En sitten ota miestä, joka juo joka viikonloppu

Anonyymi

Voi juoda esimerkiksi kaksi kertaa kuukaudessa, mutta jos joka viikonloppu juo, silloin on turha minun kanssa mistään haaveilla. Haluan viettää viikonloppuisin laatuaikaa, lenkkeillä, retkeillä, olla syksyisin sienessä ja marjassa, talvisin vaikka nuotiolla, konserteissa, teatterissa, elokuvissa. Baarikärpäset ei kiinnosta tai kotona tissuttelijat. Haluan elää.

267

4800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylpyläloma kanssasi?

    • Vaikka itse lopetin juomisen niin tässä kyllä mietin mahtaako kaventua valikoima liiaksi näin suomessa. Sekin että jos oikea löytyy ja ottaa välillä muutaman, onko se se vai rakkaus painavampi puntarissa 🤔

      • Anonyymi

        Kyllä se oikeasti vähän haittaa. Kun itse ei (enää) ryypiskele, ei sitä toisen elämäntapaa tahdo sietää. Itse haluan pitää pääni selvänä. Ja sitten juovat ihmiset haisee usein vanhalta viinalta, kun ne hikoilee sitä kaljaansa ihon läpi. Ymmärrän sen kyllä jotenkin, että vaikka itselleni juomattomuus on helppoa, niin kaikille se ei ole helppoa. Ei alkoholi itsellenikään ole ollut muuta kuin ongelma. Ei kai ihmiset samaan tahtiin voisikaan raitistua?

        Elämä pitää kokea. Päihdyksissä ei koe samalla tavalla elämää, kuin pääasiassa selvänä elämäänsä viettävä kanssamatkaaja. Alkoholi on suoraan saatanasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oikeasti vähän haittaa. Kun itse ei (enää) ryypiskele, ei sitä toisen elämäntapaa tahdo sietää. Itse haluan pitää pääni selvänä. Ja sitten juovat ihmiset haisee usein vanhalta viinalta, kun ne hikoilee sitä kaljaansa ihon läpi. Ymmärrän sen kyllä jotenkin, että vaikka itselleni juomattomuus on helppoa, niin kaikille se ei ole helppoa. Ei alkoholi itsellenikään ole ollut muuta kuin ongelma. Ei kai ihmiset samaan tahtiin voisikaan raitistua?

        Elämä pitää kokea. Päihdyksissä ei koe samalla tavalla elämää, kuin pääasiassa selvänä elämäänsä viettävä kanssamatkaaja. Alkoholi on suoraan saatanasta.

        Ei kaikki. Yleistät. Toisaalta ymmärrän kuitenkin kun minulle on samat säännöt vihreille, vegetaristeille, vasemmistolaisille, teen juojille, hitaasti ajajille ja rumille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oikeasti vähän haittaa. Kun itse ei (enää) ryypiskele, ei sitä toisen elämäntapaa tahdo sietää. Itse haluan pitää pääni selvänä. Ja sitten juovat ihmiset haisee usein vanhalta viinalta, kun ne hikoilee sitä kaljaansa ihon läpi. Ymmärrän sen kyllä jotenkin, että vaikka itselleni juomattomuus on helppoa, niin kaikille se ei ole helppoa. Ei alkoholi itsellenikään ole ollut muuta kuin ongelma. Ei kai ihmiset samaan tahtiin voisikaan raitistua?

        Elämä pitää kokea. Päihdyksissä ei koe samalla tavalla elämää, kuin pääasiassa selvänä elämäänsä viettävä kanssamatkaaja. Alkoholi on suoraan saatanasta.

        Tahtoisin myös sanoa alkoholin saunakaljojen käyttöön. Mitään lääkkeitä ei saa nainen syödä, en hyväksy. Lesbot, bi ja homot tuomitsen myös. Ei niillä ole asiaa minun sateenkaari suvaitsevaiseen olut elämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oikeasti vähän haittaa. Kun itse ei (enää) ryypiskele, ei sitä toisen elämäntapaa tahdo sietää. Itse haluan pitää pääni selvänä. Ja sitten juovat ihmiset haisee usein vanhalta viinalta, kun ne hikoilee sitä kaljaansa ihon läpi. Ymmärrän sen kyllä jotenkin, että vaikka itselleni juomattomuus on helppoa, niin kaikille se ei ole helppoa. Ei alkoholi itsellenikään ole ollut muuta kuin ongelma. Ei kai ihmiset samaan tahtiin voisikaan raitistua?

        Elämä pitää kokea. Päihdyksissä ei koe samalla tavalla elämää, kuin pääasiassa selvänä elämäänsä viettävä kanssamatkaaja. Alkoholi on suoraan saatanasta.

        Tuosta tuli mieleen että samaa mieltä. En alkaisi katselemaan muiden elämäntapoja. Kyllä ainut tapa on kuten minä sanon ja elän. Muut saa siihen kyllä tottua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oikeasti vähän haittaa. Kun itse ei (enää) ryypiskele, ei sitä toisen elämäntapaa tahdo sietää. Itse haluan pitää pääni selvänä. Ja sitten juovat ihmiset haisee usein vanhalta viinalta, kun ne hikoilee sitä kaljaansa ihon läpi. Ymmärrän sen kyllä jotenkin, että vaikka itselleni juomattomuus on helppoa, niin kaikille se ei ole helppoa. Ei alkoholi itsellenikään ole ollut muuta kuin ongelma. Ei kai ihmiset samaan tahtiin voisikaan raitistua?

        Elämä pitää kokea. Päihdyksissä ei koe samalla tavalla elämää, kuin pääasiassa selvänä elämäänsä viettävä kanssamatkaaja. Alkoholi on suoraan saatanasta.

        En siis itse käytä alkoholia mutta vältän kuin ruttoa sinunlaisia määräilijoitä miten muut elää.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        En siis itse käytä alkoholia mutta vältän kuin ruttoa sinunlaisia määräilijoitä miten muut elää.

        Aivan, siksipä kannattaa etsiä samanmielistä seuraa. Itseni kohdalla sellaista seuraa, jonka kanssa ei tarvitse jostain alkoholin juomisesta ikinä edes puhua. Alat ymmärtää miksi kumppanin etsinnässä kannattaa pitää yllä kriteerejä.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        En siis itse käytä alkoholia mutta vältän kuin ruttoa sinunlaisia määräilijoitä miten muut elää.

        Oikein, itekään en juo, mutta juuri tuollaiset viherpiipertäjät jotka kuvittelevat pitävänsä komentoa täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein, itekään en juo, mutta juuri tuollaiset viherpiipertäjät jotka kuvittelevat pitävänsä komentoa täällä.

        Mua rupee aina naurattaan nää tällaset kommentit.

        Tuntematon ihminen jossa haluaa sellaisen kumppanin, joka ei ihan luonnostaan ja omasta vapaasta tahdostaan käytä suuremmin alkoholia ja joku kokee juuri häntä itseään komenneltavan. Minkälaisesta mielenhäiriöstä tuo kertoo? Tuskin alottajaa tai muitakaan tässä kirjotelleita kiinnostaa yhtään, että paljonko juuri sinä ryyppäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua rupee aina naurattaan nää tällaset kommentit.

        Tuntematon ihminen jossa haluaa sellaisen kumppanin, joka ei ihan luonnostaan ja omasta vapaasta tahdostaan käytä suuremmin alkoholia ja joku kokee juuri häntä itseään komenneltavan. Minkälaisesta mielenhäiriöstä tuo kertoo? Tuskin alottajaa tai muitakaan tässä kirjotelleita kiinnostaa yhtään, että paljonko juuri sinä ryyppäät.

        Tämä! Pistää aina huvittamaan lukea noita. Onko sen närkästyksen takana pohjiltaan huonommuuden tunne? Tajuaako närkästyvä yksilö sitten ehkä itsekin, että omassa toiminnassa olisi parantamisen varaa? Kun jonkun toive osuu liian lähelle omaa kipukohtaa, niin se nyppii, vaikkei se koske itseä lainkaan. Tuolle en kelpaisi, joten minua suututtaa.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleen että samaa mieltä. En alkaisi katselemaan muiden elämäntapoja. Kyllä ainut tapa on kuten minä sanon ja elän. Muut saa siihen kyllä tottua.

        Ei kai kukaan pidemmän päälle katsele ainakaan sellaista ihmistä, jonka elämäntavat ovat suuressa ristiriidassa omien elämäntapojen kanssa? Hyvin harva ainakaan katselisi.

        Ei sillä ole välttämättä mitään tekoa oikean tai väärän kanssa. Sillä on tekoa sen ristiriidan kanssa. Jos toinen tahtoo aina vapaa-ajalla yhdessä ulkoilemaan ja toinen tahtoo aina pelata yhdessä niin eihän se toimi. Jatkuvasti jompikumpi joustaa ja tekee jotain mitä ei tahdo tehdä. Ja jos molemmat tekee vain omiaan, niin se yhteisyys vähenee ja etäisyys kasvaa. Siihen etäisyyteen taas on vaikkapa kolmannen osapuolen helppo sujahtaa.


    • Anonyymi

      Woow!... Mitäpä sitä turhaan sellaista katsella, sitä vuosia katselleena.. Voi luoja mikä vapautus oli päästä sellaisesta ukosta eroon, mikä stressi se on naiselle. Ei jaksanut enää seurata hengittääkö ukko vai ei.. Saahan sitä vähän ottaa, mutta raja kaikella.. Toinen ukko oli vielä. Juopompi, joi joka päivä. Perse jos miehet on tuota luokkaa, voin ihan hyvin olla yksin.

      • Anonyymi

        Juopot miehet on kyllä joskus pevseestä. Näin on!


    • Anonyymi

      Istutaan kotona katsomassa televisiota. Sieltä tulee mielenkiintoisia ohjelmia.

      • 😂🙈🙈


      • Anonyymi

        Niin tämäkö on mielestäsi ainoa vaihtoehto alkoholin juomiselle? Alanpa ymmärtää miksi jotkut juo...raukat...tylsempää en voi kuvitella kuin istua haisevassa baarissa ja kuunnella tyhjänpäiviäisiä juttuja. Mutta jos toinen vaihtoehto viettää aikaa minkä tietää on telkkarin tuijotus voi joskus kaivata vaihtelun vuoksi baari-iltaa...tiedätkö, on olemassa myös ELÄMÄ!
        Ehkä olet vaan liian tylsä elämälle :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämäkö on mielestäsi ainoa vaihtoehto alkoholin juomiselle? Alanpa ymmärtää miksi jotkut juo...raukat...tylsempää en voi kuvitella kuin istua haisevassa baarissa ja kuunnella tyhjänpäiviäisiä juttuja. Mutta jos toinen vaihtoehto viettää aikaa minkä tietää on telkkarin tuijotus voi joskus kaivata vaihtelun vuoksi baari-iltaa...tiedätkö, on olemassa myös ELÄMÄ!
        Ehkä olet vaan liian tylsä elämälle :D

        ELÄMÄ maistuu todella elämälle, kun on massi kunnossa, pikku nousu päällä ja menossa vaimon kanssa johonkin hyvään ravintolaan syömään, käppäilet pitkin katuja, pysähdyt vielä yhdelle ennen ruokaa ja tunnet, kuinka rentouttaa ihanasti.

        Huom. rahaa pitää olla riittävästi, muuten ei ole mukavaa...

        Sitten ravintolassa olut alle ja pullo hyvää punaviiniä siihen hengittelemään - YES!
        Jälkiruokana pari GT - drinkkiä - ja kas, ravintola meneekin kiinni.
        Sitten hotelliin ja nam nam.....


    • Anonyymi

      On niin surullista tuo alkoholismi täällä suomessakin. Kovin moni on alkoholisti.
      Sitä vähätellään, piilotellaan ja jopa hävetään. Ei tarvitse, se on sairaus muiden sairauksien joukossa ja parannuskeino lähtee itsestä, sisimmästä. Se on ihmisessä loppuelämän mutta päätöksen tekee jokainen itse elääkö kuivaa vai märkää elämää.

      • Anonyymi

        Tämä maa on asukkaidensa näköinen. Alkoholisti viis veisaa siitä, mitä ympäristössä ja yhteiskunnassa tapahtuu. Kuinka helppo onkaan alkoholismia sairastavaa kansaa hallita. Barrikadeille noustaan vasta sitten, kun Alkot menevät kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä maa on asukkaidensa näköinen. Alkoholisti viis veisaa siitä, mitä ympäristössä ja yhteiskunnassa tapahtuu. Kuinka helppo onkaan alkoholismia sairastavaa kansaa hallita. Barrikadeille noustaan vasta sitten, kun Alkot menevät kiinni.

        Ja tämä tuli sivusta. Aloittajan kanssa kyllä samaa mieltä siitä, ettei juoppoon kannata haaskata aikaa. Se kaikki aika menee hukkaan.


      • Anonyymi

        Ei alkoholismi mikään sairaus ole vaan lapsenasteelle jäänyttä elämää, ettekö ole kuunnelleet kännisten juttuja :D Ihan samaa luokkaa kun kolmevuotiailla intiimeistä ruumiinosista ja eritteistä puhumista myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei alkoholismi mikään sairaus ole vaan lapsenasteelle jäänyttä elämää, ettekö ole kuunnelleet kännisten juttuja :D Ihan samaa luokkaa kun kolmevuotiailla intiimeistä ruumiinosista ja eritteistä puhumista myöten.

        Samaa mieltä!
        Sairaus on kyllä sellainen tila, että siitä et päättämällä parane. Viinan juonnista kyllä paranee.
        Se on vaan niin helppo syyttää jotain muuta juomisestaan, "kyllähän minä, mutta kun tämä sairaus".
        En ole koskaan kuullut, että kukaan puhuisi nikotinisteistä.
        Riippuvuushan heilläkin on.


    • Anonyymi

      Hieno ihana upea kirjoitus 👍💪

    • Anonyymi

      Samaa mieltä kuin aloittaja, mutta jopa vielä jyrkempi ajatuksissani. Mä en jaksa kännäämistä edes yhtä kertaa kuussa, enkä kahdessakaan. Jos kännätä tarvii,
      niin korkeintaan pari kertaa vuodessa ja sekin niin, ette mun tarvitse sitä katella. Pari, kerran kuussa on ehkä vielä ihan ok ja tarkoitan ihan kirjaimellisesti sitä ehkä kahta ehdoton max kolmea. Mä en katsele jatkuvaa tissutteluakaan.

    • Anonyymi

      Vaikutat ahdasmieliseltä. Ei kiinnosta sienet ja marjat tai naisen pillin mukaan tanssiminen. Kyllä nuotiolla on kiva ottaa vaikka yksi olut.

      • Anonyymi

        Eikä naista kiinnosta miehen pillin mukaan eläminen, eli jatkuva kaljan kittaamisen katseleminen.


      • Anonyymi

        Tasaisesti yhdessä tuumien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä naista kiinnosta miehen pillin mukaan eläminen, eli jatkuva kaljan kittaamisen katseleminen.

        Näin se vaan on. Et ole ainoa joka noin ajattelee. Juopot olkoon yksin, juomilleen ne haiseekin. Vapaa ajalla kun voisi parisuhteessa tehdä muutakin parempaa. Ellei se käy niin parempi tehdä elämästä omannäköinen yksin kuin kärsiä renttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä naista kiinnosta miehen pillin mukaan eläminen, eli jatkuva kaljan kittaamisen katseleminen.

        👍...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä naista kiinnosta miehen pillin mukaan eläminen, eli jatkuva kaljan kittaamisen katseleminen.

        Jos akka on niin kuiva,että on pakko juoda?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos akka on niin kuiva,että on pakko juoda?

        Vaihda akkaa, tai valitse alunperin joku ihan muu. Mitä järkeä pilata omaa terveyttä vain koska toinen on "kuiva"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä naista kiinnosta miehen pillin mukaan eläminen, eli jatkuva kaljan kittaamisen katseleminen.

        Kaljaa ei tarvita mihinkään. Oppikaa tulemaan toimeen itsenne kanssa ja pitämään hauskaa ilman.


    • Anonyymi

      Vaan minäpä en juo ollenkaan, en kotona enkä baareissa. Vaan tuskin sinä minua huolisit kumminkaan?

      • Anonyymi

        Juuri noin olisi hyvä, en minäkään.
        - n sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin olisi hyvä, en minäkään.
        - n sivusta

        Kuten arvelinkin ettet siltikään kelpuuttaisi minua. No, ei se mitään.


    • Joskus mietin että ymmärtävätkö alkoholistit sen että raittiudessa on aivan oma viehätyksensä terveen maksan ja seesteisen pään lisäksi, siis enemmän hetkessä eläminen.

      Kaikki aistit toimivat paremmin, elämyksistä saa siis enemmän irti eikä paljonkaan lisäaineita edes tarvita. Vartalo tuottaa kyllä oman dopamiininsa ja adrenaliininsa, millaisesta cocktailista sitten pitääkin.

      • Anonyymi

        Oon kanssasi samaa mieltä, elämä ilman viinaa on paljon hauskempaa ja osaa myös muistaa hyvät tapahtumat! Valitettavasti nyky-yhteiskunta ei katso hyvällä niitä jotka on raittiita, aina pitäis muka olla kaljalasi kädessä terassilla tms. ... Varsinkin näin miehenä olen kohdannut kummallisia katseita kun olen sanonut etten ryypiskele koskaan. EDES NAISET ei ymmärrä munlaista miestä! :(


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Lisäisin tuohon vielä että naisella ei saa olla mitään sairauksia, varsinkaan mitään mt-ongelmia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon kanssasi samaa mieltä, elämä ilman viinaa on paljon hauskempaa ja osaa myös muistaa hyvät tapahtumat! Valitettavasti nyky-yhteiskunta ei katso hyvällä niitä jotka on raittiita, aina pitäis muka olla kaljalasi kädessä terassilla tms. ... Varsinkin näin miehenä olen kohdannut kummallisia katseita kun olen sanonut etten ryypiskele koskaan. EDES NAISET ei ymmärrä munlaista miestä! :(

        Selvästi jotkut ymmärtävät, ainakin aloittaja ja minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon kanssasi samaa mieltä, elämä ilman viinaa on paljon hauskempaa ja osaa myös muistaa hyvät tapahtumat! Valitettavasti nyky-yhteiskunta ei katso hyvällä niitä jotka on raittiita, aina pitäis muka olla kaljalasi kädessä terassilla tms. ... Varsinkin näin miehenä olen kohdannut kummallisia katseita kun olen sanonut etten ryypiskele koskaan. EDES NAISET ei ymmärrä munlaista miestä! :(

        Kyllä ymmärtää raittiit naiset. Sun pitää vaan löytää ei he terasseilla ja kapakoissa istu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ymmärtää raittiit naiset. Sun pitää vaan löytää ei he terasseilla ja kapakoissa istu.

        Totta kyllä, ei minua ainakaan sellaiset paikat viehätä ellei sitten jäätelöä ole tarjolla. Ja saa sitä muualtakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ymmärtää raittiit naiset. Sun pitää vaan löytää ei he terasseilla ja kapakoissa istu.

        Lopetin itse juomisen mutta huomasin että naiset jotka ei juo, niillä on aina jotain ihan kummallisia maailmankuvia normaalin ihmisen normaalista elämästä. Minä olen seurustellut aina nättejen naisten kanssa jotka ottaa viiniä joskus vaikka minä en. Silti absolutistit on naisena aina jonkinlainen ongelma. Ovat niin vaativia eivätkä tasapainoisia. Toivottavasti löydän vielä absolutistin joka ei ole liian itsekeskeinen elämää kohtaan. Tykkäisin jos nainenkaan ei juo 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin itse juomisen mutta huomasin että naiset jotka ei juo, niillä on aina jotain ihan kummallisia maailmankuvia normaalin ihmisen normaalista elämästä. Minä olen seurustellut aina nättejen naisten kanssa jotka ottaa viiniä joskus vaikka minä en. Silti absolutistit on naisena aina jonkinlainen ongelma. Ovat niin vaativia eivätkä tasapainoisia. Toivottavasti löydän vielä absolutistin joka ei ole liian itsekeskeinen elämää kohtaan. Tykkäisin jos nainenkaan ei juo 😔

        Niin ... itse olen todennut, että oikeastaan minkä tahansa -ismin kannattajilla tuppaa olemaan hieman erikoisia maailmankuvia. Oman kokemukseni mukaan sitä "normaalimpaa" ajattelua löytyy sellaisilta, jotka eivät yksinkertaisesti vaan juo alkoholia, mutta eivät silti sen kummemmin määrittele itseään absolutisteiksi tai miksikään muuksikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ... itse olen todennut, että oikeastaan minkä tahansa -ismin kannattajilla tuppaa olemaan hieman erikoisia maailmankuvia. Oman kokemukseni mukaan sitä "normaalimpaa" ajattelua löytyy sellaisilta, jotka eivät yksinkertaisesti vaan juo alkoholia, mutta eivät silti sen kummemmin määrittele itseään absolutisteiksi tai miksikään muuksikaan.

        En ole kyllä tiukasti minkään -ismin kannattaja, voin siis ottaa lasillisen tai pari viiniä tiettynä päivänä vuodessa mutta lähinnä erikoistilanteissa jos on hyvää, älykästä seuraa. Mutta siihen se sitten jääkin.


      • Anonyymi
        Melodious kirjoitti:

        En ole kyllä tiukasti minkään -ismin kannattaja, voin siis ottaa lasillisen tai pari viiniä tiettynä päivänä vuodessa mutta lähinnä erikoistilanteissa jos on hyvää, älykästä seuraa. Mutta siihen se sitten jääkin.

        Itselläni varsin sama tilanne. En ole absolutisti. Saatan joskus ottaa lasillisen tai saatan olla loppuelämäni juomatta tippaakaan alkoholia. Sen näkee sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ymmärtää raittiit naiset. Sun pitää vaan löytää ei he terasseilla ja kapakoissa istu.

        En mä niitän naisia kapakoista ja terasseilta ole etsinytkään! Ja missä mä voin niitä raittiita naisia löytää kun ainoot paikat josta mut sitten löytää on joko koti tai kauppareissu. Eli pitäis pokata se nainen sitten kauppareissulla mikä on tuhoontuomittu ajatuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon kanssasi samaa mieltä, elämä ilman viinaa on paljon hauskempaa ja osaa myös muistaa hyvät tapahtumat! Valitettavasti nyky-yhteiskunta ei katso hyvällä niitä jotka on raittiita, aina pitäis muka olla kaljalasi kädessä terassilla tms. ... Varsinkin näin miehenä olen kohdannut kummallisia katseita kun olen sanonut etten ryypiskele koskaan. EDES NAISET ei ymmärrä munlaista miestä! :(

        Kyllä ymmärtäisin. Noin ois paras.
        -n


      • Anonyymi
        Melodious kirjoitti:

        Totta kyllä, ei minua ainakaan sellaiset paikat viehätä ellei sitten jäätelöä ole tarjolla. Ja saa sitä muualtakin.

        Prisman oma jäätelömerkki on edullista (maksaa 35 senttiä tuutti) ja niin hyvää, nam!


      • Anonyymi

        Alkoholismi on sairaus ei valinta. Se on ollut joskus valinta mutta se on muuttunut aivosairaudeksi. Monikaan alkoholisti ei halua enää juoda. Maailma ei ole mustavalkoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholismi on sairaus ei valinta. Se on ollut joskus valinta mutta se on muuttunut aivosairaudeksi. Monikaan alkoholisti ei halua enää juoda. Maailma ei ole mustavalkoinen.

        Pitää paikkansa että kaikki meistä eivät ole kokeneet miltä varsinainen addiktio tuntuu. Haluaisin kyllä ymmärtää sen kokeilemattakin...


    • Anonyymi

      Kuulostaa hyvältä. Mutta onko suhde sitten teidän vai sinun jos teette vain asioita mitkä kelpaa sinulle.

      • Anonyymi

        Sivusta ...

        Ei kannata ruveta suhteeseen, jossa joutuu vastentahtosesti tekemään asioita. Sillä tuosta ongelmasta pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Ei kannata ruveta suhteeseen, jossa joutuu vastentahtosesti tekemään asioita. Sillä tuosta ongelmasta pääsee.

        Kyllä. Koskee myös aloittajan vaatimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Koskee myös aloittajan vaatimuksia.

        Tietysti. Eikö hän juuri sanonut, ettei huoli miestä joka ryyppää? Eli suostu suhteeseen, jossa joutuisi vasten tahtoaan katselemaan ryyppäävää miestä.


    • Anonyymi

      Jos mies ryyppää kotona, ei se kulje ainakaan vieraissa. Jos mies on aina selvinpäin ja sillä haluttaa ottaa, niin joskus se repeää oikein kunnolla ryyppäämään ja ettii samalla reissulla suvaitsevamman naisen. Tämähän siinä se on totuus!

      • Anonyymi

        Sellanen mies saa rauhassa mennäkin. Parempia on maailma pullollaan.


      • Anonyymi

        Ja höpöhöpö, taidat ite olla jokin joka ryyppää jatkuvasti. Ei tämä mies, (siis minä) ainakaan etsi naista joka on suvaitsevampi alkoholin suhteen enkä todellakaan ryyppää kunnolla joskus kun en ryyppää ollenkaan. Ei ole mun juttuni noi ryyppäämiset. Joten turhaan leimaat ihmisiä tollaseen kastiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellanen mies saa rauhassa mennäkin. Parempia on maailma pullollaan.

        Totta.
        Mies joka ei alkoholia tartte on best. Oikeastihan sitä ei tartte kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Mies joka ei alkoholia tartte on best. Oikeastihan sitä ei tartte kukaan.

        Jep, näin se on. Tai sitä alkoholia käytetään lähinnä vain haavojen puhdistamiseen, käsidesiin ja ikkunoiden pesuun. Mutta mikään pakko ei sitä ole kurkusta alas kaataa.


    • Anonyymi

      Kuten kerran sanoin eräällekin herralle (ei ollut mun ukkoni), joka valitteli naisten estävän miehiä ryyppäämästä ... En mä ainakaan estä. Ei vois vähempää kiinnostaa estää miestä ryyppäämästä. Mä vaan jätän moisen ukon.

      • Anonyymi

        Johon muuten vastaus oli, että et voi olla noin julma. No en mä mielestäni ole lainkaan julma. Mähän tekisin siinä molemmat onnellisiksi. Ukko sais ryypätä sielunsa kyllyydestä ja mun ei tarvis katella sitä ryyppäämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johon muuten vastaus oli, että et voi olla noin julma. No en mä mielestäni ole lainkaan julma. Mähän tekisin siinä molemmat onnellisiksi. Ukko sais ryypätä sielunsa kyllyydestä ja mun ei tarvis katella sitä ryyppäämistä.

        Siinä todellakaan ole julmuudesta kyse, jos eroaa juoposta. Ei ketään voi pakottaa olemaan yhdessä päihdeongelmaisen, tai mt-tapauksen kanssa. Sellaisen kunnon psykoositapauksen siis, selvennykseksi se.


    • Anonyymi

      Olet niin itsekeskeinen että ota koira!

      • Anonyymi

        Juoppo se vasta itsekeskeinen onkin.


      • Anonyymi

        Ei itsekeskeisille mikään koira sovi. Eivät he tahdo luopua elämästään koiran vuoksi. Koira olisi kokoajan yksin, kun ap tahtoo elää elämäänsä. He eivät halua sitoutua mihinkään, mikä rajoittaa heidän elämäänsä. Heidät tunnetaan nimellä perheetön, lemmikkieläimetön ikuinen SINKKU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoppo se vasta itsekeskeinen onkin.

        Juoppo ei välitä muusta kuin juomisen himostaan.
        Juopolle ei merkitse hevon kukkua perhe, lapset, ei mikään. Ainoastaan juominen.
        Olen seurannut useampaakin juoppoa sivusta, luojankiitos en omassa elämässäni.
        Jo lapsena muistan miten pelkäsin heitä. Naapurissa mies yritti olla kuorma-autoilija mutta menetti työnsä juomisen takia. Asuivat vuokralla erään talon yläkerrassa ja talon omistaja kertoi heidän asuneen kaksi vuotta maksamatta vuokraa koska hänen tuli niin sääli lapsia.
        Lapsia oli kolme, vanhin kouluikäinen, nuoremmat alle kouluiän.
        Perheen äiti teki kolmea työtä, aamulla jakoi lehteä, päivällä kävi siivoamassa ja illalla ravintolassa tiskaamassa. Missä välissä nukkui, en tiedä.
        Ja rahat meni viinaan. Totta kai.
        Naapurit lahjoitti vaatteita lapsille, nuorin oli minun äidilläni päivähoidossa ilmaiseksi että äitinsä pääsi töihin. Muistan miten se tyttö oli nälkäinen, söi ihan pohjattomasti.
        Kerran kun se äijä taas kerran riehui, oli heittänyt keskimmäsitä lasta (tyttö) puukolla päähän. Silloin lastensuojelu puuttui asiaan ja tyttö oli pitkään pois kotoa. Olin itsekin vain lapsi joten en yksityiskohtia tiedä.
        He muuttivat sitten pois, mutta parin vuoden päästä kuultiin että ovat eronneet. Se nainen kuoli alta nelikymppisenä, en tiedä syytä mutta uskon että eletty elämä ei ainakaan terveyttä edistänyt.
        Näitä voisi kertoa muitakin esimerkkejä. Tämä oli pahin. Toki tiedän että vielä pahempaakin tapahtuu, koska isukki tarvitsee viinansa. Se on hänen oikeutensa. Muilla ei sitten oikeuksia olekaan. Se jos mikä on suurimman luokan itsekkyyttä!
        Meillä kotona ei alkoholia käytetty ollenkaan, ja itse en mietä ole koskaan huolinut enkä huoli joka juo.
        Juopolla on aina syyt juomiseensa; en joisi jos sinä et sitätaitätä. Aina löytyy selitys muualta kuin itsestä. Tätä sanoisin myös itsekkyydeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoppo se vasta itsekeskeinen onkin.

        Totta, mikään ei mene alkoholin ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoppo ei välitä muusta kuin juomisen himostaan.
        Juopolle ei merkitse hevon kukkua perhe, lapset, ei mikään. Ainoastaan juominen.
        Olen seurannut useampaakin juoppoa sivusta, luojankiitos en omassa elämässäni.
        Jo lapsena muistan miten pelkäsin heitä. Naapurissa mies yritti olla kuorma-autoilija mutta menetti työnsä juomisen takia. Asuivat vuokralla erään talon yläkerrassa ja talon omistaja kertoi heidän asuneen kaksi vuotta maksamatta vuokraa koska hänen tuli niin sääli lapsia.
        Lapsia oli kolme, vanhin kouluikäinen, nuoremmat alle kouluiän.
        Perheen äiti teki kolmea työtä, aamulla jakoi lehteä, päivällä kävi siivoamassa ja illalla ravintolassa tiskaamassa. Missä välissä nukkui, en tiedä.
        Ja rahat meni viinaan. Totta kai.
        Naapurit lahjoitti vaatteita lapsille, nuorin oli minun äidilläni päivähoidossa ilmaiseksi että äitinsä pääsi töihin. Muistan miten se tyttö oli nälkäinen, söi ihan pohjattomasti.
        Kerran kun se äijä taas kerran riehui, oli heittänyt keskimmäsitä lasta (tyttö) puukolla päähän. Silloin lastensuojelu puuttui asiaan ja tyttö oli pitkään pois kotoa. Olin itsekin vain lapsi joten en yksityiskohtia tiedä.
        He muuttivat sitten pois, mutta parin vuoden päästä kuultiin että ovat eronneet. Se nainen kuoli alta nelikymppisenä, en tiedä syytä mutta uskon että eletty elämä ei ainakaan terveyttä edistänyt.
        Näitä voisi kertoa muitakin esimerkkejä. Tämä oli pahin. Toki tiedän että vielä pahempaakin tapahtuu, koska isukki tarvitsee viinansa. Se on hänen oikeutensa. Muilla ei sitten oikeuksia olekaan. Se jos mikä on suurimman luokan itsekkyyttä!
        Meillä kotona ei alkoholia käytetty ollenkaan, ja itse en mietä ole koskaan huolinut enkä huoli joka juo.
        Juopolla on aina syyt juomiseensa; en joisi jos sinä et sitätaitätä. Aina löytyy selitys muualta kuin itsestä. Tätä sanoisin myös itsekkyydeksi.

        Voi olla jotain itseterapiaa juominen, masennus, adhd...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla jotain itseterapiaa juominen, masennus, adhd...

        Jospa sitten vaikka hankkiutuis ihan oikeeseen terapiaan ja lopettais ryyppäämisen? Tai vielä parempi, ettei ollenkaan alota vaan menee heti terapiaan.


    • Anonyymi

      Alkoholia voi juoda ihan sivistyneestikin, liiemmin humaltumatta ja örveltämättä. Vaikka joka viikonloppu.
      Alkoholismi on sitten oma lukunsa.

      • Anonyymi

        Enpä ole vielä tavannut yhtään ihmistä, josta ei näkisi ulospäin myös sitä sivistynyttä juomista.
        Moni moista kuvittelee, mutta tottahan se ei ole. Aina sen näkee. Itsehän taas en todellakaan jaksa katsella jatkuvasti edes "sivistyneesti humaltunutta" ihmistä. Ei kiinnosta, ei niin pennin vertaa. Jos ei pari kuussa riitä niin voi harrastaa jossain muualla kuin mun elämässäni.


      • Anonyymi

        Kokeileppa olla vkl juomatta, sivistyneesti.
        Alkoholismi on viekas, harva sitä huomaa itsessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole vielä tavannut yhtään ihmistä, josta ei näkisi ulospäin myös sitä sivistynyttä juomista.
        Moni moista kuvittelee, mutta tottahan se ei ole. Aina sen näkee. Itsehän taas en todellakaan jaksa katsella jatkuvasti edes "sivistyneesti humaltunutta" ihmistä. Ei kiinnosta, ei niin pennin vertaa. Jos ei pari kuussa riitä niin voi harrastaa jossain muualla kuin mun elämässäni.

        Lasi viiniä tai olutta ei ketään humalluta. Sitä sanoisin sivistyneeksi alkoholin käytöksi en sivistyneeksi humaltumiseksi. Mutta ymmärrän jos on kokemuksena omassa elämässä jollain tavoin alkoholismia, omaa tai läheisen nii vastaus on ehdoton ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasi viiniä tai olutta ei ketään humalluta. Sitä sanoisin sivistyneeksi alkoholin käytöksi en sivistyneeksi humaltumiseksi. Mutta ymmärrän jos on kokemuksena omassa elämässä jollain tavoin alkoholismia, omaa tai läheisen nii vastaus on ehdoton ei.

        Kyllä sen näkee, vaikka muuta kuvitteletkin. Varsinkin kun toisen ihmisen tuntee niin sen näkee heti.

        Ai niin ja mä en tainnut sanoa mitään ehdotonta eitä. Luepa uudelleen. Muutama on varsin ok ja se sivistynyt humaltuminenkin, silloin tällöin. Vaan ei joka viikonloppu, eikä edes joka kuukausi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeileppa olla vkl juomatta, sivistyneesti.
        Alkoholismi on viekas, harva sitä huomaa itsessään.

        Niinpä! Se kaikkein yleisin perusteluhan on, että kyllä mä voisin lopettaa koska vaan, mutta kun en halua. 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasi viiniä tai olutta ei ketään humalluta. Sitä sanoisin sivistyneeksi alkoholin käytöksi en sivistyneeksi humaltumiseksi. Mutta ymmärrän jos on kokemuksena omassa elämässä jollain tavoin alkoholismia, omaa tai läheisen nii vastaus on ehdoton ei.

        "Lasi viiniä tai olutta ei ketään humalluta. "

        Kyllä muuten humalluttaa, ainakin mulla on niin huono viinapää että meen huppeliin jo yhdestä lasillisestakin joten ei kiitos, mielummin oon kokonaan ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lasi viiniä tai olutta ei ketään humalluta. "

        Kyllä muuten humalluttaa, ainakin mulla on niin huono viinapää että meen huppeliin jo yhdestä lasillisestakin joten ei kiitos, mielummin oon kokonaan ilman.

        Et ole ainoa. Moni humaltuu kovastikin ihan vaan yhdestä lasillisesta tai oluesta. Eivätkä kaikki heistä ole naisia. Eivätkä kaikki ole pienikokoisia. Kovasti yksilöllistä, että kuinka nopsasti humaltuu. Vaan kyllä sen pienenkin määrän ihan kaikista huomaa, varsinkin jos ihmisen tuntee.

        Itselläni silläkin on paljon väliä mitä juon. Kuplajuoma kihahtaa hetkessä hattuun ja tuo pahan olon jo alle lasillisesta. Kaikki kupliva kihahtaa nopeammin päähän. Jotain kirkasta taas voin juoda useammankin annoksen niin, että tunnen itseni varsin selväksi. Luulavasti se on kuitenkin ihan vaan mun oma tuntemukseni ja eiköhän se alkoholi selvästi mun käytöksessäni näy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä! Se kaikkein yleisin perusteluhan on, että kyllä mä voisin lopettaa koska vaan, mutta kun en halua. 😅

        Sivusta pienet. Se yleisin perustelu pitää siinä mielessä myös paikkansa, vaikka sen sanoja ei sitä ehkä tiedosta, että hei eivät todellakaan halua lopettaa, koska heidän aivonsa ovat ehdollistuneet alkoholille ja aivot pitävät huolen siitä, että lisää stimulanttia tulee jatkossakin. Tuossa tilanteessa uskotaan, että itse hallitaan alkoholin käyttöä ja voidaan vapaasti valita juodako vai ei, mutta se ei ehdollistuneiden aivojen kanssa enää pidä paikkaansa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lasi viiniä tai olutta ei ketään humalluta. "

        Kyllä muuten humalluttaa, ainakin mulla on niin huono viinapää että meen huppeliin jo yhdestä lasillisestakin joten ei kiitos, mielummin oon kokonaan ilman.

        Sama itsellä. Humallun pienestäkin määrästä ja seuraavana päivänä hirveä päänsärky.
        Kiitos ei viinalle, en juo edes juhlamaljaa kuin alkottomana.


    • Anonyymi

      Viinamies juo viinaa joka viikonloppu ja käy yäkerhossa. Viikollakin otetaan pariin otteeseen. Mitä useammin juo ja käy yökerhossa, sitä useammin naisia tapaa ja sen kumppanin löytää. Naiset tapaavat yökerhossa miehiä ja valitsevat viinamiehen.

      Raitis mies voi olla viikonloput kotona selvinpäin ja käydä ulkoilemassa, mutta ei niin naisia tapaa. Raitis mies jääkin yksin.

      t. viinamies

      • Anonyymi

        Viinamies se vaan jaksaa ryypätä toiveikkaana viikosta toiseen. Ei näy natsaavan siinä naisen löytämisessä.


    • Anonyymi

      Tämä ei ole sitten minilta, eikä kommentit!

    • Anonyymi

      En itsekään katsoisi tuollasta miestä, suvussakin on muutamia juomisen kautta poismenneitä ja lapsena nähnyt juopottelua omassa lähipiirissä. Saa juoda kunhan kohtuudella menee siinäkin. Turha kenenkään kuvitella voivansa juomaria saada lopettamaan juomista, siinäkin on kyse omasta tahdosta, haluaako lopettaa, ei se juoppo lopeta toisten pyynnöstä juomistaan, juo niin kauan kun raja tulee vastaan tai terveys pettää.

      • Minä lopetin kun ei enää maistunut. Tahtoisin kyllä ottaa kuten ennen, ei vain maistu. Toisaalta en ollutkaan juomari lääkärin mielestä ennenkään 🤔


    • Anonyymi

      Ryyppäämättömiä ja aidosti vähän alkoholia käyttäviä miehiä on vaan tosi Suomesta löytää. En tarkoita, etteikö sellaisia miehiä Suomessa olisi. Kyllä heitä on, mutta heitä on aika vaikea tavata missään.

      • Anonyymi

        Mies ja nainen kohtaavat silloin kun juodaan viinaa yökerhossa tai bileissä. Nainen tapaa viinamiehiä yökerhossa ja valitsee viinamiehen.

        Raittiit miehet ovat yksin kotona eivätkä naisia tapaa.

        t. viinamies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies ja nainen kohtaavat silloin kun juodaan viinaa yökerhossa tai bileissä. Nainen tapaa viinamiehiä yökerhossa ja valitsee viinamiehen.

        Raittiit miehet ovat yksin kotona eivätkä naisia tapaa.

        t. viinamies

        Vaan kun en viinamiestä huoli. Sori vaan Viinamies. Jatka sä vaan etsintääs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies ja nainen kohtaavat silloin kun juodaan viinaa yökerhossa tai bileissä. Nainen tapaa viinamiehiä yökerhossa ja valitsee viinamiehen.

        Raittiit miehet ovat yksin kotona eivätkä naisia tapaa.

        t. viinamies

        Lisään, että ennemmin haen mieheni vaikka ulkomailta. Jos muka ei Suomesta muuta löydy kuin Viinamiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, että ennemmin haen mieheni vaikka ulkomailta. Jos muka ei Suomesta muuta löydy kuin Viinamiehiä.

        Hae vaan joku musulmaani naistenhakkaaja. Onnea silmä mustana ja pää kainalossa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae vaan joku musulmaani naistenhakkaaja. Onnea silmä mustana ja pää kainalossa!!!

        Vain alkoholisti voi kuvitella, että ryyppäämättömyyteen tarvitaan muka uskonto, joka kieltää alkoholin. 👏


      • Anonyymi

        Meitä ryyppäämättämiä miehiä voi tavata vain harrastusten ja kauppareissujen yhteydessä! Ei muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, että ennemmin haen mieheni vaikka ulkomailta. Jos muka ei Suomesta muuta löydy kuin Viinamiehiä.

        Älä hae ulkomailta mitään don juaneita, vaan kyllä sulle se raitis mies kotimaastakin löytyy, usko pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hae ulkomailta mitään don juaneita, vaan kyllä sulle se raitis mies kotimaastakin löytyy, usko pois.

        Toivottavasti Suomessa tosiaan on muutakin kuin Viinamiehiä. Heitä vaan on tosiaan vähän hankala löytää. Vaan enpä ole elämässäni vielä yhteenkään Don Juaniinkaan törmännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Suomessa tosiaan on muutakin kuin Viinamiehiä. Heitä vaan on tosiaan vähän hankala löytää. Vaan enpä ole elämässäni vielä yhteenkään Don Juaniinkaan törmännyt.

        On meitä miehiä ryyppäämättömiäkin olemassa. Sun vaan pitää löytää itselles yksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On meitä miehiä ryyppäämättömiäkin olemassa. Sun vaan pitää löytää itselles yksi!

        Niin, eihän siihen enempää tarvita ☺


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • On meitä mutta aika moni ottaa kohtuudella ☺️


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        On meitä mutta aika moni ottaa kohtuudella ☺️

        Kohtuus on suhteellinen käsite. Se tarkottaa eri ihmisille eri asioita. Valtaosa alkoholisoituneistakin ottaa omasta mielestään kohtuudella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuus on suhteellinen käsite. Se tarkottaa eri ihmisille eri asioita. Valtaosa alkoholisoituneistakin ottaa omasta mielestään kohtuudella.

        Niin. Lääkäri tietää 😉


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Niin. Lääkäri tietää 😉

        No ne "kohtuukäytön" rajat ovat itselleni ihan liikaa. Toki jos itselle riittää mennä juuri ja juuri terveellisissä rajoissa niin siitä vaan. Vaan jos vaihtoehdot ovat tuo tai Viinamies niin on todella aika kääntää katse ulkomaille.🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ne "kohtuukäytön" rajat ovat itselleni ihan liikaa. Toki jos itselle riittää mennä juuri ja juuri terveellisissä rajoissa niin siitä vaan. Vaan jos vaihtoehdot ovat tuo tai Viinamies niin on todella aika kääntää katse ulkomaille.🤔

        Kyllä. Itse lopetin mutta sinulle kyllä kehottaisin että jos sydän sinne vetää niin tee 🤗. Samoin thaikkunaiset miehille 🤗


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Kyllä. Itse lopetin mutta sinulle kyllä kehottaisin että jos sydän sinne vetää niin tee 🤗. Samoin thaikkunaiset miehille 🤗

        Ei mun sydän mihinkään vedä. Tässähän sitä Suomessa edelleen ollaan, vaikka mikään pakko ei olisi. Vaan kuten sanottu alkoholitonta tai aidosti vähän käyttävää suomalaista miestä on vaikea löytää. Pitäsköhän vaihtaa töihin johonkin miesvaltaselle alalle. Tai no, mahtasko tuo auttaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun sydän mihinkään vedä. Tässähän sitä Suomessa edelleen ollaan, vaikka mikään pakko ei olisi. Vaan kuten sanottu alkoholitonta tai aidosti vähän käyttävää suomalaista miestä on vaikea löytää. Pitäsköhän vaihtaa töihin johonkin miesvaltaselle alalle. Tai no, mahtasko tuo auttaa mitään.

        Joku voi sanoa tavanneensa kumppanin työpaikalla, mutta tällöin useimmiten totuus on se, että työkaveriin on törmätty yökerhossa kun ollaan oltu juomassa ja suhde on alkanut siitä.

        Viinamies tapaa myös työkavereita yökerhossa juodessaan ja silloin on helppo tehdä tuttavuutta työpaikan naisiin.

        Raitis mies korkeintaan juttelee kahvitunnilla työkavereiden kanssa säästä ja menee sen jälkeen kotiin.

        t. viinamies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku voi sanoa tavanneensa kumppanin työpaikalla, mutta tällöin useimmiten totuus on se, että työkaveriin on törmätty yökerhossa kun ollaan oltu juomassa ja suhde on alkanut siitä.

        Viinamies tapaa myös työkavereita yökerhossa juodessaan ja silloin on helppo tehdä tuttavuutta työpaikan naisiin.

        Raitis mies korkeintaan juttelee kahvitunnilla työkavereiden kanssa säästä ja menee sen jälkeen kotiin.

        t. viinamies

        Vaan se ei auta, kun en viinamiestä halua. Olen pahoillani Viinamies, mutta en vaikka viinamies olisi viimeinen mies koko planeetalla. Joudut edelleen jatkamaan etsimistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tattis, mutta en kaipaa mitään prinssejä.

        Ei sitä tarvitse kirjaimellisesti ottaa, eikös niin että sulle hyvä mies on melkein kuin prinssi. Enkä usko että tossa laulussakaan tarkoitetaan prinssiä noin kirjaimellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun sydän mihinkään vedä. Tässähän sitä Suomessa edelleen ollaan, vaikka mikään pakko ei olisi. Vaan kuten sanottu alkoholitonta tai aidosti vähän käyttävää suomalaista miestä on vaikea löytää. Pitäsköhän vaihtaa töihin johonkin miesvaltaselle alalle. Tai no, mahtasko tuo auttaa mitään.

        Oletkos kokeillut harrastuksia, niistäkin voi löytää itselleen kumppanin? Tai sitten sieltä kaupasta on kai joku joskus löytänyt kumppanin itelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku voi sanoa tavanneensa kumppanin työpaikalla, mutta tällöin useimmiten totuus on se, että työkaveriin on törmätty yökerhossa kun ollaan oltu juomassa ja suhde on alkanut siitä.

        Viinamies tapaa myös työkavereita yökerhossa juodessaan ja silloin on helppo tehdä tuttavuutta työpaikan naisiin.

        Raitis mies korkeintaan juttelee kahvitunnilla työkavereiden kanssa säästä ja menee sen jälkeen kotiin.

        t. viinamies

        Äläs viinamies valehtele, kyllä raitis mieskin saattaa löytää ihan duunissa kumppanin, tiedän tapauksia että niin on käynytkin. Viina ei ollut koskaan osana tapahtumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse kirjaimellisesti ottaa, eikös niin että sulle hyvä mies on melkein kuin prinssi. Enkä usko että tossa laulussakaan tarkoitetaan prinssiä noin kirjaimellisesti.

        Ei kiitos. En halua miestä, joka on millään tasolla prinssi. Eivät kaikki miehetkään halua prinsessoja (kai).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos kokeillut harrastuksia, niistäkin voi löytää itselleen kumppanin? Tai sitten sieltä kaupasta on kai joku joskus löytänyt kumppanin itelleen.

        Toki ja mulla itseasiassa on varsin miesvaltainen tuttavapiirikin. Vaan siis sellasta alkotonta ja vapaata miestä ei ihan hirveesti tarjolla ole ollut, suomalaistyyppisiä "kohtuukäyttäjiä" sitäkin enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ja mulla itseasiassa on varsin miesvaltainen tuttavapiirikin. Vaan siis sellasta alkotonta ja vapaata miestä ei ihan hirveesti tarjolla ole ollut, suomalaistyyppisiä "kohtuukäyttäjiä" sitäkin enemmän.

        Viinamies on mukana porukoissa ja hänellä onkin iso tuttavapiiri. Kun juo viinaa pääsee mukaan miesporukoihin. Nainen joka on mukana miesporukassa tapaa myös porukan viinamiehiä.

        Raitis mies ei ole mukana miesporukoissa eikä hän ketään naisiakaan tapaa.

        t. viinamies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinamies on mukana porukoissa ja hänellä onkin iso tuttavapiiri. Kun juo viinaa pääsee mukaan miesporukoihin. Nainen joka on mukana miesporukassa tapaa myös porukan viinamiehiä.

        Raitis mies ei ole mukana miesporukoissa eikä hän ketään naisiakaan tapaa.

        t. viinamies

        Sellasta se viinamiehen elämä sitten on. Vaan ei sieltä näy sen kestävämpiä ihmissuhteita löytyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiitos. En halua miestä, joka on millään tasolla prinssi. Eivät kaikki miehetkään halua prinsessoja (kai).

        Äh, en jaksa nyt selittää. Luulin että ymmärtäisit vertaukseni prinssiin. Siis tarkoitan vaan sellasta hyvää miestä. Ei me miehet tosiaan mitään prinsessoja haluta, ne on itsekeskeisiä omaan napaan tuijottajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ja mulla itseasiassa on varsin miesvaltainen tuttavapiirikin. Vaan siis sellasta alkotonta ja vapaata miestä ei ihan hirveesti tarjolla ole ollut, suomalaistyyppisiä "kohtuukäyttäjiä" sitäkin enemmän.

        No siis toki hieman liiottelen tilannetta, mutta kyllä siinä totuuttakin mukana on.

        Se (ehkä) harmillisempi asia on se, että niitä lähes alkottomia miehiä näkyy löytyvän sitten jo varsin hyvin tuolta itseä kymmenisen vuotta nuoremmista. Omassa ikäryhmässä taasovat tosiaan varsin vaikeita löytää. Tiedä sitten pitäiskö sitä siirtyä suosiosta nuorempiin miehiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinamies on mukana porukoissa ja hänellä onkin iso tuttavapiiri. Kun juo viinaa pääsee mukaan miesporukoihin. Nainen joka on mukana miesporukassa tapaa myös porukan viinamiehiä.

        Raitis mies ei ole mukana miesporukoissa eikä hän ketään naisiakaan tapaa.

        t. viinamies

        Kyllä raittiitkin miehet naisia tapaa, joten puhut sontaa jälleen ja yrität saada hyväksyntää omalle alkoholismilles. Sopiiko että etsit itsellesi juopon naisen, sellasen kanssa sovitte parhaiten yhteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh, en jaksa nyt selittää. Luulin että ymmärtäisit vertaukseni prinssiin. Siis tarkoitan vaan sellasta hyvää miestä. Ei me miehet tosiaan mitään prinsessoja haluta, ne on itsekeskeisiä omaan napaan tuijottajia.

        No semmosia ne prinssitkin on. Sellasia itsekeskeisiä ja vähän omahyväsiä "prinssi uljaita".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis toki hieman liiottelen tilannetta, mutta kyllä siinä totuuttakin mukana on.

        Se (ehkä) harmillisempi asia on se, että niitä lähes alkottomia miehiä näkyy löytyvän sitten jo varsin hyvin tuolta itseä kymmenisen vuotta nuoremmista. Omassa ikäryhmässä taasovat tosiaan varsin vaikeita löytää. Tiedä sitten pitäiskö sitä siirtyä suosiosta nuorempiin miehiin.

        Naisilta ei saisi kysyä ikää mutta kysyn kuitenkin suunnilleen minkä ikäinen olet kun et ole oman ikäisistäsi löytänyt raitista miestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilta ei saisi kysyä ikää mutta kysyn kuitenkin suunnilleen minkä ikäinen olet kun et ole oman ikäisistäsi löytänyt raitista miestä?

        Sanotaan nyt vaikka, että alkupäästä milleniaaleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis toki hieman liiottelen tilannetta, mutta kyllä siinä totuuttakin mukana on.

        Se (ehkä) harmillisempi asia on se, että niitä lähes alkottomia miehiä näkyy löytyvän sitten jo varsin hyvin tuolta itseä kymmenisen vuotta nuoremmista. Omassa ikäryhmässä taasovat tosiaan varsin vaikeita löytää. Tiedä sitten pitäiskö sitä siirtyä suosiosta nuorempiin miehiin.

        Mulla on ilmoitus eräällä deittipalstalla jossa kerroin että otan vain yhden tuopin kerran pari vuodessa jos edes sitäkään eli mikään pakko ei ole ottaa sitä yhtä tai kahta vuodessa. YHTÄÄN VASTAUSTA EN OLE SAANUT! Eli mikä teitä naisia vaivaa? Tai sain minä yhden vastauksen mutta se nainen ei vastaa mitenkään odotuksiani. Muuten ollut tosi hiljaista sillä rintamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ilmoitus eräällä deittipalstalla jossa kerroin että otan vain yhden tuopin kerran pari vuodessa jos edes sitäkään eli mikään pakko ei ole ottaa sitä yhtä tai kahta vuodessa. YHTÄÄN VASTAUSTA EN OLE SAANUT! Eli mikä teitä naisia vaivaa? Tai sain minä yhden vastauksen mutta se nainen ei vastaa mitenkään odotuksiani. Muuten ollut tosi hiljaista sillä rintamalla.

        No onko tuo ainoa asia, jonka siellä itsestäsi kerroit? Kai sussa nyt muutakin on, kun vain tuo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan nyt vaikka, että alkupäästä milleniaaleja.

        Milleniaaleja? Mitä se taas tarkoittaa? Koskaan aiemmin en ole moista sanaa kuullutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko tuo ainoa asia, jonka siellä itsestäsi kerroit? Kai sussa nyt muutakin on, kun vain tuo?

        Ei ole ainoa asia, kerroin itestäni aika paljonkin itseasiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milleniaaleja? Mitä se taas tarkoittaa? Koskaan aiemmin en ole moista sanaa kuullutkaan.

        Sanotaan sitten y-sukupolvea 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan sitten y-sukupolvea 😉

        Ahaa, no itse olen X-sukupolvea joten taidan olla sulle liian vanha, sori. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainoa asia, kerroin itestäni aika paljonkin itseasiassa.

        No, hyvin vaikea näillä tiedoin on lähteä sanomaan mikä "meissä" naisissa on vikana. Varmaan monikin asia, mutta lienee se vaihtelee vähän yksilöiden välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, no itse olen X-sukupolvea joten taidan olla sulle liian vanha, sori. :)

        Kaikki on tietysti aina suhteellista, mutta voi olla noinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, hyvin vaikea näillä tiedoin on lähteä sanomaan mikä "meissä" naisissa on vikana. Varmaan monikin asia, mutta lienee se vaihtelee vähän yksilöiden välillä.

        Sorry, en tarkoittanut loukata ketään enkä varsinaisesti tarkoita että teissä olis mitään vikaa. Ihmettelen vaan että miksei kelpaa kellekään tällainen, sanoisin jopa raitis mies.
        Pitänee käydä kaupassa useammin josko sieltä sitten löytäis seuraa. Kaupan kassajonosta. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, en tarkoittanut loukata ketään enkä varsinaisesti tarkoita että teissä olis mitään vikaa. Ihmettelen vaan että miksei kelpaa kellekään tällainen, sanoisin jopa raitis mies.
        Pitänee käydä kaupassa useammin josko sieltä sitten löytäis seuraa. Kaupan kassajonosta. :D

        En mä ainakaan loukkaantunut ja itsessäni on paljonkin vikaa. Kuten nyt vaikka se, että käytän suomalaiseksi ihan liian vähän alkoholia, enkä jaksa selvinpäin katsella humalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä ainakaan loukkaantunut ja itsessäni on paljonkin vikaa. Kuten nyt vaikka se, että käytän suomalaiseksi ihan liian vähän alkoholia, enkä jaksa selvinpäin katsella humalaisia.

        Eihän tuo ole mikään vika, vaan minusta se on plussaa naiselle jos käyttää noin vähän alkoholia! Minä arvostan sun ajatusmaailmaa! Oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo ole mikään vika, vaan minusta se on plussaa naiselle jos käyttää noin vähän alkoholia! Minä arvostan sun ajatusmaailmaa! Oikeasti.

        Ehkä siitä sitten on "haittaa" vain lähinnä itselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun sydän mihinkään vedä. Tässähän sitä Suomessa edelleen ollaan, vaikka mikään pakko ei olisi. Vaan kuten sanottu alkoholitonta tai aidosti vähän käyttävää suomalaista miestä on vaikea löytää. Pitäsköhän vaihtaa töihin johonkin miesvaltaselle alalle. Tai no, mahtasko tuo auttaa mitään.

        No tässä on just tää. En enää itse juo mutta mitä just sanoit että ei normaali mies kelpaa, en lähtisi noin jyrkillä kriteereillä treffeille. Tuntuu jo valmiiksi että on hankalaa enkä kelpaa. Lähden sellaisen kanssa kenellä ei ole ennakkoluuloja minusta. Silloin on tulevaisuus auki eikä valmiina sääntöjä odottamassa minua.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        No tässä on just tää. En enää itse juo mutta mitä just sanoit että ei normaali mies kelpaa, en lähtisi noin jyrkillä kriteereillä treffeille. Tuntuu jo valmiiksi että on hankalaa enkä kelpaa. Lähden sellaisen kanssa kenellä ei ole ennakkoluuloja minusta. Silloin on tulevaisuus auki eikä valmiina sääntöjä odottamassa minua.

        Missä sanoin, että "normaali" mies ei kelpaa? Mikä sinusta on normaalia ja oletko varma, että sinun normaalisi on sama kuin kaikkien muiden normaali?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä sanoin, että "normaali" mies ei kelpaa? Mikä sinusta on normaalia ja oletko varma, että sinun normaalisi on sama kuin kaikkien muiden normaali?

        Normaali mies ottaa kyllä sen oluen kun huvittaa. Minä tiedän, otin ennen koska tahdoin. Nyt en tahdo kun ei maistu enää. Säännöt mitä tässä keskustelussa on, saa minut mietimään etten tahdo yhtään naista kenellä on näitä sääntöjä vaikka en juo tippaakaan enää. En tarvitse kenenkään ohjeita elämiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuus on suhteellinen käsite. Se tarkottaa eri ihmisille eri asioita. Valtaosa alkoholisoituneistakin ottaa omasta mielestään kohtuudella.

        En juo enää ollenkaan mutta en lähtisi sinun kanssa treffeille koska minulle tulee sellainen tunne että eletään vain sinun elämää jos yhteen päädyttäisiin. Sinä kontrolloit minua jo näkemättä. Niin mietin eikä se sovi minun elämään. Tahdon että molemmat on tasa-arvoisia kumppaneita ja molemmilla on omat harrastukset ja mieltymykset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuus on suhteellinen käsite. Se tarkottaa eri ihmisille eri asioita. Valtaosa alkoholisoituneistakin ottaa omasta mielestään kohtuudella.

        Tahtoisin myös ilmoittaa että poliittinen suuntaukseni on tärkeämpää kuin tosirakkaus. Mitä vittua sä oikein mietit!?


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Normaali mies ottaa kyllä sen oluen kun huvittaa. Minä tiedän, otin ennen koska tahdoin. Nyt en tahdo kun ei maistu enää. Säännöt mitä tässä keskustelussa on, saa minut mietimään etten tahdo yhtään naista kenellä on näitä sääntöjä vaikka en juo tippaakaan enää. En tarvitse kenenkään ohjeita elämiseen.

        Tuo on sinun normaalisi. Itse kyllä tunnen monta miestä, jotka eivät sitä olutta ota. Varattuja vaan ovat jokikinen. Eivät kaikki normaalit miehet juuri juo.

        Säännöistä päästään siihen, että mikä on sääntö. Itsehän ennsiis halua miestä, joka jättää juomatta kun käsketään. Haluan miehen, joka ihan itse ei halua juoda. Tuossa on aika jumalattoman suuri ero. Mua ei tosiaan kiinnosta vattujakaan estää yhtään miestä ryyppäämästä. Mä en todellakaan aio koskaan käydä miehen kanssa keskustelua hänen juomatavoistaan. Ei kiinnosta, kuten jo sanoin. Mä vaan yksinkertaisesti en huoli miestä, jolla on tarve ryypätä ja se siitä.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        En juo enää ollenkaan mutta en lähtisi sinun kanssa treffeille koska minulle tulee sellainen tunne että eletään vain sinun elämää jos yhteen päädyttäisiin. Sinä kontrolloit minua jo näkemättä. Niin mietin eikä se sovi minun elämään. Tahdon että molemmat on tasa-arvoisia kumppaneita ja molemmilla on omat harrastukset ja mieltymykset.

        Se, että kontrolloisin sinua on ihan omien korviesi välissä. Minua ei kiinnosta miten minulle tuikituntemattomat ihmiset elämäänsä viettävät. Ja siis tietysti, minun elämäni on minun elämäni. Ei se kenenkään muun elämää voi olla. Jos minä joskus jonkun elämääni huolin, niin hänen pitää olla sellainen, jonka kanssa elämät on suht helposti sovitettavissa yhteen. Sellasella parisuhteella en tee mitään, jossa tarvisi pohtia, että kenen säännöillä mennään. Joko ollaan oleellisissa asioissa samoilla linjoilla, tai homma loppuu siihen.

        Äläkä huoli, en minäkään lähtisi treffeille sellaisen kanssa, joka reagoi noin voimakkaasti normaaliin keskusteluun.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Tahtoisin myös ilmoittaa että poliittinen suuntaukseni on tärkeämpää kuin tosirakkaus. Mitä vittua sä oikein mietit!?

        Jos se on sinulle oleellista, niin sitten se on. Mitäpä siitä väittelemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun normaalisi. Itse kyllä tunnen monta miestä, jotka eivät sitä olutta ota. Varattuja vaan ovat jokikinen. Eivät kaikki normaalit miehet juuri juo.

        Säännöistä päästään siihen, että mikä on sääntö. Itsehän ennsiis halua miestä, joka jättää juomatta kun käsketään. Haluan miehen, joka ihan itse ei halua juoda. Tuossa on aika jumalattoman suuri ero. Mua ei tosiaan kiinnosta vattujakaan estää yhtään miestä ryyppäämästä. Mä en todellakaan aio koskaan käydä miehen kanssa keskustelua hänen juomatavoistaan. Ei kiinnosta, kuten jo sanoin. Mä vaan yksinkertaisesti en huoli miestä, jolla on tarve ryypätä ja se siitä.

        Käsitit väärin. En ota yhtään. En vaan ymmärrä miten kukaan tahtoisi elää kontrollifriikin kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun normaalisi. Itse kyllä tunnen monta miestä, jotka eivät sitä olutta ota. Varattuja vaan ovat jokikinen. Eivät kaikki normaalit miehet juuri juo.

        Säännöistä päästään siihen, että mikä on sääntö. Itsehän ennsiis halua miestä, joka jättää juomatta kun käsketään. Haluan miehen, joka ihan itse ei halua juoda. Tuossa on aika jumalattoman suuri ero. Mua ei tosiaan kiinnosta vattujakaan estää yhtään miestä ryyppäämästä. Mä en todellakaan aio koskaan käydä miehen kanssa keskustelua hänen juomatavoistaan. Ei kiinnosta, kuten jo sanoin. Mä vaan yksinkertaisesti en huoli miestä, jolla on tarve ryypätä ja se siitä.

        En ainakaan ole yhtään kiinnostunut jos eletään toisen mukaan eikä tasa-arvoisessa parisuhteessa jossa molemmat elää omaa elämää yhdessä. Kumpikaan ei määrää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että kontrolloisin sinua on ihan omien korviesi välissä. Minua ei kiinnosta miten minulle tuikituntemattomat ihmiset elämäänsä viettävät. Ja siis tietysti, minun elämäni on minun elämäni. Ei se kenenkään muun elämää voi olla. Jos minä joskus jonkun elämääni huolin, niin hänen pitää olla sellainen, jonka kanssa elämät on suht helposti sovitettavissa yhteen. Sellasella parisuhteella en tee mitään, jossa tarvisi pohtia, että kenen säännöillä mennään. Joko ollaan oleellisissa asioissa samoilla linjoilla, tai homma loppuu siihen.

        Äläkä huoli, en minäkään lähtisi treffeille sellaisen kanssa, joka reagoi noin voimakkaasti normaaliin keskusteluun.

        Määrää sinä tulevaa miestäsi. Minusta ei orjaksi olisi. Tahdon tasa-arvoa suhteeseen.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Käsitit väärin. En ota yhtään. En vaan ymmärrä miten kukaan tahtoisi elää kontrollifriikin kanssa.

        En minä käsittänyt yhtään mitään väärin. Sun juomises on täysin epäoleellista tän asian kannalta. Me kun emme tässä puhu sinun juomisestasi tai juomattomuudestasi.

        Miten sellaista asiaa voisi tarvita kontrolloida, jota ei ole olemassa? Jos kerta haluan miehen, joka ihan itse ei halua juoda, niin miksi minun tarvisi kontrolloida häntä? Hänhän ei halua juoda, eikä juo ja se on minulle täysin ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä käsittänyt yhtään mitään väärin. Sun juomises on täysin epäoleellista tän asian kannalta. Me kun emme tässä puhu sinun juomisestasi tai juomattomuudestasi.

        Miten sellaista asiaa voisi tarvita kontrolloida, jota ei ole olemassa? Jos kerta haluan miehen, joka ihan itse ei halua juoda, niin miksi minun tarvisi kontrolloida häntä? Hänhän ei halua juoda, eikä juo ja se on minulle täysin ok.

        Lisään ... ainoa asia, jota kontrolloin, on se millaisrn miehen valitsen. Eli siis sellaisen, jolla ei ole tarvetta juoda alkoholia.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Määrää sinä tulevaa miestäsi. Minusta ei orjaksi olisi. Tahdon tasa-arvoa suhteeseen.

        Ei minun tarvitse määrätä häntä. Valitsen vaan sellaisen, jolla ei ole tarvetta ryypätä.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Määrää sinä tulevaa miestäsi. Minusta ei orjaksi olisi. Tahdon tasa-arvoa suhteeseen.

        Se ei ole tasa-arvoa, että toisen olisi pakko katsoa ryyppäämistä. Sen katseleminen on täysin vapaaehtoista, ihan kuten se juominenkin. Se on valinta ja valinnoilla on yleensä seurauksensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse määrätä häntä. Valitsen vaan sellaisen, jolla ei ole tarvetta ryypätä.

        Onnea. Laput silmille ja rakkautta kohti


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä käsittänyt yhtään mitään väärin. Sun juomises on täysin epäoleellista tän asian kannalta. Me kun emme tässä puhu sinun juomisestasi tai juomattomuudestasi.

        Miten sellaista asiaa voisi tarvita kontrolloida, jota ei ole olemassa? Jos kerta haluan miehen, joka ihan itse ei halua juoda, niin miksi minun tarvisi kontrolloida häntä? Hänhän ei halua juoda, eikä juo ja se on minulle täysin ok.

        Olennaistahan se on. Ei tunnettaisi, pyytäisit treffeille ja sanoisit että et hyväksy juomista. Sitten heti sanoisin en lähde kun tiedän että alat kontrolloimaan elämääni kun joku narsisti. En todellakaan suostuisi vaikka olisin Viivi. Myrkyllinen lähtökohta suhteelle.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Onnea. Laput silmille ja rakkautta kohti

        Ei vaan nimenomaan silmät auki ja tarkkana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole tasa-arvoa, että toisen olisi pakko katsoa ryyppäämistä. Sen katseleminen on täysin vapaaehtoista, ihan kuten se juominenkin. Se on valinta ja valinnoilla on yleensä seurauksensa.

        Totta. Siksi en tapaile kontrollifriikkejä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan nimenomaan silmät auki ja tarkkana.

        👌pidä tuo ja pysy kunnon miehistä kaukana. Kukaan ei kaipaa tuollaista kontrollia. Aikuiset ainakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan nimenomaan silmät auki ja tarkkana.

        Taidat olla narsisti


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Määrää sinä tulevaa miestäsi. Minusta ei orjaksi olisi. Tahdon tasa-arvoa suhteeseen.

        Vaan siis täytyy sanoa, että tuo on varsin tyypillinen ajatuskulku tietyn tyypin miehille. Tasa-arvo on sitä, että mies saa tehdä mitä tahtoo ja nainen joustaa, vaikka asia olisi hänelle kuinka vastenmielinen tahansa. Mies on se "tasa-arvoisempi" yksilö. Varsinkin tässä alkoholiasiassa se näkyy monesti hyvin. Alkoholin juominen on suurempi oikeus kuin toisen oikeus olla katselematta ja kuuntelematta humalaista. Ja sitten vielä muka pokalla yritetään muka puhua kontrolloinnista, vaikka itse ollaan kontrollifriikkejä. 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan siis täytyy sanoa, että tuo on varsin tyypillinen ajatuskulku tietyn tyypin miehille. Tasa-arvo on sitä, että mies saa tehdä mitä tahtoo ja nainen joustaa, vaikka asia olisi hänelle kuinka vastenmielinen tahansa. Mies on se "tasa-arvoisempi" yksilö. Varsinkin tässä alkoholiasiassa se näkyy monesti hyvin. Alkoholin juominen on suurempi oikeus kuin toisen oikeus olla katselematta ja kuuntelematta humalaista. Ja sitten vielä muka pokalla yritetään muka puhua kontrolloinnista, vaikka itse ollaan kontrollifriikkejä. 😅

        Päinvastoin sinulla on sinun rajat, minä vastustan vain sitä että kumppanilla olisi rajoja.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Taidat olla narsisti

        Oikeastaan niin kaukana tuosta kun vaan on mahdollista ☺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan niin kaukana tuosta kun vaan on mahdollista ☺

        Sillä kuten sanoin, niin ei tulisi mieleenkään edes pyytää toista olemaan juomatta, jos se on hänelle tärkeää. Vielä vähemmän sitä vaatisin. Mä poistaisin itseni siitä yhtälöstä ja antaisin siten täyden vapauden ryypätä niin paljon kuin mieli tekee. Senhän pitäisi tehdä molemmat onnellisiksi, jos juominen on toiselle niin tärkeää. Minun onneni kun ainakin on täysin riippuvainen siitä, ettei tarvitse katsella kenenkään ryypiskelyä.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Päinvastoin sinulla on sinun rajat, minä vastustan vain sitä että kumppanilla olisi rajoja.

        Ei hänellä ole mitään rajoja. Hän kun ei halua juoda. Ei häntä tarvitse rajoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hänellä ole mitään rajoja. Hän kun ei halua juoda. Ei häntä tarvitse rajoittaa.

        Minulle esimerkiksi saa täysin vapaasti asettaa rajan, että en saisi tupakoida. En kokisi tulevani millään tavalla rajoitetuksi. En polta, en ole koskaan polttanut, en ole koskaan edes kokeillut, eikä ole käynyt edes mielessä. Juu ei haittaa yhtään moinen raja.

        Minulle voi myös ihan vapaasti asettaa "rajan" ihan mihin tahansa muuhunkin mitä en joka tapauksessa tee. Ei haittaa, eikä ahdista yhtään.

        Selkainen mies, jonka huolin ei myöskään mun asettamistani "rajoista" ahdistuisi. Hän kun ei tosiaan halua itsekään niitä tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ilmoitus eräällä deittipalstalla jossa kerroin että otan vain yhden tuopin kerran pari vuodessa jos edes sitäkään eli mikään pakko ei ole ottaa sitä yhtä tai kahta vuodessa. YHTÄÄN VASTAUSTA EN OLE SAANUT! Eli mikä teitä naisia vaivaa? Tai sain minä yhden vastauksen mutta se nainen ei vastaa mitenkään odotuksiani. Muuten ollut tosi hiljaista sillä rintamalla.

        Sama kokemus nettitreffeillä naisista, ei kelpaa alkoton mies, kohtuudella saisi juoda, mutta tupakoida mies ei saa? Ja, kuten joku sanoi, ettei alkottoman miehen etsijät ole hänen makuunsa yleensä? Ei minunkaan naisihanteeni ole löytynyt treffeiltä tai kauppareissuilta, harmi, kun ei muualla voi tutustua. Sitten taas mummuikäiset haluaisi tutustua, mutta en oikein ole kiinnostunut? Kännistä naista en lähtisi kapakoista etsimäänkään, ehkä joku selväpäinen kaunotar joku päivä tulee vastaan ja kysyy puhelin numeroa, uskaltaa tulla jutteleen selvinpäin? Ehkä?


      • Anonyymi
        bokotti kirjoitti:

        Sama kokemus nettitreffeillä naisista, ei kelpaa alkoton mies, kohtuudella saisi juoda, mutta tupakoida mies ei saa? Ja, kuten joku sanoi, ettei alkottoman miehen etsijät ole hänen makuunsa yleensä? Ei minunkaan naisihanteeni ole löytynyt treffeiltä tai kauppareissuilta, harmi, kun ei muualla voi tutustua. Sitten taas mummuikäiset haluaisi tutustua, mutta en oikein ole kiinnostunut? Kännistä naista en lähtisi kapakoista etsimäänkään, ehkä joku selväpäinen kaunotar joku päivä tulee vastaan ja kysyy puhelin numeroa, uskaltaa tulla jutteleen selvinpäin? Ehkä?

        Ehkä. Eihän sitä tiedä. Itse olen kyllä törmännyt mielenkiintoisiin ihmisiin välillä vähän erikoisemmissakin paikoissa. Ei niistä tietenkään kaikista ole parisuhdetta alkanut, mutta jostain on. Itsestäni oin sanoa, että mulle kaupan kassajono ei ole kauhean potentiaalinen paikka tutustua keneenkään. En juuri koskaan ole kaupassa ns. vastaanottavaisessa mielentilassa, vaan keskittynyt siihen kaupassa käyntiin ja sieltä pois pääsemiseen.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        No tässä on just tää. En enää itse juo mutta mitä just sanoit että ei normaali mies kelpaa, en lähtisi noin jyrkillä kriteereillä treffeille. Tuntuu jo valmiiksi että on hankalaa enkä kelpaa. Lähden sellaisen kanssa kenellä ei ole ennakkoluuloja minusta. Silloin on tulevaisuus auki eikä valmiina sääntöjä odottamassa minua.

        Määrittele ns. normaali mies, ei kai normaaliuteen tarvita sitä että käyttää säännöllisesti alkoholia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan nyt vaikka, että alkupäästä milleniaaleja.

        Juoman käytöstä saattaa seurata rappis jota on äärimmäisen vaikea kestää, jollei ole rakas huoltamassa


    • Anonyymi

      En minäkään. Osoittautui, että hän on vähän turhan kiinnostunut juomisesta mun makuun. Se on dealbreaker.

    • Anonyymi

      Jos perjantaisin vähän ottaa, onko se juoppo?

      • Anonyymi

        Vähän voi olla toiselle paljon ja toisinpäin. Jos ja ainoastaan perjantaina ottaa se ei vielä juopoksi tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän voi olla toiselle paljon ja toisinpäin. Jos ja ainoastaan perjantaina ottaa se ei vielä juopoksi tee.

        Silläkin on aika paljon väliä, että voiko sen perjantaijuomisen jättää ongelmitta myös väliin, vai alkaako se ahistaa.


      • Anonyymi

        Ei se varmaan juopoksi tee, vaan ainakin mulle se on silti ihan liikaa, jos joka perjantai on pakko ottaa. Sekin tosiaan on myös suhteellinen käsite, että mikä on vähän Jos joka perjantai "vähän" ottaa ja joka lauantai on "vähän" krapula niin siinäpä ne kaikki viikonloput sitten jo aikalailla olikin.

        Mulle parjantai ja varsinkin lauantai on ne viikon parhaat ja vapaat päivät, jolloin voi harrastaa ja puuhata vailla muita velvotteita. Sunnuntait on jo sitten arkeen ja työhön valmistautumista jne. Eli jos mun perjantait ja lauantait menis miehen "vähän ottamiseen" ja " vähän krapulaan" niin antaa olla.


      • Anonyymi

        Jos ottaa joka perjantai ja on pakko ottaa tai perjantai tai viikonloppu on pilalla, niin on.


    • Anonyymi

      Kyllähän se vakka kantensa valitsee. Juoppo juopon ja raitis raittiin.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Kerran valitsin vahingossa juopon, onneksi älysin jättää. Toista kertaa en sitä virhettä tee. Yritti tehdä minustakin juopon, väkisin yllytti ostamaan saunajuomaa joka viikonloppu. Minulle hyvä saunajuoma on raikas vesi. Hänellä oli elämänhallinta täysin hukassa, valvoi yöt, nukkui päivät. Koti sotkuinen ja saastainen, työtön pitkään. Meinasin itse siinä masentua. Piristyin, kun jätin moisen sairaan ihmisen. Nyt olen onnellinen ja uusi ihminen kiikarissa.
        Ennemmin yksin kuin juopon kanssa. Ihana asia se, että nykyään moni nuori ei juo enää alkoholia. Ovat sen verran fiksuja.


    • Anonyymi

      Eli kuun viimeisenä viikonloppuna sitten nollaus , hieno plään.

      Asia kirjoitus.

      peukku

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Juon jokapäivä.

    • Anonyymi

      Moni elääkin juopuakseen kun taas joku on juovuksissa elääkseen. Ei toki viinistä..

    • Anonyymi

      Kahta en vaihda, toinen on turun(=auran) sinappi ja toinen...
      En haaveile enää, siinäpä menet menojasi.
      Hommaa ystävä, sillä sitä sinä etsit.

    • Anonyymi

      En nyt ymmärrä. Eikö se ole ihan sama missä mies on, kun elät harrastustesi parissa? Muutenkin ihmiset tulee tälle palstalle kaipaamaan tapaamaansa henkilöä, eikä asettelemaan ehtoja henkilöille, joita eivät ole tavanneet.

      • Anonyymi

        Sivusta ...

        Mitä järkeä on parisuhteessa, jossa vietetään kaikki vapaa-aika erillään? Itselleni tasan ainoa syy miksi parisuhteeseen ryhtyisin on se, että haluaisin viettää aikaa sen toisen kanssa.

        Eli siis asuisimme omissa asunnoissamme (ainakin viikonloput) jotta mies saisi viikonloppuisin juoda. Minä huitelisin omissa menoissani ja ukko ryyppäisi perjantai-illan. Lauantaina huitelisin omissa menoissani, kun ukko kärsisi krapulaa. Sunnuntaina voitais ehkä hätäsesti nähdä, jos mies on selvinnyt krapulastaan. Sitten ainakin mun pitäis mennä valmistautuun maanantain työpäivään, hoitaa vaatehuoltoa, vähän kokkailla valmiiksi ja yleisesti ottaen rauhottua ja vähän latautua ja ajoissa nukkumaan. Viikolla tehdään töitä ja ei siinä hirveämmin ehdi nähdä kun asuu eri asunnoissa. Rehellisesti sanoen ... helvettiäkö tollasella "parisuhteella" tekee?


      • Anonyymi

        Ihan houkuttaa tuollainen ehtoja asetteleva ihminen. Nalkutus on taattu ja talutushihnassa viedään just ja vain niihin harrasteisiin, mitkä nainen kokee hyvksi ja itselleen mieleiseksi. Ei ihme jos perjantaipullon korkki narahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan houkuttaa tuollainen ehtoja asetteleva ihminen. Nalkutus on taattu ja talutushihnassa viedään just ja vain niihin harrasteisiin, mitkä nainen kokee hyvksi ja itselleen mieleiseksi. Ei ihme jos perjantaipullon korkki narahtaa.

        Ihan yhtäläinen ehto sekin on, että pitäis sitä perjantaipulloa katella. Millä perusteella oikeus pulloon on suurempi, kuin oikeus alkottomaan perjantai-iltaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan houkuttaa tuollainen ehtoja asetteleva ihminen. Nalkutus on taattu ja talutushihnassa viedään just ja vain niihin harrasteisiin, mitkä nainen kokee hyvksi ja itselleen mieleiseksi. Ei ihme jos perjantaipullon korkki narahtaa.

        Pysy vaan yksin jos se pullo on tärkein ja et normielämää kestä kuin pää vedettynä pullosta sekasin.


    • Anonyymi

      Monelta yksinäiseltä mieheltä kyllä saattas viikonloppujuominen jäädä, jos rakkaus löytyisi.

      • Anonyymi

        Pitäisi osata lopettaa jo ennen kuin ketään löytää. Ei rikkinäisenä suhteeseen.


    • Anonyymi

      voin todeta että ole sitten ilman miestä.Niillä jotka eivät juo jokin muu ongelma.

      • Anonyymi

        Jos joka viikko täytyy juoda, silloin on alkoholiongelma eli riippuvuus :D Varmaan vituttaa olla riippuvainen syöpää aiheuttavasta aineesta.


    • Kotrollifriikit. T: absolutisti mies

    • Anonyymi

      Ihminen selviää 3 päivää juomatta, joten kyllä viikonlopun yli selviää juomatta.

    • Anonyymi

      Ei kai kaikki miehet ole tällasia teiniangstaajia, kun minkä kuvan tästäki ketjusta saa? Mä en v.ttu juo, mut sä et v.ttu saa kieltää mua juomasta ja nyt mä v.ttu juon ku sä kielsit mua juomasta ja v.ttu sä loukkaat mun oikeuksia ku sä v.ttu kiellät mua juomasta ja nyt mua v.ttu v.tuttaa!!!

      • Anonyymi

        😁 Vähän samaa tossa pohdin, että onneksi sitä on itse edes kasvanut jo yli tosta elämävaiheesta.


    • Anonyymi

      Rämettyminen on pahasta🦠🪱🕸

    • Anonyymi

      Ihan sivusta vaan kysymys, onko eläminen "asioiden tekemistä"?

      • Anonyymi

        Hutikassa hutiloiden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hutikassa hutiloiden

        Asioiden tekeminen ei ole yhtä kuin ”eläminen”.


    • Anonyymi

      Täällä yks raitis mies, en siis ryyppää lainkaan. Mutta ei minua sienimetsälle saa koska en tykkää sienistä joten se taitaa olla turn-off? Konsertteihin minut sais jos ei olis tätä korona-aikaa, samoin vaikka teatteriin tai museoon.

      • Anonyymi

        Eli näköjään naisia ei kiinnostakaan raitis mies joka ei tykkää sienistä ja sienimetsistä? Tämä selvä, täytyy kai ite alkaa metsästään naista ulkomailta, jos ne osais arvostaa raitista, sienistä tykkäämätöntä suomalaista miestä enemmän kuin suomalainen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli näköjään naisia ei kiinnostakaan raitis mies joka ei tykkää sienistä ja sienimetsistä? Tämä selvä, täytyy kai ite alkaa metsästään naista ulkomailta, jos ne osais arvostaa raitista, sienistä tykkäämätöntä suomalaista miestä enemmän kuin suomalainen nainen.

        Alottaja ainakin harrasti sienestystä ja tykkää sieniruoista. Ei hän varmaankaan etsi miestä, joka inhoaa sieniä. Olishan se pidemmän päälle aika hankalaa elämää.


    • Anonyymi

      Pitkä ketju on. mitäs sitten jos on käynytkin niin että on rakastunut alkoholistiin

      • Anonyymi

        Sitten ei varmaan mahda mitään. Minä en tosin ymmärrä miten niin voisi käydä, jos asia on itselle oleellinen. No mutta mä en olekaan suinpäin ihastuvaa tyyppiä vaan se hiipii pikkuhiljaa ja siinä ehtii oppia toisesta yhtä ja toista. Mun ei tulis vietettyä alkoholistin seurassa aikaa siinämäärin, että ehtisin ihastua.


    • Kiva. Mä juon vain maanantaista torstaihin.

    • Anonyymi

      Oon juonut 4 iltana huhtikuun jälkeen. Eikä edes aina viikonloppuna. Kalastan 6 päivänä viikossa eli aina aamuisin lähden kalaan nostamaan vekkoja. Keväällä käyn myös rannalla onkimassa siikaa tai saaressa onkimassa ja samalla paistetaan makkara. Tänäkin aamuna kävin verkot nostamassa ja oli 22 ahventa verkoissa. Niistä saa hyvää ruokaa ahven fileitä mä niitä tein. Aamulla pitää olla selvinpäin joten en voi juopotella koska ajan veneellä ja lasken ja nostanverkkoja, olen kalastaja ja oon tehnyt niitä hommia nyt työttömänä. Baareilut lopetin jo vuonn 2006. Retkeilen mielelläni täällä on hienoja saaria ja keväällä varsinkin käyn niissä siikaa onkimassa.

      • Anonyymi

        Minäkin kalastan mutt ailman juopottelua, kalat saa juopotella, ahvenetkin, minä en ole koskaan juopotellut enkä tajua ihmisiä jotka sitä teke eniin en yhtääntajua, enkä huoli sellaisia lähelleni, enkä mene porukkaan jossa pullotellaan, en mene hyi roskasakkia se on !


    • Anonyymi

      Pakko sitä on vettäjuoda.

    • Anonyymi

      Nainen otetaan ja mies saadaan.

    • Minäpä hylkäsin absolutisti naisen, koska hän oli piilonatsi. 😝 Yllätin hänet yöllä tietokoneelta kirjoittamasta facebookiin hurjaa juttua ei niin valkoihoisista.
      Sittemmin hänet on potkaistu facebookista kokonaan ulos.
      Olen itse ihan samaa mieltä, mutta en minä sitä kenellekään kerro, vaan yritän vaikuttaa toisin keinoin. Hunajalla kun saa enemmän kärpäsiä kuin etikalla.

    • Anonyymi

      Mutta sen ajan kun seurustelet täytyy pillua tulla aamuin illoin, ja kun meininki ei vedä potku perseelle. Valitse ukkos, mutta pillua joudut antamaan joi tai oli juomatta!

      • Anonyymi

        Jaa jaa ... no eipä sitä ainakaan mun eksälleni päässyt antamaan, kun ukkoa ei seksi kiinnostanut.


    • Anonyymi

      Kovat on luulot itsestä. No ehkä sinä jonkun vässykän löydät.

    • Anonyymi

      Siä mettäs mättäällä olis kiva vedellä keskiketterää😁

    • Anonyymi

      Siinäpä sienestät ei kukaan täysjärkinen mies tuollaista nillittäjää huolisikaan,voit myös retkeillä yksin osta yhden hengen harjateltta ja vaaleanpunaiset kraappahousut jotta olisit tyylillesi uskollinen

      • Anonyymi

        Minä taas en kelpuuttaisi naista joka pakottaa mut syömään sieniä! Sienet on ehdoton turn-off. Niihin en koske pitkällä tikullakaan.
        Niin ja olen siis ihan raitis mies ja sellainen joita naiset täällä peräänkuuluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en kelpuuttaisi naista joka pakottaa mut syömään sieniä! Sienet on ehdoton turn-off. Niihin en koske pitkällä tikullakaan.
        Niin ja olen siis ihan raitis mies ja sellainen joita naiset täällä peräänkuuluttaa.

        Miksi kukaan pakottaisi sinut syömään sieniä? Aika outo ajatus. Vaan sellainen ihminen, joka tykkää sienestää ja tekee paljon sieniruokia, tuskin on sulle kovin potentiaalinen kumppani.


    • Anonyymi

      Mielenkiintonen ja varsin valaseva ketju.

      Ryyppäämätön nainen haluaa miehen, joka ei ryyppää ja ryyppäävät miehet ahdistuvat siitä, miksi? Miksi ryyppäävää miestä kiinnostaa sellainen nainen, joka etsii ryyppäämätöntä miestä? Eikö ryyppäävä mies olis onnellisempi ryyppäävän naisen kanssa? Haluaisiko ryyppäävä mies todella elää sellasen naisen kanssa, joka hiljaa koko ajan ahdistuis enemmän miehen juomisesta? Eikö parempi olis nainen, jolle se ryyppääminen on ok?

      • Anonyymi

        Siksi, kun ryyppäävät mies etsii jotain hoivaajaa itselleen ja ryyppäämisen mahdollistajaa. Jos toinen on terve ja käy töissä , niin ryyppääjä voi juoda turvallisemmin mielin. Alkoholi aika kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, kun ryyppäävät mies etsii jotain hoivaajaa itselleen ja ryyppäämisen mahdollistajaa. Jos toinen on terve ja käy töissä , niin ryyppääjä voi juoda turvallisemmin mielin. Alkoholi aika kallista.

        Kieltämättä, tollanen mielikuvahan tästä ketjusta väistämättä tulee. Monia tähän ketjuun vastanneita miehiä ei tunnu kiinnostavan yhtään naisen hyvinvointi siinä parisuhteessa. Olennaista on se oma "oikeus" ryypätä. Ei kai tuota ajatusta voi tulkita miksikään muuksi kuin vähintään orastavaksi alkoholismiksi?

        "Hauskinta" on se, että ainakaan alottaja ei ollut edes vaatimassa alkoholittomuutta. Peräti joka toinen viikonloppu oli ok ryypätä ja se on monien miesten mielestä näköjään liian vähän. Musta se taas on aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä, tollanen mielikuvahan tästä ketjusta väistämättä tulee. Monia tähän ketjuun vastanneita miehiä ei tunnu kiinnostavan yhtään naisen hyvinvointi siinä parisuhteessa. Olennaista on se oma "oikeus" ryypätä. Ei kai tuota ajatusta voi tulkita miksikään muuksi kuin vähintään orastavaksi alkoholismiksi?

        "Hauskinta" on se, että ainakaan alottaja ei ollut edes vaatimassa alkoholittomuutta. Peräti joka toinen viikonloppu oli ok ryypätä ja se on monien miesten mielestä näköjään liian vähän. Musta se taas on aika paljon.

        Eivät ole miehiä vaan miehen kuvatuksia joita ei hyvät naiset huoli.


    • Anonyymi

      Mistä tuollainen nainen oikein löytyy???

    • Anonyymi

      Taitaa olla ikävä sellasta miestä, ko ikävä ketjuun tälläne aloitus.

    • Anonyymi

      Älä anna juoda edes kaksi kertaa kuukaudessa. Häneltä lähtee kuitenkin mopo käsistä.

    • Anonyymi

      Ehdottoman hyvä päätös älä ota miestä tai naista seurustelukumpaniksi jotka viihtyy alvariin bubit.Tai kaapi juoppona juovat joka viikon loppu.

      • Anonyymi

        Totta,itse miehenä otin vaimon Euroopasta joten siellä naiset ei kisko itseään piloille baareissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta,itse miehenä otin vaimon Euroopasta joten siellä naiset ei kisko itseään piloille baareissa.

        Kun tarpeeksi nostaa rimaa niin saa olla ihan rauhassa miehiltä ja naisilta..😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta,itse miehenä otin vaimon Euroopasta joten siellä naiset ei kisko itseään piloille baareissa.

        Semmonen tunnehan tätä ketjua lukiessa todella tulee, että pitää varmaan lähteä etsimään mies jostain Suomen rajojen ulkopuolelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmonen tunnehan tätä ketjua lukiessa todella tulee, että pitää varmaan lähteä etsimään mies jostain Suomen rajojen ulkopuolelta.

        Kyllä niitä raittiita miehiä Suomessakin on mutta kun teille naisille ei kelpaa sitten niin mikään, oikeesti! Just kyselin että eikö kelpaa raitis mies joka ei tosin tykkää sienistä niin kukaan ei ilmoittautunut!


    • Anonyymi

      Kyllä pullo on miehen paras ystävä. Siihen ei mikään akka kiilaa väliin!

      • Anonyymi

        Mulla on jääkaapissa 24 kaveria 😀


      • Anonyymi

        Kyllähän nainen voi salaa juopottelua harrastaa tölkkiä löytyi milloin mistäkin kaapista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nainen voi salaa juopottelua harrastaa tölkkiä löytyi milloin mistäkin kaapista

        Totta, kyllä naisetkin osaa ryypätä. Ihan varmasti on myös miehiä, jotka haluavat ryyppäämättömän naisen ja voi hyvin olla, että hyvin vähän alkoholia käyttävää naustakin on hankala löytää. Itse en tiedä, kun en ole kiinnostunut naisista siinä mielessä.


    • Anonyymi

      Ajatelkaapa naiset miestä, joka käyttää huumeita. Siitä ei selviäkään, niinkuin alkoholista, pikku krapulalla. Huumeet maksaa ja kohta on perhe taivasalla!

      • Anonyymi

        Ja tuon ajatuksenko pitäisi jotenkin puoltaa alkoholinkäyttöä? En huoli alkoholistia, vaan en huoli narkkiakaan. Ei ole mitään pakkoa huolia kumpaakaan.

        Mies saisi myös mieluiten olla tupakoimaton. Tupakoinnin suhteen voin kuitenkin joustaa, toisin kuin alkoholin ja huumeiden. Vaikka rööki haiseekin ihan helvetillisen pahalta näin tupakoimattoman nenään niin se ei aiheuta ihan samanlaisia sosiaalisia ongelmia.

        Aivan korsteenia ketjupolttajaa en huolisi, mutta kyllä mä päivittäisenkin polttamisen sietäisin. Tosin se pitäisi ehdottomasti tehdä ulkotiloissa. Mikä taas sinällään ei varmasti ole läheskään kaikille mikään ongelma. Tiedän monta tupakoitsijaa, jotka eivät polta kotonaan sisätiloissa, vaikka asuvat ihan yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon ajatuksenko pitäisi jotenkin puoltaa alkoholinkäyttöä? En huoli alkoholistia, vaan en huoli narkkiakaan. Ei ole mitään pakkoa huolia kumpaakaan.

        Mies saisi myös mieluiten olla tupakoimaton. Tupakoinnin suhteen voin kuitenkin joustaa, toisin kuin alkoholin ja huumeiden. Vaikka rööki haiseekin ihan helvetillisen pahalta näin tupakoimattoman nenään niin se ei aiheuta ihan samanlaisia sosiaalisia ongelmia.

        Aivan korsteenia ketjupolttajaa en huolisi, mutta kyllä mä päivittäisenkin polttamisen sietäisin. Tosin se pitäisi ehdottomasti tehdä ulkotiloissa. Mikä taas sinällään ei varmasti ole läheskään kaikille mikään ongelma. Tiedän monta tupakoitsijaa, jotka eivät polta kotonaan sisätiloissa, vaikka asuvat ihan yksin.

        Kuuleppa nainen. En tupakoi. Lopetin savuttelun jo vuosia sitten. Pitääkö minun lopettaa alkoholikin käyttökin kokonaan, että sulle kelpaan? Arvostan kyllä vaatimuksiasi. Sinä voisit saada lopettamaan ehkä senkin pahuuden. Kysymys kuuluu, mitä tarjoat tilalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppa nainen. En tupakoi. Lopetin savuttelun jo vuosia sitten. Pitääkö minun lopettaa alkoholikin käyttökin kokonaan, että sulle kelpaan? Arvostan kyllä vaatimuksiasi. Sinä voisit saada lopettamaan ehkä senkin pahuuden. Kysymys kuuluu, mitä tarjoat tilalle?

        Ei tietenkään tarvitse. Sehän nyt on ihan pöljä ajatus.

        Ei sinun tarvitse kelvata minulle. Eikä minun tarvitse tarjota sinulle mitään vastineeksi siitä, että sinä raitistuisit. Miksi pitäisi? Minä etsin miestä, jolla ei ole tarvetta juoda alkoholia ja sinä etsit naista, jolle on ok, että sinä juot alkoholia. Me selvästikään siis emme sovi yhteen, eikä meidän nain ollen tarvitse toisillemme kelvata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppa nainen. En tupakoi. Lopetin savuttelun jo vuosia sitten. Pitääkö minun lopettaa alkoholikin käyttökin kokonaan, että sulle kelpaan? Arvostan kyllä vaatimuksiasi. Sinä voisit saada lopettamaan ehkä senkin pahuuden. Kysymys kuuluu, mitä tarjoat tilalle?

        Ja siis nostan sinulle hattua tupakoinnin lopettamisesta. Hieno homma, oikeasti. Minulle kuitenkin alkoholinkäyttö on paljon suurempi ongelma kuin tupakointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis nostan sinulle hattua tupakoinnin lopettamisesta. Hieno homma, oikeasti. Minulle kuitenkin alkoholinkäyttö on paljon suurempi ongelma kuin tupakointi.

        Niinpä niin. Taidat itsekin sauhutella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin. Taidat itsekin sauhutella?

        En ole koskaan edes maistanut. Miten se mihinkään liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan edes maistanut. Miten se mihinkään liittyy?

        Raivoraitis vain siis kelpaa sulle. Saat varmaankin juuri sellaisen, minkä tilaat ja hänen muut ominaisuudet sivulauseessa pienellä präntättynä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raivoraitis vain siis kelpaa sulle. Saat varmaankin juuri sellaisen, minkä tilaat ja hänen muut ominaisuudet sivulauseessa pienellä präntättynä!

        En ole puhunut raivoraittiista. En mä ole itsekään mikään absolutisti. Mun alkoholinkäyttöni vaan on niin vähäistä, että on helpompi puhua ihmisestä, joka ei käytä alkoholia. Jos etsisin absolutistia niin puhuisin absolutistista. Mä etsin ihmistä, jolla ei ole sen suurempaa tarvetta käyttää alkoholia. Itse join viimeksi noin kaksi ja puoli vuotta sitten yhden ravintola-annoksen viiniä. Seuraavan juon sitten, kun tuntuu siltä tai on joku "syy".

        Ja itselläni ei siis tosiaan ole mitään halua lähteä käymään jotain keinotekosta keskustelua siitä, että montako annosta viikossa, kuukaudessa tai vuodessa saa juoda. Se on heti jotain ihme kaupankäyntiä ja rajottamista jne. En halua miestä, jonka juomisiin tarvisi ikinä kiinnittää huomiota. Ei mua esimerkiksi haittaa vaikkapa saunakalja. Jos se oikeasti ja todella on se yksi kalja kerran viikossa saunassa/saunan jälkeen, kun se maistuu hyvältä niin anti mennä vaan. Eikä mua haittaa perskännikään, jos se on tyyliin kerran/kaks vuoteen käy kaverien kanssa vetämässä perseet niin ollos hyvä vaan.

        Vaan siinä kohtaa, jos toisen alkoholinkäyttö vaikuttaa mitenkään mun normaaliin elämääni ja mun tarvisi jotenkin toistuvasti katella humalaista miestä kotonani niin ei kiitos. Mä en suostu käymään aikusen ihmisen kanssa yhtään ainoaa keskustelua siitä, että saako juoda ja paljon saa juoda ja koska saa juoda ja niin edelleen. Saa juoda ja saa juoda vaikka joka päivä itsensä konttauskuntoon, mutta mä en tule olemaan sitä elämässä mukana.


    • Anonyymi

      Juon, juon, minä poika juon, minä tykkään olla kännissä... 🎼🎵🎶

    • Anonyymi

      Ajattelin raskaan viikon jälkeen ottaa yhden pullon siideriä, kas olikin kello jo yli yhdeksän ja jäi sekin tältä vuodelta ensimmäinenkin pois.

      • Anonyymi

        Koppenbauer 5,5% on hyvänmakunen siideri tulla känniin. Tällänen piilomainos😅


    • Anonyymi

      No ei kai siinä ihastuessa tiedä sen tarkemmin toisen juomatavoista, yleensä kai vaan pannaan sormet ja toivotaan parasta. Kukaan siinä ensihuumassa tietenkään pahimpia puoliaan toiselle näytä. Arjen koittaessa sitte vasta valkenee mihin kyytiin on lähdetty, kun vieraskoreus loppuu.

      • Anonyymi

        Minkä verran siinä sitten tulee oikeasti vietettyä aikaa toisen kanssa, jos ei tämä asia selviä? En usko, että itseltäni ainakaan jäisi huomaamatta, jos toisen alkoholinkäyttö olisi huomattavaa. Siinä voisin ehkä tehdä virhearvion, että missä määrin se mua risoo. Tai ainakin joskus aiemmin olisin voinut tehdä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No, moni muukin haluaa elää...itsekin haluisin.....Vaan sen jaksa,Koetan elää sun unelmaa....silti

    • Anonyymi

      Minä en käytä lainkaan alkoholia mutta en myöskään halua olla jatkuvasti liikkeellä. Työviikon jälkeen rentoudutaan kotona ei keksitä mitään lisäohjelmia. Joskus voi jotain tehdä mutta ei jatkuvasti. Haluan elää terveellisesti niin että lepoaikaa tulee tarpeeksi. Säntäily sinne tänne ei ole parempaa elämää.

      • Anonyymi

        Paras viikonloppu on sellainen jossa ei ole mitään suunnitelmia. Rehellisyyden nimissä mä en ole sen tyyppinen ihminen joka jaksaisi edes katsoa kotonaan joka päivä toista ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras viikonloppu on sellainen jossa ei ole mitään suunnitelmia. Rehellisyyden nimissä mä en ole sen tyyppinen ihminen joka jaksaisi edes katsoa kotonaan joka päivä toista ihmistä.

        No sulle on sitten parempi pysyä yksin jos et kestä toista ihmistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sulle on sitten parempi pysyä yksin jos et kestä toista ihmistä!

        En joka päivä. Ihmisellä pitää olla myös yksinäistä aikaa.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen ketju tosiaan ja silmiinpistävä miten moni tuntuu kokevan, et juuri hänen omaa alkoholinkäyttöä/elämää rajotettas. Musta vähän outoo ajatella noin. Musta taas on hyvä jo etsimisvaiheessa kertoo, jos joku asia on tärkeetä. Ei ainakaan tarvii sit myöhemmin asiasta kiistellä.

      Ja siis mikä alkoholinkäytössä sit lopulta olis sen erilaisempaa ku vaiks riippuliitämisessä? Sanoraan, et mä harrastasin intohimosesti riippuliitoa ja mun vapaa-aika ja lomat menis pitkälti riippuliidon ympärillä. Mä valitsisin loma-ajat ja matkakohteet riippuliidon perusteella, etc. etc. Eikö sillon olis ihan ymmärrettävä, et mä etsisin ensisijasesti sellasta ihmistä, joka myös tykkäis riipuliitämisestä? En kai mä nyt ettis ensisijasesti sellasta, jonka voisin vastentahtosesti raahata ja pakottaa riippuliitämään?

      • Anonyymi

        Niin ja näyttää olevan jotenkin terveellistä että on 24/7 jonkun ihmisen kanssa ja epäterveellistä on haluta omaa yksityistä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja näyttää olevan jotenkin terveellistä että on 24/7 jonkun ihmisen kanssa ja epäterveellistä on haluta omaa yksityistä aikaa.

        Kuka niin on sanonut ja kenellä oikeasti olisi edes mahdollisuus viettää toisen kanssa aikaa 24/7? Itse ainakin käyn töissä ja se vie varsin paljon hereilläoloajastani arkisi. Jos taas ei tahdo viettää toisen kanssa aikaa vapaalla ollessaan niin miksi ylipäänsä alkaa parisuhteeseen? Sinkkuna saa viettää mielin määrin "omaa yksityistä aikaa", eikä kukaan toinen pääse sitä vaatimuksillaan rajottamaan.


    • Anonyymi

      Kalevi-Ilmari tässä jooh bentleyyiden omista, wen ikinä ota naista joka juo viinipullonkan vuodsessa...

    • Anonyymi

      Otetaan sitten viikolla 😄

    • Anonyymi

      Aloittaja vaikuttaa ihanalta ja tervepäiseltä naiselta. Tuollaisia kuin olisi enemmän. Tuntuu, että moni nainen tissuttelee viiniä ja siideriä viikottain tai kuukausittain. Missä ne oikeat luonnonkauniit naiset, jotka nauttivat luonnollisista asioista kuten luonnossa liikkumisesta ja kulttuurista? Pois turhat päihteet, niitä ei terve ihminen tarvitse. Mieleltään hauraat ja sairaat käyttää vain päihteitä!

    • Anonyymi

      En sitten ota naista joka käyttää. Itse täysraitis jo yli 20v.

      • Anonyymi

        Toi on hyvä periaate. Sillon ku joku asia on itelle tärkee niin siit kannattaa pitää kiinni. 👍

        Mä en sulle sopisi, kun en täysraitis oo. Mä en ota viikottain tai edes joka vuosi ja kännissä en oo ollu yli kymmeneen vuoteen. Vaan jos mun tekee joskus mieli ottaa lasillinen niin sit mä otan.


    • Anonyymi

      Ehtoollisen kai sallit perjantaisin?

      • Anonyymi

        Niin, en myöskään ota uskista. Vain täysjärkiset huomioidaan.


    • valtakunta

      Juuri noin😁.

    • Harvinaisen hyvä ketju ja monin paikoin viihdyttäväkin :)

      Aloittaja on fiksu ihminen ja hyvin tuonut esille kantansa, mikä ei tunnu aina olevan hyväksyttävää, mikä tuntuu kummalliselta.

      Itelle kelpaisi kyllä jos kohdalle osuisi, kun ei tuo alkoholi enää kuulu elämään juurikaan. Luonnossa liikkuminen on aina ollut lähellä sydäntä, siitä plussat.

    • Anonyymi

      juonkin vettä

    • Anonyymi

      en ota naista joka valittaa

      • Anonyymi

        Ihan vaan vinkiksi: tyytyväinen nainen ei valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan vinkiksi: tyytyväinen nainen ei valita.

        Kiva =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva =)

        Ja toinen vinkki: tyytymätön nainen pistää aina ennen pitkää lusikat jakoon.


    • Anonyymi

      Semmonen mies on aivan ihana joka muistaa viikonloppuisin tissutella. Sitten jos muistaa viikolla maata sohvalla ja laskea kaasupäästöjä niin silloin kaikki on ok.

    • Anonyymi

      Täytyy pitää veekooällät vapaana😆😅🤣

    • Anonyymi

      Aloittaja (ehkä H), olet täsmälleen oikeassa. Sinulaisen naisen juuri haluaisinkin. Tykkään luonnossa liikkumisesta. Ihanaa, kohta alkaa hiihtokelit. Mulla on juominen aisoissa. Tupakkaa en polta. Tv. K mies

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1797
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1292
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe