Mun piti mennä kasteelle Israeliin, mutta korona esti. Halusin kasteen Jordanissa.
Se oli unelma. Sekä matka Israeliin että kaste Jordanissa.
Nyt mietin jääkö pelastukseni saamatta uskoontulon jälkeisen kasteen saamattomuuden takia. Olisi hirvittävää jäädä ylöstempauksesta sen takia etten viitsinyt tai älynnyt mennä kasteelle.
Mitä jos kuolen ennen uskoontulon jälkeistä vesikastetta?
Voiko kasteen tehdä itse itselleen ammeessa?
Voiko kasteen tehdä kotiammeessa jonkun kristityn toimesta. Käykö naiskristityn tekemä kaste?
Mitä tulee sanoa kastetilaisuudessa, jotta kaste on Jumalalle kelpaavasti tehty?
Olisitko sinä valmis kastamaan minut? Minunkin tulee tuntea ensin sinua että olet aito kristitty, jonka voin antaa kastaa itseni.
Vauvana kastettu,
Commandohauis
Kasteesta asiaa
106
136
Vastaukset
- Anonyymi
Uskotko tosiaan että kaikki kastetut pelastuvat?
- Anonyymi
En =)
Tiedän ettei kaste itsessään pelasta.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En =)
CommandohauisUudestisynnytäänkö kasteessa?
- vanhan ihmisen "hautaaminen" kasteen hautaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestisynnytäänkö kasteessa?
- vanhan ihmisen "hautaaminen" kasteen hautaanEi uudestisynnytä kasteessa vaan sen vaikuttaa Jumala ennen kastetta. Uudestisyntymän jälkeen on kasteen vuoro.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uudestisynnytä kasteessa vaan sen vaikuttaa Jumala ennen kastetta. Uudestisyntymän jälkeen on kasteen vuoro.
Commandohauis"Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi." Kyllä siinä kasteessa tapahtuvasta syntie pesusta puhutaan pestä pois syntisi kasteessa.
Meinaatko, että Paavali oli uudestisyntyt ja synnitön ennen kastetta?
Kyllä Paavali meni synneissään kasteelle, jotta kasteessa synnit pestään pois ja siksi ihmine uudestisyntyy ei uudestisyntyneellä enää mitään syntejä ole. Ja vasta kasteessa synneistä puhdistettuun sieluun voidaan vuodattaa Pyhä Henki,jonka tärkeä ominaisuus on usko. Pyhä Henki on se oikea uskonhenki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uudestisynnytä kasteessa vaan sen vaikuttaa Jumala ennen kastetta. Uudestisyntymän jälkeen on kasteen vuoro.
CommandohauisHelluntailaisten lahkoon liitymiseksi tehtävä veteen upotus ei ole mikään kristillien kaste sisällöltään, vaan se on pelkkää vettä, joka on petollisen eksyttäväinen oikea kasteen lusteversio vailla mitään merkitystä. Pelkkä ihmisen oma teko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CommandohauisCommandohauis ei tunne Raamattua.
Uudestisyntyminen tapahtuu vain ja ainoastaa Kristillisessä kasteessa, joka on uudestisyntymisen peso, jossa synnit pestään pois ja ihminen syntyy uudeksi Kristuksen ruumiin jäseneksi vain ja ainoastaan kasteessa, ei missään uskoontulossa, joka on vain ihmisen mielenmuutos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CommandohauisYksikin helluntailainen väitti, että uudestisyntyminen tapahtuu "hikiliinoista ja Hengestä.."
mutta ei koskaan "vedestä ja Hengestä" (Ylhäältä) kuten Jeesus sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi." Kyllä siinä kasteessa tapahtuvasta syntie pesusta puhutaan pestä pois syntisi kasteessa.
Meinaatko, että Paavali oli uudestisyntyt ja synnitön ennen kastetta?
Kyllä Paavali meni synneissään kasteelle, jotta kasteessa synnit pestään pois ja siksi ihmine uudestisyntyy ei uudestisyntyneellä enää mitään syntejä ole. Ja vasta kasteessa synneistä puhdistettuun sieluun voidaan vuodattaa Pyhä Henki,jonka tärkeä ominaisuus on usko. Pyhä Henki on se oikea uskonhenki." Meinaatko, että Paavali oli uudestisyntynyt ja synnitön ennen kastetta? "
Uudestisyntynyt Paavali oli. Lue Raamatusta miten uudestisynnytään. Synnittömäksi ihminen ei tule kasteen jälkeen jos sitä tarkoitat "synnitön ennen kastetta " - kommentilla.
Laita jae jossa todistat kommenttisi: " Paavali meni synneissään kasteelle, jotta kasteessa synnit pestään pois ja siksi ihmine uudestisyntyy ei uudestisyntyneellä enää mitään syntejä ole. "
Uudestisyntyneellä ei ole parannuksentekoon mielestäsi tarvetta kun i ole syntejä enää joista tehdä parannusta? Tiedämme kumpikin ettet löydä Raamatusta todisteita väitteillesi. Voit vain jatkaa junnaamista.....
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Commandohauis ei tunne Raamattua.
Uudestisyntyminen tapahtuu vain ja ainoastaa Kristillisessä kasteessa, joka on uudestisyntymisen peso, jossa synnit pestään pois ja ihminen syntyy uudeksi Kristuksen ruumiin jäseneksi vain ja ainoastaan kasteessa, ei missään uskoontulossa, joka on vain ihmisen mielenmuutos.Niinhän sä luulet, poju.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Commandohauis ei tunne Raamattua.
Uudestisyntyminen tapahtuu vain ja ainoastaa Kristillisessä kasteessa, joka on uudestisyntymisen peso, jossa synnit pestään pois ja ihminen syntyy uudeksi Kristuksen ruumiin jäseneksi vain ja ainoastaan kasteessa, ei missään uskoontulossa, joka on vain ihmisen mielenmuutos.Aito uskoontulo on Jumalan ansiota, jossa uudestisyntymä saa aikaan hyvää kehitystä, Hengen hedelmäisiä. Uusi ihminen alkaa kasvamaan.
Jos uudestisyntyminen olisi kastevedessä niin jumalatonkin uudestisyntyisi, koska kaste ei vaadi uskoa, ei kastaja tiedä varmuudella onko kastettava uudestisyntynyt vai ei.
Mutta Jumala tietää kenessä Pyhä Henki on ja kuinka Pyhä Henki ihmiseen tulee eli uskon kautta.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En =)
CommandohauisYmmärrätkö myös mitä luet?
Lue nyt sen jakeen alkuosakin "vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena"... koska kaste ei ole ulkoisen lihan epäpuhtauksien pesemistä varten ja syntien pesua varten ja siitä seuraa se hyvä omatunto.
Juutalaisilla oli jo käytössä erilaisia pesuja,, esim, kuukautisten takia, niin Paavalin piti selventää, että Kristillisessä kasteessa on kysymys ihan muusta "liasta", joka siinä pestään pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Meinaatko, että Paavali oli uudestisyntynyt ja synnitön ennen kastetta? "
Uudestisyntynyt Paavali oli. Lue Raamatusta miten uudestisynnytään. Synnittömäksi ihminen ei tule kasteen jälkeen jos sitä tarkoitat "synnitön ennen kastetta " - kommentilla.
Laita jae jossa todistat kommenttisi: " Paavali meni synneissään kasteelle, jotta kasteessa synnit pestään pois ja siksi ihmine uudestisyntyy ei uudestisyntyneellä enää mitään syntejä ole. "
Uudestisyntyneellä ei ole parannuksentekoon mielestäsi tarvetta kun i ole syntejä enää joista tehdä parannusta? Tiedämme kumpikin ettet löydä Raamatusta todisteita väitteillesi. Voit vain jatkaa junnaamista.....
CommandohauisÄly hoi, älä jätä Commandohiusta jälkeesi.
Jos Paavali olisi ollut synnitön ja uudestisyntynyt Kristuksen ruumiin jäsen ennen kastetta, niin eihän Ananias olisi hänelle enää mitään syntien pesusta kasteen yhteydessä puhunut.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CommandohauisEi uudestisynnytä kasteessa vaan sen vaikuttaa Jumala ennen kastetta. Uudestisyntymän jälkeen on kasteen vuoro.
Commandohauis
Voih helvata,mitä amerikkalaista roskaa!! ja tyhjän lörpötystä,SIRKUS ON KÄYNNISSÄ TAAS! LIput 5e. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten lahkoon liitymiseksi tehtävä veteen upotus ei ole mikään kristillien kaste sisällöltään, vaan se on pelkkää vettä, joka on petollisen eksyttäväinen oikea kasteen lusteversio vailla mitään merkitystä. Pelkkä ihmisen oma teko.
Helluntailaisten lahkoon liitymiseksi tehtävä veteen upotus.
Eli amerikkalainen lahko paska!
Mitä varten joku uskoo näitä jenkki roskaa,Suomessa nää on vähemmistö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sä luulet, poju.
CommandohauisCommandohauis
Olet lahkosta amerikan ? Onko sua käytetty hyväksi?
Miten on pedofilia helluntalaisissa?
Yleensä lahkot oli ne amerikasta tai amerikasta,niin lapsena on tapahtunut jotain pahaa.
- Anonyymi
Tuota ilmiötä sanotaan "Israel syndroomaksi"
- Anonyymi
Minä sanon sitä Israel rakkaudeksi.
Jeesus eli siellä juutalaisena. Kulki paikasta toiseen. Haluan seistä niillä jalansijoilla kuin Jeesuskin on seissyt. Olisi mukavaa mennä erämaahan ja nukkua samassa paikassa kuin Jeesus kerran nukkui. Syödä samaa ruokaa kuin Jeesus söi. Mennä Nasaretiin risti kaulassa filistealaisten keskuuteen julistamaan evankeliumia.
Juutalaisiakaan en kumarra enkä väisty evankeliumista tuumaakaan kuten olen pelkureiden ja mielistelijöiden tehneen kuullut tehneen.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sanon sitä Israel rakkaudeksi.
Jeesus eli siellä juutalaisena. Kulki paikasta toiseen. Haluan seistä niillä jalansijoilla kuin Jeesuskin on seissyt. Olisi mukavaa mennä erämaahan ja nukkua samassa paikassa kuin Jeesus kerran nukkui. Syödä samaa ruokaa kuin Jeesus söi. Mennä Nasaretiin risti kaulassa filistealaisten keskuuteen julistamaan evankeliumia.
Juutalaisiakaan en kumarra enkä väisty evankeliumista tuumaakaan kuten olen pelkureiden ja mielistelijöiden tehneen kuullut tehneen.
Commandohauis" en evankelioinut kun juutalaiset eivät pidä siitä."
Commandohauis
- Anonyymi
Siinäpä miettiminen kuka on kelvollinen kastamaan.
Vrt. Kätten päälle panemiseen. - Anonyymi
Mikset Rakasta Jumalan Sanaa: "YKSI KASTE" (Ef.4:5)
Jumalan sanan vastaiset teot on niitä laittomuuden tekoja. - Anonyymi
"Risti" on tappoväline, jolla on tapettu paljon ihmisiä.
Jos Jeesus olisi tapettu Giljotiinilla, niin pitäisitkö pientä giljotiinia kaulassasi?
Alkuseurakunnassa kukaan ei pitänyt mitään ristikoruja kaulassa.
Seimi on tyhjä, risti on maatunut, hauta on tyhjä, ei sieltä Israelista enää mitään Jeesusta löydy. Turha reissu.- Anonyymi
Minä pidän kaulassani vaikka myllynkiveä eikä sitä voi lukea pitäjälleen synniksi.
Commandohauis - Anonyymi
Alkuseurakunnassa Kristukseen kastetut eivät pitäneet ristikoruja, vaan kalankuva oli kristityn symbolinen merkki.
Jatkuva Jeesuksen nimen hokeminen ja tappovälineen ristin hokeminen ja veren hokeminen ei Jeesus siitä tykkää ollenkaan.
Ne on asioita on totta, jotka on aikanaan tapahtunut ja ne tekee sen mitä varten ne on tehty.
Ei niiden jatkuva hokeminen tuo enää mitään lisäarvoa Golgatan tapahtumiin.
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. (Jeesus) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuseurakunnassa Kristukseen kastetut eivät pitäneet ristikoruja, vaan kalankuva oli kristityn symbolinen merkki.
Jatkuva Jeesuksen nimen hokeminen ja tappovälineen ristin hokeminen ja veren hokeminen ei Jeesus siitä tykkää ollenkaan.
Ne on asioita on totta, jotka on aikanaan tapahtunut ja ne tekee sen mitä varten ne on tehty.
Ei niiden jatkuva hokeminen tuo enää mitään lisäarvoa Golgatan tapahtumiin.
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. (Jeesus)" he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät"
- Anonyymi
Jerusalemin Temppelistäkin poistui Jumalan Henki kun Jeesus kuoli.
Nyt siellä on ihan toinen "Temppelinherra". Repäisi esiripunkin halki ja pois, jotta ihmiset häntä katselisisvat ja kumartaisivat.
Paavalikin kävi siellä temppelissä pää kaljuksi ajeltuna tekemässä oman nasiirilupauksen, vaikka ei siellä silloin enää mitään Jumalaa ollut lähimaillakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä pidän kaulassani vaikka myllynkiveä eikä sitä voi lukea pitäjälleen synniksi.
CommandohauisMatt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Parhaimi siellä taitaakin jo odotella seuraajiaan? - Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Risti oli elämän symboli ennen kristinuskoa.
Sanojen merkitys voi vaihtua vuosien kuluessa ihan toiseksi,
Pitää ymmärtää missä yhteydessä mitäkin sanaa on käytetty ja mitä se siihen aikaan on tarkoittanut.
Esim. suomenkien sana "paha" on muuttunut ajan myötä sanaksi "pyhä"
Entiset pahajärvet ovatkin nyt pyhäjärviä. Niihin kun on ihmisiä hukkunut tavallista enemmän. Aika kultaa tapahtumat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CommandohauisJeesus on sen verra vittuuntunut ristiriipuntaan että ei jätä erikseen rankaisematta ketään joka häntä siitä muistuttaa!
Suosittelen sitä myllynkiveä, uimareissulle erityisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Parhaimi siellä taitaakin jo odotella seuraajiaan?Jeesus vietteli ainakin 12 poikalasta.
- Anonyymi
Ei Jeesus kehota ketää hokemaan nimeään ja hihhuloimaan tönimään toisiaan otsasta maahan selälleen "Jumalanpalveluksena"
Jaak. 1:27
Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. - Anonyymi
Käy jonkun uskovan kanssa järvessä, siellähän on paljon vettä.
Eli erotatte kasteellakäynnin - uintireissusta.
ja voi sen tehdä niinkin, että jossain vapaansuunnan seurakunnassa kastetaan, ilman että liittyy ko. seurakuntaan. Käy keskustelu ko. srk. pastorinkanssa.
Luterilaisia pappeja on kastettu - sopimuksen mukaan, ja ko. tilaisuus on Sanan mukaan tehty.
Minua pyysi automatkalla eräs kirkontyöntekijä, omasta tahdostaan, ei edes puhuttu kasteesta - minun puolelta, niin kasteesta.
Se hoidettiin. Oltiin Ylimmäisen Pappimme haavoitettujen käsien alla ja hänen oman suunsa tunnustuksella kastoin hänet Jeesuksen nimeen.
Sitten rukoilin hänen puolestaan ja nousimme vedestä.
Kirjoitin hänelle myöhemmin kastetodistuksen ja lähetin postissa. - Anonyymi
Vieraile toki palestiinalaisilta varastetuilla maatiloilla, niissä riittää jorpakkoja kastautumiseen.
Eikö Israelin suurlähetystön takapiha ja sinne pystytetty pesuallas käy?
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät koskaan lue niitä kohtia, joissa kokonaisia perheitä kastettiin samaan uskoon perheenpään kanssa. Perhekasteet alkoi helluntaina. Kaikki omaiset kastettiin heti jopa keskellä yötä perheenpään määräyksestä samaan uskoon. Mitään sekauskoisia perheitä ei sallittu. Yhteiskunta 200 v. Lähi-Idässä oli täysin patriarkaalinen. Vapaa kasvatus oli tuntematon asia.
Historian puolen tieto on yhtä luotettavaa ja siellä on kirkkoisien todistuksia, että lasten kastaminen Jeesuksen omiksi uuden liiton jäseniksi oli käytössä heti alusta pitäen, kun kokonaisia perheitä kastettiin samalla kertaa ja koska Juutalaiset tunsivat kirjoitukset, toisin kuin nykyajan kaatajalahkot, jotka seuraavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Hellluntailaiset väittää väärin, että uskoontulossa tapahtuisi kaikkia sellaisia asioita, mitkä Raamatun mukaan tapahtuu vain kristittyjen kasteessa, jossa kolmiyhteinen Jumala on läsnä.
Jaak. 2:20
Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
Helluntailaisten harhaoppi liittää uudestisyntymisen vedestä ja Hengestä, syntien anteekisisaamien, Kristuksen ruumiiseen liittymisen, Uuden liiton alkamisen uskoontuloon, vaikka Raamatun mukaan ne tapahtuvat Jumalan tekona (Ylhäältä) vain Kristillisessä kasteessa.- Anonyymi
Hyvä havainto.
- Anonyymi
Montako koronarokotusts El Al vaatii
- Anonyymi
Onko raamatussa mainittu kasteallas?
- Anonyymi
Taitaa olla eiks se oo mikva hepreax
- Anonyymi
Turha reissu tuo olisikin.
Mutta voit lohduttautua sillä juomavedessäsi on sama osuus Jeesuksen virtsaamia molekyylejä kuin Jordanissakin.
Hyvin on sekoittuneet, vedet ja opetukset tällä välin. Kun uskon Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisesti syntien sovittajana, kasteen voi suorittaa vaikka ammeessa, mutta miksi ei kesällä myös järvessä. En näe estettä jos nainen kastaa, koska ei se ole pappispalvelus.
- Anonyymi
Kristittyjen kasteen kolme yhdessä olevaa todistajaa:
" Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."
Kannattaa varoa jenkkilahkoissa ihmisiä maahan kaatavista "irtohenkiä"- Anonyymi
Irtohenget kuljeskekee paikasta toiseen ja kaataa ihmisiä maahan selälleen ja lyö hurmoksessa olevan ihmisen otsaan pedonmerkin ja sen tunnusluvun eikä ihminen tajua siitä yhtään mitään, kun aivot on heitetty narikkaan.
"Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."
- Anonyymi
Äly hoi, älä jätä Commandohiusta jälkeesi.
Jos Paavali olisi ollut synnitön ja uudestisyntynyt Kristuksen ruumiin jäsen ennen kastetta, niin eihän Ananias olisi hänelle enää mitään syntien pesusta kasteen yhteydessä puhunut.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [- Anonyymi
Ne, henget mitkä sinussa asuvat ja joiden oma olet, on täsmälleen mainitsemiasi irtohenkiä. "Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'."
Paavali oli uskossa ottaessaan kasteen. Paavalin kääntymys tapahtui Damaskon tiellä hänen nähdessään Herran Jeesuksen.
Ennen uudesti syntymään Paavali: "minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka."
Mutta uudesti syntymän jälkeen Jeesus todisti Paavalista: Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
erra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
PAAVALI TEKI PARANNUKSEN JA OTTI KASTEEN.
Mutta sinä et ole kääntynyt Jeesuksen puoleen. Et rukoile, et huuda avuksi Jeesuksen nimeä etkä ole Jeesuksen valitsema astia.
VAINOAT JEESUKSEN OMIA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne, henget mitkä sinussa asuvat ja joiden oma olet, on täsmälleen mainitsemiasi irtohenkiä. "Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'."
Paavali oli uskossa ottaessaan kasteen. Paavalin kääntymys tapahtui Damaskon tiellä hänen nähdessään Herran Jeesuksen.
Ennen uudesti syntymään Paavali: "minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka."
Mutta uudesti syntymän jälkeen Jeesus todisti Paavalista: Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
erra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
Mutta sinä et ole kääntynyt Jeesuksen puoleen. Et rukoile, et huuda avuksi Jeesuksen nimeä etkä ole Jeesuksen valitsema astia.
VAINOAT JEESUKSEN OMIA.Parhami, joka nuo hellareiden opit kehitteli oli kiihkeä vapaamuurari, joiden opeistä nuo erilaiset pelastumisenaskelmat ja vaiheet ja järjestykset on kopioitu.
Jenkeissä kun käytetään kaikkeen voiteluun sitä synteettistä öljyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami, joka nuo hellareiden opit kehitteli oli kiihkeä vapaamuurari, joiden opeistä nuo erilaiset pelastumisenaskelmat ja vaiheet ja järjestykset on kopioitu.
Jenkeissä kun käytetään kaikkeen voiteluun sitä synteettistä öljyä.Ensin sitä ja sitten tätä on juuri sitä vapaamuurareiden pelastusoppia, jonka Parhami siirsi vapaamuurareiden järjestöstä, jonka kiihkeä kannattaja oli.
Parham kuului myös KuKluxKlaaniin ja hiippaili yöllä Los Angelesin kaduilla lakana päässä.
Ja olipa vielä kuuluisa pride-mies. Sai syytteen sodomiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin sitä ja sitten tätä on juuri sitä vapaamuurareiden pelastusoppia, jonka Parhami siirsi vapaamuurareiden järjestöstä, jonka kiihkeä kannattaja oli.
Parham kuului myös KuKluxKlaaniin ja hiippaili yöllä Los Angelesin kaduilla lakana päässä.
Ja olipa vielä kuuluisa pride-mies. Sai syytteen sodomiasta.Parhami on kaikkein arvostetuin helluntailaisuuden opillinen ja hengellinen isähahmo, jota hellareiden pitäisi kiittää ja kunnioittaa liikkeensä keskeisistä opinväitteiistä, kute lasten synnittömyydestä.
Parham on nyt ylennetty kirkkauteen ja julistettu pyhimykseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VAINOAT JEESUKSEN OMIA.Parannuksenteko tarkoittaa pelkästään mielenmuutosta, ei se vielä syntejä pois pese eikä ihmistä uudestisynnytä vedestä ja Hengestä, joka Raamatun mukaan tapahtuu vain Kristukseen uskovien kasteessa.
Paavali meni mielenmuutoksen tehtyään syntisenä kasteelle.
Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Kristillinen kaste on syntisten kaste.
- Anonyymi
Ja eikös siellä Jenkeissä käytetä kaikkeen voiteluun nykyisin sitä synteettistä öljyä?
- Anonyymi
Jenkkilän harhaopeissa lapset ovat täysin synnittömiä Jeesuksen kaltaisia.
Ei lahkouskoissa lasten takia mitään Jeesuksia tarvita.
Aikuisista nuo Amerikan poppamiehet yrittävät itse ajaa niitä syntejä ja riivaajia ulos.
Ei siihen vielä mitään Jumalaa eikä Kristittyjen kastetta tarvita.- Anonyymi
Prophet
"Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. "
- Anonyymi
Kannattaisi ihan aluksi miettiä mitä kasteella tarkoitetaan. Jeesus opetti niin, että kasteella ihmisestä tehdään Jeesuksen opetuslapsi (="kristitty").
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Mat.28:19-20
Ja ikuisen elämän hän lupasi vanhurskaille.
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mat. 25:46
" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Room. 6:23
Jos elämä kiinnostaa, kannattaa alkaa etsiä vanhurskautta. - Anonyymi
Raamattu varoittaa hurmahenkisistä kaatajista ja lahkolaisista monessa kohtaa ja monella eri tavalla.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 1:8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.- Anonyymi
Noin siellä Raamatussa lukee.
- Anonyymi
Raamattu littää Jumalan tekona tapahtuvan uudestisyntymisen vedestä ja Hengestä yksiselitteisesti Kristittyjen kasteeseen. Ef.4:5 "Yksi Kaste", Hen Baptisma.
Room. 6:4
"Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme ELÄÄ UUTTA ELÄMÄÄ, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista." - Anonyymi
Kun agnostikkona, joka tiesi henkimaailman olemassaolevan, kävin mä rukouhuukseheeseen, niin tein sen ties kuinka monennen kerran elämässäni. Rukouskertoja oli paljon. Tutkin monia epäjumalanpalvontoja ja nopeasti huomasin ne valheeksi, epäloogisiksi, jopa pahoiksi, kyhätyiksi.
Raamattu sen sijaan oli sellainen etten saanut siitä otetta, niskalenkkiä, valhetta löytänyt en mä vaan vaikka etsimällä etsin ja kahdesti löysin "valheen": Tutkittuani aikani huomasin valheet totuuksiksi. Ja tunsin itseni pöljäksi, joka olinkin.
Rukous oli aina se jota aliarvioin tehtävässä " etsivä löytää". Raamattua luin löytääkseni valheen. Samalla ihmettelin, miten en vaan löydä valhetta. Luin muiden löytämät väitteet Raamatun valheista. Mutta ymmärsin ne valheiksi, joilla koitetaan väkisin saada Raamatusta löytyneeksi valhe/valheita.
Muhun ne eivät uponneet, koska etsin totuutta, pysyttelin tosiasioissa mua kiinnosti etsiä totuutta. Enkä mä anna periksi ihan heti ensimmäisten joukossa vaan katson loppuunasti vaikka oman elämänajan jos on jotain mikä jää häiritsemään jostain syystä. Henkimaailmasta ja tarkoista saamistani enneunista ymmärsin että jotain on, mutta missä on totuus?
Yksi rukous , ties kuinka mones sadas oli sitten se, jolloin sain tietää totuuden ja sain paljon muutakin, mitä en sen unohtumattoman rukouksen aikana sain. Minulle tapahtui siinä kaikki uudestisyntymään kuuluvat asiat. Myöhemmin tämän tutkin kun aloin Pyhän Hengen avulla oppimaan Jumalaa ja Hänen Sanaansa.Ilman Jumalan armoa olisin tänään yhtä pihalla Raamatun ymmärtämisestä kuin olin ennen uudestisyntymääni, joka ei tapahtunut vesikasteessa vaan Pyhän Hengen kosketuksessa, jolloin minuun vuodatti Jumala paljon hyviä tarvitsemiani " temppeliin kuuluvaisuuksia ".
Olin niin vauva kuin juutri syntynyt vauva voi olla. En tiennyt täyttyneeni Pyhällä Hengellä, tiesin vain Jumalan tehneen mulle ihmeen hyvää. Niin hyvää etten sellaista tiennyt voivan olla. Liberaaliteologeja pidin kristittyinä, samoin Jehovan todistajia pidin erityisen pyhinä kristittyinä.....mutta kun aloiin imemään maitoa, lukemaan Raamattua niin nyt uskoin kaiken lukemani ja opin uudella tavalla. Luin nyt rennosti: nämä ihmisille mahdottomuudet ovat Jumalalle mahdollisia, jopa huvittavan helppoja toteuttaa. Ajan kanssa järkytyin kun ymmärsin sen oveluuden, joka liberaaliteologit naispapit puhuivat : esiaviollinen seksi on ok. Sen kun saa anteeksi jälkikäteen.
Jehovan todistajienkin suhteen pääsin selvyyteen lopulta. Juttelin kerran kahden JT:n kanssa kotosalla ja sanoin silmät iloa loistaen: Minäkin olen kristitty kuten te. Silloin he katsoivat toisiinsa ja vaikenivat ja ilmapiiri muuttui.
Heidän lähdettyään päätin ottaa selvää näistä " kristityistä".Tein niin ja järkytyin. Eksyttäjiä pidin kristittyinä, veljinäni. Mutta sellaista se on kun tulee kristinuskoon joillakin ilman kaikkitietävyyttä.
Commandohauis
Commandohauis - Anonyymi
Helluntailaisten harhaoppi opettaa, että lapset ovat synnittömä kuten Jumalan Poika eivätkä tarvitse uskoa ei kastetta eli uudestisyntymistä vedestä eikä Hengestä eli uudestisyntymisen pesoa. Jeesushan sanoo, että kaikkien on synnyttävä vedestä ja Hengestä.
Room. 9:8 "se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi. "
Helluntailaisilla on Amerikasta tullut vaarallinen harhaoppi, jota he yrittävät oikeita Kristittyjä herjaamalla puolustaa. - Anonyymi
Commandohius yrittää epätoivoisesti omista kokemuksistaan etsiä totuutta.
Totuus on Jumalan Sana, ei ihmisen subjektiiviset kokemukset. - Anonyymi
Kristillinen, Raamatun tarkoittama uudestisyntyminen tapahtuu vain yhden kerran Jumalan tekona vedestä ja Hengestä kasteessa. Siinä ihmisen synnit pestään pois ja Jumala liittää ihmisen Kristuksen ruumiin jäseneksiTästä löytyy vaika kuinka monta kohtaa Raamatusta.
Ihmisen voimakkaat hengelliset kokemukset eivät ole Raamtun tarkoittama yksi ja kertaluonteinen uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä Jumalan tekona, mikä Raamatun mukaan tapahtuu vedestä ja Hengestä kasteessa.- Anonyymi
Oikea usko on sitä, että me uskomme Jeesusta, eli mitä Jeesus sanoo ja tottelemme Jeesusta. Se on sitä oikeata Jeesuksen "seuraamista". Ei lahkoissa hihhulonti ja ihmisen maahan kaatamisesitykse ole mitään Jeesuksen seuraamista. Silloin seurataan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea usko on sitä, että me uskomme Jeesusta, eli mitä Jeesus sanoo ja tottelemme Jeesusta. Se on sitä oikeata Jeesuksen "seuraamista". Ei lahkoissa hihhulonti ja ihmisen maahan kaatamisesitykse ole mitään Jeesuksen seuraamista. Silloin seurataan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."Miksihän luterilaiset väärentävät Jumalan sanaa?
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Tuossahan Jumala ei puhu mitään vauvakasteesta, koska Nikodeemus oli aikuinen mies.
Siinä Jeesus puhuu syntymisestä YLHÄÄLTÄ, eli Jumalan sanasta ja hengestä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän luterilaiset väärentävät Jumalan sanaa?
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Tuossahan Jumala ei puhu mitään vauvakasteesta, koska Nikodeemus oli aikuinen mies.
Siinä Jeesus puhuu syntymisestä YLHÄÄLTÄ, eli Jumalan sanasta ja hengestä!Alkoiko pedolla taas housuissa jomottaan vauvat?
Jeesus sanoi vedestä ja Hengestä" ja viittasi sillä veteen ja Henkeen, ei "sanaan ja Henkeen."
- Anonyymi
Helluntailaiset vihaavat tuota kohtaa "veden kautta"
1. Piet. 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
2. Piet. 3:5 "Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
Hellarit puhuvat vain "hengestä". Sillä hengillä on helppo eksyttäää ja harhauttaa, koska ne eivät ole mitään konkreettisia todisteita, joita myös pitää olla.
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat MAAN PÄÄLLÄ : Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
(Kristillinen kaste maan päällä) Olen nähnyt lukemattomien tulevan uskoon ilman lapsikastetta ja olevan uskossa vailla mitään kastetta. Ja miten paljon kansankirkoissa on ns. kristittyjä jopa ateisteja vaikka on saaneet valelun lapsena. Lapsikasteella ei ole mitään tekemistä uskoontulon kanssa.
- Anonyymi
Ja minä olen nähnyt lukemattomia lapsena kastettuja lujassa uskossa Jeesukseen ja uudestikasteella käyneitä jotka luopuvat uskostaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä olen nähnyt lukemattomia lapsena kastettuja lujassa uskossa Jeesukseen ja uudestikasteella käyneitä jotka luopuvat uskostaan.
Tuhlaajapoikakin muutti mielensä ja palasi takaisin Isän kotiin.
Tuhlaajapoika oli kotoa lähtiessään Isän lapsi ja perillinen koko ajan, vaikka olikin ottanut jo ennekkoperintöä, mutta Isän omaisuus oli vielä kasvanut ja tuhlaajapoikaa odotti kotona lisää perittävää vaikka kuinka paljon.
Huono elämä ei poista Isä-lapsi suhdettä.
Kristillisessä kasteessa Jumala tunnustaa lapsen omakseen ja perilliseksi, se sana on voimassa ikuisesti ajan rajan taakse asti.
Ihmisen usko voi ailahdella tai ihminen voi menettää uskonsa kokonaan jossain vaiheessa elämää, mutta kerran lapsena saatua Kritillistä kastetta ihminen ei voi menettää koskaan.
Joh. 3:3,5: Se, joka ei synny uudesti, ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa... Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. On täysin väärin ymmärrettyä, jos tässä vesi tulkitaan kasteeksi. Raamatussa vesi, elämän vesi, symbolisoi Jumalan sanaa eikä kastetta. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Sanan kautta jonka Pyhä Henki tekee eläväksi.
- Anonyymi
Sanaa "vesi" ei tulkita kasteeksi eikä sitä sanaa tarvitse tulkita. Vesi tarkoittaa vettä ja Henki Henkeä. Erittäin selää
Täysin väärinymmärretty on tulkinta jossa Jeesuksen sanoja aletaan korjailemaan. - Anonyymi
Raamatussa sanat ovat niiden perusmerkityksessä ellei toisin sanota. Ei ihminen voi mennä sanojen merkityksiä muuttamaan omaan oppiinsa paremmin sopiviksi, kuten harhaoppiset helluntaiset tekevät.
Vesi, water, vatten, hudor, aqua on tavallista vettä.
"Elävä vesi" termi yhdessä kohtaa sanotaan tarkoittavan Henkeä.
Ei Jeesus mikään lukihäiriöinen ollut että hän olisi sanonut Nikodemukselle, että on synnyttävä Hengestä ja Hengestä Jumalan sanan voimasta.
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
Kaikissa eri kielisissä Jeesuksen sana "vesi" on käännetty tavalliseksi vedeksi ei Hengeksi eikä sanaksi eikä hikiliinoiksi.
Raamatun mukaan uudestisyntyminen Jumalan tekona tepahtu kristittyjen kasteessa (ei lahkokasteissa) Ylhäältä, eli Jumalan tekona vedestä ja Hengestä. (Joh.3:5) - Anonyymi
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa sanat ovat niiden perusmerkityksessä ellei toisin sanota. Ei ihminen voi mennä sanojen merkityksiä muuttamaan omaan oppiinsa paremmin sopiviksi, kuten harhaoppiset helluntaiset tekevät.
Ei Jeesus mikään lukihäiriöinen ollut että hän olisi sanonut Nikodemukselle, että on synnyttävä Hengestä ja Hengestä Jumalan sanan voimasta.
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
Kaikissa eri kielisissä Jeesuksen sana "vesi" on käännetty tavalliseksi vedeksi ei Hengeksi eikä sanaksi eikä hikiliinoiksi.
Raamatun mukaan uudestisyntyminen Jumalan tekona tepahtu kristittyjen kasteessa (ei lahkokasteissa) Ylhäältä, eli Jumalan tekona vedestä ja Hengestä. (Joh.3:5)Kirjoitit tapasi mukaan pelkkää hevonkaakkaa. Raamattu ei puhu kristillisestä kasteesta. Käytät sanaa- kristillinen pahuudessasi harhauttaaksi jonkun tietämättömän alkeellisiin valheisiisi eksyneen.
Sinusta on sanottu: Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Et pysty kiistämään totuutta itsestäsi: tietoisesti palvelet PAHAA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta."Kornelius ja hänen perheväkensä olivat uudesti syntyneitä ennen kastetta. tyhjää höpinää sinun vesiuskontosi. Antti siis opettaa vesiuskontoa valhejuutalaisille kakaroille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan uudestisyntyminen Jumalan tekona tepahtu kristittyjen kasteessa (ei lahkokasteissa) Ylhäältä, eli Jumalan tekona vedestä ja Hengestä. (Joh.3:5)Kokeileppas vielä timbuktun kielellä, jos sieltä se vauvakaste löytyisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeileppas vielä timbuktun kielellä, jos sieltä se vauvakaste löytyisi.
Koetappas pitä molosi erossa niistä vauvoista, mokoma lastenhässijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit tapasi mukaan pelkkää hevonkaakkaa. Raamattu ei puhu kristillisestä kasteesta. Käytät sanaa- kristillinen pahuudessasi harhauttaaksi jonkun tietämättömän alkeellisiin valheisiisi eksyneen.
Sinusta on sanottu: Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Et pysty kiistämään totuutta itsestäsi: tietoisesti palvelet PAHAA.Raamattu puhuu tosiaan vaan kasteessa. Sinä vääristelet sitä ja palvot pahaa, uudedestikastaja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kornelius ja hänen perheväkensä olivat uudesti syntyneitä ennen kastetta. tyhjää höpinää sinun vesiuskontosi. Antti siis opettaa vesiuskontoa valhejuutalaisille kakaroille?
Korneliukusen tapauskin liittää uudestisyntymisen kasteeseen. Vesiuskontosi ei sinua pelasta, uudestikastaja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korneliukusen tapauskin liittää uudestisyntymisen kasteeseen. Vesiuskontosi ei sinua pelasta, uudestikastaja!
Kuvittelet tai ainakin häijyydessäsi väität kraanaveden synnyttävän Jumalan lapseksi. Uskontosi on vesiuskonto.
Jeesuksen omat ovat syntyneet Jumalasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelet tai ainakin häijyydessäsi väität kraanaveden synnyttävän Jumalan lapseksi. Uskontosi on vesiuskonto.
Jeesuksen omat ovat syntyneet Jumalasta.Se on ihan sama mitä tuollainen vinkuva lahkolainen ajattelee, me uskovat olemme syntyneet uudesti vedestä ja Hengestä emmekä me ala korjailemaan Herraamme Jeesusta vaan uskomme hänen sanansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan sama mitä tuollainen vinkuva lahkolainen ajattelee, me uskovat olemme syntyneet uudesti vedestä ja Hengestä emmekä me ala korjailemaan Herraamme Jeesusta vaan uskomme hänen sanansa
Uudestikatajilla on vesiuskonto joka läträä veden kanssa eikä heidän seremioihinsa liity Jeesus mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikatajilla on vesiuskonto joka läträä veden kanssa eikä heidän seremioihinsa liity Jeesus mitenkään.
Lopeta ilkkuminen jumalaton valhejuutalainen. Vainoat Jeesuksen omia; et voi kieltää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit täsmälleen saatanan synagoogastasi: vesiuskonto, joka läträä veden kanssa eikä heidän seremioihinsa liity Jeesus mitenkään.
- Anonyymi
Ei teidän vesiorgioihin kuulu Jeesus, uudestikastaja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit täsmälleen saatanan synagoogastasi: vesiuskonto, joka läträä veden kanssa eikä heidän seremioihinsa liity Jeesus mitenkään.
Kristitythän ne sanoo, että kasteessa Jeesus pesee synnit pois.
Helluntailaisten kastehan se pelkkää vettä on, ei mitään muuta.
- Anonyymi
>>Olisitko sinä valmis kastamaan minut? Minunkin tulee tuntea ensin sinua että olet aito kristitty, jonka voin antaa kastaa itseni.>>
Aloittaja kuulostaa trollilta koska Suomessa suoritettu kaste ei kelpaa.
Mutta siltä varalta että olet tosissasi, olisin valmis kastamaan sinut.- Anonyymi
Heti siloin kun helluntailaisia alkoi ulkomailta tulla Suomeen noin 100 vuotta sitten niin täällä
olevat uskovaiset sanoivat heti, että heissä on vieras henki, joka ei ole oikea.
Mutta pikkuhiljaa he ovat soluttautuneet vanhan kristikunnan sekaan ja monet uskovat, että he ovatkin niitä oikeita kristittyjä.
Eihän se eksytys muuten väkevä eksytys olisi jos tavallinen kansalainen sen heti huomaisi.
Tavallinen tallaaja kun pitää väärennöstä kauniinpana kuin alkuperäistä kristinuskoa, joka tuli Suomeen yli tuhat vuotta aikaisemmin kuin helluntailaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heti siloin kun helluntailaisia alkoi ulkomailta tulla Suomeen noin 100 vuotta sitten niin täällä
olevat uskovaiset sanoivat heti, että heissä on vieras henki, joka ei ole oikea.
Mutta pikkuhiljaa he ovat soluttautuneet vanhan kristikunnan sekaan ja monet uskovat, että he ovatkin niitä oikeita kristittyjä.
Eihän se eksytys muuten väkevä eksytys olisi jos tavallinen kansalainen sen heti huomaisi.
Tavallinen tallaaja kun pitää väärennöstä kauniinpana kuin alkuperäistä kristinuskoa, joka tuli Suomeen yli tuhat vuotta aikaisemmin kuin helluntailaisuus.Kaikki jotka tuntevat oikean Kirkkoraamatun läpikotaisin uuden ja vanhan puolen sanovat, että helluntailaisten opit eivät ole lähelläkään sitä, mitä Raamattu puhuu.
Samoin ne, joilla on aito henkien erottamisen armolahja he kavahtavat niitä henkiä, joita Amerikasta tuodut vierasuskonnot ovat tullessaan tuoneet tänne Suomeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki jotka tuntevat oikean Kirkkoraamatun läpikotaisin uuden ja vanhan puolen sanovat, että helluntailaisten opit eivät ole lähelläkään sitä, mitä Raamattu puhuu.
Samoin ne, joilla on aito henkien erottamisen armolahja he kavahtavat niitä henkiä, joita Amerikasta tuodut vierasuskonnot ovat tullessaan tuoneet tänne Suomeen.Tarkoitat varmaan Katekismuksen tuntijoita. Heitähän ei Raamatun totuudet kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan Katekismuksen tuntijoita. Heitähän ei Raamatun totuudet kiinnosta.
Ei kun tarkoitan hellluntailaisia, heitä ei kiinnosta Raamattu. Luterilaisia kiinnostaa Raamattu jonka katekismus hyvin tiivistää
- Anonyymi
Sotaa edeltänyt aikakausi 1920–1939
Lauri Hokkanen
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[18]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan - Anonyymi
Aito uskoon tuleminen saa ihmisen lähtemään kasteelle.
- Anonyymi
Helluntailaisten kaste on pelkää vettä, ihmistekko ja rituaali, jolla ei ole mitään merkitystä.
Kristittyjen kasteessa pestänä synnit pois ja saadaan Pyhän Hengen lahja.
Helluntailaisten kastamattomilla pakanalapsilla ei ole mitään Pyhää Henkeä (vrt.tyhmät neitsyet) eikä heitä enää ehditä kastaa kun Ylkä tulee äkkiarvaamatta hakemaan seurakuntaansa, jossa kaikki jäsenet on kasteessa liitetty Kristuksen ruumiiseen.
1. Kor. 12:13
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,
ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI.
Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.- Anonyymi
Sinulla on eri henki ja eri evankeliumi kuin Jeesuksen omilla.
- Anonyymi
Noin se on!
- Anonyymi
Pyhä yksinkertaisuus. Ongelmansa kullakin.
- Anonyymi
"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön."Tosiaan, etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen ja valhemessiaaninen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan, etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen ja valhemessiaaninen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön."
Sananl. 28:4
Lain hylkijät kehuvat jumalattomia, mutta lain noudattajat kauhistuvat heitä.
Room. 2:13
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sananl. 28:4
Lain hylkijät kehuvat jumalattomia, mutta lain noudattajat kauhistuvat heitä.
Room. 2:13
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.Ei uskoontulo ketään pelasta.
Jaak. 2:17
"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut."
Pelastus on kätkettynä Kristittyjen kasteessa.
Ihminen tuo kasteeseen lapsensa ja vettä. Jeesus tulee ja tuo sovintoveren osallisuuden ja oman Henkensä.
Jumalan käskysana toimii ja kasteen lupaukset toteutuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uskoontulo ketään pelasta.
Jaak. 2:17
"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut."
Pelastus on kätkettynä Kristittyjen kasteessa.
Ihminen tuo kasteeseen lapsensa ja vettä. Jeesus tulee ja tuo sovintoveren osallisuuden ja oman Henkensä.
Jumalan käskysana toimii ja kasteen lupaukset toteutuvat."Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa."
Raamatun mukaan ihminen uudestisyntyy Jumalan sanan voimasta kasteen vedestä ja Kristuksen Hengestä. (Yksi kaste=Hen Baptisma)
Kukaan ei ole uudestisyntynyt ennen Kristillistä kastetta. Pelkät hurmoskokemukset eivät ole mitään uudestisyntymisiä eikä uskoontulo. Uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä Jumalan tekona tapahtuu vain Kriatittyjen kasteessa.
Room. 6:4 "Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, JOTTA MEKIN ALKAISIMME ELÄÄ UUTTA ELÄMÄÄ,
niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista."
- Anonyymi
Itekki aina halunnut käydä Israelissa mutta tosta kasteesta. Eikös raamattu puhu vain 1 kasteesta eikä 2? Kaste ei ihmistä synnittömäksi tee. Ihminen on syntinen hautaan asti. Herra tietää mitä jokaisen sydämmellä on eikä Hän tee virheitä. Pakko myös sanoa että ei edes lapsi ole synnitön. Jeesus taas vertaa että ihmisen pitää olla lapsen kaltainen ja ottaa Herra sydämmeen samalla ilolla miten sen lapsi tekee. Itse olen syntinen mutta pyrin olemaan paras versio itsestäni johon en läheskään aina pysty.
- Anonyymi
Jordan joki on myös osa Litani jokea,olen uinut siellä sotakoirien kanssa ja kaikki saatiin kasteet.
Ihan vitun kylmää vettä,kun vuorilta tulee.
Kahden vuoden aikana upotin monesti itseni ja sotilasvalakin tehtiin samassa joessa..
En tunne vielä,että temmataan ylös vaikka ehkä 10 krt olin ko joessa.
Hieno ja kaunis joki,vihreän turkoosi. - Anonyymi
Voiko kasteen tehdä itse itselleen ammeessa?
Tokmanilla on 5ltr sankko vain 1,99€,kasta piäs siinä.
Voit kastaa ja ottaa ite ittes.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195790- 173256
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192956Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1592110Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711434Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421415Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31208Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061136Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641107