David Wilkerson - profeetta vai näkijä?

Anonyymi

DAVID WILKERSON - PROFEETTA VAI NÄKIJÄ?

Saanen taas vastustusta väitteelläni, ettei David Wilkerson ollut profeetta. Samaan hengenvetoon on myönnettävä, että hän oli näkijä. Näky - Edelleen ajankohtainen ennustus, 128s, Päivä, 1974. Tuon kirjasen sain käsiini jo ennen uskoon tuloani. En löytänyt kirjassa profetiaa vaan helposti tiedettävää selitystä siitä, miten kaikki menee huonommaksi. Näky maailmantalouden romahduksesta. Näky moraalisesta romahduksesta. Näky suuresta nuoriso-ongelmasta. Itsekin jopa uskosta osattomana pystyin ennustamaan, että seksi vapautuu ja huumeiden käyttö lisääntyy, yms. Ei se minustakaan tehnyt profeettaa vaan vasta kun pystyin tietämään yllättäviä tapahtumia, Jeltsinin poistuminen päivälleen, Uusi terrori-isku ja etenkin merkki taivaalla (Sedna) päivälleen, jne. Wilkersonin näky että USAan tulee suuria tulipaloja, oli sekin ennakoitavissa. Wilkerson ei tiennyt yllättäviä asioita kuten oikeat profeetat.
Toiseksi Wilkerson ei itsenäisesti selittänyt viimeisiä profeetallisia tapahtumia. Hän tunnusti itsekin, että miten pitkälle hänen ymmärryksensä onkin lopun ajoista lisääntynyt, siitä hänen on kiittäminen Hal Lindseytä. Hal Lindseytä voidaan sanoa profeetaksi, David Wilkerson oli näkijä, profetiassa vain Lindseyn huono matkija.

Wilkersonin profeetallinen teos oli Pasuuna soi, Set the Trumpet to Thy Mouth, 188s, Ari-Kustannus, 1985. Se on hyvin kevyttä luettavaa profeetalliseksi teokseksi. Siinäkään ei ole kongreettisia tapahtumia seurakunnan ylösoton tuloksi. Oli toki toinenkin Valvo morsiameni, Minä tulen pian!: ihmisiä ja ilmiöitä sydänyön ennustusten toteutuessa. Se kehotti valvomaan kertomatta yksityiskohtia sydänyön tapahtumista. Vähäinenkin profeetta olisi tiennyt kertoa, että sydänyöllä pimeimmät ylistävät Jerusalemin valerauhaa, ja seurakunta lähtee. Oikea profeetta pystyy useisiin korkeatasoisiin lopun ajan selitysteoksiin kuten minä olen tehnyt. Wilkersonilla on myös teos Keskiyön huuto, mutta se ei tiennyt, että ymmärtäväiset viisaat tulevat huutamaan "Katso, Ylkä tulee. Lähtekää Häntä vastaan" silloin kun keskiyön tapahtuma, Jerusalemin valerauha lähenee.

Jo ennen uskoon tuloani kritisoin Wilkersonin Näky kirjaa mm. siitä, että hän opetti, että kaikilla pitää olla uusi ja komea auto alla. Jopa tuolloin jo saatoin aavistaa, että henkilö tulee kuolemaan autokolarissa.
Harri Veijonen http://wwnet.fi/users/veijone

4

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu se voi olla.

    • Arvostan David Wilkersonia enemmän evankelistana ja paimenena kuin profeettana. Teki uraauurtavaa päihde- ja järjestötyltä työtä rikollisjengien ja narkomaanien parissa ja istutti elinvoimaisen seurakunnan New Yorkiin. Joitakin hänen kirjojaan olen lukenut ja saarnojaan kuunnellut. Risti ja linkkuveitsi on klassikko. Hän itse myönsi ennen poismenoaan että hänellä oli lakihenkisempi vaihe. Poikansa Gary Wilkerson sanoi että isällään oli turvattomuutta jumalasuhteessaan. Tämä heijastui myös heidän perhe-elämään.

    • Anonyymi

      Veijone! Minäkin aavistin, vaikka myöhemmin unohdinkin 1972 Syksyn Sävelen aikoihin: Sammy Babitsin menehtyy autokolarissa. En silti ole profeetta, ankä näkijäkään, oli vain sellainen tunne.

      • Anonyymi

        Joo. Näitä "minulla on tunne"- ihmisiä on paljon, mutta ei he mitään profeettoja ole.
        Sana profeetta juontaa juurensa enemmänkin sanasta "opettaa", kuin omat harhat.
        Kun noihin harhoihin sitten laittaa Jeesuksen, niin tuloksena onkin juuri se mistä Jeesus sanoi näistä ihmisistä:" menkää pois minun luotani te vääryyden tekijät".
        Mitä he sanoivat Jeesukselle:" emmekö tehneet sinun nimessäsi suuria ihmetekoja" ( m.m. profetoineet)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe