Oikea Pyhän Hengen Lahja saadaan Kristittyjen kasteessa. Apt.2
Ei Pyhää Henkeä synnin päälle anneta, vaikka sitä kuinka itselleen anoisi.
Ensin Kristillisessä kasteessa Jumala pesee kaiken syntisyyden pois ja vasta puhdistettuun sieluun voidaan vuodattaa Jumalan Pyhä Henki.
Kääntyminen tarkoittaa ajattelutavan muutosta eli mielenmuutosta (metanoia)
Ei mitään konkreettista tekoa.
Lapsilta ei edellytetä mitään kääntymistä eikä mielenmuutosta, koska lapsen mieli on jo avoin. Jeesus sanoo, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhää Henkeä) niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen jotta syntinne annettaisiin anteeksi SILLOIN te saatte LAHJAKSI
Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.
Kyse ja PIetarin kastekäsky koski paikalla olleita miehistä ja heidän kotona olevien lapsien kastamisesta mahdollisimman pian.
Jae 40 silloinen sukupolvi piti kastaa Jeesuksen opetuslapsiksi. (Mt.28:18-20)
Helluntaina kastettiin vedellä ja Hengellä yhteensä 3000 eri ikäistä ihmistä.
Suurin osa kasteista tehtiin perheellisten kotona perhekasteina, jolloin kaikki perheenjäsenet ja omaiset sanotaan kastetun saman tien perheenpään mukaiseen uskoon Kristityiksi. Ketään perhekuntalaista ei sanota jätetyn kastamatta minkään syyn vuoksi.
Kuinka Oikea Pyhä Henki saadaan?
210
906
Vastaukset
- Anonyymi
> Suurin osa kasteista tehtiin perheellisten kotona perhekasteina, jolloin kaikki perheenjäsenet ja omaiset sanotaan kastetun saman tien perheenpään mukaiseen uskoon Kristityiksi. Ketään perhekuntalaista ei sanota jätetyn kastamatta minkään syyn vuoksi.
Näin Raamatussa lukee, että kastettiin perhekunnittain. Mutta aitouskovat eivät silti myönnä vauvoja kastetun, koska sitä ei erikseen mainita. Tämä on niin tätä.- Anonyymi
Oh hoh: " Suurin osa kasteista tehtiin perheellisten kotona perhekasteina"???
Olipa iso perhe, kun helluntaina kastettiin 3000 uskoontullutta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa iso perhe, kun helluntaina kastettiin 3000 uskoontullutta!Siinä oli monta perhettä. Isoja olivat sillon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa iso perhe, kun helluntaina kastettiin 3000 uskoontullutta!Kasteessa Pyhän Hengen lahjan saaneita alettiin kutsua"uskoviksi" kreikaksi "pistos"
Kasteessa synnit pestään pois ja puhdistettuun sydämeen annetaan uskonhenki eli Pyhän Hengen lahja merkiksi Uuden liiton jäsenyydestä (veriliitto) Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa Pyhän Hengen lahjan saaneita alettiin kutsua"uskoviksi" kreikaksi "pistos"
Kasteessa synnit pestään pois ja puhdistettuun sydämeen annetaan uskonhenki eli Pyhän Hengen lahja merkiksi Uuden liiton jäsenyydestä (veriliitto)8.Ap.t.3:
19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.
Jumala veti ja vetää Ihmisiä ja he tulivat synnintuntoon. He tunnustivat syntinsä . He uskoivat evankeliumin omalle kohdalleen, kääntyivät, tekivät parannuksen ja ottivat Jeesuksen vastaan sydämeensä. He uudestisyntyivät, heistä tuli Jeesuksen opetusia. Heidän sydämessään alkoi uusi elämä. Heille opetetiin kasteesta, sen hyväksyttyään he pyysivät itsellen kastetta, sitten heidät kastettiin.
Uudessa elämässä, he pyhittyvät ja kasvavat täyttä hengellistä aikuisuuta kohti. Tässä tarvitaan Pyhän Hengen johtamista, omaa tahtoa ja Raamatun ilmoituksen mukaista opetusta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa Pyhän Hengen lahjan saaneita alettiin kutsua"uskoviksi" kreikaksi "pistos"
Kasteessa synnit pestään pois ja puhdistettuun sydämeen annetaan uskonhenki eli Pyhän Hengen lahja merkiksi Uuden liiton jäsenyydestä (veriliitto)Missä kohtaa Raamatussa?? "Anonyymi 09.09.2021 09:47"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa?? "Anonyymi 09.09.2021 09:47"
Jätkö ilman vastausta? Eipä yllätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa iso perhe, kun helluntaina kastettiin 3000 uskoontullutta!Helluntaina kastettiin monta perhettä, kun perheenpäät kuulivat mitä kasteessa tapahtuu ja luvataan antaa "miehet ja lapset" ja teitenkin koko perhe kastettiin kristityiksi heti, ketään perheenäsentä ei sanota jätetyn seurakunnan ulkopuolelle kastamattomaksi piruksi.
- Anonyymi
Ryhdytään vain kuvittelemaan omien ajatusten olevan jumalallisia ja yliluonnollisen päähän istuttamia. Ei se sen kummempaa ole. Kuullaan siis tavallaan ääniä, vaikka ne ajatukset ihan oman kuupan tuotoksia ovatkin.
- Anonyymi
Jos Oikea on juuri esittämäsi kaltainen, niin millainen sitten on väärä?
Raamatussa kerrottuja kasteita ei ilmeisesti ole enää saatavilla, pitäisi siis osata valita useista oikeiksi väitetyistä kastetavoista juuri se ainoa oikea.
Palstallakin esitetyistä on lähes poikkeuksetta löydetty jotakin virheellistä... jos kerran ilman oikeaa kastetta ei teidän mukaanne voi olla oikeaa uskoakaan, niin koittakaa nyt hyvät ihmiset löytää se oikea tapa kastaa ja opettakaa sitä kunhan varmasti tiedätte sen oikeaksi tavaksi.- Anonyymi
Se vastaa sitä tempputyöllistämistä, jos kuvittelee, että veden avulla saadaan Pyhä Henki. PH ei tarvitse vettä, vaan nöyrän, anovan sydämen:
Luuk 11
"kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vastaa sitä tempputyöllistämistä, jos kuvittelee, että veden avulla saadaan Pyhä Henki. PH ei tarvitse vettä, vaan nöyrän, anovan sydämen:
Luuk 11
"kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"Pyhää Henkeä ei saada veden avulla vaan kasteessa tai kun ihminen sitä Herralta anoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhää Henkeä ei saada veden avulla vaan kasteessa tai kun ihminen sitä Herralta anoo.
Taas tuota tempputyöllistämistä. Kasteessa saadaan pää märäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuota tempputyöllistämistä. Kasteessa saadaan pää märäksi.
Kristillinen kaste ei ole mikään temppu, muute kuin ehkä uudestikastajille.
Pään märäksi saamisesta Raamattu ei kastee kohdalla puhu mitään vaan se puhuu ihan muusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillinen kaste ei ole mikään temppu, muute kuin ehkä uudestikastajille.
Pään märäksi saamisesta Raamattu ei kastee kohdalla puhu mitään vaan se puhuu ihan muusta.Totta.
Jumalanpilkkaajat sanovat kastetta ja rukousta tempuksi. Tuo on jotenkin säälittävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Jumalanpilkkaajat sanovat kastetta ja rukousta tempuksi. Tuo on jotenkin säälittävää.kasteessa, raamattu lupaa Pyhän Hengen,
"ottakoon kukin teistä kastee Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin te saatte Pyhän Hengen
lahjan"
Apt: 2: 38
kasteessa annettava Pyhä Henki on ainakin raamatun mukaista.
"älkää jokaista henkeä uskoko"
1 Joh: 3: 1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Jumalanpilkkaajat sanovat kastetta ja rukousta tempuksi. Tuo on jotenkin säälittävää.ne on tommosia, pilkkaavat Jumalan sanaakin, ja Jeesuksen antamaa kastekäskyä, ja vieläpä sanovat itseään uskovaisikis, noh, uskoa voi, se sitten eri juttu, - mihin, ja keneen !!?
helluntailaisuus:
""Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista valitutkin"
Matt: 24: 24 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kasteessa, raamattu lupaa Pyhän Hengen,
"ottakoon kukin teistä kastee Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin te saatte Pyhän Hengen
lahjan"
kasteessa annettava Pyhä Henki on ainakin raamatun mukaista.
"älkää jokaista henkeä uskoko"
1 Joh: 3: 1Tuollaiseen väärään johtopäätökseen päätyy, kun jättää osan pois tuosta jakeesta. Siinähän sanotaan aluksi: "Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen."
Ap 2:38
"Pietari vastasi: »Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä – keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.»
Pyhää henkeä ei saada veden avulla, vaan siten, että ihminen tekee parannuksen ja antaa kastaa itsensä. Ja joita Jumala kutsuu!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiseen väärään johtopäätökseen päätyy, kun jättää osan pois tuosta jakeesta. Siinähän sanotaan aluksi: "Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen."
Ap 2:38
"Pietari vastasi: »Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä – keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.»
Pyhää henkeä ei saada veden avulla, vaan siten, että ihminen tekee parannuksen ja antaa kastaa itsensä. Ja joita Jumala kutsuu!!!Niin, parannus ja kaste molemmat tarvitaan syntien anteeksiaantoon ja Pyhään Henkeen. Veden avulla ei saada Pyhää Henkeä, vaan kasteessa.
- Anonyymi
Parhamin sodomiahenki karkaa ihmiseen heti kiinni kun niiden telttojen sisälle menee.
- Anonyymi
Älä anna kaataa itseäsi lahkojen lattioille, silloin pedon merkki lyödään otsaan kun ihmisen on hurmostilassa.
- Anonyymi
Raamatusta en löydä yhtään kohtaa, jossa selvästi puhuttaisiin vauvojen kastamisesta.
- Anonyymi
Meinaatko ettei perheissä ollut sitten vauvoja tai hyvin pieniä uskosta mitään ymmärtämättömiä lapsia? Olisi se ollut vaan erikoista se. Vain vauvattomat perekunnat saattoivat tula uskoon ja muut oli suljettu pois? Vauvat ei kuuluneet perhekuntaan? Vai miten tää on?
- Anonyymi
enkä mä yhtään kohtaa, missä puhuttais , vanhan papan kastaminen !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko ettei perheissä ollut sitten vauvoja tai hyvin pieniä uskosta mitään ymmärtämättömiä lapsia? Olisi se ollut vaan erikoista se. Vain vauvattomat perekunnat saattoivat tula uskoon ja muut oli suljettu pois? Vauvat ei kuuluneet perhekuntaan? Vai miten tää on?
Onhan tää melkoista jankkaamista tää uudestikastajien vänkääminen, missään Raamatussa ei mainita sanallakaan "uskovien kasteesta" ?
Jeesus antoi lähetyskäskyn Matt. 28:
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Avainsanat ; Kaikki kansat, kastamalla heitä.
opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä olen teidän käskenyt pitää.
Kaikki kansat pitävät sisällään myös lapset, onhan se warma.
Jeesus antoi Johanneksen kastaa itsensä, sanoen hänelle; salli minulle tämä, että kirjoitukset käyvät toteen.
Jeesus oli ympärileikattu, mutta Hän aloitti uuden liiton, jolloin kaste tuli ympärileikkauksen tilalle.
Jeesus siis aloitti uuden liiton, jonka merkkinä mm. kaste on, eikä ketään oltu aiemmin kastettu, niin olihan luonnollista, että silloin kastettiin myös aikuset, myöhemmin, kun tuo tuli käytännöksi, ei aikuisia tarvinnut kastaa, koska he olivat kastettuja lapsena.
Apostolit aloittivat siis tämän käytännön ja varhaisimmat kirjoitukset kasteista, löytyy siis Apostolien- ja Josefuksen kirjoituksista.
Uudestikastajat voisivat myös pysyä omilla palstoillaan, tämä on luterilaisuus palsta ja luterilaiset toimivat tässäkin asiassa Raamatullisesti. Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tää melkoista jankkaamista tää uudestikastajien vänkääminen, missään Raamatussa ei mainita sanallakaan "uskovien kasteesta" ?
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesus antoi Johanneksen kastaa itsensä, sanoen hänelle; salli minulle tämä, että kirjoitukset käyvät toteen.
Jeesus oli ympärileikattu, mutta Hän aloitti uuden liiton, jolloin kaste tuli ympärileikkauksen tilalle.
Jeesus siis aloitti uuden liiton, jonka merkkinä mm. kaste on, eikä ketään oltu aiemmin kastettu, niin olihan luonnollista, että silloin kastettiin myös aikuset, myöhemmin, kun tuo tuli käytännöksi, ei aikuisia tarvinnut kastaa, koska he olivat kastettuja lapsena.
Apostolit aloittivat siis tämän käytännön ja varhaisimmat kirjoitukset kasteista, löytyy siis Apostolien- ja Josefuksen kirjoituksista.
Uudestikastajat voisivat myös pysyä omilla palstoillaan, tämä on luterilaisuus palsta ja luterilaiset toimivat tässäkin asiassa Raamatullisesti. Aamen.Alkuperäiseen kysymykseen vielä senverran, että mielestäni kasteessa meidät liitetään Jumalan lapsiksi, tämän jälkeen vanhemmat ja varsinkin kummit opettavat lasta Jeesuksen opetuksen mukaisesti. (Matt. 28: 20)
Loppu onkin vapaasta tahdosta kiinni, sillä eihän Jumala tee luodulleen vastoin hänen tahtoaan.
Varsinainen ns. uskoontulo tapahtuukin mielestäni silloin, kun vastaamme Jeesuksen kutsuun Ilm. 3: 20.
"Katso minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani"
Pyhän Hengen saamisesta Jeesus opettaa Nikodeemusta, Joh. 3 luvun alussa.
"1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Näin minä kohtasin Jeesuksen v. - 79
T.U.m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajat voisivat myös pysyä omilla palstoillaan, tämä on luterilaisuus palsta ja luterilaiset toimivat tässäkin asiassa Raamatullisesti. Aamen.Uudemmissa suomalaiskäännöksissä on tuokin kohta muutettu. Biblia (1776) sanoo Matt 28 näin:
18. Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima* taivaassa ja maan päällä.
19. Menkäät siis ja opettakaat (a) kaikkea kansaa*, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
Kaste ei pelasta, vaan on julkinen tunnustus uskoon tulosta ja halusta liittyä seurakuntaan. Ihmisiä ei siis tehty opetuslapsiksi kastamalla, vaan heitä opetettiin, ja jos he tulivat uskoon, heidät kastettiin. Uudestisyntyminen tapahtuu, kun uskomme, että Jeesus vuodatti verensä uhrina meidän syntiemme tähden, kuoli, nousi ylös ja meni taivaaseen Isänsä luokse. Samalla hetkellä, kun uskomme, Pyhä Henki tulee asumaan meissä. Ennen uskoon tuloa henkemme on kuollut. Kun Jumalan Pyhä Henki asuu meissä, emme enää koskaan kuole. Ruumiimme kuolee, ellei Jeesus tule pian (ja uskon Hänen tulevan hyvin pian). Kun Jeesus tulee tempaamaan omansa pois vihan ajan alta, ne, jotka ovat kuolleet Häneen uskoen, nousevat haudoistaan, ja me, jotka vielä elämme, temmataan heidän kanssaan ylös. Se hetki on ehkä lähempänä kuin moni arvaakaan. Nyt on vielä armon aika. On helppo tulla uskoon. Jeesus teki sen meille helpoksi. Emme voi tehdä mitään oman pelastumisemme hyväksi. Voimme vain uskoa, että se, mitä Jeesus teki, maksoi syntivelkamme.
Robert Breakerilla on hyviä opetuksia tästä, samoin Gene Kimillä, Chuck Misslerillä, Peter Ruckmanilla, Dave Huntilla ja ehkä muutamilla muillakin, joihin en ole tutustunut. Valheopettajia on pilvin pimein. Pyhä Henki johtaa oikein opettavien luo, jos sitä pyydämme.
- Anonyymi
Moni luopuu lapsen uskosta ja kasteesta ja lähtee seuraamaan villitseviä ja kaatavia henkiä eroamalla kirkosta ja menemällä uskonlahkoihin.
1. Tim. 4:1
Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia. [Matt. 24:23,24; 2. Tim. 3:13; 2. Piet. 3:3,4; 1. Joh. 2:18] Näissäkin tapauksissa P.H. saaminen ei ollut kasteesta kiinni.
Pyhän Hengen saaminen
Apt. 5: 32. Me olemme kaiken tämän todistajia, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Ap.t.8:
14. Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
Pakanat saavat Pyhän Hengen
Ap.t.10:
44.Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.- Anonyymi
Mutta kasteessa Pyhä Henki on luvattu
Nuokin kohat todistavat että kaste ja Pyhä Henki kuuluvat yhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kasteessa Pyhä Henki on luvattu
Nuokin kohat todistavat että kaste ja Pyhä Henki kuuluvat yhteen.Missä kohtaa "Anonyymi 09.09.2021 19:15" ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa "Anonyymi 09.09.2021 19:15" ?
AP.t 2:38, 1. Kor. 12
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, niin näyttää olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap.t.2:
37. Tämän kuullessaan he SAIVAT pistonSYDÄMEENSÄ, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
38. Pietari vastasi: " KÄÄNTYKÄ, ja OTTAKOON kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän kehotti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta."
"ANTAKAA PELASTAA ITSENNNE ..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap.t.2:
37. Tämän kuullessaan he SAIVAT pistonSYDÄMEENSÄ, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
38. Pietari vastasi: " KÄÄNTYKÄ, ja OTTAKOON kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän kehotti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta."
"ANTAKAA PELASTAA ITSENNNE ..."Ja tuossa on se lupaus, josta Jeesus puhui
Ap 1
":Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: »Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sen lupauksen täyttymistä, mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää.»
Tuo lupaus ei koskenut kastettaa, vaan Pyhän hengen saamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuossa on se lupaus, josta Jeesus puhui
Ap 1
":Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: »Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sen lupauksen täyttymistä, mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää.»
Tuo lupaus ei koskenut kastettaa, vaan Pyhän hengen saamista.Tuo lupaus koski kastetta ja Pyhän Hengen saamista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap 1
Tuo lupaus ei koskenut kastettaa, vaan Pyhän hengen saamista.Pyhän Hengen vuodattamisesta Jeesus puhui tuossa. Pietarin mainitsema lupaus koski parannusta ja kastetta joihin Pyhä Henki liittyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap 1
Tuo lupaus ei koskenut kastettaa, vaan Pyhän hengen saamista.Jeesus mainitse, että Johannes kastei vedellä, Jotenka Jeesus ei viitannut mitään vesikasteeseen, vaan Pyhän Hengen kasteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus mainitse, että Johannes kastei vedellä, Jotenka Jeesus ei viitannut mitään vesikasteeseen, vaan Pyhän Hengen kasteeseen.
Jeesus viittasi Pyhän Hengen vuodattamiseen. Sitä voi kutsua myös Pyhän Hengen kasteeksi.
- Anonyymi
Onko kielilläpuhujilla pyhä henki? Tuksullakin?
https://www.youtube.com/watch?v=hg3q2zelTkI- Anonyymi
Jos ei olisi ei kai olisi puhumaan julkisesti kieliä päästetty?
- Anonyymi
Kokkeli piimää, tuoretta ruisleipää, hapankaalia ja lopuksi kesken käynyttä kiljua.
Jos ei tuolla irtoa pyhä henki, niin sitten ei millään.
Aamen. - Anonyymi
Kraanavedelle hanasta vain pyhän hengen kaste kaikille vauvoillekin...
- Anonyymi
Tai sitten jos isompi ihminen käy suihkussa "otimpa jällen Pyhän Hengen kasteen tuossa..."
Jeesus lupaa Pyhän Hengen kasteen, eikä vesikastetta, jonka jo Johannes antoi.
Ap.t:
4. Kun hän oli yhdessä heidän kanssaan, hän käski heitä sanoen: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa sitä, minkä Isä on luvannut ja minkä olette minulta kuulleet.
5. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhässä Hengessä pian näiden päivien jälkeen."
6. Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät Jeesukselta: "Herra, tänä aikanako sinä palautat ennalleen Israelin valtakunnan?"
7. Hän sanoi heille: "Ei teidän asianne ole tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
8. Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teidän päällenne, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."
Pyhän Hengen saa ne jotka tottelevat Jumalaa:
Ap.t.5:
32. Me olemme kaiken tämän todistajia, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."- Anonyymi
Ei ole kuin yksi kaste, jossa ovat vesi ja Henki.
Johanneksen kaste ei ole uuden liiton kaste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kuin yksi kaste, jossa ovat vesi ja Henki.
Johanneksen kaste ei ole uuden liiton kaste.Miksi valehtelet.
Vesikaste on eri asia kuin Pyhän hengen kaste:
Matt 3
"Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet.
Vesikaste on eri asia kuin Pyhän hengen kaste:
Matt 3
"Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."Tuossa vedellä kastaminen viittaa Johanneksen kasteesen joka oli pelkkää vettä. Kristillisessä kasteessa on vesi ja Henki.
Johanneksen kaste on todellakin eri asia kuin Pyhän Hengen kaste
”Kuinka Oikea Pyhä Henki saadaan?”
Taitaa vähän riippua siitä, mitä kristinuskon suuntausta edustaa?
Useimmat opettavat sen tulevan kasteessa, kalvinistit katsovat sen tulevan Raamattua lukemisen seurauksena henkilökohtaisena kääntymyksenä. Vapaat suunnat sekä helluntailaiset taas saavat sen rukoilemalla ja Hengellisellä täyttymyksen kokemuksen kautta. Lestadiolaiset puolestaan uskovat että vain toinen uskova kristitty voi sen antaa – näin myös uuskarismaattisuudessa saatetaan nähdä.
Luterilainen katekismus puolestaan opettaa näin
”Ennen kuolemaansa Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen omiensa puolustajaksi ja opastajaksi.”
”Ilman eläväksi tekevää Henkeä emme voi uskoa emmekä lähestyä Kristusta. Pakenemme Jumalaa ja käännymme hänestä pois. Pyhä Henki kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän.”
”Pyhän Hengen vaikutuksesta ihminen tulee Jumalan armolahjoista osalliseksi, alkaa rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään.”
Katekismus ”Uskontunnustus”, ”KOLMAS USKONKOHTA”
Nämä perustuvat näihin Raamatun kohtiin:
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Kol. 3:12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
Tuon mukaan Merkkejä siitä, että joku on saanut Pyhän Hengen lahjana ovat siis nuo edellä mainitut ominaisuudet.- Anonyymi
Tuo pitää paikkansa:
"Pakenemme Jumalaa ja käännymme hänestä pois. Pyhä Henki kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän.”
Mitenkähän tuo soveltuu vauvojen kastamiseen? Aukeaakohan kenenkään ymmärrys? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo pitää paikkansa:
"Pakenemme Jumalaa ja käännymme hänestä pois. Pyhä Henki kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän.”
Mitenkähän tuo soveltuu vauvojen kastamiseen? Aukeaakohan kenenkään ymmärrys?Ihan samalla tavalla kuin aikuisenkin kastamieen.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo pitää paikkansa:
Mitenkähän tuo soveltuu vauvojen kastamiseen? Aukeaakohan kenenkään ymmärrys?On vähän eri teologinen kysymys tuo.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
On vähän eri teologinen kysymys tuo.
Ei siihen tarvita mitään teologiaa. Tervejärkinen ihminenkin tajuaa sen, että ihminen pakenee Jumalaa ja kääntyy hänestä pois ja SIIHEN EI VAUVAT KYKENE!
Nuo, jotka tekevät kasteesta itselleen epäjumalan, eivät vaivaudu käyttämään ymmärrystään. - Anonyymi
Se on taas vauvahöpöttäjä asialla ellen erehdy? Vain häneltä tulee noin ääliömäistä tekstiä...
Hänhän laittaa toivonsa järkeen eikä Raamattuun - Anonyymi
Totta: "Tervekjärkinen ihminen tajuaa etä pieni lapsi jos kuka on otollinen kääntymään Jumalan puoleen. "??
Siksiköhän tuollainen etä-lapsi kääntyilee vaunuissaan niin ahkerasti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: "Tervekjärkinen ihminen tajuaa etä pieni lapsi jos kuka on otollinen kääntymään Jumalan puoleen. "??
Siksiköhän tuollainen etä-lapsi kääntyilee vaunuissaan niin ahkerasti?Hyvä että myönsit! Siis lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan.
Siksikö sinua hävettää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on taas vauvahöpöttäjä asialla ellen erehdy? Vain häneltä tulee noin ääliömäistä tekstiä...
Hänhän laittaa toivonsa järkeen eikä RaamattuunIhan oikeassa olet, helppo se on tunnistaa!
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen tarvita mitään teologiaa. Tervejärkinen ihminenkin tajuaa sen, että ihminen pakenee Jumalaa ja kääntyy hänestä pois ja SIIHEN EI VAUVAT KYKENE!
Nuo, jotka tekevät kasteesta itselleen epäjumalan, eivät vaivaudu käyttämään ymmärrystään.Eli kyse oli tästä teologiasta ”Kuinka Oikea Pyhä Henki saadaan?” ja vastasin siihen ”Taitaa vähän riippua siitä, mitä kristinuskon suuntausta edustaa?”
Sitten tuli kysymys ”Anonyymi” 13.09.2021 11:19 ”Mitenkähän tuo soveltuu vauvojen kastamiseen?”
”Ei siihen tarvita mitään teologiaa.”
Kyllä, tämä on mitä suurimmassa määrin teologiaa. Eli miten kaste ja Pyhä Henki liittyvät toisiinsa. Tästä on siis erilaisia näkemyksiä.
”Nuo, jotka tekevät kasteesta itselleen epäjumalan, eivät vaivaudu käyttämään ymmärrystään.”
No, tämä kaste kysymys on satojen vuosien kiistan aihe. Milloin ja kuka sen saa tehdä, millaisessa tilanteessa ja minkä ikäisenä. Osa liittää Pyhän Hengen vahvasti tähän kasteeseen osa taas katsoo, että se liittyy siihen löyhästi.
- Anonyymi
”Kuinka Oikea Pyhä Henki saadaan?”
Kun ihminen tulee uskoon Jeesukseen, niin upotuksessa eli apostolisessa kasteessa hän saa Pyhän Hengen, joka sitten alkaa kasvattamaan uutta uskovaa kohti Kristuksen täyteyttä. Mitä kuitenkaan ei aina saavuteta eliniänkään aikana, mutta pelastus on varma ja Kristuksen tunteminen sitten täydellistyy vasta taivaassa.
Sitten kullekin uskovalle Pyhä Henki suo jonkun armolahjan, johon hän on valmis sitä varten että voi enemmän palvella ihmisiä tai seurakuntaa.
Kolmanneksi uskova saa erityisen Pyhän Hengen kasteen jotain palvelustehtävää varten Kristuksen seurakunnassa.
Neljänneksi Pyhä Henki opettaa koko ajan uskovaa ymmärtämään yhä enemmän Jumalan Sanaa ja Jumalan tahtoa hänen elämässään. Ensin uskova tarvitsee lapsen tavoin maitoruokaa ja kun sitten kasvaa vähitellen kohti aikuisuutta uskonelämässä, niin myös yhä vahvempaa ruokaa.
Tavoitteena on suurempi palvelualttius seurakunnassa ja kohti Jumalan ja Jeesuksen suurempaa tuntemusta.
Tässä noin äärilyhennetyssä muodossa Pyhän Hengen työtä.
PS. Muuten eilen tuli RadioDein TMV-ohjelmassa erään kirkon papin hyvää opetusta ratkaisukristillisyydestä, mikä kaikessa lyhykäisyydessään meni tyyliin, että ratkaisu seurata Jeesusta tapahtuu Jumalan ensin valmistaessa ihmisen kohti Jumalkaipuuta ja sitten kuultuaan Jeesuksen kutsua hän ei voi mitenkään vastustaa tätä kutsua, vaan lähtee seuraamaan Jeesusta eli alkaa uskomaan elävällä tavalla Jeesukseen. Jumala siis vetää ihmisen kohti ratkaisua seurata Jeesusta, kun kutsun armonmeressä hän ei voi enää vastustaa tätä Jumalan kutsua. Näinhän kävi myös Jeesuksen opetuslapsille, kutsun voiman täytyi olla suunnaton, koska HETI jättivät työnsä siihen paikkaan ja lähtivät seuraamaan Jeesusta. Tänäänkin Jeesus toimii samalla tavalla kutsuen valittujaan oman valintansa mukaan.- Anonyymi
Joko vääritelet koko jutun tahallasi tai et ole lukenut evankeliumeita, tai et edes tiedä Jeesuksen opettaneen taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle , eikä syntien valtakunnan tai et edes tiedä, että Kristus-kultti on Paavalin itsensä tekemä, jossa tämä käyttää Jeesusta uhrilahjana tosi Jumalan hahmona, joka kirotaan ristille ja menee helvettiin?! Ootte te syvältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko vääritelet koko jutun tahallasi tai et ole lukenut evankeliumeita, tai et edes tiedä Jeesuksen opettaneen taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle , eikä syntien valtakunnan tai et edes tiedä, että Kristus-kultti on Paavalin itsensä tekemä, jossa tämä käyttää Jeesusta uhrilahjana tosi Jumalan hahmona, joka kirotaan ristille ja menee helvettiin?! Ootte te syvältä.
Ohhoh!!
" että Kristus-kultti on Paavalin itsensä tekemä, jossa tämä käyttää Jeesusta uhrilahjana tosi Jumalan hahmona, joka kirotaan ristille ja menee helvettiin????
Noinko uudestikastajat opetttavat??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohhoh!!
" että Kristus-kultti on Paavalin itsensä tekemä, jossa tämä käyttää Jeesusta uhrilahjana tosi Jumalan hahmona, joka kirotaan ristille ja menee helvettiin????
Noinko uudestikastajat opetttavat???Ei, vaan noin opettaa Paavali Raamatun mukaan ja se on myös tärkeissä kristinuskon uskontunnustuksissa. Tässä faktat.
1.Korinttolaiskirje, Paavali kertoo tehneensä kristuskultin:
<<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<
Käytetään uhrilahjana tosi Jumalan hahmossa, selittää Augsburgin tunnustus, luterilaisuuden tärkein tunnustus:
<<KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI...''
Ristille kiroaminen Paavalin sanoin:
Gal.<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<
Helvettiin meno Athanasioksen tunnustus, kristinuskon kolminaisuusopin perusta:
<<Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin<<
Pelastuksesta en tiedä, kun sitä ei löydy mistään. Puuttuiko jotakin vielä? "...ihminen tulee uskoon Jeesukseen, niin upotuksessa eli apostolisessa kasteessa hän saa Pyhän Hengen..."
Tämä on yksi teologinen tulkinta asiasta.
”…kaikessa lyhykäisyydessään meni tyyliin, että ratkaisu seurata Jeesusta tapahtuu Jumalan ensin valmistaessa ihmisen kohti Jumalkaipuuta ja sitten kuultuaan Jeesuksen kutsua hän ei voi mitenkään vastustaa tätä kutsua, vaan lähtee seuraamaan Jeesusta…”
Eli tuossa Jumala tekee ratkaisun ja ihminen sitten joko ottaa vastaan tai hylkää tuon kutsun. Jumala tosin kutsuu pitkämielisesti, saa siis monta tilaisuutta ottaa uskon vastaan.
Itse ei tarvitse tehdä ”ratkaisuja”.
- Anonyymi
Ja taas putsataan tästä pois kaikki valehtelijat ja väärintekijä. Tapahtui vuonna 53 - Paavalin kirjeethän ovat vasta alkaen vuodesta 50.
Apt. <<19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."<<
Ja Jeesuksen ylösnousemus Paavalin tarinan mukaan on 'Pyhän hengen vuodatus' yli 20 v aikaisemmin. Kukaan muu ei ole Pyhää henkeä vuodattanut kuin Paavali ja senkin Jeesuksen nimeen, jonka Jeesus Matteuksen evankeliumin 7. luvussa sanoo olevan laittomuuden tekemistä.- Anonyymi
<<Pyhää henkeä ei saada veden avulla, vaan siten, että ihminen tekee parannuksen ja antaa kastaa itsensä. Ja joita Jumala kutsuu!!!<<
Ja kutsuva Jumala on VT:n Jahve, Baal-jumala, saatana, jolle Jeesus oli teurastettuna lampaana uhrilahja puhumansa taivasten valtakunnan Isän hahmossa. Paavali raivasi tieltä Jahven määräämän kilpailijan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Pyhää henkeä ei saada veden avulla, vaan siten, että ihminen tekee parannuksen ja antaa kastaa itsensä. Ja joita Jumala kutsuu!!!<<
Ja kutsuva Jumala on VT:n Jahve, Baal-jumala, saatana, jolle Jeesus oli teurastettuna lampaana uhrilahja puhumansa taivasten valtakunnan Isän hahmossa. Paavali raivasi tieltä Jahven määräämän kilpailijan.<<eilen tuli RadioDein TMV-ohjelmassa erään kirkon PAPIN hyvää opetusta ratkaisuKRISTILLISYYDESTÄ, mikä kaikessa lyhykäisyydessään meni tyyliin, että ratkaisu SEURATA JEESUSTA tapahtuu Jumalan ensin valmistaessa ihmisen kohti Jumalkaipuuta<<
Hänkö ei tiedä, että kristillisyys on Kristuksen seuraamista Paavalin syntiopilla? Jeesus opetti taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, ja Paavali opetti perkaamaan sen pois, koska Jeesus on teurastettu pääsiäisen lampaana, ja tehtiin hänen verellään uusi liitto Jahven kanssa.
Menitköhän itse sotkemaan nyt Jeesuksen ja Kristuksen, eikä kyseinen pappi - olisi outoa ja suorastaan raskautettavaa sekä rikollista, jos hän olisi näin sanonut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<eilen tuli RadioDein TMV-ohjelmassa erään kirkon PAPIN hyvää opetusta ratkaisuKRISTILLISYYDESTÄ, mikä kaikessa lyhykäisyydessään meni tyyliin, että ratkaisu SEURATA JEESUSTA tapahtuu Jumalan ensin valmistaessa ihmisen kohti Jumalkaipuuta<<
Hänkö ei tiedä, että kristillisyys on Kristuksen seuraamista Paavalin syntiopilla? Jeesus opetti taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, ja Paavali opetti perkaamaan sen pois, koska Jeesus on teurastettu pääsiäisen lampaana, ja tehtiin hänen verellään uusi liitto Jahven kanssa.
Menitköhän itse sotkemaan nyt Jeesuksen ja Kristuksen, eikä kyseinen pappi - olisi outoa ja suorastaan raskautettavaa sekä rikollista, jos hän olisi näin sanonut?Jokatapauksessa ylösnousemusta ei tapahtunut ja Jeesus Kristus-hahmona kirottiin ristille ja tunnustuksen mukaan astui helvettiin, ja jäi sinne teidän panttivangiksenne, jonka kuolemaa te ehtoollisella julistatte Paavalin antamin asetussanoin 'sinä yönä, kun Jeesus kavallettiin'. Ja näin Jahve Saatana sai paikan taivaasta, mutta ilmestyskirjan (luku 12) sota taivaassa on alkanut, ja teidän Jumalanne Saatana tulee saamaan sieltä kenkää, joten kypsykää siihen. Te menette helvettiin ja Jeesus vapautuu sieltä, sekä hänen hahmonaan esiintynyt taivasten valtakunnan Isä Jumala.
- Anonyymi
Helluntailaisuus on todella vaarallinen Amerikasta tullut uususkonto ja harhaoppi, josta kannattaa pysyä kaukana.
Paholainen estää heti lapsia saamasta Kristillistä kastetta lupauksinen ja viedä ihminen siten heti lapsesta omaan pesäänsä sidottavaksi valheiden verkkoon ja villitsevien henkien kaadettaviksi ja riepoteltaviksi.- Anonyymi
No ihan sama, koska sen merkin ottaa otsaansa.
- Anonyymi
Pyhän hengen pössyttely on maassamme laitonta, ainakin toistaiseksi. Helppohan se oli Jeesuksen mennä erämaahan
- Anonyymi
keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.
Onko Herra kutsunut jotain vauvaa.- Anonyymi
Ei siinä ikärajoja taida olla
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä ikärajoja taida olla
Kummalisesti kuitenkin aitouskovien kohdalla se ajoittuu jo kypsälle iälle.
- Anonyymi
Kannattaa ruveta ateistiksi, niin ei tarvitse kinastella tällaisesta triviaalista asiasta.
- Anonyymi
Kyllä ateistillekin tekisi hyvää tietää oikeasti, että mitä Raamatussa lukee, eikä vain uskoa uskomalla uskovaisten juttuja, joista ei edes 10 prosenttia osu kohdalleen Raamatun kanssa. Ja perustakin petollisesta ja pettävästä Jumalasta paratiisissa on valhetta - ei ole mitään perisyntiä, johon koko kristinusko perustuu.
- Anonyymi
Jumlan kutsu on eri asia kuin harhaoppisten helluntailaisten kutsut.
Jes. 49:1
Kuulkaa minua, te merensaaret, ja tarkatkaa, kaukaiset kansat. Herra on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka, hamasta äitini helmasta minun nimeni maininnut.
Hellarit ymmärtää se on Jumalan kutsu kun joku linnakundi pyytää ihmisä sinne eteen kaadettavaksi selälleen.- Anonyymi
Onkohan se vauvakasteen vika, kun joku kirjoittaa noin typeriä?
- Anonyymi
Noin kaunista hedelmää se pakollinen vauvakaste aiheuttaa. Eikö sillä vedellä ole mitään vaikutusta ihmisen käyttäytymiseen?
- Anonyymi
"Jes. 49:1
Kuulkaa minua, te merensaaret, ja tarkatkaa, kaukaiset kansat. Herra on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka, hamasta äitini helmasta minun nimeni maininnut."
Itsekin uskon hellarina, että Jumala on valinnut meidät jo äitimme kohdussa!
Room. 9:11
ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden
On suuri etuoikeus olla Jumalan ikioma valittu!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin kaunista hedelmää se pakollinen vauvakaste aiheuttaa. Eikö sillä vedellä ole mitään vaikutusta ihmisen käyttäytymiseen?
Noin sairaitako se uudestikaste saa ihmisen kirjoittamaan? Eikö sillä upottamisella ollut mitään vaikutusta ihmisen käytökseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin sairaitako se uudestikaste saa ihmisen kirjoittamaan? Eikö sillä upottamisella ollut mitään vaikutusta ihmisen käytökseen?
Ei ollut, luterilaisten palstalle se tulee silti !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jes. 49:1
Kuulkaa minua, te merensaaret, ja tarkatkaa, kaukaiset kansat. Herra on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka, hamasta äitini helmasta minun nimeni maininnut."
Itsekin uskon hellarina, että Jumala on valinnut meidät jo äitimme kohdussa!
Room. 9:11
ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden
On suuri etuoikeus olla Jumalan ikioma valittu!!Juu Parham oli varmasti se Jumalan mielen mukainen mies ja oike profeetta perustamaan kristillistä seurakuntaa ja julistamaan sitä ilosanomaa.
Oli ahkera mies, kuului:
-vapaamuurareihin
-Prideen
-KuKluxKlaaniin
-sai syytteen sodomiasta
-perusti ja suunnitteli opinkohdat koko Pentecostalsimille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu Parham oli varmasti se Jumalan mielen mukainen mies ja oike profeetta perustamaan kristillistä seurakuntaa ja julistamaan sitä ilosanomaa.
Oli ahkera mies, kuului:
-vapaamuurareihin
-Prideen
-KuKluxKlaaniin
-sai syytteen sodomiasta
-perusti ja suunnitteli opinkohdat koko Pentecostalsimillese on kyllä erikoista, etteivät helluntailaiset ole kiinnostuneita uskonsa juurista !!
raamatussa Jeesus sanoo:
"jos juuri on hapan, happanee koko taikina! !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut, luterilaisten palstalle se tulee silti !
Onko hauskaa keskustella itsensä kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hauskaa keskustella itsensä kanssa?
Niinkö sinä teet?
- Anonyymi
Parhamin käsistä ei terveenä selviä, on se niin raju tyyppi.
- Anonyymi
Sarvipäiset riehuu villitsevien henkien voimasta uskonlahkoissa puskemassa toisiaan nurin lattialle sekavassa mielentilassa ja sehän on varsin otottolinen tilanne paholaisen lyödä se pedonmerkkinsä ja tunnuslukunsa ihmisen otsaan kun tajunnan taso on siellä lattian tasolla.
- Anonyymi
Siinä taas malliesimerkki vauvakasteen pyhittävästä vaikutuksesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas malliesimerkki vauvakasteen pyhittävästä vaikutuksesta!
Siinä tas malliesimerkki uudestikasteen pyhittävästä vaikutuksesta. Tulee luterilaisten palstalle märisemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tas malliesimerkki uudestikasteen pyhittävästä vaikutuksesta. Tulee luterilaisten palstalle märisemään.
Niin tuntuu tekevän.
- Anonyymi
Alkuseurakunnan aikana kokonaisia perheitä lapsineen kastettiin täyttä päätä helluntailasten valheista riippumatta.
" a little child "
12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä SYNNIT ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
12 I write unto you, little children, because your SINS are forgiven you for his name's sake.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
" a little child "- Anonyymi
Ompas vedenpalvoja taas käyttänyt mielikuvitustaan, kun kuvittelee, että tuossakin puhutaan kasteesta:"Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä SYNNIT ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden."
Joka asiaan he yrittävät tunkea sitä pakollista vauvakastettaan. Synnit saadaan anteeksi vain Jeesuksen nimen voimasta eikä kasteesta!
Ap 10
"10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompas vedenpalvoja taas käyttänyt mielikuvitustaan, kun kuvittelee, että tuossakin puhutaan kasteesta:"Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä SYNNIT ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden."
Joka asiaan he yrittävät tunkea sitä pakollista vauvakastettaan. Synnit saadaan anteeksi vain Jeesuksen nimen voimasta eikä kasteesta!
Ap 10
"10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta"Ompas vedenpalojanoita taas kärttyinen kun Jumlaan Sanaa jaetaan. Synnit saa anteeksi Kristuksen tähden uskon kautta kasteessa. Jeesuksen nimen voima ja kaste eivät ole vastakkaisia vaan kaste on kaste Kristukseen eli juurikin Jeesuksen nimen voimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompas vedenpalojanoita taas kärttyinen kun Jumlaan Sanaa jaetaan. Synnit saa anteeksi Kristuksen tähden uskon kautta kasteessa. Jeesuksen nimen voima ja kaste eivät ole vastakkaisia vaan kaste on kaste Kristukseen eli juurikin Jeesuksen nimen voimaan.
Joo, ja tuo vedenpalvojanoita taita olla taas se sama vauvahöpöttäjä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ja tuo vedenpalvojanoita taita olla taas se sama vauvahöpöttäjä...
Joo sehän se on! :) Muut ei puhu "pakollisesta vauvakasteesta" ikäänkuin vauvoille olisi oma kaste.
Kaste on todella syntien anteeksiantamieksi kuten Pietari opetti. Me uskomme hänen opetuksensa emmelä laita kastetta ja parannusta vastakkain. Vain Kristuksen kalliin veren tähden on syntien anteeksianto, Amen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo sehän se on! :) Muut ei puhu "pakollisesta vauvakasteesta" ikäänkuin vauvoille olisi oma kaste.
Kaste on todella syntien anteeksiantamieksi kuten Pietari opetti. Me uskomme hänen opetuksensa emmelä laita kastetta ja parannusta vastakkain. Vain Kristuksen kalliin veren tähden on syntien anteeksianto, Amen!Juuri noin, Aamen!!!!
- Anonyymi
UUSI LIITTO MINUN VERESSÄNI
Kristillisessä Kasteessa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden ja siitä seuraa HYVÄ OMATUNTO.
Kristillinen Kaste on Uuden Liiton sinetti, jonka sinetin Jumala painaa ihmisen sieluun Kasteessa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,- Anonyymi
Edelleenkään Raamatun mukaan ei Jeesuksen ylösnousemusta ole tapahtunut - sen todistaa Apostolientekojen 19. luku. Ei yhtään paranna nyt tilannetta se, että te valehteletta jatkuvasti.
JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
Kuka on tämä Jumala, koska tosi Jumala on opissanne uhrattu ja se mikä uhrataan lakkaa kokonaan olemasta ja hyödyttämästä ihmistä. Pelastus on tässä opissa, kun perataan pois taivasten valtakunta, niin nyt saa Paavalin sanoin palvella lihalla synnin lakia, ja Lutherin mukaan synnin tekemistä ei merkitä tilille. Se on totta.
Pelastus Paavalin opissa on synnin lain palveleminen lihalla, kun tosi Jumala on uhrattu. Nyt on päästy jo näin pitkälle. Hienoa.
Mutta tuleeko oikeasti tuosta hyvä omatunto?! Kyllä minä olen Paavalin opista sitä mieltä, kuten hän itsekin sanoo, niin Pyhä henki leikkaa sielun irti, ja omatunto on osa sielua, joten ei tässä puhdasta omaatuntoa tietenkään saada, vaan omatunto poistetaan kokonaan. - Anonyymi
Kyllä ja hyvä omatunto tulee siitä että synnit on saatu Kristuksessa anteeksi. Tähän tarvitaan usko Kristukseen ja kaste Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään Raamatun mukaan ei Jeesuksen ylösnousemusta ole tapahtunut - sen todistaa Apostolientekojen 19. luku. Ei yhtään paranna nyt tilannetta se, että te valehteletta jatkuvasti.
JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
Kuka on tämä Jumala, koska tosi Jumala on opissanne uhrattu ja se mikä uhrataan lakkaa kokonaan olemasta ja hyödyttämästä ihmistä. Pelastus on tässä opissa, kun perataan pois taivasten valtakunta, niin nyt saa Paavalin sanoin palvella lihalla synnin lakia, ja Lutherin mukaan synnin tekemistä ei merkitä tilille. Se on totta.
Pelastus Paavalin opissa on synnin lain palveleminen lihalla, kun tosi Jumala on uhrattu. Nyt on päästy jo näin pitkälle. Hienoa.
Mutta tuleeko oikeasti tuosta hyvä omatunto?! Kyllä minä olen Paavalin opista sitä mieltä, kuten hän itsekin sanoo, niin Pyhä henki leikkaa sielun irti, ja omatunto on osa sielua, joten ei tässä puhdasta omaatuntoa tietenkään saada, vaan omatunto poistetaan kokonaan.<<JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.<<
Toisin sanoen, kun perkasitte Paavalin opilla pois taivasten valtakunnan, vaihdoitte sen synnin valtakuntaan Jeesuksen uhriverellä tosi Jumalana, kun tämä teurastettiin tosi pääsiäisen lampaana, niin teitte kyllä uuden liiton sen tahon kanssa, jota Jeesus eläessään vastusti, mutta te poistitte samalla myös omantuntonne. Ei tietenkään niin, että liitto olisi ollut 'hyvä omastatunto'.
Tähän Paavalin päättämään operaatioon poistaa sielu kokonaan on hyvä perustelut sieltä 2000 vuoden takaa Filon Alexandrialaisen opista. Hetkinen niin etsin sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.<<
Toisin sanoen, kun perkasitte Paavalin opilla pois taivasten valtakunnan, vaihdoitte sen synnin valtakuntaan Jeesuksen uhriverellä tosi Jumalana, kun tämä teurastettiin tosi pääsiäisen lampaana, niin teitte kyllä uuden liiton sen tahon kanssa, jota Jeesus eläessään vastusti, mutta te poistitte samalla myös omantuntonne. Ei tietenkään niin, että liitto olisi ollut 'hyvä omastatunto'.
Tähän Paavalin päättämään operaatioon poistaa sielu kokonaan on hyvä perustelut sieltä 2000 vuoden takaa Filon Alexandrialaisen opista. Hetkinen niin etsin sen." Filon lainasi eeppistä runoutta tai viittasi runojen sisältöön usein. Hän oli myös hyvin perehtynyt kreikkalaiseen filosofiaan. Hän katsoi, että totuus voidaan ymmärtää vain opiskelemalla ensyklopedisia tieteitä. Jumalan ja maailman, ikuisen ja rajallisen, välillä vallitseva dualistinen kontrasti esiintyy sekä platonismissa että uuspythagoralaisuudessa. Stoalaisuuden vaikutus näkyy ilmiselvästi opissa Jumalasta aikaansaavana syynä ja ajatuksessa jumalallisesta järjestä, joka on läsnä maailmassa ja josta jumalan voimat leviävät koko maailmaan. Nämä monet kreikkalaisen filosofian opit yhdistyvät opissa Logoksesta."
Varsinkin tuo loppuosa vastaa nyt meidän tietämää tietoisuuden yhtenäiskenttää ja Jumalan voimaa, joka leviää koko maailmaan ja on se läsnäoleva jumalallinen - ylimaallinen äly, sanoo tiede - ja aikaansaava voima/syy maailmassa.
Kuten kvanttifyysikko on todennut:
<<Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia. Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma."
Koitan poimia tuosta Filon ajattelusta sitä pääpointtia.
'Filon jakaa ihmisen sieluun ja fyysiseen ruumiseen. Fyysinen ruumis on sielun asunto aistien kautta, ja vaarana on se, että sielu näiden aistien kautta omistautuu liikaa nautinnoille, mikä lopulta johtaa sietämättömään elämään ja tyhjyyden tunteeseen.
Sielu on ärtynyt, irrationaalisten (järjenvastaisten) impulssien kiihottama ja levoton, jolloin sisäinen tyhjyys tuottaa jatkuvaa halua, toteaa Filon. Ja tähän juuri Luther sanoo, että Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän niin, että kaikki se on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa, ja jotta tämä sielun ärtymys poistuu ja samalla voidaan jatkaa tätä omaatuntoa ärsyttävää toimintaa, on koko sielu poistettava ja omatunto sen mukana.
Filonin mukaan lopputuloksena on moraalisen halpamaisuuden tila, velvollisuuden tunteet katoaminen ja sielun korruptoituminen. Ei ole yhtään ehjää sielun osaa, joka voisi enää parantaa kokonaisuuden. Seurauksena hän näkee täydellisen tietämättömyyden ja arvostelukykyn menettämisen, jolloin kaikki maalliset arvot nousevat henkisiä arvoja tärkeämmiksi kuten raha, ja ne alkavat johtaa ihmistä. Ja tässä kohdin pitää muistaa, että tässä opissahan on jopa tavoiteltuna fyysinen ylösnousemus kuoleman jälkeen - voiko enää sen maallisempaa edes ollakaan?!
Filonin mukaan jäljellä olevat älylliset lahjat käytetään enää vain kierouttamalla sanoja ja tuhoamalla totuutta, ja näinhän tässä uskovaisen kanssa on käynyt.
Filonin mukaan pelastus olisi kääntyminen 'hyveiden puoleen', jotka saavutetaan opettamalla ja harjoittelemalla, joskin hän katsoo moraalin olevan ennen hyveitä, joten hyve saavutetaan ikään kuin kypsyvä hedelmä, eikä vain kovan työn tuloksena, ja näinhän Jeesus opettaa myös.
" Eedenin puutarha oli Filonille "Jumalan viisaus" ja myös "Jumalan Logos" ja "hyve". Perustavin hyve oli hyvyys, ja siitä seurasivat neljä kardinaalihyvettä — käytännöllinen viisaus, rohkeus, oikeamielisyys ja kohtuullisuus." Tämä kohta on mielenkiintoinen Filonilla - tässä vaiheessahan siellä Eedenin puurhassa ei olekaan Paavalin oppiin perustuvaa pahuutta Saatanan muodossa ja perisyntinä, johon perustuen hän oman syntioppinsa Jeesuksen käyttämisellä uhrina tekee Kristus-evankeliumillaan.
Filon etsi uskonnosta kaiken etiikan ja moraalin perustaa. Tämä vastaa mielestäni täysin myös sitä mitä ovat Jeesuksen opetukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Filon lainasi eeppistä runoutta tai viittasi runojen sisältöön usein. Hän oli myös hyvin perehtynyt kreikkalaiseen filosofiaan. Hän katsoi, että totuus voidaan ymmärtää vain opiskelemalla ensyklopedisia tieteitä. Jumalan ja maailman, ikuisen ja rajallisen, välillä vallitseva dualistinen kontrasti esiintyy sekä platonismissa että uuspythagoralaisuudessa. Stoalaisuuden vaikutus näkyy ilmiselvästi opissa Jumalasta aikaansaavana syynä ja ajatuksessa jumalallisesta järjestä, joka on läsnä maailmassa ja josta jumalan voimat leviävät koko maailmaan. Nämä monet kreikkalaisen filosofian opit yhdistyvät opissa Logoksesta."
Varsinkin tuo loppuosa vastaa nyt meidän tietämää tietoisuuden yhtenäiskenttää ja Jumalan voimaa, joka leviää koko maailmaan ja on se läsnäoleva jumalallinen - ylimaallinen äly, sanoo tiede - ja aikaansaava voima/syy maailmassa.
Kuten kvanttifyysikko on todennut:
<<Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia. Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma."
Koitan poimia tuosta Filon ajattelusta sitä pääpointtia.
'Filon jakaa ihmisen sieluun ja fyysiseen ruumiseen. Fyysinen ruumis on sielun asunto aistien kautta, ja vaarana on se, että sielu näiden aistien kautta omistautuu liikaa nautinnoille, mikä lopulta johtaa sietämättömään elämään ja tyhjyyden tunteeseen.
Sielu on ärtynyt, irrationaalisten (järjenvastaisten) impulssien kiihottama ja levoton, jolloin sisäinen tyhjyys tuottaa jatkuvaa halua, toteaa Filon. Ja tähän juuri Luther sanoo, että Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän niin, että kaikki se on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa, ja jotta tämä sielun ärtymys poistuu ja samalla voidaan jatkaa tätä omaatuntoa ärsyttävää toimintaa, on koko sielu poistettava ja omatunto sen mukana.
Filonin mukaan lopputuloksena on moraalisen halpamaisuuden tila, velvollisuuden tunteet katoaminen ja sielun korruptoituminen. Ei ole yhtään ehjää sielun osaa, joka voisi enää parantaa kokonaisuuden. Seurauksena hän näkee täydellisen tietämättömyyden ja arvostelukykyn menettämisen, jolloin kaikki maalliset arvot nousevat henkisiä arvoja tärkeämmiksi kuten raha, ja ne alkavat johtaa ihmistä. Ja tässä kohdin pitää muistaa, että tässä opissahan on jopa tavoiteltuna fyysinen ylösnousemus kuoleman jälkeen - voiko enää sen maallisempaa edes ollakaan?!
Filonin mukaan jäljellä olevat älylliset lahjat käytetään enää vain kierouttamalla sanoja ja tuhoamalla totuutta, ja näinhän tässä uskovaisen kanssa on käynyt.
Filonin mukaan pelastus olisi kääntyminen 'hyveiden puoleen', jotka saavutetaan opettamalla ja harjoittelemalla, joskin hän katsoo moraalin olevan ennen hyveitä, joten hyve saavutetaan ikään kuin kypsyvä hedelmä, eikä vain kovan työn tuloksena, ja näinhän Jeesus opettaa myös.
" Eedenin puutarha oli Filonille "Jumalan viisaus" ja myös "Jumalan Logos" ja "hyve". Perustavin hyve oli hyvyys, ja siitä seurasivat neljä kardinaalihyvettä — käytännöllinen viisaus, rohkeus, oikeamielisyys ja kohtuullisuus." Tämä kohta on mielenkiintoinen Filonilla - tässä vaiheessahan siellä Eedenin puurhassa ei olekaan Paavalin oppiin perustuvaa pahuutta Saatanan muodossa ja perisyntinä, johon perustuen hän oman syntioppinsa Jeesuksen käyttämisellä uhrina tekee Kristus-evankeliumillaan.
Filon etsi uskonnosta kaiken etiikan ja moraalin perustaa. Tämä vastaa mielestäni täysin myös sitä mitä ovat Jeesuksen opetukset.Kun kysyin aikaisemmin, että onko ollut ketään muuta ajatteliljaa, joka olisi hahmottanut käsitteen Jumalasta samalla tavalla kuin Jeesus, että kyse on kaikkialla olevasta ja vaikuttavasta voimasta, eikä persoonasta, niin tässähän nyt tuli siihenkin vastaus. Kyllä oli Filon Alexandrialainen ainakin, ja ehkä kreikkalaiset filosofit, joihin wikipediatekstissä viitataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kysyin aikaisemmin, että onko ollut ketään muuta ajatteliljaa, joka olisi hahmottanut käsitteen Jumalasta samalla tavalla kuin Jeesus, että kyse on kaikkialla olevasta ja vaikuttavasta voimasta, eikä persoonasta, niin tässähän nyt tuli siihenkin vastaus. Kyllä oli Filon Alexandrialainen ainakin, ja ehkä kreikkalaiset filosofit, joihin wikipediatekstissä viitataan.
Kysynpähän vaan, että mihin on kadonnut tuo 2000 vuotta sitten ymmärretty viisaus! Minusta tuosta Filoninkin tekstistä ja ajattelusta näkee jo, että miten alas tämän päivän ihminen on järjeltään ja ajattelukyvyiltään vajonnut. Tuossa kohdassa on juuri tuo Paavalin aivokaappaus uskolla, joka on täysin järjetön ja järjenvastainen, mutta hänhän kieltääkin käyttämästä järkeä.
- Anonyymi
Kastaminen lahkon jäseneksi on väärin mutta kastaminen aikuisiällä EI OLE.
Katolinen kirkko on poistanut Raamatusta jakeen (8.37) koska he kastavat innokkaasti lapsia harhaoppinsa mukaan ja ovat saaneet luterilaisen kirkon samaan huijaukseen mukaan.
OIKEA KOHTA. Löytyy Biblia 1776
8:37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
Eli Raamatun mukaan ihmisen voi kastaa vain jos tämä tunnustaa Jeesuksen suullansa todeksi ja vauvat ei tähän pysty. Kun kaksi todistajaa ilmestyvät ahdistuksen aikana niin nämä tulevat julistamaan oikeaa evankeliumia ja näyttämään kohdat jotka Raamatussa ovat väärin mutta sehän ei meitä uskovia auta jotka uskovat pääsevänsä tempauksessa pois.
Lukekaa eri käännöksiä älkääkä uskoko mitä joku muu teille sanoo! - Anonyymi
Aloittaja kirjoitti:
<<<<<<<<<<<<Teitä tämä lupaus tarkoittaa, TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.>>>>>>>>>>>>>>
Aloittaja on jo viisi vuotta yrittänyt väittää, että tuo-" keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu"- tarkoittaa nimenomaan vauvoja eikä muita.
Jos joku aikuinen kuulee Jumalan kutsun ja tulee uskoo ja menee kasteelle, hän on uudestikastaja ja harhaoppinen tuon aloittajan mukaan.
Tuo aloittaja on tietysti itse harhaoppinen ja luterilainen agitaattori. Jumala ei ole koskaan häntä kutsunut.- Anonyymi
Mitähän sinä taas sekoilet: " jos ihminen tulee uskoon ja ottaa kasteen syntien anteeksiantamiseksi"???
Etkö vieläkään tajua, että ihminen saa synnit anteeksi siinä uskoontulossaan. Ei siihen tarvita kastetta:Ap 10
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»
Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa."
Tajuatko, että Pyhä hengen saa ilman kastetta?
Kuultu sana synnyttää uskon ja Pyhä henki tulee uskovaan sydämeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sinä taas sekoilet: " jos ihminen tulee uskoon ja ottaa kasteen syntien anteeksiantamiseksi"???
Etkö vieläkään tajua, että ihminen saa synnit anteeksi siinä uskoontulossaan. Ei siihen tarvita kastetta:Ap 10
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»
Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa."
Tajuatko, että Pyhä hengen saa ilman kastetta?
Kuultu sana synnyttää uskon ja Pyhä henki tulee uskovaan sydämeen.Mitä SINÄ taas sekoilet?
Pietari kehotti tekemään parannuksen JA ottamaan kasteen syntien anteeksisaamiseksi.
Molemmat tarvitaan pelastukseen ja syntien anteeksiantoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä SINÄ taas sekoilet?
Pietari kehotti tekemään parannuksen JA ottamaan kasteen syntien anteeksisaamiseksi.
Molemmat tarvitaan pelastukseen ja syntien anteeksiantoon.Taidat olla sokaistunut tuohon kasteoppiisi, kun et tajua, että kasteella ei ole mitään tekemistä syntien anteeksisaamisen kanssa! Sitkeä inttäjä sinä ainakin olet.
Etkö usko edes Jeesuksen sanoja miehelle, joka uskoi häneen:
"Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi"
Sinä olisit lisännyt siihen kasteen!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla sokaistunut tuohon kasteoppiisi, kun et tajua, että kasteella ei ole mitään tekemistä syntien anteeksisaamisen kanssa! Sitkeä inttäjä sinä ainakin olet.
Etkö usko edes Jeesuksen sanoja miehelle, joka uskoi häneen:
"Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi"
Sinä olisit lisännyt siihen kasteen!!!Taidat olal sokea kun Pietari liitti sekä parannuksen että kasteen syntien anteekiantoon. Sen näkee jokainen lukutaitoinen.
Jeeus puhui halvaantuneella ennen katekäskyn antamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olal sokea kun Pietari liitti sekä parannuksen että kasteen syntien anteekiantoon. Sen näkee jokainen lukutaitoinen.
Jeeus puhui halvaantuneella ennen katekäskyn antamista.Kun Jeesuksesta osaton ihminen tulee synnintuntoon niin pitääkö hänelle sanoa:
"tee parannus synten anteeksantamiseksi niin saat Pyhän Hengen. Sen jälkeen ota kaste"
VAI
"tee parannus ja ota kaste syntien anteeksiantamiseksi niin saat Pyhän Hengen"
Siinäpä sitä miettimistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Jeesuksesta osaton ihminen tulee synnintuntoon niin pitääkö hänelle sanoa:
"tee parannus synten anteeksantamiseksi niin saat Pyhän Hengen. Sen jälkeen ota kaste"
VAI
Siinäpä sitä miettimistä." Sen näkee jokainen lukutaitoinen."
Sinä et taida ollakkaan lukutaitoinen, kun ymmärrä, mitä Raamattuun on kirjoitettu:
ap 10
""Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»
Ota ne kastelasit pois silmiltäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Sen näkee jokainen lukutaitoinen."
Sinä et taida ollakkaan lukutaitoinen, kun ymmärrä, mitä Raamattuun on kirjoitettu:
ap 10
""Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»
Ota ne kastelasit pois silmiltäsi.Kukaan ei ole väittänyt ettei Jeessuken nimen tähden saada syntejä anteeksi uskon kautta mutta sinä jätät kasteen pois vaikka Raamattu liittää sen selvästi asiaan, minkä näkee jokainen lukutaitoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänyt ettei Jeessuken nimen tähden saada syntejä anteeksi uskon kautta mutta sinä jätät kasteen pois vaikka Raamattu liittää sen selvästi asiaan, minkä näkee jokainen lukutaitoinen.
Ihan turha tuon uudestikastajan tulla luterilaisten palstalle märisemään ja siteeraaman jaetta jossa usko ja syntien anteeksianto liitetään toisiinsa koska kukaan ei väitä etteikö uskomalla saada syntejä anteeksi.
Hänen oppinsa jossa kaste ei liity mitenkään Jeesukseen ja syntien anteeksiantoon vaan otetaan vasta niiden jälkeen, on täysin epäraamatullinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VAI
Siinäpä sitä miettimistä.Ehdottomasti jälkimmäinen:
Se on se mitä Pietari sanoi. Asiassa ei ole epäselvyyttä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti jälkimmäinen:
Se on se mitä Pietari sanoi. Asiassa ei ole epäselvyyttäTätä minä arvelinkin, Pietaria:
<<1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI koittaa teidän sydämissänne.<<
Kointähti eli Lusifer, Saatana, eli tuo tulee nimenomaan kasteessa Pyhällä hengellä, joka on tietysti pyhä paholaisen palvojille. Ilmeistyskirjan 13 luku, se merkki otsaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti jälkimmäinen:
Se on se mitä Pietari sanoi. Asiassa ei ole epäselvyyttä"tee parannus ja ota kaste syntien anteeksiantamiseksi niin saat Pyhän Hengen"
Kun otat kasteen, saat antaa muiden synnit anteeksi, tälläkö perusteella juuri lestaadiolaiset julistavat toistensa synnit anteeksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun otat kasteen, saat antaa muiden synnit anteeksi, tälläkö perusteella juuri lestaadiolaiset julistavat toistensa synnit anteeksi?<<niin saat Pyhän Hengen<<
Hyvä Luoja, ja pääset itse paholaiseksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun otat kasteen, saat antaa muiden synnit anteeksi, tälläkö perusteella juuri lestaadiolaiset julistavat toistensa synnit anteeksi?Eivät tuolla perusteella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<niin saat Pyhän Hengen<<
Hyvä Luoja, ja pääset itse paholaiseksi!<<Liike (lestadiolaisuus) on opillisten erimielisyyksien takia jakaantunut yli kolmeenkymmeneen osaan, joista nykyisin toimii noin 16–19; Suomessa niistä on toiminut yli kaksikymmentä. Nykyään Suomessa toimii noin 7–9 lestadiolaisuuden haaraa. Merkittäviä pääsuuntauksia on kuitenkin vain kolme, joihin kuuluu noin 90 prosenttia lestadiolaisista.
PERISYNTIOPIN tähden näkemykseen lapsen uskosta ja lapsen todellisesta syntisyydestä on lestadiolaisuuden keskellä monia eri sovellutuksia myös liikkeiden sisällä. Kasteen ja ehtoollisen merkityksen oppikäsityksissään lestadiolaiset katsovat olevan luterilaisuuden mukaisia.[4][5][6]
Yhteistä eri suuntien opetukselle on parannuksen ja armon korostaminen, ero Pyhän Hengen saaneiden uskovien ja ei-uskovien välillä sekä opetus siitä, että SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEN VALTA ON KAIKILLA OIKEIN USKOMASSA OLEVILLE.. Tämä synninpäästö julistetaan yleensä sanoilla: ”Kaikki synnit anteeksi JEESUKSEN NIMESSÄ ja veressä”.<<
Luomiskertomuksessa ei ole mitään perisyntiä ja Matteuksen evankeliumin 7. luvussa se mikä tehdään Jeesuksen nimeen on laittomuuden tekemistä Jeesuksen itsensä mukaan. Mutta nyt ymmärrän mihin pyhä henki -termi liittyy ja käytännössä se on paha henki, jolla voidaan oikeuttaa ja antaa anteeksi muiden pahan tekeminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Liike (lestadiolaisuus) on opillisten erimielisyyksien takia jakaantunut yli kolmeenkymmeneen osaan, joista nykyisin toimii noin 16–19; Suomessa niistä on toiminut yli kaksikymmentä. Nykyään Suomessa toimii noin 7–9 lestadiolaisuuden haaraa. Merkittäviä pääsuuntauksia on kuitenkin vain kolme, joihin kuuluu noin 90 prosenttia lestadiolaisista.
PERISYNTIOPIN tähden näkemykseen lapsen uskosta ja lapsen todellisesta syntisyydestä on lestadiolaisuuden keskellä monia eri sovellutuksia myös liikkeiden sisällä. Kasteen ja ehtoollisen merkityksen oppikäsityksissään lestadiolaiset katsovat olevan luterilaisuuden mukaisia.[4][5][6]
Yhteistä eri suuntien opetukselle on parannuksen ja armon korostaminen, ero Pyhän Hengen saaneiden uskovien ja ei-uskovien välillä sekä opetus siitä, että SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEN VALTA ON KAIKILLA OIKEIN USKOMASSA OLEVILLE.. Tämä synninpäästö julistetaan yleensä sanoilla: ”Kaikki synnit anteeksi JEESUKSEN NIMESSÄ ja veressä”.<<
Luomiskertomuksessa ei ole mitään perisyntiä ja Matteuksen evankeliumin 7. luvussa se mikä tehdään Jeesuksen nimeen on laittomuuden tekemistä Jeesuksen itsensä mukaan. Mutta nyt ymmärrän mihin pyhä henki -termi liittyy ja käytännössä se on paha henki, jolla voidaan oikeuttaa ja antaa anteeksi muiden pahan tekeminen.1.Pietarin kirje:
<<3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Pietarin kirje:
<<3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta<<Roomalaiskirje:
<<6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan<<
Edelleenkään Raamatun mukaan mitään ylösnousemusta ei tapahtunut. Anonyymi kirjoitti:
VAI
Siinäpä sitä miettimistä."...niin saat Pyhän Hengen..."
Tuo kuulostaa lähinnä verkkokauppojen markkinoinnilta.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
"...niin saat Pyhän Hengen..."
Tuo kuulostaa lähinnä verkkokauppojen markkinoinnilta.onko raamatun Sana "verkkokauppaa" !!
"Tehkää parannus, ja ottakoon kukin teistä KASTEEN, syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN
te saatte Pyhän Hengen lahjan"
Apt: 2: 38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko raamatun Sana "verkkokauppaa" !!
"Tehkää parannus, ja ottakoon kukin teistä KASTEEN, syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN
Apt: 2: 38Olen mummon kanssa samaa mieltä. Tuollainen automaattinen syntienanteeksisaaminen ei sovi Raamatun oppiin, vaan Jeesus korostaa aina ihmisen omaa valintaa. Vesitipan avulla kukaan ei saa syntejä anteeksi, vaan se vaatii parannuksen teon. Kukaan ulkopuolinen ei voi pelastaa toista, ei edes vauvaansa, vaan jokaisen on tehtävä henkilökohtainen valinta.
Tuo kohtakin vahvistaa, että Pyhän hengen saaminen on eri asia kuin kaste:
""Tehkää parannus, ja ottakoon kukin teistä KASTEEN, syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN
Pyhän hengen saaminenkaan ei ole mikään automatio jonkun seremonian seurakusena, vaan sekin vaatii mielenmuutoksen ja rukoilemisen ja anomisen Jumalalta.
Pietari puhuu tuossa VERTAUSKUVASTA:
".Pietarin kirje:
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena -...."
Eli vesi "pelasti" vain ne, jotka uskoivat Nooan saarnan. Ne jotka eivät uskoneet, hukkuivat. Samoin käy sille, joka luottaa kasteen "pelastavaan" voimaan, ilman uskoontuloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen mummon kanssa samaa mieltä. Tuollainen automaattinen syntienanteeksisaaminen ei sovi Raamatun oppiin, vaan Jeesus korostaa aina ihmisen omaa valintaa. Vesitipan avulla kukaan ei saa syntejä anteeksi, vaan se vaatii parannuksen teon. Kukaan ulkopuolinen ei voi pelastaa toista, ei edes vauvaansa, vaan jokaisen on tehtävä henkilökohtainen valinta.
""Tehkää parannus, ja ottakoon kukin teistä KASTEEN, syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN
Pyhän hengen saaminenkaan ei ole mikään automatio jonkun seremonian seurakusena, vaan sekin vaatii mielenmuutoksen ja rukoilemisen ja anomisen Jumalalta.
".Pietarin kirje:
Eli vesi "pelasti" vain ne, jotka uskoivat Nooan saarnan. Ne jotka eivät uskoneet, hukkuivat. Samoin käy sille, joka luottaa kasteen "pelastavaan" voimaan, ilman uskoontuloa."vertauskuva"
on kuten Vanhan liitona aikana oli : "ympärileikkaus" > Jumalan tekemä Liitto,
"Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja NIIN minun LIITTONI
on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitokasi"
1 Moos: 17: 13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vertauskuva"
on kuten Vanhan liitona aikana oli : "ympärileikkaus" > Jumalan tekemä Liitto,
"Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja NIIN minun LIITTONI
on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitokasi"
1 Moos: 17: 13Vauvojen kaste kuuluu todella vanhaan liittoon mutta uudessa liitossa ei ole mitään pakollista seremoniaa, vaan kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen. Jeesus sanoi:
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja seuratkoon minua." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvojen kaste kuuluu todella vanhaan liittoon mutta uudessa liitossa ei ole mitään pakollista seremoniaa, vaan kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen. Jeesus sanoi:
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja seuratkoon minua."Se mitä Jeesus sanoi, ei kuulu teidän punomaan 'uuteen liittoon', koska se tehtiin Jeesuksen verellä surmaamalla hänet itsensä jumalanpilkasta. Jeesus vastusti Jahvea ja Mooseksen lakia sekä uhrikulttia ja Mooseksen rituaaleja. Te teette tuon liiton purkamalla pois taivasten valtakunnan ja vaihtamalla se synnin valtakunnaksi valheellisella paratiisitarinalla petollisesta Jumalasta, jossa te käytätte vain Jeesuksen nimeä hyväksi.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
"...niin saat Pyhän Hengen..."
Tuo kuulostaa lähinnä verkkokauppojen markkinoinnilta.Mikä muu kristinusko Raamatun mukaan on kuin silloisten 'verkkokauppojen markkinointi', kun se luotiin syntioppina kristityille perkaamalla pois taivasten valtakunta ja vaihtamalla se synnin valtakunnaksi, niin saa palvella Paavalin sanoin lihalla synnin lakia (Room.7)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen mummon kanssa samaa mieltä. Tuollainen automaattinen syntienanteeksisaaminen ei sovi Raamatun oppiin, vaan Jeesus korostaa aina ihmisen omaa valintaa. Vesitipan avulla kukaan ei saa syntejä anteeksi, vaan se vaatii parannuksen teon. Kukaan ulkopuolinen ei voi pelastaa toista, ei edes vauvaansa, vaan jokaisen on tehtävä henkilökohtainen valinta.
".Pietarin kirje:
Eli vesi "pelasti" vain ne, jotka uskoivat Nooan saarnan. Ne jotka eivät uskoneet, hukkuivat. Samoin käy sille, joka luottaa kasteen "pelastavaan" voimaan, ilman uskoontuloa.<<Kukaan ulkopuolinen ei voi pelastaa toista, ei edes vauvaansa, vaan jokaisen on tehtävä henkilökohtainen valinta.<<
Miksi pitää pelastaa pois taivasten valtakunnasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä muu kristinusko Raamatun mukaan on kuin silloisten 'verkkokauppojen markkinointi', kun se luotiin syntioppina kristityille perkaamalla pois taivasten valtakunta ja vaihtamalla se synnin valtakunnaksi, niin saa palvella Paavalin sanoin lihalla synnin lakia (Room.7)?
1.Pietarin kirje:
<<3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Pietarin kirje:
<<3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta<<Mikä muu tämä on kuin halpahintainen verkkokauppatarjous laveasta tiestä, jossa ei itse tarvitse vastata teoistaan?! Ja tarjouksena se ei pidä yhtään sen enempää paikkaansa kuin halpahintaiset verkkokauppatarjouksetkaan, koska Raamatun mukaan mitään ylösnousemusta ei tapahtunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvojen kaste kuuluu todella vanhaan liittoon mutta uudessa liitossa ei ole mitään pakollista seremoniaa, vaan kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen. Jeesus sanoi:
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja seuratkoon minua."Ei kuulu kaste vanhaan liittoon vaan uuteen liittoin. Uusi liitto ei perustu ihmisen vapaaehtoisuuteen vaan Kristuksen täytettyyn työhön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä muu tämä on kuin halpahintainen verkkokauppatarjous laveasta tiestä, jossa ei itse tarvitse vastata teoistaan?! Ja tarjouksena se ei pidä yhtään sen enempää paikkaansa kuin halpahintaiset verkkokauppatarjouksetkaan, koska Raamatun mukaan mitään ylösnousemusta ei tapahtunut.
Ja tarjouksen tekijä on Paavali keksimällään tarinalla Saatanasta Jumalan paratiisissa houkuttelemassa viatonta ihmistä syntiin Jumalan luvalla.
Uskovaiset sanovat, ettei taivaaseen pääse mitään epäpyhää, mutta silti vastoin luomiskertomuksen Jumalan omia sanoja ihmisestä, joka tuli tiedon kautta jopa jumalien kaltaiseksi, he uskovat Jumalan päästäneen Saatanan paratiisiin houkuttelemaan viatonta omaksi kuvakseen luomaansa ihmistä! Ja tarjouksena on, että saat puhtaan omantunnon, kun uskot tämän vaikka teet mitä tahansa.
Jos missä, niin tässä kohdassa jo vaihdetaan puolta ja perataan pois taivasten valtakunta uskomalla tähän väitteeseen, ja siirrytään saatanan ja synnin valtakunnan puolelle Raamatun tarinan mukaan.
Ja tämän paljastaa Apostolien tekojen 19 luku, jonka tapahtumien kerrotaan historiallisesti olleen vuonna 53, jolloin opetuslapset eivät olleet vielä edes kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan, kun Paavali kastoi heidät Pyhällä hengellä Jeesuksen nimeen ensimmäisen kerran. Tämä tarina kumoaa täysin väitetyn helluntain Pyhän hengen vuodatuksen pian Jeesuksen kuoleman jälkeen, jolloin mitään ylösnousemustakaan ei tapahtunut.
Vastaavasti Matteuksen evankeliumin 7. luku kertoo Jeesuksen sanoin, että se mikä tehdään hänen nimeensä on laittomuuden tekemistä, joten koko kristinusko petollisella ja valheellisella tarinalla Jumalan paratiisista, jossa Jeesusta käytetään teurastettuna uhrilampaana tosi Jumalana ja uutena liittona Jahven kanssa Jeesuksen nimeen on laittomuuden tekemistä.
<<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<
Miten viisaasta olikaan suojata ihmiseltä 'ikuinen elämä', kun tämä tuli tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi, mutta ei erottanut Raamatun tarinasta edes Jumalaa Saatanasta, vaan tarttui halpahintaiseen markkinatarjoukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Kukaan ulkopuolinen ei voi pelastaa toista, ei edes vauvaansa, vaan jokaisen on tehtävä henkilökohtainen valinta.<<
Miksi pitää pelastaa pois taivasten valtakunnasta?Totta: "Miksi pitää pelastaa pois taivasten valtakunnasta?"
Lapsi ei tavitse mitään kastetta tai muutakaan pelastusautomaattia, vaan hän on otollinen Jumalalle sellaisenaan: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulu kaste vanhaan liittoon vaan uuteen liittoin. Uusi liitto ei perustu ihmisen vapaaehtoisuuteen vaan Kristuksen täytettyyn työhön.
Mitähän sinä yrität sanoa: " Uusi liitto ei perustu ihmisen vapaaehtoisuuteen vaan Kristuksen täytettyyn työhön."???
Tarkoitako jotain pakkokastetta kuten keskiajalla vai mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: "Miksi pitää pelastaa pois taivasten valtakunnasta?"
Lapsi ei tavitse mitään kastetta tai muutakaan pelastusautomaattia, vaan hän on otollinen Jumalalle sellaisenaan: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."!No, tarvitseeko aikuinen taivasten valtakunnan pois perkaamisen pelastukseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tarvitseeko aikuinen taivasten valtakunnan pois perkaamisen pelastukseksi?
Jeesus opetti:
Matt. <<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen''<<
Paavali kehotti:
1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sinä yrität sanoa: " Uusi liitto ei perustu ihmisen vapaaehtoisuuteen vaan Kristuksen täytettyyn työhön."???
Tarkoitako jotain pakkokastetta kuten keskiajalla vai mitä?<<Mitähän sinä yrität sanoa: " Uusi liitto ei perustu ihmisen vapaaehtoisuuteen vaan Kristuksen täytettyyn työhön."??? Tarkoitako jotain pakkokastetta kuten keskiajalla vai mitä?<<
Ei, vaan hän tarkoittaa juuri mitä edellä lukee. Kun Jeesus on Kristuksena, tosi Jumalana, teurastettu pääsiäisen lampaana. Pääsiäinen on happamattoman leivän juhla, jolloin Jahve määräsi kaikki esikoispojat surmattavaksi itselleen, niin Kristus tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus) - tai puhuttuna Jumalan ainoana esikoispoikana - on uhrilahja pelastamaan kristityt Jahven vihalta, kun tämä määräsi ihmeidentekijän surmattavaksi 5.Moos.13, ja Paavali toteutti tämän määräyksen.
Ja kun tosi Jumala on teurastettu, perataan tietysti pois taivasten valtakunta ja vaihdetaan se synnin valtakunnaksi ja Paavalin sanoin pelastutaan näin palvelemaan lihalla synnin lakia, mutta oletetaan pelastuttavan myös Jahven vihalta, jota Jeesus eläessään vastusti. Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Isä oli Jahven kilpailija, jonka Paavali raivasi tieltä pois Jeesuksen Kristus-hahmona Raamatun tarinan mukaan.
Uhrilammas on Jahven kultin lepyttelyuhri ja ehtoollisella tämä teurastettu lammas sitten syödään Jahven ylipapin ateriana. Paavalin Raamatussa antamin ehtoollisen asetussanoin Jeesus Kristuksena, ja julistetaan Herran kuolemaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: "Miksi pitää pelastaa pois taivasten valtakunnasta?"
Lapsi ei tavitse mitään kastetta tai muutakaan pelastusautomaattia, vaan hän on otollinen Jumalalle sellaisenaan: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."!Lue nyt se seuraavakin jae, jossa Jeesus sanoo, että lapsenkin on jotain otettava vastaan päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,se ei ole hänen omansa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitako jotain pakkokastetta kuten keskiajalla vai mitä?Sitä että uusi liitto perrustuu Kristukseen eikä ihmiseen vaikka te pakkosiunaatte vauvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue nyt se seuraavakin jae, jossa Jeesus sanoo, että lapsenkin on jotain otettava vastaan päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,se ei ole hänen omansa."Kyllä, sekä lapsen että aikuisen on otettava Jumalan valtakunta vastaan. Se joka ei omista Pyhää Henkeä, ei ole Kristuksen oma. Koskee kaikkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue nyt se seuraavakin jae, jossa Jeesus sanoo, että lapsenkin on jotain otettava vastaan päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,se ei ole hänen omansa."<<Lue nyt se seuraavakin jae, jossa Jeesus sanoo, että lapsenkin on jotain otettava vastaan päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan.<<
Jeesuksen opetuksen mukaan taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunta sisäisesti meissä. Paavalin opilla tämä perataan pois, koska eihän Jahven syntioppi mahdu samaan ihmiseen, jossa sisällä olisi Jumalan valtakunta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja seuratkoon minua."koskas ne helluntailaiset , KIELTÄÄ itsensä ??
enempikin, heillä kuulutetaan niitä "omia tekoja", kuin että :
kieltää ITSENSÄ" !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
koskas ne helluntailaiset , KIELTÄÄ itsensä ??
enempikin, heillä kuulutetaan niitä "omia tekoja", kuin että :
kieltää ITSENSÄ" !!Tarkoitatko noilla "omilla teoilla" sitä, kun vanhemmat ja pappi yrittävät pelastaa Jumalan sylissä olevaa vauvaa vesitipan avulla?
Kuka siinä kieltää itsensä? - Anonyymi
Totta.
Pitää olla sairas ihminen kun joka käänteessä alkaa puhumaan vauvoista ja vesitipoista.
Miksihän Raamattu ei missään opeta että vauva on Jumalan sylissä? Jeesushan otti lapset syliinsä, eivät ne siellä olleet valmiina! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Pitää olla sairas ihminen kun joka käänteessä alkaa puhumaan vauvoista ja vesitipoista.
Miksihän Raamattu ei missään opeta että vauva on Jumalan sylissä? Jeesushan otti lapset syliinsä, eivät ne siellä olleet valmiina!Vauvahöpöttäjä bongattu! :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Miksihän Raamattu ei missään opeta että vauva on Jumalan sylissä? Jeesushan otti lapset syliinsä, eivät ne siellä olleet valmiina!" Jeesushan otti lapset syliinsä, eivät ne siellä olleet valmiina!"
Ajatella, että Jeesus otti lapsia syliinsä, vaikka ne ovat luterilaisen opin mukaan perkeleen omia, kastamattomia. Kukahan tässä on erehtynyt? - Anonyymi
Vai pelkää uudestikastaja-intätjä-eksyttäjä näin raamstussa itseään. Sairas tyypp hän on oka joka nai lapsia harva se päivä. Ja on vielä myöntänyt sen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Jeesushan otti lapset syliinsä, eivät ne siellä olleet valmiina!"
Ajatella, että Jeesus otti lapsia syliinsä, vaikka ne ovat luterilaisen opin mukaan perkeleen omia, kastamattomia. Kukahan tässä on erehtynyt?Kastamattomia kaikki koska uuden liiton kastetta ei ollut olemassakaan tuolloin. Syntisiä ja siksi Jeesukselle kelpaavia. Syntisiä varten Jeesus tuli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastamattomia kaikki koska uuden liiton kastetta ei ollut olemassakaan tuolloin. Syntisiä ja siksi Jeesukselle kelpaavia. Syntisiä varten Jeesus tuli
Jännä oppi teillä, kun lapset muuttuivat syntisiksi Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä oppi teillä, kun lapset muuttuivat syntisiksi Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen!
Ei lapset muutu syntiseksi vaan kaikki ihmiset ovat syntisiä ennen ja jälkeen Jeesuksen kuoleman. Vain Jeesus oli synnitön
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä oppi teillä kun ihminen syntyy synnittömänä ! Jeesuksenkin oisi siis voinut Joosef siittää teidän opin mukaan. Koska kaikki ovat valmiiksi autuaisi. Hauska oppi!
Anonyymi kirjoitti:
onko raamatun Sana "verkkokauppaa" !!
Apt: 2: 38"...onko raamatun Sana "verkkokauppaa" !!"
Eiköhän tuo ole sitä, miten ihmiset markkinoivat sitä omaa näkemystään ja lupaavat kaikenlaista, jos vain teet niin tai näin.
- Anonyymi
Jeesus ei vaadi mitään uskontunnustusta ennen kastetta.
Mutta syntisyys pitää tunnustaa ennen kastetta ja että tarvitsee Jumalaa pesemään synnit pois kasteessa.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.- Anonyymi
"Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."
Kristityt ovat kastaneet lapsensa Jumalan lapsiksi jo 2000 vuotta ja tekevät edelleen aina Ihmisen Pojan päivään asti, jolloin toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. - Anonyymi
Eihän missään 'Jumala pese syntejä pois kasteessa' - tehän muututte tällä opilla vasta syntisiksi, kun perkaatte pois taivasten valtakunnan ja vaihdatte sen synnin valtakunnaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän missään 'Jumala pese syntejä pois kasteessa' - tehän muututte tällä opilla vasta syntisiksi, kun perkaatte pois taivasten valtakunnan ja vaihdatte sen synnin valtakunnaksi.
Vakuudeksi vielä Raamatusta ja Pietarihan oli ainoa apostoleista, joka oli Paavalin matkaseurana, totta kai hän tietää parhaiten mitä Paavali opetti.
1.Pietarin kirje:
<<3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta<<
Mutta Raamattu todistaa, ettei mitään ylösnousemusta tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakuudeksi vielä Raamatusta ja Pietarihan oli ainoa apostoleista, joka oli Paavalin matkaseurana, totta kai hän tietää parhaiten mitä Paavali opetti.
1.Pietarin kirje:
<<3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta<<
Mutta Raamattu todistaa, ettei mitään ylösnousemusta tapahtunut.Tässä Pietari todistaa, että Paavalin oppi on valhetta ja vain yritystä ostaa puhdas omatunto valhetarinalla. Pietarihan sanoo 2.kirjeessään, että Paavalin opin seuraaminen on Luciferin seuraamista eli saatanan seuraamista. Siinähän vaihdetaan taivasten valtakunta synnin valtakunnaksi perkaamalla taivasten valtakunta pois, ja muututaan läpeensä syntisiksi, jolloin Paavalin sanoin saa nyt palvella lihalla synnin lakia.
- Anonyymi
<<Jeesus ei vaadi mitään uskontunnustusta ennen kastetta. Mutta syntisyys pitää tunnustaa ennen kastetta<<
Jeesus ei opettanut mitään synnistä, koska sellaista ei ole taivasten valtakunnassa, jossa Jeesuksen opetuksen mukaan elämme Jumalan valtakunnan ollessa sisäisesti meissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Jeesus ei vaadi mitään uskontunnustusta ennen kastetta. Mutta syntisyys pitää tunnustaa ennen kastetta<<
Jeesus ei opettanut mitään synnistä, koska sellaista ei ole taivasten valtakunnassa, jossa Jeesuksen opetuksen mukaan elämme Jumalan valtakunnan ollessa sisäisesti meissä.Synnin valtakunta on Jahven valtakunta, jota Jeesus eläessään vastusti, ja joutui tästä syystä jumalanpilkasta kuolemaantuomituksi. Paavali tekee opillaan Jeesuksen verellä uuden liiton Jahven kanssa, ja te perkaatte pois taivasten valtakunnan ja vaihdatte sen synnin valtakunnaksi ja muututte läpeensä syntisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnin valtakunta on Jahven valtakunta, jota Jeesus eläessään vastusti, ja joutui tästä syystä jumalanpilkasta kuolemaantuomituksi. Paavali tekee opillaan Jeesuksen verellä uuden liiton Jahven kanssa, ja te perkaatte pois taivasten valtakunnan ja vaihdatte sen synnin valtakunnaksi ja muututte läpeensä syntisiksi.
Ja Pietarin, Lutherin ja itse Paavalinkin sekä Raamatun mukaan teillä ei ole mitään pelastusta/armoa tuosta syntiseksi muuttumisesta, kun perkaatte pois taivasten valtakunnan.
Tästä syystä luterilaisuus on 'yksin armosta', jos jostakin syystä salainen Jumala, jollakin salaisella päätöksellä pelastaisi teidät niistä tulenliekeistä, joihin olette Paavalin sanoin matkalla (1.Kor.3:13).
Mutta Luther näki siihen häviävän pienen mahdollisuuden - vain yksin armosta samalla tavalla kuin presidentti armahtaisi elinkautisvangin.
Minä en näe mitään mahdollisuutta, koska te uhraatte tällä opilla tosi Jumalan, ja se mikä uhrataan lakkaa uhrauksen logiikan mukaan kokonaan olemasta ja hyödyttämästä millään tavalla enää ihmistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei opettanut mitään synnistä, koska sellaista ei ole taivasten valtakunnassa, jossa Jeesuksen opetuksen mukaan elämme Jumalan valtakunnan ollessa sisäisesti meissä.Joh. 8:24
Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Pietari todistaa, että Paavalin oppi on valhetta ja vain yritystä ostaa puhdas omatunto valhetarinalla. Pietarihan sanoo 2.kirjeessään, että Paavalin opin seuraaminen on Luciferin seuraamista eli saatanan seuraamista. Siinähän vaihdetaan taivasten valtakunta synnin valtakunnaksi perkaamalla taivasten valtakunta pois, ja muututaan läpeensä syntisiksi, jolloin Paavalin sanoin saa nyt palvella lihalla synnin lakia.
Miksi puhut valhetta? Pietari ei sanonut mitään tuollaista. Pietari ja Paavali palvelivat samaa Jumalaa. Paavalille Jumala antoi uuden näyn ja uudet ohjeet, kun juutalaiset olivat torjuneet Messiaansa. Sen sijaan, että Jeesus olisi palannut jo silloin juutalaisten kuninkaana, sanomaa alettiin nyt levittää meille pakanoille. Sitten, kun meidät kristityt uskovat temmataan pois, Jumala keskittyy taas juutalaisiin, omaan kansaansa. Heitä tuhoutuu vielä suuri määrä, mutta ne, jotka selviytyvät, pelastuvat kaikki, kun he lopulta tajuavat, kuka Jeesus oli. Jeesus palaa, kun he kutsuvat Häntä. Ja me tulemme hänen perässään takaisin maan päälle ja palvelemme Häntä pappeina ja kuninkaina tuhatvuotisen valtakunnan ajan.
- Anonyymi
Pääsääntöisesti pyhähenki saadaan pullosta vodkaa. Valamon luostarissa se tehdään pyhäjuoma itse, munkit tekevät se , eli keittävät viinaa päihteeksi, vaikka kyllähän se myrkkyä on, mutta siitä se pyhähenki tulee.
Mutta ninkuin vihreät syövät kannabista, heroiinia, amtedamiinia, hassista ja marihuanaa ja mitä kaikkea ne syövät, opiumia, niistä tulee se itse saatana ja sehän on syyntakeeton. Kaikkihan tuntevat saatanan ja pyhänhengen.- Anonyymi
Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanoivat: "Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää"
Matt: 11 19
- Anonyymi
Pyhän Hengen lahja saadaan Kristittyjen Pyhässä Kasteessa.
Raamatun mukaan IHMINEN liitetään Pyhässä Kasteessa Kristuksen kuolemattoman ruumiin jäseneksi, ei missään uskoontulossa.
1. Kor. 12:13
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,
ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI
.Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - Anonyymi
Kristillinen kaste ja uskoontulo on eri asioita
Pyhän Hengen lahja saadaan Kristittyjen Pyhässä Kasteessa.
Sen jälkeen kun kasteessa Jumala pesee synnit pois.
Vasta puhdistettuu sieluun voidaan vuodattaa Jumalan Pyhä Henki.
Uutta viiniä ei vuodateta likaisiin vanhoihin leileihin.
Raamatun mukaan IHMINEN liitetään Pyhässä Kasteessa Kristuksen kuolemattoman ruumiin jäseneksi, ei missään uskoontulossa.
1. Kor. 12:13
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,
ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI
Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."
Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle. Eli jotainhan sen lapsenkin on otettava vastaan päästäkseen sisälle sinne Jumalan valtakuntaan tästä maailmasta.
Kyllä lapsikin pitää liittää ja oksastaa pyhässä kasteessa Kristuksen iankaikkisesti elävään ruumiiseen seurakunnan jäseneksi.- Anonyymi
Etkö huomaa, että lapsen oma ottaminen ja ulkopuolisten väkisin tekeminen ovat kasi aivan eri asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö huomaa, että lapsen oma ottaminen ja ulkopuolisten väkisin tekeminen ovat kasi aivan eri asiaa.
Et tajunnut pointtia ollenkaan.
- Anonyymi
<<Eli jotainhan sen lapsenkin on otettava vastaan päästäkseen sisälle sinne Jumalan valtakuntaan tästä maailmasta.<<
Mitäs kun se Jeesus opettikin, että se Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä? Se on meissä, emme me mene sinne. Ja taivasten valtakuntakin on meissä ja meidän ympärillämme hänen sanoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi mitään pitäisi edes tehdä 'ulkopuolelta'. Parempi olisi tuossa tapauksessa olla nimenomaan tekemättä.
- Anonyymi
<<<<<<<Mitäs kun se Jeesus opettikin, että se Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä? Se on meissä, emme me mene sinne. Ja taivasten valtakuntakin on meissä ja meidän ympärillämme hänen sanoin.>>>>>>>>>
Mutta ketä Jeess tarkioitti meillä, eiköhän vain opetuslapsiaan.- Anonyymi
No ei tietenkään, vaan opetti luonnon kokonaisuutta, ihan samaa tiedettä jota nyt kutsutaan tietoisuuden yhtenäiskentäksi, jossa ylimaallinen äly toimii jonkin määrättyjen lakien ja sääntöjen puitteissa. Kaikki mistä materia muodostuu, kuten me ihmisetkin. Ja niiden atomien reagointien kautta luonnon voimina toimii koko Jumalan valtakunta, joka Jeesuksen sanoin tietää jokaisen hiuksenkin päässämme. - Se on meidän sisällämme, meissä, me muodostumme siitä - taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme, siis kaikki luotu, joka koostuu materiasta. Eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa onko uskovainen vai onko ateisti, eikä kyllä kristinuskon kanssakaan, mutta eihän Jeesus ollutkaan mikään kristitty. Kristityt ja uskonto syntyi vasta hänen surmastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tietenkään, vaan opetti luonnon kokonaisuutta, ihan samaa tiedettä jota nyt kutsutaan tietoisuuden yhtenäiskentäksi, jossa ylimaallinen äly toimii jonkin määrättyjen lakien ja sääntöjen puitteissa. Kaikki mistä materia muodostuu, kuten me ihmisetkin. Ja niiden atomien reagointien kautta luonnon voimina toimii koko Jumalan valtakunta, joka Jeesuksen sanoin tietää jokaisen hiuksenkin päässämme. - Se on meidän sisällämme, meissä, me muodostumme siitä - taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme, siis kaikki luotu, joka koostuu materiasta. Eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa onko uskovainen vai onko ateisti, eikä kyllä kristinuskon kanssakaan, mutta eihän Jeesus ollutkaan mikään kristitty. Kristityt ja uskonto syntyi vasta hänen surmastaan.
<<Mutta ketä Jeess tarkioitti meillä, eiköhän vain opetuslapsiaan.<<
Raamatussa Jeesus sanoo tämän kohdan fariseuksille, joten pikemminkin Jeesus sitten - kuten eräs vääräleuka sanoikin - tarkoitti heitä, tosin heillä kyllä on sama syntien valtakunta sisällä kuin kristityilläkin.
Luuk. <<17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Mutta ketä Jeess tarkioitti meillä, eiköhän vain opetuslapsiaan.<<
Raamatussa Jeesus sanoo tämän kohdan fariseuksille, joten pikemminkin Jeesus sitten - kuten eräs vääräleuka sanoikin - tarkoitti heitä, tosin heillä kyllä on sama syntien valtakunta sisällä kuin kristityilläkin.
Luuk. <<17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."<<<<16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.<<
Ja tällaista evankeliumia ei olla vieläkään julistettu. - Anonyymi
Eläissään Jeesus puhalsi omasta Hengestään vain apostoleille. Muiden aika tuli vasta helluntaina, kun he saivat Pyhän Hengen lahjan Kristillisessä kasteessa.
"vedestä ja Hengestä" sanoi Jeesus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläissään Jeesus puhalsi omasta Hengestään vain apostoleille. Muiden aika tuli vasta helluntaina, kun he saivat Pyhän Hengen lahjan Kristillisessä kasteessa.
"vedestä ja Hengestä" sanoi JeesusSamoin pienet lapset saivat Jeesuksen henkeä "kosketus" ja alkoivat uskoa Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin pienet lapset saivat Jeesuksen henkeä "kosketus" ja alkoivat uskoa Jeesukseen.
Pyhän Hengen lahja luvataan antaa ja saadaan Kristillisessä kasteessa, joka on tallella vielä vanhoissa Kristillisissä kirkoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin pienet lapset saivat Jeesuksen henkeä "kosketus" ja alkoivat uskoa Jeesukseen.
Jeesuksen eläissä ei vielä Kristillistä kastetta ollut olemassa.
Nyt kun Jeesus on taivaassa niin tuo Jeesuksen läsnäoleva "kosketus" tapahtuu Kristillisessä kasteessa ja Herran pyhässä ehtoollisessä, jossa Herra Jeesus Kristus on läsnä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen eläissä ei vielä Kristillistä kastetta ollut olemassa.
Nyt kun Jeesus on taivaassa niin tuo Jeesuksen läsnäoleva "kosketus" tapahtuu Kristillisessä kasteessa ja Herran pyhässä ehtoollisessä, jossa Herra Jeesus Kristus on läsnä.aivan.
Kasteessa juurikin mennään Jeesuksen luo:
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette HÄNET päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aivan.
Kasteessa juurikin mennään Jeesuksen luo:
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette HÄNET päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27Voi voi noita kasteenpalvojia. Heillä ei ole kristinuskosta muuta kuin kaste, johon he panevat toivonsa. Siinä he kuvittelevat saavansa kaikki taivaan lahjat. Pakanauskonnoissa on juuri samanlaisia materiaan perustuvia uskomuksia.:
"Pyhän Hengen lahja luvataan antaa ja saadaan Kristillisessä kasteessa,"?????
Pyhän hengen lahjoja ei anneta kasteessa, vaan nöyrässä anomisessa ja rukouksessa, ja Jumala vastaa rukoukseen:
Luuk 11
"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!
Nuo ressukat kuvittelevat Jumalan toimivan veden avulla, mutta Hänen toimintatapansa on toinen, ikäänkuin ilman vettä kuivassa erämaassa ei voisi lainkaan pelastua:
"Henki on se joka eläväksi tekee." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi noita kasteenpalvojia. Heillä ei ole kristinuskosta muuta kuin kaste, johon he panevat toivonsa. Siinä he kuvittelevat saavansa kaikki taivaan lahjat. Pakanauskonnoissa on juuri samanlaisia materiaan perustuvia uskomuksia.:
"Pyhän Hengen lahja luvataan antaa ja saadaan Kristillisessä kasteessa,"?????
Pyhän hengen lahjoja ei anneta kasteessa, vaan nöyrässä anomisessa ja rukouksessa, ja Jumala vastaa rukoukseen:
Luuk 11
"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!
Nuo ressukat kuvittelevat Jumalan toimivan veden avulla, mutta Hänen toimintatapansa on toinen, ikäänkuin ilman vettä kuivassa erämaassa ei voisi lainkaan pelastua:
"Henki on se joka eläväksi tekee."Voi tuota vedenpalvojanoitaa joka ei usko Jumlaan Sanaa! Kaste on luvattu meidde kateessa.
Jumala toimii kateessa veden avulla, ihan kuten on luvannut. Tuo satanistiressukka luulee että Kristus ei liity kasteesen mitenkään ja että kase on pelkkä vettä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tuota vedenpalvojanoitaa joka ei usko Jumlaan Sanaa! Kaste on luvattu meidde kateessa.
Jumala toimii kateessa veden avulla, ihan kuten on luvannut. Tuo satanistiressukka luulee että Kristus ei liity kasteesen mitenkään ja että kase on pelkkä vettä!Kyllähän Raamatun mukaan kasteeseen liittyy Pyhä Henki, syntien anteeksianto, pelastus ja uusi elämä. Siksi Jeesus kastamaan käski. Veden avulla Jumala toimi jo vanhassa testamentissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vedestä ja Hengestä" sanoi JeesusEi ollut mitään Pyhän hengen vuodatusta helluntaina, vasta vuonna 53 Paavali antoi opetuslapsille termin Pyhä henki selviää Apostolien tekojen 19. luvussa, joka Raamatun luku kumoaa kokonaan ylösnousemuksen. Eipäs vääristellä Jumalan sanaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut mitään Pyhän hengen vuodatusta helluntaina, vasta vuonna 53 Paavali antoi opetuslapsille termin Pyhä henki selviää Apostolien tekojen 19. luvussa, joka Raamatun luku kumoaa kokonaan ylösnousemuksen. Eipäs vääristellä Jumalan sanaa!
Ohho, uudestikastajat siis eivät usko Jeesuksen ylösnousemukseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tuota vedenpalvojanoitaa joka ei usko Jumlaan Sanaa! Kaste on luvattu meidde kateessa.
Jumala toimii kateessa veden avulla, ihan kuten on luvannut. Tuo satanistiressukka luulee että Kristus ei liity kasteesen mitenkään ja että kase on pelkkä vettä!Noin sairaaksi sitä tulee, kun luottaa veden ihmeelliseen voimaan.
Ei se osaa edes kirjoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin sairaaksi sitä tulee, kun luottaa veden ihmeelliseen voimaan.
Ei se osaa edes kirjoittaa.Noin sairaaksi siis olet tullut kun luotat veden voimaan etkä Jeesukseen.
- Anonyymi
Ketjusta edeltä, kun kirjoitin: <Pietarihan sanoo 2.kirjeessään, että Paavalin opin seuraaminen on Luciferin seuraamista eli saatanan seuraamista. <
Hän vastaa: <<Miksi puhut valhetta? Pietari ei sanonut mitään tuollaista. Pietari ja Paavali palvelivat samaa Jumalaa.<<
Totta, miksi ihmeessä valehtelisinkaan - olihan se tärkeä tieto meille, kun kerottiin, että Jeesus jätti 'taivasten valtakunnan avaimet' Pietarille niin, että häntä seuraamalla tiedämme missä päin se Paavalin ja Pietarin Jumalan - joka kolmasti kielsi Jeesuksen ennen kuin kukko oli laulanut - 'taivasten valtakunta' on. Raamattu sisältää paljon tietoa, myös sen, että tämä mainitsemasi Pietarin ja Paavalin Jumala oli Saatana, jota te seuraatte kristuskultilla, ja jolle Jeesus on tosi Jumalana - taivasten valtakunnan Isänä - uhrilahja, ja jonka kanssa te teette Jeesuksen verellä uuden liiton, jota Jeesus vastusti.
Tässä jälleen Pietarin 2.kirjeestä:
<<1:19 te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI koittaa teidän sydämissänne.<<
Wikipedia: <<Antiikista lähtien LUCIFER on tarkoittanut KOINTÄHTEÄ eli Venusta. Nimitys kuvaa Venuksen nousua loisteena taivaalle ja lankeamista taivaan rannan taa.[1] Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä.[1]<<- Anonyymi
On täysin yhdentekevää, että mitä kastetta te vouhkaatte ja mihin suuntaan, jos meille on itse Pietari jättänyt tällaisen viestin siitä, että mistä tässä Kristuksen seuraamisessa on todellisuudessa kyse! Ja itse Jeesus sanonut, että mistä me löydämme viestin. Se on juuri kuten Jeesus sanoi, että ensin te nielette kamelin ja sitten te ryhdytte siivilöimään hyttysiä! Onko täällä ylipäätään ketään, joka on edes lukenut Raamatun?!
- Anonyymi
Paavalin sanotaan saaneen Korintossa Saatanan enkelin.
James King version mukaan oikein viestinnän ammattilaisen "The Messenger of Sathan" henkiolennon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin sanotaan saaneen Korintossa Saatanan enkelin.
James King version mukaan oikein viestinnän ammattilaisen "The Messenger of Sathan" henkiolennon.Siihen, että Paavalin lihassa on saatanan enkeli, kuten hän Raamatussa sanoo ja kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä tämä kristinusko Kristuksen kuolemisena Jumalana juuri tarvitaankin, jonka hän on itse luonut, jotta hänen tärkeimmän opetukirjeensä kirje Roomalaisille luvun 7 mukaan saa nyt palvella lihalla synnin lakia. Siksihän juuri muututaan läpeensä syntisiksi tällä opilla.
- Anonyymi
Varo halpoja jäljitelmiä!
- Anonyymi
Helluntailaisen uskonliikkeen perustajat eivät olleet kristittyjä (Charles Fox Parham ja Gerhard Olsen-Smild) eikä helluntaialisuuden lahkoliike ole haarautunut mistään oikeasta kristillisestä kirkkokunnasta.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17074708/parham-olikin-syyton
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17072164/totuus-olsen-smithista#comment-109725461
Luepa nuo viitteet ja tutustu tästä "oikeeseen kirkkokuntaan".
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17077689/murhaajakirkko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17074708/parham-olikin-syyton
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17072164/totuus-olsen-smithista#comment-109725461
Luepa nuo viitteet ja tutustu tästä "oikeeseen kirkkokuntaan".
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17077689/murhaajakirkkoEi tuo pelle usko mitään todisteita, vaan postaa tuota samaa viestiä Parhamin ja Smithin oletetuista taipumuksista. Sitä hän on tehnyt jo usean kuukauden ajan.
Hän saa jokunlaista nautintoa siitä, että haukkuu helluntailaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo pelle usko mitään todisteita, vaan postaa tuota samaa viestiä Parhamin ja Smithin oletetuista taipumuksista. Sitä hän on tehnyt jo usean kuukauden ajan.
Hän saa jokunlaista nautintoa siitä, että haukkuu helluntailaisia.Vähän niin kuin sinä haukut luterilaisia
- Anonyymi
Ja kohta te kaikki - ihan kaikki - menette näiden hyttysten siivilöinteine peilin eteen ja alatte ihmettelemään, että mihin kaikkeen sitä tulikaan uskottua.
- Anonyymi
Raamattu sanoo, että syntien pesu ja Pyhän Hengen lahja tapahtuu Kristillisessä kasteessa. (ei lahkokasteessa mitään tapahdu)
Se ihan selvä asia, että ensin synnit pitää pestä pois kasteessa, jotta sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä Henki. Pyhän Hengen ominaisuuksia on sitten usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo. Ja kun synnit on pesty kasteessa pois niitä seuraa hyvä omatunto.
Pyhää Henkeä ei anneta synnin päälle likaisiin vanhoihin leileihin.
Jeesus sanookin, että lapsi on paras ottamaan Jumalan valtakunnan eli Pyhän Hengen lahjan vastaan Kristillisessä kasteessa.
Uusi Viini vuodatetaan uuteen leiliin.- Anonyymi
Kun sinullakaan ei ole tapana lukea muiden viestejä, niin täytyy siirtää tähän loppuun, että näet. Voi tietysti olla, että sinulla tällä kohdalla on täysin tyhjä ruutukin.
Siihen, että Paavalin lihassa on saatanan enkeli, kuten hän Raamatussa sanoo ja kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä tämä kristinusko Kristuksen kuolemisena Jumalana juuri tarvitaankin, jonka hän on itse luonut, jotta hänen tärkeimmän opetukirjeensä kirje Roomalaisille luvun 7 mukaan saa nyt palvella lihalla synnin lakia. Siksihän juuri muututaan läpeensä syntisiksi tällä opilla.
Ja tuo mainitsemasi 'tyhjä leili' on se, kun perataan ensin pois taivasten valtakunta, jota Jeesus opettaa, että saadaan siihen sitten mahtumaan tuo 'ihmistä rusikoiva saatanan enkeli' ja voidaan ryhtyä julistamaan Synnin sanaa, kuten täällä homoseksuaaleille.
Raamatun sana todistaa, että teidän pelikenttänne on täysin väärinpäin:
<<Se ihan selvä asia, että ensin synnit pitää pestä pois kasteessa, jotta sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä Henki.<<
Matt. <<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen''<<
Tässä on se mikä pestään pois, jotta saadaan tilaa Paavalin vuodattamalle Pyhälle hengelle.
1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sinullakaan ei ole tapana lukea muiden viestejä, niin täytyy siirtää tähän loppuun, että näet. Voi tietysti olla, että sinulla tällä kohdalla on täysin tyhjä ruutukin.
Siihen, että Paavalin lihassa on saatanan enkeli, kuten hän Raamatussa sanoo ja kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä tämä kristinusko Kristuksen kuolemisena Jumalana juuri tarvitaankin, jonka hän on itse luonut, jotta hänen tärkeimmän opetukirjeensä kirje Roomalaisille luvun 7 mukaan saa nyt palvella lihalla synnin lakia. Siksihän juuri muututaan läpeensä syntisiksi tällä opilla.
Ja tuo mainitsemasi 'tyhjä leili' on se, kun perataan ensin pois taivasten valtakunta, jota Jeesus opettaa, että saadaan siihen sitten mahtumaan tuo 'ihmistä rusikoiva saatanan enkeli' ja voidaan ryhtyä julistamaan Synnin sanaa, kuten täällä homoseksuaaleille.
<<Se ihan selvä asia, että ensin synnit pitää pestä pois kasteessa, jotta sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä Henki.<<
Tässä on se mikä pestään pois, jotta saadaan tilaa Paavalin vuodattamalle Pyhälle hengelle.
1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<Raamattu, Jumalan sana, todistaa, että teidän Pyhä henkenne onkin todellisuudessa Paha henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu, Jumalan sana, todistaa, että teidän Pyhä henkenne onkin todellisuudessa Paha henki.
Pyhä Henki on kyllä Pyhä Henki.
Ihmisen sisällä on kuitenkin syntiinlankeemuksen takia synti, joka siellä asuu.
Ihmine menetti hengellisen suoran yhteyden Jumalaan syntiinlankeemuksen takia ja kaikki ihmisten sielut joutuivat eroon Jumalasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<Jumala niistä hengistä vastaa, mikä henki ihmisellä kulloinkin on. Ei ihmisessä ole yhtä aikaa Hyvä ja Paha henki keskenään ottamassa mittaa toisistaan.
Molemmille Sauleille kävi ihan samalla tavalla.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki on kyllä Pyhä Henki.
Ihmisen sisällä on kuitenkin syntiinlankeemuksen takia synti, joka siellä asuu.
Ihmine menetti hengellisen suoran yhteyden Jumalaan syntiinlankeemuksen takia ja kaikki ihmisten sielut joutuivat eroon Jumalasta.<<Ihmisen sisällä on kuitenkin SYNTIINLANKEEMUKSEN takia synti<<
Minkä syntiinlankeemuksen takia? Luojajumalan sanoin ihminen tuli jumalien kaltaiseksi, mutta jouduttiin sitomaan aikaan ja materiaan, kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan tiedon, mutta ei erota edes Saatanaa Jumalasta Raamatusta. Mikä on todella hyvä esimerkki tästä sitomisen tarpeesta ja ikuisen elämän suojaamisesta.
Tässä Luojajumalan omat sanat. MITEN SAAT TÄSTÄ SYNTIINLANKEEMUKSEN???
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<
Mikä sai sinut uskomaan saatanaa tällaisella valhetarinalla ja herjausjutulla Jumalasta, kun tämä yllyttää sinut tappamaan tosi Jumalan uhrina itselleen? Ja jos menit uskomaan saatanaa, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että se siitä todeksi muuttuu, kuten hyvin näet Luojajumalan omista sanoista. Jumalan paratiisissa ei edes voi olla syntiä eikä saatanaa. Sen sanoo jo järkikin.
- Anonyymi
<<Kuinka Oikea Pyhä Henki saadaan?<<
Uskovaisten mukaan tappamalla kaikista pyhin opettaja ja opas kiduttamalla ristille.- Anonyymi
Tappamiset ja verellä ilakointi on Paholaisen tekoja.
Ei kukaan terve ihminen iloitse Jeesuksen kuolemasta.
Eikä Jeesus itsekään sitä halua, että siitä murhatyöstä jatkuvasti häntä muistutetaan ja puhutaan ja lauletaan. - Anonyymi
Ja tuo tappaminen ja kiduttaminen ei koske ainoastaan sitä, että tämä opettaja olisi kaikista pyhin, vaan oppinormiston mukaan kyseessä on ollut todella jopa itse Jumala!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tappamiset ja verellä ilakointi on Paholaisen tekoja.
Ei kukaan terve ihminen iloitse Jeesuksen kuolemasta.
Eikä Jeesus itsekään sitä halua, että siitä murhatyöstä jatkuvasti häntä muistutetaan ja puhutaan ja lauletaan.Hepr. 6:6 he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo tappaminen ja kiduttaminen ei koske ainoastaan sitä, että tämä opettaja olisi kaikista pyhin, vaan oppinormiston mukaan kyseessä on ollut todella jopa itse Jumala!
Tässä Augsburgin tunnustus:
<< KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. HÄNET RISTIINNAULITTIIN, JOTTA HÄN OLISI UHRI.... että hän sovittaisi JUMALAN VIHAN.<<
Millä logiikalla te kuvittelette, että tosi Jumala tekemällä itsemurhan lepyttelisi omaa vihaansa?! Kyllä tasantarkkaan tässä lepytellään Saatanan vihaa!
Ja niinpä myös rukoillessa rukoillaan, ettei tämä saattaisi kiusaukseen ja anellaan armoa tämän omistamaan helvettiin joutumiselta! Jumalalla ei ole helvettiä, vaan taivas! Ja tämä oppinormisto ja tunnustus on täysin yksi yhteen sen kanssa mitä Raamatussa todella lukee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Augsburgin tunnustus:
<< KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. HÄNET RISTIINNAULITTIIN, JOTTA HÄN OLISI UHRI.... että hän sovittaisi JUMALAN VIHAN.<<
Millä logiikalla te kuvittelette, että tosi Jumala tekemällä itsemurhan lepyttelisi omaa vihaansa?! Kyllä tasantarkkaan tässä lepytellään Saatanan vihaa!
Ja niinpä myös rukoillessa rukoillaan, ettei tämä saattaisi kiusaukseen ja anellaan armoa tämän omistamaan helvettiin joutumiselta! Jumalalla ei ole helvettiä, vaan taivas! Ja tämä oppinormisto ja tunnustus on täysin yksi yhteen sen kanssa mitä Raamatussa todella lukee.Tämä myös liittyy korkean tason teologitohtorikeskusteluun, missä on kielletty kajoamasta kritiikillä itse perusoppinormistoon.
Sitä ei voi sorvata mihinkään suuntaan, koska se paljastaa juuri, että kristinusko onkin saatananpalvontaa. Ja jos sitä mennään viilaamaan parempaan suuntaan ikään kuin totuuden karmeuden peittelyksi, niin se ei enää vastaakaan Raamatun totuutta.
Jos saatana käski tähän uskomaan vaikka Raamatussa on selvästi sanottu, että tällä opilla mennään tulenliekkeihin ja oppinormistossa on annettu Jeesukselle tämä tärkeä tehtävä heittää sinne tulenliekkeihin pettäjänsä, niin oma vika.
Ihan itse sai valita uskoako vai eikö uskoa tähän ahneuteen vetoavaan tarjoukseen laveasta tiestä tosi Jumalan uhraamisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä myös liittyy korkean tason teologitohtorikeskusteluun, missä on kielletty kajoamasta kritiikillä itse perusoppinormistoon.
Sitä ei voi sorvata mihinkään suuntaan, koska se paljastaa juuri, että kristinusko onkin saatananpalvontaa. Ja jos sitä mennään viilaamaan parempaan suuntaan ikään kuin totuuden karmeuden peittelyksi, niin se ei enää vastaakaan Raamatun totuutta.
Jos saatana käski tähän uskomaan vaikka Raamatussa on selvästi sanottu, että tällä opilla mennään tulenliekkeihin ja oppinormistossa on annettu Jeesukselle tämä tärkeä tehtävä heittää sinne tulenliekkeihin pettäjänsä, niin oma vika.
Ihan itse sai valita uskoako vai eikö uskoa tähän ahneuteen vetoavaan tarjoukseen laveasta tiestä tosi Jumalan uhraamisella.Ja jos yksikään uskovainen nilviäinen tulee väittämään, että kirkko on johtanut uskovaisia harhaan, niin minun puolestani heidät voidaan naulata ristiin seuraavina riittävän pyhinä ihmisinä Pietarin lupaamalla puhtaalla omallatunnolla!
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997690- 1055532
- 2664748
- 494703
- 713441
- 502778
- 582467
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292382- 412254