Aivan pellolla, voiks teuraseläimeen kiintyä?

Onks kukaan kattonu AlfaTvn uutta Aivan pellolla-ohjelmaa? Mä tykkään ihan siitä ideasta (esittelee ruoantuotantoa Suomessa).
Mut ekassa jaksossa oltiin lammasfarmilla ja mun huomion herätti se, et nää yrittäjät tuntuu tykkäävään lampaistaan aika paljon... Ja niitä kuitenkin kasvatetaan teuraaksi. Ootteko nähny ohjelmaa? Ja mitä mieltä tästä teuraseläimiin kiintymisestä? Onks se hyvä vai vähän erikoista..?

5

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä näihin tuotantoeläimiin kiintyy ja niiden teuraaksi joutumisen päivä on surullinen.

• Anonyymi

Katsoin tänä aamuna ohjelman kauppapuutarhalta. Hienoa kun näytetään kuinka kasvatetaan suuressa mittakaavassa vihanneksia.
      Huomio kiinnittyi siisteyteen ja kasvien laadun valvontaan.
      En ole aiempia jaksoja katsonut mutta nyt varmasti tulee katsottua. Uusintoja ohjelmasta varmaankin tulee, joten täytyypä olla valppaana.
      Onko tietoa mistä näitä aiemmin esitettyjä jaksoja voi katsoa?

• Anonyymi

Alfalla on mun mielestä permanto.fi suoratoistopalveluna. Eiköhän sieltä löydy.. Ja uusintoja tietty. Aion kattoa tätä sarjaa. Hyvää vaihtelua kokkausohjelmille! Ne tilanpitäjät ja sit tossa tokassa jaksossa nää puutarhan isä ja poika on kaikki ollu mainioita. Tekijöistä jotenkin huokuu intohimo työtään kohtaan.

• Anonyymi

Minä olen kiintynyt possun- ja broilerinlihaan, mutta rakinlihaan en voisi koskaan kiintyä.

Naudat ovat persoonia ja osa todella mukavia, lapsena oli surullista kun vietiin teuraaksi.

• Anonyymi

Tänään oli hyvä ohjelma yritteliäästä pariskunnasta, jotka kasvattivat strutseja, lampaita ja kauriita. Eläimet näyttivät hyvinvoivilta ja pariskunta hyvin ammattitaitoisilta.
      Kerrankin ihmiset jotka eivät valitelleet yhteiskunnan tukien puutteesta vaan ovat itse opetelleet uusien eläinlajien kasvatuksen ja luoneet itse markkinointikanavat.
      Heidän esimerkkinsä näyttää kuinka ennakkoluulottamattomasti ja ahkeruudella toimimalla pääsee hyvin eteenpäin.
      Kiitos Alfa -tv tällaisesta ohjelmasta. Aion katsoa tulevat jaksot mielenkiinnolla.
      Toivottavasti löytävät edelleen mielenkiintoisia kohteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      154
      13535
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      74
      9804
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      99
      9172
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8159
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      40
      6783
    6. 150
      6195
    7. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      72
      4308
    8. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3415
    9. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      39
      3407
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      401
      1300
    Aihe