Herra ei parantanut, vaikka rukoilin

Anonyymi

Sairastan vaikeaa vatsatautia, jonka johdosta elämäni laatu on huonoa. Olen rukoillut monta vuotta herkeämättä Jumalaa ja pyytänyt seurakuntaa rukoilemaan, mutta vaivat vain pahenevat ajan mittaan. Mitä pitäisi tehdä? Uskoni horjuu...

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Terveysprojekti Karpalo sieltä voisit saada apua netistä voi lukea.

    • Anonyymi

      Jumala ei kuule niiden rukouksia, jotka eivät halua noudattaa Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kritukseen.

      Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Jumala ei kuule niiden rukouksia, jotka eivät halua noudattaa Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

      Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Ei kun kivittämään naapuri jos se käyttää röyhkeästi jumalan ilmaiseman tahdon vastaisesti sekotekuituisia vaatteita. Äläkä himoitse naapurin lehmää!


      • Anonyymi

        Messiaaninen kuvittelee täyttävänsä lain ja elää olevinaan synnittömästi. Hän ei ole kokenut uudestisyntymää, joten hänen puheistaan ei tarvitse välittää.
        Messiaanisten seurakunnassa ei sairasteta se on merkki synnin tekemisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaaninen kuvittelee täyttävänsä lain ja elää olevinaan synnittömästi. Hän ei ole kokenut uudestisyntymää, joten hänen puheistaan ei tarvitse välittää.
        Messiaanisten seurakunnassa ei sairasteta se on merkki synnin tekemisestä.

        Jokainen apostoli oli messiaaninen. Älä pilkkaa heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen apostoli oli messiaaninen. Älä pilkkaa heitä.

        Apostolit eivät kivittäneet ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit eivät kivittäneet ihmisiä.

        Heidän ei tarvinnut kivittää, koska he saattoivat antaa kuolemantuomion toisella tavalla:

        Ap.t 5:
        1 Muuan Ananias-niminen mies myi yhdessä vaimonsa Safiran kanssa maatilan,
        2 mutta pani vaimonsa tieten osan kauppahinnasta syrjään. Loput hän luovutti apostolien haltuun.
        3 Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi? [2. Kun. 5:26; Luuk. 22:3; Joh. 13:2]
        4 Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle." [1. Tess. 4:8]
        5 Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan.
        6 Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
        7 Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä.
        8 Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen.
        9 Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut."
        10 Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen.
        11 Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat.


    • Anonyymi

      Apostoli Paavaliakin vaivasi jokin asia, jota hän kuvaili "Saatanan enkelin pistelyksi". Monet arvelevat, että kyseessä olisi ollut terveyssyy, ehkä silmiin liittyvä: Paavali näet sanoi eräälle seurakunnalle, että he ottivat hänet tilastaan huolimatta, joka pani heidät koetukselle, vastaan kuin Jumalan enkelin tai Kristuksen. Siinä yhteydessä hän mainitsi, että seurakuntalaiset olivat valmiit vaikka antamaan silmät päästänsä häntä auttaakseen. Maininta silmät päästä ei välttämättä pelkästään kuvaa sitä kuinka pitkälle olisivat olleet Paavalin takia valmiit menemään, vaan Paavalilla saattoi olla vikaa nimenomaan silmissä. Paavalin kirjeet oli kirjoitettu saneluna jonkun ollessa kirjurina, mutta erääseen kirjeeseen hän kirjoitti itse viimeiset sanat ja mainitsi siitä, että "katsokaa kuinka isoin kirjaimin minä omin käsin kirjoitan teille". Itse ajattelen, että Paavalilla oli vikaa näkökyvyssä, mutta tarkoittiko hän Saatanan pistimellä sitä vai jotain muuta, en osaa sanoa. Oli mitä hyvänsä, asia vaivasi Paavalia ja hän oli kolme kertaa pyytänyt Herraa parantamaan hänet. Mikä oli Jumalan rukousvastaus Paavalille? Paavali sai Herralta sanoman: "Minun armoni riittää sinulle, voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Paavali tyytyi siihen, ettei Herra parantaisi häntä vielä ja iloitsi, että saisi Herralta kestävyyttä, jonka avulla voisi jatkaa työtään evankeliumin hyväksi.

      Olet vuosikausia vaivasi takia rukoillut Jumalaa. Eikö tuo vaiva ole koitunut sinulle siunaukseksi hengellisessä mielessä? Ajattele: Sen takia olet säännöllisesti rukoillut, mitä moni ei tee terveenä. Ihmisten pitäisi kiittää Jumalaa terveydestään, mutta harva tekee niin. Sairaus on kuitenkin saanut sinut etsimään Jumalaa. Tosin, taidat vieläkin etsiä parantumista eli Jumalan lahjoja, etkä nimenomaan Jumalaa itseään. Haluatko, että Jumala on sinulle pelkkä toiveita täyttävä henki? Eikö sinun pitäisi palvella Jumalaa, eikä Jumalan sinua? Kannattaisiko sinun ajatella niitä ihmisiä, jotka eivät tunne Jumalaa ja elävät erossa Hänestä? Kumpi painaa enemmän: Sinun vatsavaivat vs toisten ihmisten uhka joutua iankaikkiseen eroon Jumalasta, kadotukseen? Asiat tärkeysjärjestykseen!

      Paavali muuten neuvoi Timoteusta nauttimaan vatsavaivoihin vähän viiniä. Siis vähän: Paavali ei rohkaissut tulemaan "juomariksi", joka mainitaan Raamatun paheluetteloissa. Antiikin maailmassa uskottiin ja nykytiede käsittääkseni on vahvistanut, että viini todella on kohtuudella nautittuna hyvä lääke joihinkin vaivoihin. En tiedä onko siitä hyötyä sinulle, mutta... voihan sitä kokeilla. Lähtökohtaisesti ajattelen, että vatsavaivat johtuvat epäterveestä ravitsemuksesta. Kun syö runsaasti kuitua, niin se tekee suolistolle hyvää. Ehkä syöt liian vähän kuitua? Joka tapauksessa... koita pärjäillä.

      • Anonyymi

        Viineistä on vaikea löytää sellaista missä EI olisi sulfaatteja eli rikkiä.
        Rikki aiheuttaa myös pahoinvointia.


    • Anonyymi

      ...ttu sitä sun vaivas kiinosta. Keskittyy isompiin asioihin, luonnonkatastrofien ja kansanmurhien suunnitteluun.

    • Anonyymi

      Lääketieteen historia ei tunne ainuttakaan rukoilemalla tapahtunutta parantumista.

      Sellaiseen uskominen vastaa noituuteen uskomista.

    • Anonyymi

      Pyydä uskoa. Omalla kohdallani, olen saanut uskoa pyytäessäni aina lisää uskoa. Ymmärrystä ja viisautta pyydettyäni ymmärrystä ja viisautta. Rakkautta pyytäessäni rakkautta. Tärkeintä ei ole fyysinen terveydentila, vaan sydämen tila. Jos Jumala tahtoo hän sinut parantaa. Ei pidetä itsestäänselvyytenä Jumalan tahtoa. Meidän uskoamme koetellaan monin tavoin.

      • Anonyymi

        Ei ole sitten tullut mieleen pyytää mielenterveyttä?


    • Anonyymi

      Elämmekö lopunaikoja, koska kristinusko on häviämässä??? Sama tilanne oli Israelissa aikoinaan.

      Luukkaan evankeliumi:
      4:27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."

    • Anonyymi

      Suomi on nykyisin epäuskon vallassa.

      Matteuksen evankeliumi:
      13:58 Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.

    • Anonyymi

      "13:58 Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa."

      Heh...

    • Anonyymi

      Miksi uskosi horjuu? Eikö sijaisuhri kelpaa, vaan merkkiä etsit pelastaaksesi sen, että kuitenkin kuolemme täällä.
      Uskovaisuudessa eläen sairastumme ja jopa kuolemme sairauksiin.
      Uskovaisuus on muuta, kuin sitä, että painelemme nappuloita elämässä,
      sairastun, painan nappulaa, että parannun. Nyt parannuin, olen siksi uskossa.
      Taas sairastuin ja painan nappulaa , eipä parantunut - tulin nappulapäätelmien takia nyt epäuskoiseksi. Jumalan PITÄÄ parantaa uskossani.

      Voi- voi.

      Itse eläen sairauksien keskellä, ohileikattuna, avanne ihmisenä, munuaiset keskivaikean sairauden uuvuttama, seuraava - dialyysihoito, silti kiitän Herraa ja olen uskossa. Sairaus jää tänne, ja iankaikkinen elämä on voitto.
      Siinä sivussa hoidan muistisairasta Herran omaa puolisoani, joka ei tunne edes minua. Mutta mielellään kuuntelee raamatunlukua. Ei oikein saa sanaa suustaan. Ei löydä sanoja, mutta silti uskoo ja olemme onnellisia. Sairaus jää aikaan.

      Ei usko ole lainelautailua . se on vakaata tietä - jossa voi olla sairauden tuttava.

    • Anonyymi

      Mulla on sama ongelma kuin aloittajalla.

      Olen päätellyt että kärsimys vain kuuluu elämään. Toiset kärsii muista vaivoista, mistä kukakin.

      Mutta yksi tai moni syy vatsavaivoihin on yksinkertaisesti se että nykymoderni teollisuus ruoka on haitallista ellei jopa myrkyllistä. Täynnä kemikaaleja, torjunta-aineita.

      Juuri ostin torilta tomaatteja ja tuorekurkkua ja ajattelin että ne ainakin on "puhtaita" pienviljelijän tuotteita.
      Mutta EI. Ihmettelin kun kurkku haisi kemikaalille ja maistui pahalle. Mietin pitkään että käyttääkö myyjä niin paljon torjunta-aineita että haisee kotiin asti.
      Mutta sitten ajattelin : korona ja käsidesi !
      Kaikilla ei ole ymmärrystä ja on mahdollista että myyjä käyttää käsidesiä ja sitten koskee ruokaan jonka ostaja syö kuorimatta. Eli asiakas syö käsidesiä. 😡
      Vaikka kurkun huuhtoo niin kemikaali ei lähde pelkällä vedellä pois kurkun pinnasta.

      Näitä tilanteita voi olla satoja yhä useamman ostettavan tuotteen kohdalla, mokia ja pahoinvointia.

      Eräs pahoinvointia aiheuttava on fruktoosi ja sen hiilarit eli fruktaanit. Oireet ovat samat kuin laktoosi-intoleranssissa. Etsi netistä FOD-MAP -ruokavalio ja vältä valmisruokia jos niissä on E-koodeja.

      Lisäksi epäilen että leivissä käytetään kuivahiivaa, joka puolestaan sisältää E491 eli Sorbitaanimonostearaattia.
      Sitähän ei leivän tuoteselosteessa kerrota onko hiiva tuorehiivaa vai kuivahiivaa. Huomasi itse eron kun leivoin ensin kuivahiivalla (pahoinvointia) ja sitten saman leivän tuorehiivalla (ei pahoinvointia).

      Näihin havaintoihin ja asioiden oivaltamiseen menee vuosikymmeniä koska eihän kukaan syö vain yhtä tuotetta kerrallaan, jotta pahoinvoinnin lähde selviäisi helposti.

      Mutta ruokateollisuuden päämäärä on saada sinut voimaan pahoin, joten vältä teollisia....

    • Anonyymi

      Helluntailaisten uskolla ei kukaan parane.

      Ylivainion aikana helluntailaiset vättivät ,että heillä on 1403 parenemisihmettä, joita tarinoita he levittelivät ja saivat ihmisiä liittymän lahkoonsa.

      Kun oikea lääkäri tutki kaikki tapauskset niin karu totuus paljastui.

      Helluntailaisten uskolla ei kukaan parantunut oikeasti yhtään mistään.

      Lue raportti: Lääk.tri Matti Miettisen lääk.trin väitöskirjasta: Ihmeitä ilman määrää.

    • Anonyymi

      Sitä lujemmin usko. Vieköön kaiken muttei uskoasi.
      Vaikka ei olisi enää mitään jäljellä niin uskosi jää. Jeesus Kristus kantaa ja auttaa. Vaikka usko olisi kuin pieni kipuna, se riittää.
      Sairaana olo on uuvuttavaa. Se syö miestä niin sanotusti.



      ST

    • Anonyymi

      1.
      Käyn kohti sinua,
      oi Herrani,
      tietäni viitoittaa
      pyhä ristisi.
      Virteni matkalla
      soi täynnä toivoa.
      Käyn aina, Herrani,
      kohti sinua.

      2.
      Kun päivä pilvinen
      tien pimentää,
      kun synkkä, raskas yö
      usein yllättää,
      niin katseen kaipaavan
      taivaalle kohotan.
      Käyn aina, Herrani,
      kohti sinua.

      3.
      Suo, että näkisin
      tien taivaaseen,
      vaikka se peittyisi
      vaivaan, murheeseen.
      Lohduta sanalla,
      uskoa vahvista.
      Käyn aina, Herrani,
      kohti sinua.

      4.
      Kun taival päättynyt
      on päällä maan,
      käyn luokse Jeesuksen
      riemuun ihanaan.
      Ei tuska yltää voi,
      kirkkaana laulu soi.
      Käyn aina, Herrani,
      kohti sinua.

      • Anonyymi

        Itsesuggestiota, vailla perusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsesuggestiota, vailla perusteita.

        Haittaako? Onko sulta pois?


    • Anonyymi

      Ootko kokeillut kaikki seurakunnat ja maantieteelliset alueet? Itse sain avun selkään Vapaakirkossa kun oli Pohjalainen ryhmä rukoilemassa ja kutsui juuri minua ennalta tuntematta asiaani eli armolahjan avulla tiesi vain kutsua oikein.

      Kalevala kertoo parantamisen ja ihmeiden lahja on annettu Luoteis Suomeen. Kotien rukouskirja puhuu paastoavien diakonien voivan pyhää Henkeä vuodattaa. Itse sain Kuningas Salomolta kutsun käydä Israelissa rukoilemassa.

      Sain avun moneen asiaan. Pitää tietää mistä apua on saatavana. Ei kaikilla ole parantamisen armolahjaa. Kyllä Jeesus parantaa tavalla tai toisella. Eräs kaverini valitti vatsaa minulle vuosien ajan mutta kun annoin Omega tabletteja hänen vaivansa hävisi. Itselläni oli valtimot ranteissa kipeät. Eräs tyttö ehdotti magneettirannekorua ja vaiva hävisi viikossa.

    • Anonyymi

      Uskot vääriin asioihin. Sairaudet ym. vaikeudet ovat osa elämää, eikä Jumala ole luvannut pelastaa meitä elämältä. Jumala ei ole taivaallinen taikuri, jonka tehtävä on toteuttaa kaikki toiveet. Usko on kasvamista Kristuksen tuntemisessa. Siinä joutuu luopumaan myös vääristä käsityksistä ja lapsellisista odotuksista. Sairastaminen on kaikkea muuta kuin kivaa. Mutta Jumala voi antaa rauhansa sairaudenkin keskellä. Siitä on itselläni kokemusta. Se on oikeastaan isompi ihme kuin parantuminen.

    • Anonyymi

      > Mitä pitäisi tehdä?

      Tarkista ruokavalio, ja tarkista, että sinulla on oikea suunta katseelle.

      ""Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset! Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa."
      Luuk. 12:22-31

    • Anonyymi

      Jumala ei kuule niiden rukouksia, jotka eivät halua noudattaa Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

      Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Kokeile Allahia, Muslimeille sataa mannaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe