Olen aina ollut huono valehtelemaan.
Olen syntynyt ensimmäiseksi lapseksi.
Katselen oudosti kaikkia muita ympärilläni.
Kuinka paljon he valehtelevat!! - mietin.
Auttakaa!
Olen ykkös lapsi enkä vieläkään oppinut valehtelemaan
7
135
Vastaukset
- Anonyymi
ensimmäiseksi syntynyt joutuu vastuunkantajaksi monella tapaa. Silloin ei ole aikaa pelata pelejä.
- Anonyymi
onhan siitä isosti hyötyä olla se pahnueen ensimmäinen.
Saat aluksi vanhemmiltasi kaiken huomion osaksesi. Ei ole kilpailijoita. Olet usein älykkäämpi, elinvoimaisempi, terveempi, menestyvämpi koulussa ja työelämässä kuin nuoremmat sisarukset. Saat aina uudet vaatteet. Nuoremmat joutuvat välillä tyytymään esikoisen käytettyihin vaatteisiin. Roolimalli nuoremmille. Vieläkö jatkan. Toki esikoiselta vanhemmat vaativat myös enemmän. Saat 80 % :sesti tehdä avustavat kotityöt. Et riitele ja kränää samalla tavalla kuin nuoremmat. Se että tulet torvesta ensimmäisenä ulos on iso etu. Se ei ole vain sattumaa. - Anonyymi
Höpöhöpö. Ensimmäinen lapsi on "harjoituskappale". Runsaasti esimerkkejä ystävä ja tuttavapiiristä, kun on sisaruspareihin tutustunut, joilla vain pari vuotta ikäeroa, niin tän vastuunkantaja myytin takia luulee nuorempaa vanhemmaksi, koska vanhempi on sekopäisempi ja nuorenpi tasasempi ja menestyneempi. Oon neljästä sisaruksesta vanhin, eikä koulumenestykseni ollut mikään huono, mutta se on silti paljon parempi nuoremmillani. Ottakaa huomioon, että saadessaan esikoisen, vanhemmat ovat kokemattomia lapsen hoidossa ja kasvatuksessa. Kun vanhimmainen menee kouluun, seuraava pääsee innoissaan lukemaan hänen koulukirjojaan ja todennäköisesti oppii lukemaan yms. ennen kouluikää.
- Anonyymi
Ja ensimmäinenhän se juuri riitelee ja kränää vanhempien kanssa. Hän raivaa tien ja nuorempien ei tartte niin taistella sitte.
- Anonyymi
Mä olen 9 lapsesta sen viimenen eli pariton luku ja samaa miten miksi hitossa mut valehtele? Siis nuorin. Eivät edes huomaa mitä puhuvat,kuin salama kirkalta taivalta suoltavat valheita.Mutta sepä se kun valehtelee paljon,ei ihminen todella muista mitä on puhunut ja hänelle sitten valehtelusta tulee totta.Uskoo itse valhensa mitä levitää,usein se on perätöntä ja juuri muista sisaruksista,vaikka enemistö jo kuollut..
- Anonyymi
Ihmiset valehtelevat yllättävänkin paljon helpompi olla yksin kuin epärehellisten ihmisten ympäröimänä
- Anonyymi
jep. aina ne muut ovat epärehellisiä. DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631083Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631003Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734