Vappumarssille

vappuna..

Oletteko lähdössä vappumarssille vappuna punalippuja kantamaan ja työväenlauluja laulamaan?

13

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serengeti

      Vappupäivänä tunnemme todella voimakasta yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Punaliput liehuvat, työväenlauluja lauletaan ja juhlapuheet täynnä voitontahtoa ja peräänantamattomuutta siivittävät meitä kohti aina vain vahvempaa yhteistä voimaa.Takuuvarmasti kesän vietto alkaa tästä suurenmoisesta työväestön yhteisestä juhlasta, VAPPU.

      Tunnelmat lapsuuden upeista vapuista ovat pieni osa sitä tunnelmaa, mitä syvyyttä ja ulottuvuuksia aikuisena vappuna aistii aivan joka solullaan. Työväen laulujen sanat ovat sekä balsamia haavoille,että atomia aivoille ja ruutia sydämelle.Ainakin yhtenä päivänä elämä on uskomattoman ihanaa ja maailma sanoin kuvaamattoman kaunis.

      Vappuna ovat kaikki toverit sydämissämme ja oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa tavoitellen päämäärämme on yhteinen.Kukaan ei syrjäydy, kaikista huolehditaan ja kaikki ovat yhtä arvokkaita ja tärkeitä. ELÄKÖÖN VAPPU!!

      • t.i.ruskeepaa

        Mäkin voisin tulla marssimaan Helsinkiin. Mistä ja milloin kulkue lähtee?


      • työläinen
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Mäkin voisin tulla marssimaan Helsinkiin. Mistä ja milloin kulkue lähtee?

        Kokoontuminen makasiineilla 10.30. Mukana
        Vasemmistoliittolaisia, SKP ja ehkä joku eksynyt demari.


      • työläinen kirjoitti:

        Kokoontuminen makasiineilla 10.30. Mukana
        Vasemmistoliittolaisia, SKP ja ehkä joku eksynyt demari.

        Kateeksi käy!!
        vom


    • Körtti-Pappi

      En kuulu niihin duunareihin jotka notkuu vappuna
      katujen varsilla ja syöksyvät äkkiä suojelus,
      kunta taloille tansseihin.

    • kaikki toverit mukaan

      Päivän ohjelma
      klo 9.00 VAPPUAAMU TOVERIHAUDOILLA
      Työn laulajat
      Puhe: Mirka Muukkonen


      klo 11.00 VAPPUMARSSI
      Järjestäytyminen Kauppiaskadun ja Maariankadun risteyksessä
      Liput, tunnukset. Kaikki mukaan!

      klo 12.00 VAPPUJUHLA
      Vanhalla Suurtorilla

      Juhlan ohjelmassa:
      Avaus, Pirjo Rinne
      Työn laulajat
      Puhe, Esko Seppänen
      Annariitta Minkkinen

      Juontaa ja esiintyy: Petri Rajala, näyttelijä

      TERVETULOA !

      TURUN AMMATTIYHDISTYSVÄEN VAPPU 2005 - TOIMIKUNTA

      • Serengeti

        Turkuun Vappupäivää juhlistamaan, jos vain minulla olisi mahdollisuus.
        Esko Seppänen Turussa, teille tulee upea Vappu.
        Kuuntelethan tarkoin Eskon puheen ja kerrot vapun jälkeen Eskon vappupäivän fiilikset.
        Omalla paikkakunnallani paikallisia puhumassa. Tehdaspaikkakunnalla puheet luonnollisesti liittyvät paperiliiton kuohuviin tunnelmiin työnantajan taipumattomuuden edessä.


    • sdp no:26387

      sitä jaksaa rapulassa mihinkään marssimman lähteä. Lisää bisseä, siitä se lähtee, ja sitten lauletaan: meill on ainainen puute ja kurjuus
      60000 € vuosipalkalla.

    • Pietu

      Tietysti täytyy lähteä vappumarssille jos ei sada eikä ole kylmä ilma eikä ole krapula eikä naitata.

    • proo

      Häpeä, että demokratiassa sosialistit mellakoivat marsseineen ja uhoavat puna-aatteellaan. Sillä sosialismi on rikos ihmisyyttä vastaan. Oikeasti.

      Lukekaas mm. Kommunismin musta kirja.

      Sosialistinen neuvostoliitto tappoi 60 miljoonaa viatonta sosialismin nimiin.

      Taistelu sosialismin puolesta on taistelua demokratiaa vastaan, näin tosielämässä on.

      VAIN markkinatalousdemokratia on demokratia.
      Sosialismi on sortovaltaa!

      Älköö kukaan uskoko sosialistista propagandaa.

      • Serengeti

        MEILLÄ ON VOIMAA, VAPAUTTAMME PUOLUSTAMAAN!!
        Se on voimaa, joka kirvoittaa luusereiden"kielen kannat" jopa edellä mainitunlaisiin kommentteihin.

        Meitä ei kuitenkaan tarvitse pelätä. Tavoitteemme on oikeudenmukaisuus, tasa-arvo.Pois turha kilpailu, joka kuluttaa ihmistä ja tuhoaa ihmissuhteita ja tappaa luovuuden. Sellaisessa yhteiskunnassa ei ole hyvä elää kenelläkään.
        Me vasemmistoliitossa haluamme poistaa epäoikeudenmukaisuuden ja luoda hyvät kasvu- ja kehittymismahdollisuudet jokaiselle, ikään, sukupuoleen tai varallisuuteen katsomatta vain jokaisen persoonalliset vahvuudet (ja heikkoudet)
        huomioiden.
        Siinä minun visioni tulevaisuuden ihanne yhteiskuunasta, jolla tiellä olemme kuitenkin vielä jokseenkin lapsen kengissä.
        Sen vuoksi tarvitsemme vappua muistuttamaan mieliin tovereillemme yhteisen voiman tehoa.
        VAPPU on suuri juhla ja heikompiosaisten puolesta taistelevien etuoikeus JUHLAPÄIVÄÄN!!


      • t.i.ruskeepaa
        Serengeti kirjoitti:

        MEILLÄ ON VOIMAA, VAPAUTTAMME PUOLUSTAMAAN!!
        Se on voimaa, joka kirvoittaa luusereiden"kielen kannat" jopa edellä mainitunlaisiin kommentteihin.

        Meitä ei kuitenkaan tarvitse pelätä. Tavoitteemme on oikeudenmukaisuus, tasa-arvo.Pois turha kilpailu, joka kuluttaa ihmistä ja tuhoaa ihmissuhteita ja tappaa luovuuden. Sellaisessa yhteiskunnassa ei ole hyvä elää kenelläkään.
        Me vasemmistoliitossa haluamme poistaa epäoikeudenmukaisuuden ja luoda hyvät kasvu- ja kehittymismahdollisuudet jokaiselle, ikään, sukupuoleen tai varallisuuteen katsomatta vain jokaisen persoonalliset vahvuudet (ja heikkoudet)
        huomioiden.
        Siinä minun visioni tulevaisuuden ihanne yhteiskuunasta, jolla tiellä olemme kuitenkin vielä jokseenkin lapsen kengissä.
        Sen vuoksi tarvitsemme vappua muistuttamaan mieliin tovereillemme yhteisen voiman tehoa.
        VAPPU on suuri juhla ja heikompiosaisten puolesta taistelevien etuoikeus JUHLAPÄIVÄÄN!!

        Irrallaan Serengetin arvostuksista ja käsityksistä sosialismista, totuus on se, että sosialistimaiden rikokset tapahtuivat ennen, ei nyt. Niillä ei ole koskaan ollutkaan mitään tekemistä sen syyn kanssa, että miksi valtioihin haluttiin sosialismi. Etkö katsonut eilistä dokumenttia DDRn sosialistisesta historiasta? Siellä oli paljon asiatietoa Stasin julmuuksista ja Neuvostoliiton julmuuksista, mutta myös puhetta Alexander Dubcekista ja Robert Havemannissta, jotka hiljennettiin kommunistisen hallituksen toimesta julmalla tavalla, koska he edustivat liberaalia, radikaalia ja pelotonta sosialistista poliittista näkemystä.


      • kirjoitat,
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Irrallaan Serengetin arvostuksista ja käsityksistä sosialismista, totuus on se, että sosialistimaiden rikokset tapahtuivat ennen, ei nyt. Niillä ei ole koskaan ollutkaan mitään tekemistä sen syyn kanssa, että miksi valtioihin haluttiin sosialismi. Etkö katsonut eilistä dokumenttia DDRn sosialistisesta historiasta? Siellä oli paljon asiatietoa Stasin julmuuksista ja Neuvostoliiton julmuuksista, mutta myös puhetta Alexander Dubcekista ja Robert Havemannissta, jotka hiljennettiin kommunistisen hallituksen toimesta julmalla tavalla, koska he edustivat liberaalia, radikaalia ja pelotonta sosialistista poliittista näkemystä.

        ennen, ei nyt. Nykuisellä vasemmistoliitolla ei ole mitään tekemistä DDR:N ja Stasin julmuuksiin.
        Vasemmistoliiton linja on rauhanomainen, heikompiosasten etuja ajava puolue. Kieltämättä, linjaa olisi selkeytettävä enemmän kantaaottavaksi.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe