Monet ateistit väittävät, että Raamatun olisi kirjoittaneet vuohipaimenet. Tämä ei pidä paikkansa. Ensimmäiset kirjoitukset Jahvesta on Egyptistä Amenhotep III ajalta ja toinen Ramses II ajalta. Kirjoituksissa viitattiin Sasuihin, jotka palvovat Jahvea. Sasuja pidettiin yleisesti rosvoina, jotka ryöstelivät kauppareittejä Jisreelin laaksosta Askeloniin ja Siinaille. Raamatun myytit eivät siis perustu vuohipaimenten tarinoihin vaan maantierosvojen valheisiin. Maantierosvothan ovat lähtökohtaisesti petollisia ja epärehellisiä, tämä tulee hyvin esille VT:ssä kun Jahven nimissä toteutetaan kansanmurhia ja kusetetaan naapureita minkä ehtii.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shasu
Raamatun kirjoittajat eivät olleet vuohipaimenia
7
61
Vastaukset
- Anonyymi
Nauroin niin että melkein tipahdin tuoliltani.
- Anonyymi
"Raamatun myytit eivät siis perustu vuohipaimenten tarinoihin vaan maantierosvojen valheisiin."
Samoihin myytteihin perustuen rahaa ryöstetään edelleen. Raamattu on myynyt hyvin eli jotkut ovat niistäneet hyvin herkkäuskoisia. Seurakunnat niistävät jne. Jopa Pirkko Jalovaara osasi maantierosvojen kikat. Ja tämäkin herra on ollut taitava käyttämään maantierosvojen menetelmiä: https://www.youtube.com/watch?v=6k0JeEKR3Do- Anonyymi
Kirjoita sinä vaan, kyllä sinut tunnetaan... vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksua en aio maksaa edelleenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoita sinä vaan, kyllä sinut tunnetaan... vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksua en aio maksaa edelleenkään.
Eihän sulla ressukalla ole enää rahaakaan, koska uskovaiset ovat maantierosvonneet kaiken omaisuutesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sulla ressukalla ole enää rahaakaan, koska uskovaiset ovat maantierosvonneet kaiken omaisuutesi.
Eivät ainakaan ateismiin uskovat, niistä olen pysynyt kaukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ainakaan ateismiin uskovat, niistä olen pysynyt kaukana.
Ateisti on nimenomaan uskomaton.
Vie sinä hihhuleille rahasi, niin ei kasva enää mahasi.
- Anonyymi
Ne mitään vuohipaimenia ollu, vuohiinsekaantujia vain.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022226- 1041664
- 821337
- 1281333
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601078Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601054- 511027
- 36952
- 33824