Koska se maailmanloppu nyt tulee?

Anonyymi

Eikös Miller tiennyt sen? Mihin perustuu oppi EGW:n erehtymättömyydestä? Mihin joutuvat kristityt ennen adventismia? Helvettiin? 1.900 vuotta...

11

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jälleen typerä aloitus, jossa aloittaja pelaa nollasummapeliä.

      Adventtikirkko ei ole koskaan väittänyt EGW:tä erehtymättömäksi, eikä hän itsekään sellaista väitettä hyväksynyt.

      Mihin kukakin itseään kristityksi väittävä joutuu, on Jumalan käsissä.

    • Anonyymi

      "Adventtitotuudessa" on paljon enemmän harhauskomuksia kuin Jehovan todistajilla.
      V. 1844 Jeesusta koskeva oppi on kaikkein typerämpiä.

      • Anonyymi

        Kaikki Jee-suksesta kertovat tarinat ovat aikansa Talebanien keksimiä.
        Kyllä siinä väkisinkin huutaa riemusta kun näkee toisen Talebanin hiekka-aavikolla sukset jalassa laskemassa dyynin harjalta alas.
        Huuto raikaa: "Jee-sukset!"


      • Anonyymi

        Onko ne Adventtikirkon viralliset edustajat Arasola ja Flink koskaan tunnustaneet että Ellen White on harhaoppinen ja väärässä.
        - EIVÄT.
        Kyllä se Arasolankin tehtävä on puolustaa E. Whiteä.
        Adventtikirkolla on jopa oma opinkohtansa Whitelle profetian henkenä.

        Kyllä te adventistit olette sokeita ja eksytettyjä. Aivopesu on tehnyt tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne Adventtikirkon viralliset edustajat Arasola ja Flink koskaan tunnustaneet että Ellen White on harhaoppinen ja väärässä.
        - EIVÄT.
        Kyllä se Arasolankin tehtävä on puolustaa E. Whiteä.
        Adventtikirkolla on jopa oma opinkohtansa Whitelle profetian henkenä.

        Kyllä te adventistit olette sokeita ja eksytettyjä. Aivopesu on tehnyt tehtävänsä.

        Ainoa aivopesty ja sokea olet sinä itse.


    • Anonyymi

      Mitä järkeä on olla Adventtikirkon jäsenenä?
      Jos on tarpeeksi typerä ja eksytetty ei ymmärrä edes kysymystä.
      Onnittelut, olet myynyt sielusi adventismille.

      Sapattinakin voi levätä kotona ja pyhittää sitä. Ei siinä tarvita kallispalkkaisia pastoreitä eikä kirkkorakennuksia.

      • Anonyymi

        Tyhmyytesi oikein paistaa tuossakin.


    • Jos Jeesusta on uskominen niin 8000 valovuotta vielä kestää.

    • Anonyymi

      Olet väärässä! Ei se maailmanloppu NYT tule!

    • Anonyymi

      Maailmanloppu tulee Herran paluussa, jossa Hän perustaa valtakunnan ja suorittaa tuomiot.
      Senjälkeen luodaan Uusi taivas ja maa.
      Katoavaisuuden maailmassa ihmisen kohdalla kuolema saattaa heti - ajan päättymisen, eli tavallaan aika päättyy ja valinnan jälkeen toteutuu se päämäärä, minkä olemme valinneet.

    • Maailmanhistoriassa on vain rajoitettu määrä 1863 rekisteröidyn Adventtikirkon Jumalan kansan yksilöitä tietenkin.

      Jumalan omia on tänäänkin lukuisissa erilaisissa Raamattua lukevissa liikkeissä yksilöinä, niin kuin Adventtikirkossakin 22 miljoonaisessa jäsenmäärässä yksilöinä.

      White (1827-1915) ei ole väittänyt ihmisiä "erehtymättömiksi" koskaan.

      Baptistisaarnaaja William Millerin (1782–1849) aikana uskoon heränneet ajattelivat varsin yleisesti elävänsä niin lähellä toista adventtia että uskoivat näkevänsä Jeesuksen tulon.
      Näillä ihmisillä ei ollut siihen aikaan kaikkea sitä tietoa mitä nykyihmisellä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe