Oikeaoppisten yhteisö

Anonyymi

Ortodoksisessa yhteisössämme tavis rahvaalla on kolme tärkeää merkitystä. 1. Maksavat kiltisti veronsa. 2. Tulevat jumalanpalveluksiin todistaakseen kuuliaisuutensa ei Jumalan vaan pappinsa edessä. 3. Osallistuvat talkootöihin (palkatta) seurakunnan eri toiminnoissa. Muihin toimintoihin heitä ei edes kaivata paitsi omiin hautajaisiinsa.

7

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni tavis ortodoksikin pystyy etenemään seurakunnallisella urallaan tiettyyn rajaan saakka jos omaa ruskean kielen tai on muuten kiltti ja hangonkeksihymyinen aasi.

    • Anonyymi

      Samoihin aikoihin kun seurakunnan talkooväki lopettelee urakkaansa herää myös kanttori päikkäreiltään. Hoh, hoijaa. Illalla on kuoron harjoitukset. Onneksi huomenna on vapaapäivä.

    • Anonyymi

      Olet niin oikeassa.

    • Anonyymi

      Oon tosi pettynyt omaan entiseen kaveriini. Oli rääväsuinen ja estoton nuorena löysi ortodoksikirkon ja ollut jäsenenä vuosikymmeniä.

      On maahanmuuttovastainen ja tuo kotikeittiössään asiat julki n- sanoin ei koskaan julkisesti.

      Pyöri kirkon harrastepiireissä ja nyt kun pääsi vähän etenemään työpaikallaan ltm mieheksi tai sen tapaiseksi tyhy ihmiseksi alkoi myös valtuustot ja muut kirkonpiirissä kiinnostamaan. Jopa alkoi siivoamaan julkikuvaansa ja on viimeaikoina ollut sellainen tekopyhä eikä somessa tuo koskaan ilmi mitään muuta kuin kukkia ja mehiläisiä.

      Kyllä aikanaan apu kelpasi teininä ja silloinkin kun oli itse hyväpalkkaisessa työssä omakotitalot ja vakavarainen äijä ja minä työtön. Loppujenlopuksi eukkohan on käyttänyt aina minua hyväkseen .

      Nytkin kun kritisoin kirkkoa ja tiettyjä pappeja niin tämä on kuin ei olisi minua tuntevinaan ja dissaa samalla tavalla onhan nyt päässyt piireihin.

      Istukoot valtuustossa minä elän ilman moisia kuvatuksia.

      • Anonyymi

        Vähän ihmettelen, että ovatko nämä tähän keskusteluun osallistujat ortodokseja...

        Voisiko saada rehellisen vastauksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän ihmettelen, että ovatko nämä tähän keskusteluun osallistujat ortodokseja...

        Voisiko saada rehellisen vastauksen?

        No eihän niitä vastauksia tietenkään saa,

        Kun rehellisiin vastauksiin tarvitaan eräänlaista selkärankaa, mikä saattaapi olla hakusessa täällä palstalla hillujista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän niitä vastauksia tietenkään saa,

        Kun rehellisiin vastauksiin tarvitaan eräänlaista selkärankaa, mikä saattaapi olla hakusessa täällä palstalla hillujista...

        Eikä ole selkärankaa lukea ilmeisesti koska vastasin että kyllä olen ortodoksi. Viesti oli ilmeisesti poistettu 🤣

        Voit samantien kysyä joiltakin papeilta ja ruustinnoilta ovatko ortodokseja kun meno on kaikkea muuta heillä itsellään kuin ortodoksista.

        Hyvävelijärjestöhän tämä kirkko on.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe