eikä 10km/h ylinopeutta?
Miksi rekat roikkuvat puskurissa kun ajaa rajoitusten mukaisesti
102
956
Vastaukset
- Anonyymi
Koska kuksmannisi piiputtaa aina vaan, ja täysiä tehoja saa vaan hetkellisesti korjaamon kautta! RUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!"!!"!""!
- Anonyymi
Sun auton mittari virheen takia. Laita kymppi lisää kyytiä niin ongelmat poistuu, tai luovu Toyotasta.
- Anonyymi
Aja 250 KM/H Audillasi, niin ongelma poistuu. Tosin se on liikennesääntöjen, ja nopeusrajoituksien vastaista. mutta mitäpä siitä! Vauhtia vaan, vaikka henki menisi!!
- Anonyymi
Ei ole kysymys mittari virheestä. Tarkistettu on.
- Anonyymi
Todennäköisesti, jos ajaisite tasaisesti edes sitä nopeuttasi sekä jos nyt on ylämäki niin et junnaa sitä sitten taas eri nopeudella tai alamäessä.. Ei nämä vituta vain vain rekkakuskeja vaan kaikkia muitakin.
- Anonyymi
Minua fiduttaa kaikki tässä elämässä!! Olen niin stressaantunut!!!
BMW Kéisari. - Anonyymi
Ei ole totta. Pistän vakkariin 110km/h. Tiellä jossa rajoitus sata/h. Mittarivirhettä ei ole. Tästä huolimatta rekka liimautuu puskuriin kiinni usein.
- Anonyymi
Miksi rekat ei aja tasaisesti, vauhti hyytyy ylämäkiin vaikka ei edessä ole ketään!!
- Anonyymi
Jos tuo ongelma on sinulla 80 alueella,
niin vika ei ole siinä rekassa.- Anonyymi
Tuskin aloittaja edes väitti, että vika siinä rekassa olisi.
Syyllinen istuu siellä hytissä.
Kyllä 80 nopeus ylinsallittu koskee kaikkia normiajossaolevia.
Miten muuten sen voisi edes käsittää? Aikuinen ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin aloittaja edes väitti, että vika siinä rekassa olisi.
Syyllinen istuu siellä hytissä.
Kyllä 80 nopeus ylinsallittu koskee kaikkia normiajossaolevia.
Miten muuten sen voisi edes käsittää? Aikuinen ihminen.Ajoneuvoikohtainenn nopeusrajoitus 80km/h, ja yleisrajoitus sama,rekka ylittää kaksi nopeusrajoitusta törkeä liikenteen vaarantaminen, ahdistelu, vainoaminen hulluja ja rikollisia nuo nyky rekkakuskit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoneuvoikohtainenn nopeusrajoitus 80km/h, ja yleisrajoitus sama,rekka ylittää kaksi nopeusrajoitusta törkeä liikenteen vaarantaminen, ahdistelu, vainoaminen hulluja ja rikollisia nuo nyky rekkakuskit.
Voihan sen noinkin kokea.
Muut vain ajavat ja yhtä ahdistaa takaa tulevat rekat.
Vika on tietysti kaikissa muissa... - Anonyymi
Tarkoitatko että 80-kympin alueella täytyy ajaa ylinopeutta että neiti rekkakuski peräpukamineen olisi tyytyväinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko että 80-kympin alueella täytyy ajaa ylinopeutta että neiti rekkakuski peräpukamineen olisi tyytyväinen?
Ajan ihan asiallisesti, eikä ole tuollaisia ongelmia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sen noinkin kokea.
Muut vain ajavat ja yhtä ahdistaa takaa tulevat rekat.
Vika on tietysti kaikissa muissa...Minä en löydä kuin yhden syyllisen tilanteessa, jossa rekka roikkuu suurinta sallittua etenevän auton takapuskurissa.
- Anonyymi
Pois vaan se turha nysvääminen. Kyllä ammattimies tietää miten ajetaan.
- Anonyymi
Kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy.
- Anonyymi
Hetkeksi hidastaa sopivassa ylämäessä ja sitten kiihdyttää takaisin rajoitusnopeuteen, niin se turvaväli kasvaa oikeinkin hyväksi.
- Anonyymi
Tuo on kyllä hyvä ohje, saa ainakin hetken ajaa ilman takapuskurissa roikkuvaa rekkaa.
- Anonyymi
koska suuri osa rekkakuskeist o assholei
- Anonyymi
Niin on, ahdistelijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, ahdistelijoita.
Samaa aina ihmettelen kun ajan ihan yläkanttiin nopeudella. Rekka tulee taakse kiinni. Etenkin talviliukkailla se on sairasta. Alamäessä valtatiellä rekka kiinni takapuskurissa. Mikä mättää????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa aina ihmettelen kun ajan ihan yläkanttiin nopeudella. Rekka tulee taakse kiinni. Etenkin talviliukkailla se on sairasta. Alamäessä valtatiellä rekka kiinni takapuskurissa. Mikä mättää????
Itse teen puskurissa roikkuville mulkkurekkakuskeille aina ns. jarrutestin/-testejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse teen puskurissa roikkuville mulkkurekkakuskeille aina ns. jarrutestin/-testejä.
Ei siinä mitään jarrutestejä tarvitse tehdä. Ylämäessä himmaat kaasua, pudottaen nopeuden vaikka viiteen kymppiin, ja sitten kiihdytät takaisin omaan nopeuteen.
- Anonyymi
Rattimiehet ei tunnetusti edusta sitä terävintä kärkeä ajattelun saralla. Viikset vinossa ja crocsit hiessä tullaan sen "korvaamattoman kiireen" kanssa, luullen että matka etenee nopeammin kun tulee lähelle edellä ajavaa.
Kiire tulee siitä ettei lähde ajoissa.- Anonyymi
Nyt kirjoitta pulkkakuski joka luulee tie olevan ainustaan häntävarten. Ensinnäkin aikataulu mättää yleensä lastauspaikan ruuhkasta ja laivat eivät odota kun kuorma jääsatamaan siitä koituu harmia tavarantoimittajalle. Kerro miksi henkilöauto tulee sivutieltä eteen ja kääntyy kohta vasemmalle otetaan kaksikertaa vauhtipois 45000-90000 tonniselta ilmastokiittää. Toinen turvaväli saisiolla jatkuvasti jarrunpäällä kun siihen tunkee aina joku. Se teidän 80 on 77-78. Olen tulkinnut että sivutieltäeteen änkevä tai ohitsetullut jää eteen hänä haluaa että raskasajoneuvo on lähellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kirjoitta pulkkakuski joka luulee tie olevan ainustaan häntävarten. Ensinnäkin aikataulu mättää yleensä lastauspaikan ruuhkasta ja laivat eivät odota kun kuorma jääsatamaan siitä koituu harmia tavarantoimittajalle. Kerro miksi henkilöauto tulee sivutieltä eteen ja kääntyy kohta vasemmalle otetaan kaksikertaa vauhtipois 45000-90000 tonniselta ilmastokiittää. Toinen turvaväli saisiolla jatkuvasti jarrunpäällä kun siihen tunkee aina joku. Se teidän 80 on 77-78. Olen tulkinnut että sivutieltäeteen änkevä tai ohitsetullut jää eteen hänä haluaa että raskasajoneuvo on lähellä.
Tyypillistä rekkapenan ajattelua äo . 70
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kirjoitta pulkkakuski joka luulee tie olevan ainustaan häntävarten. Ensinnäkin aikataulu mättää yleensä lastauspaikan ruuhkasta ja laivat eivät odota kun kuorma jääsatamaan siitä koituu harmia tavarantoimittajalle. Kerro miksi henkilöauto tulee sivutieltä eteen ja kääntyy kohta vasemmalle otetaan kaksikertaa vauhtipois 45000-90000 tonniselta ilmastokiittää. Toinen turvaväli saisiolla jatkuvasti jarrunpäällä kun siihen tunkee aina joku. Se teidän 80 on 77-78. Olen tulkinnut että sivutieltäeteen änkevä tai ohitsetullut jää eteen hänä haluaa että raskasajoneuvo on lähellä.
Eikä ole kaikilla mittarissa kuin varma turvallinen 80 km /h eli oikeaa 74 km / h joka jonon päässä voi olla vieläkin alempi ,
tänäänkin Nissan qausqai tummanpunainen, veti jonoaan kolmostiellä Ylöjärvellä nopeustarkistus taulusta 77 km / h ja jonon päässä mentiin jo kuuttakymppiä , tälläistä on olla todellinen teiden ritari ja turvallisuttaa muiden elämä kuoliaaksi alinopeudella ja ei mitään mutta se sama nopeus oli myös 100 alueella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä rekkapenan ajattelua äo . 70
Juuri niin. Näillä vähäjärkissä luusereilla on tapana olettaa että 80- kympin alueella ajetaan 90- kymppiä. 'On otettu löysät pois'!
Oikeasti ainoat 'löysät' on niiden housuissa. Jatkuva istumatyö aiheuttaa impotenssia...
Mulla mittari tarkistettu ja ajan aina lievää ylinopeutta, siitä huolimatta joku karvamadon ohjaama rekka perseessä kiinni. Onko nämä kaikki hinttareita? Olen kuullut huhun että rekkamiehet käyttävät paljon levähdyspaikkojen transujen palveluita hyväkseen, kuten mm. Jalasjärvellä.
- Anonyymi
Kyllä, eilenkin näin, kuinka vastaantulijoiden kaistalla joku säiliörekka meni aivan edellä ajavan pikkuauton puskurissa kiinni. Törkeätä.
- Anonyymi
Varmaan satasen alueella?
- Anonyymi
Olen minäkin ajanut Tasvontiellä purkurissakiinne tiellä 120 henkilöautolla 78. Jollei uskalla ajaa kovempaa korttipois. Tai menisi vanhalletielle.
- Anonyymi
Olisiko aloittajan tyyppisille ajajille ylivoimainen teko ajaa hetkeksi bussipysäkille ja päästää nopeammin ajavat ohi? Tällainen pieni ele helpottaisi liikenteen sujuvuutta ja vähentäisi kaikkien osapuolien stressiä.
- Anonyymi
Miksi pitäisi, kun kerran ajaa suurinta sallittua? Pitäisikö sen rekkakuskin opetella ajamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi, kun kerran ajaa suurinta sallittua? Pitäisikö sen rekkakuskin opetella ajamaan?
En tarkoittanut pelkästään rekkoja, vaan yleisesti tilannetta missä taakse alkaa kerääntyä muita autoja. Minulla itsellä on tapana tällöin ajaa hetkeksi pysäkille ja päästää nopeammat ohi. Harvoin tällaista sattuu, yleensä jos joku kerää jonoa taakseen on merkki ajokyvyn alenemisesta, mittarivirheestä tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tarkoittanut pelkästään rekkoja, vaan yleisesti tilannetta missä taakse alkaa kerääntyä muita autoja. Minulla itsellä on tapana tällöin ajaa hetkeksi pysäkille ja päästää nopeammat ohi. Harvoin tällaista sattuu, yleensä jos joku kerää jonoa taakseen on merkki ajokyvyn alenemisesta, mittarivirheestä tms.
Jos oma nopeus on se suurin sallittu ja taakse kertyy jonoa, niin ei tarvitse reagoida. Jos taas syystä tai toisesta ajaa selvästi hitaammin, niin väistäminen ja ohitusten helpottaminen on fiksua, muttei pakollista. Jos joku takana ajavista on sitä mieltä, että nopeus on niin hidas että se velvoittaa väistämään sillä tavoin kuin TLL sanoo, niin paikalle voi pyytää poliisin arvioimaan tilanteen.
- Anonyymi
Sehän on kyläpoliisi. Takaan tettä vauhti seilasi 75-78 välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi, kun kerran ajaa suurinta sallittua? Pitäisikö sen rekkakuskin opetella ajamaan?
Takaan varmasti että 150000-180000 tuhatta vuodessa ajaava osaa paremmin kuin 10000-25000. Suurin ongelma on siinä B korttilaisista brovosoi raskastaliikennettä ja vähätvälittää moottoripyöriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oma nopeus on se suurin sallittu ja taakse kertyy jonoa, niin ei tarvitse reagoida. Jos taas syystä tai toisesta ajaa selvästi hitaammin, niin väistäminen ja ohitusten helpottaminen on fiksua, muttei pakollista. Jos joku takana ajavista on sitä mieltä, että nopeus on niin hidas että se velvoittaa väistämään sillä tavoin kuin TLL sanoo, niin paikalle voi pyytää poliisin arvioimaan tilanteen.
Kyllä mutta järjenkäyttöä ei estetä. Saisivat muutaa 10 km alitusesta sakot ellei keliesteenä. Katso silloin kun ei pysty ajamaan muun liikenteen mukana on ajotaitoheikentynyt ajokorttipois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tarkoittanut pelkästään rekkoja, vaan yleisesti tilannetta missä taakse alkaa kerääntyä muita autoja. Minulla itsellä on tapana tällöin ajaa hetkeksi pysäkille ja päästää nopeammat ohi. Harvoin tällaista sattuu, yleensä jos joku kerää jonoa taakseen on merkki ajokyvyn alenemisesta, mittarivirheestä tms.
Noudattaa nopeusrajoitusta = merkki ajokyvyn alentumisesta.
???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaan varmasti että 150000-180000 tuhatta vuodessa ajaava osaa paremmin kuin 10000-25000. Suurin ongelma on siinä B korttilaisista brovosoi raskastaliikennettä ja vähätvälittää moottoripyöriä.
Vitun huono argumentti.
Aikoinaan Maon Kiinassa tapettiin satoja miljoonia pikkulintuja koska nämä muka söivät viljasatoa. Kun Kiinaa tästä toiminasta arvosteltiin, Mao totesi, 'miljardi kiinalaista ei voi olla väärässä'. No, tuhohyönteisten määrä räjähti kasvuun kun linnut oli tapettu....
Mikäli rekkakuski yrittää hiillostaa henkilöautokuskia joka ajaa rajoitusten mukaan, on hän väärässä, vaikka ajaisi miljoona kilometriä vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mutta järjenkäyttöä ei estetä. Saisivat muutaa 10 km alitusesta sakot ellei keliesteenä. Katso silloin kun ei pysty ajamaan muun liikenteen mukana on ajotaitoheikentynyt ajokorttipois.
Hmm... Kun siis kaikki muut tien käyttäjät rikkovat lakia ajamalla ylinopeutta, pitäisi lakia noudattavan väistää tien sivuun?
En hyväksy myöskään alinopeutta selvästi ajavia, mutta tästähän ei ollutkaan kysymys tässä keskustelussa. Mikäli (tarkistetulla mittarilla) ajaa esim. 80-kympin alueella 85-90km/h ja perään liimautuu rekka, on kusipää kyllä siellä rekan ohjaamossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaan varmasti että 150000-180000 tuhatta vuodessa ajaava osaa paremmin kuin 10000-25000. Suurin ongelma on siinä B korttilaisista brovosoi raskastaliikennettä ja vähätvälittää moottoripyöriä.
'Suurin ongelma on siinä B korttilaisista brovosoi raskastaliikennettä ja vähätvälittää moottoripyöriä.'
Opettele kehari kirjoittamaan suomea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mutta järjenkäyttöä ei estetä. Saisivat muutaa 10 km alitusesta sakot ellei keliesteenä. Katso silloin kun ei pysty ajamaan muun liikenteen mukana on ajotaitoheikentynyt ajokorttipois.
" Katso silloin kun ei pysty ajamaan muun liikenteen mukana on ajotaitoheikentynyt ajokorttipois."
Olet varsin oikeassa.
Kuitenkin näillä(kin) palstoilla riehuu pari kolme juuri tuollaista kuskia joiden ajokyky ei riitä muun liikenteen mukana pysymiseen, Silti ja siitä huolimtta nämä kyvyttömät tituleeraa itseään ainoiksi "viisaiksi" kuskeiksi, joiden ajotapaan kaikkien muiden pitää ilman soraääniä sopeutua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm... Kun siis kaikki muut tien käyttäjät rikkovat lakia ajamalla ylinopeutta, pitäisi lakia noudattavan väistää tien sivuun?
En hyväksy myöskään alinopeutta selvästi ajavia, mutta tästähän ei ollutkaan kysymys tässä keskustelussa. Mikäli (tarkistetulla mittarilla) ajaa esim. 80-kympin alueella 85-90km/h ja perään liimautuu rekka, on kusipää kyllä siellä rekan ohjaamossa.Mainitulla nopeudella 85-90km/h 80 alueella ajaessa tuskin yksikään rekka perään liimautuu ei ainakaan kotimaan rekisterissä oleva. Joku ulkomaalainen rekka voi tuota kovemmin kulkea, kotimaisista tuskin yksikään.
- Anonyymi
Niin no, jos et ihan välttämättä halua roikkua siinä rekan keulassa jarraamassa, niin mene pois siitä. Aja reippaammin tai päästä ohi.
- Anonyymi
Ei kukaan ole kieltänyt tai estänyt ajamasta ohi.
- Anonyymi
👍👍👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan ole kieltänyt tai estänyt ajamasta ohi.
Olisit ollut edes kyydissä joskus saisit tuntumaa kiihtyvyydestä. Tuon takia tämä koko keskustelukentä. Annan esimerkin raskasajoneuvo valuuhitaasti liikennevaloihin talvella että pääseeliikkeelle mutta sieltä sivusta tullaan ja täytetääntila.
- Anonyymi
Kerron omasta kokemuksesta viime talvelta 6-tieltä Joensuun läheltä.
Keli oli erittäin huono ja tie poljanteinen. Talvinopeusrajoitus oli 80km/h. Olin pimeän aikaan liikenteessä ja tuo oli keliin nähden ehdottomasti korkein nopeus jota voi pitää tuvallisesti.
Perääni liimautui rekka jossa perävaunu. Yritin ensin nostaa nopeutta 90:kymppiin, rekka seurasi. Sitten 100:seen, rekka nosti myös nopeutta ja oli aivan puskurissa kiinni.
Nyt kävi jo pelottamaan tosissaan. Nopeus oli tien kuntoon nähden hengenvaarallinen ja pysähtyäkään ei voinut, ajoin käytännössä lumirännissä. Entä jos olisin tehnyt ohjausvirheen? Auto käynyt heittelehtimään? Rekka olisi jyrännyt minut alleen.
Tulimme hurjaa ylinopeutta Onkamon risteykseen jossa alkaa valaistu tieosuus (rajoitus edelleen 80km/h.) Tässä rekka lähtee ohi hirveän lumipöllyn nostaen. Vielä soittaa vittuilessa alppitorvia, ikäänkuin MINÄ olisin jokin tehnyt jotakin väärää.
Loppumatkan tärisin kun jännitys laukesi. Mietin että oliko rekan kuljettaja psykopaatti, huumeissa vai oliko hänellä jokin ongelma, esim. Myöhässä jostakin?
Tämä ei kuitenkaan anna oikeutta tappaa muita ihmisiä.
- Anonyymi
Äö kyseenalainen ja koulu keskenjiäänny ei sit muuten voi joutuu rekkareinoksi tai maukaks kököttää hyttiin.
- Anonyymi
Merkonomi kehuu älliään mutta ei osaa ajaa edes henkilöautoa. Toiseksi jos mänä tyhmäksiminittämäsi lopettavat hommat saisit sinä ja muut jäädäkotiin kaivamaan nenäässä. Taitaa yhteiskunnankannalta kuuluvan välttämättömiin töihin. Toista sinun merkonomitöihisi varrettuna.
- Anonyymi
Rekka ajaa aina 90km/h.
- Anonyymi
Siinäähän menee ohi mäkisellä maantiellä kun minulla on vakkari päällä rajoituksen mukainen 80 km/h, navigaattorin mukaan. Aivan vapaasti saa ohittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäähän menee ohi mäkisellä maantiellä kun minulla on vakkari päällä rajoituksen mukainen 80 km/h, navigaattorin mukaan. Aivan vapaasti saa ohittaa.
Menkää ohitse hyvänen aika jos on kiire.
- Anonyymi
Väärin rajoitin 89. Ulkolaisia ei lasketa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menkää ohitse hyvänen aika jos on kiire.
Jokainen haluaa työpäivänpäätteeksi kotiin tai sopivaa paikkaan yötauolle. Raskaanajoneuvon kuljettajaa sitoo ajoajat. Ainua ammatti Suomessa jolle on määrätty aja-aika sekä 90 h työjakso kahteenviikkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen haluaa työpäivänpäätteeksi kotiin tai sopivaa paikkaan yötauolle. Raskaanajoneuvon kuljettajaa sitoo ajoajat. Ainua ammatti Suomessa jolle on määrätty aja-aika sekä 90 h työjakso kahteenviikkoon.
Se ei silti oikeuta ylinopeuteen ja puskurissa roikkumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei silti oikeuta ylinopeuteen ja puskurissa roikkumiseen.
Kyllä se vituttaa kun joidenkin hidastelijoiden vuoksi pitää jäädä vaikkapa 10-20 km päähän kotoa tai terminaalista pitämään vähintään taukoa, tai jopa lepoaikaa kun muuten olisi ehtinyt perille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vituttaa kun joidenkin hidastelijoiden vuoksi pitää jäädä vaikkapa 10-20 km päähän kotoa tai terminaalista pitämään vähintään taukoa, tai jopa lepoaikaa kun muuten olisi ehtinyt perille.
Se vitutuskaan ei oikeuta ylinopeuteen ja puskurissa roikkumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vituttaa kun joidenkin hidastelijoiden vuoksi pitää jäädä vaikkapa 10-20 km päähän kotoa tai terminaalista pitämään vähintään taukoa, tai jopa lepoaikaa kun muuten olisi ehtinyt perille.
Vaihda ammattia jos et voi noudattaa liikennesääntöjä. Olisi turvallisempaa meille kaikille kun nämä Raivo Kuskit saataisiin pois isojen autojen ratista.
- Anonyymi
Rekkamies on töissä ja ansaitsemassa aikatauluissa ja kireessä , koska aina joku päättää aiheuttaa jonoa ja ajaa juuri ja juuri sallittua ja mahdollisesti tämä kuuliainen lain palvoja jarruttaa kameratolpan kohdalla kohteliaasti muita häiriten 75km /h nopeutensa varmmuden vuoksi 65 km /h , näinhän se menee ja jonossa jarrutukset ja jono hidastuu vielä enempi.
Päivittäin Hämeenkyrön Sasi kameratolpan kohdalla vaikka siihen saa corolla kuin corolla ajaa sataa ,, eikä välähdä kun nopeus on 84km/h - Anonyymi
Jos rekka ajaa puskurissa niin ajat taatusti alle rahoituksen.
- Anonyymi
Väärin meni. Rekat ajavat yleensä yli sallitun, kun on 80-kympin rajoitus kyseessä.
- Anonyymi
Mutta voihan siinä rekanedessä olla kolmekkin henkilöautoa ja rekka roikkuu sen viimeisen puskurissa.
Kun aina ei edes henkilöautolla voi ohittaa sitä hitaammin, edelläajavaa.
Pitää odottaa sopivaa kohtaa, ettei aiheuta vaaraa vastaantulijalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta voihan siinä rekanedessä olla kolmekkin henkilöautoa ja rekka roikkuu sen viimeisen puskurissa.
Kun aina ei edes henkilöautolla voi ohittaa sitä hitaammin, edelläajavaa.
Pitää odottaa sopivaa kohtaa, ettei aiheuta vaaraa vastaantulijalle.Jos jonoutuneessa tilanteessa roikkuu jonkun peräpuskurissa, niin sellaisen kuskin korvien välissä on pelkkä tuulitunneli.
- Anonyymi
Pitkärekka hyytyy ylämäessä ei kulje ku 70 km/hours toyota Urpo kerkeä pitkälle!
- Anonyymi
Kannattaa aina himmailla kunnolla ennen ylämäkiä, jos puskurissa roikkuva rekkahomo alkaa vituttaa.
- Anonyymi
Jännä kun autotehtaat laittaneet väärin näyttävät nopeusmittarit Miksi ? Rekat tosiaan aina tallapohjassa ja yleensä se 90kmh ja moottoritiellä pakko päästä ohi jos toisen rekka säädetty vain 89 nopeuteen siinähän muut odottelee kun teiden ritari suorittaa ohitusta .
- Anonyymi
Nopeusmittari ei tiedä, minkä halkaisijaiset renkaat alla on. Vain paikannuspohjainen nopeuden mittaus antaa oikean lukeman, kunhan signaali on hyvä.
- Anonyymi
Mielummin niin päin että rekka roikkuu puskurissa kuin että itse joutuu roikkumaan rekan perseessä
- Anonyymi
Minä en tiedä yhtään tilannetta, jossa olisi pakko roikkua jonkun puskurissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en tiedä yhtään tilannetta, jossa olisi pakko roikkua jonkun puskurissa.
Minäkään en tiedä yhtään tilannetta, jossa on pakko tahallisesti hidastaa takaa tulevan ajamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkään en tiedä yhtään tilannetta, jossa on pakko tahallisesti hidastaa takaa tulevan ajamista.
En minäkään. Silti jotkut ruikuttaa, ei jotkut muut hidastaa muiden ajamista tahallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkään en tiedä yhtään tilannetta, jossa on pakko tahallisesti hidastaa takaa tulevan ajamista.
Perustelluista syistä saa ajaa hiljempaa.
"Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin eikä häntä voida siitä rankaista, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen selittää." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustelluista syistä saa ajaa hiljempaa.
"Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin eikä häntä voida siitä rankaista, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen selittää."Tolvanen puhuu totta, mutta toisaalta muita hitaammin ajavan on sopivassa paikassa ajettava sivuun ja päästettävä normaalinopeutta ajavat ohi. Tämäkin löytyy tieliikennelaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolvanen puhuu totta, mutta toisaalta muita hitaammin ajavan on sopivassa paikassa ajettava sivuun ja päästettävä normaalinopeutta ajavat ohi. Tämäkin löytyy tieliikennelaista.
Tuo ei tosin koske tilannetta, jossa jokin ensimmäinen ajaa suurinta sallittua tai vähän sen alle. Eikä varsinkaan tilannetta, jossa rekka roikkuu suurinta sallittua ajavan puskurissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei tosin koske tilannetta, jossa jokin ensimmäinen ajaa suurinta sallittua tai vähän sen alle. Eikä varsinkaan tilannetta, jossa rekka roikkuu suurinta sallittua ajavan puskurissa.
Hidastelu ja härvääminen on myös väärin.
Turha puskurin nuohoaminen on vaarallista homostelua.
Kumpikaan ei ole ok. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en tiedä yhtään tilannetta, jossa olisi pakko roikkua jonkun puskurissa.
Tuu sieltä homokolmosen takaa joskus pohjoisemmaksi niin ehkä alati joka suuntaan mutkittelevat maantiet tulevat tutuksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuu sieltä homokolmosen takaa joskus pohjoisemmaksi niin ehkä alati joka suuntaan mutkittelevat maantiet tulevat tutuksi
Onko niillä teillä pakko roikkua jonkun puskurissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko niillä teillä pakko roikkua jonkun puskurissa?
Lähdetkö ohittamaan erikoispitkää yhdistelmäajoneuvoa 50 metrin päästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähdetkö ohittamaan erikoispitkää yhdistelmäajoneuvoa 50 metrin päästä?
Riippuu tilanteesta. Mutta onko niillä teillä pakko roikkua jonkun puskurissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Mutta onko niillä teillä pakko roikkua jonkun puskurissa?
Mikään ei ole pakko paitsi kuolla. Mutta jos tykkäät ajella alinopeutta 100 kilometrin matkan ei-puskurissa roikkuen rekan perässä, jonka nopeus tippuu ylämäessä pahimmillaan 50km/h, niin senkus. Kunhan sitten pysyt riittävän kaukana siitä rekasta, että jokainen takaatuleva pääsee ohittamaan sinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei ole pakko paitsi kuolla. Mutta jos tykkäät ajella alinopeutta 100 kilometrin matkan ei-puskurissa roikkuen rekan perässä, jonka nopeus tippuu ylämäessä pahimmillaan 50km/h, niin senkus. Kunhan sitten pysyt riittävän kaukana siitä rekasta, että jokainen takaatuleva pääsee ohittamaan sinut.
En nyt saanut vieläkään vastausta helppoon kysymykseen. Tuo mihinkään perustumaton pieleen mennyt arvauksesi on kyllä ihan hauska, mutta muuten se liittyy asiaan jää vähän hämäräksi.
- Anonyymi
Ajakaa mittarin mukaan 10-12 km/h yli rajoituksen 80-120 alueilla ja lopettakaa valitus. Ei siitä sakkoja saa, kun muistaa kameroiden kohdalla hieman pudottaa. Jos nykyautoilla alkaa pelottaa, niin kannattaa jäädä kotiin.
- Anonyymi
Rikokseen yllyttäminen on RIKOS.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikokseen yllyttäminen on RIKOS.
Ei ole rikos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole rikos
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-rikokseen-yllyttäminen
Kummasti laki on eri mieltä kanssasi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-rikokseen-yllyttäminen
Kummasti laki on eri mieltä kanssasiEn tarkoittanut yllyttämistä.
- Anonyymi
Minun takanani ei ainakaan roiku koskaan ketään. Siitä pitää huolen upean Audini mahtavat voimavarat!
Audi King.
-Teiden King-- Anonyymi
Toi sun juttusi alkaa olla jo aika väsynyttä. Keksi jo jotain uutta.
- Anonyymi
Ei Audi sen parempi ole kuin Skoda.
- Anonyymi
Jotkut vaan tuijottaa sitä väärin näyttävää mittaria ja liikenteen huomioiminen jää vähemmälle.
Paljon näkee myös näitä "lain mukaan" ajavia, joiden nopeus seilaa jatkuvasti 65-75kmh, 80-alueella.
Sitten jos on vielä muitakin rajoituksia välillä tai liittymiä, niin touhu on sitäkin hirveämpää - Anonyymi
Siksi, että valitettavan moni rekkakuski on kusipää.
- Anonyymi
Alkakaa vaatimaan raskaaseen kalustoon rajoittimet nopeuteen 80km/h.
Eiköhän luulisi kansalaisaloitteeseen löytyvän ääniä.
Nykyään voi käyttää luontevasti myös eräänä perusteena alentunutta polttoaineen kulutusta ja päästöjä.
Jos aloite menisi läpi, mutta sille ei tehtäisi mitään, paljastaisi se ainakin sen, että kyseessä on laillistettu ylinopeuden salliminen.- Anonyymi
Asia ei ole noin yksioikoinen, paitsi ehkä laboratorio olosuhteissa.
Kun maanpinnalla on paljon korkeusvaihtelua, niin tulee lisää muuttujia tuohon nopeuden hidastamisteoriaan.
Käytännössä sen huomaa parhaiten raskaalla kalustolla, polkupyörällä tai alitehoisella skootterilla.
Mäkisyys ja epäsopiva nopeus vaikuttaa myös henkilöauton kulutukseen. - Anonyymi
Rekalla säätää parhaiten polttoainetta, kun ajaa 87 km/h tasasilla, on varaa tiputtaa nopeutta 7 km ylämäessä ja nostaa taas nopeuden tasasella tai seuraavassa alamäessä sinne 87. Pohjanmaan lakeuksilla tämä ei toimi, kun ylämäet puuttuu. Niinkuin eräs trialtonistikin sanoi, ylämäessä ne tulokset saavutetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekalla säätää parhaiten polttoainetta, kun ajaa 87 km/h tasasilla, on varaa tiputtaa nopeutta 7 km ylämäessä ja nostaa taas nopeuden tasasella tai seuraavassa alamäessä sinne 87. Pohjanmaan lakeuksilla tämä ei toimi, kun ylämäet puuttuu. Niinkuin eräs trialtonistikin sanoi, ylämäessä ne tulokset saavutetaan.
"Rekalla säätää parhaiten polttoainetta, kun ajaa 87 km/h tasasilla, on varaa tiputtaa nopeutta 7 km ylämäessä ja nostaa taas nopeuden tasasella tai seuraavassa alamäessä sinne 87. "
Paitsi että... moottorin hyötysuhteen mukaan tuo asia menee juurikin päinvastoin.
Moottori on parhaan hyötysuhteen alueella silloin kun sitä kuormitetaan, eli ajetaan lähes kaasu pohjassa, alle 3000 rpm.
Parhaiten tuo onnistuu nimenomaan ylämäessä, jossa kerätään potentiaalienergiaa.
Muutenkin polttomoottoria kannattaa käyttää niin että kaasu on auki 80 - 85 % ja kierrokset alle 3000 rpm, aina kun mahdollista. Nopeusrajoitukset huomioiden.
- Anonyymi
Aja sivuun ja anna tietää, apina tai marakatti!🐷
- Anonyymi
Vastaus kysymykseesi selviää, kun selvität vastauksen alla olevaan kysymykseen:
Miksi jotkut ovat rekkakuskeja vaikka tarjolla olisi paljon paremmin palkattuja päivätöitä? - Anonyymi
Ennen oli rekkakuskit herrasmiehiä, nyt ovat poikasia hiio-hoi.
- Anonyymi
Rekkakuskit ovat pilanneet työnsä. Aina on niitä jotka tekee kiireellisesti ja jopa omalla ajalla. Seuraavien pitäisi tehdä samoin, tai etsitään uusi reipas kuski.
On myös autoilijoita joilla on hyvä näkö, mutta etäisyysnäkö heikko. Itelläkin on hieman vikaa. Onnneksi nyt autoissa alkaa olemaan jokaisessa tutka joka pitää välimatkan ja tarvittaessa jarruttaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2453396Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2601213Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581160- 82998
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes92936Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56896eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.90875- 167850
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14804En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin109785