Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ruohon leikkaaminen

Anonyymi

Kuinka pitkälle syksyyn se jatkuu?

14

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä järkeä on nurmikonleikkuussa noin ylipäätään? Olen jo yli 20 vuotta hoitanut ok- talokiinteistön ehkä noin 500 neliömetrin "nurmikot" leikkaamalla heinän ja ruohon ja mitä siinä onkaan viikatteella ensimmäisten yöpakkasten jälkeen, silloin se menee vähän jäisenä helpoiten poikki.
      Koko kesän ovat kimalaiset sun muut saneet nautiskella ruohon, heinän ja monien kukkien antimista. Eivät ole myöskään sammakot ja vaskitsat tulleet revityiksi leikkurinterällä. Tuollainen matalalta leikkaava terä vie mukavasti jalat alta just sammakoilta ja vaskitsat ja sellaiset se silppuaa tuhannen päreiksi. Esim. vaskitsa on rauhoitettu eläin mutta ruohonleikkurilla ajellessa ei niin tartte laista piitata?

      • Anonyymi

        Et taida yhtään tietää mistä puhut?

        Lyhyeksi leikatulla nurmikolla eivät sammakot ja vaskitsat viihdy ja jos ne ovat lyhyelle nurmikolle eksyneet, niin helposti huomaa ja nostelee sivuun.
        Itse on kimalaisia ja muita hyönteisiä hieveästi kaipaa pihalleni pörisemään, sillä ne tahtovat pörrätä silloin ihmisten kimpussa ja varsinkin jos erehtyy jotain syömään puutarhassa.
        Tuollainen luonnonniitty on ihan ok kauenpana pihapiiristä, mutta se vaatii jo sitten todella ison tontin. Taajamassa luonnonniitty piha on aika kauhean näköinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida yhtään tietää mistä puhut?

        Lyhyeksi leikatulla nurmikolla eivät sammakot ja vaskitsat viihdy ja jos ne ovat lyhyelle nurmikolle eksyneet, niin helposti huomaa ja nostelee sivuun.
        Itse on kimalaisia ja muita hyönteisiä hieveästi kaipaa pihalleni pörisemään, sillä ne tahtovat pörrätä silloin ihmisten kimpussa ja varsinkin jos erehtyy jotain syömään puutarhassa.
        Tuollainen luonnonniitty on ihan ok kauenpana pihapiiristä, mutta se vaatii jo sitten todella ison tontin. Taajamassa luonnonniitty piha on aika kauhean näköinen.

        Kimalaiset ovat ihmiselle erityisen harmittomia, eivät ole kymmeniin vuosiin kerran kertaa käyneet kiinni. Luonto tarvitsee kimalaisia ja muita pölyttäjiä mutta kiilloitetuilla nurmikoilla ei ole niille mitään annettavaa, siis annetaan ruohon ja heinän ja kukkien kasvaa ja istutetaan kukkia mieluiten lisää kuten itse olen tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kimalaiset ovat ihmiselle erityisen harmittomia, eivät ole kymmeniin vuosiin kerran kertaa käyneet kiinni. Luonto tarvitsee kimalaisia ja muita pölyttäjiä mutta kiilloitetuilla nurmikoilla ei ole niille mitään annettavaa, siis annetaan ruohon ja heinän ja kukkien kasvaa ja istutetaan kukkia mieluiten lisää kuten itse olen tehnyt.

        Kimalaiset ja muutkin lentävät hyönteiset sääskä ja paarmoja lukuun ottamatta ovat ihmisille jokseenkin harmittomia, mutta en siitä huolimatta halua niitä terassilla syödessäni lautaselleni pörisemään.
        Luonto tarvitsee pölyttäjiä, mutta se ei tarvitse niitä kiillotetuilla nurmikoilla asutustaajamassa. Pölyttäjiä tarvitaan ihan toisaalla.
        Pitkä niitty kuuluu luontoon ei kaupunkiin.


    • Anonyymi

      Loistava aktivointi

    • Anonyymi

      Vielä ehtii useampikin aloitus ruohonleikkureistakin tulla !

    • Anonyymi

      Utsjoella voit lopettaa leikkaamisen syyskuussa, Hangossa voit joutua leikkaamaan vielä joulun jälkeenkin, hyvällä tuurilla leikkuutaukoa tulee helmi-maaliskuussa 2-3 vk.

      • Anonyymi

        Tarve leikkaamiseen on itseaiheutettu ongelma. Kuka käski lannoittamaan ja kastelemaan "vihreää asvalttia"?

        Kesämökillä olen jo päässyt ankaralla monivuotisella panostuksella (pidättäytyminen kalkin, lannoitteen yms. kylvämisestä) siihen, että nurmikkkotarvitsee leikata 1-3 kertaa vuodessa. Tänä vuonna leikattu kerran ja nyt vähän siinä ja tässä, pitäisikö toisenkin kerran toimeen tarttua ennen syksyä ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarve leikkaamiseen on itseaiheutettu ongelma. Kuka käski lannoittamaan ja kastelemaan "vihreää asvalttia"?

        Kesämökillä olen jo päässyt ankaralla monivuotisella panostuksella (pidättäytyminen kalkin, lannoitteen yms. kylvämisestä) siihen, että nurmikkkotarvitsee leikata 1-3 kertaa vuodessa. Tänä vuonna leikattu kerran ja nyt vähän siinä ja tässä, pitäisikö toisenkin kerran toimeen tarttua ennen syksyä ;-D

        Nyt ajoon, kotiin klo 17 sen jälkeen leikkaan nurmen ja laitan syyslannoitteen.
        Lokakuun lopulla haravoin huolella koko nurmialueen.
        Pinta-ala noin 100 neliömetriä ja koneena akkukäyttöinen noin 300€ kone, joka on toiminut moiteettomasti lähes kolme vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarve leikkaamiseen on itseaiheutettu ongelma. Kuka käski lannoittamaan ja kastelemaan "vihreää asvalttia"?

        Kesämökillä olen jo päässyt ankaralla monivuotisella panostuksella (pidättäytyminen kalkin, lannoitteen yms. kylvämisestä) siihen, että nurmikkkotarvitsee leikata 1-3 kertaa vuodessa. Tänä vuonna leikattu kerran ja nyt vähän siinä ja tässä, pitäisikö toisenkin kerran toimeen tarttua ennen syksyä ;-D

        Sinulla ei ole nurmikkoa vaan pelkkää sammalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole nurmikkoa vaan pelkkää sammalta.

        Sammaltakin on, paikoitellen. Mutta pääasiassa kasvuttomuudesta huolehti kuivuus ravinteiden puute. Nyt on jo sen verran veto vek, ettei paljoa kasva edes vetisen elokuun jäljiltä ;-D


    • Anonyymi

      Itse olen tänä vuonna niittänyt tuhannen neliön "nurmikon" kerran viikatteella elokuun alussa. Heinät nostelin kompostiin heinähangolla. Nyt piha on taas vähän kasvanut, mutta en varmaan enää tänä vuonna tee sille mitään. Ensi keväänä sitten uusi kasvu ja loppukesästä taas niitto.

    • Anonyymi

      En ole haravoinut nurmikkoa syksyllä enkä keväällä enää 20 vuoteen. Viimeisen leikkuun teen yleensä silloin kun lähes kaikki lehdet ovat nurmikolle pudonneet. Yleensä marraskuussa.

    • Anonyymi

      Olen kerännyt keräävällä syksyn lehtiä ja samalla ruohoa kompostiin ja keväällä käyttänyt multaa nurmen paikkauksiin. Syys marraskuussa viimeiset leikkuut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe