Lahkolaiset eivät ole Kristittyjä.

Anonyymi

Kristitty tarkoittaa Kristillisessä Kasteessa Kristuksen ruumiiseen liitettyä ihmistä.

Kreikaksi Kyriekee=Kristukseen kastettu, Kristuksen ruumis, suomeksi Kirkko

Kirkosta eronneet lahkolaiset eivät ole oikeita Kristittyjä.

Gal.5:20

153

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi Jeesukseen Kristukseen uskovia kutsumaan kristityiksi.

19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
      20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
      21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
      22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
      23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
      24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.
      25 Niin hän lähti Tarsoon etsimään Saulusta, ja kun hän oli hänet löytänyt, toi hän hänet Antiokiaan.
      26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.
      ( Apt 11)

Pietarillakin oli lahkoajattelua, josta Jumala häntä vakavasti varoitti.

9 Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan.
      10 Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
      11 Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
      12 Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
      13 Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
      14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
      15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
      ( Apt 10)

"Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".

Se on ratkaisevaa, kenen nimi on Karitsan elämänkirjassa.

36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
      ( Joh 3)

Usko Toivonen

• Anonyymi

eihän helluntailaisetkaan ole KUULIAISIA, Jumalan sanalle,

Jeesus antoi kastekäskyn:

"menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

Jeesus EI antanut, käskyssään mitään ehtoja, kastakaa JOS, ja jos ja jos . . .
        Jeesuksen käsky kuuluu: "kaikki kansat".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän Jeesuksen käskyä voida ottaa vain sellaisena kuin sen jokin oppi vaatii.

Jeesus sanoi:

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt 28)

Ilman opetusta ei tehdä opetuslapsia.

Rinnakkainen lähetyskäsky löytyy Luukkaan evankeliumista:

46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat.
        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        ( Luuk 24)

Ja Luukas jatkaa Apt. 1.

4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        ..
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        ( Apt 1)

Keskuudessammehan on paljon ilman opetusta jääneitä, ilman pelastuksensa evankeliumin kuulleita lähimmäisiä. Jeesuksen lähetyskäskyä ei siis ole noudatettu sellaisena, kuin Jeesus sen antoi.

Pelkkä kaste ei merkitse uskoa, pelkkä kaste ei merkitse pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta Jumalan voimasta tapahtunutta sydämen kääntymystä Herran puoleen.

16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        ( Room 1)

Uskon sanan, pelastuksen evankeliumin vastaanottaminen on Kristuksen vastaanottaminen.

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh 1)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän Jeesuksen käskyä voida ottaa vain sellaisena kuin sen jokin oppi vaatii.

Jeesus sanoi:

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt 28)

Ilman opetusta ei tehdä opetuslapsia.

Rinnakkainen lähetyskäsky löytyy Luukkaan evankeliumista:

46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat.
        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        ( Luuk 24)

Ja Luukas jatkaa Apt. 1.

4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        ..
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        ( Apt 1)

Keskuudessammehan on paljon ilman opetusta jääneitä, ilman pelastuksensa evankeliumin kuulleita lähimmäisiä. Jeesuksen lähetyskäskyä ei siis ole noudatettu sellaisena, kuin Jeesus sen antoi.

Pelkkä kaste ei merkitse uskoa, pelkkä kaste ei merkitse pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta Jumalan voimasta tapahtunutta sydämen kääntymystä Herran puoleen.

16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        ( Room 1)

Uskon sanan, pelastuksen evankeliumin vastaanottaminen on Kristuksen vastaanottaminen.

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh 1)

Usko Toivonen

ilman opetusta ?

Jeesuksen käsky ON :

"KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        JA !!
        "opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
        Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti"
        Matt: 28: 19-20

Jeesuksen antama kastekäsky on:
        Ensin kaste
        sitten opetus.

"ei uutta viiniä kaadeta vanhoihin leiliin"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ilman opetusta ?

Jeesuksen käsky ON :

JA !!

Ensin kaste
        sitten opetus.

No, minne se viini sitten menee?

Suomessahan on miljoonia, joihin oppisi mukaisesti se uusi viini on kaadettu, jotka kuitenkin kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.

Jeesus käskee julistamaan pelastuksen evankeliumia ihmiskunnan syntien tähden ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

Kuten apostolit ryhtyivätkin julistamaan heti Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen.

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Apt 26)

Pimeydestä valkeuteen kääntynyt, Jeesukseen uskomalla syntinsä anteeksi saanut, ei kiellä Herraansa Jeesusta Kristusta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ilman opetusta ?

Jeesuksen käsky ON :

JA !!

Ensin kaste
        sitten opetus.

Höpölöpö, asiaa on puitu ja vastauksesi on saatu, turhaa aloittaa samasta aina uutta aloitusta.
        Jumalalla on vain yksi kansa. Siihen ei liitetä vain kirkkokäsikirjan mukaan omaa polkua kulkevia. Sitä on turhaa mantrata. Vauvakaste - johan se kirkkonne oma lehti kertoo vanhasta harhastanne, perisynti- vauvavalelu ongelmasta. Eli toi kirkonne oma lehti esiin, ettei se vauva ole syntinen. Perisynti on jälkikäteen tehty oppi.
        Mutta, se vauva syntyy maailmaan, jossa synti vaikuttaa ja se saastuttaa myöhemmin ihmisen elämän. Kyllä se kirkonne lehti asian oppineittenne kanssa näkee, niin olisihan teidän jankkaajienkin jo oikastava kravatti ja jätettävä turha kiroilu ja satattelu syrjään, sekä ottaa lusikka kauniiseen käteen.

Kuva jo syntymässään saakka pahuuteen sairastuva lapsesta sotii arkikokemusta vastaan. Ihminen, joka on pitänyt sylissään vastasyntynyttä vauvaa tai leikkinyt pienen lapsen kanssa, puhuu paljon luultavammin lapsen puhtaudesta, viattomuudesta ja vilpittömyydestä kuin syntiturmeluksesta. Näin kirkkonne äänenkannattaja

Vertavuotavan vauvan kuva yhdistyy Saarisen mielessä järkyttäviin uutisiin Syyrian sodan lapsiuhreista. Sodassa viaton lapsi joutuu ilman omaa syytään pahojen turmiovaltojen alle. Tällä tavalla ymmärrettynä piirros valaisee hyvin sitä, mitä varhaiset teologit tarkoittivat alku- tai peri synnillä.

”Vauva sodan uhrina on osuva, universaali perisyntiopin vertauskuva. Perisynti on teologinen selitys sille, miksi kaikki maailmaan syntyvät lapset eivät saa osakseen oikeudenmukaista ja hyvää kohtelua. Jotkut syntyvät kultalusikka suussa, toiset kärsimyksen ja puutteen alle”, Saarinen sanoo.

Eli nyt puhutaan vasta asiaa - eli se perisynti on ME aikuiset, jotka tietoisesti synnitämme maailmaa - ja ammumme sen synnittömän lapsen -- joko nyt menee teillä kaaliin.
        Maailma on tämä laittomuudessa elävä. Tietoinen ihminen. Ymmärtääkö hän nyt.
        Turhaa on vauvavalelussa se opetus, että vauva on helvetissä - jos ei ole kastettu.

Ja Jumalan YKSI KANSA ON ELÄMÄNKIRJALLINEN kansa.
        Se on uskoon tullut Jumalan TYÖNÄ - Pyhän Hengen kirkastama ihminen ristin äärellä.
        Eli näkee syntisyytensä ja tekee parannuksen ja parannuksen tehnyt on Jumalan työnä pelastettu ja hän on siten kykeneväinen elämään Jumalan mielenmukaista elämää Pyhässä Hengessä ja siinä halulliset kastetaan.
        Eli taivaaseen on vain YKSI tie- Usko sijaiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpölöpö, asiaa on puitu ja vastauksesi on saatu, turhaa aloittaa samasta aina uutta aloitusta.
        Jumalalla on vain yksi kansa. Siihen ei liitetä vain kirkkokäsikirjan mukaan omaa polkua kulkevia. Sitä on turhaa mantrata. Vauvakaste - johan se kirkkonne oma lehti kertoo vanhasta harhastanne, perisynti- vauvavalelu ongelmasta. Eli toi kirkonne oma lehti esiin, ettei se vauva ole syntinen. Perisynti on jälkikäteen tehty oppi.
        Mutta, se vauva syntyy maailmaan, jossa synti vaikuttaa ja se saastuttaa myöhemmin ihmisen elämän. Kyllä se kirkonne lehti asian oppineittenne kanssa näkee, niin olisihan teidän jankkaajienkin jo oikastava kravatti ja jätettävä turha kiroilu ja satattelu syrjään, sekä ottaa lusikka kauniiseen käteen.

Kuva jo syntymässään saakka pahuuteen sairastuva lapsesta sotii arkikokemusta vastaan. Ihminen, joka on pitänyt sylissään vastasyntynyttä vauvaa tai leikkinyt pienen lapsen kanssa, puhuu paljon luultavammin lapsen puhtaudesta, viattomuudesta ja vilpittömyydestä kuin syntiturmeluksesta. Näin kirkkonne äänenkannattaja

Vertavuotavan vauvan kuva yhdistyy Saarisen mielessä järkyttäviin uutisiin Syyrian sodan lapsiuhreista. Sodassa viaton lapsi joutuu ilman omaa syytään pahojen turmiovaltojen alle. Tällä tavalla ymmärrettynä piirros valaisee hyvin sitä, mitä varhaiset teologit tarkoittivat alku- tai peri synnillä.

”Vauva sodan uhrina on osuva, universaali perisyntiopin vertauskuva. Perisynti on teologinen selitys sille, miksi kaikki maailmaan syntyvät lapset eivät saa osakseen oikeudenmukaista ja hyvää kohtelua. Jotkut syntyvät kultalusikka suussa, toiset kärsimyksen ja puutteen alle”, Saarinen sanoo.

Eli nyt puhutaan vasta asiaa - eli se perisynti on ME aikuiset, jotka tietoisesti synnitämme maailmaa - ja ammumme sen synnittömän lapsen -- joko nyt menee teillä kaaliin.
        Maailma on tämä laittomuudessa elävä. Tietoinen ihminen. Ymmärtääkö hän nyt.
        Turhaa on vauvavalelussa se opetus, että vauva on helvetissä - jos ei ole kastettu.

Ja Jumalan YKSI KANSA ON ELÄMÄNKIRJALLINEN kansa.
        Se on uskoon tullut Jumalan TYÖNÄ - Pyhän Hengen kirkastama ihminen ristin äärellä.
        Eli näkee syntisyytensä ja tekee parannuksen ja parannuksen tehnyt on Jumalan työnä pelastettu ja hän on siten kykeneväinen elämään Jumalan mielenmukaista elämää Pyhässä Hengessä ja siinä halulliset kastetaan.
        Eli taivaaseen on vain YKSI tie- Usko sijaiseen.

mooses 5 ja 6 kertoo perisynnistä, minä kostan isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen sukupolveen, mutta kun luemme eteen päin sanotaan,
        MINÄ KOSTAN ISIEN PAHAT TEOT NIILLE, JOTKA MINUA VIHAAVAT JA EIVÄT PIDÄ KÄSKYJÄNI KUNNIASSA.
        MUTTA SIUNAAN TUHANSIA (ENGLANNIN KIELINEN RAAMATTU SANOO TUHAT SUKUPOLVEA) NIIDEN JÄLKELÄISIÄ JOTKA RAKASTAVAT MINUA JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI,
        ELI KUN SYNTINEN TULEE SYNTISÄKKINSÄ KANSSA JEESUKSEN, VAPAHTAJAN, KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI ANTAVAN KRISTUKSEN JALKAIN JUUREEN JA KATUEN SYNTEJÄÄN OTTA KRISTUKSEN ARMON JA LAUPEUDEN VASTAAN UUDESTI SYNTYMISEN PESON KAUTTA. PERISYNTI KATKEAA.

SIIHEN ASTI KUNNES SYNNYMME UUDELLEEN, OLEMME JUMALAN VIHAMIEHIÄ JA SAATANALLA ON LAILLINEN VALTA ELÄMÄSSÄMME JA USEIN KÄRSIMME SAMOISTA SYNNEISTÄ JOITA ISÄMME TAI ISO OSAMME JA ÄITIMME OVAT TEHNEET TOISILLE IHMISILLE.

JOS HE OVAT VARASTANEET, TEHNEEET HUORIN, VALEHDELLEET, JUOPOTELLEET, NIIN NÄEMME USEIN ETTÄ LPSEN LAPSEN LAPSETKIN JOUTUU, VARKAUDEN, HUORINTEKIJÄ TAI JUOPPO PUOLISON UHRIKSI.

MUTTA TÄMA PERISYNTI KATKEAA SIIHEN KUN IHMINEN HYVÄKSYY SOVITUKSEN JA JEESUKSEN VEREN ALLE KANTAA ESIVANHEMPIEN SYNNIT MYÖS, ETTEI NE ENÄÄ OLE HÄNEN PÄÄLLÄÄN.

EI TARVITSE TIETÄÄ ESIVANHEMPIEN SYNTEJÄ, RIITTÄÄ KUN PYYTÄÄ KAIKKI ESIVAMHEMPIEN SYNNIT JEESUKSEN VERIPESUUN KÖNTTÄNÄ KUMMANKIN VANHEMMAN PUOLELTA, SALATUT JA JULKI SYNNIT.

JA JUMALAN SANA SANOO, EI OLE TOISTA VÄLIMIESTÄ IHMISEN JA JUMALAN VÄLILLÄ KUIN JEESUS KRISTUS.

HELPPO HEIKKI KRISTILLISYYDELLE SANON ERÄÄN EVAKELISTAN SANOIN.
        ME EMME VOI TEHDÄ MITÄÄN NIIN HUVÄÄ TEKOA, EI KASTETTA EIKÄ EHTOOLLISTA JOKA PELASTAISI MEIDÄT,
        USKO JEESUSKEEN KRISTUKSEEN JA ANNA HÄNELLE SYNTISI NIIN SINÄ PALASTUT.

VAIKKA ISTUISIT KOKO IKÄSI KASTE ALTAASSA, TAI SINUA EI KOSKAAN OLISI KASETETTU, KUN USKOT JEESUKSEEN, NIIN SINÄ PELASTUT.

USKOVIEN KASTE ON IHANA.
        KOKO PÄIVÄN TUKOILET: JEESUS NÄYTÄ MINULLE KAIKKI MINUN SYNNIT JA PYUDÄT NE SITÄ MUKAA ANTEEKSI
        JA ITKIEN JUMALAN KASVOJEN EDESSÄ MENET KASTEELLE,
        JOSSA TUNNUSTETTUASI JEESUKSEN SULLLASI JA SEN ETTÄ OLET OTTANUT JEESUKSEN HENKILÄKOHTAISESTI SYDÄMEESI JA SITTEN SINULLE JULISTETAAN SYNTISI ANTEEKSI JA PÄÄSI PAINETAAN VETEEN.

NPUSTUASI SIELTÄ, TUNMET JA TIEDÄT ETTÄ TÄMÄ ON KRISTUKSEN OPETTAMA TAPA MENNÄ KASTEELLE.

RISTIN RYÖVÄRILLÄ EI OLLUT AIKAA KASTEELLE JA SILTI HÄN ON TAIVAASSA USKONSA JA SYNNIN TUNNUSYUKSENSA ANSIOSTA.

JOS VAIVOIN VANHURSKAS PELASTUU, KUINKA KÄY SYNTISEN JA JUMALATTOMAN.
        TÄYSIN EKSYKSISSÄ ON NE KIRKOT, JOTKA PAAVIA (EI RAAMATTUA) SEURATEN TARJOAA HELPPOHEIKKI ELI LAPSIKASTE PELASTUSTA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, minne se viini sitten menee?

Suomessahan on miljoonia, joihin oppisi mukaisesti se uusi viini on kaadettu, jotka kuitenkin kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen.

Jeesus käskee julistamaan pelastuksen evankeliumia ihmiskunnan syntien tähden ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

Kuten apostolit ryhtyivätkin julistamaan heti Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen.

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Apt 26)

Pimeydestä valkeuteen kääntynyt, Jeesukseen uskomalla syntinsä anteeksi saanut, ei kiellä Herraansa Jeesusta Kristusta.

Usko Toivonen

Usko Toovonen, "uusi viini" > vertauskuva . . .

tiedoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lahkolaiset eivät ole Kristittyjä."

-Paavalikin tunnustautui lahkolaiseksi.
        -Krisityt olivat juutalaisuuden lahko.
        -Luterilaiset ovat katolilaisuuden lahko.
        -jne

Apt5:17. Silloin nousi ylipappi, samoin kaikki hänen kannattajansa, koko saddukeusten lahko, täynnä kiihkoa.
        Apt15:5. Mutta jotkut fariseusten lahkosta uskoon tulleet nousivat vastustamaan sanoen, että pakanat on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia.
        Paavali
        Apt24:5. Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja.
        Apt24:14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        Apt26:5. He tuntevat minut jo ennestään, jos vain tahtovat todistaa, että minä uskontomme ankarimman lahkon mukaisesti olen elänyt fariseuksena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

", Kristuksen ruumis, suomeksi Kirkko"

Seurakunta - uloskutsutut, kuvaa paljon paremmin kristittyjen elävää yhteisöä.

Kirkko viittaa laitokseen.
        Israelin kansa oli uloskutsuttu Egyptistä - orjuuden pesästä. Eli seurakunta, kuten useimmat raamatunkäännökset kääntävät.

Samoin kristityt on uloskutsuttu "maailmasta" = maailmallisuudesta ja synnistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mooses 5 ja 6 kertoo perisynnistä, minä kostan isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen sukupolveen, mutta kun luemme eteen päin sanotaan,
        MINÄ KOSTAN ISIEN PAHAT TEOT NIILLE, JOTKA MINUA VIHAAVAT JA EIVÄT PIDÄ KÄSKYJÄNI KUNNIASSA.
        MUTTA SIUNAAN TUHANSIA (ENGLANNIN KIELINEN RAAMATTU SANOO TUHAT SUKUPOLVEA) NIIDEN JÄLKELÄISIÄ JOTKA RAKASTAVAT MINUA JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI,
        ELI KUN SYNTINEN TULEE SYNTISÄKKINSÄ KANSSA JEESUKSEN, VAPAHTAJAN, KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI ANTAVAN KRISTUKSEN JALKAIN JUUREEN JA KATUEN SYNTEJÄÄN OTTA KRISTUKSEN ARMON JA LAUPEUDEN VASTAAN UUDESTI SYNTYMISEN PESON KAUTTA. PERISYNTI KATKEAA.

SIIHEN ASTI KUNNES SYNNYMME UUDELLEEN, OLEMME JUMALAN VIHAMIEHIÄ JA SAATANALLA ON LAILLINEN VALTA ELÄMÄSSÄMME JA USEIN KÄRSIMME SAMOISTA SYNNEISTÄ JOITA ISÄMME TAI ISO OSAMME JA ÄITIMME OVAT TEHNEET TOISILLE IHMISILLE.

JOS HE OVAT VARASTANEET, TEHNEEET HUORIN, VALEHDELLEET, JUOPOTELLEET, NIIN NÄEMME USEIN ETTÄ LPSEN LAPSEN LAPSETKIN JOUTUU, VARKAUDEN, HUORINTEKIJÄ TAI JUOPPO PUOLISON UHRIKSI.

MUTTA TÄMA PERISYNTI KATKEAA SIIHEN KUN IHMINEN HYVÄKSYY SOVITUKSEN JA JEESUKSEN VEREN ALLE KANTAA ESIVANHEMPIEN SYNNIT MYÖS, ETTEI NE ENÄÄ OLE HÄNEN PÄÄLLÄÄN.

EI TARVITSE TIETÄÄ ESIVANHEMPIEN SYNTEJÄ, RIITTÄÄ KUN PYYTÄÄ KAIKKI ESIVAMHEMPIEN SYNNIT JEESUKSEN VERIPESUUN KÖNTTÄNÄ KUMMANKIN VANHEMMAN PUOLELTA, SALATUT JA JULKI SYNNIT.

JA JUMALAN SANA SANOO, EI OLE TOISTA VÄLIMIESTÄ IHMISEN JA JUMALAN VÄLILLÄ KUIN JEESUS KRISTUS.

ME EMME VOI TEHDÄ MITÄÄN NIIN HUVÄÄ TEKOA, EI KASTETTA EIKÄ EHTOOLLISTA JOKA PELASTAISI MEIDÄT,

VAIKKA ISTUISIT KOKO IKÄSI KASTE ALTAASSA, TAI SINUA EI KOSKAAN OLISI KASETETTU, KUN USKOT JEESUKSEEN, NIIN SINÄ PELASTUT.

USKOVIEN KASTE ON IHANA.
        KOKO PÄIVÄN TUKOILET: JEESUS NÄYTÄ MINULLE KAIKKI MINUN SYNNIT JA PYUDÄT NE SITÄ MUKAA ANTEEKSI
        JOSSA TUNNUSTETTUASI JEESUKSEN SULLLASI JA SEN ETTÄ OLET OTTANUT JEESUKSEN HENKILÄKOHTAISESTI SYDÄMEESI JA SITTEN SINULLE JULISTETAAN SYNTISI ANTEEKSI JA PÄÄSI PAINETAAN VETEEN.

NPUSTUASI SIELTÄ, TUNMET JA TIEDÄT ETTÄ TÄMÄ ON KRISTUKSEN OPETTAMA TAPA MENNÄ KASTEELLE.

RISTIN RYÖVÄRILLÄ EI OLLUT AIKAA KASTEELLE JA SILTI HÄN ON TAIVAASSA USKONSA JA SYNNIN TUNNUSYUKSENSA ANSIOSTA.

TÄYSIN EKSYKSISSÄ ON NE KIRKOT, JOTKA PAAVIA (EI RAAMATTUA) SEURATEN TARJOAA HELPPOHEIKKI ELI LAPSIKASTE PELASTUSTA.

Miksi vittussa HUUDAT!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

USKOVIEN KASTE ON IHANA.

1. Sinun juttusi on helppo Heikki juttuja. ----ITSE JEESUS ANTOI LAPSI KASTEEN -- lähetyskäskyssä TOTTA ON. Olen lukenut 39 vuoden aikana raamattua että tunnen asian tarkoin.JEESUS myöntää pienet lapset uskoviksi ,lasten ja imeväisten suusta on Jumala valmistanut kiitoksen itselleen, siis pienet lapset on uskovia.Taivasten valtakunta on lastenkaltainen.--pyhä koulua ja rippi koulua sitten ajallaan.

2. Aikuisille saarnataan evankeluimia , jos uskomaton ihminen katuu ja kääntyy kristinuskoon silloin pelastuu ja voidaan aikuisena kastaa aikuisena , HUOM--jos ei ole lapsena kastettu.
        Jos on lapsena kastettu ei ole tarvetta kastaa uudelleen. Yksi usko yksi kaste on vain raamatussa. Älkää olko herätyksen esteenä vika tiedoilla.
        Yst.terv. Paavo Torppavirta --Ruotsista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ilman opetusta ?

Jeesuksen käsky ON :

JA !!

Ensin kaste
        sitten opetus.

"Jeesuksen antama kastekäsky on:
        Ensin kaste
        sitten opetus."

Apostolit toimivat kyllä toisin.
        Ensin he opettivat. Ja kastoivat uskoon tulleet.
        Kovin monia ei voi mitenkään kastaa, jolleivat he ole siihen halukkaita.
        Pakkokaste miekkalahetyksineen eivät ole Jeesuksen lähetyskäskyn noudattamista
        - vaan sen irvikuva.

Esim
        -Pietarin helluntaisaarna.
        -Filippos opetti etiopilaista hoviherraa ymmärtämään Vanhan Testamentin kirjoitukset siten, mitä ne kertovat Jeesuksesta Messiaana.

• Suomessa kirkosta saa erota. Anonyymiä harmittaa.

• Anonyymi

Kristittyjä ovat ne ketkä Jumala itse valitsee armonsa saajiksi. Siihen ei pääse vettä vihmomalla tai edes upotuskasteella, ainoastaan Pyhän Hengen kasteella, joka annetaan kaikille ketkä aidosti laittavat uskonsa Jeesukseen ja hänen sanoihinsa.

• Anonyymi

tuo on totta kaikki.
        me ihmiset teemme rituaaleja miellyttääksemme jumalaa.
        joista raamttu varoitti: varokaa niitä (paimenia) jotka käyskentelee pitkissä puvuissa ja tekvät vaippansa tupsut suureksi, ja haluavat ensimmäisiä sijoja pidoissa.

itse olin ordodoksi ja kävin slloin tällöin katsomassa kaunista teatteria, pappeja pitkissä puvuissa ja suurin vaippa tupsuin, ja romanttisena persoonana nautin siitä samalla tavoin kuin teatterissa kaynnistä, mutta lähemmäs jumalaa se ei vienyt.

rukoilin iltaisin: Jumala, naytä minulle totuus,
        se oli rukpukseni vuosia,
        kunmes tuli niitä vastaan elämän tiellä, että jeesus on se tie, totuus ja elämä, jota olin etisnyt ja siihen päädyin ja kerran kaukana kotoa, menin viras maalaisena alttatille ja pyysin jeesuksen sydämeeni ja otin hänet vastaan.

helppoa ei ole ollut, siitä ne vaikeudet vasta alkoi, sillä thmänä rukoilin: jeesus anna minun olla evankelista niin syvälle pimeyteen, jonne ei kukaan voi fyysisesti mennä saarnaamaan evankeljumia.

jos olisin tienyt syvimmästä pimeydestä jotain, en varmasti olisi pyytänyt kristukselta lupaa olla evakelista syvimpään pimeyteen,
        sillä käsitykseni syvommästä pimeydestä oli lapselliset,
        luulin että syvin pimeys on narkkarit ja aine riippivaiset,
        nyt tiedän että syvin pimeys on mafia.
        ja he kulkee siististi pukeutuneina, ja näyttävät/ peilaavat itsensä kunmon kansalaisiksi, mutta yön teot on mustat.

• Anonyymi

Lahkolaisuudella on kaksi määrittelyä, kristillinen ja sosiologinen.

1. Kristillisen määrittelyn mukaan myös lahkolaiset ovat osa ekumeenista eli yleismaailmallista kirkkoa. Kaikki yhteisöt, jotka pitävät Jumalaa kolmiyhteisenä, Isä ja Poika ja Pyhä henki, ovat kristittyjä. Tätä noudattaa myös Kirkkojen ​maailmanneuvosto.

2. Sosiologisen tavan mukaan nimitetään lahkolaisiksi levottomia yhteisöjä, sekä kristillisiä että muita. Erittäin levottomia on tapana nimittää kulteiksi.

Käytännön kannalta asia tulee esille, koska kastetta ei saa uusia. Kirkkoherran on tutkittava, onko kirkkoon liittyvä oikein kastettu. Myös kristillisen lahkon kaste on oikea, eikä sitä saa uusia. Mormonit ja Jehovan todistajat eivät ole, mutta esimerkiksi helluntailaiset ovat.

• Anonyymi

Aloittaja on oikeassa.

Vain Kristukseen Kastettu kuuluu Kristuksen ruumiiseen. Kyriekee=Kristuksen ruumis=Kirkko.

Kristuksen ruumis ei ole mikään uskonyhteisö, kuten lahkkolaiset harhauttaa ihmisiä luulemaan.

Suomessakin on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonyhdistystä, jotka kaikki luulevat olevansa Kristuksen ruumiin jäseniä.

Kristuksen ruumishan olisi silloin melkoinen tuhatjalkainen olento?

• Anonyymi

Tuskinpa nuo kaikki yli tuhat uskonyhdistystä julistavat pelastuksen evankeliumia Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Silloin asia on kunnossa, jos juistuksen keskiössä on Jeesus Kristus kuvattu ristiinnaulittuna.

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ( Gal 3)

Kuten tässä Paavali ravistelee Galatian seurakuntia, joissa alettiin julistamaan toista evankeliumia, jonka keskiössä ei ollutkaan armon evankeliumi, sana rististä, vaan toinen.

Jos sana rististä on julistuksen keskiössä, niin ..

17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        ( 1Kor 1)

Siis tässä on oikea järjestys Paavalin todistamana.

Pelastuksen evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ettei ...

ETTEI MITÄ ???? !!!

"Ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

Kuinka paljon onkaan heitä, jotka eivät ole saaneet kuulla sanaa rististä.

Toisekseen näistä tuhannesta iso osa Ev. Lut. kirkon sisällä toimivia "jalkoja".

Hyvähän on ollakin niitä jalkoja.

7 Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"
        ( Jes 52)

Usko Toivonen

• Anonyymi

"Vain Kristukseen Kastettu kuuluu Kristuksen ruumiiseen. Kyriekee=Kristuksen ruumis=Kirkko."

Aloittaja lukee huonoja englanti-suomi käännöksiä, joiden kääntäjä ei ymmärrä yksikertaisia sanoja kuten kirkko=rakennus, Kristuksen ruumis = seurakunta. Kannattaako toistaa toisten virheitä.

• Anonyymi

Paavalin tarkoittamat "eriseurat, lahkot" eivät peri Jumalan valtakuntaa.Gal.5:20

Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia?

Mt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

• Anonyymi

Kritittyjen kirkkojen yhteinen tunnustus on ollu jo 2000 vuotta:

"TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEMME ANTEEKSISAAMISEKSI JA PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMISEKSI"

Uususkonnot: Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Mormonit eivät sitä tunnusta Kristillisten vanhojen kirkkokuntien tapaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kritittyjen kirkkojen yhteinen tunnustus on ollu jo 2000 vuotta:

"TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEMME ANTEEKSISAAMISEKSI JA PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMISEKSI"

Uususkonnot: Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Mormonit eivät sitä tunnusta Kristillisten vanhojen kirkkokuntien tapaan.

Eipä taida olla "jo 2000" vuotta.

Tuohan on ns. Nikean uskontunnustus, vuodelta 325 jKr.

Ja tuo tekstikin näyttä olevan sinulla väärin.

Tarkoitit varmaankin apostolista uskontunnustusta, muttei sekään ole vielä 2000 vuotta vanha.

Usko Toivonen

• Anonyymi

>> Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia? >>

Ei tuossa kuitenkaan lue, että olisivat hellunytailaisia.

Jos katsomme tuon kohdan rinnakkaiskohdan Luukkaan evankeliumista, niin ..

25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        ( Luuk 13)

.. tuosta käy ilmi, että osa heistä on Jeesuksen aikalaisia, he todistavat syöneensä ja juoneensa Jeesuksen seurassa ja kuulleensa Hänen opetuksiaan.

Keitä he siis ovat? Jeesus antaa vastauksen:

24 Kun siis kansa näki, ettei Jeesus ollut siellä eivätkä hänen opetuslapsensa, astuivat hekin venheisiin ja menivät Kapernaumiin ja etsivät Jeesusta.
        25 Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?"
        26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
        27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
        28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
        29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
        ..
        33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
        34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
        35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        ( Joh 6)

Jeesus sanoo heille, " te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko."

Jeesus tuntee kaikki Häneen uskovat, eikä heitä heitä ulos.

( Apt 26)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ev. lut kirkko on myös oma lahkonsa. Lahkolla on oma nimi, perinteet ja käytännöt. Uskonyhteisö taas voi olla Jeesukseen uskovien ihmisten muodostama yhteisö ja voi toimia kuten apostolit toimivat aikanaan, eli toteuttaa sitä seurakuntaelämää joka on Jumalan Sanan mukaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia? >>

Ei tuossa kuitenkaan lue, että olisivat hellunytailaisia.

Jos katsomme tuon kohdan rinnakkaiskohdan Luukkaan evankeliumista, niin ..

25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        ( Luuk 13)

.. tuosta käy ilmi, että osa heistä on Jeesuksen aikalaisia, he todistavat syöneensä ja juoneensa Jeesuksen seurassa ja kuulleensa Hänen opetuksiaan.

Keitä he siis ovat? Jeesus antaa vastauksen:

24 Kun siis kansa näki, ettei Jeesus ollut siellä eivätkä hänen opetuslapsensa, astuivat hekin venheisiin ja menivät Kapernaumiin ja etsivät Jeesusta.
        25 Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?"
        26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
        27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
        28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
        29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
        ..
        33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
        34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
        35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        ( Joh 6)

Jeesus sanoo heille, " te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko."

Jeesus tuntee kaikki Häneen uskovat, eikä heitä heitä ulos.

( Apt 26)

Usko Toivonen

Kyllä ne on helluntailaisia. Mt.7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne on helluntailaisia. Mt.7

>> Kyllä ne on helluntailaisia. Mt.7 >>

Tuossa tekstikohdassa ei ole mitään mainintaa helluntailaisista.

Ja kuten tuossa Luukkaan evankeliumin rinnakkaiskohdassa on mainittu, Jeesus lähettää luotaan pois aikalaisina eläneitä juutalaisia, jotka söivät ja joivat Hänen seurassaan ja saivat kuulla Hänen opetuksiaan.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Alkukielen mukaan Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi (kreikaksi pistoa)

".Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, KASTETTIIN ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. "

Pietarin sanojen vastaanottaminen tarkoittaa tottelemista eli "vaarinottoa" siitä mitä puhutaan. Helluntailaiset kääntävät sen väkisin tarkoittamaan uskoontuloa, vaikka ei siinä niin sanota.

Vasta kasteessa synnit pestään pois ja puhdistettuun sydämeen voidaan vuodattaa uskonhenki, joka on Pyhä Henki. Kristukeen kastetut luettiin "uskovien joukkoon"

".Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, KASTETTIIN ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. "

Sanan vastaanottaminen tarkoittaa pelkästään sanan vastaanottamista.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Vasta kastettuja alettiin kutsua uskoviksi.

• Anonyymi

Tuossa kylläkin on kysymys pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vastaanottneista.

Usko tulee kuulemisesta, ei kasteesta.

Uskon kohde kristityillä on usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, jota apostolisista ajoista lähtien ovat uskovat julistaneet.

40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot.
        ( Apt 5)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa kylläkin on kysymys pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vastaanottneista.

Usko tulee kuulemisesta, ei kasteesta.

Uskon kohde kristityillä on usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, jota apostolisista ajoista lähtien ovat uskovat julistaneet.

40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot.
        ( Apt 5)

Usko Toivonen

Oikea pelastava usko on Kristittyjen kasteessa saatavan uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan ominaisuus.

Uudestikastavien lahkolaisten käännytystoiminan perusteella tapahtuva uskoontulo on yhtä tyhjän kanssa.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea pelastava usko on Kristittyjen kasteessa saatavan uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan ominaisuus.

Uudestikastavien lahkolaisten käännytystoiminan perusteella tapahtuva uskoontulo on yhtä tyhjän kanssa.

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

>> Oikea pelastava usko on Kristittyjen kasteessa saatavan uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan ominaisuus. >>

Kerrohan, mitä tuo tarkoittaa?

Ihmisiä on tullut uskoon kuultuaan pelastuksensa evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, aina Jeesuksen kuolleista ylösnousemista saakka.

Ja kuten Raamatunb ilmoitus todistaa, Pyhä Henki annettiin pelastuksen evankeliumin kuulleille.

Ja Jeesus itse todistaa, että uskomalla Häneen saa synnit anteeksi.

Oikea pelastava usko on siis usko Pelastajaan, eli Jeesukseen kristukseen.

15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        ( 1Tim 1)

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi
        ( Ef 1)

( Apt 26)

Uskon vaikuttamat teot ovat Jumalan edeltäpäin uskoville valmistamat hyvät teot.

8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        ( Ef 2)

Usko Toivonen

• Anonyymi

"Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan KASTETTIIN ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. "

Pietarin sanojen vastaanottaminen tarkoitti vaarinottoa eli totelemista, mitä käskettiin tehdä.

Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi.

• Anonyymi

Ja uskovien vainot alkoivat samantien, uskovat tunnistettiin siitä nimestä, jota he pelastuakseen avuksensa huusivat.

( Apt 5)

3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
        ( Apt 8)

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        ( Apt 22)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kristityt tunnustavat, että Jeesus Kristus on Herra!

TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEMME ANTEEKSISAAMISEKSI JA PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMISEKSI.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Kristityiksi alettiin ensimmäiseksi Antiokiassa kutsumaan heitä, jotka kuultuaan pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, kääntyivä sydämestään Herran puoleen, siis Jeesukseen uskovia alettiin kutsumaan kristityiksi.

19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ..
        26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.
        ( Apt 11)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ei Pyhää Henkeä synnin päälle anneta, vaikka kuinka sitä pyytäisi ja huutaisi sisälle tulemaan.

Ensin kasteessa kaikki ihmisen syntisyys pestään pois ja vasta sitten puhdistettuun sydämeen ja sieluun voidaan vuodattaa pyhiä asioita, kuten uskonhenki eli Pyhä Henki.

Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle.

Portti on ahdas, mutta vastasyntynyt lapsi siitä hyvin kasteessa sisälle mahtuu, kun Jumala hänet sinne sisälle vetää.

• Anonyymi

Onko sinussa syntiä?

• Anonyymi

Valehtet taas päin silmiä. Et ole Jeesuksen opetuslapsi etkä hänen seuraajansa. Vain Jeesuksen seuraajia kutsutaan kristityiksi. (Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.)
      Sen sijaa Sana kutsuu sinua, pakanajuutalainen, valhejuutalaiseksi ja seurakuntaasi saatanan synagoogaksi.

• Anonyymi

Jeesusta ei kukaan voi seurata, koska Jeesus nousi taivaaseen.

Joh. 3:13

"Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika."

Helluntailaiset saarnamiehet valehtelevat tyäkseen käyneensä taivaassa. Ja hölmöt julistaa aameniaan päälle.

Vaikka taivaasta ei kukaan ole tullut takaisin maan päälle, kuin Jeesus.

• Anonyymi

Jopa kristillisyyteen levinnyt antisemitismi, mistä kirkkohistoriasta saadaaan lukea, on huultesi hedelmä.

• Anonyymi

"Mutta koska meillä on sama uskon Henki" siksi me uskomme ja puhumme.

Raamatun mukaan uskonhenki eli Pyhä Henki vuodatetaan vain kasteessa kaikesta syntisyydestä ja syyllisyydestä puhdistettuun ja kasteen vedestä ja Hengestä ylhäältä eli Jumalan sanan voimasta uudestisyntyneeseen sieluun.

Uutta viiniä ei voi vuodattaa vanhoihin leileihin. Uusi viini vuodatetaan uusiin leileihin.

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Sinussa on tämän maailman ruhtinaan henki ja palvelet pahuutta koko sydämestäsi; et voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.
        Jeesuksen mukaan raatelivia susia nousee muualta kuin Hänen kauttaan. Muualta tarkoittaa myös kastemaljaa, josta olet väkivalloin päässyt lammastarhaan.
        Kuulut niihin väkivaltaisiin, joista Jeesus varoitti: Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinussa on tämän maailman ruhtinaan henki ja palvelet pahuutta koko sydämestäsi; et voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.
        Jeesuksen mukaan raatelivia susia nousee muualta kuin Hänen kauttaan. Muualta tarkoittaa myös kastemaljaa, josta olet väkivalloin päässyt lammastarhaan.
        Kuulut niihin väkivaltaisiin, joista Jeesus varoitti: Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

helluntailaiset on uskovia, ei kuitenkaan kristittyjä, vasta kasteen jälkeen on kristitty.

"Kaikki te jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette Hänet päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

vasta kasteessa "ollaan Kristuksessa" > = kristitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaiset on uskovia, ei kuitenkaan kristittyjä, vasta kasteen jälkeen on kristitty.

Helluntailaiset pukee lapsensa viattomuuden vaippaan ja itsensä villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset pukee lapsensa viattomuuden vaippaan ja itsensä villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin.

sulla on pilkkaajan henki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"vasta kasteessa "ollaan Kristuksessa" > = kristitty."

Kristitty oli alunperin haukkumasana. Nykyään siitä on hyvää vauhtia tulossa taas sellainen. Mutta onko sinusta kristitty sellainen, joka on kristuksessa, jonka hän ei usko olevan Jumala vaan ihminen. Väitteesi mukaan on.

• Anonyymi

Sinulla on ongelmia kasteasiassa. Helluntailaisilla ei ole. Kierrät kasteasiaa kuten kissa kuumaa puuroa. Olet aivan väärällä osastolla. Mene edes puolukkaan. Näyttelijä.

• Anonyymi

Gal.5:20 "Lahkot" että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• Anonyymi

Jeesukselle tehdään opetuslapsia kastamalla ja opettamalla käskyt.

Käänyttämällä ja uudestikastamalla kristittyjä uudestaan tehdään lahkolaisia, jotka ei peri Jumalan valtakuntaa. Gal.5:20

Matt. 23:15

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette."

Hurmoslahkot ja muut kaatajalahkot kannattaa kiertää kaukaa ja varoa niitä kuin ruttoa.

• Anonyymi

" Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

"Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

"Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."

Luehan poika raamattua. Uudessatestamentissa aikuisia Herran omia kutsuttiin lapsiksi. Se on sinulta jäänyt huomaamatta. Opettele se, niin opit, mikä on niinkuin lapsi.
        Lapsi uskoo Isään, Jeesus opettaa meille taivaan Isän ja me uskomme opetuslapsina Isään, eli otamme sen vastaan.

• Anonyymi

Muistelmissaan Ylivainiokin katui kun luopui Kristinuskosta ja lähti helluntailaiseksi.

• Anonyymi

Niilo kuoli pahan äkkikuoleman Espanjassa vähän yli 50-kymppisenä.

Me kristityt tiedämme mitä paha äkkikuolema Raamatussa tarkoittaa.

• Anonyymi

Luomisessa ja uudestiluomisessa Kristillisessä Kasteessa Jumalan Henki liikkuu vetten yllä.

1. Moos. 1:2 "Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä. "

2. Piet. 3:5 "Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]

Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

• Anonyymi

Kristuksen ruumiiseen liitetty ihminen, siis jonkin sortin hybridi käsittääkseni...

• Anonyymi

Kristittyjen kasteessa tämä kaikki tapahtuu Raamatun mukaan. Uskonlahkojen lisäkasteissa ei tapahdu yhtään mitään. Muuta kuin Jumalan sanan vastainen laittomuuden teko, eli sanan vastainen teko on laittomuus ja synti. (Ef.4:5 "Yksi Kaste" Hen Baptisma) hen=numeraali, lukumäärää ilmaiseva sana.)

1. Kor. 12:13

"Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen kasteessa tämä kaikki tapahtuu Raamatun mukaan. Uskonlahkojen lisäkasteissa ei tapahdu yhtään mitään. Muuta kuin Jumalan sanan vastainen laittomuuden teko, eli sanan vastainen teko on laittomuus ja synti. (Ef.4:5 "Yksi Kaste" Hen Baptisma) hen=numeraali, lukumäärää ilmaiseva sana.)

"Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut."

Mikä lisäkaste se on, kun luterilaiset vain kastelevat tukan, ja sitten kun tämä vaillinaisesti kasteltu tulee tietoisuuden ikään ja haluaa Kristusta seuraten käydä kasteen haudassa, niin siinä suoritetaan se keskenjäänyt todelliseksi kasteeksi.

Näin se menee, eli tullaan siihen yhteen kasteeseen, jossa on upotettuna. Kts. raamatusta, kuin se johtaa katsomaan Nooaa ja vedä johtopäätökset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä lisäkaste se on, kun luterilaiset vain kastelevat tukan, ja sitten kun tämä vaillinaisesti kasteltu tulee tietoisuuden ikään ja haluaa Kristusta seuraten käydä kasteen haudassa, niin siinä suoritetaan se keskenjäänyt todelliseksi kasteeksi.

Näin se menee, eli tullaan siihen yhteen kasteeseen, jossa on upotettuna. Kts. raamatusta, kuin se johtaa katsomaan Nooaa ja vedä johtopäätökset

taas noi helluntailaiset ENSIMMÄISENÄ huomaa VAIN ulkonaisen ja veden MÄÄRÄN !!?

kasteen SISÄLTÖ on tärkeämpi, siis riittää kuin suuri vesimäärä !

"vedestä ja hengestä" = "Jumalan Sana ja vesi "

• Anonyymi

Kyriekee=Kristuksen ruumis=Kastetut

Kyriekee=Kirkko

• Anonyymi

No et sinä ainakaan kreikkaa osaa. Laitapas kommentiksi linkki edes yhteen sellaiseen kreikankielen sanakirjaan, jossa lukee, että kyriekee on sama kuin kirkko.

Jos et siihen kykene, olet vain suunsoittaja.

• Anonyymi

Amerikasta tulleiden lahkolaisten (Jehovantodistajat,Helluntailaiset,Mormonit)

käännyttämistoimien seurauksena tapahtuva uskoontulo on yhtä tyhjän kanssa:

• Anonyymi

Silloin kun ihmisellä on Kristillisessä kasteessa saatu uskonhenki eli oikea Pyhä Henki, siksi ihminen uskoo.

Käännyttämällä aikaansaatu uskoontulo on yhtä tyhjän kanssa. Ihminen voi tulla myös väärään uskoon eli lahkouskoon ja saada sisälleen villitsevän ja ihmisiä kaatavan hengen.

"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön."

• Anonyymi

Moni luopuu lapsen uskosta ja kasteesta ja lähtee seuraamaan villitseviä ja kaatavia henkiä.

1. Tim. 4:1

Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia. [Matt. 24:23,24; 2. Tim. 3:13; 2. Piet. 3:3,4; 1. Joh. 2:18]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni luopuu lapsen uskosta ja kasteesta ja lähtee seuraamaan villitseviä ja kaatavia henkiä.

Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia. [Matt. 24:23,24; 2. Tim. 3:13; 2. Piet. 3:3,4; 1. Joh. 2:18]

Raamattu puhuu veden valuttelun uskonnon valtiokirkosta: hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Vauvan päähän vettä-opin vänkääjät ovat juovuksissa porton viinistä.

• Anonyymi

Eikö siellä kirkollasi ole laittaa foorumille edes jotenkin sisvistyneitä evanjkelistoja joilla ei mieli tuota tuonkaltaista roskaa missään nimessä, eikö ole?

paljon siistimmistä kommenteista päivi on tutkittavana ollut jo kauan aikaa, oletko menettänyt sen vähäisenkin tajuntasi!!?

vaika kuinka kiihko olisi jonkun ksatetempun puolesta , niin kyllä jonkinlainen perusnormaali lähestymistapa luulisi kuuluvan ison kirkon nettievankelistan varustuksiin,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö siellä kirkollasi ole laittaa foorumille edes jotenkin sisvistyneitä evanjkelistoja joilla ei mieli tuota tuonkaltaista roskaa missään nimessä, eikö ole?

paljon siistimmistä kommenteista päivi on tutkittavana ollut jo kauan aikaa, oletko menettänyt sen vähäisenkin tajuntasi!!?

vaika kuinka kiihko olisi jonkun ksatetempun puolesta , niin kyllä jonkinlainen perusnormaali lähestymistapa luulisi kuuluvan ison kirkon nettievankelistan varustuksiin,

Odotan että helluntaikirkko lähettää tänne jonkn evankeliusta joka osaa kunnolla asioita ruotia. Tuollaista roskaa missä uhkaillaan valtavan kiihkon pauloissa luterilaisia kristittyjä ja pilkataan Jumalaa ja Hänen Sanaansa Raamattua

• Anonyymi

Silloin kun ihmisellä on Kristillisessä kasteessa saatu uskonhenki eli oikea Pyhä Henki, siksi ihminen uskoo.

Käännyttämällä aikaansaatu uskoontulo on yhtä tyhjän kanssa. Ihminen voi tulla myös väärään uskoon eli lahkouskoon ja saada sisälleen villitsevän ja ihmisiä kaatavan hengen.

"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön."

Jotkut luopuu lapsenuskostaan ja kasteestaan eli esikoisoikeudestaan ja vaihtaa ne uskonlahkojen kaatobileisiin eli höyryäviin hernekeittoihin. Ja kyselee kerran taivaanportilla: Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin?

Olen 100% varma, että tässä Jeesus puhuu helluntailaisista.

Mt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

• Anonyymi

>> Silloin kun ihmisellä on Kristillisessä kasteessa saatu uskonhenki eli oikea Pyhä Henki, siksi ihminen uskoo. >>

Suomessa on miljoonia ihmisiä, jotka kieltävät Jeesuksen Kristuksen.

Ja jos ajatellaan vapaita suuntia, niin niiden osuus Suomessa on vain marginaalinen miljooniin verrattuna.

Tiedätkö muuten, mitä Raamatun ilmoitus sanoo niistä, jotka eivät ota vastaan Jeesusta Kristusta ja näin tulla Jumalan lapseksi?

( Joh 1)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Lapsena kristityksi kastettu ja "brephoksena" Pyhän Hengen lahjan saanut Timoteus varoittaa hurmoshenkisistä uskonlahkoista, jotka houkuttevat ihmisiä luokseen.

• Anonyymi

Jospa ottaisit jo illan, päivän työ on tehty osaltasi luulisin !

• Anonyymi

Mene lapsena valeltu tonne muiden valeltujen joukkoon pitämään huolta heistä. Suurin osa noin 99 % valelluista on julki jumalattomia rienaajia, joiden uskon tunnustus on voi v......tu, sitä he tunnustavat päivät pitkät. Jos tämä valelu oikeasti pelastaa, niin kysympä vaan, että miltä ja miten? Taitaa se valeltujen suurin pelastus olla Alko nimisessä autuudessa. Herää jo valeltu todellisuuteen!

• Anonyymi

"Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: "Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää".
        Luuk: 7: 34

• Anonyymi

Mene sinä usemman kerran uitettu sinne omiesi joukkoon jossa et uskoa tapaa. Alko, viina, nuuska, kiroilu ja raha ovat tärkeämpiä siellä. Se miten nuo pelastavat, on täysi mysteeri Raamatussa pitäytyvälle luterilaiselle kristitylle.

• Anonyymi

Johan aloittaja lohkaisi lihallisen ajatuksensa ja kertoo istuvansa "HYVÄN JA PAHANTIEDON puulla ja jakavan tuomioita - sanoo olevansa valtajakkaralla, sekä olevansa jumala.
      Hänen kädessään on "lakikirja" - eli ihmisen tekemä, kirkkoisien ja historian sanelema käsikirja - lakikirjana. Se on kirjoitettu murhamiesten hengessä, joista käytämme nimitystä - kirkkoisät. Eli se hyvän ja pahantiedonpuun valtajakkara.
      Siinä mikä oli jo käärmeen ajatus Luciferin taivaissa. Kun JUMALAN valtajakkaran valtaan ja asetan omani tilalle, minua kumarretaan. Se jatkuu käärmeen Sanaa kirjattuna ilmentymänä siinä hyvän ja pahantiedonpuulla. Se kertoo meistä, missä me viihdymme. Olemme tuomareita.

Kova inttäminen pakanallisten kirkkoisien lakikirjan äärellä ja tuomitseminen, se on meidän mantra. Olemme nimittäneet sakramentit - sokeuttamaan meitä Sanasta. Ja kyllä me osaamme olla Kainin kaltaisia.

Viha, mielen mustuus - siitähän Herra varoitti Kainia, käski hallita sitä. Mutta kyllä pojat täälläkin haluavat käydä veljen ylle ja tappaa hänet.
      Kirkkoisät tekivät sitä, ruumiskasat ovat historian polkujen puolen ja toisen.
      Kirkkokäsikirjat ja jäsenrekisteri auttaa asiaa - tapamme veljemme. Sinäkinkö?
      Onko pakanallinen Martti Lutherin henki sinussakin? Hän hukutti Anabaptisteja, jotka lukivat raamattua. Lue se kirkkohistoria, se kirjoituksiin sisältyvä opetus, ja mieti mikä on se valtajakkaran idea. Otan väärän luvun wanhanajan Herran kansan opista. katson ympärileikattuja poikia, ja yhdistän sen harhaksi jolla harhautetaan lopun ajan kansaa. Pistetään se opiksi ja sakramentiksi - kasteeseen.
      Paran tapa on kirkon jäsenrekisteri siinä, ettei puhuta suun tunnustuksen uskosta, vaan kirkolle tehdään oma polku taivaaseen ja kastetaankin lapset, saadaan jäsenrekisteri ja kirkollistulo- veron muodossa - kun se äidinmaidossa on imetetty vauvalle, tämä ei heissä, jotka ovat kiintyneet uskontoon, kyseenalaista vaan perinneoppi sai tilan sydämestä.
      Jeesus sanoi, että te eksytte, ellette tunne kirjoituksia.
      Herrallako olisi kansa, että jokainen ohikulkijankin kastellaan hiuksista, mantranaan, että tämä on kaste se yksi kaste. Mitään väliä ei ole - miten vaellat, mitä tunnustat, miten elät, koska se on perisyntisyyttä. Syöt vain sunnuntaina, pakanallisuuden kirkkoisän murhaajan tuoman -baabeli-päivän pyhityksessä - syntisi anteeksi, mikä jäsenkirkollisille tarjotaan, kun kaste pelastaa. - sijaisuhrin oppia ei oteta huomioon

Mutta, kirkon kirkkokäsikirja saa perinneopissa ohittaa kirjoitukset.
      Laitetaan perinneopin rätti ihmisten silmille,, etteivät he näkisi, eivätkä hokaa - sijaisuhriaan, Kristusta, joka on pelastusarkki, iankaikkisen elämän armolahjaan.
      Ihmiset Hukkuvat SYNTIIN, - kuin Nooan aikana.
      Maailma ja sen himot hukutettiin - kun kadotettu hukkui.
      Se on opin ja avaavan mielen kuva - lopulliseen tuomioon, kun maailma on talletettu tulta varten. Jumala asettaa Valtakuntansa ja kenen nimi ei ole elämänkirjassa, niin olkiukkona helvetin tulessa hukkuvat.
      Ainut pelastus olisi se arkki - ja saarna - kuin Nooa saarnasi, vain halulliset tulivat arkkiin. Kaste ja Nooa, sen yhtälö kertoo Raamattu. Herran omat suunsa tunnustuksella haluavat nousta pelastuksen Kristus- arkkiin.
      He vertauskuvassa, joka opetetaan kasteella, upotetaan ja hän saa nousta ja nähdä kuin sen pelastusarkin Nooan aikana - Kristus pelastaa. Se on kasteen merkitys ja oppi ja se liittää sen halullisen arkin sisälle, ei sinne väkisin ketään viedä, ei taivaaseen viedä väkisin. Ei pakkovauvavalelu tee kummin sanoilla uskontunnustusta.
      Miettikääs, kun menette kerran mielin mustunein Herran eteen, silmillä vauvavalelu rätti - murhaajakirkkoisien opin harhauttamina.
      Kannattaako jatkaa kirkkohistorian harhaa. Näinkö pitää teille tehdä maasta tahtaan, että tulisitte näkeviksi.

Jumalalla on vain YKSi KANSA ARKISSA, eli se pelastuu luomakunnasta, joka on Jumalan elämänkirjan kanssa tekemisissä sydämestään.
      Papit tekevät kovimman tuomion kautta polkunsa Herran edessä.
      Ja myös matkalaiset, jotka mantraavat, että vain vesi pelastaa, mutta Kristus jää kastetulle vieraaksi. Eli ikäänkuin olisivat sisällä, mutta eivät ole. He jopa kiroavat kastettuna Herraansa ja Hänen luomakuntaansa.
      Sellainenko apostolisen ajatuksen puheissasi luulet olevan.
      Voithan sinä kirkossasi puhua mitä haluat, mutta nyt sinä olet Hengellisellä palstanpuolella, jossa vapaissa suunnissa Apostolisen ajan kirkkojenkin kastealtaat täytetään veteen ja Herran kansa, käy uskossa kasteenhaudan kautta elämäntielle, kilvoittelemaan armoalttarin kautta kohti iankaikkisen elämän armolahjan lupaukseen. Jumalan Valtakuntaan.

• Anonyymi

Taasko tuo sama valelijariehuja jaktaa tuota samaa paasaustaan. Hän vihaa meitä uskovia yli kaiken ja haluaisi tappaa meidät. Raamattu on heille vain kirkkoisien harhautusta. Vapaat uskovat ovat vapaat Jumalan Sanasta ja sen säädöksistä sekä apostolisesta opista. Erottavat Kristuksen ja kasteen ja sitä kautta höpisevät upottasesta mutta kadottavat Kristuksen - sen ainoa pelastajan

Siinä on hyvä mennä taivasportille kun takataskussa on vain viha uskovia kohtaan.

• Anonyymi

Kristitty oli pilkkanimi. Apostolisella ajalla Herran kansalaisia kutsuttiin -opetuslapsiksi- ...

• Anonyymi

totuushan on se, että uudelleen-kastajat ei ymmärrä kristillisen kasteen hengellisestä merkityksestä, - yhtään mitään !!

lahkoissa kaste on pelkästään ulkonainen, kasteen sisältö on peitossa.

ovat "peite silmillä", niin ne silmät lahkoissa sokastuu .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

totuushan on se, että uudelleen-kastajat ei ymmärrä kristillisen kasteen hengellisestä merkityksestä, - yhtään mitään !!

lahkoissa kaste on pelkästään ulkonainen, kasteen sisältö on peitossa.

ovat "peite silmillä", niin ne silmät lahkoissa sokastuu .

Amerikasta tulleet lahko-kastajat:

"Voi teitä te kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden k ä ä n n y n n ä i s e n; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman kuin itse olette"
        Matt: 23: 15

• Anonyymi

Luterlaiset rienaajat menkää kirkkonne yoga-jumalanpalvelukseen palvelemaan epäjumalaa ja seisomaan yhdellä jalalla niin
      rauhoitutte.

• Anonyymi

juurikin näin...

• Anonyymi

Uudestikastajat menkää sinne yogajumalanpalveukseen vesialtaille, tiedä vaikka saisitte kalan sieltä. Ehkä sitte rauhoitutte

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajat menkää sinne yogajumalanpalveukseen vesialtaille, tiedä vaikka saisitte kalan sieltä. Ehkä sitte rauhoitutte

juurikin noin....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juurikin noin....

Mepepä sinä palvomaan kalajumalaasi. Laita kalapäähattu päähäsi ja pirskotte vettä.
        Hellarit eivät palvo jumalaasi dagonia, vaan huutavat avukseen Herran Jeesuksen nimeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mepepä sinä palvomaan kalajumalaasi. Laita kalapäähattu päähäsi ja pirskotte vettä.
        Hellarit eivät palvo jumalaasi dagonia, vaan huutavat avukseen Herran Jeesuksen nimeä.

Menepä sinä palvomaan sitä kalajumalaasi ja vaikka onkimaan sinne lahkon altaaseen, jos sattuis kala tulemaan ja upottakaa se kunnolla

Hellarit ei huuda Jeessken nimeä vaan yogajumalaa kuten täällä on nähty. Se erottaa heidät Jeesukseen turvautuvista kristityistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltä paljusta voi tarttua onkeen vaikka se sammakon muotoinen otus.

• Anonyymi

Jokainen Jumalan sanan vastainen teko on laittomuuden teko eli synti.

Ef.4:5 "Yksi kaste"

Uudestikaste lahkon jäseneksi on laittomuuden teko eli synti.

"Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Gal.5.20 sanoo: epajumalien palvominen ( tarkoitetaan puusta tehtyja hindu kuvia yms) vihamieliayydet, (jota ketjun aloittaja itse harjoittaa silvaten muita lahkolaisiksi)
      riita, kiivaus, vihat, juonittelut , eripurat ja harha opit ja jatkaa jae 21 juomingit, massaily, ne jotka tallaista tekevat ei peri jumalan valtakuntaa.

olemmeko me vapaan suunnan kristityt juoppoja?
      olemmeko juonittelijoita?
      olemmeko riitaisampia kuin muut?
      eli jos ketjun aloittaja on sita mielta etta olemme humalassa esim.kirkossa, han ei ole koskaan kaynyt vapaissa suunnissa ja puhuu lakihenkisena etta vain lapsikaste pelastaa, vaikka olisi palottelu - ja palkka murhaaja, valhe usoonnot vaittaa etta lapsikaste eli veden lirutus ihmisten paalle,joista aikuisena tulee saatanan palvojia pelastaa.

me vapaissa suunnissa usoomme etta henkilokohtainen usko ainoastaan pelastaa, raamatun sanoin : kun sina uskot sydammessasi etta jeesus on kuollut ja ylos noussut ja suillasi tunnustat jeesksen herraksi ja uudesti synnyt, koska jeesus vastasi nikodeemukselle, ellette te uudesti synny ylhaalta te, ette voi nahda jumalan valtajuntaa.
      pyydan vapaa suuntien vihaajaa, ketjun aloittajaa tutkmaan raamatun paremmin.

raamtun aikana oli kaksi lahkoa josta raamattu varoitti, nikolaitten ja sddekeusten lahko.

luterilaiset erosi roomalais katolosista vain osittain , jattaen lapsikaste viilekkeen katakisematta roomlaiskatoliseen kirkkoon.
      jeesus pyysi siunaamaan lapsia, mutta ei koskaan itse kastanut lapsia eika mssaan koskaan raamtussa kehoiteta tekemaan niin.
      kummi hopoytyksia ei raamtussa ole, kummi kuitenkin vastaa lapsen puolesta (joka ei osaa puhua ) etta han uskoo etta jeesus on kuollut ja ylosmoussut ja jos kummi viela ilman sydammen uskoa valehtelee jumalan edessa mutomenon vuoksi, etta han uskoo, se on kiroukseksi kummille itsellen ja koko seurakunnalle moinen pakanallinen lapsikaste touhu.
      rahaan lapsikaste perustuu, eli halutaan että heti ilman uskoa alkavat maksaa kirkollsveroa aikuistuttuaan, kun raamattu sanoo, että uskomattomilta ette saa otta mitään vastaan,
      kun seurakunta kastaa uskomattomia (lasena) seurakuntaan, sen on pakko alkaa puhua näiden uskomattomien mielksi korvasyyhy jumalan sanaa
      ja tätä valttääkseen paavali kirjoitti että uskomattomilta (jotka ei omalla suullaan tunnusta jeeusta herrakseen) ei saa ottaa mitään vastaan , koska silloin evankeljumi on pakko muuttaa ateistien mukaiseksi, jotka kirkon jäsenenä päätytää, että syntiä ja kristusta ei saa saatnata, koska ateisti kirkon jäsenet (lapsikastetut) ei usko kumpaankaan.

• Anonyymi

helluntailaisuuden OPETUS nimenomaan on "korvasyyhyn opettamista", ovat niitä, joista raamattu sanoo:

"Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat SYNTIEN
      rasittamia ja MONENLAISTEN himojen heiteltäviä naisparkoja"
      2 Tim: 3: 6
      "tungettelevat taloihin" > sama kuin "traktaatit" . . .

JA:

"Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata, vaan he tahtovat eristää
      teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväkseen"
      Gal: 4: 17

• Anonyymi

Joo, ne tekeytyy Kristuksen palvelijoiksi ja etsivät joukosta heikoimman yksilön, johon iskevät voimalla kiinni ja kaatavat maahan ja vievät mennessään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ne tekeytyy Kristuksen palvelijoiksi ja etsivät joukosta heikoimman yksilön, johon iskevät voimalla kiinni ja kaatavat maahan ja vievät mennessään.

Ihmisten kaataminen selälleen nopealla otsakosketuksella on Joogan oppeja. Yogi-on henkiolento itämaisissa uskonnoissa.

Ihmisen kaataminen selälleen nopealla otsakosketuksella on vanha itämaisten uskontojen tekniikka, jota helluntailaiset käyttää uskotellessaan herkkäuskoisille, että nyt oikea Jumala on paikalla.

ks. shaktipat -tekniikka

• Anonyymi

Olet siis: SYNTIEN rasittama ja MONENLAISTEN himojen heiteltävä naisparka"

• Anonyymi

Väität Hitlerin olleen kristitty ja Pyhällä Hengellä täyttynyt; lahkolaiset eivät.

• Anonyymi

Hitlerille avautui otsaan ns. kolmas silmä, jolla näkee suoraan helvettiin.

Siksi lahkolaiset yrittävät päästä koskettamaan ja tönäisemään ihmistä otsasta, jotta tuo kolmas silmä avautuisi.

googlaa: "kolmas silmä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitlerille avautui otsaan ns. kolmas silmä, jolla näkee suoraan helvettiin.

Siksi lahkolaiset yrittävät päästä koskettamaan ja tönäisemään ihmistä otsasta, jotta tuo kolmas silmä avautuisi.

googlaa: "kolmas silmä"

Kuinka avaat kolmannen silmäsi ja herätät yliaistilliset lahjasi
        https://www.kuudesaisti.net › mystiikka › kuinka-avaat-...
        2.5.2017 — Kolmas silmä, otsachakra tai ajna charka on portti jumalallisiin maailmoihin sekä selvänäköisyyteen. Kun kolmas silmäsi on auki, ajatuksesi ovat ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka avaat kolmannen silmäsi ja herätät yliaistilliset lahjasi
        https://www.kuudesaisti.net › mystiikka › kuinka-avaat-...
        2.5.2017 — Kolmas silmä, otsachakra tai ajna charka on portti jumalallisiin maailmoihin sekä selvänäköisyyteen. Kun kolmas silmäsi on auki, ajatuksesi ovat ...

Kun he tunnustivat syntinsä Johannes kastoi heidät he saivat kasteessa synnit anteeksi.

Matt. 21:32

Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä.

• Anonyymi

Raamatun mukaan kaikki muut paisti juutalaiset ovat lahkolaisia.

• Anonyymi

En löytänyt kreikankielen sanakirjasta sanaa kyriekee. Voisitko laittaa linkin sellaiseen sanakirjaan, josta löytyisi tuo kyriekee, kiitos?

Ai niin...jos et siihen kykene, olet vain suunsoittaja.

• Anonyymi

Ketjun aloittaja jauhaa sitä itteään eikä todellakaan ole kreikankielen asiantuntija. Ja koska hänen perusteenaan on siansaksa, hänen perustelunsa ontuu ja pahasti.

Kreikankielestä ei löydy sellaista sanaa kuin kyriekee. Katsotaanpa mitä Kristuksen kastettu on kreikaksi:

“Vai ettekö tiedä, että meidät kaikki, jotka on kastettu Kristukseen Jeesukseen, on kastettu hänen kuolemaansa?” (Room 6:3, FinRK)

ἢ ἀγνοεῖτε ὅτι ὅσοι ἐβαπτίσθημεν εἰς Χριστὸν Ἰησοῦν εἰς τὸν θάνατον αὐτοῦ ἐβαπτίσθημεν ?

Eli sanasta sanaan:

Vai (ἢ) oletteko tietämättömiä (ἀγνοεῖτε) että (ὅτι) niin moni kuin (ὅσοι) on kastettu (ἐβαπτίσθημεν) johonkin (εἰς) Kristukseen (Χριστὸν) Jeesukseen (Ἰησοῦν), johonkin (εἰς) (määräinen artikkeli = τὸν) kuolemaan (θάνατον) hänen (αὐτοῦ) on kastettu (ἐβαπτίσθημεν) ?

Eli Kristukseen kastettu on kreikaksi: "on kastettu (ἐβαπτίσθημεν) johonkin (εἰς) Kristukseen (Χριστὸν) Jeesukseen (Ἰησοῦν),"

Eipä tuossa ole sanaa kyriekee. Kyriekee on yhtä vähän Kristukseen kastettu kuin Kristuksen ruumis olisi suomeksi kirkko.

“Jumala on alistanut kaiken hänen jalkojensa alle ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle, pääksi SEURAKUNNALLE, joka on hänen ruumiinsa ja täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää.” (Ef 1:22-23, FinRK)

Tämän voi jokainen katsoa itse kreikankielen interlineaarista:

https://biblehub.com/interlinear/ephesians/1-22.htm

Siellä käytetään sanaa ἐκκλησίᾳ eli ekklēsia, joka toki kääntyy englanninkielellä sanaksi church mutta vaikka church on englanniksi myös kirkkorakennus, niin tämä church ei ole suomeksi kirkko vaan seurakunta, jonka jokainen vähänkin hengellistä tekstiä kääntänyt tietää.

Tämän todistavat useat suomenkieliset käännökset:

“Kaiken hän on asettanut hänen jalkojensa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnassa, joka on hänen ruumiinsa, sen täyteys, joka kaiken kaikessa täyttää.” (Ef 1:22-23, FinSTLK2017)

“Jumala on alistanut kaiken hänen valtaansa ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle seurakuntansa pääksi. Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää.” (Ef 1:22-23, FinPR92)

[22] Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,  [23] joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää. (Ef 1:22-23, KR33/38)

Luuleeko aloittaja tosissaan, että suomenkielisiä Raamattuja kääntää joku harrastelijaporukka? Kyllä siellä on kääntämässä useiden kirkkokuntien parhaat kreikankielen ja suomenkielen kääntäjät, jotka takuulla sinua paremmin tietävät miten ekklēsia käännetään suomeksi.

Lopeta siis jo valheiden levittäminen. Kukaan ei ota sinua enää tosissaan.

• Anonyymi

Sinun on tunnustettava olevasi syntinen. Laske moniko noista synneistä laittaa sinut kirjoittamaan juttujasi.

Gal 5:
      19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      Luuk. 21:34; Room. 13:13; 1Kor. 3:3; 1Kor. 6:9-10; Ef. 5:3-5; Kol. 3:5-6; Ilm. 22:15
      20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi

Eivätkö kirkosta eronneet siltikään ole kristittyjä, vaikka ovat aikoinaan vauvana saaneet kirkossa nimenannon yhteydessä papin siunauksen vedellä pään valelun kautta, jota kirkolliset nimittävät kasteeksi?

Jos kerran kirkollisen kasteen saaneet ovat kristittyjä kirkollisen kasteen perusteella, eihän se kristillisyys mihinkään katoa esim. kirkosta eroamisen seurauksena, noin loogisesti ajatellen.

• Anonyymi

Nyt oli puhe Kristuksen kirkosta. Siitä ei erota jos erotaan jostakin maallisesta laitoksesta. Siiä erotaan epäuskon kautta, kuten sinä olet tehhyt.

Sinä ole ihan pihalla asioista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt oli puhe Kristuksen kirkosta. Siitä ei erota jos erotaan jostakin maallisesta laitoksesta. Siiä erotaan epäuskon kautta, kuten sinä olet tehhyt.

Kyllä luterilaisessa kirkossakin on joitakin kristittyjä, vaikka valtaosa vauvanakastuista on pakanoita. Papeissakin on joitakin kristittyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä luterilaisessa kirkossakin on joitakin kristittyjä, vaikka valtaosa vauvanakastuista on pakanoita. Papeissakin on joitakin kristittyjä.

On ja myös helluntaikirkossa on joitakin kristittyjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se luterilainen kirkko olekaan Kristuksen kirkko, vaikka monet luterilaiset ovat jo moneen kertaan siitä palstalla meuhkanneet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pihallapa pihalla.. Niinkuin viime talven lumet.. Van etpä ole itsekään ajan tasalla asioissa..

Puhut Kristuksen kirkosta, mutta et määrittele mielipiteissäsi sitä, mikä on Kristuksen kirkko..

Jotenka nyt sinulla on oivallinen tilaisuus valistaa minua pöljää asiassa ja kertoa, mikä on Kristuksen kirkko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pihallapa pihalla.. Niinkuin viime talven lumet.. Van etpä ole itsekään ajan tasalla asioissa..

Puhut Kristuksen kirkosta, mutta et määrittele mielipiteissäsi sitä, mikä on Kristuksen kirkko..

Jotenka nyt sinulla on oivallinen tilaisuus valistaa minua pöljää asiassa ja kertoa, mikä on Kristuksen kirkko?

Se on vain sana. Kristuskirkko nimenä kertoo jo että nimeäjät ovat hurskastelijoita, makeilijoita.
        Kristitty on minulle henk.koht kirosana. Uskon Jumalaan, mutta sana kristitty on historiaa, ja viittaa uskonpuhdistukseen, ja aikoihin kun ihmisiä pakotettiin väkivalloin kristinuskoon. Veri on virrannut kristittyjä tehdessä.
        Meidän kaupungin uskovaiset on kaikki ihmisiä, joihin ei voi luottaa yhtään. Petollisia valehtelijoita ovat. Pettävät toisiaan, naivat uskonveljien ja sisarien puolisoita, paljon ateisteja pahempia, koska käyttävät Kristuksen nimeä perkeleen työhön.
        Häpeäisin olla kristitty, nimikin on puistattava.
        Meillä hellarit ja metodistit sekä vapaakirkkolaiset ovat samaa palettia, esittävät omaa näytelmäänsä. Heitä ei usko kukaan. Kristus nimi on häväisty.

• Anonyymi

Miksi kutsutte itseänne kristityiksi? Olettehan lahkolaisia, kuuluen nasaretilaisten lahkoon, niinkuin Paavali!

Kutsukaa siiis itseänne juutalaisiksi!

• Anonyymi

Aloitus on taas yksi tapa mustamaalata helluntailaisia, sillä aloittaja on se yksi ja sama luterilainen, joka jatkuvasti etsii ja löytää tekosyitä kyseenalaiselle asialleen.

• Anonyymi

Luterlaisuus=Katolilaisuus=vauvakaste=abortit=pedofilia=hevi-musiikki=saatanan palvonta=uususkonnot=sateenkaarilike=leipäpapit...

• Anonyymi

Hyvä lista. Antaa hellarien palvoa saatanaansa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä lista. Antaa hellarien palvoa saatanaansa

Ne perushelluntailaiset riitelevät kaikkien kanssa, jopa oman helluntaikirkkonsa.

• Anonyymi

Koko historiansa ajan valtakirkot ovat vainonneet vapaitten suuntien kristittyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko historiansa ajan valtakirkot ovat vainonneet vapaitten suuntien kristittyjä.

Ja vapaiden suuntien pellet vainoavat Jeesuken omia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne perushelluntailaiset riitelevät kaikkien kanssa, jopa oman helluntaikirkkonsa.

helluntailaiuudestahan on haarautunut jo ainakin sata erilaista lahkoo, pikkusen vaan vähä lisättynä / muutettuna oppia, ja taas "puree" täydestä . . .

uutuudenviehätys houkuttaa . . .

• Anonyymi

Sinä luterilainen rienaaja kerro mitä tarkoittaa uudestisyntyminen. Ilman sitä ei pääse taivaaseen.

• Anonyymi

Eikö helluntailainen rienaaja tiedä edes tuota?!?

Hyvä tietysti kysyä viisaammiltaan eli kristityiltä.

• Anonyymi

raamatun Sanaan on uskominen, jos on uskossa . . .

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos JOKU ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

raamatun Sanaan on uskominen, jos on uskossa . . .

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos JOKU ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

>> raamatun Sanaan on uskominen, jos on uskossa . . . >>

Aivan tuossa kohdassa ei käy vielä ilmi se, kuinka ylhäältä uudestisyntyminen tapahtuu.

Jeesushan vastaa Nikodeemuksen kysymykseen ..

8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh 3)

Jos tätä ei oteta huomioon, niin silloin vastaus jää vajaaksi, kuten "anonyymillä" edellä.

Jeesus sanoo tuossa, että Hengestä ei voi syntyä ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Nikodeemus ei ollut uudestisyntynyt vaikka vaikka oli ympärileikattu ja uskonnonopettaja. Jeesus sanoi, että aikuisena on uudestisynnyttävä!

Joh3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
      3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

• Anonyymi

Katoliset ja luterilaiset murhasivat kuusi miljoonaa juutalaista.
        "Hitlerin aikana juutalaisviha oli normaalia. Sitä lietsoivat kovasti Saksan kaksi suurinta uskontoa: katolisismi ja luterilaisuus. Hän ihaili valtavasti Martti Lutheria, joka vihasi juutalaisia avoimesti. Hän tuomitsi katolisen kirkon sen tekopyhyydestä ja lahjonnasta, mutta kannatti paavien satoja vuosia kestänyttä juutalaisvainoa. Luther sanoi: "Juutalaiset ansaitsevat tulla hirtetyiksi seitsemän kertaa korkeammalle kuin tavalliset varkaat," ja: "Meidän pitäisi kostaa juutalaisille ja tappaa heidät." "Jumalattomiksi kurjimuksiksi" hän kutsuu juutalaisia laajalti tunnetussa teoksessaan Pöytäpuhe."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katoliset ja luterilaiset murhasivat kuusi miljoonaa juutalaista.
        "Hitlerin aikana juutalaisviha oli normaalia. Sitä lietsoivat kovasti Saksan kaksi suurinta uskontoa: katolisismi ja luterilaisuus. Hän ihaili valtavasti Martti Lutheria, joka vihasi juutalaisia avoimesti. Hän tuomitsi katolisen kirkon sen tekopyhyydestä ja lahjonnasta, mutta kannatti paavien satoja vuosia kestänyttä juutalaisvainoa. Luther sanoi: "Juutalaiset ansaitsevat tulla hirtetyiksi seitsemän kertaa korkeammalle kuin tavalliset varkaat," ja: "Meidän pitäisi kostaa juutalaisille ja tappaa heidät." "Jumalattomiksi kurjimuksiksi" hän kutsuu juutalaisia laajalti tunnetussa teoksessaan Pöytäpuhe."

Uudestikastajat vihaava kristittyjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajat vihaava kristittyjä

Kristittyjen kimpussa ne uudestikastajat on.

Eivät edes yritä käännyttää muita Amerikasta tulleita lahkolaisia tai muslimeita tai vastaavia.

Yrittävät käännyttää Kristityt omiin lahkoihinsa.

Yrittävät estää lapsien kastamisen Kritityiksi.

• Anonyymi

Kyllä siinä lapsista puhutaan, jotka eivät voi mennä takaisin äitinsä kohtuun uudestisyntymään vedestä ja Hengestä, koska se tapatuu vain kerran Kristittyjen kasteessa (ei harhaoppisten aikuiskasteissa)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä lapsista puhutaan, jotka eivät voi mennä takaisin äitinsä kohtuun uudestisyntymään vedestä ja Hengestä, koska se tapatuu vain kerran Kristittyjen kasteessa (ei harhaoppisten aikuiskasteissa)

Uudestikasteet lahkoon on Jumalan ja Pyhän Hengen pilkka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikasteet lahkoon on Jumalan ja Pyhän Hengen pilkka.

juu: lapsista siinä puhutaan

Mikä lihasta on syntynyt, on liha;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

myös ne raamatun aikana eläneet, jotka vasta aikuisen ensimmäisen kerran kuulivat kastekäskyä julistettavan, hehän menivät aikuisena kiireesti kasteelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

myös ne raamatun aikana eläneet, jotka vasta aikuisen ensimmäisen kerran kuulivat kastekäskyä julistettavan, hehän menivät aikuisena kiireesti kasteelle.

Kuka sitä kastekäskyä julisti ja kenelle?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteen synnistä pesevä ja pelastava merkitys on evankeliumin ydintä.

Pietari sanoi ihan suoraan, että kaste on tapahtuma, jossa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden ja liittää synnistä puhdistetun sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.

1. Piet. 3:21

Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteen synnistä pesevä ja pelastava merkitys on evankeliumin ydintä.

Pietari sanoi ihan suoraan, että kaste on tapahtuma, jossa Jumala pesee synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden ja liittää synnistä puhdistetun sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.

Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]

Kristillinen kaste Kristukseen on ihan muuta. Siinä Jumala pesee kaiken syntisyyden ihmisestä pois Kristuksen sovintoveren tähden ja liittää Henkensä kautta ihmisen Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen.

Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. (Room.6:3)

Kuolema,veri,sovintoveri, verensuoja saadaan kasteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyin:

Kuka sitä kastekäskyä julisti ja kenelle?

Osaatko vastata?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Lahkojen perustamisen motiivi Paavalin mukaan on tämä

Gal.5
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi

Niin, eihän se paljon vaadi lihalliselta ihmiseltä tehdä lihan tekoja, kuten panettelua, jopa Pyhää Raamattua siteeraten.

Hengen heldelmän ilmentämin se onkin sitten aivan eri asia.

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi

Eikös se Parhami ollut niitä alan miehiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Tarkoitatko, että saat elää saastaista elämää , koska olet kestettu?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, että saat elää saastaista elämää , koska olet kestettu?

Usko Toivonen

Parhami oli kova kielimies ja hyvin voideltu mies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Parhami ollut niitä alan miehiä?

"alan miehiä",

ei tarvinnut luopua "saastaisesta elämästä . . .

• Anonyymi

Kysymys sinulle aloittaja.

Teet hyvin paljon avauksia samasta aiheesta.

Ja siteeraat myös jonkin verran Raamatun ilmoitustakin, kuten eilen tätä kohtaa:

>> 1. Piet. 3:21
      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, >>

Kysynkin nyt, onko kastekysymys sinulle lupaus tehdä syntiä, elää jatkuvassa synninteossa, koska tuon tekstikohdan mukaan kaste ei edellytä luopumista saastaisesta elämästä.

Antaako saamasi kaste sinulle siis luvan elää synnissä, saastaisuudessa ja siitä huolimatta katsot pelastuvasi, koska olet kastettu?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Usko Toivonen, sanooko Jeesus jossakin "seuratkaa toisia ihmisiä !!??

Jeesus sanoo: "mitä se sinuun kuuluu ?" Seuraa SINÄ minua" !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen, sanooko Jeesus jossakin "seuratkaa toisia ihmisiä !!??

Jeesus sanoo: "mitä se sinuun kuuluu ?" Seuraa SINÄ minua" !!

Ihmisoppeja ei tule seurata, sen vuoksi aiheellinen kysymykseni aloituksen tekijälle.

Keskusetelun vuoksi tarvitaan myös motiivin selvittäminen, miksi?

Ja siteeraat myös jonkin verran Raamatun ilmoitustakin, kuten eilen tätä kohtaa:

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, >>

Kysynkin nyt, onko kastekysymys sinulle lupaus tehdä syntiä, elää jatkuvassa synninteossa, koska tuon tekstikohdan mukaan kaste ei edellytä luopumista saastaisesta elämästä.

Antaako saamasi kaste sinulle siis luvan elää synnissä, saastaisuudessa ja siitä huolimatta katsot pelastuvasi, koska olet kastettu?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisoppeja ei tule seurata, sen vuoksi aiheellinen kysymykseni aloituksen tekijälle.

Keskusetelun vuoksi tarvitaan myös motiivin selvittäminen, miksi?

Usko Toivonen

Se, että jumalaton, ties vaikka homopappi, liruttelee vettä avuttoman vauvan päähän, niin ettei vauva voi mitenkään puolustautua ja säilyttää oikeutta uskonnon vapauteen, ei ole kaste laisinkaan, vaan perkeleen teko ja taikuutta ja ihmisten pahuutta puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että jumalaton, ties vaikka homopappi, liruttelee vettä avuttoman vauvan päähän, niin ettei vauva voi mitenkään puolustautua ja säilyttää oikeutta uskonnon vapauteen, ei ole kaste laisinkaan, vaan perkeleen teko ja taikuutta ja ihmisten pahuutta puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan.

Kaste ei vie mitään uskononvapautta mutta homoista je veden lirutteluista puhuville uudestikastaja-ateisteille on liikaa se että lapsi pääsee Kristusken ruumiin jäseneksi.

Heillehn Kristus ja kaste ovat vain taikaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sellaista se on sellaiselle, joka ei kasteesta ymmärrä kuin ULKONAISEN, niinkuin helluntailaiset kaikessa muussakin . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sellaista se on sellaiselle, joka ei kasteesta ymmärrä kuin ULKONAISEN, niinkuin helluntailaiset kaikessa muussakin . . .

Niin, opetuskirjeiden kohdista eivät juuri tunnu välittävän. Aina vaan miettivät sitä mistä kaikista ihmisyhmistä on maininta ja mistä ei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, opetuskirjeiden kohdista eivät juuri tunnu välittävän. Aina vaan miettivät sitä mistä kaikista ihmisyhmistä on maininta ja mistä ei

Ainoa mistä välität, sinä valhemessiaaninen lutterin kannattaja, on valehtelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa mistä välität, sinä valhemessiaaninen lutterin kannattaja, on valehtelu.

Ainoa mistä SINÄ, valhejuutalainen ja parhamin kannattaja, on valehtelu ja kristittyjen vainoaminen ja Raamatun hylkääminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa mistä SINÄ, valhejuutalainen ja parhamin kannattaja, on valehtelu ja kristittyjen vainoaminen ja Raamatun hylkääminen

kopioida ne osaa ja kääntää kaiken ympäri, lapsellista porukkaa yötä päivää foorumilla veivaamassa samoja ropaskoitaan !

menisivät tekemään jotain siellä kirkossaan, rippikeskukset kasvaa horsmaa ikkunanpokiin asti ja kaikki on sekaisin, tuolit jo myytiin ja lehdestä luin tänään että öainakin kuus kirkkoalaitosta menee vasaran alle yksin siellä pääpahassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kopioida ne osaa ja kääntää kaiken ympäri, lapsellista porukkaa yötä päivää foorumilla veivaamassa samoja ropaskoitaan !

menisivät tekemään jotain siellä kirkossaan, rippikeskukset kasvaa horsmaa ikkunanpokiin asti ja kaikki on sekaisin, tuolit jo myytiin ja lehdestä luin tänään että öainakin kuus kirkkoalaitosta menee vasaran alle yksin siellä pääpahassa.

tuohan on se saastanne lapselinen sodomiaääkkä, foorumilla yötäpäivää parkumassa

Menis antama n rahaa lahkoonsa niin ei tarvis vuokrata paikkoja. Niin pieniä jäsenmääriä että oikein naurattaa, fifteenleirjä pertuttj ja pian lahkot kasvaa horsmaa siellä kellarissa. Kuulemma helluntaikirkkolaitos kohta konkurssissa

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat autuaita!

Matteuksen evankeliumi:
      5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

• Anonyymi

Te KAIKKI olette lahkolaisia !

Niin katolilaiset ja lutherilaiset ja helluntailaiset ym ym....................

Aina kun uskotaan jonkun / joidenkin rakentamaan OPPIIN, eikä KOKO Sanaan, niin aina ollaan siis lahkossa / eriseurassa / puolueessa.

Siis Raamatun selvän opetuksen mukaan on näin !

11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
      12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
      13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?

Eli kaikki -laisuus -läisyys on eriseuraisutta lahkolaisuutta puole touhua joista Sana sanoo näin:

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT.
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Menkää siis KAIKKI te itseenne, jotka lahkoissanne olette !

Ja miettikää tuon Sanan kautta, että mikä onkaan oma tulevaisuutenne, jos niissä jatkatte yhä !?

• Anonyymi

Niin ja nyt siis kannattaa aloittajankin miettiä sitä, että hän omilla sanoillaan tuomitisi ihan itse itsensä lahkolaiseksi, eli ei hän itse ole omien sanojnesa mukaan mikään kristitty !

• Aloittaja sekoittaa asiat ihan kokonaan. Kylvät riitaisuutta. Et edest tiedä mitä lahko tarkoittaa ja mitenkä jo apostolisena aikana kristittyjä pilkattiin lahkolaisiksi, niinkuin taidat sinäkin tehdä. Meidän uudestyisyntyneiden tulee rakastaa lähimmäisiämme, eikä vihata. Meillä tulee näkymään Hengen hedelmät

Gal. 5:
      14. Sillä koko laki sisältyy tähän yhteen käskyyn: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
      15. Mutta jos purette ja syötte toisianne, varokaa, ettette kokonaan tuhoa toisianne.
      16. Vaeltakaa Hengessä
      Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette toteuta lihan himoa.
      17. Liha himoitsee Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan. Ne ovat toisiaan vastaan, niin ettette tee sitä, mitä tahdotte.
      18. Mutta jos Henki johdattaa teitä, ette ole lain alaisia.
      19. Lihan teot ovat ilmeisiä. Niitä ovat haureus, saastaisuus, irstaus,
      20. epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyydet, riita, kiivaus, vihat, juonittelut, eripuraisuudet, harhaopit,
      21. kateus, juomingit, mässäily ja muut sellaiset. Sanon teille etukäteen, kuten ennenkin olen sanonut, että ne, jotka tällaista tekevät, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
      23. sävyisyys, itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
      24. Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omia, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25. Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä.
      26. Älkäämme tavoitelko turhaa kunniaa, ärsytellen ja kadehtien toisiamme.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5106
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      35
      3026
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2995
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2916
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1698
    Aihe