Olen ykkös lapsi enkä vieläkään oppinut valehtelemaan

Anonyymi

Olen aina ollut huono valehtelemaan.
Olen syntynyt ensimmäiseksi lapseksi.
Katselen oudosti kaikkia muita ympärilläni.
Kuinka paljon he valehtelevat!! - mietin.

Auttakaa!

7

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ensimmäiseksi syntynyt joutuu vastuunkantajaksi monella tapaa. Silloin ei ole aikaa pelata pelejä.

• Anonyymi

onhan siitä isosti hyötyä olla se pahnueen ensimmäinen.
      Saat aluksi vanhemmiltasi kaiken huomion osaksesi. Ei ole kilpailijoita. Olet usein älykkäämpi, elinvoimaisempi, terveempi, menestyvämpi koulussa ja työelämässä kuin nuoremmat sisarukset. Saat aina uudet vaatteet. Nuoremmat joutuvat välillä tyytymään esikoisen käytettyihin vaatteisiin. Roolimalli nuoremmille. Vieläkö jatkan. Toki esikoiselta vanhemmat vaativat myös enemmän. Saat 80 % :sesti tehdä avustavat kotityöt. Et riitele ja kränää samalla tavalla kuin nuoremmat. Se että tulet torvesta ensimmäisenä ulos on iso etu. Se ei ole vain sattumaa.

• Anonyymi

Höpöhöpö. Ensimmäinen lapsi on "harjoituskappale". Runsaasti esimerkkejä ystävä ja tuttavapiiristä, kun on sisaruspareihin tutustunut, joilla vain pari vuotta ikäeroa, niin tän vastuunkantaja myytin takia luulee nuorempaa vanhemmaksi, koska vanhempi on sekopäisempi ja nuorenpi tasasempi ja menestyneempi. Oon neljästä sisaruksesta vanhin, eikä koulumenestykseni ollut mikään huono, mutta se on silti paljon parempi nuoremmillani. Ottakaa huomioon, että saadessaan esikoisen, vanhemmat ovat kokemattomia lapsen hoidossa ja kasvatuksessa. Kun vanhimmainen menee kouluun, seuraava pääsee innoissaan lukemaan hänen koulukirjojaan ja todennäköisesti oppii lukemaan yms. ennen kouluikää.

• Anonyymi

Ja ensimmäinenhän se juuri riitelee ja kränää vanhempien kanssa. Hän raivaa tien ja nuorempien ei tartte niin taistella sitte.

• Anonyymi

Mä olen 9 lapsesta sen viimenen eli pariton luku ja samaa miten miksi hitossa mut valehtele? Siis nuorin. Eivät edes huomaa mitä puhuvat,kuin salama kirkalta taivalta suoltavat valheita.Mutta sepä se kun valehtelee paljon,ei ihminen todella muista mitä on puhunut ja hänelle sitten valehtelusta tulee totta.Uskoo itse valhensa mitä levitää,usein se on perätöntä ja juuri muista sisaruksista,vaikka enemistö jo kuollut..

• Anonyymi

Ihmiset valehtelevat yllättävänkin paljon helpompi olla yksin kuin epärehellisten ihmisten ympäröimänä

• Anonyymi

jep. aina ne muut ovat epärehellisiä. DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe