Korvaoireita kosteusvaurioista?

Anonyymi

Onko kellään tietoa tai omakohtaista kokemusta voiko asunnon homevauriot aiheuttaa korvaoireita? Ja jos voi niin mitkä on ehkä "tyypillisiä" oireita?

Itsellä on jo vuosia soinut ainakin toinen korva, välillä todella voimakkaastikin, tuntuu jatkuvasti hankalalta ja tukkoiselta, naksuu ja rätisee esim. aina nielaistessa. Lääkärit/ korvalääkärit sanoo (kai pelkästään kuulokäyrän perusteella) että se on kuulovika, mutta edelleen uskon että se on enimmäkseen jotain muuta. Olen ehdottanut että eikö hyvin voimakas soiminen voi vääristää kuulokäyrän tulosta, mutta ei kuulemma voi, "kuulokäyrä on lahjomaton". Kun olen kysynyt että voiko johtua kosteusvaurioista, niin lääkärit suurinpiirtein suuttuvat ja sanovat ettei ole mahdollista, ja ettei kuulu heille.

Asunnossani todettiin korvaoireiden alkamisen jälkeen vanhoja kosteusvaurioita, ja kämppä on sittemmin vuosien mittaan rempattu oikeastaan kauttaaltaan. Korvaoireet silti jatkuvat, ja myös vastakkainen poskiontelo tuntuu hankalalta. Sieltä löytyi kuvauksessa kystia, mutta lääkäri totesi etteivät ne voi aiheuttaa mitään oireita, suositteli vain kostuttamaan kuivalta näyttävää nenää.

Koko ajan on tuntunut että lääkärit eivät usko minua ja vähättelevät oireitani.

2

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeile? Mene vaikka kolmeksi viikoksi johonkin hyvään paikkaan ja ihmettele sen jälkeen mikä on tilanne? Sen jälkeen tiedät?

• Anonyymi

Hyvään paikkaan? Mitä olen ymmärtänyt niin homeoireiden helpottaminen altistuksen loputtua saattaa kestää kuukausia, jopa vuosiakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4946
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3516
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2963
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2767
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16