Täyttä paskaa. Tällä kuitenkin jotkut tiedemiehet ihmiskuntaa pelottelevat rahamaailman maksettuina kätyreinä.
Jään tilavuus on suurempi kuin samansuuruisen vesimassan tilavuus, menikö oikein?
Tehkää kotonanne yksinkertainen koe jolla nitistätte näiden ostettujen tiedemiesten paskapuheet:
- Ottakaa suuri kulho tai kattila ja laittakaa sinne vaikka kilon verran jäätä.
Toki suhteessa pienempikin määrä riittää.
- Täyttäkää astia piripintaan vedellä ja odottakaa jään sulamista.
- Vedenpinta ei nouse yli astian reunojen.
Näin olette päihittäneet tiedemiehet jotka eivät ole älynneet tätä testiä tehdä.
Kun jäätiköt sulavat niin merien pinta nousee katastrofaalisesti !
18
80
Vastaukset
- Anonyymi
Viktoori hyvä. Mites sen veden pinnan merissä käy josko nua tiäremiähet onkin laskeskelleet hommaa silleen, notta se jää mikä vedeksi sulaa on lähtötilanteessa merenpinnan yläpuolella? Minkä se olemassa oleva vesi katoo? Ei nuo ihan väärillä urilla taida olla jos kehuvat vedenpinnan nousevan jäätiköiden sulaessa?
Niin, oikein mainio ajatuskysely.
En meristä tiedä mutta tee sinä nyt tuo pienimuotoinen testi niin siitä voikin sitten jo päätellä jotakin.
- Anonyymi
Niin luulisi että vesi jäätyessään vain paisuu, siksihän autoissakin on syylärissä jäänesto-ainetta, ettei halakee paikat paskaksi.
- Anonyymi
Viktor olisi toki oikeassa jos kaikki jää olisi jo meressä.
Ilmainen vihje:
Suurin osa jäästä EI ole tällä hetkellä meressä.
Viktor voi siis tehdä kokeensa uudestaan.
Ota kilo jäätä pakastimesta, lisää se kulhoon joka on täytetty piripintaan.
Mitä käy kun jää on sulanut? Kastuiko pöytä?- Anonyymi
Pieni täsmennys tuohon kokeeseen: Vihtorin siis pitää se jääkilo saada jotenkin tuettua sen piripintaan täytetyn astian yläpuolelle, sen jälkeen kun sulamisvesi ei ole tulvinut astiasta ulos, on tuo Vihtori ihan oikeassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni täsmennys tuohon kokeeseen: Vihtorin siis pitää se jääkilo saada jotenkin tuettua sen piripintaan täytetyn astian yläpuolelle, sen jälkeen kun sulamisvesi ei ole tulvinut astiasta ulos, on tuo Vihtori ihan oikeassa!
Juuri niin, kiitos tarkennuksesta.
No, joko Viktor kokeili?
Vai valmisteleeko hän jo "Viittaava Mikko" aloitusta jälleen kerran kun tuli jauhotetuksi tässä ketjussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, kiitos tarkennuksesta.
No, joko Viktor kokeili?
Vai valmisteleeko hän jo "Viittaava Mikko" aloitusta jälleen kerran kun tuli jauhotetuksi tässä ketjussa.Sulaminen on hidasta, eli haihtuminenkin pitää ottaa huomioon.
- Anonyymi
Tee koe jossa astian pohjalla ei ole vettä, vain paksulti jäitä. Niin kuin kuivan maan päällä olevat vuoristojäätiköt tai Etelämantereen jäät.
Kiitoksia herroille arvoisista kommenteistaan, keskustelupalstoja nämä toki ovatkin.
Meitä on uhkailtu jopa 2:n metrin merien pintojen nousulla jos napajäätikkömme sulavat.
Meriemme pinta- ala on n. 381 000 000 neliökilometriä joiden keskisyvyyksillä voimme arvioida niiden tilavuuden.
Se joka tietää meriemme litramäärän ja jäätiköidemme sisältämän vesien litramäärän on oikeutettu julistamaan absoluuttisen totuuden.- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Kiitoksia herroille arvoisista kommenteistaan, keskustelupalstoja nämä toki ovatkin.
Meitä on uhkailtu jopa 2:n metrin merien pintojen nousulla jos napajäätikkömme sulavat.
Meriemme pinta- ala on n. 381 000 000 neliökilometriä joiden keskisyvyyksillä voimme arvioida niiden tilavuuden.
Se joka tietää meriemme litramäärän ja jäätiköidemme sisältämän vesien litramäärän on oikeutettu julistamaan absoluuttisen totuuden.Kerroit meriemme pinta-alan, täsmentäisitkö vielä, onko se jonkun valheellisen litteänmaan kartan mukainen, vai ihan aito, laskettu pinta-ala?
Anonyymi kirjoitti:
Kerroit meriemme pinta-alan, täsmentäisitkö vielä, onko se jonkun valheellisen litteänmaan kartan mukainen, vai ihan aito, laskettu pinta-ala?
Kiitos täsmennetystä kysymyksestäsi.
Sain luvun Wikipediasta eikä minulla ole mahdollisuuksia tarkastaa se paikkansa pitävyyttä.
Minulla on vain 5 aistia joiden omakohtaisesta kokemuksistani voinen olla satavarma.
Kaikki muu on ulkoa sniffattua "tietoa".
Se joka sanoo faktaksi jotain muuta on sanoisinko epäuskottava.
Vein joskus silloisia tenaviani Vantaan Heurekaan.
Siellä oli muovidinoja ja valehteleva Focaultin heiluri joiden selitin olevan valetta.- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Kiitos täsmennetystä kysymyksestäsi.
Sain luvun Wikipediasta eikä minulla ole mahdollisuuksia tarkastaa se paikkansa pitävyyttä.
Minulla on vain 5 aistia joiden omakohtaisesta kokemuksistani voinen olla satavarma.
Kaikki muu on ulkoa sniffattua "tietoa".
Se joka sanoo faktaksi jotain muuta on sanoisinko epäuskottava.
Vein joskus silloisia tenaviani Vantaan Heurekaan.
Siellä oli muovidinoja ja valehteleva Focaultin heiluri joiden selitin olevan valetta.Tuostapa ihan ite teit itsesi tietämättömäksi pelleksi, kun väitit Foulcautin heilurin olevan valetta. Siis itse todistit itsesi valehtelijaksi, eihän noita fysiikan lainaslaisuuksia voi millään tempulla saada olemattomaksi.
- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Kiitos täsmennetystä kysymyksestäsi.
Sain luvun Wikipediasta eikä minulla ole mahdollisuuksia tarkastaa se paikkansa pitävyyttä.
Minulla on vain 5 aistia joiden omakohtaisesta kokemuksistani voinen olla satavarma.
Kaikki muu on ulkoa sniffattua "tietoa".
Se joka sanoo faktaksi jotain muuta on sanoisinko epäuskottava.
Vein joskus silloisia tenaviani Vantaan Heurekaan.
Siellä oli muovidinoja ja valehteleva Focaultin heiluri joiden selitin olevan valetta.Aistit ne vasta narraavatkin. Tai eivät ne yksinään vaan aivot jotka niitä tulkitsevat.
Anonyymi kirjoitti:
Aistit ne vasta narraavatkin. Tai eivät ne yksinään vaan aivot jotka niitä tulkitsevat.
Kertokaapa syy siihen että Foulcaultin heiluri sekoaa aika ajoin?
Persekärpänen kirjoitti:
Kertokaapa syy siihen että Foulcaultin heiluri sekoaa aika ajoin?
On myös hauskaa ajatella että useimmat ihmiset ajattelevat että olemme syntyneet alkuräjähdyksen tuottamasta pölystä joka synnytti Maapallon josta syntyivät meremme josta syntyi alkulima ja dinosaurukset sekä alkulimasta syntyi kala joka sai kädet ja jalat joka kiipesi puuhun josta syntyi apina josta kehittyi ihminen.
Kjiäh kjiäh......:-)- Anonyymi
Persekärpänen kirjoitti:
On myös hauskaa ajatella että useimmat ihmiset ajattelevat että olemme syntyneet alkuräjähdyksen tuottamasta pölystä joka synnytti Maapallon josta syntyivät meremme josta syntyi alkulima ja dinosaurukset sekä alkulimasta syntyi kala joka sai kädet ja jalat joka kiipesi puuhun josta syntyi apina josta kehittyi ihminen.
Kjiäh kjiäh......:-)Jos ajattet missä ajassa.. ei se niin kummallista ole.
- Anonyymi
Persekärpänen kirjoitti:
Kertokaapa syy siihen että Foulcaultin heiluri sekoaa aika ajoin?
Hyvä "kärpänen", se heiluri ei koskaan sekoa ja se on faktaa ja todettu itse paikanpäällä n. 15 min. aikana. Periaatteessa se heiluri näyttäisi aikaa loputtomiin, jos fysiikan lait eivät toimisi.
- Anonyymi
Jään alla on manner. Eli oikeanlainen testi olisi sellainen jossa kulhossa olisi toinen kulho kulhopuoli alaspäin (tämä edustaa mannerta). Tämän jälkeen laitat jääkinpaleen sen kulhon sisällä olevan kulhon päälle ja täytät astian piripintaan vedellä.
Jää sulaa ja vesi valuu yli laitojen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664
