PYHÄ HENKI, MIKSI?

Miksi et lähetä meille tällaisia:
Voittaakseni omakseni luterilaisia, olen itsekin sellainen.
Voittaakseni omakseni ortodokseja, olen itsekin sellainen. Voittaakseni omakseni katolilaisia, olen itsekin sellainen.

Jne, loputtomiin.

Eikö sinulle näiden tappaminen riittänyt:

Kun Jumala valitsi maailmasta Uuden liiton ensimmäiseksi omaksi pojakseen Marian ja Joosefin pojan Jeesuksen.

Sananvapauden menettivät alle kaksi vuotiaat poikalapset, vaikka heillä ei ollut vielä muita sanoja kuin hymy ja itku:

Kun Herodes huomasi, että tietäjät olivat pitäneet häntä pilkkanaan, hän raivostui.

Hän antoi käskyn, että Betlehemissä ja sen lähistöllä oli surmattava kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat pojat, sen ajan perusteella, jonka hän oli tietäjiltä saanut selville.

Näin kävi toteen tämä profeetta Jeremian lausuma ennustus:
Ramasta kuuluu huuto, itku ja kova valitus. Raakel itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli, sillä heitä ei enää ole.

Seuraavaksi sananvapaus riistettii Jeesuksen serkulta :

"Herodias ei sietänyt Johannesta ja olisi halunnut tappaa hänet, mutta ei voinut, koska Herodes pelkäsi Johannesta.

Herodes tiesi hänet hurskaaksi ja pyhäksi mieheksi ja suojeli häntä. Hän kuunteli Johannesta mielellään, vaikka tämän puheet usein jäivätkin vaivaamaan häntä.

Sopiva tilaisuus Herodiaalle tarjoutui, kun Herodes syntymäpäivänään järjesti pidot hoviherroilleen ja sotaväen päälliköille sekä Galilean johtomiehille.

Herodiaan tytär tuli silloin sisään ja tanssi, ja Herodes ja hänen pöytävieraansa olivat ihastuksissaan. Kuningas sanoi tytölle: "Pyydä minulta mitä vain tahdot, niin minä annan sen sinulle."

Ja hän lupasi ja vannoi: "Mitä ikinä minulta pyydät, sen minä sinulle annan, vaikka puolet valtakuntaani."

Tyttö meni ulos ja kysyi äidiltään: "Mitä minä pyytäisin?" Äiti vastasi: "Pyydä Johannes Kastajan päätä."

Tyttö kiiruhti heti takaisin kuninkaan luo ja sanoi: "Tahdon, että annat minulle nyt heti vadilla Johannes Kastajan pään."

Kuningas tuli pahoille mielin, mutta koska hän oli vieraittensa kuullen vannonut valan, hän ei voinut vastata kieltävästi.

Hän antoi heti pyövelille käskyn, että tämän oli tuotava Johanneksen pää. Pyöveli meni vankilaan ja mestasi siellä Johanneksen.

Sitten hän toi pään vadilla ja antoi sen tytölle, ja tyttö antoi pään äidilleen.

Sitten tulikin jo Ihmisen Pojan Jeesuksen vuoro.

Mutta kun nämä näkivät pojan, he sanoivat toisilleen: 'Hän on perillinen. Tapetaan hänet, niin perintö on meidän.'

Sietämätöntä puhetta, kuka voi kuunnella tuollaista? Kuolema tuolle miehelle."

Poika tapettiin ja tappamisen junailleet esivalta ja papit Jumala heitti heti Golgatalta, tämän maailman jumalalle Saatanalle ja hänen pojalleen Antikristukselle. Koska palkkapaimen ei ole oikea paimen.

Seuraavaksi sananvapauden menetti Stefanos:

"Te niskuroijat, ympärileikatut mutta sydämeltänne ja korviltanne pakanat! Aina te olette vastustamassa Pyhää Henkeä -- niin kuin isänne, niin myös te!

Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne eivät olisi vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennalta ilmoittivat, että Vanhurskas oli tuleva.

Ja nyt olette te kavaltaneet ja murhanneet hänet!
Te saitte enkelien tuomana lain, mutta ette ole sitä noudattaneet."

Tämän kuullessaan neuvoston jäsenet olivat pakahtua raivosta ja kiristelivät hampaitaan.

Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.

Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"

Silloin he alkoivat huutaa suureen ääneen, tukkivat korvansa ja ryntäsivät yhtenä miehenä hänen kimppuunsa.

Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin.

Sinä päivänä puhkesi ankara vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan, ja kaikki muut paitsi apostolit hajaantuivat eri puolille Juudeaa ja Samariaa.

He raahasivat hänet ulos kaupungista kivittääkseen hänet, ja todistajat jättivät viittansa Saul-nimisen nuoren miehen huostaan.

Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili Herraa ja sanoi: "Herra Jeesus, ota vastaan minun henkeni."

Hän vaipui polvilleen ja huusi kovalla äänellä: "Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!" Sen sanottuaan hän nukkui pois.

Murhaaja Saulista Saatana teki heti, kun maailman perinnöksi itselleen sai, lopun ajan oman profeettansa, valheen ja vääryyden ihmisen, Paavalin.

Kun edelleen jatkat, niin kuin ei mitään olisi tapahtunut:

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle.
He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle.
He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi,
ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan,
koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt on siis minun vuoroni:

      Devoit
      "Niin kauan jatkan, kun tämä tapahtuu:
      Hirvittävä on tämänkin ihmisen päivä
      Noutaja se tulee Teuvollekin.
      Porstuassasi kohta kolisee lähdön äänet.
      On aika tehdä valmisteluja.
      Katkera huutosi ei hyvää lupaa sinulle, vanhus.
      Siskonpoika tulee."

    • KUKA NÄMÄ LÄHETTI?

      Paavit, piispat, papit, lähetysteologit, lähetyssaarnaajat, lähetyssihteeri, lahkojohtajat evankelistat, saarnaajat, lähetysmiehet, johtomiehet, hoitomiehet jne?

      Ei ainakaan Jeesus ja Pyhä Henki:

      "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
      Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.
      Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."

      Ovatko ateistit sittenkin oikeassa?'
      Raamattu on satukirja.

      Jumala ei tällaisia lähettänyt, ei Vanhan, eiä Uuden liiton aikana:

      Hesekiel:

      Ei sinua lähetetä outoa, käsittämätöntä kieltä puhuvan kansan pariin, vaan Israelin kansan luo.

      Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet:

      "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin.
      Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo,

    • Kun luihu koira palasi oksennuksilleen, oli puolessa tunnissa tämän päälle kasattu 30 oksennusta,

    • Anonyymi

      Kukkahattututäti,
      tämän puskassa näki .
      Käteen otti
      ja esille nosti.
      Muistellen entistä rakasta,
      petturi Paakkosta.

    • Nostanpa tämän esille, jos vaikka Kukkahattutäti tulisi tänne toistamiseen.

    • Anonyymi

      Kiitos Jeesukselle!

      • Anonyymi

        Unohtamatta Aleksis Kiveäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtamatta Aleksis Kiveäkään.

        Niinpä, tänään syntymäpäivä.🌺🍷🍷


      • "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tänään syntymäpäivä.🌺🍷🍷

        Nostin kello 8 lipun salkoon, ja lasken sen kello 18.


      • "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään."


      • Anonyymi
        TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Nostin kello 8 lipun salkoon, ja lasken sen kello 18.

        Onhan se hyvä tapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvä tapa.

        Sitä voi ihmetellä, miksi esivalta ei ole määrännyt joulua liputuspäiväksi.


      • Anonyymi
        TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Sitä voi ihmetellä, miksi esivalta ei ole määrännyt joulua liputuspäiväksi.

        Äläpä muuta sano?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä muuta sano?

        En sanokaan, tällä kertaa.


    • Anonyymi

      12.10-21 8 ° sadekuuroja.

      • Ilmoitettu on:

        Minä teen tyhjäksi ennustajapappien merkit ja todistan taikurit petkuttajiksi, minä kukistan maan viisaat ja osoitan heidän tietonsa typeryydeksi.


      • Anonyymi
        TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Ilmoitettu on:

        Minä teen tyhjäksi ennustajapappien merkit ja todistan taikurit petkuttajiksi, minä kukistan maan viisaat ja osoitan heidän tietonsa typeryydeksi.

        Tuo oli sääennuste ja piti aika lailla paikkansa. Se olikin paikallinen ennuste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli sääennuste ja piti aika lailla paikkansa. Se olikin paikallinen ennuste.

        Tämäkin ennustu on pitänyt paikkansa jo 1988 vuotta:

        Papit tekivät yhä enemmän syntiä minua vastaan, sitä mukaa kuin heidän joukkonsa kasvoi. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi.

        He ovat saaneet elantonsa kansani syntiuhreista, siksi sen pahat teot ovat heille mieleen.

        Mutta lopulta kansan käy niin kuin papinkin. Minä rankaisen kansaa sen pahoista teoista, käännän sen teot sitä itseään vastaan.


    • Anonyymi

      Kiitos Teuvolle.
      Paljon kirjoitit.
      Paljon vihasit.
      Kohta on loppusi tullut.

      • Toivon, että silloin olisi Kuolimolla aurattu luistelurata, jotta voisin luistella 85 km.


      • Anonyymi
        TeuvoMarttiSuni kirjoitti:

        Toivon, että silloin olisi Kuolimolla aurattu luistelurata, jotta voisin luistella 85 km.

        Urakka vaan kovenee, iän karttuessa.


      • Anonyymi

        p1ppel


    • Anonyymi

      Alussa loi Teuvo aloituksen.

    • Tämä oli parkkiruudussa 160

    • Ylös!

    • Anonyymi

      Saatana ehti ensin ja Pyhä Henkimjäi toiseksi.

    • Anonyymi

      Minäkin kysyn: MIKSI?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe