Tahdotko tietää, sinä turhanpäiväinen ihminen, että usko ilman tekoja on hyödytön. (Jaak. 2: 20)
Voiko usko yksin pelastaa? Eikö uskossamme kuulu kuitenkin Jaakobin kirjeen mukaisesti näkyä myös toisille tekemämme hyvät teot? Pelastummeko siis kuitenkin uskon ja hyvien tekojemme yhteisvaikutuksesta?
Yksi hyvä teko riittää kaikille maailman ihmisille. Ja se teko ei ole meidän tekemämme, vaan Jeesuksen Kristuksen. Usko ottaa vastaan tämän hyvän teon – sijaiskuoleman – ja siinä on pelastus Jumalan vihasta ja kadotustuomiosta.
Miksi sitten Jaakob kirjoittaa, että usko ilman tekoja on kuollut? Onko hän väärässä? Ei, vaan luottamus Jeesukseen synnyttää hyviä tekoja toisille. Hyvät teot eivät pelasta eikä niillä luoda suhdetta Jeesukseen, mutta ne ovat seurausta Jumalan lahjan vastaanottamisesta.
Ongelmana taitaa usein olla se, että me niin mielellämme laskisimme omia näkyviä tekojamme ja siten olisimme ansaitsemassa Jumalan armoa? Meidän on vaikeaa luottaa siihen, että armo saisi meissä aikaan sitä hyvää, jota Jumala tahtoisi meidän osoittavan toisille.
Hyvien tekojen ehdoton tarpeellisuus on totta siksi, että elämme keskellä kärsivää maailmaa. Kohtaamme joka päivä ihmisiä, jotka tarvitsisivat kuuntelijaa, auttajaa, vierellä kulkijaa. Samoin me itsekin tarvitsemme alinomaa toisten apua.
Kristus tahtoo ojentaa kätensä kärsivien ihmisten puoleen. Hänen välikappaleinaan ovat ne sydämet, jotka ovat saaneet paljon anteeksi ja jotka ovat saaneet kokea ehdottoman armahduksen. Vain paljon saadessaan voi antaa paljon. Teot seuraavat uskoa aina siellä missä syntinen ihminen saa kohdata rakastavan Kristuksen.
( Lähde: Jaakko Pirttiaho/Yksin armosta - sivusto)
s-seutulainen
USKO ILMAN TEKOJA?
78
1115
Vastaukset
- Anonyymi
Uskoontulo ei pese syntejä pois eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.
Raamatun mukaan ne tapahtuvat vain Kristillisessä kasteessa.
Hellarit yrittävät ympätä uskoontuloon mukaan kaikki ne asiat, jotka Raamatun mukaan tapahtuu vain Kristillisessä kasteessa.
Helluntailaisuus on harhaoppi.
Eikä Raamatussa edes ole sellaista sanaa kuin "uskoontulo"
Uskon olemusta on viisasta lähteä miettimään, siitä ihminen saa lahjaksi "uskonhengen" joka on se oikean uskon lähden.
Koska meillä on uskonhenki, siksi me uskomme.
Raamatun mukaan tuo uskonhenki annetaan Kristillisessä kasteessa.- Anonyymi
Jaakko Pirttiaho, jota aloituksessani lainaan, ei ole helluntailainen.
Allekirjoittanut ei ole helluntailainen.
Mitä muuten helluntailaisiin tulee he uskovat Jeesukseen Kristukseen niinkuin lainaamani Jaakko Pirttiahokin.
Niin saan Jumalan armosta uskoa minäkin.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaakko Pirttiaho, jota aloituksessani lainaan, ei ole helluntailainen.
Allekirjoittanut ei ole helluntailainen.
Mitä muuten helluntailaisiin tulee he uskovat Jeesukseen Kristukseen niinkuin lainaamani Jaakko Pirttiahokin.
Niin saan Jumalan armosta uskoa minäkin.
s-seutulainenJa ei. Helluntalaiset eivät usko Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, vaan sellaiseen "Kristukseen", jossa Jumala ei sovittanut maailmaa itsensä kanssa vaan asetti sovituksen aianoastaan tarjolle.
- Anonyymi
Usko ilman tekoja on kuollut. Näin raamattu opettaa. Usko meissä vaikuttaa tekoja ja valintoja. Jos tekomme ja valintamme eivät ole sopusoinnussa sanan kanssa niin ne ovat huonoja hedelmiä. Puu joka tuottaa huonoja hedelmiä, kaadetaan ja poltetaan.
On aivan turha väittää ettei uskoon kuulu elää sanan mukaisesti. Kaste ei pelasta ketään jos kastetun elämä on yhtä synnin tekoa.
Jos olet sitä mieltä ja tulkitset raamatun opetuksen niin että voit tehdä miten paljon syntiä tahansa koska olet kastettu niin voisitko perustella sen raamatun sanoilla?
Oletko sitä mieltä että kasteen armo riittää mihin vain? Eikö Jeesuksen sanat: ".. mene, äläkä enää tee syntiä." olekaan totta?
Miten ymmärrät pyhitys sanan? Pyhitä itseäsi tekemällä syntiä mielinmäörin ja sitten ajattelemalla: minähän olen kastettu, ei mitään hätää! Jatketaan samalla tavalla, kasteen armo riittää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaakko Pirttiaho, jota aloituksessani lainaan, ei ole helluntailainen.
Allekirjoittanut ei ole helluntailainen.
Mitä muuten helluntailaisiin tulee he uskovat Jeesukseen Kristukseen niinkuin lainaamani Jaakko Pirttiahokin.
Niin saan Jumalan armosta uskoa minäkin.
s-seutulainenpirttiaho ja saviseutulainen ovat ateisteja.
Hei palstalaiset, lukekaapa oikeesti mistä jakeista nuo kaksi luovat uuden harhaopin ja jättävät huomiotta lukuisat tärkeät jakeetJaakobin kirjeestä.
Tuolla uudella tulkinnalla mitätöivät Herran , Heidän Jumalmansa ja osoittvat olevansa ateisteja.
Jaak. 2
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
Pysykää erossa noista tyypeistä, ateistit ovat perkeleen juoksupoikia.
Kaikesta totuudesta välittämättä, nuo vikoilijat , Jumalan syyttäjät, Pirttiaho, saviseutulainen ja Usko Toivonen käyvät Herraansa, Heidän Jumalaansa vastaan ja riitelevät Hänen kanssaan.
Vastatkaa Te vikoilijat Herranne kysymykseen:
Jobin kirjasta, Jumala sanpp Jobille ja kaikille vastustajilleen vikoilijoille seuraavasti..
"Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua."
"Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni, tuomitset minut syylliseksi, ollaksesi itse oikeassa?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pirttiaho ja saviseutulainen ovat ateisteja.
Hei palstalaiset, lukekaapa oikeesti mistä jakeista nuo kaksi luovat uuden harhaopin ja jättävät huomiotta lukuisat tärkeät jakeetJaakobin kirjeestä.
Tuolla uudella tulkinnalla mitätöivät Herran , Heidän Jumalmansa ja osoittvat olevansa ateisteja.
Jaak. 2
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
Pysykää erossa noista tyypeistä, ateistit ovat perkeleen juoksupoikia.
Kaikesta totuudesta välittämättä, nuo vikoilijat , Jumalan syyttäjät, Pirttiaho, saviseutulainen ja Usko Toivonen käyvät Herraansa, Heidän Jumalaansa vastaan ja riitelevät Hänen kanssaan.
Vastatkaa Te vikoilijat Herranne kysymykseen:
Jobin kirjasta, Jumala sanpp Jobille ja kaikille vastustajilleen vikoilijoille seuraavasti..
"Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua."
"Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni, tuomitset minut syylliseksi, ollaksesi itse oikeassa?"Mikä sinä olet tuomitsemaan toisia?
- Anonyymi
Jaakobin vanhurskautusoppi on Paavalin opin vastakohta. Joka ei tätä tajua, joutuu koko elämänsä ajan pelottelemaan itseään Jaakobilla ja rauhoittelemaan Paavalilla. Ja näin "kristillinen" skitsofrenia on valmis. Toki jos joku katsoo kuuluvansa johonkin hajalla olevasta kahdestatoista juutalaisesta sukukunnasta, siitä vaan Jaakobia lukemaan (Jaak. 1:1). Mutta että suomalaiset pakanakristityt edes hetkenkään vaivaavat päätään Jaakobin jorinoilla, on suuri ihmetyksen aihe.
Joku saattaa vastata tähän, että "onhan Raamattu Jumalan sanaa" samalla kun pyyhkii em. Raamatun jakeella (Jaak. 1:1) perseensä.- Anonyymi
Kerrataanpa vielä mitä Pirttiaho kirjoittaa:
>>Yksi hyvä teko riittää kaikille maailman ihmisille. Ja se teko ei ole meidän tekemämme, vaan Jeesuksen Kristuksen. Usko ottaa vastaan tämän hyvän teon – sijaiskuoleman – ja siinä on pelastus Jumalan vihasta ja kadotustuomiosta.
Miksi sitten Jaakob kirjoittaa, että usko ilman tekoja on kuollut? Onko hän väärässä? Ei, vaan luottamus Jeesukseen synnyttää hyviä tekoja toisille. Hyvät teot eivät pelasta eikä niillä luoda suhdetta Jeesukseen, mutta ne ovat seurausta Jumalan lahjan vastaanottamisesta.<<
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrataanpa vielä mitä Pirttiaho kirjoittaa:
>>Yksi hyvä teko riittää kaikille maailman ihmisille. Ja se teko ei ole meidän tekemämme, vaan Jeesuksen Kristuksen. Usko ottaa vastaan tämän hyvän teon – sijaiskuoleman – ja siinä on pelastus Jumalan vihasta ja kadotustuomiosta.
Miksi sitten Jaakob kirjoittaa, että usko ilman tekoja on kuollut? Onko hän väärässä? Ei, vaan luottamus Jeesukseen synnyttää hyviä tekoja toisille. Hyvät teot eivät pelasta eikä niillä luoda suhdetta Jeesukseen, mutta ne ovat seurausta Jumalan lahjan vastaanottamisesta.<<
s-seutulainenEi usko ota vastaan mitään uskoa, ne annetaan ihmiselle lahjaksi armosta koko paketti Kristuksen teon tähden, kun ihminen saa lahjaksi sen uskonhengen, ei ihmisellä mitään pelastavaa uskoa ennen ole kun hän on saanut Jumalalta sen uskonhengen. Ei usko mikään irrallinen käsite ja asia olle. Koska meillä on sama uskonhenki, siksi me uskomme.
Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa, vaikka uskoisi ja olisi kastettu (hurmahenkiset noidat)
Raamatussa usko ja uskollisuus on ihan sama sana, jonka merkitys yleensä on juuri se uskollisuus, eli totteleminen "vaarinotto" siitä mitä Jeesus on sanonut ja käskenyt tekemään. Oikea usko ei ole siis pelkkää totenapitämistä ja sen todistamista,
vaan Jeesuksen käskyjen, ohjeiden ja neuvojen soveltamista ja tottelemista käytäntöön.
Room. 12:3
Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei usko ota vastaan mitään uskoa, ne annetaan ihmiselle lahjaksi armosta koko paketti Kristuksen teon tähden, kun ihminen saa lahjaksi sen uskonhengen, ei ihmisellä mitään pelastavaa uskoa ennen ole kun hän on saanut Jumalalta sen uskonhengen. Ei usko mikään irrallinen käsite ja asia olle. Koska meillä on sama uskonhenki, siksi me uskomme.
Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa, vaikka uskoisi ja olisi kastettu (hurmahenkiset noidat)
Raamatussa usko ja uskollisuus on ihan sama sana, jonka merkitys yleensä on juuri se uskollisuus, eli totteleminen "vaarinotto" siitä mitä Jeesus on sanonut ja käskenyt tekemään. Oikea usko ei ole siis pelkkää totenapitämistä ja sen todistamista,
vaan Jeesuksen käskyjen, ohjeiden ja neuvojen soveltamista ja tottelemista käytäntöön.
Room. 12:3
Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.2. Kor. 4:13
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
Raamatun mukaan tuo uskon Henki on kasteessa lahjaksi saatava Pyhä Henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Kor. 4:13
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
Raamatun mukaan tuo uskon Henki on kasteessa lahjaksi saatava Pyhä Henki.Ei ihmisen tarvitse mennä minnekään uskonlahkoon hillumaan ja kaatuilemaan, ei se ole mitään oikeata uskoa eikä Jeesuksen seuraamista, pikemminkin päinvastoin.
Hepr. 11:1
Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmisen tarvitse mennä minnekään uskonlahkoon hillumaan ja kaatuilemaan, ei se ole mitään oikeata uskoa eikä Jeesuksen seuraamista, pikemminkin päinvastoin.
Hepr. 11:1
Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.ojentautuminen=tottelemista ja vaarinottoa siitä mitä Jumala ja Jeesus on käskenyt.
Käsky on eri asia kuin pyyntö tai toivomus.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
"pitävät" tarkoittaa tottelemista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ojentautuminen=tottelemista ja vaarinottoa siitä mitä Jumala ja Jeesus on käskenyt.
Käsky on eri asia kuin pyyntö tai toivomus.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
"pitävät" tarkoittaa tottelemistaSilloin kun ihminen saa kasteessa Jeesuksen Hengen eli Totuuden Hengen niin hän saa Jeesuksen uskon, joka on sitä pelastavaa uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrataanpa vielä mitä Pirttiaho kirjoittaa:
>>Yksi hyvä teko riittää kaikille maailman ihmisille. Ja se teko ei ole meidän tekemämme, vaan Jeesuksen Kristuksen. Usko ottaa vastaan tämän hyvän teon – sijaiskuoleman – ja siinä on pelastus Jumalan vihasta ja kadotustuomiosta.
Miksi sitten Jaakob kirjoittaa, että usko ilman tekoja on kuollut? Onko hän väärässä? Ei, vaan luottamus Jeesukseen synnyttää hyviä tekoja toisille. Hyvät teot eivät pelasta eikä niillä luoda suhdetta Jeesukseen, mutta ne ovat seurausta Jumalan lahjan vastaanottamisesta.<<
s-seutulainensaviseutulaine,
sinä olet ateisti.
seuraavassa yleistä asiaa Teistä Opetushallituksen sivuilta.
Ateistinen maailman- ja elämänkatsomus
Ateismi tarkoittaa käsitystä, jonka mukaan todellisuuteemme ei sisälly mitään yhtä tai useampaa yliluonnollista jumalaa. Ateistisiksi voidaan sanoa jokaista maailmankatsomusta tai elämänkatsomusta, jossa Ockhamin partaveitsellä on leikattu todellisuuden piiristä pois kaikki yliluonnollinen. Siinä on sovellettu käsitteellisen taloudellisuuden periaatetta (siis skolastikko Ockhamin mukaan nimettynä), jossa viittaukset yliluonnolliseen ja jumaliin jätetään tarpeettomana käsitteenmuodostuksena pois.
Tieteelliset maailmankatsomukset ovat esimerkkejä ateistisista maailmankatsomuksista. Tiede ei edellytä käsitteenmuodostuksessaan viittauksia jumaliin. Kysymys on ”Ockhamin partaveitsen” soveltamisesta. Materialistiset maailman- ja elämänkatsomukset ovat myös ateistisia sen vuoksi, ettei jumalia tai yhtä jumalaa voida sisällyttää materialismiin sitoutuvaan maailmankuvaan. Ajattelulla on näet sellainen metafyysinen tausta, jossa ei voida uskottavasti ja järkevästi ymmärtää jumalan tai jumalien käsitteitä tai ”yliluonnollisuutta”.
Todistustaakan käsitteen filosofinen käyttö on paikallaan puhuttaessa ateismista, sillä ateisti voi edellyttää teistiltä sitä, että jälkimmäinen osoittaa, että jumalan käsitteellä on sellaista merkitystä, ettei sitä ilman voida tulla toimeen. Ateistin mielestä etiikkaa ja filosofiaa käsiteltäessä ei tarvitse viitata jumalaan puhumattakaan siitä, että jumalan käsitteelle on mitään käyttöä tieteenharjoituksen tai tieteellisen ajattelun piirissä. Todistustaakan käsite edellyttää jumalan mukaanoton todistamista juuri teistiltä. Se tarkoittaa sitä, ettei ateistin tarvitse todistaa jumalan käsitteen tarpeellisuutta vastaan.
Tältä pohjalta tulee ymmärrettäväksi se, ettei ateismin piirissä ole nähty tarpeelliseksi todistaa jumalan tai jumalien olemattomuutta. Ateismin kannatuksen rinnalla on usein naturalismin, materialismin tai fysikalismin kannatus. Naturalistit lähtevät siitä, ettei ole omassa mitään, mitä ei voisi osoittaa luonnollisella selityksellä. Materialistit taas katsovat, että vain materiaaliset oliot eli kappaleet ovat olemassa. Jumalaa ei voi olla, ellei jumalaa voida osoittaa kappaleeksi. Fysikalistin mukaan ei ole muuta olevaista kuin fysikaaliseen todellisuuteen kuuluvat oliot. Fysikaaliseen todellisuuteen jumalat eivät kuulu. Niiden kuulumisen väittäminen edellyttäisi sitä, että väittäjä todistaa sen, että ne kuuluvat fysikaaliseen todellisuuteen. Todistustaakka on siis sillä, joka katsoo jumalan olevan olemassa.
(Kirjasta Ensyklopedia Elämänkatsomustietoon, Feto ry:n vuosikirja)
Pirttiaho, saviseutulainen ja toivonen ottakaa opiksenne!! Uskon pitäisi vaikuttaa ihmisessä niin että hän olisi
Iloisempi
Ystävällisempi
Huolettomampi
Jne ilman että käskyjä tarvitsee lukea jatkuvasti. Hän ei tee sitä siksi, että niin käsketään vaan siksi koska tahtoo.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrataanpa vielä mitä Pirttiaho kirjoittaa:
>>Yksi hyvä teko riittää kaikille maailman ihmisille. Ja se teko ei ole meidän tekemämme, vaan Jeesuksen Kristuksen. Usko ottaa vastaan tämän hyvän teon – sijaiskuoleman – ja siinä on pelastus Jumalan vihasta ja kadotustuomiosta.
Miksi sitten Jaakob kirjoittaa, että usko ilman tekoja on kuollut? Onko hän väärässä? Ei, vaan luottamus Jeesukseen synnyttää hyviä tekoja toisille. Hyvät teot eivät pelasta eikä niillä luoda suhdetta Jeesukseen, mutta ne ovat seurausta Jumalan lahjan vastaanottamisesta.<<
s-seutulainenSurkuhupaisassa synteesiyritelmässään Pirttiaho kusee taitavasti sekä Jaakobin että Paavalin sanoman päälle häivyttäen ne molemmat keltaiseen nesteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkuhupaisassa synteesiyritelmässään Pirttiaho kusee taitavasti sekä Jaakobin että Paavalin sanoman päälle häivyttäen ne molemmat keltaiseen nesteeseen.
Eihän toki kyse ole mistään "synteesiyritelmästä", vaan pikemminkin "syyn ja seurauksen laista".
Usko on syy, josta seuraavat Jaakobin tarkoittamat teot.
Jumalan synnyttämä elävä usko saa aikaan "automaattisesti" jotain hyvää, hyvän tekemistä, lähimmäisille. Eikä sen välttämättä suuren suurta tarvitse olla ollakseen Jumalan "valmistamia tekoja, että te niissä vaeltaisitte".
Itse, itsestämme lähtevin "hyvine töinemme", kenties teemme, puurastamme, ahkeroimme, huhkimme, yritämme ja suoritamme...
ja tämä kaikki lain orjuuttavan ikeen alla, vaikkemme sitä hevin tunnustaisikaan.
Olivatpa ne teot, joista Jaakob puhuu, suurempia tahi pienempiä, ne ovat niitä uskon seuraamuksia eikä niistä niiden "tekijä" pidä lukua, ei ole niistä aina itse edes tietoinen.
Niinkuin Usko Toivonen tuolla alempana kirjoittaa:
>>Uskon vaikuttamat Jumalan edeltäpäin valmistamat hyvät työt tulevat näkyviin uuden luomuksen Kristuksessa, uskovan, elämän kautta.<<
>>>Eikä yksikään heistä kerskaa omista teoistaan vaan kysyvät "milloin me..." <<<
s-seutulainen Anonyymi "16.09.2021 04:55"
Raamatun teksteissä ei ole mitään ristiriitaa.
Raamatun Sana
2. Piet.1:
16. Emmehän me seuranneet viekkaasti sepitettyjä taruja, kun teimme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan olimme hänen valtasuuruutensa silminnäkijöitä.
17. Hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun hänelle tuli tämä Ylhäisimmän Kirkkauden ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."
18. Tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
19. Niin on nyt meille profeetallinen sana entistäkin lujempi, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin niin kuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti syttyy teidän sydämissänne.
20. Ennen kaikkea teidän tulee tietää, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä,
21. sillä mitään profetiaa ei ole koskaan tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
Hepr.3:
12. Varokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta.
13. Kehottakaa sen sijaan toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan "tänä päivänä", ettei kukaan teistä synnin pettämänä paatuisi.
14. Mehän olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme loppuun asti vahvoina siinä luottamuksessa, joka meillä alussa oli.
15. Kun siis sanotaan:
"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne, niin kuin kapinoidessanne teitte",
16. ketkä sitten suututtivat hänet, vaikka kuulivat? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet pois Egyptistä?
17. Keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat tehneet syntiä ja joiden ruumiit kaatuivat autiomaahan?
18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
19. Näemme siis, että epäuskon tähden he eivät voineet päästä siihen lepoon.
Luku 4
1. Varokaamme siis, ettei kenenkään teistä havaittaisi jääneen taipaleelle, sillä lupaus päästä hänen lepoonsa on yhä voimassa.
2. Onhan hyvä sanoma julistettu meille niin kuin heillekin. Kuultu sana ei kuitenkaan hyödyttänyt heitä, koska se ei sulautunut uskossa niihin, jotka sen kuulivat.
Hes.12:
28. Niinpä sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Ei viivy enää yhdenkään sanani toteutuminen. Jokainen sana, jonka minä puhun, toteutuu, sanoo Herra, Herra."- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän toki kyse ole mistään "synteesiyritelmästä", vaan pikemminkin "syyn ja seurauksen laista".
Usko on syy, josta seuraavat Jaakobin tarkoittamat teot.
Jumalan synnyttämä elävä usko saa aikaan "automaattisesti" jotain hyvää, hyvän tekemistä, lähimmäisille. Eikä sen välttämättä suuren suurta tarvitse olla ollakseen Jumalan "valmistamia tekoja, että te niissä vaeltaisitte".
Itse, itsestämme lähtevin "hyvine töinemme", kenties teemme, puurastamme, ahkeroimme, huhkimme, yritämme ja suoritamme...
ja tämä kaikki lain orjuuttavan ikeen alla, vaikkemme sitä hevin tunnustaisikaan.
Olivatpa ne teot, joista Jaakob puhuu, suurempia tahi pienempiä, ne ovat niitä uskon seuraamuksia eikä niistä niiden "tekijä" pidä lukua, ei ole niistä aina itse edes tietoinen.
Niinkuin Usko Toivonen tuolla alempana kirjoittaa:
>>Uskon vaikuttamat Jumalan edeltäpäin valmistamat hyvät työt tulevat näkyviin uuden luomuksen Kristuksessa, uskovan, elämän kautta.<<
>>>Eikä yksikään heistä kerskaa omista teoistaan vaan kysyvät "milloin me..." <<<
s-seutulainenJa näin onnistut sinäkin sulattamaan Jaakovin ja Paavalin keskenään ristiriitaiset opit mössöksi, jossa ei ole enää tietoa kummankaan herran opista.
>>Yksi hyvä teko riittää kaikille maailman ihmisille. Ja se teko ei ole meidän tekemämme, vaan Jeesuksen Kristuksen. Usko ottaa vastaan tämän hyvän teon – sijaiskuoleman – ja siinä on pelastus Jumalan vihasta ja kadotustuomiosta.>>
Pysyn silti katolilaisena.- Anonyymi
"Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle"
Jumalan valtakunta tarkoittaa Kristuksen Henkeä, joka luvataan antaa lahjaksi Kristillisessä kasteessa (ei lahkokasteessa). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle"
Jumalan valtakunta tarkoittaa Kristuksen Henkeä, joka luvataan antaa lahjaksi Kristillisessä kasteessa (ei lahkokasteessa).Pyhän Hengen ominaisuuksia on usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo.
Ilman Pyhää Henkeä meillä ei ole Jumalan valtakuntaa eikä pelastavaa uskoa sisällisesti.
Koska meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme....
- Anonyymi
Kristittyjen Kasteessa saadaan Pyhä Henki eli uskonhenki ja ihminen liitetään Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen. Ei missään uskoontulossa, kuten harhaoppiset helluntailaiset ja muut väärämieliset opettaa.
1. Kor. 12:13
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - Anonyymi
Helluntailaisten harhaopissa uskoontuloon ympätään kaikki se fakta, mitä Raamattu sanoo ihmiselle tapahtuvan ainoastaan Kristillisessä kasteessa.
Eli helluntailaiset "vesittävät" Kristillisen kasteen merkityksen pelkäksi lahkoonsa liittymisrituaaliksi ja ihmisteoksi.
Ef.4:5 Yksi kaste.- Anonyymi
se on helluntailaisuudessa nimenomaan, jäseneksi liittyminen, henkilö pitänee olla riittävän ymmärtävä ja vakuuttava, ja sitoutua seurakunnan erityissääntöihin, myös kymmenykset, ja "muut säännöt", ja niitä riittää . . .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on helluntailaisuudessa nimenomaan, jäseneksi liittyminen, henkilö pitänee olla riittävän ymmärtävä ja vakuuttava, ja sitoutua seurakunnan erityissääntöihin, myös kymmenykset, ja "muut säännöt", ja niitä riittää . . .
Kiihkeät ja jäseniään kontrolloivat ja ohjaavat uskonyhteisöt eli uskonlahkot sääntöineen on ihmiselle haitallisia. Sairaaloissa on kokonaisia "Jeesus" osastoja, jotka ovat lahkoutumisen seurausta.
Ihminen saa aivan väärän kuvan lahkosta, kun nuorisokuoro soittaa kitaraa ja laulaa taivaslauluja helmiporteista ja hänelle hymyillään ystävällisesti ja sanotaan valitse tämä hengelliseksi kodiksesi. Totuus kun paljastuu, niin voi olla jo liian myöhäistä.
- Anonyymi
Mitä uskontekoja Naeman syyrialainen teki ennenkuin Jumala paransi hänet pitaalista ja tuli elävään uskoon?
Ei mitään. Tappoi vain vihollisia virkansa puolesta.
Hänellä oli vain usko, että Israelin Jumala voi hänet parantaa. Sen tähden laittoi karavaanin ja lähti satojen kilometrien päähän Jerusalemiin. Tämä oli uskoa!
Hän sai jopa luvan mennä kuninkaansa kanssa epäjumalan temppeliin. Naeman itse ei palvellut siellä epäjumalaa. Hän tiesi kuka on oikea Jumala. - Anonyymi
tämän Psalminrukouksen tulisi olla Pirttiahon ja saviseutulainen ja toivosen jokapäiväisen rukouksen sisältö:
”Jumala, sinä tunnet minun hulluuteni, eivätkä minun vikani ole sinulta salassa. Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala.” (Ps.69:6-7)
eli toisinsanoen että te palstalaiset säästyisitte noiden harhaopeilta ja ettette alkaisi vikoilemaan Herraa, Teidän Jumalaa vastaan niinkuin nuo kolme jokapäivä tekevät. - Anonyymi
Luuk: 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Joka on Jeesuksessa, rakentaa Hänen kanssaan ei riitele opista, eikä kasteesta.
Joh: 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.- Anonyymi
noh, kuka Teistä on Jeesuksessa?
todistakaa meille, että olette Jeesuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noh, kuka Teistä on Jeesuksessa?
todistakaa meille, että olette Jeesuksessa.Onko sinun sydämesi oikea Jumalan edessä? Ellei: Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
Silloin Jeesus todistaa sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun sydämesi oikea Jumalan edessä? Ellei: Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
Silloin Jeesus todistaa sinulle.noh, vastaa kysymykseeni Sinö riitaisa ihminen ja Sinö Herraa, Teidön Jumalaanne vastaan vikoileva ihminen, ateisti.
- Anonyymi
Harhaoppisia lahkolaisia pitää karttaa kun on ensin heitä varoittanut.
Nokian pappi erehtyi tekemään yhteistyötä hihhulien kanssa ja heti mieheen hyökkäsi se sodomian henki kiinni, mikä sen lahkon perustajassa oli. - Anonyymi
Jeesuksella oli eläissään valta antaa syntejä anteeksi keitä hän tapasikin matkoillaan:
(sytinen nainen,, sokea mies, lapset, ristinryöväri)
Nyt Jeesus on taivaassa.
Raamatun mukaan Jeesus tavataan Kristittyjen kasteessa ja Herran eli Jeesuksen pyhässä ehtoollisessa, jossa hän on läsnä.
Hurmahenkisiä lahkolaisia, kaatajia ja jalanvenyttäjiä ja muita Jeesustelijoita oikea Jeesus ei edes tunne. (Mt.7:22-23)
- Anonyymi
Jälleen kerran hyvä aloitus kauttasi "s-seutulainen". Kiitos taas.
Uskon vaikuttamat Jumalan edeltäpäin valmistamat hyvät työt tulevat näkyviin uuden luomuksen Kristuksessa, uskovan, elämän kautta.
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
( Ef 2)
Tämä tulee hyvin ilmi Jeesuksen todistuksesta:
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
( Matt 25)
Nämä ovat tulleet siunatuiksi Jeesuksessa Kristuksessa, he ovat vaeltaneet Jumalan edeltäpäin valmistamissa hyvissä töissä.
" Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."
Eikä yksikään heistä kerskaa omista teoistaan, vaan kysyvät "Milloin me?".
Usko Toivonen- Anonyymi
Herra, Teidön Jumalanne varjelee Teidät ateisti toivosesta, pirttiahosta ja saviseutulaisesta.
- Anonyymi
>> Jälleen kerran hyvä aloitus kauttasi "s-seutulainen". Kiitos taas.
>>
toivonen.
juu, ei ole mitään syytä kiitellä toista ateistia Sinun ateistin. Mölberi olet kun kannustat ateistia jatkamaan synnin tiellä..
- Anonyymi
Eikä yksikään heistä kerskaa omista teoistaan, vaan kysyvät "Milloin me?".
Sitten he Taivaassa veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas. - Anonyymi
Jeesuksella oli eläissään valta antaa syntejä anteeksi keitä hän tapasikin matkoillaan:
(sytinen nainen,, sokea mies, lapset, ristinryöväri)
Nyt Jeesus on taivaassa.
Raamatun mukaan Jeesus tavataan Kristittyjen kasteessa ja Herran eli Jeesuksen pyhässä ehtoollisessa, jossa hän on läsnä.
Hurmahenkisiä lahkolaisia, kaatajia ja jalanvenyttäjiä ja muita Jeesustelijoita oikea Jeesus ei edes tunne. (Mt.7:22-23)- Anonyymi
>> Jeesuksella oli eläissään valta antaa syntejä anteeksi k >>
Jeesuksella ei ollut valtaa antaa syntejä anteeksi.
Herra, Teidän Jumalanne antoi syntejä anteeksii Jeesuksen kautta.
LUE RAAMATTUSI PAREMMIN!!!
- Anonyymi
Jeesuksella on kaikki valta, taivaassa ja kaikkialla, josta kaikki valta lähtee,
Hänelle kuuluu kunnia. ei kasteelle, se vain muisto väline Hänen veressään.
Yksin Jeesus riittää.- Anonyymi
Saatanalla ei ole enää kuin vilttiketju lähettää palstalle rienaamaan Kristuksen tekoa,
eli Pyhää Kastetta.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanalla ei ole enää kuin vilttiketju lähettää palstalle rienaamaan Kristuksen tekoa,
eli Pyhää Kastetta.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]Kristillisessä kasteessa Jumala ottaa ihmisen Uuden liiton eli Veriliiton jäseneksi.
Jumala otti lapsen Vanhan liiton jäsneneksi 8 pv. ikäisenä.
Pietari muistuttaa Juutalaisille, että Kristillinen kaste on jotain paljon enemmän kuin heidän omat rituaalipeseytymiset, (esim.kuukautisten takia tms.) jotka he tunsivat entuudestaan.
Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,
Pitää erottaa eri termit toisistaan:
Lihan saastaisuudet=likaa ja epäpuhtauksia
Lihan teot=syntiä, eli kaste ei takaa ettei ihminen tekisi syntiä jatkossa, koska synti asuu ihmisessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisessä kasteessa Jumala ottaa ihmisen Uuden liiton eli Veriliiton jäseneksi.
Jumala otti lapsen Vanhan liiton jäsneneksi 8 pv. ikäisenä.
Pietari muistuttaa Juutalaisille, että Kristillinen kaste on jotain paljon enemmän kuin heidän omat rituaalipeseytymiset, (esim.kuukautisten takia tms.) jotka he tunsivat entuudestaan.
Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,
Pitää erottaa eri termit toisistaan:
Lihan saastaisuudet=likaa ja epäpuhtauksia
Lihan teot=syntiä, eli kaste ei takaa ettei ihminen tekisi syntiä jatkossa, koska synti asuu ihmisessä.21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Kasteessa perisynnin syntisyys ja tekosynnit siihen asti pestään pois ja puhdas sielu yhdistetään Kristuksen puhtaaseen iankaikkisesti elävään ylösnousemusruumiiseen.
Ikuinen elämä ihmiselle annetaan Kristillisessä kasteessa, jossa hengellisesti perisynnin vuoksi kuollut kadotuksen alainen ihminen synnytetään Jumalan tekona ylhäältä vedestä ja Henestä uudeksi luomukseksi.
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisessä kasteessa Jumala ottaa ihmisen Uuden liiton eli Veriliiton jäseneksi.
Jumala otti lapsen Vanhan liiton jäsneneksi 8 pv. ikäisenä.
Pietari muistuttaa Juutalaisille, että Kristillinen kaste on jotain paljon enemmän kuin heidän omat rituaalipeseytymiset, (esim.kuukautisten takia tms.) jotka he tunsivat entuudestaan.
Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,
Pitää erottaa eri termit toisistaan:
Lihan saastaisuudet=likaa ja epäpuhtauksia
Lihan teot=syntiä, eli kaste ei takaa ettei ihminen tekisi syntiä jatkossa, koska synti asuu ihmisessä.Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.",
Helluntailaisten erittäin paha ja törkeä harhaoppi väittää, että lapsi on täysin synnitön Jeesuksen kaltainen, eikä tarvi uskoa, ei kastetta, ei Pyhää Henkeä ei uudestisyntymistä, ei hääpukua, ei yhtään mitään ja syntyy suoraan Jumalan valtakuntaan ja on siellä niin kauan kun alkaa tehdä tekosyntejä itse, niin vasta sitten siirtyy tähän maailmaan.
Raamattu on eri miestä asiasta.
Raamatun mukaan on vain tämä maailman ja Jumalan valtakunta.
Siinä välissä ei ole mitään tuulikaappia tai suurlähetystöä, jossa voisi piilotella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.",
Helluntailaisten erittäin paha ja törkeä harhaoppi väittää, että lapsi on täysin synnitön Jeesuksen kaltainen, eikä tarvi uskoa, ei kastetta, ei Pyhää Henkeä ei uudestisyntymistä, ei hääpukua, ei yhtään mitään ja syntyy suoraan Jumalan valtakuntaan ja on siellä niin kauan kun alkaa tehdä tekosyntejä itse, niin vasta sitten siirtyy tähän maailmaan.
Raamattu on eri miestä asiasta.
Raamatun mukaan on vain tämä maailman ja Jumalan valtakunta.
Siinä välissä ei ole mitään tuulikaappia tai suurlähetystöä, jossa voisi piilotella."Raamattu on eri mieltä asiasta." Raamattu on siis oletettavasti henkilö, jolla on jonkinlainen mielipide asioista?
- Anonyymi
23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Hän otti Jeesuksen vastaan ilman kastetta.
Saatana muuttaa lait ja termit se on eksytyksen tarkoitus.
ihminen ei ole muuttunut juurikaan miksikään sisäisesti; tunteiden ja tapojensa, ajattelun, ahneuden suhteen, ainoastaan tekniikkaan muuttunut, mutta se on vaan koventanut sydäntä, ja täyttänyt sen turhuudella.- Anonyymi
"ilman kastetta"
"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
Matt: 9: 6 - Anonyymi
Jeesus antoi kastekäskyn vasta kuolemansa jälkeen kun oli noussut taivaaseen ja lähetti sieltä Kristittyjen kasteeseen veden lisäksi oman Henkensä.
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
- Anonyymi
Onko sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä? Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
Jeesuksen väliin ei saa pistää mitään, kaikki on Jeesus täyttänyt, armosta on otettava vastaan mitä ylhäältä annetaan. - Anonyymi
Toivon Jaakobin siteeraajille pitkäkestoista ja kivuliasta ympärileikkausta.
- Anonyymi
Eikös se uskovainen noita ollut helluntailainen kun heti oli menossa sinne armolahjaosastolle kymmenykset taskussa.
- Anonyymi
Hellarit kopioi omia harhojaan tänne robotin tavoin, ei ne mitään Raamattuun eikä Jumalaan usko, vaan omiin taruihinsa.
Eikä ne edes lue oikeata Raamttua, vaan sitä Mormonin kirjaa ja Vartiotornia ja Parhamin novumeja teesejä, joita ne tänne kopioi.- Anonyymi
Hellareiden herjoja piisaa,kun he yrittävät häpäistä Kristittyjen yhtä kastetta,
jonka he ovat saavat jo lapsena.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareiden herjoja piisaa,kun he yrittävät häpäistä Kristittyjen yhtä kastetta,
jonka he ovat saavat jo lapsena.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]Luterilaisilla on väärä Jeesus. Heidän uskontonsa perustajan Lutherin mukaan.
Myös vauvakaste on väärä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareiden herjoja piisaa,kun he yrittävät häpäistä Kristittyjen yhtä kastetta,
jonka he ovat saavat jo lapsena.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]Hei, kaikki eivät olet lapsena kastettu ja miksi olisi, koska Jeesus sanoi, kääntykää ja ottakaa vastaan kastettu.
- Anonyymi
12 Minä kirjoitan teille, LAPSUKAISET, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
12 I write unto you, little children, because your SINS are forgiven you for his name's sake. (James King-käännös)
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]- Anonyymi
TÄSSÄ ON ARVIOITA PALSTAMME ATEISTEISTA PIRTTIAHO. SAVISEUTULAINEN JA TOIVONEN.
KUUSI ATEISTITYYPPIÄ
Janne Kontalan väitöstutkimuksessa (Janne Kontalan uskonnottomuuksia tutkivaa väitöskirjaa esiteltiin Turussa (14.3.2017)) nousi esiin kolme uskonnottomien prototyyppiä.
Muutama vuosi sitten Tennesseen yliopistossa Yhdysvalloissa Christopher Silver ja Thomas Coleman tekivät ateismitieteellisen haastattelututkimuksen, jota varten haastateltiin 59 henkilöä. Tuloksena syntyi typologia kuuden sortin ateisteista. Kirjo ulottui kaikkea uskomista vastustavista aktivisteista sellaisiin, jotka ottavat osaa uskonnollisiin rituaaleihin.
Uskonnottomien yhteisö todettiin ontologisesti hajaantuneeksi.
1. Antiteistit
Antiteistit ovat diametraalisesti uskontoisuutta vastaan. He katsovat uskonnon tietämättömyydeksi. Heidän mielestään kuka hyvänsä henkilö tai laitos, joka liittyy uskontoon, on taantumuksellinen ja vahingollinen yhteiskunnalle. Uskonnot ovat ”vaara”, joka on eliminoitava. Uskontojen ilmeisiä harhoja on vastustettava voimakkaasti.
2. Ateisti- ja agnostikkoaktiivit
Nämä eivät usko Jumalaan. He eivät myöskään halua, että uskovat tekevät niin, koska maailma ilman uskontoja olisi parempi paikka. Heillä on tapana väitellä jumalallisen todellisuuden olemassaolosta tai sen puutteesta. Heidän mielipiteensä koskettelevat mm. feminismiä, homojen ja lesbojen sekä eläinten oikeuksia.
3. Älylliset ateistit ja agnostikot
Nämä uskonnottomat käsittelevät ateismia puhtaasti intellektuaalisesta näkökulmasta. He ovat asiantuntijoita puolustamaan teesejään akateemisissa piireissä ja tunnetuilla foorumeilla Internetissä.
4. Etsivät agnostikot
Näiden ajattelussa on epävarmuutta ja epäilystä. He uskovat, ettei inhimillinen ymmärrys saavuta tietoa jumalallisuudesta. Luja ideologinen positio puuttuu.
5. Ei-teistit
Ei-teistit eivät vaivaa itseään uskonnolla. Uskonnolla ei ole mitään roolia heidän tietoisuudessaan tai kosmonäkemyksessään eivätkä he tunne mitään mielenkiintoa ateisti- tai agnostikkoliikettä kohtaan.
6. Rituaaliset ateistit
Nämä eivät usko Jumalaan eivätkä mihinkään muuhunkaan tuonpuoleiseen. Kuitenkin he seuraavat tiettyjä, uskonnollisia perinteitä. He ymmärtävät nämä enemmän opetuksina siitä, kuinka elää ja saavuttaa onnellisuus, tienä transsendenttiseen vapautumiseen. He voivat osallistua tiettyihin rituaaleihin, seremonioihin, mietiskelytapaamisiin, joogatunteihin tai juhliin. Monille nämä selittyvät perheen perinteillä tai henkilökohtaisella kiinnostuksella uskonnollisen riitin ”syvään vertauskuvallisuuteen”.
Mihin ryhmään 1-6 nuo ateistit Pirttiaho, saviseutulaine ja toivonen Te palstalaiset laittaisitte?
- Anonyymi
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Nimi viittaa henkilöön. Ei ole kuin yksi nimi ylitse muiden Jeesus Kristus. - Anonyymi
Hurmoslahkolaiset on okkultisteja, jotka väärä henki on vienyt henkimaailmaan ja saanut terveen harkinnan hengen otettua pois antamalla oman hurmoshengen tilalle..
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.
Okkultiistit juuri käyttävät Jeesus -huutoja ja Herra herra, hokemia. Ja ovat kovia todistamaan Jeesuksesta kovalla äänellä.
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!- Anonyymi
Usko Jeesukseen ei ole mikään tae pelastuksesta. Riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja julistavat sitä kovalla äänellä ja vapisevat ja varmasti myös kaatuilevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Jeesukseen ei ole mikään tae pelastuksesta. Riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja julistavat sitä kovalla äänellä ja vapisevat ja varmasti myös kaatuilevat.
Jauha sinä riivaajista minkä jaksat. Siitä puhe mistä puute.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jauha sinä riivaajista minkä jaksat. Siitä puhe mistä puute.
mene Sinö Pirttiaho saviseutulainen ja toivonen ateistien jumalan luo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mene Sinö Pirttiaho saviseutulainen ja toivonen ateistien jumalan luo.
Ok, MinÖ (suom. Minunsaari) menen! :D :D :D :D :D
- Anonyymi
Kun kyseessä on Amerikkailainen lahko,niin täyttä roskaa minulle.
Helluntalaiset ovat minulle tyhjää 1800 näkijän sakkia. - Anonyymi
Tahdotko tietää, sinä turhanpäiväinen ihminen, että usko ilman tekoja on hyödytön. (Jaak. 2: 20)
Vastaan:
Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan,
mutta sen sydän on kaukana minusta.
Turhaan he minua palvelevat,
kun opettavat oppejaan,
ihmisten tekemiä käskyjä.
Ei ne teot,vaan ajtus ja sydän sekä usko! - Anonyymi
🤣 Turhanpäiväinen voi hyvänen aika sentään 😆
ST - Anonyymi
Biblia
2:9 Mutta jos te ihmisten muotoa katsotte, niin te syntiä teette ja rangaistaan lailta, niinkuin sen rikkojat.
2:10 Sillä jos joku koko lain pitää, ja rikkoo yhdessä, hän on vikapää kaikissa.
2:11 Sillä se, joka sanoi: ei sinun pidä huorin tekemän, hän on myös sanonut: ei sinun pidä tappaman. Jos et sinä huorin tee, mutta tapat, niin sinä olet lainrikkojaksi tullut.
2:12 Näin te puhukaat ja näin te tehkäät, niinkuin ne, jotka vapauden lain kautta pitää tuomittaman.
2:13 Sillä armotoin tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupiutta tehnyt; ja laupius kehuu tuomiota vastaan.
2:14 Mitä se auttaa, rakkaat veljeni, jos joku sanoo hänellänsä uskon olevan, ja ei hänellä kuitenkaan ole töitä? Taitaako usko hänen autuaaksi saattaa?
2:15 Mutta jos veli taikka sisar alasti olis ja puuttuis jokapäiväistä ravintoa,
2:16 Jos joku teistä heille sanois: menkäät rauhassa, lämmittäkäät ja ravitkaat teitänne; ja ette kuitenkaan anna heille mitään ruumiin tarvetta: mitä se heitä auttais?
2:17 Näin myös usko, jos ei hänellä töitä ole, on kuollut itsessänsä.
2:18 Mutta sanokaan joku: sinulla on usko, ja minulla on työt: osoita minulle sinun uskos sinun töilläs, niin minäkin tahdon minun uskoni osoittaa minun töilläni.
2:19 Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
2:20 Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on
2:21 Eikö Abraham, meidän isämme, töiden kautta vanhurskautetuksi osoitettu, kuin hän poikansa Isaakin alttarille uhrasi?
2:22 Näetkös, että usko on myös vaikuttanut hänen töissänsä, ja että usko on töissä täydelliseksi tullut?
2:23 Ja se Raamattu on täytetty, joka sanoo: Abraham uskoi Jumalan, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi, ja hän kutsuttiin Jumalan ystäväksi.
2:24 Niin te siis näette, että ihminen töistä vanhurskautetuksi osoitetaan ja ei ainoastansa uskosta.
2:25 Niin myös portto Rahab, eikö hän töiden kautta vanhurskautetuksi nähty, koska hän korjasi ne vakoojat ja toista tietä heidät päästi ulos?
2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut
ST- Anonyymi
Harhaoppisten lahkolaisten on turha perustella Parhamin tekoa ja oppeja tuhansia vuosia sitten erityisten valitun kansan harvojen ja valittujen ihmisten erikoisilla teoilla, jotka Jumala oli heille edeltä käsin valmistanut tehtäväksi.
Parham sai syytteen sodomiasta, eikä sellaisten tekojen perusteella tulla vanhurskaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppisten lahkolaisten on turha perustella Parhamin tekoa ja oppeja tuhansia vuosia sitten erityisten valitun kansan harvojen ja valittujen ihmisten erikoisilla teoilla, jotka Jumala oli heille edeltä käsin valmistanut tehtäväksi.
Parham sai syytteen sodomiasta, eikä sellaisten tekojen perusteella tulla vanhurskaaksi.helluntailaisuudessa on "sitovia voimia," se on eksytys,
raamatussa:
"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"
2 Tess: 2: 11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppisten lahkolaisten on turha perustella Parhamin tekoa ja oppeja tuhansia vuosia sitten erityisten valitun kansan harvojen ja valittujen ihmisten erikoisilla teoilla, jotka Jumala oli heille edeltä käsin valmistanut tehtäväksi.
Parham sai syytteen sodomiasta, eikä sellaisten tekojen perusteella tulla vanhurskaaksi.Sanoisin etten koe turhaksi raamatunjakeita enkä mitään muutakaan. Kaikella on merkityksensä tässä elämässä.
ST
- Anonyymi
Hammarit kovasti näkevät vaivaa levittääkseen homoilun ilosanomaa!
- Anonyymi
Parhami vihasi Juutalaisia ja piti Arjalaista rotua oikeana. Oli itse kiihko oikeistolainen Vapaamuurari ja KuKluxKaanin jäsen.
- Anonyymi
Vietiin vankilaan nuoren juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa.
- Anonyymi
Arika Kauhajoen lespoluolan Pää Papitar kyllä tekee pahaa vaivojaan säästämättä!
Arika on keskittynyt tuhoamaan Kristittyjen Luterilaisten avioliittoja!
Siitä Arika saa suurimmat kliimaksit! - Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Yksi tapa ajatella Jaakobin 2 luvun esittämää tekojen vaatimusta on se, että Jumalan edessä ollaan vanhurskaita uskon kautta. Mutta ihmisten edessä jos yritetään (näkymätöntä) uskoa todistella ilman tekoja, se on melko hankalaa, tai mahdotonta. Eli kyse on ihmisten edessä vanhurskautumisesta.
Tosin itse olen tulkinnut, että myös opeistansa puhuminen on jo teko. Mielestäni henkien erottelu on oppien (ymmärtämistä) ja erottelua. - Anonyymi
> Voiko usko yksin pelastaa? Eikö uskossamme kuulu kuitenkin Jaakobin kirjeen mukaisesti näkyä myös toisille tekemämme hyvät teot? Pelastummeko siis kuitenkin uskon ja hyvien tekojemme yhteisvaikutuksesta?
Jeesus sanoo, että ikuinen lämän vanhurskaille.
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mat. 25:46
" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Room. 6:23
"Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Mat. 5:20
Jumala pelastaa siis vanhurskaat ikuiseen elämään. Ja jos ihminen on vanhurskas, se näkyy myös teoissa ja siinä, että henkilö uskoo Jeesusta ja Jumalaa ja on heille uskollinen.
usko ja teot eivät siis pelasta. Jumala pelastaa. Mutta, teoilla ja uskolla on merkitystä, koska ne kertovat siitä, onko henkilö vanhurskas.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623