon, jeesuksettomaan uskonnolliseen seurakuntaa.

Ainakin puhdas risti pitää olla ulko- oven päällä merkkinä Hänestä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Tuota noin?
        Helluntai tai baptismi ei ole uskontoja, vaan Jeesuksen seuraavia seurakuntia, jotka jakavat evankeliumia Jeesuksesta, joka on ainut kaikkivaltias ja pelastaja.

Ei ole missään tapauksessa syytä poimia rusinoita pullasta, pelkän sovitustyön mukaan, vaan totella Jeesusta, kun Hän sanoo; Joh. 13:20 Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt."

Uudestisyntyminen ei tule siinä, kun hyväksyy Jeesuksen ristintyön, vaan upotuskasteessa ja parannuksessa, kun ottaa Jeesuksen Herraksi ja lähtee seuraamaan Häntä

Kasteen ja uudestisyntymisen jälkeen on mahdottomuus liittyä Kerhoon, jeesuksettomaan uskonnolliseen seurakuntaa.

Ainakin puhdas risti pitää olla ulko- oven päällä merkkinä Hänestä.

Kontekstin huomioiden Joh. 13:20, koski silloin paikalla olijoita. Jeesuksen Taivaaseen menon jälkeen, Hän antoi ohjeen, miten toimitaan.
        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19
        Vapaitten suuntien oppi vieroksuu tuota Jeesuksen ohjetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kontekstin huomioiden Joh. 13:20, koski silloin paikalla olijoita. Jeesuksen Taivaaseen menon jälkeen, Hän antoi ohjeen, miten toimitaan.
        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19
        Vapaitten suuntien oppi vieroksuu tuota Jeesuksen ohjetta.

Kontekstin huomioiden Joh. 13:20, koski silloin paikalla olijoita.
        - Ketkä olivat? et maininnut, olivat opetuslapsia?
        Joh. 13:20 
        Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt."
        Kuinka moni puh, veli on pessyt seurakuntalaisten jalat? Ei sovi linjaa.
        - Miksi Hän sanoi; Siksi, että puhujat, ja pastorit sekä Piispat ovat seurakunnan palvelijoita. ei päälliköitä, joskin he hoitavat juoksevat asiat seurakunnissa. Miksi he eivät pese palvelijoina seurakuntalaisten jalkoja.
        - Sanojanahan oli silloin Jeesus, joka sai niihin aikoihin Isältä kaiken vallan.
        Lue tarkkaan, siitä löytyy sanaoma.
        >>Jeesuksen Taivaaseen menon jälkeen, Hän antoi ohjeen, miten toimitaan.** Meniköhän ajat pieleen. Ei Jeesus sitä sanonut kirkastumisen jälkeen, vaan ensimmäisille ihmisille jotka näkivät tyhjän haudan.
        Silloin Kuningas, kaikkivaltias rauhoitteli naisia sanoen.
        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
        Samalla Hän tapasi n 40 ihmistä, ennen kirkastumistaan, josta myös Johannes, Jeesuksen veli mainitsee evankeliumissaan; Joh 17; 18 Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. 

>>>Vapaitten suuntien oppi vieroksuu tuota Jeesuksen ohjetta.** Ehkä kannattaa tutkia hermeneutiikkaa tarkemmin, ei vapaa opeta sanojesi mukaan, eli väärennä Raamattua, vaan He opettavat Jeesuksen, mukaan, mitä Hän sanoi ELÄESSÄÄN.
        Tuliko pieni vipa. Jeesus ei ole puhunut mitään yleisesti taivaasta, Pyhilleen kyllä.

• Pastoritkin sekoilee, mutta ei vedä vertoja sanonnallesi; Taivaaseen menon jälkeen, Hän antoi ohjeen, miten toimitaan.
        Hän meni vasta xx päivän jälkeen Taivaaseen, eli arvaa, monenko päivä ja yön jälkeen?

Lukeneet Pastorit sen tietää.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Pastoritkin sekoilee, mutta ei vedä vertoja sanonnallesi; Taivaaseen menon jälkeen, Hän antoi ohjeen, miten toimitaan.
        Hän meni vasta xx päivän jälkeen Taivaaseen, eli arvaa, monenko päivä ja yön jälkeen?

Lukeneet Pastorit sen tietää.

Kyllä minä ymmärsin, että Jeesus antoi ohjeen, miten toimitaan , kun Hän on mennyt taivaaseen. Pinnasängyn monet kommentit ovat sekavia, joiden merkitystä pitää arvailla.
        Ehkä pastorit tietää, mutta sinun kaltaisen parapastorin tieto on liian valikoitua tarkoitusperiesi saavuttamiseen. Toisaalta, kun levität huumoriasi asumalla tällä palstalla, niin vähemmän kerkiät harhauttamaan ihmisiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä ymmärsin, että Jeesus antoi ohjeen, miten toimitaan , kun Hän on mennyt taivaaseen. Pinnasängyn monet kommentit ovat sekavia, joiden merkitystä pitää arvailla.
        Ehkä pastorit tietää, mutta sinun kaltaisen parapastorin tieto on liian valikoitua tarkoitusperiesi saavuttamiseen. Toisaalta, kun levität huumoriasi asumalla tällä palstalla, niin vähemmän kerkiät harhauttamaan ihmisiä.

Käsittämätöntä. Näytätkö kohdan Raamatusta?
        Kommentoi asiaa äläkä minua sieltä "taivaastasi".

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Käsittämätöntä. Näytätkö kohdan Raamatusta?
        Kommentoi asiaa äläkä minua sieltä "taivaastasi".

Etsikää Herraa silloin kun löytää tadatte, sanoo Raamattu.

Ajattele tarkoin Raamatun kohtaa: Sillä se portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään ja harvat ovat jotka sen löytävät.

Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta ja kuinka kuulevat ellei heille saarnata ja kuinka ha saarnaavat ellei heitä lähetetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattele tarkoin Raamatun kohtaa: Sillä se portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään ja harvat ovat jotka sen löytävät.

Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta ja kuinka kuulevat ellei heille saarnata ja kuinka ha saarnaavat ellei heitä lähetetä.

"Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta ja kuinka kuulevat ellei heille saarnata ja kuinka ha saarnaavat ellei heitä lähetetä."

Jumala vihaa kuulovammaisia ja laittaa ne suoraa päätä helvettiin

• Anonyymi kirjoitti:

Laitko kohdat, missä teksti ilmenee Raamatussa?

• Anonyymi kirjoitti:

Oma sekavuutesi selviää helposti, esitä paikka missä se toimii UT;ssa.

• Anonyymi

Näin ulkopuolisen silmin liirum laarumin sijaan näen näillä kahdella sellaisen eron että että helluntalaiset vääräooppisina joutuvat lestadiolaisten ikuiseen helvettiin ja tietysti päinvastoin eli lestadiolaiset viettävät ikuisuutensa helluntalaisten helvetissä .

• Anonyymi
    • Anonyymi

En tiedä näiden eroista, mutta muutin aikoinaan lesta- vuokranantajan asuntoon, ja muutama vuosi meni melko mukavasti. Mutta nyt tämän vuokranantajan nuoria sukulaisia on muuttanut samaan taloon. Sikoja, jotka polttavat, sotkevat, eivätkä noudata mitään sääntöjä. Uus asunto on etsittävä. Onko kaikki lestat ja niiden lapset iljettäviä sikoja, vai vaan tämän kylän lestat?

• Anonyymi

viä Lestat eivät ole sikoja. Huomaat jos törmäät heihin... he ovat ystäviä jeesuksen juu oikkeeenimeen notta pankkitilliäs vaa kehii pankkitilisi rahat ovat siirtyneet......voi voi
        HALLELUJA !

• Anonyymi

Onkohan kommentaattori lessujen porukaa kun lisäykset eivät onnistu. Muista vaikka kuinka uskonto ahdistaa bitti sinut paljastaa......

• Anonyymi

hellareiden ry:llä ei ole puhujan pönttöä. vaan kitaroita ja rumpuja

• Anonyymi

Pääasiallinen sisältö helluntalaisten kokouksissa on musiikki,jolla ehkä ’peitetään’ jotakin, ja mielellään amerikkalaista kuoromusiikkia, virsiä vähemmän!

• Anonyymi

Puhun kielillä basad harlam takanadi hakadadi padaham ja talakaini ja kanabadi badam.

• Anonyymi

Jospa olisikin eri uskontoiden välillä. kohteliaisuutta että kaikki sanoisivat että, te pääsette taivaaseeen noin uskomalla tuo on hienoa juttu noin. eipäs kun te teillä on oikea usko eikä meillä.

• Anonyymi

Niin kummallista vääntöä. Ei ihme että maailmassa on sotia. Ihmiset ei siedä toisiaan.

• Paskataan vaan kättä.✋💩

• Anonyymi

Lestatiolaiset ovat herrasuskovaisia ja helarit ihan taviksia.

• Anonyymi

Lestatiolaisilla on myös eliitti. Heidän keskuudessa paistattelee kaikkivoipaisuus.

• On narussa pitelemistä, kun luin tämän huumoriketjun.

Mutta missä on ystävämme nimimerkki Pinnasänky?
      Kuollut hän ei ole, (onneksi), koska Oulun seudun SRK-kansallissosialistit eivät ole revenneet riemuun.

Paikalliset vellut ehkä tietävätkin poissaolon syyn, mutta ovat fiksusti hiljaa asiasta?

• *Naurussa pitelemistä*

• Anonyymi

Saata se narussa pitelemisesi loppuun demonipesä.

• Vanhurskauttamisoppi ja se on ratkaiseva ero. Toiset pelastuu armosta ja helluntailaiset omasta ratkaisusta (synergismi). Sitten Jumalan seurakuntia on vain yksi, ei kahta tai kolmea. Sitten on tuo Pyhän Hengen virka, jota ei ole yhdelläkään eriseuralla.

• Oletko lukenut koskaa Raamattua?

Siellä on muuan mies nimeltä Jeesus, tunnetko häntä?

Raamatussa on selvään selvemmin se tosi asia, että usko Jeesukseen pelastaa! Ilman välimiehiä. Itse asiassa on niin, kun vellu menee välimieheksi, uskosta tulee epäkuranttia.

Vellu uskoo että Jeesus antoi tuomarinvallan SRk-natseille, joiden rinnalla Putinkin näyttää pyhäkoulupojalta.

Vellu uskoosynnit anteeksi valheella, toiselta syntiseltä ja näin ollen kiistää uskonsa Jeesukseen ja osallisuutensa ikuiseen elämään!

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Oletko lukenut koskaa Raamattua?

Siellä on muuan mies nimeltä Jeesus, tunnetko häntä?

Raamatussa on selvään selvemmin se tosi asia, että usko Jeesukseen pelastaa! Ilman välimiehiä. Itse asiassa on niin, kun vellu menee välimieheksi, uskosta tulee epäkuranttia.

Vellu uskoo että Jeesus antoi tuomarinvallan SRk-natseille, joiden rinnalla Putinkin näyttää pyhäkoulupojalta.

Vellu uskoosynnit anteeksi valheella, toiselta syntiseltä ja näin ollen kiistää uskonsa Jeesukseen ja osallisuutensa ikuiseen elämään!

Olen Lukenut toki Raamattua, ja kuulun Jumalan Seurakuntaan, joka onkin totuuden patsas ja perustus. Joh.18, puhutaan myös Jumalan Seurakunnasta ja sen asukkaista: 17 Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
        19 Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
        20 Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

• Koska sekaoppi on kadottavaa syntiä. On sanottu, ettei väärässä opissa voi vahingossakaan pelastua: Room.16:17 Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
      18 Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet.

• Ihan rakkaudella neuvon sinua luterilainen. Lopeta eksytyksesi, niin pienemmän tuomion Jeesukselta tulet saamaan!

• Siitä tulisi eriseura, jos Pyhää Henkeä yritetään varastaa eriseuraan/ helluntailaisuuteen.

• Suorastaan järkyttävää se, että kerrot tuollaisia ilmeisen tosissasi!

• No testataanpa sinua luterlainen:Voitko tunnustaa Jeesuksen Herraksi?

Raamattu kehottaa tällaiseen testaamiseen!

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

No testataanpa sinua luterlainen:Voitko tunnustaa Jeesuksen Herraksi?

Raamattu kehottaa tällaiseen testaamiseen!

Raamattu kehottaa pysymään kaltaisestasi lahkolaisesta erossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu kehottaa pysymään kaltaisestasi lahkolaisesta erossa.

Onnetonta,-ponnetonta on pyristelysi!

• Anonyymi

Lestadiolaiset on lahko ja lestadiolaiset oikeaa luterilaisuutta.

• Anonyymi

Lestatiolaiset kiertää kentällä painostamassa ihmisiä antamaan kaiken rahansa pientä työtä vastaan ja helluntalaisten moraali ei tätä salli.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      72
      6298
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      138
      5692
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      3542
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      113
      1944
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      39
      1331
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      387
      1310
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      68
      1118
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1014
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      952
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      54
      920
    Aihe