Tuhannen pirulaiset

Anonyymi

Asunut pian 40v itse rakennetussa ok talossa. Hieman yli tuhat neliön tontilla kaunis taloni ja oma itse laitettu puutarhani on nuo tarhakotilot nyt vallanneet täysin. Olen suunnilleen n.1400-1600 kipaletta tänä kesänä keränny käsin. Hukuttanu kiehuvaan veteen. Kuunliljat joita on tosi paljon, jopa nyt kukkivat syysasteritkin niitä puolillaan. Salaatit jouduin jo avomaalta poistamaan kelvottomina. Ensimmäinen kesä uudessa kasvihuoneessa jossa pääasiassa tomaatteja täyttyi niistä. Kaikki putsasin jo pois..vaan pysyvätkö mokomat talvenki yli hengissä jossain mullan seassa ja taas keväällä käyvät kimppuun..? Joku sanoi kalkin /tuhkan auttavan? Luin että yksi ainoa kotilo munii jopa 100-200 munaa.. eli ensi kesäkö taas pilalla. Olen pian 70v mutta hyvin elinvoimainen ja pirtsakka..mitä nyt nuo masentaneet.

6

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaihda alaa. Kasvata vaikka valkosipulia ja laita siihen keitinveteen ne valkosipulit ja ala myymään etanoita valkosipulilla.

• Anonyymi

Oikein hyvä idea. Vaan jos pikkasenkin olisit miettinyt ja käyttänyt ensin aivojasi siihen niin... tuskin olisit tuon kommentin laittanut. Mutta kiitos ehdotuksestasi.

• Anonyymi

Ihmiselle vaarattomat myrkyt tehoavat hyvin, esimerkiksi Ferramol ja Natria. Ahkera poispoiminta tietysti tehokkainta.

• Anonyymi

Kiitos sinulle. Ihmiselle vaarattomat.. Oletko oikein tosissasi? Luontoystävällisyys ei siis ole vahvuutesi? Tuo loppulauseesi kaikkein paras! Kiitos vastauksestasi.

• Anonyymi

Kalkki ja tuhka ovat lehtokotiloiden herkkua, ne saavat hyvää aineista kuoren rakentamiseen.

• Anonyymi

Anteeksi mutta nyt taisit olla täysin väärässä! Kysyin ns. nykyaikaiselta viljelijältä asiasta koska nyt kalkin lisäämisen jälkeen olen viikossa haravoinut n. joka kolmannen kotilon vatsa valkoisena (siis menehtyneenä) taivasta kohden . Tämän viljelijän mukaan kannattaa kaikki sellaiset jättää vaan vahvistamaan maata. Todellakaan eivät olleet väittämääsi herkkua. Eli tietosi eivät olleet ajan tasalla. Nyt pyydänkin että asianomaiset jotka eivät tiedä aiheista mitään.. älkäätte edes ajattele kommentoida! Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1778
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1194
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1070
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      866
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      808
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      806
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      800
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      763
    Aihe