Olin harjoittelijana . työnkuvaan liittyen harjoittelujakso oli sairaalassa. Kysyin hoitajalta vienkö nyt tämän alusastin potilaalle huone 105, mihin hoitaja totesi minua hiukan alentuneesti silmäillen; Meillä täällä ei sitten ole yhtäkään potilasta vaan puhutaan asiakkaista. Silmäni levisi lautasen kokoiseksi ja ihmettelin ääneen ,Että koko sairaala täynnä asiakkaita.?
Nyt on selvää että potilas sana on vanhentunut termi joten mitä muita vanhentuneita sanatermejä tiedät? Kirjoita tänne niin olisi mukava kuulla. Ja muuten vielä...koskaan ei pidä sivistymättömästi sanoa mitä maksaa vaan kysyä hintaa sekä ei sanoa onko jotain halpaa vaan puhua edukkaasta..näin kaupassa. Jos ei muuta opi niin ainakin pikkuhiljaa sivistyneesti käyttämään oikeita sanoja oikeaassa paikassa jotta et vaikuta moukalta.
Asiakas - Potilas
1
77
Vastaukset
- Anonyymi
90-luvulla yksi yksilöterapeutti muisti mainita, että hänellä käy asiakkaita, ei potilaita. Noin muuten kyllä sairaalaympäristössä todellakin puhutaan potilaista, koska potilaita he ovat.
Mokista sen verran, että joku väitti kivenkovaan, että transvestiitti on ollut jo vuosia vanhentunut ja loukkaava sana. Mikä se uusi, korrekti sana sitten oli, sitä hän ei osannut kertoa. Tosiasiassa hän varmasti tarkoitti sanaa "transseksuaali", joka vanheni vuosia sitten ja josta monet ärsyyntyvät ihan syystäkin, koska ilmiö ei liity millään lailla seksuaalisuuteen. Toki sanana olisi kyllä huomattavasti helpompi lausua kuin sanahirviö "transsukupuolinen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019