Alumiinivanteet ovat turhuutta

Anonyymi

Herättää lähinnä myötähäpeää nämä pojanklopit, jotka pilaavat autonsa isoilla alumiinivanteilla, joihin laittavat onnettoman matalat renkaat.

Mukavin rengas on korkea 80-profiilin malli ja teräsvanteeksi riittää 13-14 tuumaa.

48

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyautoissa on vakiona matalat renkaat ja iso bensan kulustusta kasvattava vanne, jopa 20".

    • Anonyymi

      Katumaasturiin sopii ainoastaan korkea rengas, ja teräsvanne.

    • Kaksi on viheliäistä: madallusjouset ja matalaprofiilirenkaat. Kuin puupyörillä ajelisi.

    • Anonyymi

      Hyvin on auto ainakin meillä kulkenut 350 000 km ilman erikoisvanteitakin...

    • Anonyymi

      Hävettäisi ajaa yli 35-profiilin renkailla. Auto näyttää paksuilla nakeilla ihan rollaattorilta.

      • Anonyymi

        Mahtaako sinua muutenkaan kukaan niin ihailla autoinesi? Näköjään itsetunto-ongelma.
        Minulla on edelliseltä omistajalta mukana tulleet 35-profiiliset ja aika koomiset kiekot..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako sinua muutenkaan kukaan niin ihailla autoinesi? Näköjään itsetunto-ongelma.
        Minulla on edelliseltä omistajalta mukana tulleet 35-profiiliset ja aika koomiset kiekot..

        2.0 TSI Scirocco mulla. Ei tule kovin usein sellaisia vastaan. Ja liikkuu ripeästi. Ja on muuten _siisti_.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.0 TSI Scirocco mulla. Ei tule kovin usein sellaisia vastaan. Ja liikkuu ripeästi. Ja on muuten _siisti_.

        Uskon täysin, hieno auto. Mutta lättänärengas...nou-nou..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.0 TSI Scirocco mulla. Ei tule kovin usein sellaisia vastaan. Ja liikkuu ripeästi. Ja on muuten _siisti_.

        En kehtais ajaa millään Fiatilla
        Ja perse maassa
        Kaumaasturit on miesten vehkeitä ja neliveto olla pitää
        222hv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon täysin, hieno auto. Mutta lättänärengas...nou-nou..

        http://www.autowiki.fi › index.php
        Volkswagen Scirocco - AutoWiki
        23.10.2020 — VW Scirocco on Giorgetto Giugiaron suunnittelema urheiluhenkinen 80-luvun auto.
        Teho: 50–139 hv
        Seuraaja: VW Corrado
        Moottori: R4
        Valmistaja ja valmistusmaa: Karmann, Saksa

        Aika nuhapyssy kun alle 2oohv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://www.autowiki.fi › index.php
        Volkswagen Scirocco - AutoWiki
        23.10.2020 — VW Scirocco on Giorgetto Giugiaron suunnittelema urheiluhenkinen 80-luvun auto.
        Teho: 50–139 hv
        Seuraaja: VW Corrado
        Moottori: R4
        Valmistaja ja valmistusmaa: Karmann, Saksa

        Aika nuhapyssy kun alle 2oohv

        2,0 TSI roccoissa otetaan mallista riippuen pihalle 211...265 hp.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.0 TSI Scirocco mulla. Ei tule kovin usein sellaisia vastaan. Ja liikkuu ripeästi. Ja on muuten _siisti_.

        Eräs mies sanoi Saratogastaan, että on niin mukava ajaa autolla, jolla ei ikinä tule mustalaiset vastaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2,0 TSI roccoissa otetaan mallista riippuen pihalle 211...265 hp.

        Eikö nuo ole ala olemaan aika vanhoja jo… uusin mallikin lienee jo 5 vuoden ikäinen.


    • Anonyymi

      Renkaan korkeus vaikuttaa myös ajoturvallisuuteen. Usein ei oteta huomioon sitä, ettei matala rengas jousta läheskään niin paljon kuin korkeampi profiili.
      Jousitus ja iskunvaimennus rasittuvat matalaprofiilusella renkaalla enemmän. Ääritilanteessa hallittavuus on vaikeampaa.

      • Anonyymi

        Mistäs olen moisen kusrtuksenkuullut kilpa-auto vaikka kulkee hiekalla tai asfaltilla molemmissa matalatrengaat pidontakia. Mieti vielä kumpirendas antaa mutkassa perisi.


      • Anonyymi

        Niin onko hyvä että rengaat joustavasivusuunassa tiukassaväistöliikkeessä.


      • Anonyymi

        Ajomukavuus noilla matalaprofiilirenkailla on aivan perseestä. Sellainen kivirekimäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajomukavuus noilla matalaprofiilirenkailla on aivan perseestä. Sellainen kivirekimäinen.

        Aivan, odotan omien 235/35 -Linglongien loppuunkulumista omassa vanhassa Bemarissani. erittäin epämukavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajomukavuus noilla matalaprofiilirenkailla on aivan perseestä. Sellainen kivirekimäinen.

        Kyllä ne autoinsinöörin autoon suunnittelemat renkaat ovat parhaat, ei ajettavuus siitä parane, mutta ulkonäkö paranee kun vannekoko kasvaa.


    • Anonyymi

      Parhaiten auto kulkee mahdollisimman kapeilla renkailla.
      Varsinkin lumessa ja sohjossa ohjautuminen on aivan toista kuin leveillä plaanareilla.
      Vanha folkkari kulki syvässä lumessa isoilla kapeilla renkailla tavalla jota nykyautoilijat eivät ole kokeneet.
      Liirto vesisteella ja lumisohjossa on tarjolla sitä helpommin mitä leveämmät läskit on alla.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Pito paranee, kun paine pinta-ala yksikköä kohden on suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Pito paranee, kun paine pinta-ala yksikköä kohden on suurempi.

        Fysiikan lait hukassa. Kitkavoima on kitkakerroin kertaa nostovoima. Kosketuspinta-alalla ei ole mitään vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiikan lait hukassa. Kitkavoima on kitkakerroin kertaa nostovoima. Kosketuspinta-alalla ei ole mitään vaikutusta.

        no noin yksinkertaistettuna, mutta monessa paikkaa ei pelkällä kitkakertoimella tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiikan lait hukassa. Kitkavoima on kitkakerroin kertaa nostovoima. Kosketuspinta-alalla ei ole mitään vaikutusta.

        Taidatte puhua talvikelistä.


      • Anonyymi

        Sama päti rättisitikassa ja vielä GS;ssä, rättärin rengas 125 ja GS;n 145.


    • Anonyymi

      Löytykö mitään kodistani?

    • Anonyymi

      Tarkoitushan onkin ulkonäköä tavoitella . Mukavuus tulee sitten 50 v kuluttua . Jos on huono tuuri ja joutuu elämään noin iäkkääksi .

      • Anonyymi

        Puhute varmaan Punton rendaista. Esimerkiksi erilaisiin mootoripyöriin tulee monenlaistakummia. Sama pätee nykyautoihin valmistaja on suumitellut erinlaisiakummeja. Itsellänikorttiollut 1978 lähtien.


    • Anonyymi

      Miten ne toisten matalaprofiiliset renkaat ja aluvanteet häiritsevät teitä ruosteisilla peltivanteilla ajelevia?

      • Anonyymi

        Eihän semmosta romua viitsi ostaa, mistä on pilattu ajomukavuus.


    • Anonyymi

      Herättää lähinnä myötähäpeää nämä vanhoilla Tojoilla seikkailevat papparaiset, jotka soveltavat ihan omia liikennesääntöjään.

    • Anonyymi

      Minullakin on alumiinivanteet, mutta ei kuitenkaan mikään kovin matala rengas. Minusta alumiinivanteet ovat kivan näköiset eikä ole vaaraa että se perinteinen "pölykapseli" irtoaisi kuten teräsvanteiden kanssa tahtoo käydä, tuollainen paljas teräsvanne onkin sitten aika nolon näköinen. Toisaalta en minäkään pidä edes kovin hyvännäköisenä tuollaista suurta vannetta johon on sitten laitettu hyvin matala rengas, minusta se näyttää lähinnä oudolta ei ollenkaan hyvältä. Miten moinen mahtaa toimia kuoppaisella mökkitiellä joka on täynnä nimismiehenkiharaa?

    • Anonyymi

      Kyllähän se kaunistaa ostaa 5000€ vanteet

      • Anonyymi

        Juu ja 20000 euron käytettyyn autoon. Neljäsosa auton hinnasta 😂😂😂😂


    • Anonyymi

      Jos edes 55-sarjalaiset eivät toimi, niin vika on täysin autossa.

      • Anonyymi

        Totta puhut.


    • Anonyymi

      Johan nykyautojen jarrutkin ovat isompia, kuin 13
      -14". Eihän ne mahdu kovin pieniin vanteisiin, kun pitäisi vielä mahtua pyörimään.

    • Anonyymi

      Alkaa olla äärimmillään autojen pyörät sivulta päin kuin hevosrattaiden pinnapyörät.
      Edestä katsoen sitten leveyttä on kuin formuloissa.
      Äärimmäisyyksiin vietyä ulkonäköhakuisuutta.
      Jarrujen tilavaatimus tulee esiin korkeiden nopeuksien edellyttämillä jarrujen tehokkuuksilla.
      Matalimmilleen jousilla ja renkailla lasketuilla autoilla ei voi ajaa sellaisilla nopeuksilla että jotain huipputehoisia jarruja tarvittaisiin.
      Lutikan näköiseksi litistetyt autot ovat näyttelykappaleita, eivät sellaisia siksi että saavutettaisiin parempia ajo-ominaisuuksia.

      • Anonyymi

        Miten ne sinua häiritsevät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne sinua häiritsevät?

        Melkoista jylinää pitävät kadulla. Korkea kumi ei aiheuta niin paljoa meteliä.


    • Anonyymi

      Bensankulutus kasvoi litralla 17" VANTEILLA,

    • Anonyymi

      Nehän on ne teini läskit joita uusiin autoihin yritetään väkisin asentaa uusiin autoihin.
      En ymmärrä että auton pehmeä kulku pilataan näillä nauhoilla.

    • Anonyymi

      No ei mulla uuteen 530e xdriveen jossa m jarrut mene edes alle 18 tuumanen. Nyt kesäkumeina 245/45 R18 joka on tossa se perusleveys ja rengas näyttää aika kapealta. Talveksi tilasin vähän mukavemman näköiset 245/40 R19. Ensi kesäksi tulossa sitten uusi sarja m-performance vanteilla joissa edessä 245 levynen ja takana sitten vähän leveämpi 275/35/ 20 tuumasena.

      Maasturissa saa olla 22 tuumaa että näyttää hyvältä

    • Anonyymi

      Mulla on Opel Astra G, renkaat 195 65 15, alumiinivanteet. Hyvin pelittää.

    • Anonyymi

      Al-vanteet ovat tarpeen jos värkki kulkee ja kuski on menossa Saksan autobaanoille.
      Sakujen vehkeet livat rajoitettu sähköisesti 250:iin.
      Itselläni oli peltivanteille auton alla tasapainotetut peltikiekot jotka eivät kotimaassa varoitelleet lainkaan.
      Tarkoitukseni oli ajaa Espanjaan pysähtyen vain tankkaamaa.
      Etupää alkoi hakkaamaan kynsille jo 140:ssä ja aiheuti ylimääräisen yöpymisen.
      Paluumatka oli yhtä tuskaa. Alle 140:n kulku oli tasaista.
      Vaihdettuani Al-kiekkoihin ei enää ollut hankaluuksia.

      • Anonyymi

        Teräsvanteet saa jopa helpommin tasapainoon kuin kevytmetallivanteet. Ei ainakaan omassa autossani täristä yli 200 vauhdissakaan.


    • Anonyymi

      Omassa kinnerissä on 17" valssit ja niillä jotkut 50-sarjan kumet.

    • Anonyymi

      Usein uusien autojen testeissä haukutaan juurikin kovaa alustaa ja "kulmikasta" ajettavuutta. Syykin todetaan, eli tarpeettoman matalaprofiiliset renkaat. Itse autonvalmistajana kyllä painottaisin enemmän ajomukavuutta kuin kiukeeta pitoa, noin ainakin perusautojen kohdalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6861
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe