David Wilkerson - profeetta vai näkijä?

Anonyymi

DAVID WILKERSON - PROFEETTA VAI NÄKIJÄ?

Saanen taas vastustusta väitteelläni, ettei David Wilkerson ollut profeetta. Samaan hengenvetoon on myönnettävä, että hän oli näkijä. Näky - Edelleen ajankohtainen ennustus, 128s, Päivä, 1974. Tuon kirjasen sain käsiini jo ennen uskoon tuloani. En löytänyt kirjassa profetiaa vaan helposti tiedettävää selitystä siitä, miten kaikki menee huonommaksi. Näky maailmantalouden romahduksesta. Näky moraalisesta romahduksesta. Näky suuresta nuoriso-ongelmasta. Itsekin jopa uskosta osattomana pystyin ennustamaan, että seksi vapautuu ja huumeiden käyttö lisääntyy, yms. Ei se minustakaan tehnyt profeettaa vaan vasta kun pystyin tietämään yllättäviä tapahtumia, Jeltsinin poistuminen päivälleen, Uusi terrori-isku ja etenkin merkki taivaalla (Sedna) päivälleen, jne. Wilkersonin näky että USAan tulee suuria tulipaloja, oli sekin ennakoitavissa. Wilkerson ei tiennyt yllättäviä asioita kuten oikeat profeetat.
Toiseksi Wilkerson ei itsenäisesti selittänyt viimeisiä profeetallisia tapahtumia. Hän tunnusti itsekin, että miten pitkälle hänen ymmärryksensä onkin lopun ajoista lisääntynyt, siitä hänen on kiittäminen Hal Lindseytä. Hal Lindseytä voidaan sanoa profeetaksi, David Wilkerson oli näkijä, profetiassa vain Lindseyn huono matkija.

Wilkersonin profeetallinen teos oli Pasuuna soi, Set the Trumpet to Thy Mouth, 188s, Ari-Kustannus, 1985. Se on hyvin kevyttä luettavaa profeetalliseksi teokseksi. Siinäkään ei ole kongreettisia tapahtumia seurakunnan ylösoton tuloksi. Oli toki toinenkin Valvo morsiameni, Minä tulen pian!: ihmisiä ja ilmiöitä sydänyön ennustusten toteutuessa. Se kehotti valvomaan kertomatta yksityiskohtia sydänyön tapahtumista. Vähäinenkin profeetta olisi tiennyt kertoa, että sydänyöllä pimeimmät ylistävät Jerusalemin valerauhaa, ja seurakunta lähtee. Oikea profeetta pystyy useisiin korkeatasoisiin lopun ajan selitysteoksiin kuten minä olen tehnyt. Wilkersonilla on myös teos Keskiyön huuto, mutta se ei tiennyt, että ymmärtäväiset viisaat tulevat huutamaan "Katso, Ylkä tulee. Lähtekää Häntä vastaan" silloin kun keskiyön tapahtuma, Jerusalemin valerauha lähenee.

Jo ennen uskoon tuloani kritisoin Wilkersonin Näky kirjaa mm. siitä, että hän opetti, että kaikilla pitää olla uusi ja komea auto alla. Jopa tuolloin jo saatoin aavistaa, että henkilö tulee kuolemaan autokolarissa.
Harri Veijonen http://wwnet.fi/users/veijone

4

1232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu se voi olla.

• Arvostan David Wilkersonia enemmän evankelistana ja paimenena kuin profeettana. Teki uraauurtavaa päihde- ja järjestötyltä työtä rikollisjengien ja narkomaanien parissa ja istutti elinvoimaisen seurakunnan New Yorkiin. Joitakin hänen kirjojaan olen lukenut ja saarnojaan kuunnellut. Risti ja linkkuveitsi on klassikko. Hän itse myönsi ennen poismenoaan että hänellä oli lakihenkisempi vaihe. Poikansa Gary Wilkerson sanoi että isällään oli turvattomuutta jumalasuhteessaan. Tämä heijastui myös heidän perhe-elämään.

• Anonyymi

Veijone! Minäkin aavistin, vaikka myöhemmin unohdinkin 1972 Syksyn Sävelen aikoihin: Sammy Babitsin menehtyy autokolarissa. En silti ole profeetta, ankä näkijäkään, oli vain sellainen tunne.

• Anonyymi

Joo. Näitä "minulla on tunne"- ihmisiä on paljon, mutta ei he mitään profeettoja ole.
        Sana profeetta juontaa juurensa enemmänkin sanasta "opettaa", kuin omat harhat.
        Kun noihin harhoihin sitten laittaa Jeesuksen, niin tuloksena onkin juuri se mistä Jeesus sanoi näistä ihmisistä:" menkää pois minun luotani te vääryyden tekijät".
        Mitä he sanoivat Jeesukselle:" emmekö tehneet sinun nimessäsi suuria ihmetekoja" ( m.m. profetoineet)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe