Ei kukaan suoraan Jumalan valtakuntaan synny.

Anonyymi

Ei kukaan suoraan Jumalan valtakuntaan synny. Kastaa ne lapset pitää.

Room. 9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

88

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin siellä minunkin Raamatussani lukee.

    • Anonyymi

      Kyllä ne lapset oli lapsia Raamatunkin aikaan.

      Luuk. 18:15

      "Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia."

      15 And they brought unto him also infants, that he would touch them: but when his disciples saw it , they rebuked them.

      pieni lapsi=infant=imeväinen vastasyntynyt lapsi

      Jeesuksen parantava ja pelastava "kosketus" tarkoitti Pyhän Hengen eli "voiman" eli uskonhengen "kosketusta" ja siirtymistä lapselle.

      Luuk. 8:46

      "Mutta Jeesus sanoi: "Joku KOSKIi minuun. Minä tunsin, että MINUSTA LÄHTI VOIMAA"

      Jeesuksen "kosketuksen" saanut lapsi uskoi Jeesukseen.

      "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

      ******************************************************************************************
      Kristillisen kaste (Jeesuksen kosketus) alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

      Nyt Jeesus on taivaassa ja tuo Jeesuksen parantava ja pelastava "kosketus" lapselle tapahtuu Kristillisessä kasteessa. (Mt.28:18-20)

      • Anonyymi

        helluntaiilaisuuteen syntyvät onkin ainoita Jeesuksen jälkeen, että mukamas synnittömiä,
        ne kun ei perisyntiä ole raamatusta tutkineet, se voi kyllä helluntailais-ymmärryksellä olla liian vaikeaa !!

        siinähän ny ylpeilevät, kun "meillä on henki", henki niillä niin voimakas, että raamatun Sanankin he mitätöi.

        sellainen oppi ja henki.


      • Anonyymi

        Ei tuollaista ole Raamatussa opetettu, että Jeesuksen kosketus olisi kaste.

        Ryöväri ristillä ei käynyt koskemassa Jeesukseen fyysisesti.

        Mark. 16:
        15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Matt. 28:19; Kol. 1:23
        16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, MUTTA JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN. Joh. 3:18; Joh. 3:36; Ap. t. 2:37-41; Room. 1:16
        17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, Luuk. 10:17; Ap. t. 5:16; Ap. t. 8:7; Ap. t. 10:46; Ap. t. 19:6
        18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."
        2. Kun. 4:38-41; Luuk. 10:19; Ap. t. 28:5; Ap. t. 28:8; Jaak. 5:14-15

        Novum kommentaari
        16. »Kukaan ei pelastu jonkun toisen, vaan ainoastaan oman uskonsa ja vanhurskautensa kautta. Ketään ei myöskään tuomita jonkun toisen, vaan ainoastaan oman epäuskonsa ja syntinsä tähden, kuten Kristus selvästi julistaa, Mark 16:16. Nämä sanat puhuvat meille selvästi, että jokainen uskokoon omasta puolestaan, ja toisen usko ei auta häntä yhtään, ellei hän itse usko.» (Martti Luther)Jeesuksen sanoissa on sekä lupaus että uhkaus. Ihminen itse päättää, haluaako hän omistaa ne lupauksena vai tuomiona. Sen ratkaisee ihmisen oma suhde Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntaiilaisuuteen syntyvät onkin ainoita Jeesuksen jälkeen, että mukamas synnittömiä,
        ne kun ei perisyntiä ole raamatusta tutkineet, se voi kyllä helluntailais-ymmärryksellä olla liian vaikeaa !!

        siinähän ny ylpeilevät, kun "meillä on henki", henki niillä niin voimakas, että raamatun Sanankin he mitätöi.

        sellainen oppi ja henki.

        Perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

        Hesekiel 18 luku :

        1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        Jer. 31:29
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
        …….
        19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        5. Moos. 24:16
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        Hes. 33:17
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
        …..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.

        Hesekiel 18 luku :

        1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        Jer. 31:29
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
        …….
        19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        5. Moos. 24:16
        21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
        22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
        23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
        24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
        25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
        Hes. 33:17
        26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
        27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
        28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
        …..

        Luehan tarkemmin Hesekieliä.

        Vanhempien ja isovanhempien syntivelan rangaistus poistuu jälkeläisen päältä vain silloin hän noudatta 100% Jumalan lakeja ja säädöksiä.

        2. Sam. 12:13

        Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

        2. Sam. 12:15

        Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

        18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli


    • Anonyymi

      Sinulla on antikristillinen kosketus ja antikristillinen oppi ja järjettömät antikristilliset päätelmät.
      VÄITÄT RÖYHKEYDESSÄSI, ETTEI JEESUS OLE KYKENÄVÄ PELASTANAAN KETÄÄN, VAAN TARVITAAN PORTTOKIRKON TAI'AT JA LOITSUT JA RITUAALIT.

      • Anonyymi

        Parhamihan sen syytteen sodomiasta sai ja perusti sen helluntailaisuuden henkivallan ja organisoi sen uskonlahkoksi Amerikassa se tapahtui 100 v. sitten

        Kristinusko oikeine kasteineen tuli Suomeen jo ensimmisellä vuosituhannella itäistä reittiä pitkin Ortodoksien tuomana.

        Amerikkalaiset harhaopit yrittävät syrjäyttää pois Kristinuskon tästä maasta ja tulla sen tilalle rehottamaan.


      • Anonyymi

        Mitä sie uudestikastjaja riehut? Vai on teillä käytössä taiat ja loitsut? Se erottaa teidät esim luterilaisista kristityistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamihan sen syytteen sodomiasta sai ja perusti sen helluntailaisuuden henkivallan ja organisoi sen uskonlahkoksi Amerikassa se tapahtui 100 v. sitten

        Kristinusko oikeine kasteineen tuli Suomeen jo ensimmisellä vuosituhannella itäistä reittiä pitkin Ortodoksien tuomana.

        Amerikkalaiset harhaopit yrittävät syrjäyttää pois Kristinuskon tästä maasta ja tulla sen tilalle rehottamaan.

        Ilmeisesti olet parhamin pauloissa, kun siitä niin paljon puhut.


    • Anonyymi

      Kyllä ne lapset oli lapsia Raamatunkin aikaan.

      Luuk. 18:15

      "Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin;
      mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia."

      15 And they brought unto him also INFANTS, that he would touch them: but when his disciples saw it , they rebuked them. (King James-käännös)

      pieni lapsi=infant=imeväinen vastasyntynyt lapsi

      Jeesuksen parantava ja pelastava "Kosketus" lapselle tarkoitti Pyhän Hengen
      eli "Voiman" eli uskonhengen "Kosketusta" ja siirtymistä lapselle.

      Luuk. 8:46

      "Mutta Jeesus sanoi: "Joku KOSKI minuun. Minä tunsin, että MINUSTA LÄHTI VOIMAA"

      Jeesuksen "Kosketuksen" saanut lapsi uskoi Jeesukseen.

      "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä,
      JOTKA USKOVAT MINUUN, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

      ****************************************************************************************
      Nyt Jeesus on taivaassa ja tuo Jeesuksen parantava ja pelastava "Kosketus" lapselle tapahtuu Kristillisessä Kasteessa. (Mt.28:18-20)

      Kristillisen Kaste (Jeesuksen Kosketus) alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
      (Uusi Liitto, Veriliitto)

    • Anonyymi

      "Kaldealaiset (nyk.helluntailaiset) pyydystävät ihmisiä koukuilla, vetävät heitä verkoilla kuin kaloja. Saadessaan saaliin he iloitsevat ja riemuitsevat."

    • Anonyymi

      Hepr. 2:14

      NÄMÄ LAPSET OVAT IHMISIÄ, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta,

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: JOS IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh.3:5)

      Kyllä Jeesus sanoo, että kaikkieIHMISTEN n ihmisten on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengestä Jumalan sanan voimasta (Ylhäältä"

      "Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä"

    • Anonyymi

      Juu, ei kukaan suoraan Jumalan valtakuntaan synny fyysisessä syntymässä.
      Kastaa kaikki ihmiset pitää Jeesuksen opetuslapsiksi. Kaikki kansat.

      Hepr. 2:14

      NÄMÄ LAPSET OVAT IHMISIÄ, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta,

      "Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa"

      KAIKKIEN IHMISTEN ON SYNNYTTÄVÄ UUDESTI KASTEESSA VEDESTÄ JA HENGESTÄ YLHÄÄLTÄ JUMALAN TEKONA.

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: JOS IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh.3:5)

      Kyllä Jeesus sanoo, että kaikkien IHMISTEN on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengestä kasteessa Jumalan sanan voimasta (Ylhäältä"

      Jeesus puhuu kaikista ihmisistä.

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: JOS IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh.3:5)

      "Mutta jos te erottelette IHMISIÄ, te teette syntiä"

    • Anonyymi

      Olet Jumalan vihollinen. Sana ilmoittaa selkeästi: yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
      Kirjoitit: "Ei kukaan suoraan Jumalan valtakuntaan synny. Kastaa ne lapset pitää."
      Otit pois Jeesuksen välimiehen asemasta ja otit Jumln tilalle porttokirkon tai'at ja rituaalit.
      Sinulla on toinen tie ja toinen evankeliumi. Olet pahuus.

      • Anonyymi

        huomaa taas kerran, kuinka helluntai-lahko ei KASTEESTA ymmärrä yhtään mitään, niillä on

        "toinen kaste, toinen vieras henki", silloin ei voi kristillistä kastetta tunnustaa.

        Apostolien aikana, ketään EI uudelleen-kastettu !

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"
        Ef: 4: 5


    • Anonyymi

      No ei synny suoraan, vaan uskomalla Herraan Jeesukseen.

      Kuten Jeesus tässä vastaa nikodeemuksen kysymykseen, kuinka uudestisyntyminen tapahtuu.

      7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
      9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
      10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
      11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
      12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
      13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
      14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      ( Joh 3)

      "Että jokaisella, joka häneen uskoo olisi iankaikkinen elämä"

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Ei ihmisen syntejä vielä uskoontulossa pestä pois eikä ihminen synny uudeksi vedestä ja Hengestä vielä uskoontulossa. Ne tapahtuu vasta Kristillisessä kasteessa, jota helluntailaisilla ei ole ollenkaan.

        Jaak. 2:20 "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Uskoontulo on vain ajattelutavan muutos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmisen syntejä vielä uskoontulossa pestä pois eikä ihminen synny uudeksi vedestä ja Hengestä vielä uskoontulossa. Ne tapahtuu vasta Kristillisessä kasteessa, jota helluntailaisilla ei ole ollenkaan.

        Jaak. 2:20 "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Uskoontulo on vain ajattelutavan muutos.

        "ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan"
        Apt: 2: 38

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan
        1 Joh: 4: 1

        kristillisessä kasteessa luvataan Pyhä Henki, en kyllä uskaltais ilman kastetta, luottaa
        takuuvarmasti, koska raamattu lupaa kasteessa nimenomaan saada myös Pyhä Henki.

        Pyhä Henki on kanssamme KOKO ELÄMÄN ajan, "omat teot, omat ratkaisut voi horjua, vaan Jumala lupaa Pyhän Hengen olemaan kanssamme jokaisena elämämme päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmisen syntejä vielä uskoontulossa pestä pois eikä ihminen synny uudeksi vedestä ja Hengestä vielä uskoontulossa. Ne tapahtuu vasta Kristillisessä kasteessa, jota helluntailaisilla ei ole ollenkaan.

        Jaak. 2:20 "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Uskoontulo on vain ajattelutavan muutos.

        Uskoontulosta ei voida sanoa, että se olisi vain "Uskoontulo on vain ajattelutavan muutos".

        Jeesus ei esim sano, että kysymys olisi siitä, että ihminen "vain muuttaa ajattelutapaansa".

        Ja tuosta Jeesuksen vastauksesta me kaikki voimme lukea, mitä ylhäältä uudesti syntyminen on.

        Ei kukaan voi tulla / päästä Jumalan valtakuntaan ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen.

        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh 3 )

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Apt 26)

        Kuten tässä Jeesus ohjeistaa Paavalia.

        Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen voi saada synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.

        Kaste ilman uskoa, ei siis pese pois syntejä.

        Kuten Jeesus tuossa Johannes 3. luvussa perusteellisesti Nikodeemusta opettaa ylhäältä uudesti syntymisestä.

        Usko Toivonen


    • Ei kaste avaa Taivaan portteja. Minäkin olin lapsena jumalaton vaikka minut oli tavalliseen tapaan kastettu vauvana. Ei löydy Raamatusta tukea väitteelle, että kastamalla lapsi hän syntyy Jumalan valtakuntaan. Mutta tiedättekö, että jos vähintään toinen lapsen vanhemmista on elävässä uskossa, on hän Jumalan silmissä erityisasemassa?

      • Anonyymi

        Ihminen näkee ulkoiset asiat, mutta Jumala näkee sydämeen. Ateistit puhuvat näkyvistä asioista.

        Raamatun mukaan Jumala tekee liiton ihmisen kanssa Kristillisessä Kasteessa (Uusi Liitto, Veriliito)


    • Anonyymi

      Ei ihmisen syntejä vielä uskoontulossa pestä pois eikä ihminen synny uudeksi vedestä ja Hengestä vielä uskoontulossa. Ne tapahtuu vasta Kristillisessä kasteessa, jota helluntailaisilla ei ole ollenkaan.

      Jaak. 2:20 "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      • Anonyymi

        Lapsikin tarvitsee kasteen Jumalan valtakuntaan päästäkseen eli uudestisyntymisen peson ja siinä saatavan Pyhän Henen lahjan,joka on se uskonhenki.

        Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, "

        Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Milloinkas ne pakanamaiden kastamattomat lapset sen Kristuksen Hengen olisivat saaneet, kun heiltä on Kristillinen kaste estetty kaikella lahkolaisten valheen voimalla.

        Mormonit, hellareiden sielunveljet uhkaa lasten vanhempia kuolemalla ja helvetillä, jos he edes ajattelevat vievänsä lapsensa Kristilliseen kirkkoon kasteelle.
        Moroni,luku_8


    • Anonyymi

      Tässä ei ole mitään sanottu kasteesta. Lue kohta kokonaan, eikä vain jotakin pätkää jättäen asiayhteyden huomioimatta.

      Room. 9:
      6. Ei Jumalan sana kuitenkaan ole rauennut tyhjiin. Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin,
      Room. 2:28-29; Gal. 6:16; Ilm. 2:9
      7. eivätkä kaikki ole lupauksen lapsia sen tähden, että ovat Abrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset10."
      1. Moos. 21:12; Joh. 8:39; Hepr. 11:18{Kirj.: "siemenen" (jakeet 7-8).}
      8. Tämä tarkoittaa, etteivät luonnolliset jälkeläiset ole Jumalan lapsia vaan että lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.
      Gal. 3:29; Gal. 4:28
      9. Lupauksen sanahan oli tämä: "Minä palaan ensi vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on poika."

    • Huom. Hepr. 6: 4-6 Jos vauva oikeasti kasteella saisivat e. m. osallisuuden, silloin hän voisisi helposti joutua tilanteeseen, josta Hepr 6:4 - 6 kertoo. Sellaista tilannetta ei kukaan toivo kenellekään.

      JKR 1.Piet.3:
      21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt pelastaa teidätkin kasteena, joka ei ole ruumiin lian poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta
      Joh. 20:23; Ap. t. 3:19; Ap. t. 24:16; 1. Tim. 1:19; Hepr. 9:14
      {KR lihan saastan. Kasteen merkitys ja tarkoitus toteutuu, kun kastettu henkilö katuvana pyytää hyvää omaatuntoa anteeksiantamuksen kautta Jeesuksen veressä, ottaa sen vastaan evankeliumin päästösanasta ja sitten Jumalan armon avulla kilvoittelee säilyttääkseen loukkaamattoman omantunnon Jumalan ja ihmisten edessä.

      Hepr. 6:
      1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
      2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
      3. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
      Jaak. 4:15
      4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
      Matt. 12:31; Matt. 12:45; Hebr. 10:26; 1Joh. 5:16
      5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
      6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
      2Piet. 2:20
      7. Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
      8. mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan

      • Anonyymi

        Kyllä Jumala pesi murhamiehen synnit pois Kristillisessä kasteessa, ei ihminen itse voi omilla hyvilläkään katumuksen teoilla itse syntejään pestä pois ja itse itseään uudestisynnytää, kuten tuo Parhamin novumi ja satukirja olettaa.
        " Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä."

        Jumala kun pesee kasteessa ihmisen synnit pois, niin siitä seuraa HYVÄ OMATUNTO.

        Ei hyvää omaatuntoa pyytämällä ja huutamalla vielä syntien päälle anneta, kuten hellarioppi menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jumala pesi murhamiehen synnit pois Kristillisessä kasteessa, ei ihminen itse voi omilla hyvilläkään katumuksen teoilla itse syntejään pestä pois ja itse itseään uudestisynnytää, kuten tuo Parhamin novumi ja satukirja olettaa.
        " Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä."

        Jumala kun pesee kasteessa ihmisen synnit pois, niin siitä seuraa HYVÄ OMATUNTO.

        Ei hyvää omaatuntoa pyytämällä ja huutamalla vielä syntien päälle anneta, kuten hellarioppi menee.

        >> Jumala kun pesee kasteessa ihmisen synnit pois, niin siitä seuraa HYVÄ OMATUNTO.>>

        Ajatteletko, että suurimmalla osalla suomalaisista on hyvä omatunto, kun he kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.

        Jos niin, niin mistä sellainen hyvä omatunto kumpuaa?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jumala kun pesee kasteessa ihmisen synnit pois, niin siitä seuraa HYVÄ OMATUNTO.>>

        Ajatteletko, että suurimmalla osalla suomalaisista on hyvä omatunto, kun he kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.

        Jos niin, niin mistä sellainen hyvä omatunto kumpuaa?

        Usko Toivonen

        "mistä hyvä omatunto"

        Jumalahan sen hyvän omantunnon antaa, ns. "lapsenusko", luottamus Jumalaan.

        "usko on syvä LUOTTAMUS"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mistä hyvä omatunto"

        Jumalahan sen hyvän omantunnon antaa, ns. "lapsenusko", luottamus Jumalaan.

        "usko on syvä LUOTTAMUS"

        Tuossa kohdassa todellakin todistetaan uskosta.

        38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
        39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
        1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
        ( Hep 10:38-39; Hep 11:1)

        Suomessahan on miljoonia, jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen.

        Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, eikä Jumalan antama puhdas omatunto ohjaa kieltämään Jeesusta Kristusta.

        Vanhurskaat elävät uskosta, eivät sellaisesta "hyvästä omastatunnosta", joka sallii Kristuksen kieltämisen.

        Usko Toivonen


    • Vaikka Simon uskoi ja kastettiin, se ei pelastanut häntä helvetin tuomiolta.
      Simon ei ollut uudestisyntynyt.

      Ap.t 8:
      13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
      …..
      18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
      19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
      20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
      21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
      22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
      23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
      24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."

      • Anonyymi

        Simon noita olikin helluntailainen sydämeltään. Meni heti sinne armolahjaosastolle ja rättisulkeisiin jakamaan hikisiä alusvaatteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Simon noita olikin helluntailainen sydämeltään. Meni heti sinne armolahjaosastolle ja rättisulkeisiin jakamaan hikisiä alusvaatteita.

        Simon noitaa ei voi verrata heluntailaisiin sydämestään.

        Jumala kehottaa uudestisyntyneitä ja Pyhän Hengen saaneita anomaan armolahjoja .

        1.Kor.14:
        1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää innokkaasti saamaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa.
        2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle. Häntä ei ymmärrä kukaan, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä(7).
        3. Profetoiva sen sijaan puhuu ihmisille rakentumiseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.
        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        5. Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
        ....
        13. Siksi se, joka puhuu kielillä, rukoilkoon, että kykenisi selittämään kielet.
        ...
        18. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä, jopa enemmän kuin kukaan teistä.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan vain Kristittyjen kasteen yhteydessä saatava Henki on se oikea Pyhä Henki. Apt.2

      "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

      Amerikasta tänne 100 v. sitten tulleissa uskonlahkoissa ihmisiä pystyy kaatamaan maahan ihan hyvin villitsevät epäpyhät irtohenget ja muut tämän maailman heikot alkeisvoimat saa ihmisen selälleen maahan ihan kevyesti.

      Ei siihen mitään Jumalan voimaa tarvita.

      Kaatajalahkot ja uudestikasteet niihin kannatta kiertää kaukaa ja varoittaa niistä muitakin.

      Ylivainiokin ihmetteli aikoinaan, mikä kumman henki heitä oikein viskoo maahan selälleen kun se sama henki ei pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään.

    • Anonyymi

      Amerikasta 100 vuotta sitten alkaneissa uskonlahkoissa oppi on väärä ja mikä pahinta henki on väärä. Se on valheen henki ja valheen henkivalta, joka pyrkii syrjäyttämään oikean kristinuskon tieltään pois ja levittäytymään ja rehottamaan sen yläpuolella.
      Ja monet ovat ne, jotka siihen eksyvät ja kietoutuvat kiinni.

      • Mitä te puhutte jostakin Amerikasta tulleesta uskonlahkoista, kun ette edes tiedä mitä tuo tarkoittaa.

        Kristittyjen uskon perusta on Israelissa. Jeesus oli Juutalainen, Israelilainen ja Hänen ensimmäiset opetuslapsensa olivat ensimmäisiä kristittyjä ja he kaikki ensimmäiset olivat israelilaisia.

        On myös tarpeen tietää, että on Raamatussa jaetaan ihmiset juutalaisiin ja pakanoihin. Evankeliumi julistettiin ensin juutalaisille ja heidän tehtävänsä oli julistaa ne pakanoille ja ne jotka ottivat Evankeliumin vastiaan, (oli sitten juutalainen tai pakana) heistä tuli kristittyjä ja kaikkien heidän tehtävänsä on Evankeliumin vieminen kaikille kansaoille aina maan ääriin asti.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Mitä te puhutte jostakin Amerikasta tulleesta uskonlahkoista, kun ette edes tiedä mitä tuo tarkoittaa.

        Kristittyjen uskon perusta on Israelissa. Jeesus oli Juutalainen, Israelilainen ja Hänen ensimmäiset opetuslapsensa olivat ensimmäisiä kristittyjä ja he kaikki ensimmäiset olivat israelilaisia.

        On myös tarpeen tietää, että on Raamatussa jaetaan ihmiset juutalaisiin ja pakanoihin. Evankeliumi julistettiin ensin juutalaisille ja heidän tehtävänsä oli julistaa ne pakanoille ja ne jotka ottivat Evankeliumin vastiaan, (oli sitten juutalainen tai pakana) heistä tuli kristittyjä ja kaikkien heidän tehtävänsä on Evankeliumin vieminen kaikille kansaoille aina maan ääriin asti.

        Amerikkalainen miehimys on kaikkien helluntailaisuuden oppien takana.

        Helluntailaisten kastevalinta ei perustu Raamattuun vaan riitaisaan äänestykseen.

        T.B.Barrat kannatti lasten kastamista seurakunnan jäseniksi.

        Suomen helluntaijohtaja Gerhard Olsen-Smild kannatti pelkkästään aikuisten kastamista.

        Riitaisan äänestyksen voitti Gerhard Olsen-Smildin ehdotus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalainen miehimys on kaikkien helluntailaisuuden oppien takana.

        Helluntailaisten kastevalinta ei perustu Raamattuun vaan riitaisaan äänestykseen.

        T.B.Barrat kannatti lasten kastamista seurakunnan jäseniksi.

        Suomen helluntaijohtaja Gerhard Olsen-Smild kannatti pelkkästään aikuisten kastamista.

        Riitaisan äänestyksen voitti Gerhard Olsen-Smildin ehdotus.

        Tuossa kirjoituksessasi ei tainnut olla mitään totta.
        Älä usko kaikenlaisia jauttuja , arvioi ja otaa selvää ennenkuin uskot.

        Noihin juttuihin ei kannata antaa arvioa, niin että niihin kannattaisi tuhlata aikaansa.


    • Anonyymi

      Mihin me tarvitsemme Jumallaa, joka ei tee mitään?

      • Anonyymi

        Meinaatko, että Jumala tönii ihmisiä otsasta nurin helluntailaisten lahkossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että Jumala tönii ihmisiä otsasta nurin helluntailaisten lahkossa?

        Tai mikä henki pisti helluntailaiset väittämään, että siellä tapahtui 1403 paranemisihmettä Ylivainion aikana, joista yksikään ei ollu totta, kun oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset perusteellisesti.
        Jumalako niitä tarinoita laittoi ihmisten suuhun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai mikä henki pisti helluntailaiset väittämään, että siellä tapahtui 1403 paranemisihmettä Ylivainion aikana, joista yksikään ei ollu totta, kun oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset perusteellisesti.
        Jumalako niitä tarinoita laittoi ihmisten suuhun?

        Ylivainion aikaiset paranemisvalheet todistaa täysin selvästi, että helluntailaisten henki ei ole se Totuuden Henki.


    • Anonyymi

      Uskonlahkoissa ihmisiä maahan viskovia "irtohenkiä" pitää varoa kuin ruttoa.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      • Amoin kuin Pyhän Hengen vuodatuksessa tapahtui helluntaipäivänä, jotkut pilkkasivat heitä, heissä näkyvien ilmiöiden takia. Niin on nykyisinkin.
        Lue teksti kokonaan, niin ehkä ymmärrät.

        Pyhän Hengen vuodattaminen
        Ap.t. 2:
        1, Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
        19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22. Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat! Jeesus Nasaretilainen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, niin kuin itse tiedätte.


    • Anonyymi

      Room.6:4-5 Niin olemme siis yhdessä hänen kansaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidätkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos olemme hänen kansaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa. Room.8:17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kansaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kansaan kärsimme, että me yhsessä myös kirkastumme. Ef.2:6 ja yhdessä hänen kansaan herätetyt ja yhdessä hänen kansaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa. Kol.2:11-14 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella; ollen haudattuna hänen kansaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.1Tess.4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kansaan.1Tess.5:10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukumme, me eläisimme yhdessä hänen kanssaan. 2Kor.5:14-15. 2Kor.18-19 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja uskoi meille sovituksen sanan.

      • Anonyymi

        Kristillisessä kasteessa Ristinkuolema tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi.

        "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" Kuolema=sovintoveri, verensuoja , Veriliitto alkaa Kristillisessä kasteessa. =Uusi Liitto.

        Kastamaton pakana ja harhaoppinen lahkolainen ei ole tullut Kristuksen kuolemasta osalliseksi.


    • Pyhän Hengen saaminen
      Apt. 5: 32. Me olemme kaiken tämän todistajia, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
      Apt 10: 44. Pakanat saavat Pyhän Hengen
      Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
      45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
      46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
      47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
      48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.


      Ap.t.8:
      14. Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
      15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
      16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
      17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.

      Pakanat saavat Pyhän Hengen
      Ap.t.10:
      44.Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
      45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
      46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
      47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
      48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

      • Anonyymi

        Alussa oli hyvin erilaisia ja ainutkertaisia tapauksia.
        Alkuseurakunnassa oli monelaisia käsityksiä vallalla.

        Kristinusko on uskomista Jumalan ja Jeesuksen lupauksiin, jotka ovat voimassa ja joihin uskolla pitää tarttua kiinni.

        Ei yksittäisiin 2000 vuotta sitten tapahtuneisiin tilanteisiin ja niiden kuvauksiin pidä pysyvää oppia rakentaa. Yksittäinen tapaus voi olla ainutkertainen tapaus, joka on annettu tiettyä sen hetkistä tarkoitusta varten eikä sen tilanteen ole tarkoituskaan toistua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alussa oli hyvin erilaisia ja ainutkertaisia tapauksia.
        Alkuseurakunnassa oli monelaisia käsityksiä vallalla.

        Kristinusko on uskomista Jumalan ja Jeesuksen lupauksiin, jotka ovat voimassa ja joihin uskolla pitää tarttua kiinni.

        Ei yksittäisiin 2000 vuotta sitten tapahtuneisiin tilanteisiin ja niiden kuvauksiin pidä pysyvää oppia rakentaa. Yksittäinen tapaus voi olla ainutkertainen tapaus, joka on annettu tiettyä sen hetkistä tarkoitusta varten eikä sen tilanteen ole tarkoituskaan toistua.

        Kyllä noinkin voi joistakin tapauksista sanoa. Mutta kuitenkin kaikki mitä Raamatussa meille ilmoitetaan,sen on Jumala tahtonut meille ilmoittaa.

        Yleisemmin tapahtuu nykyisinkin samoja mitä silloinkin, mutta vähän niitä tuodaan julkisuuteen.


    • Anonyymi

      Joulu ja Jeesuksen syntymä oli ainutkertainen tapahtuma.

      Pääsiäinen oli ainutkertainen tapahtuma. Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.

      Helatorstai oli ainutkertainen tapahtuma: Jeesus antoi kastekäskyn ja nousi taivaaseen. (Mt.28:18-20)

      Helluntai oli ainutkertainen tapahtuma, äänihavainto humaus taivaasta ja näköhavainto tuliset kielet ja oikeiden vieraiden kielten puhuminen.

    • Anonyymi

      Helluntailaisen opin mukaan lapset syntyy suoraan uudestisyntyneinä Jumalan valtakuntaan.
      Amerikkalainen Charles Fox Parham on sen opin takana ja todistaa siitä yhtäpitävästi William Saymourin kanssa.

      • Anonyymi

        ovat sitten ensimmäisiä synnittömiä , Jeesuksen Kristuksen JÄLKEEN !!

        ei hekään olleet synnittömiä, jotka syntyivät silloin, kun Jeesus maan päällä vaelsi, heillä oli Ympärileikkauksen lakiliitto, ja Jeesus antoi kastekäskyn Ylösnousemisensa jälkeen, missähän vaiheessa, sitten
        "lihasta syntynyt, ei olekaan lihasta syntynyt !!?

        "mikä lihasta on syntynyt on liha"
        Joh: 5: 6

        "Älä ihmettele, että minä sanon sinulle, teidän TÄYTYY syntyä uudesti ylhäältä"
        Joh: 5: 7

        helluntailaisuudessa kaste annetaan vasta, kun on ymmärryksen ikäinen, elikkä, jos elonpäiviä ei olekaan ymmärrykseen asti, niin missä vaiheessa he "uudestisyntyvät" ??


      • Anonyymi

        Kumma kun et elä rautakautta? Elä syyskuuta v.2021. Pelle miljoona.


    • Anonyymi

      Niin sekopäistä tekstiä täällä. Kukahan se opettais raamatun opin mukaisesti näitä totuuksia.

      • Anonyymi

        Siinä yksi sekopäinen teksti.

        Ja sen kirjoittaja lienee täysi sekopää


    • Anonyymi

      Myös lestat ja lutikat ovat harhautuneet. Osa totta osa ei. Opettavat jotkut asiat oikein ja loput perinnäis sääntöjä mitä raamattu ei tue.

    • Anonyymi

      Miksi tuot tänne palstalle vieraita elementtejä? Luterilaisena pysy omalla palstalla. Olet aika sekaisin. Ota lääkkeesi.

    • Anonyymi

      Yksikin helluntailainen saarnamies selitti heidän lapsensa on täysin synnittömiä Jeesuksen kaltaisia kun ne on uudestisyntyneitä jo lapsivedestä.

    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä, että helluntailaisuus on kokonaan antikristuksen hengen synnyttämä henkivalta, jossa kukaan ei voi pelastua millään muotoa, jos siihen sotkeutuu.

      2.Kor.11
      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      • Anonyymi

        Olen sitä mieltä, että ja päässäsi on kusta niin kuin osat puuttuisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että ja päässäsi on kusta niin kuin osat puuttuisivat.

        älä ny hermostu Raamatun sanasta !!

        miks tuollainen älämölöö, tehän olette niitä "jeesuksen seuraajia" . . .


    • Anonyymi

      "Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."

      " Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

      • Anonyymi

        Helluntailaisuudessa mennään sisälle henkivaltoihin, ei Jumalan valtakuntaan.


    • Anonyymi

      No helluntailaisuudessa kaikkein vähiten. Helluntailaiset osaavat opettaa oikein ja heillä on raamatun linja. Merkit seuraavat.

    • Anonyymi

      Jeesus ei sanonut näin:
      Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vauvakasteesta ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      • Anonyymi

        ei Jeesus sanonu tai ryhmittäny KETÄÄN, kenelle EI saisi antaa kastetta !!

        "Menkää ja tehkää KAIKKI kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Mt: 28: 19

        Alkuseurakunta kastoi, PERHEKUNNITTAIN.

        vain idiootti vääristää, ettei perheeseen kuulu kaikenikäiset, vauvasta - vaariin .


    • Anonyymi

      Parhami kuului KuKluxKlaaniin ja pisti valkoisen lakanan päähänsä ja meni yöllä taivaaseen, eikä kukaan huomannut yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Vaan kun Parhami tulee takaisin, niin hän johtaa teidät kaikkeen totuuteen.

      • Anonyymi

        Ainakin tuo parhami on jo laittanut kannattajansa tänne kopiomaan juttuja parhamista. Viikosta toiseen tuo vedenpalvoja kopsaa noita tarinoitaan.


    • Anonyymi

      Mormoneilla, Helluntailaisilla, Jehovilla,Adventisteilla on kaikilla ihan omiin oppeihinsa sovitetut pyhät kirjansa, joita he kutsuvat raamatuiksi.

      He perustavat omia koulujaan ja kirjekursseja jossa opetetaan vain heidän omia oppeja.

      Amerikassa tuossa lahkojen pesässä he ovat niin röyhkeitä, että kutsuvat omia lahko-oppejaan opettavia kouluja "yliopistoiksi".

      • Anonyymi

        Oman oppinsa mukaisen kirjekurssin käytyään he esiintyvät täällä teologeina ja alkukielen asiantuntijoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman oppinsa mukaisen kirjekurssin käytyään he esiintyvät täällä teologeina ja alkukielen asiantuntijoina.

        Mansonin lahko ja David Korasinin lahko menivät vielä pitemälle siinä uskonkiihkossaan.

        Sama toistui Ruotsin Knutbyn pikkukylässä, kun uskonkiihko sai vallan ihmisessä.

        Hurmos voitti ja järki laitettiin narikkaan, niin peto päsee lyömään merkkinsä otsaan,
        kun tajunnan tila on lattian tasossa.


    • Anonyymi

      Jollet NÄE tulisia kieliä etkä KUULE humausta taivaasta, niin henki ei ole sama kuin ensimmäisenä helluntaina.

      • Anonyymi

        Ensimmäisenä helluntaina puhutut kielet olivat ymmärrettäviä oikeita vieraita kieliä.

        Ei mitään muumioiden puhumia kuolleita kieliä, kuten kuulee helluntailaisten suusta sellaistakin väitettä.
        Kun eivät suustaan saa yhtään järkevää sanaa tulemaan edes sen hengen vaikutuksesta, joka heillä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäisenä helluntaina puhutut kielet olivat ymmärrettäviä oikeita vieraita kieliä.

        Ei mitään muumioiden puhumia kuolleita kieliä, kuten kuulee helluntailaisten suusta sellaistakin väitettä.
        Kun eivät suustaan saa yhtään järkevää sanaa tulemaan edes sen hengen vaikutuksesta, joka heillä on.

        Mutta eipä sinun kirjoituksissasikaan ole yhtään järkevää sanaa. Se on merkki rienaajahengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eipä sinun kirjoituksissasikaan ole yhtään järkevää sanaa. Se on merkki rienaajahengestä.

        Sinulla tuntuu rianaajahenkiä olevan


    • Anonyymi

      Vauvojen pakkokasteen puolustajille on tärkeää lapsikasteen sakramentti. Kerran kastettu-ikuisesti pelastettu.
      Lapsikasteen saaneille uskossa vaellus ei merkitse mitään. Suurin osa Suomen kansasta on pakko kastettu. Näin ollen he ovat kasteen armon ja pelastavan uudestisyntymisen kautta ikuisesti pelastettuja riippumatta heidän elämän menostaan.
      Vaikka elämä olisi ollut hurjan Jumalatonta niin hautajaisissa pappi kertoo naama vakavana haudattavan olleen pakkokastettu vauvana joten kasteen armo siirsi kyseisen henkilön taivaaseen.
      Pakkokastettujen teologiaan kuuluu että usko on teoista vapaata. Teoillasi et voi ostaa paikkaa taivaassa. Siksi voit elää kuin siat pellossa, tehdä huorin, varastaa, kännätä, pössytellä huumeita ja mitä vain. Kasteen armo riittää
      Vapaitten suuntien teologian mukaan usko näkyy teoissa kaiken arjen keskellä. Usko vaikuttaa arjen valinnoissa. Raamattuhan sanoo että usko ilman tekoja on kuollutta uskoa. Se muuttuu uskonnoksi.
      Näin ei ole valtion kirkossa. Jos teot seuraavat uskoasi niin yrität ostaa taivaspaikan Teoillasi. Teot eivät kerro uskostasi. Lapsikaste tekee sen. Tosin vauva ei ole tietoinen siitä. Riittää kun kummit tietävät sen.
      Lapsi pakkokastetut täyttävät vankilat, tekevät abortteja, irrottelevat viikonloppuisin kapakoissa, ajelevat sitten kännissä kotiin, riuhuvat humalapäissään toreilla ja sunnuntaina krapula päissään ei tule mieleenkään lähteä kirkkoon. Eikä tarvitsekaan. Kasteen armo riittää. Kasteessa lunastettu armo kattaa kaiken. Olet pelastettu. Sitä ei voi mitenkään menettää. On mahdotonta siirtyä kasteen armon alta pois.

      • Anonyymi

        Uudestikasteen puolusjille on tärkeä uudestikaste ja sitä kautta saada uusia jäseniä uudestikasteen avulla. Koska ilman uskoakin voi uudestikastajien teologian mukaan pelastua, ei uskolla ole väliä. Siksi nämä uudestikastetut tappelevat, raiskaavat, riehuvat ja vainoavat kristittyjä. Heidän kokouksessan pompitaan ja tanssitaan mutta Jumalan Sanaa siellä ei saa. Kaljajuttuja kertovat toisilleen koko ajan.

        Luterilaisen ja kristillisen teologian mukaan taas pelastus on lahja, joka voidaan omistaa vain uskolla. Ja usko näkyy tekoina mutta teot eivät pelasta vaan Kristus. Uudestikastajien mukaan tas Kristusta ei tarvita pelastukseen mutta heidän uudestikasteensa on kaiken aa ja oo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikasteen puolusjille on tärkeä uudestikaste ja sitä kautta saada uusia jäseniä uudestikasteen avulla. Koska ilman uskoakin voi uudestikastajien teologian mukaan pelastua, ei uskolla ole väliä. Siksi nämä uudestikastetut tappelevat, raiskaavat, riehuvat ja vainoavat kristittyjä. Heidän kokouksessan pompitaan ja tanssitaan mutta Jumalan Sanaa siellä ei saa. Kaljajuttuja kertovat toisilleen koko ajan.

        Luterilaisen ja kristillisen teologian mukaan taas pelastus on lahja, joka voidaan omistaa vain uskolla. Ja usko näkyy tekoina mutta teot eivät pelasta vaan Kristus. Uudestikastajien mukaan tas Kristusta ei tarvita pelastukseen mutta heidän uudestikasteensa on kaiken aa ja oo.

        Amerikasta tänne tulleet uususkonnot omine rituaaleineen yrittävät syrjäyttää ja tuhota oikean Kristinuskon tieltään pois, kuten vieraslajeilla on tapana tehdä.

        Ei Raamattu turhaan Jeesuksen niemeä hokevista uskonlahkosta varoita ja lusteen kylvämisestä, jota ne tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikasta tänne tulleet uususkonnot omine rituaaleineen yrittävät syrjäyttää ja tuhota oikean Kristinuskon tieltään pois, kuten vieraslajeilla on tapana tehdä.

        Ei Raamattu turhaan Jeesuksen niemeä hokevista uskonlahkosta varoita ja lusteen kylvämisestä, jota ne tekee.

        Sinä juuri nimen omaan olet luste. Hellarit eivät ole sinua, lustetta kylväneet.


      • Anonyymi

        Raamattu ei puhu kasteen armosta eikä ole Jumalan ilmoituksen mukaan armoa kasteessa. Eikä se, maailman kouluista papin viran saanut, liruttelee vettä vauvan päähän, ole kaste lainkaan, vaan vauvan lirutus rituaali on valhetta ja petosta.
        HÖPÖTÄT OLEMATTOMIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei puhu kasteen armosta eikä ole Jumalan ilmoituksen mukaan armoa kasteessa. Eikä se, maailman kouluista papin viran saanut, liruttelee vettä vauvan päähän, ole kaste lainkaan, vaan vauvan lirutus rituaali on valhetta ja petosta.
        HÖPÖTÄT OLEMATTOMIA.

        "Vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena" Kaste on Jumalan armoa, jossa ihmisen synnit pestään pois ja kasteessa Jumala ottaa ihmisen Uuden liiton jäseneksi.

        Helluntailaisuus on paha ja kiero Amerikkalainen harhaoppi eli heresia, joka valheiden verkko, johonka kenenkään ei pidä mennä itseään sitomaan orjuuden ikeeseen.

        Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista ja luottamasta. Vanhat kirkot on parempia, niissä on tallella Jumalan pelko ja oikeat alkuperäiset sakramentit, joissa Jumalan armo tapahtuu. (kaste, ehtoollinen ja rippi)

        2. Piet. 2:19

        "He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena" Kaste on Jumalan armoa, jossa ihmisen synnit pestään pois ja kasteessa Jumala ottaa ihmisen Uuden liiton jäseneksi.

        Helluntailaisuus on paha ja kiero Amerikkalainen harhaoppi eli heresia, joka valheiden verkko, johonka kenenkään ei pidä mennä itseään sitomaan orjuuden ikeeseen.

        Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista ja luottamasta. Vanhat kirkot on parempia, niissä on tallella Jumalan pelko ja oikeat alkuperäiset sakramentit, joissa Jumalan armo tapahtuu. (kaste, ehtoollinen ja rippi)

        2. Piet. 2:19

        "He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on."

        Helluntailaisuus on valheen henkivalta, jossa kaikki Raamatun keskeiset asiat on vääristetty aivan muuksi, mitä niillä on alunperin tarkoitettu. Kannattaa varoa sellaisia harhaoppeja eli heresioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on valheen henkivalta, jossa kaikki Raamatun keskeiset asiat on vääristetty aivan muuksi, mitä niillä on alunperin tarkoitettu. Kannattaa varoa sellaisia harhaoppeja eli heresioita.

        Uskonlahkot keräävät valtavasti tietoja ihmisistä, jonka perusteella valitsevat uhrinsa, mihin iskeä kiinni.
        Kukaan ei valvo uskonlahkojen keräämien henkilötietojen käsittelyä.
        Eräskin lahko tekee ihmisistä laajoja sukuluetteloita.
        Epämääräiset rukouspalvelut saavat valtavasti ihmisten henkilökohtaisia tietoja terveydestä taloudesta elämtilanteista kriiseistä, onnettouuksista ja vaikka mistä.
        Miten niitä tietoja käsitellään nykyisellä tietotekniikan aikakaudella.?
        Menevätkö tiedot suoraan sinne pilveen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on valheen henkivalta, jossa kaikki Raamatun keskeiset asiat on vääristetty aivan muuksi, mitä niillä on alunperin tarkoitettu. Kannattaa varoa sellaisia harhaoppeja eli heresioita.

        Amerikasta tänne 100 v. sitten tulleet uskonlahkot on kaikki sitä luvattua lopun ajan "väkevää eksytystä", joka kaikkien pitää ymmärtää ja tiedostaa.

        Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena" Kaste on Jumalan armoa, jossa ihmisen synnit pestään pois ja kasteessa Jumala ottaa ihmisen Uuden liiton jäseneksi.

        Helluntailaisuus on paha ja kiero Amerikkalainen harhaoppi eli heresia, joka valheiden verkko, johonka kenenkään ei pidä mennä itseään sitomaan orjuuden ikeeseen.

        Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista ja luottamasta. Vanhat kirkot on parempia, niissä on tallella Jumalan pelko ja oikeat alkuperäiset sakramentit, joissa Jumalan armo tapahtuu. (kaste, ehtoollinen ja rippi)

        2. Piet. 2:19

        "He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on."

        Kasteessa läsnä vesi, veri ja Henki.

        Jeesuksen kasteessa Jumala tunnusti Jeesuksen omaksi lapsekseen.

        Tämä on minun rakas poikani/tyttäreni.

        Kasteessa Jumala ottaa lapsen omaksi lapsekseen ja Jeesuksen opetuslapseksi.

        Kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä.

        Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun, sanoo Jumala kun vanhemmat lapsensa Kristittyjen kasteessa hänelle luovuttavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa läsnä vesi, veri ja Henki.

        Jeesuksen kasteessa Jumala tunnusti Jeesuksen omaksi lapsekseen.

        Tämä on minun rakas poikani/tyttäreni.

        Kasteessa Jumala ottaa lapsen omaksi lapsekseen ja Jeesuksen opetuslapseksi.

        Kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä.

        Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun, sanoo Jumala kun vanhemmat lapsensa Kristittyjen kasteessa hänelle luovuttavat.

        KRISTILLINEN KASTE LAPSELLE

        "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Gal. 3:27

        "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. "

        Kastamattomalla pakanalla ei ole mitään asiaa Kristuksen häihin.

        Pieniäkin numeroita löytyy, ei vain aikuisten kokoja XL, XXL, XXXL


        Room. 6:3
        "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? (Kuolema, veri, veren suoja, sovitusveri)

        Harhaoppine hellari tuolla toistelee, että Kristittyjen kaste ei liity mitenkään Jumalan armoon!

        On niillä hellareilla melkoiset harhaopit, joilla ihmisiä eksytetään!


    • Anonyymi

      Ps. 8:2

      "Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden,
      ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit."

      Uudestikastajat ovat juuri niitä pienten lasten vihamiehiä ja Jumalan vihollisia,
      koska he kaikella valheen voimalla yrittävät estää lapsia saamasta Kristittyjen kasteen lupauksia ja siunauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe