Oikeaoppisten yhteisö

Anonyymi

Ortodoksisessa yhteisössämme tavis rahvaalla on kolme tärkeää merkitystä. 1. Maksavat kiltisti veronsa. 2. Tulevat jumalanpalveluksiin todistaakseen kuuliaisuutensa ei Jumalan vaan pappinsa edessä. 3. Osallistuvat talkootöihin (palkatta) seurakunnan eri toiminnoissa. Muihin toimintoihin heitä ei edes kaivata paitsi omiin hautajaisiinsa.

7

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielestäni tavis ortodoksikin pystyy etenemään seurakunnallisella urallaan tiettyyn rajaan saakka jos omaa ruskean kielen tai on muuten kiltti ja hangonkeksihymyinen aasi.

• Anonyymi

Samoihin aikoihin kun seurakunnan talkooväki lopettelee urakkaansa herää myös kanttori päikkäreiltään. Hoh, hoijaa. Illalla on kuoron harjoitukset. Onneksi huomenna on vapaapäivä.

• Anonyymi

Olet niin oikeassa.

• Anonyymi

Oon tosi pettynyt omaan entiseen kaveriini. Oli rääväsuinen ja estoton nuorena löysi ortodoksikirkon ja ollut jäsenenä vuosikymmeniä.

On maahanmuuttovastainen ja tuo kotikeittiössään asiat julki n- sanoin ei koskaan julkisesti.

Pyöri kirkon harrastepiireissä ja nyt kun pääsi vähän etenemään työpaikallaan ltm mieheksi tai sen tapaiseksi tyhy ihmiseksi alkoi myös valtuustot ja muut kirkonpiirissä kiinnostamaan. Jopa alkoi siivoamaan julkikuvaansa ja on viimeaikoina ollut sellainen tekopyhä eikä somessa tuo koskaan ilmi mitään muuta kuin kukkia ja mehiläisiä.

Kyllä aikanaan apu kelpasi teininä ja silloinkin kun oli itse hyväpalkkaisessa työssä omakotitalot ja vakavarainen äijä ja minä työtön. Loppujenlopuksi eukkohan on käyttänyt aina minua hyväkseen .

Nytkin kun kritisoin kirkkoa ja tiettyjä pappeja niin tämä on kuin ei olisi minua tuntevinaan ja dissaa samalla tavalla onhan nyt päässyt piireihin.

Istukoot valtuustossa minä elän ilman moisia kuvatuksia.

• Anonyymi

Vähän ihmettelen, että ovatko nämä tähän keskusteluun osallistujat ortodokseja...

Voisiko saada rehellisen vastauksen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän ihmettelen, että ovatko nämä tähän keskusteluun osallistujat ortodokseja...

Voisiko saada rehellisen vastauksen?

No eihän niitä vastauksia tietenkään saa,

Kun rehellisiin vastauksiin tarvitaan eräänlaista selkärankaa, mikä saattaapi olla hakusessa täällä palstalla hillujista...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eihän niitä vastauksia tietenkään saa,

Kun rehellisiin vastauksiin tarvitaan eräänlaista selkärankaa, mikä saattaapi olla hakusessa täällä palstalla hillujista...

Eikä ole selkärankaa lukea ilmeisesti koska vastasin että kyllä olen ortodoksi. Viesti oli ilmeisesti poistettu 🤣

Voit samantien kysyä joiltakin papeilta ja ruustinnoilta ovatko ortodokseja kun meno on kaikkea muuta heillä itsellään kuin ortodoksista.

Hyvävelijärjestöhän tämä kirkko on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. TTK-tippuja Elina Gustafsson tilittää tulosten jälkeen: "Mä olisin toivonut, että Suomen kansa..."

Ou nou, ex-nyrkkeilijä Elina Gustafsson tippui parinsa Ansku Bergströmin kanssa Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Tuli kyllä täysin puskista ja yllätyk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      5444
    2. Maria Veitola sai pakit tänäkin vuonna - Tämä yksi pariskunta kieltäytyy aina Yökylässä-sarjasta

Maria Veitola on kyllä nähnyt monenlaisia julkkisten koteja vuosien varrella. On ollut Maisa Torppaa, Tiina Jylhää ja Anu Saagimia... Kenet sinä halua
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      4484
    3. Martina avautuu

Gekkoselle. Tosi hyvin sanottu: https://gekkonen.net/martina-aitolehti-hannu-pikkarainen-18921/ Näen nyt ekaa kertaa videolla. Aika paljon muistutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      3008
    4. Tohtori Jussi Halla-aho sairaslomalla

Viikon ikävin uutinen oli Suomen suosituimman poliitikon, äänikuningas tohtori Halla-ahon joutuminen sairaslomalle. Peukut pystyyn, että Suomen ykkösp
      Maailman menoa
      112
      2292
    5. Ei oo Pikkaraisella kaikki kotona

Viimeisessä insta pätkässään tuijottaa kameraan nyrkki pystyssä, ja huutaa vamos. Voi hyvää päivää, kertoo mitä päässä liikkuu.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1419
    6. Romanit osoitteli pistoolilla nuoria La iltana

Nonii. 15-16v poikia oli osoiteltu pistoolilla ohiajavasta sinisestä Fordista? Onneksi pojat olivat yhdessä soittaneet poliisille ja ilmoittaneet r
      Kannus
      23
      803
    7. Semmonen rakas kuin sinä

Mistähän sellaisen saisi? :)
      Ikävä
      59
      801
    8. Uskomattomia törkykommentteja

Miten ihmeessä ihmisistä saa kirjoitella näin järkyttäviä kommentteja? Miltä tuntuisi kirjoittajasta, jos häntä jatkuvasti solvattaisiin samalla taval
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      797
    9. Martinan live, ääää, öööööö

Kuka pystyi katsomaan loppuun, ihan kamalaa kuunneltavaa, ja toi ylimielisen ällöttävä olemus. Mulle riitti siihen saakka, kun sanoi, "on vielä muutam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      777
    Aihe