Tabernaakkelin saarnaaja J. Roos sai tuomion laittomasta rahankeräyksestä

Anonyymi

Tabernaakkeli-seurakunnan saarnaaja Jean Roos tunnetaan äärikarismaattisena evankelistana. Nyt on kaapista paljastunut luurangot.

Jean Roos ja hänen lähipiiriinsä kuuluva henkilö olivat keränneet rikollisella tavalla yhteensä noin 185.000 euroa, jotka he olivat käyttäneet muun muassa omien elinkustannustensa maksamiseen. Rahat olivat tulleet Roosin tilille yli 200 lahjoittajalta. Mitään palkkaan liittyviä kuluja, kuten veroja, ei niistä ollut maksettu.

Oikeudessa kuultu todistaja kuvaili, kuinka kokoustilaisuuksissa esitetyt pyynnöt kymmenysten maksamisesta olivat olleet määrätietoisia ja tiukkasanaisia. Todistaja kertoi, että kun hän sai tietää rahankeräysluvan päättymisestä, Jean Roos oli kehottanut maksamaan rahat hänen omalle tililleen. Toinen todistaja kertoi, että Roos oli jopa sanonut, että Raamatun mukaan ihminen ei pelastu, ellei hän maksa kymmenyksiä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca6805de-15f4-4825-93fe-6887d7480e67

3

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että sellainen talebanaakkeli siellä.

    • Anonyymi

      Näitä piisaa. On vain muutama vuosi kun se eräs sai myös tuomion rahankeräysrikoksesta, se ekonomi - Ahneuden synti on kavala.

      • Anonyymi

        Kyllä näitä on muitakin, jotka ovat rahastaneet. Kaikki vain ei ole tullut julkisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      79
      1879
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1206
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1084
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      17
      1074
    5. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      271
      907
    6. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      906
    7. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      829
    8. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      819
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      212
      794
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      766
    Aihe