KIIKKUSTUOLI

Sunnuntaiaamun rauhaa, hiljaisuutta ja syksyn kaunista värimaisemaa.
Mieli kuitenkin haikeaksi vetäytyy, tämä luonnonkuoleminen on niin lohdutonta ja lopullisen tuntuista, vaikka tiedämme, että muutama kuukausi ja taas innolla kevättä odotamme.
Mukavasti nämä vuodenajat jakaa vuotemme ja kohokohtia löytyy, mitä odottaa.
Tapaninpäivää kolmen kuukauden päästä vietämme ja uusi vuosi uusine kujeineen heti kohta nurkan takana.

On suuri joukko ihmisiä, jotka päättävät elonsa oman käden kautta ja jälkeen jääneet kysymysten kanssa painivat, monella ulkoisesti elämä mallillaan, mutta jostakin syystä eivät vaan jaksa elää.
Ajattelen, että pienellä osin, juuri nämä kirjoittelut oman elämän kulusta, arkinen viestittely voisi avata näkemään elämän myönteisenä, silloin kun mieli syövereitä kyntää.
Siksi toivoisi sopuisan viestittelyn tilaa saavan, koskaan emme tiedä, tunne kirjoittajia, mitä heidän elämänsä ja kestokykynsä on.
Emme koskaan tiedä miten pienestä asiasta voi tulla murhe kuin myös ilo, joten jakakaamme arkeamme pitämällä mieli avoinna jokaiselle joka kirjoitella haluaa.
Tämä aihe nousi aamulehdestä mieleen, jossa asiasta oli artikkeli.

Laitoin otsikon isoilla kirjaimilla, ehkä löytyminen helpottuu, mielestäni on ikävää, kun vanhat jo lopetukseen päätetyt palstalla kestää, noinkin pitkiä ketjuja on vaikea selata, etsiä viestejä, jotka jo kaiken keskelle hukkuvat.
Sekin perinne saisi tulla takaisin, että kahdensadan viestin jälkeen viestittely loppuu ja se oksapuu, voi miten sitä kaipaan, turhat selittelyt viestien väärin kohdentuessa loppuisi.
Ei olisi maata mullista asia näin toimia.

Heräilkäähän nyt pikkuhiljaa sunnuntain viettoon ja viestejä laittamaan, niitähän kaipaamme;)
Harmaa taivas, luonto nuokkuu alakulon vallassa, mutta itsestämme riippuu, millä mielellä päivämme aloitamme.
Eilen ajeltiin poikani luo kylään kälyni kanssa ja voi sitä värien hehkua mitä saimme ihastella matkan varrella ja perillä järvimaisema kallioineen, melkein sydän seisahtui näkemästä;)
Ei ihminen mitään suurta kaipaa, pienikin ilon aihe ja elämä hymyilee;)

253

2650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä näytä osattavan tähän uuteen ketjuun:))

      • Anonyymi

        Turha mitään kirjoittaa, kun saksikäsi tulee ja teurastaa viestit.


    • Sunnuntaiaamun rauha ja lempeä, mutta viileä syysaurinko luo valoläikkiä pihanurmikolle, jossa naakat hyppelevät keltaisten koivunlehtien joukossa. Vielä viimeinen ruohonleikkuu, ulkohuonekalujen säilöön laitto, viimeisten porkkanoiden nosto ja kasvimaan ja kasvihuoneen valmistaminen talveen edessä.

      Olimme eilen myös kylässä, tyttären luona jonne poikakin oli tullut Tukholman eteläpuolelta, tyttären anoppi oli myös ja söimme rapuja, kolumbialaista kana/possurisottoa (suloinen sahramin, korianderin ja juustokuminan tuoksu leijaili tyttären keittiössä) nautimme lasin pari valkoviiniä ja vietimme perheen kesken laatuaikaa. Lastenlasten halailu ja pituuskasvun ihailu kuului myös asiaan, samoin kun se että vanhempi ei välttämättä halua hengailla vanhemman polven kanssa koko iltaa: hän on mopoajokoulussa ja saa kohta kortin ja on niin murrosikäistä että, ja kuitenkin maailman kultaisin poika.

      Illalla kun tulimme kotiin kävin ihailemassa (kuten usein teen) viime syksynä istuttamani douglaskuusentainta: se on tarkoitettu pysyväksi uudeksi joulukuuseksemme, mutta taitaa olla siinä vaiheessa että sen ehtii koristelemaan vasta joskus kymmenen vuoden päästä....jääköhän seuraavalle sukupolvelle. Hyvin se oli juurtunut ja selviytyi talvesta; uutta kasvua on noin kymmenen senttiä yhden kesän aikan.

      Toinen projektini on nyt vierashuoneen remontti; olen tilannut tapettinäytteen ja sitten valitsen lattian. Haluan muuttaa tämän ruskeansävyisen huoneen koko ilmettä fantasiatapetilla, jossa on ruusuja, lintuja ja perhosia valkoisella pohjalla, lattiaksi olin ajatellut sammaleenvihreää laminaattia, katto onkin jo valkoinen ja olen ostanut siihen hiljakkoin suuren valkoisen koruleikkauksin koristellun puisen sermin.

      Tällaisissa tunnelmissa; hyvää sunnuntaita kiikkustuoliin.

      • Anonyymi

        Aikas levottomat kuviot ja värit. Ei saa vieras hyvin nukutuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikas levottomat kuviot ja värit. Ei saa vieras hyvin nukutuksi.

        Riippuu siitä onko hyväuninen vieras :)
        Tyttärenpojat siinä huoneessa etupäässä nukkuu.
        Olen ajatellut tapetoida ainoastaan yhden seinän sillä tapetilla, muut valkoisella tai sitten tapetoida ainoastaan puoliväliin, ja maalata alaosan valkoiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikas levottomat kuviot ja värit. Ei saa vieras hyvin nukutuksi.

        Tarvii pitää mielessä etten vahingossa kutsu sinua yökylään ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikas levottomat kuviot ja värit. Ei saa vieras hyvin nukutuksi.

        Tapetti voi olla kivakin, mutta sammalenvihreä lattia ...... ei kauhia sentä. Tårta på tårta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikas levottomat kuviot ja värit. Ei saa vieras hyvin nukutuksi.

        Kauheet kuviot tekee levottoman olon.


      • Anonyymi

        Ihania kuvauksia ja elämää. Kyllä tulee kaunis vierashuone🤩


    • Sunnuntaipäivän pohdiskelua korvesta@

      Kirjoitin kevään 2010 alusta  syöpäpotilaat palstalle. Olin selvinnyt kahdesta leikkauksesta ja sädehoitojaksosta, olin onnellinen täynnä elämän halua. Kirjoitin palstalle matkustaneeni Hollantiin.
      Kirjoitukseni otettiin ilolla vastaan ja pyydettiin, jotta jatkaisin matkapäivityksiä, koska monilla oli hoitojaksot kesken eivätkä he päässeet matkustelemaan, mutta lukisivat mielellään matkoistani. Ne antoivat toivoa selvitä ja palata normaaliin. Kuten nytkin toivomme paluuta normaaliin.

      Olen kirjoittanut myös tänne ikäryhmiin matkoistani iloisia asioita. Mutta niitä ei ole otettu ilolla vastaan vaan oletuksilla, että kerskun.

      Skillan toivoit iloisia kommentteja.

      Seinä nousee vastaani, palstalla vallitsee nöyryyden ja kellä onni on hän onnen kätkeköön korostus enkä osaa kirjoittaa "nöyrästi" mitä se nyt  sitten tarkoittanee.

      Paloma kertoi viikonlopun vietosta läheisten kanssa. Hänen kirjoituksesta korostui onnellisuus.
      Kuitenkin iloisen värikäs seinätapetti ei sopinut joukkoon.

      No, kommenttini olkoon alustus keskustelulle, eli mikä on sopivaa ja mitä saa kiikkustuoliin kirjoittaa?
      Mitkä ovat mielestänne iloisia ja toivottuja asioita?

      • Anonyymi

        Äläpäs yleistä. Et huomaa kivoja positiivisia juttuja vaan ainostaan piikittelyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs yleistä. Et huomaa kivoja positiivisia juttuja vaan ainostaan piikittelyt.

        Lue kommenttini ajatuksella, sisäistä lukemasi. Kerroin omien kommenttieni vastaanotosta, en muiden kirjoittajien. Kysyin mikä on iloista kommentointia, mitä skillan toivoo?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Lue kommenttini ajatuksella, sisäistä lukemasi. Kerroin omien kommenttieni vastaanotosta, en muiden kirjoittajien. Kysyin mikä on iloista kommentointia, mitä skillan toivoo?

        Oletko itse lukenut SkillaNin aloituksen ajatuksella ja sisäistänyt sen?

        Skillan kirjoitti mm.:

        "Siksi toivoisi sopuisan viestittelyn tilaa saavan, koskaan emme tiedä, tunne kirjoittajia, mitä heidän elämänsä ja kestokykynsä on."

        (sivullinen)


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Lue kommenttini ajatuksella, sisäistä lukemasi. Kerroin omien kommenttieni vastaanotosta, en muiden kirjoittajien. Kysyin mikä on iloista kommentointia, mitä skillan toivoo?

        Tiedät varsin hyvin, että palstalla ei meistä kenestäkään ole neuvojiksi, jos pyydän iloisia viestejä, se ilo on jokaiselle se omansa mistä haluaa kertoa.
        Olen myös kehottanut mieltä painaviakin kirjoittamaan, koska jo kirjoittaminen saattaa helpotusta tuoda ja vastaanotto, mistä aistii ymmärryksen.

        Kaiketi olisi osattava paneutua viestin kirjoittajan tunnelmiin ja sen jälkeen mietittävä omaa osaansa ennen viestin lähettämistä.
        Olen pyytänyt tai toivonut jokapäiväisiä asioita kerrottavan ja niissä harvoin kenellekään tulee mieleen pahoittaa toisten mieltä, siinä se raja kulkee.
        Mielipiteet jotka kannustavat, ei polje, ei leimaa, lähtevät avoimin mielin, ei kielteisiä asioita sisältäen.
        Silti erimieltä myös, jos keskustelu sitä vaatii, nöyryyttäkin joskus kaivataan hyväksyä erilailla kirjoittavat.

        Nyt sitten kuitenkin opastamassa olen, mutta muistutan, nämä ovat minun ajatuksia, jokaisella omanlaisensa ja olet sen varmaan huomannutkin, halu ilahduttaa viesteillään on se kattava voima.
        Kauan kirjoittaneena nämä asiat tiedostat jos halua riittää, näin ajattelee skillan


      • Anonyymi

        On se nipotusta kun ei edes räikeästä tapetista saa kommenttia laittaakun jo kahden akan voimin ojennetaan. Jos se onnen tila tapetin arvostelusta häiriintyy, kovin on heppoisissa kantimissa.


      • Anonyymi

        Kuka on kerskumisesta syyttänyt kun olet matkoista pirtissä/tuolissa kirjoittanut? Mitä kerskunnan arvoista niissä nyt olisikaan? Et vaan pääse eroon riitakavereistasi missään, ne seuraa kuin hai laivaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on kerskumisesta syyttänyt kun olet matkoista pirtissä/tuolissa kirjoittanut? Mitä kerskunnan arvoista niissä nyt olisikaan? Et vaan pääse eroon riitakavereistasi missään, ne seuraa kuin hai laivaa.

        Kirjoitit totuuden, en pääse eroon riidan haastajista, seuraatte minua kunnes kuolema meidät erottaa.

        Skillan kirjoitti itsemurhista. Loppuun ajettujen viimeisestä ratkaisusta. Toisen ihmisen tappaminen ei lukemani mukaan olekaa niin helppoa kuin voisi kuvitella.
        Tappaminen helpottuu kun uhrista tehdään arvoton ja etäinen.


      • Odotin "alustus" sanalle kritiikkiä.

        Aloituksessa skillan kertoi itsemurhista, siitä ei syntynyt keskustelua. Keskustelua syntyi Paloman vierashuoneen sisustamisesta ja minun kysymyksestä mitä ketjuun saa kirjoittaa. Unistakin syntyi keskustelua edellisessä ketjussa vaikka skillan ei aihetta alustanut.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Odotin "alustus" sanalle kritiikkiä.

        Aloituksessa skillan kertoi itsemurhista, siitä ei syntynyt keskustelua. Keskustelua syntyi Paloman vierashuoneen sisustamisesta ja minun kysymyksestä mitä ketjuun saa kirjoittaa. Unistakin syntyi keskustelua edellisessä ketjussa vaikka skillan ei aihetta alustanut.

        Olisiko kohteliasta odottaa edes päivä loppuun ja katsoa kaikki kommentit.
        Yhden kirjoittajan mielipide Paloman tapettivalinnasta saa sinut alustamaan ketjun uudelleen. Onneksi Skillan vastasi kysymykseeni, niin kirjoittajat voivat vapautuneesti kirjoittaa hänen toiveidensa mukaan, sopuisasti, ei sinun alustuksesi mukaisesti.

        Rönsyt ovat asia erikseen. Niitä tulee ja pitääkin tulla oheistuotteina keskustelujen edetessä. Ne eivät ole uusia alustuksia.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö tuon onnen kätkemisen ja nöyryyden kanssa! Kaikilla ei vaan ole tarvetta kaikkea syömistään ja siivoilujaan palstoille tilittää, saati perheasioitaan. Luuletko että jos ei joka viestissä erikseen mainitse läheisiään ja rakkaitaan ja mitä on heidän kanssa tehnyt ja jutellut, että niitä ei ole eikä ole ainakaan hyvät välit? Ja jos ei matkoista kerro, ei niitä ole koskaan tehnytkään.
        Jos joku haluaa esiintyä "nöyränä", ei sitä pidä sentään palstan hengeksi sanoa. Kummallista yleistämistä ja arvuutteluja omien huonojen fiilisten takia.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Odotin "alustus" sanalle kritiikkiä.

        Aloituksessa skillan kertoi itsemurhista, siitä ei syntynyt keskustelua. Keskustelua syntyi Paloman vierashuoneen sisustamisesta ja minun kysymyksestä mitä ketjuun saa kirjoittaa. Unistakin syntyi keskustelua edellisessä ketjussa vaikka skillan ei aihetta alustanut.

        Miksi käytit siitä huolimatta, jos tiesit, "alustus" -sanaa?
        Halusitko siis riitaa heti ketjun alkuun vai vallata Skillanin ketjun?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kirjoitit totuuden, en pääse eroon riidan haastajista, seuraatte minua kunnes kuolema meidät erottaa.

        Skillan kirjoitti itsemurhista. Loppuun ajettujen viimeisestä ratkaisusta. Toisen ihmisen tappaminen ei lukemani mukaan olekaa niin helppoa kuin voisi kuvitella.
        Tappaminen helpottuu kun uhrista tehdään arvoton ja etäinen.

        Riitaan tarvitaan kaksi. Ja kun niitä riitakumppaneita on haalittu joka palstalla jo 15 v, niitä riittää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Odotin "alustus" sanalle kritiikkiä.

        Aloituksessa skillan kertoi itsemurhista, siitä ei syntynyt keskustelua. Keskustelua syntyi Paloman vierashuoneen sisustamisesta ja minun kysymyksestä mitä ketjuun saa kirjoittaa. Unistakin syntyi keskustelua edellisessä ketjussa vaikka skillan ei aihetta alustanut.

        Mielestäni Skillan ei toivonut keskustelua itsemurhista. Se oli esimerkkinä siitä miten täällä somessa emme tiedä kanssakirjoittajien elämäntilannetta. Skillanin toive korostuukin hyvin;
        "Siksi toivoisi sopuisan viestittelyn tilaa saavan, koskaan emme tiedä, tunne kirjoittajia, mitä heidän elämänsä ja kestokykynsä on."

        Peräsit sinun kirjoitustesi sisäistämistä. Oletko itse sisäistänyt sen mitä kirjoitat ja ennen kaikkea mitä luet muiden kirjoittaneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kohteliasta odottaa edes päivä loppuun ja katsoa kaikki kommentit.
        Yhden kirjoittajan mielipide Paloman tapettivalinnasta saa sinut alustamaan ketjun uudelleen. Onneksi Skillan vastasi kysymykseeni, niin kirjoittajat voivat vapautuneesti kirjoittaa hänen toiveidensa mukaan, sopuisasti, ei sinun alustuksesi mukaisesti.

        Rönsyt ovat asia erikseen. Niitä tulee ja pitääkin tulla oheistuotteina keskustelujen edetessä. Ne eivät ole uusia alustuksia.

        Jaa, sain tästä sekamelskasta käsityken, että skillan vastasi asioita omituisesti pyörittämällä korpikirjailijan viestiin, ei sinun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kohteliasta odottaa edes päivä loppuun ja katsoa kaikki kommentit.
        Yhden kirjoittajan mielipide Paloman tapettivalinnasta saa sinut alustamaan ketjun uudelleen. Onneksi Skillan vastasi kysymykseeni, niin kirjoittajat voivat vapautuneesti kirjoittaa hänen toiveidensa mukaan, sopuisasti, ei sinun alustuksesi mukaisesti.

        Rönsyt ovat asia erikseen. Niitä tulee ja pitääkin tulla oheistuotteina keskustelujen edetessä. Ne eivät ole uusia alustuksia.

        Iltaa@

        Tatkoitatko, että ketjuun ei saa kohteliaisuus syistä kirjoittaa kuin yksi viesti ja odottaa iltaan, lukea kaikki kommentit ja vastata sitten?

        Olet oikeassa yksi kirjoittajahan täällä anona hästää.

        No, oliko sinulla jotain kivaa kerrottavana, mitä touhuilit tänään? Skillan on toivonut viesteihin allekirjoitusta.


    • Hyvää sunnuntaipäivää!
      Iloisia asioita tänne kirjoittelupalstalle toivotaan, kuka minkälaisista asioista iloitsee, erilaisiahan me kaikki ollaan, eikä se iloisuus jokapäiväistäkään aina ole.

      Mutta tässä minun ilonaiheeni eiliseltä: Sain pitkästä aikaa vieraita ihan Turusta asti, no, kilometrejä ei sieltä ole kuin vajaa parikymmentä, mutta tämä korona-aika on pitänyt meidät mummot omissa kotioloissa jo liiankin kauan, joten nuo ihanat Turun mummot repäisivät, ja yht'äkkiä vaan pyllähtivät tänne minun huusholliini. Ja riemuhan siitä ihan repesi, kun me ystävättäret miltei yhteen ääneen kuulumisiamme kerroimme. Omat eväät olivat myös pakanneet mukaan tätä yllätysvierailua varten, joten minulle jäi vain kahvin keitto ja tarjoilun esille pano.
      No, niin hyvin me mummot viihdyttiin toistemme seurassa, että myöhäiseen iltaan tuo vierailu kesti. Käytiin saunassa koko konkkaronkka, olihan minulla noita pyyhkeitä sun muita tarvittavia antaa käyttöön, mutta olivat aavistelleet ja ehkä toivoneetkin saunakutsua, sillä aika omavaraisiakin tilpehööverien kanssa olivat. Pihalla vilvoiteltiin välillä löylyjen välissä, niin tuntuivat seuralaiseni viihtyvän, että runsaat parisen tuntia se saunominen kesti. Heillä on käytössä vain kerrostalon yleinen sauna, missä on aina se aikarajoitus. Puhtoisina ja tyytyväisinä siinä sitten ilta kokonaisuudessaan vierähti.

      Oli ihan mukavaa, kun pystyin tarjoamaan tuollaisen pitkällä kaavalla tehdyn saunareissun. Ei sitä kummoistakaan ihmettä tarvita, kun hyvä porukka pitkästä aikaa kokoontuu.
      Sainpa heidät myös pienelle happihyppelylle, kun minulla on taas 2 koiraa kotonani ja molemmat ulkoilua tarvitsi. Kaikki siis olivat tyytyväisiä, ihmiset ja elukat.
      Tällaisia yllätysvierailuja on ilo saada, ihan siinä mieli virkistyi, kun päivän kulku tavanomaisesta arkielämästä piristysruiskeen sai.
      Joten iloa toivon muillekin, pienistä asioista jo mieli kohenee!

      • Olipa mukava päivä Sinulla fiinufammu.
        Kun itse talvisin käyn vain kerrostalosaunassa, voin kuvitella miten vieraasi nauttivat saunottelusta.
        Minun tämän päivän ilonaiheeni oli aamulla 9 jälkeen tullut tekstiviesti.
        Poikani, joka teki autooni remontin, tekstasi katsastusasemalta, että leima tuli.
        Tuossa kun menin ulos, kurjet huutelivat, vaan en ehtinyt näkemään, kun olivat jo metsän takana.
        Eilen kyllä näin kaksi kurkiauraa.
        Kaunis aurinkoinen päivä näyttää olevan. Jotain murua rinnan alle pitänee laittaa, ennekuin ulos lähden.
        Jaahas, kissa tuli pyytämään oven avausta, pitänee mennä.
        Mukavaa päivänjatkoja itse kullekin.


    • Minä olen iloinen eilisistä vieraistani. Tyttäreni ja tyttärentytär tulivat iltapäivälla ja juttua piisasi. Meillä oli kaikilla hyvä mieli, söimme hyvin ja joimme kahvit päälle. Keskustelimme kaikesta maan ja taivaan välillä, ja jossakin kohtaa luisuimme politiikkaan Tytär muisteli lapsuuttaan, että naapurin tyttö oli sanonut, että ei jaksa olla kotona, kun isä ja sen vieraat puhuvat politiikkaa.
      Tyttäreni ihmetteli itsekseen, mitä se tarkoitti. Hän muisti ajatelleensa, että oli hyvä, että meidän kotona puhutaan vain suomea.

      Katselin aamupäivällä tv.dokkarin suomenruotsalaisista ja ruotsinsuomalaisista ja siltä väliltä olevista ihmisistä, katsoiko kukaan muu? Jos se on Areenasssa, niin kannattaisi ehkä katsoa. Se herätti ajatuksia siitä, miltä ihmisestä tuntuu, kun on elänyt kahdessa maassa lapsuutensa ja nuoruutensa vuodet.
      Vaikka Suomi ja Ruotsi ovat kovin samanlaiset maat, tunsivat nämä siirtolaisten lapset outoutta ja juurettomuutta kummassakin maassa. Aika oli koti-ikävä toiseen.
      Mietin, että emme ehkä ymmärrä miltä tuntuu maahanmuuttajista, joiden lähtömaat ovat varmasti paljon erilaisemmat kuin Ruotsiin muuttaneiden.

      Valtaväestö ei ilmeisesti pysty kohtaamaan tasavertaisina tulijoita, vaan he saivat kaiken aikaa tuntea jäävänsä sivuun. Nämä suomalaisetkin joutuivat käymään koulunsa ruotsalaisista ikätovereistaan erillään. Mietin, tätäkö Suomessa nykyisin yritetään välttää ja pitää ulkomaalaistaustaiset normaaleissa luokissa, vaikka heidän kielitaitonsa ei riitä.

      Täällä on kirkas auringonpaiste ja syksy on tullut. Lehdet ovat vielä puussa, mutta eivät varmaankaan seuraavan tuulisen päivän jälkeen, Paitsi tuo tammi, joka pitää lehdistään kiinni pakkasiin asti.

      • Anonyymi

        Lapsi tai nuori omaksuu nopeasti kielen. Parasta kielikylpyä on olla samassa luokassa.
        Jo yksikin vuosi opettaa paljon kieltä. Ei ole mahdollistakaan alkaa pitää kaikille erikieliselle
        omia luokkia, ei ole opettajiakaan. Oppilaita olisi yli sadasta maasta.

        Toimittaja Jussi Konttinen on kirjoittanut valtavan monipuolisen ja kiinnostavan kirjan Siperiasta. Hänen perheensäkin muutti Siperiaan vuodeksi, kun Jussi keräsi aineistoa kirjaansa.
        Hänen kaksi alakouluiässä olevaa lastaan menivät aivan ummikkona paikalliseen
        kouluun, kun muutakaan vaihtoehtoa ei ollut. Jo senkin vuoden aikana
        lapset omaksuivat venäjää sen verran, että alkoivat pysyä kärryillä.

        Kielen oppiminen mahdollisimman nopeasti on ehkä paras kotouttaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi tai nuori omaksuu nopeasti kielen. Parasta kielikylpyä on olla samassa luokassa.
        Jo yksikin vuosi opettaa paljon kieltä. Ei ole mahdollistakaan alkaa pitää kaikille erikieliselle
        omia luokkia, ei ole opettajiakaan. Oppilaita olisi yli sadasta maasta.

        Toimittaja Jussi Konttinen on kirjoittanut valtavan monipuolisen ja kiinnostavan kirjan Siperiasta. Hänen perheensäkin muutti Siperiaan vuodeksi, kun Jussi keräsi aineistoa kirjaansa.
        Hänen kaksi alakouluiässä olevaa lastaan menivät aivan ummikkona paikalliseen
        kouluun, kun muutakaan vaihtoehtoa ei ollut. Jo senkin vuoden aikana
        lapset omaksuivat venäjää sen verran, että alkoivat pysyä kärryillä.

        Kielen oppiminen mahdollisimman nopeasti on ehkä paras kotouttaja.

        Monet teinimamut puhuvat kammottavaa suomenkielen raiskaamismurretta , nimenomaan arabitaustaisista tulevat.


    • Mökkielämä, harrastukset ja nyt mukaan palaava matkailu ovat iloni lähteitä, joista ammennan voimaa arkeen.

      Istun juuri päiväkaakaolla mökin kahviterassilla. Aurinko paistaa pilvien välistä.

      "Tyttöjen" illat ruokailuineen ja saunomisineen ovat parasta laatuaikaa, josta sain itsekin iloita, kun kauan kateissa ollut nuoruuden ystävättäreni kaarsi asuntoautoineen mökin pihaan pari viikkoa sitten.

      Illalla pelasin elämäni biisiä, en onnistunut lain, kaikki arvailuni meni pieleen. No, kivaa oli kuitenkin. Perinteisesti saunan jälkeen napostella makupaloja ja kuunnella hyvää musiikkia.

      • Anonyymi

        Minulla ilon lähteitä on kohtuullisen hyvä terveys, ihanat lapset ja lastenlapset jo muutama lastenlastenlapsikin. Oma viihtyisä kerrostalo-osake, hyvät ystävät ja harrastuksista vesijumppa ja kirjojen luku. Luonnossa voi liikkua mökillä ja kaupungissa olla kaikkien terveyspalvelujen ja kulttuuririentojen äärellä. En enää kaipaa matkoille, on ihan hyvä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ilon lähteitä on kohtuullisen hyvä terveys, ihanat lapset ja lastenlapset jo muutama lastenlastenlapsikin. Oma viihtyisä kerrostalo-osake, hyvät ystävät ja harrastuksista vesijumppa ja kirjojen luku. Luonnossa voi liikkua mökillä ja kaupungissa olla kaikkien terveyspalvelujen ja kulttuuririentojen äärellä. En enää kaipaa matkoille, on ihan hyvä näin.

        Olet melko vanha kun jo lapsenlapsenlapsia. Miten mökillä, pääsetkö omin avuin veneeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet melko vanha kun jo lapsenlapsenlapsia. Miten mökillä, pääsetkö omin avuin veneeseen?

        Kyllä 80kymppisillä on lastenlastenlapsia ihan yleisesti. Mökille pääsee autolla enkä kalasta. Veneet on nuorempien käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet melko vanha kun jo lapsenlapsenlapsia. Miten mökillä, pääsetkö omin avuin veneeseen?

        Onko tärkeää pääseekö yli kahdeksankymppinen veneeseen ja pitääkö päästä ?
        Kunnon mukaan mennään ja harrastetaan.
        nm. notmii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tärkeää pääseekö yli kahdeksankymppinen veneeseen ja pitääkö päästä ?
        Kunnon mukaan mennään ja harrastetaan.
        nm. notmii

        Ketteryys ei aina ole iästä kiinni. 80kymppiset autoilee ja pyöräilee, hoitaa itse ok- talonsa työt, käy jumpissa ja päivätansseissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet melko vanha kun jo lapsenlapsenlapsia. Miten mökillä, pääsetkö omin avuin veneeseen?

        Miten sinulla, pääsetkö omin avuin vessaan? Olet melko vanha jo kun täällä norkoilet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet melko vanha kun jo lapsenlapsenlapsia. Miten mökillä, pääsetkö omin avuin veneeseen?

        Tämä on 80 palsta, joten ikää riittää. Voimme kuitrenkin ilomielin todeta, että olemme toimintakykyisiä ja aktiivisia. Ikä on opettanut varovaisesti liikkumaan, niin että uskon monen meistä pääsevän veneeseen. Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on 80 palsta, joten ikää riittää. Voimme kuitrenkin ilomielin todeta, että olemme toimintakykyisiä ja aktiivisia. Ikä on opettanut varovaisesti liikkumaan, niin että uskon monen meistä pääsevän veneeseen. Mkr.

        Lukasin täältä päivän jutut. En tunne nyt tarvetta kirjoitteluun. Joskus
        vain on parempi niin. Hyvää yötä!
        ynnämuu


    • Illankorvaa kauniisti kaikille.
      Upea päivä säänpuolesta.
      Tuossa klo 15sta korvilla lähdin alatalolle.
      Olin jo kauan hinkunut kaataa sen raidan, joka makaamalla notkui järvinäkynän tiellä.
      Niin sitten ryhdyin tuumasta toimeen. Puoleen väliin sahasin, niin koko höskä rupesi kaatumaan. (ensin piti kyllä ketju vaihtaa,poika oli niitä teroittanut muutaman, itsekin joskus yritin opetella, ei kertayrityksellä jäänyt homma päähän)
      Kaksiaskelta taakse. Siis oli mätä sisältä. Noin 40cm halkaisijaltaan.
      Se siitä. Sinne rojahti.
      Kävin soutelemassa myös. Ihana ilta. Järvi tyyni ja aurinko paistoi.
      Kissaystäni odotteli rannalla. Ei tarvitse kun sanoa, niin tietää mihin mennään.
      Sauna nyt täällä ylämökillä lämpiämässä.
      Alaalla katselin D Abbeyn. Olen sen ennenkin katsonut, mutta hieno sarja.
      Laitoin pipon päähän ja filtin ylle, hyvin tarkenin, vaikka oli 12 astetta mittarissa.
      Pimeys jo laskeutui maan piirii
      Kaikki nämä Suomemme vuodenajat ovat upeita.
      Esim. talvemme lapissa mahdollistavat nämä hienot ravintolisien voimaannuttavat tuotteet.

    • Anonyymi

      Ilmatkin ovat tosiaan olleet siedettäviä. Kokonaisista sadepäivistä on toistaiseksi vältytty.
      Pientaloasujalle aina on puuhaa.
      Väsyneisyyden lisääntyminen on kuitenkin lisääntyvän harminpaikka.

      Reipastahtisen työn tekoajat ovat jääneet jo kauaksi taakse. Sekin harmi, että vapaa-ajan kirjoittelut jäävät anonyymeiksi. Hakkeri tuhoaa rekisteröidyn nimimerkkini sitä mukaa kun niitä niitä laitan.

      • Entä jos laittaisit nimimerkin vaan kirjoittamalla sen tekstisi loppuun, vaikka yllä lukisikin anonyymi.?


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Entä jos laittaisit nimimerkin vaan kirjoittamalla sen tekstisi loppuun, vaikka yllä lukisikin anonyymi.?

        Ihan hyvä neuvo Eliaana. Näin aikaisemmin teinkin. Myt on kirjoitushalu laantumassa.
        Etenkin alkusyksy on tapaisilleni introverteille raskasta aikaa. Näkee asteettain koivujenkin kellastuvan.

        Käytin Hurskaista ensin rekattuna, sitten anonyyminä.

        Hyvinhän täällä viestit kulkevat kuten ennenkin Skillanin "lipun alla". Mahdottoman aurinkoinen ja mukava sää tänään tupsia ulkonakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä neuvo Eliaana. Näin aikaisemmin teinkin. Myt on kirjoitushalu laantumassa.
        Etenkin alkusyksy on tapaisilleni introverteille raskasta aikaa. Näkee asteettain koivujenkin kellastuvan.

        Käytin Hurskaista ensin rekattuna, sitten anonyyminä.

        Hyvinhän täällä viestit kulkevat kuten ennenkin Skillanin "lipun alla". Mahdottoman aurinkoinen ja mukava sää tänään tupsia ulkonakin.

        Sinunkaltaisiasi täällä juuri tarvittaisiin.
        Niin ne koivut täälläkin kellastuu. Poika tulee viikon päästä pitkävapaalleen ja sitten laitamme mökit talviteloille.
        Minäkin olen enemmän introvertti, mutta molemmat puolet löytyy. Kai tilanteesta riippuen.
        Pitää vaan katsoa tuleviin päiviin, josko siellä kuitenkin olisi jotain mukavaa.
        Skillanin lipun alla on mukavasti sanottu ja on tosiaan hatun noston paikka, että hän jaksaa vielä tätä vetää, kaikesta rosoisuudesta huolimatta.
        Täälläkin oli 14 astetta lämmintä, aurinko paistoi ja oli ihan tyyni.
        Toivokaamme, että uusi päivä taas ilon pilkahduksia tuo, kaikille, ihan kaikille.


    • Anonyymi

      Hyvää myöhäisiltaa!
      Olipa sää, 15 ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta.

      Meni vähän myöhäiseksi. Eksytin pyörän erään luonnonsuojelualueen polun viereen. Mikäs tuolla säällä oli kävellä ylimääräisiä kilometrejä. Vesipullokin mukana. Annoin viimein periksi ja kännykän navigaattorin avulla löysin, vajaat 2 km olin harhassa. Saipahan jalat töitä, kun yritän hartioita ja käsiä olla rasittamatta.
      Ehdin kotiin ennen pimeää ja onneksi oli eilistä ruokaa.

      Tanssii tähtien kanssa ohjelmassa alkaa jyvät erottua akanoista. Huomasin ettei tänä vuonna ole yhtään senioria mukana. Aiemmilla kausilla on ollut.

      Enpä tässä jaksa tämän enempää, puhti jäi metsään.

      Hyvää yötä ja alkavaa viikkoa!

      brinkkala

      • Anonyymi

        Huomenta viikonalkuun, mikä päätykin lokakuulle, huheijaa, toivottavasti ei kuitenkaan kovin lokaisena tule, nyt ainakin kaunis aurinkoinen aamu;)
        Pakasella on yöllä käynyt ja nukkumaan mennessäni näin kuun taivaalla, aika harvoin sitä näenkään, kiertää yön aikana taloni.

        Kovin on taa selvittelyjä siitä miten pitäisi kirjoitella, minun taitoni ovat ne mitkä on ja en pysty juurikaan "alustuksia" tekemään, kirjoitan mitä mieleen tulee, näin voi mielestäni jokainen tehdä.
        Nuo pyynnöt mitä olen tehnyt on jo toistoja moneen kertaan, uskoisin kaikkien ne tuntevan.
        Aiheet mielestäni ei tarvitse olla rajattuja, kirjoitetaan siitä mikä mieltä innostaa.
        Joku mainitsi viestini olleen sekava,, niin varmaan onkin, vaikka yritän kirjoittaa niin, että selittelyjä ei kaivattaisi.

        Paloma sisustuksestaan kertoili, ihana kun voi toteuttaa jotain poikkeavaa, minäkin olen ajatellut laittavani pienen seinän jollain poikkeavalla, värejä omaavan tapetin, kukkia ja lintuja;)
        Ostin pienen isonmaton, mikä on musta pohjainen ja keskellä punainen kukkaryhmä, minusta se oli niin kaunis, ehkä muuhun sisustukseen ei niin sopiva, mutta verhoihin sitten hain jotain punasävyä ja hyvin mielestäni toimi ja ei ainakaan joka kodissa samanlaista.
        Vihreä myös lempivärejäni ja juuri murrettuna siitä tykkään.
        Omistan vihreäsävyisen ison plyysimaton, taidan nyt jättää vintille.
        Kälyni inhoaa vihreää, hänen kotinsa aivan valkea, mistä taas minä en tykkää, mutta eipä kummankaan tahtia haittaa;)

        Veneeseen pääsemistäkin on pohdittu, hyvin pääsen vielä, suurimmat esteet minulla on portaiden kävely.
        Noin olen kehottanut anonyymejä loppuun toistuvan merkin laittavan kuten Eliaana kerroit, vastaaminen helpottuisi.
        Olet sinä aika tyttö, kun tuosta vaan puutkin kaatuu, hyvä ettei vahinkoa tullut.
        Sinulla on mukava elämä, kun siellä mökkien maisemissa pystyt tekemään sellaista kivaa, mistä minä vain haaveilen;)

        Tuo kielen oppiminen on lapsille helppoa, poikani tyttären tytär (2 vuotias) keskustelee suomeksi ja isälle englanniksi, tosin vielä vain pieniä lauseita, äiti vakuutti, että hyvin sujuu.
        Makriina tuota sopeutumisen vaikeutta kirjoitit, varmaan emme osaa kuvitellakaan me, jotka olemme täällä lintukodossa eläneet, mitkä onkaan tunteet ihmisellä, joka aivan vieraaseen ympäristöön tulee, kokien jopa hyvinkin tylyä vastaanottoa.
        Makriina sai iloa tyttären ja tyttärentytön vierailusta ja fiinufammu ystävistään, kiva yllätys olikin.
        Voin kuvitella mikä iso ilo teillä oli tapaamisesta ja muistot antaa pitkälle muistikuvia;)

        Ano 17,35 noin koen minäkin elämäni tällä hetkellä, mökkiä ei enää ole, mutta muuta kivaa löytyy..

        Mielestäni ei kannata tuijotella joka sanaan mikä eteen tulee, onko se sopivaa tai sääntöjen mukaista, jokainen tarkoitukset ymmärtää, jos jää epäselvyyttä voi kysäistä
        Tuo ikäkin on niin korkea, että lapsenlapsenlapset jo useimmalla, minulla kohta onnistuisi jo yksi lapsi näidenkin päälle;)

        Kamalaa jos olisit eksynyt todella, no varmaan kännykkä oli mukana apua olisit saanut brinkkala.
        Taidokkaita ovat tanssijat, muutama pari erottuu vähän jäykemmäksi, mutta sitten on huippu osaajiakin.

        Tänään taas kokeisiin meno, ehkä lähiaikoina tulokset osaavat antaa mahdollisen taudin kuvan tai vain vanhuuden vaivoiksi ilmenevät.
        Iloista päivää jos sää antaa mahdollisuuden vaikka ulkona oloon, siitä sitä iloa jo löytyykin;)
        Näin runoili skillan, taas liian kauan meni, kirjautuminen häipyi.


    • Hyväntahtoisuus on oleellinen kirjoittelun lähtökohta, emmehän kirjoita vain omaksi iloksi tai mielenpurkamiseksi, vaan meillä on lukijoita - muutenhan pitäisimme salaista päiväkirjaa. Kaikki toivomme kirjoitusrauhaa, että se meille suodaan ja sen kääntöpuoli on se, että itse osaisimme ja haluaisimme sitä edistää. Nikillisten ja nikittömien rinnakkaisviestintä on palstan erikoisuus ja haaste. Itselle se ei ole ongelmaksi muodostunut, tosin en ole kovin aktiivinen enkä välttämättä edes huomaa, jos minua näpäytetään, ja kyllähän siihenkin aihetta voi olla . Jos joku viesti on muita ilahduttanut, siitä saa intoa jatkamaan, vaikka harvakseltaankin.

      Omat kokemukset, niin arkiset kuin erikoisemmatkin, ovat mielestäni hyvä pohja pohdinnoille ja jatkokeskusteluille, onhan meissä eläkeläisissä paljon samaa, ja toisaalta erilaisuus piristää. Muotoseikat eivät ole tärkeitä, jokaisen oma ääni saa kuulua kirjoitustyylissäkin. On ihan mukavaa, että esitellään omaa elämänpiiriä läheisine ihmisineen, ruokalistoja, kodinhoitoa, sisustuksia, puutarhatöitä, harrastuksia, matkakuvauksia... miksi aiheita pitäisikään rajata? Ehkä jotkut aiheet pääsevät paremmin oikeuksiinsa, kun niistä juttelee asianomaisilla erkoispalstoilla, mutta toisaalta oman ikäryhmän kanssa ja ainakin osin tutussa seurassa se on rennompaa ja kotoisempaakin.

      Ystävien ja suvun tapaaminen näyttää elävän nyt kukoistuskautta, kestitseminen on nautinto ja mikä ilo seurata lasten ja nuorten kasvua. Meillä on yhden oven pielessä mittalauta, johon merkitään lastenlasten kasvut, nimet ja päivämäärät. Edellisessä talossa merkinnät tehtiin suoraan ovenkamanaan ja harmitti, kun se jäi sinne uuteen muutettaessa. Lukemat otettiin muistiin ja valokuvattiin.

      Illalla palailtiin upean aurinkoisen mökkipäivän päätteeksi myöhään kotiin ja laitoin savuvaatteet heti koneeseen aamusta. Muikkuja savustettiin kotiin tuotavaksikin ja laavulla keiteltiin nokipannukahvia metsämarssilla. Kun vielä savusaunassa kylvettiin, on tässä saanut puun ja savun tuoksua kyllikseen. Toivottavasti meitä suomalaisia ei aleta syyllistää puunpoltosta ainakaan rangaistuksilla, liekkien tuijotuksessa niin ikiaikaista lumoa ja onhan se aikaisemmin merkinnyt turvaakin. Täällä etelärannikolla on vielä sumua, mutta kaunis päivä on luvassa. Haavat havisuttavat kullanhohtoisia lehtiään, vaahterat vasta aloittelevat väriloistoaan, paras puuruska on vielä edessäpäin.

      Nautitaan kaikesta kauniista!

    • Huomentapäivää ! Iloisia tapahtumia ja tapaamisia ? Kyllä niitä "löytää" kun etsii muun tyyppisen viestitteyn keskeltä - ainakin näin tahdon itselleni vakuuttaa, ehkä muillekin..))
      Lapsuuden ystävä saapui launtaina puolen päivään aikaan ja lähti sunnuntaina iltapäivällä. 18 tunnin puhe-/muistelumaraton siitä tuli..)) Että me jaksoimme.

      Erotessa totesimme, että tapaamisesta tuli nyt niin hyvä noste, mielialan kohotus, että sillä pärjää melkein yhtä kauan kuin Tuntemattoman Hietanen silakalla: puoli vuotta se taisi olla..))
      Niin eri tavalla kuin elämänpolkumme ovatkin menneet, yllättävästi löytyi vielä yhteisiä mieltymyksiä, uusiakin entisten lisäksi. Huvittavimpia taisivat olla, että halusimme molemmat vielä laulaa, molemmilla on alttoääni ja molemmilla on rasitteena "aurinkoallergia" ..))
      Vaikka ystävävälläni ei ole omia lapsia, hänellä on iso sukulais- ja ystäväverkosto ja niiden kautta runsaasti kosketuksia eri ikäisiin, myös lapsiin.
      Yksin, tai osaton, ei tarvitse kenenkään olla, ellei sitä itse tahdo. Ja avoimuus elämälle tarjoaa paljon, pienissä ja isommissakin puitteissa.

      Tuo SkillaNin edellisessä aamunavauksessa esille tuoma aihe, ihmisen haavoittuneisuus, sen tunnistaminen itsessään ja muissa, on minustakin sellainen asia, joka antaa mahdollisuuden tuntea vertaisuutta, tiukan vastakkainasettelun sijasta. Ja tuo paheksuttu "vaatimattomuus" nöyryyskin, antaa siihen mielestäni paremmat mahdollisuudet kuin kuin "vahvuus" ja itseriittoisuus.

      Kukaan ei tietenkään voi "ruveta" vaatimattomaksi tai nöyräksi, ne ominaisuudet ovat voineet tulla synnyinlahjana, niihin on kasvettu - vai pudottu ? - tai sitten ei.
      Jos ne ovat ihmisessä vallitsevia , kaikenlainen mittailu ja eriseuraisuus ovat tarpeettomia, näin ajattelen.

      Olen mielestäni löytänyt täällä kirjoittavista useitakin, jotka ovat tuossa tasavertaisuuden tilassa ja siksi heidän viesteistään välittyy sellaista, mikä rakentaa, ei revi. Eiköhän heitä sittenkin ole enemmistö tai ainakin heistä jää tänne pysyvämpi jälki kuin satunnaisista, "keveistä" kävijöistä. Vai sekoitanko taas toiveet ja todellisuuden ?

      Mukavaa viikonalkua kaikille,
      demeter1

      • Anonyymi

        Aurinkoista päivää!
        Demeter:"Kukaan ei tietenkään voi "ruveta" vaatimattomaksi tai nöyräksi, ne ominaisuudet ovat voineet tulla synnyinlahjana, niihin on kasvettu - vai pudottu ? - tai sitten ei. "
        Näitä olen joskus aina miettinyt. Olen lähtöisin pienestä korpikylästä.
        Muutto sieltä on ollut hyvin yleistä. Kahdestatoista töllistä on enää
        asukkaita vain yhdessä. Kyllä minusta vaatimattomuus on kasvanut
        kotona niissä olosuhteissa kävellä kerskumatta pää pystyssä nöy-
        ristelemättä. Toisaalta joissain olosuhteissa tulee mukaan eräänlainen
        rooliajattelu, johon nöyryys ei sovellu. On tehtävä se, mikä pitää ihan
        hyvässä tarkoituksessakin. Näinkin olen joskus kokenut.
        Muuttoliikkeestä, tunsin ja tunnen monia, joille ei kaikki käynyt
        kuten "tromsöössä." Sopeutuminen täysin uuteen ympäristöön
        ei onnistunut ja paluutakin tuttuihin maisemiin tapahtui. Sekin
        saatoi mennä pieleen ja on ongelmat jatkuivat jopa hyvinkin
        pahoin seurauksin.
        Jotenkin kai olin hyvin varustautunut. Kyllä se eläminen Helsingin
        Kalliossa lähti suht` hyvin käyntiin. Eikä koti ikäväkään pahemmin
        häirinnyt. Työelämässä hyvin joukkoon sopeuduin ja pieniin
        naljailuihin täytyi huumorilla suhtautua. Eipä kauan jaksettu
        leukailla:))
        Tässä kirjoitti ...kukas muu kuin ynnämuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aurinkoista päivää!
        Demeter:"Kukaan ei tietenkään voi "ruveta" vaatimattomaksi tai nöyräksi, ne ominaisuudet ovat voineet tulla synnyinlahjana, niihin on kasvettu - vai pudottu ? - tai sitten ei. "
        Näitä olen joskus aina miettinyt. Olen lähtöisin pienestä korpikylästä.
        Muutto sieltä on ollut hyvin yleistä. Kahdestatoista töllistä on enää
        asukkaita vain yhdessä. Kyllä minusta vaatimattomuus on kasvanut
        kotona niissä olosuhteissa kävellä kerskumatta pää pystyssä nöy-
        ristelemättä. Toisaalta joissain olosuhteissa tulee mukaan eräänlainen
        rooliajattelu, johon nöyryys ei sovellu. On tehtävä se, mikä pitää ihan
        hyvässä tarkoituksessakin. Näinkin olen joskus kokenut.
        Muuttoliikkeestä, tunsin ja tunnen monia, joille ei kaikki käynyt
        kuten "tromsöössä." Sopeutuminen täysin uuteen ympäristöön
        ei onnistunut ja paluutakin tuttuihin maisemiin tapahtui. Sekin
        saatoi mennä pieleen ja on ongelmat jatkuivat jopa hyvinkin
        pahoin seurauksin.
        Jotenkin kai olin hyvin varustautunut. Kyllä se eläminen Helsingin
        Kalliossa lähti suht` hyvin käyntiin. Eikä koti ikäväkään pahemmin
        häirinnyt. Työelämässä hyvin joukkoon sopeuduin ja pieniin
        naljailuihin täytyi huumorilla suhtautua. Eipä kauan jaksettu
        leukailla:))
        Tässä kirjoitti ...kukas muu kuin ynnämuu.

        Sinulla ynnämuu, se kestävä perusta on sitten tullut kodinperintönä ja vapauttanut sinut siltä "identtiteettikriisiltä" mihin niin moni meistä joutuu uusissa oloissa,
        uusien ihmisten keskellä. Vai olisiko se tasavertaisuus, itsetyytyväisyys, miehille sittenkin pikkuisen helpompaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinkoista päivää!
        Demeter:"Kukaan ei tietenkään voi "ruveta" vaatimattomaksi tai nöyräksi, ne ominaisuudet ovat voineet tulla synnyinlahjana, niihin on kasvettu - vai pudottu ? - tai sitten ei. "
        Näitä olen joskus aina miettinyt. Olen lähtöisin pienestä korpikylästä.
        Muutto sieltä on ollut hyvin yleistä. Kahdestatoista töllistä on enää
        asukkaita vain yhdessä. Kyllä minusta vaatimattomuus on kasvanut
        kotona niissä olosuhteissa kävellä kerskumatta pää pystyssä nöy-
        ristelemättä. Toisaalta joissain olosuhteissa tulee mukaan eräänlainen
        rooliajattelu, johon nöyryys ei sovellu. On tehtävä se, mikä pitää ihan
        hyvässä tarkoituksessakin. Näinkin olen joskus kokenut.
        Muuttoliikkeestä, tunsin ja tunnen monia, joille ei kaikki käynyt
        kuten "tromsöössä." Sopeutuminen täysin uuteen ympäristöön
        ei onnistunut ja paluutakin tuttuihin maisemiin tapahtui. Sekin
        saatoi mennä pieleen ja on ongelmat jatkuivat jopa hyvinkin
        pahoin seurauksin.
        Jotenkin kai olin hyvin varustautunut. Kyllä se eläminen Helsingin
        Kalliossa lähti suht` hyvin käyntiin. Eikä koti ikäväkään pahemmin
        häirinnyt. Työelämässä hyvin joukkoon sopeuduin ja pieniin
        naljailuihin täytyi huumorilla suhtautua. Eipä kauan jaksettu
        leukailla:))
        Tässä kirjoitti ...kukas muu kuin ynnämuu.

        Minäkin maalta muutin koulukaupunkiin ja vieläkin ihmettelen sitä opettajaa, joka minua patisti menemään sisäänpääsykokeisiin , miten hän voi suorataan taistella isän mielipidettä vastaan, isä kun ei halunnut kuullakaan, että niin nuorena joutuisi outoihin oloihin.
        Opettajat Jussi ja Aino vain uudelleen painostivat ja minä sekä paras ystäväni jo olimmekin sillä kannalla.
        Minä vain en kyllä puuttuisi tuolla tavalla kenenkään enkä minkään perheen elämään.

        Vaikka uudesta koulusta kyllä tykkäsinkin, niin koti-ikävä oli iso iltaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin maalta muutin koulukaupunkiin ja vieläkin ihmettelen sitä opettajaa, joka minua patisti menemään sisäänpääsykokeisiin , miten hän voi suorataan taistella isän mielipidettä vastaan, isä kun ei halunnut kuullakaan, että niin nuorena joutuisi outoihin oloihin.
        Opettajat Jussi ja Aino vain uudelleen painostivat ja minä sekä paras ystäväni jo olimmekin sillä kannalla.
        Minä vain en kyllä puuttuisi tuolla tavalla kenenkään enkä minkään perheen elämään.

        Vaikka uudesta koulusta kyllä tykkäsinkin, niin koti-ikävä oli iso iltaisin.

        Nikki M-e tuossa 15:32 v-viestissä.


    • Aurinkoallergiasta olen kärsinyt minäkin, Demeter, mutta tottui se minunkin nahkani ajan mittaan Pohjolan ohueen ozonikerroksen läpipäästämään säteilyyn. Tropiikissa minulla ei ollut koskaan aurinkoihottumaa, ihoni saattoi kärähtää rakkuloille saakka, mutta ei ihottumaa, sen sain vasta palattuani Pohjolaan. Nyt ihoni on tasaisen epätaisenen ja pigmentit pilkkuina käsivarsissa.
      Tapasin entisen työkaverini jonka kanssa olimme bestiksiä jonkin aikaa kun oli Yhtyneillä ennen kuin lähdin opiskelemaan; yhteydenpito oli ollut sporaadista ja olimme tavanneet vain kerran sitten vuoden '69. Oli todella mukavaa; tuntikaupalla päivitimme kuulumisia ja puhuimme asioistamme ja väliltämme se ystävyys ja lämpö ei ollut minnekään haihtunut vuosien mittaan. Puheenaiheet olivat vain muuttuneet hieman: kaksikymppisinä me puhuimme bilettämisestä, pojista, kuinka hauskaa meillä oli ollut kaupungilla illalla, nyt seitsemänkymppisinä leskirouvina vertailimme annostuksia diabetespiikeissämme ja laskimme monta nappia mitäkin otamme päivässä :)
      Jos viitsit kävisitkö lukasemassa mun viimeisen kommentin kirja-aloituksesta jossa viittaan mies-ja naiskirjailijoiden kyvystä kuvailla vastakkaisen sukupuolen psyykeä ja kommentoisit? Olisin kiitollinen.
      Ja nyt pakastamaan viittä litraa puolukoita (pakkasen puraisemia) jotka mies keräsi tuosta tien takaa eilen minun iltapäiväunien aikana. Kävelimme eilen piene joenranta/kylänraittikierroksenmyös ja vasta loppusuoralla jouduin jakamaan painoa ottamalla miestä käsivarresta kiinni. Vähästäkin sitä oppii olemaan kiitollinen. Aurinkoisista aamuista, Pienistä kävelylenkeistä. Miehestä jolla toimii sekä pää että jalat.

      • Tutulta kuulostaa, Paloma, tuo "vanhojen" ystävien tapaaminen. Yhtä juhlaa..))

        Olitkin jo saanut pari hyvää vastausta pohdintaasi tuolla kirjaketjussa. Kiva, että meitä pohdiskelijoita riittää. Marioita, kuten marttojakin.

        Ystäväni nykyinen puoliso taitaa olla samaa lajia, pää ja jalat toimivat, mutta saattaa olla että siinä naisen psyyken ymmärtämisessä olisi hiukan täydennettävää, ja siksi kai me naisystäviäkin kaipaamme. Ja tylsää ja ikävystyttävää se täydellinen yhteisymmärrys voisi pitkän päälle ollakin ...))


    • Anonyymi

      Hyvää puoltapäivää!
      Lounaassa "melkein helteet" jatkuu ;)

      Minun mieleeni jäi nuo SkillaNin mainitsemat itsemurhat. Muutama vuosi sitten uutisoitiin vanhusten itsemurhista, joita tapahtuu päivittäin. Ymmärrän jotenkin sen epätoivoon vaipumisen, jos on yksin, pärjääminen on huonoa ja pelko palvelutaloon menosta on vahva. Eihän se ketään houkuta viime aikaiset uutisoinnit palvelutalojen epäkohdista huomioiden. Suruakin voi olla, jos on puolison menettänyt.
      Tuli mieleeni myös erään "vaarin" tarina lehdestä luettuna. Joku ulkopuolinen oli videoinnut "vaarin" huonon hetken/harmituksen purkautumisen jossain lenkkipolulla tai metsässä. Tämä ulkopuolinen oli ladannut videon youtubeen. Pilkka ja iva oli pienellä paikkakunnalla asuneelle "vaarille" ylipääsemätön ja hän päätyi itsemurhaan. Lapsenlapsi muutaman kuukauden jälkeen kertoi toimittajalle esimerkkinä siitä miten somekiusaaminen voi vaikuttaa pahimmillaan.

      Anteeksi, teidän elämänmyönteisten viestien jälkeen ei ehkä ollut hyvä ajankohta näille ajatuksille. En vaan osannut nyt "painaa villaisella".

      Asiasta toiseen. En minä uskalla äärettömään pystymetsään enää mennä. Ehkä 3 km halkaisijaltaan oli tuo eilinen. Olin kartasta katsonut ympäröivät tiet, että osaan. Putkahdin kuiten jostain kulmasta hiekkatielle. Piti jonkin matkaa kävellä tienviitan löytääkseni. Siitä navigaattori neuvoi suunnan. Olisihan se paikantanut ilman tienviittaakin. Fanitan älypuhelinta, kunhan akku on ladattu metsään mennessä :)

      Nyt valmistaudun sisätilaharrastuksiin ryhmän keskelle.

      Iloa ja valoa teille!

      brinkkala

      • Hurja tarina, brinkkala, tuo "vaarin" valinta somekiusaamisen vuoksi. En ollut lukenutkaan.
        Lasten/nuorten reaktioista on sentään puhuttu, mutta kyllähän ne psyykiset suojamekanismit heikkenevät vanhoillakin.
        Hyvä niistä on puhua.
        Sinä se jaksat harrastaa ja kyllä se veri vetää minuakin, mutta odotellaan nyt vielä..))
        On minullakin tässä tuota väriloistoa ihasteltavana ja toinen aurinkoinen päivänkin peräjälkeen.


      • demeter1 kirjoitti:

        Hurja tarina, brinkkala, tuo "vaarin" valinta somekiusaamisen vuoksi. En ollut lukenutkaan.
        Lasten/nuorten reaktioista on sentään puhuttu, mutta kyllähän ne psyykiset suojamekanismit heikkenevät vanhoillakin.
        Hyvä niistä on puhua.
        Sinä se jaksat harrastaa ja kyllä se veri vetää minuakin, mutta odotellaan nyt vielä..))
        On minullakin tässä tuota väriloistoa ihasteltavana ja toinen aurinkoinen päivänkin peräjälkeen.

        Katsoin sattumalta juuri illalla saman tarinan Areenasta. Siinä tuli esiin se tunnottomuus, jonka vallassa nettikiusaajat jatkavat ilkeyksiään kuukaudesta toiseen ja suurin joukoin.
        Pienellä paikkakunnalla uhriksi joutunut joutui eristäytymään kotiinsa, koska oli tuttaviensa hampaissa jo kauppareissuillaankin.
        Tämän risutaakan kantajan videon lisäksi ohjelmassa oli nuoria, joiden kimppuun omat luokkatoverit olivat käyneet tekstiviestein ja videoin.
        Mm. erään lukiolaistytön tarina.
        Videoita tehtiin pilkkaamismielessä YouTubeem ja sitten niitä kommentoi tuhannet ilkeilijät. Ko tyttö oli kerännyt tekstejä arkistoonsa, mutta vain yhdestä tehnyt poliisille ilmoituksen. En ymmärrä, miksi hänen vanhempansakaan eivät kääntyneet poliisin puoleen, vaan tyttö sai sietää kiusaamista koko lukion ajan.
        Nettikiusaamisesta on tullut outo pahansuopaisuuden muoto, jota harrastavat ilmeisesti ikään katsomatta sadat ja taas sadat ihan tavalliset, järkeviltä tuntuvat ihmiset.


    • Huikean kaunis päivä kääntymässä iltaan.

      Olimme P.n kanssa lehtisavotassa mökillä.
      Minä puhaltelin lehtipuhaltimella lehtiä väljiin kasoihin ja P. haravoi ne tiiviiksi. Isolla pressulla vedimme kertyneen saaliin varaston taakse vesirajan poukamaan.

      No, pitihän sitä kokeilla urakan päälle onko järvivesi kylmää. Kävelin kainaloita myöten vedessä repimässä kaislaryppäitä pois. Kokemus kylmän veden kihelmöivästä vaikutuksesta iholla herätti ajatuksen, josko alkaisi harrastamaan läpi vuoden uintireissuja. Ei tietty omassa rannassa koska ranta jäätyy pohjia myöten, mutta uimaseuran ylläpitämässä kaupungin avantouintikeskuksessa.

      Onko kellään kokemusta avantouinnista?

      Tälle aamupäivälle tuli myös uudet wc-kalusteet, joten jos hyvin käy minulla on kaunis mukavuuslaitos huomenissa.

      Miniä on käymässä Korvessa ja aikoi tulla illalla auttamaan matkalippujemme siirtämisestä kännykän etunäytölle.

      No, nyt huilailen ennen kuin pistän päivällisen uuniin.

      Tämmöstä🥴

      • Voi turkanen, viestini oli valmis lähetettäväksi ja siitäpä sitten häipyi.

        Nyt en samaa jaksa enää uusia, joten toivottelen kaunista päivää, täällä oli sankka sumu, mutta nyt sitten aurinko sään kirkastaa.
        Tavanomainen tarmo, mitä aamuisin tunnen on pois pyyhkäisty, jospa huomenissa olisi jo entisensä.


    • Täällä toinen aamuvirkku. illantorkku se tapa talon pelasti.
      Ellen saa huushollia pyörimään ennen kello kymmentä aamulla päivä on vähän niin kuin pielessä.
      Nyt on pilvistä ja aika lauhkeaa, päivemmälle on luvattu 15 astetta. Eilen kävimme moikkaamassa rannan hanhiparvea joka on nyt neljättä päivää opintopäivillä ja odottamassa koska lähdetään. Aurinkopaistoi ja vesi kimalsi ja rannassa oli melkein tyyntä ja teki mieli työntää vene vesille ja lähteä syyskalaan, mutta maltoimme mielemme, kun alkoi olla jo kohta iltaruuan aika.
      Sain juuri virallisen kutsun kunnan kulttuuritoimen järjestämiin kirjamessuihin marraskuun lopussa; tarkoituksena on järjestää tapaaminen kunnassa asuville, täällä syntyneille tai kunnasta kirjoittaville kirjailijoille, tapaaminen, myynti ja keskustelutilaisuus, oma pöytä ja silleen. Minua ujostuttaa aivan hirveästi, mutta ehkä se olisi suomenkieliselle väestölle jonkinlainen virike miten omaa äidinkieltään voi pitää yllä ja elävänä vähemmistökielenäkin, eläkeläisenäkin ja harrastelijatasolla. Olen aivan otettu tästä kunniasta.
      Marraskuun alussa lähden kirjailijatreffeille jossa tapaan Susanna Alakosken, tunnetun ruotsinsuomalaisen kirjailijan. "Svinalängorna" "Sikalat" sai arvostetun Augustpalkinnon 2006 ja siitä on tehty elokuva Noomi Rapace pääosassa. Pitäisi varmaan lukaista hänen viimeisimpänsä, "Bomollsänglar" ennen tapaamista.
      ***
      Lattioita olen katsellut netistä ja olen miettinyt valita vaalean tammilaminaatin koko yläkertaan, myös siihen pikkuiseen vierashuoneeseen/mediahuoneeseen, minne ainon laittaa sen fantasiatapetin. Mutta katsotaan, mitään en ole ostanut vielä, ainoastaan tilannut tapettinäytteen. Jouluksi on tarkoitus saada yläkertaa hieman remontoitua.

      • Aina ei mene niin kuin Strömsössä.

        Kauniissa auringon paisteessa puuhaillessa voi vanhan räsymaton alta lentää kiukkuinen ampiainen ja pistää sormeen. Näin pääsi käymään. Vielä kun sen piikki osui niveleen, ei kiva.

        No, oli lääkekaapissa desifiointiainetta, mutta kipu tuntuu ja sormi hieman turposi.

        Tulipahan saunamökin kuisti siivottua, vesipumppu puhdistettua ja nostettua talvisäilöön.

        Mietin onko naapuri laittanut jälleen tuulikellon vanhan mökkinsä kuistille, mutta ääni tulikin oman korvan juuresta.

        Tutkin aamulla korulipastani. Löysin pienet roikkuvat kultakorut, jotka laitoin korvissani olevien isojen pallokorvakorujeni viereisiin reikiin. Pieni koru kilkattaa nyt isoa korua vasten. No, olkoon tiedänpähän korun olevan tallessa ja tiedän, että päässäni ei kilkata🙄

        Nyt kaakaon lämmitykseen ja heikkouteni kimppuun, tänään omenaviineri kyytipoikana.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Aina ei mene niin kuin Strömsössä.

        Kauniissa auringon paisteessa puuhaillessa voi vanhan räsymaton alta lentää kiukkuinen ampiainen ja pistää sormeen. Näin pääsi käymään. Vielä kun sen piikki osui niveleen, ei kiva.

        No, oli lääkekaapissa desifiointiainetta, mutta kipu tuntuu ja sormi hieman turposi.

        Tulipahan saunamökin kuisti siivottua, vesipumppu puhdistettua ja nostettua talvisäilöön.

        Mietin onko naapuri laittanut jälleen tuulikellon vanhan mökkinsä kuistille, mutta ääni tulikin oman korvan juuresta.

        Tutkin aamulla korulipastani. Löysin pienet roikkuvat kultakorut, jotka laitoin korvissani olevien isojen pallokorvakorujeni viereisiin reikiin. Pieni koru kilkattaa nyt isoa korua vasten. No, olkoon tiedänpähän korun olevan tallessa ja tiedän, että päässäni ei kilkata🙄

        Nyt kaakaon lämmitykseen ja heikkouteni kimppuun, tänään omenaviineri kyytipoikana.

        Muista toitottaa minkävärinen pitkäpaska tuli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista toitottaa minkävärinen pitkäpaska tuli!

        Pidä möly mahassasi. Ärsyttää tuollainen jatkuva nälviminen ja kaikenmaailman luuleminen.
        Ei tuo ole asiallista ketään kohtaan.
        Tällaisen "chattailun" (muutaman sanan heitot) ovat useat kirjoittajat tuominneet - siis ne kirjoittajat, jotka kertovat arkipäivistään, muistelevat tai kirjoittavat muuta vastaavaa.


    • Anonyymi

      Minulla meni tuntikausia tänään eduskunnan puheita kuunnellessa.

      Mietin, eikö kansanedustajille ole järjestetty kursseja edustajan tehtäviin.
      Yksi erittäin tärkeä aine kurssilla olisi puhetaito, äänenmuodostus ja selvän puhekielen opetus. Jotkut edustajat kalkattivat puheensa niin kiivaasti, ettei sanoista selvää saanut. Kun puheaika on rajattu, olisi mielipiteen lausuminen tiivistettävä annetun ajan puitteisiin, eikä yrittää pälättää kahden minuutin puhetta yhden minuutin sisään.
      Ei kukaan ole uskottava, vaikka asia olisi kuinka tärkeä tahansa.

      Kyllä varmasti edustajiakin laulattaa perjantaina, kun maskipakko päättyy ja kaikki pääsevät sisälle omille paikoilleen. Tätä naamioitumista on jo liian kauan joutunut sietämään. Minä olen etuajassa ottanut vapauden olla ilman maskia. Harmaita hapsiani kai kunnioitetaan sen verran, ettei kukaan ole viitsinyt minulle huomauttaa maskittomuudesta, vaikka olen ollut liikkeellä ihmisten ilmoilla.

      Minä en halua arvostella hallituksen toimia, hehän niitä asiantuntijoita ovat, mutta kyllä yhdyn kaikkiin niihin puheenvuoroihin, joissa kritisoitiin poliisivoimien määrärahoja. Heille ei olla maksamassa tarpeeksi, vaan uhkana on yt-neuvottelut ensi vuoden puolella. Hallituskin nyt huokaili vastauksissaan ja arveli, että asiaan tulee palata lisäbudjeteissa.

      Terveydenhuollon rahapula myös puhutti monia.
      Mietin, että eikö sillä velkarahalla voida todellakaan kustantaa maan terveydenhuoltoa tätä paremmin. Kun nyt kuitenkin velkaa tekevät!

      Työperäinen maahanmuutto on myös iso asia, jolla ratsastetaan. Mutta kukaan ei kerro, mitkä alat kipeimmin ulkomaista apua kaipaavat, paitsi siis se sairaanhoito ja vanhuspalvelut. Ei niitä virkoja kuitenkaan tuhansittain ole, ja kaiken aikaa korotetaan tarvittavien ulkomaalaisten ammatti-ihmisten määrää. Mihin suomalaiset koulutetut kaikkoavat? Onko meitä liian vähän, vai vaativatko he työtään vastaavaa palkkaa?

      Torstaina on se kyselytunti taas klo 16. Pakko seurata sitäkin.

      Mkr.

      • Huomenta jälleen, ehkä nyt onnistaa viestin kanssa paremmin kuin eilen.
        Säätila harmaanoloinen, alistuva, mutta värien hehkuilla kauneutta löytyy.
        Eilen lauluryhmässä ystävä näytti runoa, minkä olin hänelle joskus kirjoittanut, hyvä mielestäni, miten en nykyään saa mitään runon tapaistakaan aikaan?
        Joskus oli runoketju, mihin paljonkin osallistuttiin, loppusointuisia runoja rustattiin.
        Onko sekin vähäinen taito kadonnut, vai kriittisemmäksikö on tullut näiden ikävien arvostelujen pelossa?

        Katselin minäkin tuota eduskunnan lähetystä, mutta kyllästyin sitä samaa valheiden tulvaa mitä pystyvät jokainen kertomaan.
        Miten rohkenevatkaan muunnella selviä lukuja mitä asiantuntijat kertovat, kaiketi faktat on samoja kaikille.

        Tuosta ystävien kohtaamisista on ollut puhetta, kyllä ne tapaamiset päivät piristää ja muistojen kirjoja lisää.
        Myös vaatimattomuudesta ja nöyryydestä jutustelitte.
        Olen samoilla linjoilla, ei nöyräksi, ei vaatimattomaksi ruveta, kyllä siihen kasvetaan.
        Olosuhteet missä elämme ja vaikutamme muokkaa luonnettamme.

        Kodin vaikutus on merkittävä, oman luonteeni muokkaamiseen sain esimerkin vanhempien käyttäytymisestä ja elämästä joka meitä ympäröi.
        Ei ollut rikkauksia, mutta ei sitä kaivannutkaan, koska monella muulla elämä oli samanlainen, kai sitä etsiytyi siihen joukkoon millä arki oli samaa kuin itsellä.
        Kateutta en muista huomanneeni lainkaan, hyväksyttiin se elämä missä elimme, miksi ei näin olisi tehtykin, turvallinen ja hyväksyvä kodin henki mukana joka asiassa.
        Isäni oli luonteeltaan ylpeä ja teki sen minkä oli tehtäväksi saanut pystypäin, ei nöyristellen,
        Äitini taas oli kiltti, hyväntahtoinen ja varmaan joutui monessa kohden nöyrtymäänkin, sillä sodan jälkeinen elämä oli niukkaa.
        Ruokaakin joutui hankimaan maalta pitkien matkojen päästä, kun kaupasta ei saanut ja ehkä se ei ihan helppoa ollut mennä maatiloilta apua pyytämään, vaikka rahallakin maksoi.
        Lapsuuteni oli onnellinen, siitä olen monasti kertonut, en vaikeuksia huomannut, aina oli ruokaa pöydässä, mitä sen eteen joutuivat tekemään, sitä havaintoa en tarvinnut huolehtia.
        Vaikeuksien edessä oli jopa nöyrryttävä, jos sillä asiat korjaantui, huoleton kuitenkin lapsuuteni oli.

        Tiukasta aloitimme kodin perustamisen mekin, mutta olosuhteet koko ajan paranivat ja samaa nöyryyttä en koskaan tarvinnut, mutta vaatimattomuus on ollut seuranani koko elämäni.
        Ehkä isän perimä on sen vähäisen ylpeyden mieleen jättänyt, että mitään en pyydä en haali, ilman omaa osuutta asiaan.
        Kiitollisin mielin muistan vanhempiani, rakkautta joka päivä sen elämän eteenpäin viemisessä, ei siitä puhuttu, se aistittiin;)

        Ajatus tuosta brinkkalan kertomasta "vaarista" surulliseksi mielen tekee, ei toivoisi enää loppuelämässään moista saavansa kokea, siinä on miettimisen paikka, miten kohtelemmekaan kanssaihmisiä?

        Tuli nyt taas sekava viesti, näin joku kokee, mutta kahlatkaa läpi, jos jaksatte.
        Tänään menen pelaaman Skippoa, jotain ajankulua kaipaan ja siellä porukalla toisiamme kiusaamme;)
        Onnekasta päivää toivottelen, iloa löytyy hyvin pienistä asioista, niitä etsimään;)


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta jälleen, ehkä nyt onnistaa viestin kanssa paremmin kuin eilen.
        Säätila harmaanoloinen, alistuva, mutta värien hehkuilla kauneutta löytyy.
        Eilen lauluryhmässä ystävä näytti runoa, minkä olin hänelle joskus kirjoittanut, hyvä mielestäni, miten en nykyään saa mitään runon tapaistakaan aikaan?
        Joskus oli runoketju, mihin paljonkin osallistuttiin, loppusointuisia runoja rustattiin.
        Onko sekin vähäinen taito kadonnut, vai kriittisemmäksikö on tullut näiden ikävien arvostelujen pelossa?

        Katselin minäkin tuota eduskunnan lähetystä, mutta kyllästyin sitä samaa valheiden tulvaa mitä pystyvät jokainen kertomaan.
        Miten rohkenevatkaan muunnella selviä lukuja mitä asiantuntijat kertovat, kaiketi faktat on samoja kaikille.

        Tuosta ystävien kohtaamisista on ollut puhetta, kyllä ne tapaamiset päivät piristää ja muistojen kirjoja lisää.
        Myös vaatimattomuudesta ja nöyryydestä jutustelitte.
        Olen samoilla linjoilla, ei nöyräksi, ei vaatimattomaksi ruveta, kyllä siihen kasvetaan.
        Olosuhteet missä elämme ja vaikutamme muokkaa luonnettamme.

        Kodin vaikutus on merkittävä, oman luonteeni muokkaamiseen sain esimerkin vanhempien käyttäytymisestä ja elämästä joka meitä ympäröi.
        Ei ollut rikkauksia, mutta ei sitä kaivannutkaan, koska monella muulla elämä oli samanlainen, kai sitä etsiytyi siihen joukkoon millä arki oli samaa kuin itsellä.
        Kateutta en muista huomanneeni lainkaan, hyväksyttiin se elämä missä elimme, miksi ei näin olisi tehtykin, turvallinen ja hyväksyvä kodin henki mukana joka asiassa.
        Isäni oli luonteeltaan ylpeä ja teki sen minkä oli tehtäväksi saanut pystypäin, ei nöyristellen,
        Äitini taas oli kiltti, hyväntahtoinen ja varmaan joutui monessa kohden nöyrtymäänkin, sillä sodan jälkeinen elämä oli niukkaa.
        Ruokaakin joutui hankimaan maalta pitkien matkojen päästä, kun kaupasta ei saanut ja ehkä se ei ihan helppoa ollut mennä maatiloilta apua pyytämään, vaikka rahallakin maksoi.
        Lapsuuteni oli onnellinen, siitä olen monasti kertonut, en vaikeuksia huomannut, aina oli ruokaa pöydässä, mitä sen eteen joutuivat tekemään, sitä havaintoa en tarvinnut huolehtia.
        Vaikeuksien edessä oli jopa nöyrryttävä, jos sillä asiat korjaantui, huoleton kuitenkin lapsuuteni oli.

        Tiukasta aloitimme kodin perustamisen mekin, mutta olosuhteet koko ajan paranivat ja samaa nöyryyttä en koskaan tarvinnut, mutta vaatimattomuus on ollut seuranani koko elämäni.
        Ehkä isän perimä on sen vähäisen ylpeyden mieleen jättänyt, että mitään en pyydä en haali, ilman omaa osuutta asiaan.
        Kiitollisin mielin muistan vanhempiani, rakkautta joka päivä sen elämän eteenpäin viemisessä, ei siitä puhuttu, se aistittiin;)

        Ajatus tuosta brinkkalan kertomasta "vaarista" surulliseksi mielen tekee, ei toivoisi enää loppuelämässään moista saavansa kokea, siinä on miettimisen paikka, miten kohtelemmekaan kanssaihmisiä?

        Tuli nyt taas sekava viesti, näin joku kokee, mutta kahlatkaa läpi, jos jaksatte.
        Tänään menen pelaaman Skippoa, jotain ajankulua kaipaan ja siellä porukalla toisiamme kiusaamme;)
        Onnekasta päivää toivottelen, iloa löytyy hyvin pienistä asioista, niitä etsimään;)

        Hyvää keskiviikohuomenta SkillaN, nyt tulo tänne viestisi jälkeen tuntui yhtä hyvältä ja rauhalliselta kuin ennen kahvipirttiin. Kiittää haluan todella hyvästä aamunavauksestasi,
        samaa olen lapsuudessani kokenut.

        Luin äsken myös Olli Valtosen kirjoituksen, jossa puhuttiin suomalaisesta politiikasta.
        Sekin samanhenkinen kuin tuo eduskunnan puheista kertomisesi.

        "Päivän Hesarissa hyvä juttu kanslerioletetusta Olaf Scholzista.
        Kiinnitin huomioni yhteen asiaan. Hän on sanonut, että hänestä tärkeintä elämässä on rakkaus. Ja että hänen kampanjansa kärkiteema on ollut "kunnioitus". Jäin miettimään. Koska suomalaiset kärkipoliitikot ovat sanoneet, että tärkeintä on rakkaus? Ja kunnioitus? Molemmat sanat lienevät suomalaisessa politiikassa tuntemattomia."
        - Olli Valtonen -

        Ottakaamme oppia!

        Hyvää päivänjatkoa teille some-ystävät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää keskiviikohuomenta SkillaN, nyt tulo tänne viestisi jälkeen tuntui yhtä hyvältä ja rauhalliselta kuin ennen kahvipirttiin. Kiittää haluan todella hyvästä aamunavauksestasi,
        samaa olen lapsuudessani kokenut.

        Luin äsken myös Olli Valtosen kirjoituksen, jossa puhuttiin suomalaisesta politiikasta.
        Sekin samanhenkinen kuin tuo eduskunnan puheista kertomisesi.

        "Päivän Hesarissa hyvä juttu kanslerioletetusta Olaf Scholzista.
        Kiinnitin huomioni yhteen asiaan. Hän on sanonut, että hänestä tärkeintä elämässä on rakkaus. Ja että hänen kampanjansa kärkiteema on ollut "kunnioitus". Jäin miettimään. Koska suomalaiset kärkipoliitikot ovat sanoneet, että tärkeintä on rakkaus? Ja kunnioitus? Molemmat sanat lienevät suomalaisessa politiikassa tuntemattomia."
        - Olli Valtonen -

        Ottakaamme oppia!

        Hyvää päivänjatkoa teille some-ystävät!

        Jatkan hiukan: Nyt uudet tuulet hallituksen osalta mielestäni virisivät, sillä ketään ei nyt ole mollattu sieltä käsin.

        Onko niin, etä naisellisuus on lempeämpää ja ketterämpääkin kun miesten hallitusten jyrkkyys ja samoissa raiteissa pysyttely?

        Ovat hoitaneet pandemiaa hyvin, varsinkin aluksi hämmästyttävän ketterästi ja oikein.

        Olisivatko mieshallitukset pärjänneet yhtä hyvin, sitä en tiedä, mutta vähän epäilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan hiukan: Nyt uudet tuulet hallituksen osalta mielestäni virisivät, sillä ketään ei nyt ole mollattu sieltä käsin.

        Onko niin, etä naisellisuus on lempeämpää ja ketterämpääkin kun miesten hallitusten jyrkkyys ja samoissa raiteissa pysyttely?

        Ovat hoitaneet pandemiaa hyvin, varsinkin aluksi hämmästyttävän ketterästi ja oikein.

        Olisivatko mieshallitukset pärjänneet yhtä hyvin, sitä en tiedä, mutta vähän epäilen.

        Ilmastoasioissa hallituksen toimet menevät överiksi. Me voimme kyllä niilläkin toimilla, joita olemme tehneet tähän mennessä, sanoa muille maille: tehkää vastaavasti. Suomi on jo kärjessä ilmastoasioissa. Siihen ei kannata rahaa satsata. On tärkeämpiäkin menoja. Pieni maa ei kykene koko maapallon ilmaa puhdistamaan. Se on kai kaikille selvä, ilmasto ei tunne rajoja.
        Tuollaiset Elokapinat ja vastaavat pitää kieltää yhteiskuntaa häiritsevinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastoasioissa hallituksen toimet menevät överiksi. Me voimme kyllä niilläkin toimilla, joita olemme tehneet tähän mennessä, sanoa muille maille: tehkää vastaavasti. Suomi on jo kärjessä ilmastoasioissa. Siihen ei kannata rahaa satsata. On tärkeämpiäkin menoja. Pieni maa ei kykene koko maapallon ilmaa puhdistamaan. Se on kai kaikille selvä, ilmasto ei tunne rajoja.
        Tuollaiset Elokapinat ja vastaavat pitää kieltää yhteiskuntaa häiritsevinä.

        Samaa mieltä. Ei meillä ole varaa tuhlailla. Rahaa tarvitaan työvoiman mukaisen teollisuuden ja palvelujen investointeihin, jotta saadaan tarvittavia työpaikkoja sille työväelle, jollaista meillä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastoasioissa hallituksen toimet menevät överiksi. Me voimme kyllä niilläkin toimilla, joita olemme tehneet tähän mennessä, sanoa muille maille: tehkää vastaavasti. Suomi on jo kärjessä ilmastoasioissa. Siihen ei kannata rahaa satsata. On tärkeämpiäkin menoja. Pieni maa ei kykene koko maapallon ilmaa puhdistamaan. Se on kai kaikille selvä, ilmasto ei tunne rajoja.
        Tuollaiset Elokapinat ja vastaavat pitää kieltää yhteiskuntaa häiritsevinä.

        Niin, kumman puolella sisäministeri on - kapinoitsijoiden vai poliisin?


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta jälleen, ehkä nyt onnistaa viestin kanssa paremmin kuin eilen.
        Säätila harmaanoloinen, alistuva, mutta värien hehkuilla kauneutta löytyy.
        Eilen lauluryhmässä ystävä näytti runoa, minkä olin hänelle joskus kirjoittanut, hyvä mielestäni, miten en nykyään saa mitään runon tapaistakaan aikaan?
        Joskus oli runoketju, mihin paljonkin osallistuttiin, loppusointuisia runoja rustattiin.
        Onko sekin vähäinen taito kadonnut, vai kriittisemmäksikö on tullut näiden ikävien arvostelujen pelossa?

        Katselin minäkin tuota eduskunnan lähetystä, mutta kyllästyin sitä samaa valheiden tulvaa mitä pystyvät jokainen kertomaan.
        Miten rohkenevatkaan muunnella selviä lukuja mitä asiantuntijat kertovat, kaiketi faktat on samoja kaikille.

        Tuosta ystävien kohtaamisista on ollut puhetta, kyllä ne tapaamiset päivät piristää ja muistojen kirjoja lisää.
        Myös vaatimattomuudesta ja nöyryydestä jutustelitte.
        Olen samoilla linjoilla, ei nöyräksi, ei vaatimattomaksi ruveta, kyllä siihen kasvetaan.
        Olosuhteet missä elämme ja vaikutamme muokkaa luonnettamme.

        Kodin vaikutus on merkittävä, oman luonteeni muokkaamiseen sain esimerkin vanhempien käyttäytymisestä ja elämästä joka meitä ympäröi.
        Ei ollut rikkauksia, mutta ei sitä kaivannutkaan, koska monella muulla elämä oli samanlainen, kai sitä etsiytyi siihen joukkoon millä arki oli samaa kuin itsellä.
        Kateutta en muista huomanneeni lainkaan, hyväksyttiin se elämä missä elimme, miksi ei näin olisi tehtykin, turvallinen ja hyväksyvä kodin henki mukana joka asiassa.
        Isäni oli luonteeltaan ylpeä ja teki sen minkä oli tehtäväksi saanut pystypäin, ei nöyristellen,
        Äitini taas oli kiltti, hyväntahtoinen ja varmaan joutui monessa kohden nöyrtymäänkin, sillä sodan jälkeinen elämä oli niukkaa.
        Ruokaakin joutui hankimaan maalta pitkien matkojen päästä, kun kaupasta ei saanut ja ehkä se ei ihan helppoa ollut mennä maatiloilta apua pyytämään, vaikka rahallakin maksoi.
        Lapsuuteni oli onnellinen, siitä olen monasti kertonut, en vaikeuksia huomannut, aina oli ruokaa pöydässä, mitä sen eteen joutuivat tekemään, sitä havaintoa en tarvinnut huolehtia.
        Vaikeuksien edessä oli jopa nöyrryttävä, jos sillä asiat korjaantui, huoleton kuitenkin lapsuuteni oli.

        Tiukasta aloitimme kodin perustamisen mekin, mutta olosuhteet koko ajan paranivat ja samaa nöyryyttä en koskaan tarvinnut, mutta vaatimattomuus on ollut seuranani koko elämäni.
        Ehkä isän perimä on sen vähäisen ylpeyden mieleen jättänyt, että mitään en pyydä en haali, ilman omaa osuutta asiaan.
        Kiitollisin mielin muistan vanhempiani, rakkautta joka päivä sen elämän eteenpäin viemisessä, ei siitä puhuttu, se aistittiin;)

        Ajatus tuosta brinkkalan kertomasta "vaarista" surulliseksi mielen tekee, ei toivoisi enää loppuelämässään moista saavansa kokea, siinä on miettimisen paikka, miten kohtelemmekaan kanssaihmisiä?

        Tuli nyt taas sekava viesti, näin joku kokee, mutta kahlatkaa läpi, jos jaksatte.
        Tänään menen pelaaman Skippoa, jotain ajankulua kaipaan ja siellä porukalla toisiamme kiusaamme;)
        Onnekasta päivää toivottelen, iloa löytyy hyvin pienistä asioista, niitä etsimään;)

        Miaelina tuossa miettimässä klo 9:09. ja jatkoa vielä 10:38 mittimiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kumman puolella sisäministeri on - kapinoitsijoiden vai poliisin?

        Koskaan ei pidä vihreiden kansanedustajasta tehdä sisäministeriä, koska hänellä intressit menevät ristiin tässä tapauksessa, kun on ilmastoasioista kyse ja hän on sentään poliisien päällikkö. Poliisien päällikkö piiloutuu poliisien selän taakse ja sanoo, että heidän on päätettävä, mitä ja miten toimia. Siirtää vastuun alaisilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kumman puolella sisäministeri on - kapinoitsijoiden vai poliisin?

        Lain puolella.


    • Oi kuinka kaunis on näkymä olohuoneen ikkunastani! Metsän lehtipuut ovat kaikki nyt kilvan sonnustautuneet upeaan ruskan väritykseen. Olenhan aina nautiskellut tuosta ihanasta metsänäkymästäni, mutta nyt kirkkaassa aamuauringon kimalluksessa värien kirjo on silmiä hivelevän kaunis. Illalla myös lännenpuoleisesta keittiön ikkunasta sain ihastella läntistä taivaanrantaa, joka punaisena hohti ja vaahterat oranssinpunaisina loistivat. En muista, että viime vuonna tällaista värien sinfoniaa ikkunastani olisi auennut. Kerrassaan uskomattomalta tuntuu tämänvuotinen etelään saapunut ruska.

      Olen nyt ilmojen viiletessä alkanut tekemään pitempiä lenkkejä koiran kanssa. Kummallekin on kesän aikana kertynyt lisäpainoa, herkut ovat maistuneet ja siksi on nyt viimeistään aloitettava kunnon kohennus. Ja mikäpä sen mukavampaa kuin samoilu metsäpoluilla, kiipeily kallioilla ja halailla samalla metsän puita.
      Eipä sitä ihmeempää elämäänsä tarvitse, mieli avoinna kohti tulevaa, siinä se kaikki.
      Nautinnollista syyspäivää kaikille!

    • Huomenta, porakoneen jyrinää ja naputtelua olen aamupäivän kuunnellut seinän takaa. Hyvän näköistä jälkeä syntyy.

      Piti käydä apteekissa heti aamusta hakemassa
      antihistamiinia, koska ampiaisen pisto oli yön aikana nostanut kutiavan ja pumottavan alllergiareaktion oikean käden rystysiini.

      Skillan kaipasi runoketjua, onhan näitä kaksin kappalein nytkin palstalla. Omaan runoketjuuni ei tarvitse osallistua jos tuntee antipatioita nimimerkkini kohtaan.

      Anon ketjuun voi aremmat runoniekat osallista ja anona 🙄 jos kritiikiä pelkää. Eihän meistä kukaan ole Jenni Haukioita, joten syystunnelmia omien tunteiden mukaan voi rustata riimitettymä tai ilman.

      Iltapäivällä KAKS.n putkeen makaamaan.

      Kyllä tämä tästä 😊

      • Anonyymi

        Eikös se ole sinun oma bloki, jossa muistelet menneitä aikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole sinun oma bloki, jossa muistelet menneitä aikoja.

        Typeriä kysymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeriä kysymyksiä.

        Anteeksi, kun tuli vastattua. Haettiin ilmeisesti kahdenvälistä keskustelua.


    • Anonyymi

      Minäpä ano kirjoitan ihanasta asiasta. Minun toinen tyttäreni sai tässä kolmisen päivää sitten päälle nelikiloisen tyttövauvan. Kaikki meni hyvin. Nyt ovat jo kotosalla.
      Kuvia olen tuosta suloisesta vauvelista nähnyt. En vielä halua rynniä häntä katsomaan, vaan annan perheelle rauhan tottua ja tutustua tähän uuteen tulokkaaseen. On heillä muitakin, jo vanhempia lapsia.

      Sanon vielä, että olen n. 70-vuotias, jos joku ihmettelee jotakin. Halusin tänne kirjoittaa, kun luen usein juurikin 80 palstaa.

      Kaunista syksynjatkoa kaikille!

      • Anonyymi

        Minä toinen ano onnittelen! Suomi tarvitsee vauvoja, hienoa kun nuoret perheet uskovat tulevaisuuteen ja kasvattavat lapsia. Heissä on tulevaisuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä toinen ano onnittelen! Suomi tarvitsee vauvoja, hienoa kun nuoret perheet uskovat tulevaisuuteen ja kasvattavat lapsia. Heissä on tulevaisuus!

        Kiitos ano onnitteluista! Lämmittää sydäntäni.


      • Paljon onnea Sinulle.🌷
        Minä olen 72-vuotias ja kirjoittelen täälläkin.
        Kolmas lapsenlapsenlapseni näki päivänvalon 1.9, neljäs tulossa keväällä. Kaksi pojanpojalla ja toinen tulossa pojantyttärelle.
        En ole myöskään tätä uutta tulokasta nähnyt muuta kun videoilla.
        Kutsuvat sitten lähisukua kyllä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Paljon onnea Sinulle.🌷
        Minä olen 72-vuotias ja kirjoittelen täälläkin.
        Kolmas lapsenlapsenlapseni näki päivänvalon 1.9, neljäs tulossa keväällä. Kaksi pojanpojalla ja toinen tulossa pojantyttärelle.
        En ole myöskään tätä uutta tulokasta nähnyt muuta kun videoilla.
        Kutsuvat sitten lähisukua kyllä.

        Sinulla Eliaana on jo noin mones sukupolvi menossa. Hieno homma. Vauvat ja lapset yleensä ovat ihania. Omat jälkipolvet niitä kaikkein rakkaimpia. Olen kyllä nyt ihan omassa "vauvakuplassani :)" Kiitos onnitteluista ja samoin myös sinulle paljon onnea!

        Tämän kirjoitti se ano 17:08.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla Eliaana on jo noin mones sukupolvi menossa. Hieno homma. Vauvat ja lapset yleensä ovat ihania. Omat jälkipolvet niitä kaikkein rakkaimpia. Olen kyllä nyt ihan omassa "vauvakuplassani :)" Kiitos onnitteluista ja samoin myös sinulle paljon onnea!

        Tämän kirjoitti se ano 17:08.

        Kiitos onnittelusta.
        Lapset ovat iloinen asia.


      • Eliaana kirjoitti:

        Kiitos onnittelusta.
        Lapset ovat iloinen asia.

        Torstaiaamu, pilvinen, mutta ei vielä ainakaan sada, hyvä niin, olohuoneen tekstiilit parvekkeen kaiteella;)
        Aloitin nyt olohuoneesta siivoamisen, ehkä työläin onkin, mattoja ja verhoja, tauluja ja sen muuta pyyhittävää.
        Mikähän siinäkin on, kun poikkeaa entisistä, ikään kuin pinnaisi, niin kaavoihin kangistunut olen, no pölyt kyllä lähtee näinkin.
        Eipä aikaakaan, kun pölyisenä on taas huusholli, mutta eihän pölyn perässä aina jaksa;)

        Vauvoja syntyy ja isovanhemmat ja perheet onnessa, onnea vaan Eliaanalle kuin Anollekin vauvan syntymästä, pulska tyttö olikin, poikani paremmaksi laittoi 4,300 g.
        Mukava kuulla, että lueskelet ketjujamme, kirjoittelukin on kiva huomata.

        Joku on sanonut ettei typeriä kysymyksiä ole, vastaukset joskus voi näin olla, mutta kysellään ja vastaillaan, viisaita ja tyhmiä, ei se niin ranttua aina ole.

        Minä odottelen lääkärin soittoa, mikä on tuomio tuloksien mukaan, voi olla, että apteekkiin minutkin ajaa.

        Fiinufammu metsälenkkejään ihasteli, varmaan onkin helppo hengittää ja samalla nauttia ympäristön kauneudesta ja hiljaisuudesta.
        Minulla lenkit vaihtuvat siivous hommiin, en jaksa enää lenkille näinä päivinä.
        Koira tarkalla vainullaan ilmoittaa mahdollisista vaaroista.

        Miaelina kiitos kiittelystä, sitä pirtin henkeä yritämme tavoitella ja joskus lupaavia merkkejä näkyvissä;)
        Tuo kunnioitus, se olisi jokaisen jollakin tapaa oppia, maailma paljon paremmaksi muuttuisi, rakkauskaan ei mitään maksa, sitä voisi hyvinkin helposti osoittaa monessa tilanteessa.
        En nyt tarkoita sitä avioliittoon kuuluvaa rakkautta, vaan rakkautta ihmisyydessä, kaikki huomattavasti paremmin sujuisi.
        Tätä kaikkea mitä toivot omalle kohdallesi, toimi niin, että myös osaat antaa sitä toisillekin, tämä kun toteutuisi, edes pieniltä osin.
        Ehkäpä naisten pehmeys ja empatia myös hallituksen toimissa näkyy, en pidä sitä ollenkaan pahana.
        Nämä kapinoinnit sen sijaan, ei mieltä ilahduta ja monesti se on nuorten huomion tarvetta, vaikka asia sinänsä hyväkin on, mutta nuo kapinoinnit hallaa tekee muulle toimimiselle.
        Osamme varmaan teemme näissä ilmastokysymyksissä.

        Nyt vielä jaksaminen huipussa, pitää aloittaa puuhastelu, kiipeilyä ja kurkkimista tänä aamupäivänä, niska on kovilla, kun pölyjä seinistä ja katosta tupruutan;)
        Verhojen laittokin, no ehkä onnellani senkin selvitän;)
        Intoa päiväänne teille toisillekin, vaikka marjametsään mennen, puolukoita on kuulemma paljon.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Torstaiaamu, pilvinen, mutta ei vielä ainakaan sada, hyvä niin, olohuoneen tekstiilit parvekkeen kaiteella;)
        Aloitin nyt olohuoneesta siivoamisen, ehkä työläin onkin, mattoja ja verhoja, tauluja ja sen muuta pyyhittävää.
        Mikähän siinäkin on, kun poikkeaa entisistä, ikään kuin pinnaisi, niin kaavoihin kangistunut olen, no pölyt kyllä lähtee näinkin.
        Eipä aikaakaan, kun pölyisenä on taas huusholli, mutta eihän pölyn perässä aina jaksa;)

        Vauvoja syntyy ja isovanhemmat ja perheet onnessa, onnea vaan Eliaanalle kuin Anollekin vauvan syntymästä, pulska tyttö olikin, poikani paremmaksi laittoi 4,300 g.
        Mukava kuulla, että lueskelet ketjujamme, kirjoittelukin on kiva huomata.

        Joku on sanonut ettei typeriä kysymyksiä ole, vastaukset joskus voi näin olla, mutta kysellään ja vastaillaan, viisaita ja tyhmiä, ei se niin ranttua aina ole.

        Minä odottelen lääkärin soittoa, mikä on tuomio tuloksien mukaan, voi olla, että apteekkiin minutkin ajaa.

        Fiinufammu metsälenkkejään ihasteli, varmaan onkin helppo hengittää ja samalla nauttia ympäristön kauneudesta ja hiljaisuudesta.
        Minulla lenkit vaihtuvat siivous hommiin, en jaksa enää lenkille näinä päivinä.
        Koira tarkalla vainullaan ilmoittaa mahdollisista vaaroista.

        Miaelina kiitos kiittelystä, sitä pirtin henkeä yritämme tavoitella ja joskus lupaavia merkkejä näkyvissä;)
        Tuo kunnioitus, se olisi jokaisen jollakin tapaa oppia, maailma paljon paremmaksi muuttuisi, rakkauskaan ei mitään maksa, sitä voisi hyvinkin helposti osoittaa monessa tilanteessa.
        En nyt tarkoita sitä avioliittoon kuuluvaa rakkautta, vaan rakkautta ihmisyydessä, kaikki huomattavasti paremmin sujuisi.
        Tätä kaikkea mitä toivot omalle kohdallesi, toimi niin, että myös osaat antaa sitä toisillekin, tämä kun toteutuisi, edes pieniltä osin.
        Ehkäpä naisten pehmeys ja empatia myös hallituksen toimissa näkyy, en pidä sitä ollenkaan pahana.
        Nämä kapinoinnit sen sijaan, ei mieltä ilahduta ja monesti se on nuorten huomion tarvetta, vaikka asia sinänsä hyväkin on, mutta nuo kapinoinnit hallaa tekee muulle toimimiselle.
        Osamme varmaan teemme näissä ilmastokysymyksissä.

        Nyt vielä jaksaminen huipussa, pitää aloittaa puuhastelu, kiipeilyä ja kurkkimista tänä aamupäivänä, niska on kovilla, kun pölyjä seinistä ja katosta tupruutan;)
        Verhojen laittokin, no ehkä onnellani senkin selvitän;)
        Intoa päiväänne teille toisillekin, vaikka marjametsään mennen, puolukoita on kuulemma paljon.

        "Joku on sanonut ettei typeriä kysymyksiä ole, vastaukset joskus voi sitä olla,"
        Saanen olla tämän "jonkun" kanssa eri mieltä. Kyllä niitä on niin typeriä kysymyksiä kuin typeriä vastauksiakin. Typerällä tarkoitan ajattelematonta, harkitsematonta, yksinkertaista yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä toinen ano onnittelen! Suomi tarvitsee vauvoja, hienoa kun nuoret perheet uskovat tulevaisuuteen ja kasvattavat lapsia. Heissä on tulevaisuus!

        17:08 Anolle paljon onnea, samanmieliset ovat onnitteluni toisen Anon 17:30 kanssa!
        t. Miaelina. Teitte iloisiksi meidät kaikki varmaankin! Sydämellisesti onnea! ❤🍀🌹


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Kiitos onnittelusta.
        Lapset ovat iloinen asia.

        Onnea vielä lisää toivotan minäkin sekä lapsille että vanhemmille ja isovanhemmille! Miaelina. :)


    • Onnittelut kaikille , jotka ovat saaneet niitä lapsenlapsenlapsia, sillä minun lapsenlapsi on vasta 17-v, mutta jos toiseen isoäitiinsä tulisi, niin vauva olisi jo tullut.

      Ajattelin tuosta Elokapinasta mainita, että en todellakaan hyväksy tässä iässä, mutta ainahan on ollut ennenkin näitä "kapinoita", milloin mitäkin, kuten se "Vanhanvaltaus" ja "Taistolaisuus", puhumattakaan kaikista lakoista työpaikoilla.

      Pelastiko minut tästä kaikesta, että menin nuorena avioon ja meillä ei ollut mitään poliittista erimielisyyttä, paitsi se ehto, ennen avioon, että vaihdan työpaikkani pois kommunisti firmasta.

      Siellähän oli aivan mukavaa toimintaa kaikille, jossa viihdyin liiankin hyvin, mutta siten alkoi jotenkin "tökkimään" se politiikka.

      Meillä oli upea suuresiintyminen jossain stadionilla, jossa olin mukana, kunnes tulikin "ohjeistus", että en ole jäsen, joten en voi osallistua, kunnes liityn puolueeseen?

      Tietenkin liityin, mitäpä muuta.

      Näitä tapahtumia muistellen, niin olen kiitollinen miehelleni, että hän teki tällaisen ehdon, sillä sitähän ei tiedä, millaisiin hassutuksiin olisin osallistunut?

      Hain ja sain uuden työn, jossa olinkin sitten 15-v, jossa ei lakkoja ollut koskaan.

      Onneksi työni ei koskaan ollut sellaista, joissa olisi lakkoiltu, koska tuskin olisin hyväksynyt sellaista, ehkä siksi, että en ole koskaan elämässäni tarvinnut mitään lakkoilun tarvetta.

      Onneksi nämä ajat ovat ohi ja minun mielipidettä ei tarvita mihinkään, .. niin paitsi rahatilanteeseen Espoon kiinteistön hoidosta.

      • Anonyymi

        Oikein toteat, että ainahan on ollut näitä "kapinoita".
        Vuoden 1918 sotaakin maassamme on kutsuttu kapinaksi. Ja sellaisen kuvan romanikirjailija Väinö Linnakin antaa trilogiassaan Täällä pohjantähden alla. Oli niin surkeat olot, että piti tarttua aseisiin. Jotkut lahtari-nimityksineen käyvät sitä vieläkin. No, Neuvostoliiton painostuksen alla sodan todellisista syitä ei paljon puhuttu.
        Nyt jo puhutaan jopa vapaussodasta, sillä senaikainen ainut vasemmistopuolue oli sopinut Leninin aloitteesta, että kun he voittavat sodan Suomesta tulee sosialistinen työväentasavalta. Jos näin olisi käynyt, olisimme nyt kai osa Venäjää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikein toteat, että ainahan on ollut näitä "kapinoita".
        Vuoden 1918 sotaakin maassamme on kutsuttu kapinaksi. Ja sellaisen kuvan romanikirjailija Väinö Linnakin antaa trilogiassaan Täällä pohjantähden alla. Oli niin surkeat olot, että piti tarttua aseisiin. Jotkut lahtari-nimityksineen käyvät sitä vieläkin. No, Neuvostoliiton painostuksen alla sodan todellisista syitä ei paljon puhuttu.
        Nyt jo puhutaan jopa vapaussodasta, sillä senaikainen ainut vasemmistopuolue oli sopinut Leninin aloitteesta, että kun he voittavat sodan Suomesta tulee sosialistinen työväentasavalta. Jos näin olisi käynyt, olisimme nyt kai osa Venäjää.

        Unohdetaan täysin, että v. 1917 sosiaalidemokraateilla oli hallituksessa suurin puolue.
        Kuitenkin kansa nousi aseisiin. Sen vuoksi kai sotaa on "kapinaksi" sanottu.
        Minusta "kansalaissota" on se sopivin nimitys, sillä kansalaisethan ne keskenään sotivat.

        Luen parhaillaan Lasse Lehtisen ja Risto Volasen kirjaa 1918, mutta teksti on niin pientä, että silmäni väsyvät. Lukeminen ei oikein enää onnistu minulta. Se on murheellista, sillä olen lukenut parin viime päivän aikana useita kirja-arvosteluja, jotka tuntuivat mielenkiintoisilta. Edelleenkään en ole saanut äänikirjaa hallintaani. Neuvoja kyllä, mutta en osaa niitä käyttää.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Unohdetaan täysin, että v. 1917 sosiaalidemokraateilla oli hallituksessa suurin puolue.
        Kuitenkin kansa nousi aseisiin. Sen vuoksi kai sotaa on "kapinaksi" sanottu.
        Minusta "kansalaissota" on se sopivin nimitys, sillä kansalaisethan ne keskenään sotivat.

        Luen parhaillaan Lasse Lehtisen ja Risto Volasen kirjaa 1918, mutta teksti on niin pientä, että silmäni väsyvät. Lukeminen ei oikein enää onnistu minulta. Se on murheellista, sillä olen lukenut parin viime päivän aikana useita kirja-arvosteluja, jotka tuntuivat mielenkiintoisilta. Edelleenkään en ole saanut äänikirjaa hallintaani. Neuvoja kyllä, mutta en osaa niitä käyttää.

        Eduskunnassa oli 92 sdp:n edustajaa, 108 oikeiston edustajaa. Vasemmisto nousi yhdessä Venäjän bolseviikien kanssa laillista hallitusta vastaan, Venäläisiä joukkoja (mm. matruuseja) taisteli Suomessa.
        Tarton rauhassa 1920 venäläiset myönsivät olleensa sodassa Suomen laillista hallitusta vastaan. Venäläisten Suomeen jäänyt sotakalusto saatiin korvauksetta sotasaaliina suomalaisten omaisuudeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eduskunnassa oli 92 sdp:n edustajaa, 108 oikeiston edustajaa. Vasemmisto nousi yhdessä Venäjän bolseviikien kanssa laillista hallitusta vastaan, Venäläisiä joukkoja (mm. matruuseja) taisteli Suomessa.
        Tarton rauhassa 1920 venäläiset myönsivät olleensa sodassa Suomen laillista hallitusta vastaan. Venäläisten Suomeen jäänyt sotakalusto saatiin korvauksetta sotasaaliina suomalaisten omaisuudeksi.

        Juuri lukemassani Lehtisen kirjassa sanotaan, että eduskuntavaaleissa v, 1916 saivat sos.demarit 103 paikkaa (47,3%). En halua väitellä yhtään sen enempää asiasta, itsehän en ole asiaa tutkinut, vaan tukeuduin tähän lukemaani kirjaan.
        Ei väitellä tästä! Se sota on jo käyty ja haavat toivottavasti jo umpeutuneet kaikilla puolueilla.
        Lähisukulaiseni, joka oli raitatievirkamiehenä noina aikoina, sanoi omana mielipiteenään, että alun alkaen koko konflikti alkoi sen vuoksi, että tsaarin armeijan joukkoja oli Suomessa ilman mitään syytä, eivätkä olleet halukkaat lähtemään vallankumouksen keskelle Pietariin. Heille järjestettiin rautatiekuljetuksia.
        Ne olivat rauhattomia aikoja.


      • Makriina kirjoitti:

        Juuri lukemassani Lehtisen kirjassa sanotaan, että eduskuntavaaleissa v, 1916 saivat sos.demarit 103 paikkaa (47,3%). En halua väitellä yhtään sen enempää asiasta, itsehän en ole asiaa tutkinut, vaan tukeuduin tähän lukemaani kirjaan.
        Ei väitellä tästä! Se sota on jo käyty ja haavat toivottavasti jo umpeutuneet kaikilla puolueilla.
        Lähisukulaiseni, joka oli raitatievirkamiehenä noina aikoina, sanoi omana mielipiteenään, että alun alkaen koko konflikti alkoi sen vuoksi, että tsaarin armeijan joukkoja oli Suomessa ilman mitään syytä, eivätkä olleet halukkaat lähtemään vallankumouksen keskelle Pietariin. Heille järjestettiin rautatiekuljetuksia.
        Ne olivat rauhattomia aikoja.

        Näin ikään! Voin olla Makiinan kanssa samaa mieltä: "- En halua väitellä yhtään sen enempää asiasta, itsehän en ole asiaa tutkinut, vaan tukeuduin tähän lukemaani kirjaan.
        Ei väitellä tästä! Se sota on jo käyty ja haavat toivottavasti jo umpeutuneet kaikilla puolueilla."
        Myös minä olen ehtinyt ikäni aikana monet kerrat purista tästä asiasta. Riittää
        yli satavuotta vanhasta asiasta - "viimekäden tietoja"tuskin löytyy.
        Mitä mielenosoituksiin ja lakkoihin tulee, kyllä ne demokratiaan mahtuu ja
        hyvin perusteltuina hyväksyttäviä keinoja asioiden esille tuomisessa. Tähän
        "elokapinaan " tällä tavalla tuskin olisin nuorenakaan lähtenyt.
        Olen toki ollut useassakin lakossa asioiden puolesta ja hyväksynytkin
        menettelytavan. Nämä nyt ei enää kuulu tässä iässä edes pohdittavakseni.

        Viileän sutjakalta keli tuntui, kun tein kävelyretkeä, ehkä liian kesäisissä
        hepeneissäni. Hyvää jatkoa itsekullekin!


      • ynnämuu kirjoitti:

        Näin ikään! Voin olla Makiinan kanssa samaa mieltä: "- En halua väitellä yhtään sen enempää asiasta, itsehän en ole asiaa tutkinut, vaan tukeuduin tähän lukemaani kirjaan.
        Ei väitellä tästä! Se sota on jo käyty ja haavat toivottavasti jo umpeutuneet kaikilla puolueilla."
        Myös minä olen ehtinyt ikäni aikana monet kerrat purista tästä asiasta. Riittää
        yli satavuotta vanhasta asiasta - "viimekäden tietoja"tuskin löytyy.
        Mitä mielenosoituksiin ja lakkoihin tulee, kyllä ne demokratiaan mahtuu ja
        hyvin perusteltuina hyväksyttäviä keinoja asioiden esille tuomisessa. Tähän
        "elokapinaan " tällä tavalla tuskin olisin nuorenakaan lähtenyt.
        Olen toki ollut useassakin lakossa asioiden puolesta ja hyväksynytkin
        menettelytavan. Nämä nyt ei enää kuulu tässä iässä edes pohdittavakseni.

        Viileän sutjakalta keli tuntui, kun tein kävelyretkeä, ehkä liian kesäisissä
        hepeneissäni. Hyvää jatkoa itsekullekin!

        Sori, Makriina, pitipäs virhe tulla:((!


    • Anonyymi

      Löysin taas pitkästä aikaa tänne Kiikkustuoliin, eli entinen noja-tuoli muuttanut hieman nimeään. Skillan aloittajana, kuten aina, omaan hyväntahtoiseen tapaansa. Oli kiva taas lukea jo tutuksi tulleita nimimerkkejä, joita täällä on useita, kuten Makriina, Fiinufammu, Demeter, brinkkala, korpikirjailija, Paloma ja vaikka keitä unohtamatta että Ynnämuu ja Hurskainenkin näkyivät. Kaikki kirjoittavat niin mukavasti jokapäiväisestä elämästään ja tekemisistään. Pohtivat asioita milloin mistäkin, jokunen riitasointukin näkyy olevan ja ilman allekirjoitusta anonyyminä, jolla yrittävät mollata nimimerkillä kirjoittavia. Se näkyy kuuluvan tänne S24:ään, ettei näiltä voi välttyä. Ainakin yksi anonyymi näkyy olevan ilman kettua kainalossa, aivan sydämellinen kirjoittaja.

      Hyvää syksyn jatkoa kaikille täällä kirjoittaville toivottaa Mira

    • Anonyymi

      Tervehdys kiikkustuoliin! En ole pitkään aikaan ehtinyt täällä istumaan, monenlaiset asiat ovat pitäneet kiireisenä.

      Kiva lukea kaikkien kirjoituksia! Skillan osaa aina rauhoittaa tilanteen, kun" meno käy liian hurjaksi"! Siitä kiitos! Kaunis käytös on aina mukavempaa.

      Olen odottanut, että koska demeter pääsee lonkkaleikkaukseen, ehkä ajatus on johtunut siitä, että itselläni myös tuo leikkaamaton lonkka nyt kovasti muistuttaa olmassaolostaan.
      Varsinkin kun pidemmän kävelylenkin teen, olen tuota Mobilaat-voidetta käyttänyt
      ja se kyllä vähän auttaa.
      Kyllä ne päivät vain menee, vaikka luulin ensin, kun yksin jäin, ettei mitään tule enää
      mistään. Onneksi on paljon hyviä ystäviä, jotka soittavat ja kutsuvat kylään.
      Vielä en ole kuitenkaan jaksanut lähteä, mutta kutsut on voimassa, ja pia olen siihenkin valmis. Kiitollinen olen kaikista ystävistä , myös virtuaaliystävistä!

      Voidaan hyvin,
      Neeasa

    • Kiitos kaunis onnitteluista kaikille.
      Noita vanhoja olette muistelleet.
      Varmaan monet katsoivat tämän Lasse Lehtinen ja Seppo Hovin ohjelman, se kertoili hyvin nuoruutemme aikaisista asioista.
      Tuosta elokapinasta.
      Nuoret jokaisena aikana haluavat muuttaa maailmaa ja niin tapahtuukin.
      Lain rikkominen ei ole hyväksyttävää, eikä ihmisten arkielämän kohtuuton haittaaminen.
      Nytkin heräsi ajatuksia, että jos 10 päivää ajatellaan vain notkua Mannerheimintiellä,
      Ei siis opiskella, ei käydä töissä.
      Mistä tulee elämisen rahat.
      Mistä tulee rahat heidän vaatimuksiensa täyttämiseen.
      Sitä ei luultavasti ajatella ollenkaan. Ja kuitenkaan, mikään ei ole ilmaista.
      No Suomessa on asiat hienosti, myös ilmastonhoidon tiimoilta.
      No se siitä.
      Olin tuossa alatalolla, pikkuhommia ja vähän isompiakin tein. Niitä, joita aina.
      Sain lisää avattua näköalaa terassilta järvelle.
      10 astetta lämmintä, hyvä työilma. En kyllä yhtään kaipaa kesän helteitä.
      Nyt kun on pilvistä alkaa hämärtyä jo puoli8 aikaan.

      • Anonyymi

        Ja miten he jaksavat viettää siellä puolitoista viikkoa eli 10 päivää, haittaamassa työssäkävijöiden elämää, kun yöunetkin jäävät kahteen tuntiin, kuten yksi neiti siellä kertoi.

        Suomessa ilmastonmuutos on otettu vakavasti, harvat enää lentoja käyttävät, ulkomaanmatkat ovat olleet miltei nollilla jo ennen pandemiakin. Miksi he suomalaisia nyt rankaisevat?
        Miettii M-e.


    • Illankorvaa@

      Tämä viikko muistutti menneitä ruuhkavuosia. Kaikki sovitut tehtävät sain tehtyä plus yllärit päälle.

      Ylläreistä kenkuin oli ampiaisen pisto, joka tänä aamuna alkoi jo pelottamaa kun rystyset olivat kuin nyrkkeilyhanskat. Hain Ampikyy-pakkauksen, tehosi nopeasti. Huomenna voin rauhallisin mielin alkaa pakkaamaan matkalaukkua.

      Ylläreistä kivin oli, että ongelmapuu mökin pihalta oli käyty kaatamassa, runko oli sievästi pilkottu ja oksat kasattu.

      Sovituista kivin oli WC-rempan valmistuminen.

      Arveluttava sovittu, mitä seuraavaksi kun luuntiheyttä mitannut hoitaja kertoi, että ei sinulla osteoporoosia ole. No, tiesinhän tuon, selkävamma se minua kumaraan pukkaa.

      Keramiikkassa tein isohkon auringonkukan, erillisellä kukkaan kiinnitettävällä varrella.

      Tein tuoreista juureksista kesäisen keiton, jätin keittiön jälkityöt P.lle, loppuillan otan ihan iisisti.

      Elokapinan osallistujia TV.stä katsellessani tuli mieleen syysretkelle lähteneet jonninjoutavat.

      • Kerroinkin vissiin täällä jossain vaiheessa, että sain ampiaisen piston, kun lupiineja niitin. osuin maa-ampiaisten pesään.
        Se kutisi ihan sairaasti ja turvotus kesti 3-4 päivää. Yölläkin raavin.
        Näin syksyllä maalla saa katsella, ettei astu päälle. Ei kannata sukkasillaan paljon kulkea teraseillakaan.


      • Eliaana kirjoitti:

        Kerroinkin vissiin täällä jossain vaiheessa, että sain ampiaisen piston, kun lupiineja niitin. osuin maa-ampiaisten pesään.
        Se kutisi ihan sairaasti ja turvotus kesti 3-4 päivää. Yölläkin raavin.
        Näin syksyllä maalla saa katsella, ettei astu päälle. Ei kannata sukkasillaan paljon kulkea teraseillakaan.

        Opin nyt pitämään Ampikyy-pakkausta käden ulottuvuudella vastaisuuden varalle. Sanotaan, että kortisonipillerit pitäisi käyttää heti, nyt meni kaksi vrk. kun otin tabletit, alkoi onneksi pian vaikuttamaan.

        Minua hirvitti, että jos turvotus, kutina ja kipu jatkuu usean päivän ei ole kivä fiilis lähteä matkalle.

        P.tä pisti myös ampiainen täällä kotona kun yritti heittää sen ulos. Hänelle ei tullut kuin yhdeksi päiväksi pientä punotusta ja hiukan kutinaa.

        Minua ei ole koskaan ennen ampiainen pistänyt, ylläri oli sen ärhäkkyys.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Opin nyt pitämään Ampikyy-pakkausta käden ulottuvuudella vastaisuuden varalle. Sanotaan, että kortisonipillerit pitäisi käyttää heti, nyt meni kaksi vrk. kun otin tabletit, alkoi onneksi pian vaikuttamaan.

        Minua hirvitti, että jos turvotus, kutina ja kipu jatkuu usean päivän ei ole kivä fiilis lähteä matkalle.

        P.tä pisti myös ampiainen täällä kotona kun yritti heittää sen ulos. Hänelle ei tullut kuin yhdeksi päiväksi pientä punotusta ja hiukan kutinaa.

        Minua ei ole koskaan ennen ampiainen pistänyt, ylläri oli sen ärhäkkyys.

        Minunkin naapurin kummin kaimaa pisti ampiainen vuonna 1953. Muistan sen kun pääsin silloin ripille, niin kummi tuli käymään ja kertoi. Se oli myös paikallis lehdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin naapurin kummin kaimaa pisti ampiainen vuonna 1953. Muistan sen kun pääsin silloin ripille, niin kummi tuli käymään ja kertoi. Se oli myös paikallis lehdessä.

        Järkyttävää!
        Saiko hän nopeasti kriisiapua ja vertaistukea tähän hirveään tragediaan?
        Minua meinasi kerran hyttynen pistää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää!
        Saiko hän nopeasti kriisiapua ja vertaistukea tähän hirveään tragediaan?
        Minua meinasi kerran hyttynen pistää!

        Voihan se tuntua tavanomaiselta, mutta ei ihmisille, jotka savat voimakkaita allergisoireita joistakin aineista. Olen esim. allerginen sulfalle ja jodille.

        Ei naurattanut, kun muutama päivä ennen kirkkovihkimistäni sain jodipitoisia korvatippoja, jotka turvotti oikean korvanlehteni muodottomaksi. Onneksi sain vastalääkkeen ja hääni onnistuivat.

        Niin polvinivelten naksuminen tai lonkan lonksuminen eivät hämmennytä tällä ikää sillä ne ovat hitaasti edenneitä kehon kulumia.

        Hämmennystä ja pelkoa voi aiheuttaa punkin purema tai ampiaisen pisto.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Voihan se tuntua tavanomaiselta, mutta ei ihmisille, jotka savat voimakkaita allergisoireita joistakin aineista. Olen esim. allerginen sulfalle ja jodille.

        Ei naurattanut, kun muutama päivä ennen kirkkovihkimistäni sain jodipitoisia korvatippoja, jotka turvotti oikean korvanlehteni muodottomaksi. Onneksi sain vastalääkkeen ja hääni onnistuivat.

        Niin polvinivelten naksuminen tai lonkan lonksuminen eivät hämmennytä tällä ikää sillä ne ovat hitaasti edenneitä kehon kulumia.

        Hämmennystä ja pelkoa voi aiheuttaa punkin purema tai ampiaisen pisto.

        Pilvisenä sää jatkuu, oikeastaan pitäisi jatkaa noita syyshommia, mutta taitaa tänään olla kaupassa käynti päivä, torille jo heti aamusta.
        Taitaa jäädä tavaksi tämä kerran viikkoon kaupalla käynti, korona sen sai aikaan.
        Ampiaisen pistoja olette kokeneet, minua ei varmaan ampiainen ole koskaan pistänyt, itikat sitäkin enemmän ja vaiva siitäkin syntyy tuskaan asti.
        Eilinen päivä sujui aamupäivän osalta olohuoneen putsauksessa ja iltapäivä sitten vain istuen, niin tiukille siivous otti.
        Päivä ja huone, näin on mentävä, kaukana on ne päivät jolloin kerralla kaikki.

        Elokapinasta ja kapinoista yleensä olette myös kertoilleet, hyvähän on, että on herätty tuota ilmaston tilaa seuraamaan, mutta en lämpene tuolle kapinaliikkeelle mikä nyt on jo lopetettu, muilla keinoin on asiaa hoidettava ei yhdellä tempauksella asiaan vauhtia saada.
        Parhaansa kai hallituksessa yrittävät, mutta pienin askelin edistys eteenpäin menee.
        Lakkoillen esimerkiksi palkkojen ja työaikojen parantamiseen vuosia kulutettiin, jotain voitettiinkin, mutta pienin askelin.
        Kapinointi ja lakkoilu on hyväksyttäviä, mutta hallitusti.
        Poliisin kanssa ei jouduttu koskaan lakkoillessakaan yhteen ottamaan, ei edes yleislakon aikana, mikä oli jo iso juttu.
        Silloin taisi olla jo lähellä vaikka mitä.

        Ynnämuun kanssa samoja mietin, asiat muuttuvat ja eläminen paranee, ei enää kannata sotia noita menneitä vanhoja asioita kerraten muuten kuin historian tiimolla.
        Hyvä on tietää nuokin tapahtumat, mistä on tähän päivään päästy, ei ainakaan kaikiltaan helpolla.
        Toivottavasti emme ikinä ajaudu noille sotaisille teille.
        Historian tulkinta monenlaista, kertojasta riippuu.

        Kiva että Mira löysit ketjumme, aina on mukava saada uusia tuulia ilmapiiriin, pistäydy toistekin , kun meidät löysit.

        Onkohan demeter päässyt lääkäreiden käsittelyyn, kun ei aikoihin ole näkynyt.
        Mukavaa kuulla myös sinusta Neeassa, ei varmaan helppoa ole tottua toisen pois menoon, aika on se mikä apua antaa.
        Koskaan ei kuitenkaan täysin unohdu, ei tarvitsekaan, muistot kultaantuu ajan myötä ja elämä alkaa sujua.

        Tuo äänikirja oli minulla jo aiemmin, mutta peruin, kun aikani muka ei riittänyt kuunteluun ja puhelinta joutui lataamaan koko ajan, nyt olen tullut katumapäälle, pitäisikö uudelleen tilata se.

        Nyt kello näyttää aikaa, että voisi kauppakierroksen aloittaa, joten hyvän päivän toivotuksiin lopetan;)


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Pilvisenä sää jatkuu, oikeastaan pitäisi jatkaa noita syyshommia, mutta taitaa tänään olla kaupassa käynti päivä, torille jo heti aamusta.
        Taitaa jäädä tavaksi tämä kerran viikkoon kaupalla käynti, korona sen sai aikaan.
        Ampiaisen pistoja olette kokeneet, minua ei varmaan ampiainen ole koskaan pistänyt, itikat sitäkin enemmän ja vaiva siitäkin syntyy tuskaan asti.
        Eilinen päivä sujui aamupäivän osalta olohuoneen putsauksessa ja iltapäivä sitten vain istuen, niin tiukille siivous otti.
        Päivä ja huone, näin on mentävä, kaukana on ne päivät jolloin kerralla kaikki.

        Elokapinasta ja kapinoista yleensä olette myös kertoilleet, hyvähän on, että on herätty tuota ilmaston tilaa seuraamaan, mutta en lämpene tuolle kapinaliikkeelle mikä nyt on jo lopetettu, muilla keinoin on asiaa hoidettava ei yhdellä tempauksella asiaan vauhtia saada.
        Parhaansa kai hallituksessa yrittävät, mutta pienin askelin edistys eteenpäin menee.
        Lakkoillen esimerkiksi palkkojen ja työaikojen parantamiseen vuosia kulutettiin, jotain voitettiinkin, mutta pienin askelin.
        Kapinointi ja lakkoilu on hyväksyttäviä, mutta hallitusti.
        Poliisin kanssa ei jouduttu koskaan lakkoillessakaan yhteen ottamaan, ei edes yleislakon aikana, mikä oli jo iso juttu.
        Silloin taisi olla jo lähellä vaikka mitä.

        Ynnämuun kanssa samoja mietin, asiat muuttuvat ja eläminen paranee, ei enää kannata sotia noita menneitä vanhoja asioita kerraten muuten kuin historian tiimolla.
        Hyvä on tietää nuokin tapahtumat, mistä on tähän päivään päästy, ei ainakaan kaikiltaan helpolla.
        Toivottavasti emme ikinä ajaudu noille sotaisille teille.
        Historian tulkinta monenlaista, kertojasta riippuu.

        Kiva että Mira löysit ketjumme, aina on mukava saada uusia tuulia ilmapiiriin, pistäydy toistekin , kun meidät löysit.

        Onkohan demeter päässyt lääkäreiden käsittelyyn, kun ei aikoihin ole näkynyt.
        Mukavaa kuulla myös sinusta Neeassa, ei varmaan helppoa ole tottua toisen pois menoon, aika on se mikä apua antaa.
        Koskaan ei kuitenkaan täysin unohdu, ei tarvitsekaan, muistot kultaantuu ajan myötä ja elämä alkaa sujua.

        Tuo äänikirja oli minulla jo aiemmin, mutta peruin, kun aikani muka ei riittänyt kuunteluun ja puhelinta joutui lataamaan koko ajan, nyt olen tullut katumapäälle, pitäisikö uudelleen tilata se.

        Nyt kello näyttää aikaa, että voisi kauppakierroksen aloittaa, joten hyvän päivän toivotuksiin lopetan;)

        Hyvää huomenta ja lokakuun ensimmäistä päivää!
        Ihana aamun kahvihetki SkillaNin miellyttävän päivänavaksen kanssa on vietetty, ja nyt hommiin, jotka eilen jo suureksi osaksi suoritin. Sen loppuun tehtyäni ulos, pilviseen mutt poutaiseen päivään,
        Luojalleni lähetän kiitoksen tästäkin päivästä, johon saimme herätä. Iloista perjantaita kaikile! Miaelina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta ja lokakuun ensimmäistä päivää!
        Ihana aamun kahvihetki SkillaNin miellyttävän päivänavaksen kanssa on vietetty, ja nyt hommiin, jotka eilen jo suureksi osaksi suoritin. Sen loppuun tehtyäni ulos, pilviseen mutt poutaiseen päivään,
        Luojalleni lähetän kiitoksen tästäkin päivästä, johon saimme herätä. Iloista perjantaita kaikile! Miaelina.

        Huomentapäivää ! Kiva, että joku muistaa ! SkillaN, Neeasa ja Mira, pitkästä aikaa..))

        Minulla on nyt ollut näitä muita "kirjallisia töitä" tavallisten arkirutiinien lisäksi ja hidas kun olen, aika ei riitä kaikkeen. Ei niin, etten mielelläni kirjoittaisi täällä, vaan niin, että ikävämmät tehtävät pitää myös hoitaa, ja toimintarajoitteisena ne vievät moninkertaisen ajan entiseen verrattuna. Vaikka onkin todettu, että minua invalidisoivat "kulumat" nivelvaivat, kuuluvat vanhuuteen, ampiaisen pisto se on toista..))

        No. Ehkä ei tarvitse kilpailla siitä, "kuka kärsii eniten", kuten eräs ajan trendeistä tuntuisi olevan. Eiköhän se meidän haaste ole pikemminkin se, miten pärjätä lisääntyvien kremppojen kanssa. Ja jakamalla kokemusasiantuntijuutta keskenämme voimme saada vertaistukea siihen.
        Sitä olen itse kokenut saavani ja "jakavani" myös, vaikka säälipisteiden keruuksi oma raportointini on nimetty. No, päättelen, että kyseessä on taas se tuttu "yksittäistapaus". En nyt vain malta olla antamatta hiukan palautetta saamastani palautteesta.

        Mutta Neeasa, kiva kuulla sinusta ja siitä, miten olet uudesta tilanteestasi selvinnyt. "Ihminen on ihmisen toivo" ja onneksi meillä vielä on niitä, jotka ovat vierellämme myös näiden isojen menetysten kohdatessa.
        Ikävä kuulla lonkkavaivoistasi. Pitkien lenkkien jälkeen oireet minullakin alkoivat.
        Ja pitkään meni, yli puoli vuotta, ennen kuin lonkkavaivaa osattiin epäillä. Röntgenkuva sen lopulta vahvisti ja TK:sta edetään nyt ortopedille, joka antaa lähetteen leikkausjonoon tai tietysti arvioi onko leikkaus välttämätön. Uutisten mukaan jono on pitkä ja taitaa olla epärealistista odottaa, että hoitotakuu, eli puoli vuotta, riittäisi odotteluun. Poika jo lohdutteli, että talvi on tulossa ja kotoilu on helpompaa, mutta minä odottelin jo hiihtoladulle pääsyä kun viime talvi jäi väliin...

        Aikaisemmin taisin jo todeta, että kyllä se uuden lonkkanivelen saaminen on lahja, milloin se sitten tuleekin, sekä rahallisesti että oman elämänlaadun lisääjänä. Että varaosia saa, kun entiset kuluvat. Sinullahan Neeasa se polvileikkaus ja siitä toipuminen meni hyvin, muistelen, ja siihen verrattuna lonkka on vain läpihuutojuttu, sanovat, ennuste on hyvä. Odotellaan sitten yhdessä..))

        Moneen kirjoitukseen on tehnyt mieli ottaa kantaa. Miaelina kirjoitti arvoista. Ainakaan näitä kestäviä ja perinteisiä ei juuri politiikassa näy. Arvokeskustelua varmasti kaivattaisiin sinnekin.
        Elokapinasta olen samaa mieltä kuin muutkin, niin luontoihminen ja "Linkolan linjoilla" kuin olenkin.
        Sisällissotakin tuli puheeksi. Luin juuri Heidi Köngaksen kirjan Sandra. Kirjailijan omien isovanhempien tarinaa, sitä biofiktiota, eli osin faktaa, osin fiktiota. Järkyttävää kuvausta, vuolaasti kyynelehtien sitä luin ja ainakin minut se sai miettimään naisen osaa silloin, sata vuotta sitten: tyttölapset ajautuivat usein piioiksi ja pahimmillaan isännän hyväksikäytön uhreiksi ja kantamaan yksin häpeänsä jos hyväksikäytöstä syntyi lapsi.
        Kotirintamanaisten, miesten sotiessa, osa ei ollut juuri sen parempi. Lapsia oli paljon, työtä ympäri vuorokauden, leipä tiukassa, nähtiin vilua ja nälkää. Puutetta oli kaikesta.
        Kun tänä päivänä puhutaan lapsiperheköyhyydestä - tai köyhyydestä yleensä - kannattaisi varmasti tutustua tämäntyyppiseen kirjallisuuteen ja peilata omaa elämää niihin. Yltäkylläistä aikaa elämme.

        Ai niin. Ja vauvojakin on taas syntynyt ja odotustakin ilmassa. Onnittelut kaikille !
        Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän osaa iloita näistä uusista pienistä ihmisistä, jotka tänne syntyvät viattomina, avoimina, luottavaisina.
        "Lapset, ainoat enkelimme, emme ansaitse heitä", kirjoittaa Arja Tiainen.

        Hyvää päivää ja tulevaa viikonloppua kaikille,
        demeter1


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Huomentapäivää ! Kiva, että joku muistaa ! SkillaN, Neeasa ja Mira, pitkästä aikaa..))

        Minulla on nyt ollut näitä muita "kirjallisia töitä" tavallisten arkirutiinien lisäksi ja hidas kun olen, aika ei riitä kaikkeen. Ei niin, etten mielelläni kirjoittaisi täällä, vaan niin, että ikävämmät tehtävät pitää myös hoitaa, ja toimintarajoitteisena ne vievät moninkertaisen ajan entiseen verrattuna. Vaikka onkin todettu, että minua invalidisoivat "kulumat" nivelvaivat, kuuluvat vanhuuteen, ampiaisen pisto se on toista..))

        No. Ehkä ei tarvitse kilpailla siitä, "kuka kärsii eniten", kuten eräs ajan trendeistä tuntuisi olevan. Eiköhän se meidän haaste ole pikemminkin se, miten pärjätä lisääntyvien kremppojen kanssa. Ja jakamalla kokemusasiantuntijuutta keskenämme voimme saada vertaistukea siihen.
        Sitä olen itse kokenut saavani ja "jakavani" myös, vaikka säälipisteiden keruuksi oma raportointini on nimetty. No, päättelen, että kyseessä on taas se tuttu "yksittäistapaus". En nyt vain malta olla antamatta hiukan palautetta saamastani palautteesta.

        Mutta Neeasa, kiva kuulla sinusta ja siitä, miten olet uudesta tilanteestasi selvinnyt. "Ihminen on ihmisen toivo" ja onneksi meillä vielä on niitä, jotka ovat vierellämme myös näiden isojen menetysten kohdatessa.
        Ikävä kuulla lonkkavaivoistasi. Pitkien lenkkien jälkeen oireet minullakin alkoivat.
        Ja pitkään meni, yli puoli vuotta, ennen kuin lonkkavaivaa osattiin epäillä. Röntgenkuva sen lopulta vahvisti ja TK:sta edetään nyt ortopedille, joka antaa lähetteen leikkausjonoon tai tietysti arvioi onko leikkaus välttämätön. Uutisten mukaan jono on pitkä ja taitaa olla epärealistista odottaa, että hoitotakuu, eli puoli vuotta, riittäisi odotteluun. Poika jo lohdutteli, että talvi on tulossa ja kotoilu on helpompaa, mutta minä odottelin jo hiihtoladulle pääsyä kun viime talvi jäi väliin...

        Aikaisemmin taisin jo todeta, että kyllä se uuden lonkkanivelen saaminen on lahja, milloin se sitten tuleekin, sekä rahallisesti että oman elämänlaadun lisääjänä. Että varaosia saa, kun entiset kuluvat. Sinullahan Neeasa se polvileikkaus ja siitä toipuminen meni hyvin, muistelen, ja siihen verrattuna lonkka on vain läpihuutojuttu, sanovat, ennuste on hyvä. Odotellaan sitten yhdessä..))

        Moneen kirjoitukseen on tehnyt mieli ottaa kantaa. Miaelina kirjoitti arvoista. Ainakaan näitä kestäviä ja perinteisiä ei juuri politiikassa näy. Arvokeskustelua varmasti kaivattaisiin sinnekin.
        Elokapinasta olen samaa mieltä kuin muutkin, niin luontoihminen ja "Linkolan linjoilla" kuin olenkin.
        Sisällissotakin tuli puheeksi. Luin juuri Heidi Köngaksen kirjan Sandra. Kirjailijan omien isovanhempien tarinaa, sitä biofiktiota, eli osin faktaa, osin fiktiota. Järkyttävää kuvausta, vuolaasti kyynelehtien sitä luin ja ainakin minut se sai miettimään naisen osaa silloin, sata vuotta sitten: tyttölapset ajautuivat usein piioiksi ja pahimmillaan isännän hyväksikäytön uhreiksi ja kantamaan yksin häpeänsä jos hyväksikäytöstä syntyi lapsi.
        Kotirintamanaisten, miesten sotiessa, osa ei ollut juuri sen parempi. Lapsia oli paljon, työtä ympäri vuorokauden, leipä tiukassa, nähtiin vilua ja nälkää. Puutetta oli kaikesta.
        Kun tänä päivänä puhutaan lapsiperheköyhyydestä - tai köyhyydestä yleensä - kannattaisi varmasti tutustua tämäntyyppiseen kirjallisuuteen ja peilata omaa elämää niihin. Yltäkylläistä aikaa elämme.

        Ai niin. Ja vauvojakin on taas syntynyt ja odotustakin ilmassa. Onnittelut kaikille !
        Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän osaa iloita näistä uusista pienistä ihmisistä, jotka tänne syntyvät viattomina, avoimina, luottavaisina.
        "Lapset, ainoat enkelimme, emme ansaitse heitä", kirjoittaa Arja Tiainen.

        Hyvää päivää ja tulevaa viikonloppua kaikille,
        demeter1

        "Vaikka onkin todettu, että minua invalidisoivat "kulumat" nivelvaivat, kuuluvat vanhuuteen, ampiaisen pisto se on toista..))"

        Kiva kun palasit, rauhallista on ollutkin.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Huomentapäivää ! Kiva, että joku muistaa ! SkillaN, Neeasa ja Mira, pitkästä aikaa..))

        Minulla on nyt ollut näitä muita "kirjallisia töitä" tavallisten arkirutiinien lisäksi ja hidas kun olen, aika ei riitä kaikkeen. Ei niin, etten mielelläni kirjoittaisi täällä, vaan niin, että ikävämmät tehtävät pitää myös hoitaa, ja toimintarajoitteisena ne vievät moninkertaisen ajan entiseen verrattuna. Vaikka onkin todettu, että minua invalidisoivat "kulumat" nivelvaivat, kuuluvat vanhuuteen, ampiaisen pisto se on toista..))

        No. Ehkä ei tarvitse kilpailla siitä, "kuka kärsii eniten", kuten eräs ajan trendeistä tuntuisi olevan. Eiköhän se meidän haaste ole pikemminkin se, miten pärjätä lisääntyvien kremppojen kanssa. Ja jakamalla kokemusasiantuntijuutta keskenämme voimme saada vertaistukea siihen.
        Sitä olen itse kokenut saavani ja "jakavani" myös, vaikka säälipisteiden keruuksi oma raportointini on nimetty. No, päättelen, että kyseessä on taas se tuttu "yksittäistapaus". En nyt vain malta olla antamatta hiukan palautetta saamastani palautteesta.

        Mutta Neeasa, kiva kuulla sinusta ja siitä, miten olet uudesta tilanteestasi selvinnyt. "Ihminen on ihmisen toivo" ja onneksi meillä vielä on niitä, jotka ovat vierellämme myös näiden isojen menetysten kohdatessa.
        Ikävä kuulla lonkkavaivoistasi. Pitkien lenkkien jälkeen oireet minullakin alkoivat.
        Ja pitkään meni, yli puoli vuotta, ennen kuin lonkkavaivaa osattiin epäillä. Röntgenkuva sen lopulta vahvisti ja TK:sta edetään nyt ortopedille, joka antaa lähetteen leikkausjonoon tai tietysti arvioi onko leikkaus välttämätön. Uutisten mukaan jono on pitkä ja taitaa olla epärealistista odottaa, että hoitotakuu, eli puoli vuotta, riittäisi odotteluun. Poika jo lohdutteli, että talvi on tulossa ja kotoilu on helpompaa, mutta minä odottelin jo hiihtoladulle pääsyä kun viime talvi jäi väliin...

        Aikaisemmin taisin jo todeta, että kyllä se uuden lonkkanivelen saaminen on lahja, milloin se sitten tuleekin, sekä rahallisesti että oman elämänlaadun lisääjänä. Että varaosia saa, kun entiset kuluvat. Sinullahan Neeasa se polvileikkaus ja siitä toipuminen meni hyvin, muistelen, ja siihen verrattuna lonkka on vain läpihuutojuttu, sanovat, ennuste on hyvä. Odotellaan sitten yhdessä..))

        Moneen kirjoitukseen on tehnyt mieli ottaa kantaa. Miaelina kirjoitti arvoista. Ainakaan näitä kestäviä ja perinteisiä ei juuri politiikassa näy. Arvokeskustelua varmasti kaivattaisiin sinnekin.
        Elokapinasta olen samaa mieltä kuin muutkin, niin luontoihminen ja "Linkolan linjoilla" kuin olenkin.
        Sisällissotakin tuli puheeksi. Luin juuri Heidi Köngaksen kirjan Sandra. Kirjailijan omien isovanhempien tarinaa, sitä biofiktiota, eli osin faktaa, osin fiktiota. Järkyttävää kuvausta, vuolaasti kyynelehtien sitä luin ja ainakin minut se sai miettimään naisen osaa silloin, sata vuotta sitten: tyttölapset ajautuivat usein piioiksi ja pahimmillaan isännän hyväksikäytön uhreiksi ja kantamaan yksin häpeänsä jos hyväksikäytöstä syntyi lapsi.
        Kotirintamanaisten, miesten sotiessa, osa ei ollut juuri sen parempi. Lapsia oli paljon, työtä ympäri vuorokauden, leipä tiukassa, nähtiin vilua ja nälkää. Puutetta oli kaikesta.
        Kun tänä päivänä puhutaan lapsiperheköyhyydestä - tai köyhyydestä yleensä - kannattaisi varmasti tutustua tämäntyyppiseen kirjallisuuteen ja peilata omaa elämää niihin. Yltäkylläistä aikaa elämme.

        Ai niin. Ja vauvojakin on taas syntynyt ja odotustakin ilmassa. Onnittelut kaikille !
        Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän osaa iloita näistä uusista pienistä ihmisistä, jotka tänne syntyvät viattomina, avoimina, luottavaisina.
        "Lapset, ainoat enkelimme, emme ansaitse heitä", kirjoittaa Arja Tiainen.

        Hyvää päivää ja tulevaa viikonloppua kaikille,
        demeter1

        Mitäpäs Demeter jos jättäisit viuruamisen ampiaisen pistoista sikseen. Ettet aloita suurta rähinää taas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpäs Demeter jos jättäisit viuruamisen ampiaisen pistoista sikseen. Ettet aloita suurta rähinää taas.

        "Ettet aloita suurta rähinää taas". Koska olen viimeksi aloittanut ? Ano 13.01 ?

        Vai tarkoititko rähinää yleensä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpäs Demeter jos jättäisit viuruamisen ampiaisen pistoista sikseen. Ettet aloita suurta rähinää taas.

        "Ettet aloita suurta rähinää taas" Ano 13.01 tiedoksesi, että me tiedämme, että Deme ei ole aloittanut täällä suurta eikä pientä rähinää. Lopeta vääristelysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin naapurin kummin kaimaa pisti ampiainen vuonna 1953. Muistan sen kun pääsin silloin ripille, niin kummi tuli käymään ja kertoi. Se oli myös paikallis lehdessä.

        Onpas sinulla tarkat tiedot omista ja muiden tapahtumista. Isot arkistot täytyy olla, kun muistat kytättäväsikin asiat perinpohjin.
        Mutta tarkkana tietenkin kannattaa olla, koska et malta levätä, vaan kommentoit joka lausetta.
        Mutta kun ei muuta tehtävää enää löydy tässä elämän illassa, niin panostat täysillä.


    • Anonyymi

      Pitihän se päästä kailottamaan, miten turvotus rystysissä voi haitata matkalaukun pakkaamista. Jos joku on päässyt unohtamaan, että hei, me lennetään!!!!! Oikein Kööppenhaminaan asti!!!!!!Koko kesä siitä on retosteltu, kuin olisi maailman ympärysmatka tulossa. Nyt se on jo matkalaukku, mutta joku aika sitten saatiin luento, miten kaupunkilomalle pakataan vain pieni lentolaukku.
      Miten se kehtaakin täällä isotella ja vähätellä toisten vaivoja täällä vanhempiensa seurassa, joilla on todellisia pitkäaikaisia sairauksia jotka ei kortisoonisalvalla parane.

      • Näet todella vaivaa seuratessasi yhden ihmisen elämää. Joka asia on sinun mielestäsi turha.
        Millä muulla täytät oman elämäsi kuin pitämällä kirjaa kyttäämäsi ihmisen toimista?
        Riittääkö se pelkästään vai syötkö välillä?
        Tämä ketju on juuri sitä varten, että voidaan jutustella päivämme tapahtumista ja omista toimistamme. Muissa ketjuissa sitten paneudutaan johonkin teemaan, jonka aloittaja on kirjoittanut.
        Eihän kenenkään velvollisuus ole lukea Kiikkustuolissa keinahtelevien tekstejä. Eivät kaikki jaksa seurata torilla käymisiämme, terveysongelmiamme tai lapsenlapsien tapaamisia. Ihan selvää kuin pläkki. Ei avata ketjua, kun ei kiinnosta. Arvaa, kiinnostaako lukijoita yksittäisten toimien arvostelut, ainainen ivailu ja toisen ihmisen vähättely?
        Vielä vähemmän, kun se toinen sitten kimpaantuu ja alkaa vastailla.

        Tätäkään kirjoitusta ei kenenkään ole pakko lukea. OHI VAAN!


      • Makriina kirjoitti:

        Näet todella vaivaa seuratessasi yhden ihmisen elämää. Joka asia on sinun mielestäsi turha.
        Millä muulla täytät oman elämäsi kuin pitämällä kirjaa kyttäämäsi ihmisen toimista?
        Riittääkö se pelkästään vai syötkö välillä?
        Tämä ketju on juuri sitä varten, että voidaan jutustella päivämme tapahtumista ja omista toimistamme. Muissa ketjuissa sitten paneudutaan johonkin teemaan, jonka aloittaja on kirjoittanut.
        Eihän kenenkään velvollisuus ole lukea Kiikkustuolissa keinahtelevien tekstejä. Eivät kaikki jaksa seurata torilla käymisiämme, terveysongelmiamme tai lapsenlapsien tapaamisia. Ihan selvää kuin pläkki. Ei avata ketjua, kun ei kiinnosta. Arvaa, kiinnostaako lukijoita yksittäisten toimien arvostelut, ainainen ivailu ja toisen ihmisen vähättely?
        Vielä vähemmän, kun se toinen sitten kimpaantuu ja alkaa vastailla.

        Tätäkään kirjoitusta ei kenenkään ole pakko lukea. OHI VAAN!

        Tähän taas tultiin, riidan siementen heittoon, Viha ei hellitä itsensä loukatuksi kokeneella Demerillä. Hän imee kirjoitukseni itseensä siten, että tarkoitan juuri häntä vaikka lonkka- ja polvivikoja löytyy itse kultakin.

        En kuitenkaan heitä tulta liekkeihin, keskityn matkalle lähtöön, mutta ensin WC. n rempasta johtuviin ongelmiin, joita oikea putkiasentaja juuri korjailee eilisen ei oikean "putkiasentajan" jäljiltä.

        Aamulla oli vesivahinkokatastrofi hyvin lähellä.

        No, jospa se tästä.


      • korppis kirjoitti:

        Tähän taas tultiin, riidan siementen heittoon, Viha ei hellitä itsensä loukatuksi kokeneella Demerillä. Hän imee kirjoitukseni itseensä siten, että tarkoitan juuri häntä vaikka lonkka- ja polvivikoja löytyy itse kultakin.

        En kuitenkaan heitä tulta liekkeihin, keskityn matkalle lähtöön, mutta ensin WC. n rempasta johtuviin ongelmiin, joita oikea putkiasentaja juuri korjailee eilisen ei oikean "putkiasentajan" jäljiltä.

        Aamulla oli vesivahinkokatastrofi hyvin lähellä.

        No, jospa se tästä.

        Jospa et nyt menisi minun pääni sisälle, korppis. Kertoisi mitä minä tunnen, miten suhtaudun muiden viesteihin. Antaa jokaisen tehdä omat johtopäätöksensä.


      • demeter1 kirjoitti:

        Jospa et nyt menisi minun pääni sisälle, korppis. Kertoisi mitä minä tunnen, miten suhtaudun muiden viesteihin. Antaa jokaisen tehdä omat johtopäätöksensä.

        Minkähän tähden minä tässä leimahdin. Unohtakaamme koko asia.
        Menen kaupungille ja käyn S.pankissa. Haluavat minun viimeisimmät tietoni että saavat parinsadan euron tilini ajan tasalle. Viimeksi ei onnistunut, kun henkilökortti olikin vanhentunut Sinne pitää mennä kahdella bussilla. Huoh.


      • Makriina kirjoitti:

        Minkähän tähden minä tässä leimahdin. Unohtakaamme koko asia.
        Menen kaupungille ja käyn S.pankissa. Haluavat minun viimeisimmät tietoni että saavat parinsadan euron tilini ajan tasalle. Viimeksi ei onnistunut, kun henkilökortti olikin vanhentunut Sinne pitää mennä kahdella bussilla. Huoh.

        Minä odottelen, että putkimies saa työnsä päätökseen, hyväntuulinen putkimies, hyräilee koko ajan tulee itsellekin jo levollinen mieli kaiken hässäkän keskellä ja pääsen viemään muutamia pois vietäviä tavaroita mökille.

        Hip hei ...nyt kuulin jo veden solinaa, pian ongelma on ratkennut.

        Mutta ihan aikuisten oikeesti, jos ei vaadi ja osaa perustella vaatimuksiaan asiat jäävät puolitiehen roikkumaan. Tämän talon vastuutehtävät ovat siirtyneet kontolleni. Aijon hoitaa ne niin hyvin kuin pystyn.

        No, P. lupasi hemmotella minua Helsingin tax freessä 😁


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jospa et nyt menisi minun pääni sisälle, korppis. Kertoisi mitä minä tunnen, miten suhtaudun muiden viesteihin. Antaa jokaisen tehdä omat johtopäätöksensä.

        Kyllä ampiaisen pistoon tai punkin puremiin on kuollut ihmisiä. Siksi se hämmentääkin.
        Ei niitä kannata vertailuissa ihan pilaksi pistää.
        Enkä ole Korppis, vaikka joidenkin mielessä voi niin tuntua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Minä odottelen, että putkimies saa työnsä päätökseen, hyväntuulinen putkimies, hyräilee koko ajan tulee itsellekin jo levollinen mieli kaiken hässäkän keskellä ja pääsen viemään muutamia pois vietäviä tavaroita mökille.

        Hip hei ...nyt kuulin jo veden solinaa, pian ongelma on ratkennut.

        Mutta ihan aikuisten oikeesti, jos ei vaadi ja osaa perustella vaatimuksiaan asiat jäävät puolitiehen roikkumaan. Tämän talon vastuutehtävät ovat siirtyneet kontolleni. Aijon hoitaa ne niin hyvin kuin pystyn.

        No, P. lupasi hemmotella minua Helsingin tax freessä 😁

        vai että ihan koko talon vastuutehtävät? Aikamoiset säännöt siinä taloyhtiössä, kun yksi vuokralaisena asuva saa kaiken vastuun ja varmasti vallankin. Kyllä se omistaja P on nyt mielissään, kun koko Suomelle tuonkin julkaisit.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tähän taas tultiin, riidan siementen heittoon, Viha ei hellitä itsensä loukatuksi kokeneella Demerillä. Hän imee kirjoitukseni itseensä siten, että tarkoitan juuri häntä vaikka lonkka- ja polvivikoja löytyy itse kultakin.

        En kuitenkaan heitä tulta liekkeihin, keskityn matkalle lähtöön, mutta ensin WC. n rempasta johtuviin ongelmiin, joita oikea putkiasentaja juuri korjailee eilisen ei oikean "putkiasentajan" jäljiltä.

        Aamulla oli vesivahinkokatastrofi hyvin lähellä.

        No, jospa se tästä.

        Korppis kirjoitti:

        "Niin polvinivelten naksuminen tai lonkan lonksuminen eivät hämmennytä tällä ikää sillä ne ovat hitaasti edenneitä kehon kulumia.

        Hämmennystä ja pelkoa voi aiheuttaa punkin purema tai ampiaisen pisto."

        Korppis kaksinaamaisena:

        ""että tarkoitan juuri häntä vaikka lonkka- ja polvivikoja löytyy itse kultakin.

        En kuitenkaan heitä tulta liekkeihin,"

        Voi pyhä yksinkertaisuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ampiaisen pistoon tai punkin puremiin on kuollut ihmisiä. Siksi se hämmentääkin.
        Ei niitä kannata vertailuissa ihan pilaksi pistää.
        Enkä ole Korppis, vaikka joidenkin mielessä voi niin tuntua.

        Varmasti näin, Ano 13.40. Noiden kahden asian rinnastaminen sai minussa tuon letkauttamisen halun aikaan ja koin, että toinenkin kirjoittaja oli kokenut tuon rinnastuksen oman vaivansa vähättelynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis kirjoitti:

        "Niin polvinivelten naksuminen tai lonkan lonksuminen eivät hämmennytä tällä ikää sillä ne ovat hitaasti edenneitä kehon kulumia.

        Hämmennystä ja pelkoa voi aiheuttaa punkin purema tai ampiaisen pisto."

        Korppis kaksinaamaisena:

        ""että tarkoitan juuri häntä vaikka lonkka- ja polvivikoja löytyy itse kultakin.

        En kuitenkaan heitä tulta liekkeihin,"

        Voi pyhä yksinkertaisuus

        Sanoppa muuta, kaksinaamainen on. Monta kuukautta nälvinyt Demeä tuosta vaivasta ja nyt yhtäkkiä ei häneen mukamas kohdistakaan heittoaan.

        "Hämmennystä ja pelkoa" tuo ampiaisenpistos.
        Kattia kanssa, kyllä se on sitä SÄÄLIPISTEIDEN KERJÄÄMISTÄ, mistä muita syyttää.

        Oi, voi, voi sentään 😥


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppa muuta, kaksinaamainen on. Monta kuukautta nälvinyt Demeä tuosta vaivasta ja nyt yhtäkkiä ei häneen mukamas kohdistakaan heittoaan.

        "Hämmennystä ja pelkoa" tuo ampiaisenpistos.
        Kattia kanssa, kyllä se on sitä SÄÄLIPISTEIDEN KERJÄÄMISTÄ, mistä muita syyttää.

        Oi, voi, voi sentään 😥

        Tärkeilee tuon reissunsa kanssa, ettei pakkauskäsi mene epäkuntoon. Kyllä yli 70 v tietää jo, jos on tuollainen allergia, varsinkin kun koko ajan siellä mökin pöpeliköissä möyrii. Ei siinä mitään, ihan sama millä tärkeilee ja itsensä naurettavaksu tekee, kunhan ei samalla muita tallo. Tuo kateus saa senkin aikaan, ettei vaan huomio menisi fiksulle vaatimattomalle Demeterille.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Näet todella vaivaa seuratessasi yhden ihmisen elämää. Joka asia on sinun mielestäsi turha.
        Millä muulla täytät oman elämäsi kuin pitämällä kirjaa kyttäämäsi ihmisen toimista?
        Riittääkö se pelkästään vai syötkö välillä?
        Tämä ketju on juuri sitä varten, että voidaan jutustella päivämme tapahtumista ja omista toimistamme. Muissa ketjuissa sitten paneudutaan johonkin teemaan, jonka aloittaja on kirjoittanut.
        Eihän kenenkään velvollisuus ole lukea Kiikkustuolissa keinahtelevien tekstejä. Eivät kaikki jaksa seurata torilla käymisiämme, terveysongelmiamme tai lapsenlapsien tapaamisia. Ihan selvää kuin pläkki. Ei avata ketjua, kun ei kiinnosta. Arvaa, kiinnostaako lukijoita yksittäisten toimien arvostelut, ainainen ivailu ja toisen ihmisen vähättely?
        Vielä vähemmän, kun se toinen sitten kimpaantuu ja alkaa vastailla.

        Tätäkään kirjoitusta ei kenenkään ole pakko lukea. OHI VAAN!

        Miksi kiukkuilet tämähän on hauskaa.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jospa et nyt menisi minun pääni sisälle, korppis. Kertoisi mitä minä tunnen, miten suhtaudun muiden viesteihin. Antaa jokaisen tehdä omat johtopäätöksensä.

        Minkä ikäisiä olette?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Varmasti näin, Ano 13.40. Noiden kahden asian rinnastaminen sai minussa tuon letkauttamisen halun aikaan ja koin, että toinenkin kirjoittaja oli kokenut tuon rinnastuksen oman vaivansa vähättelynä.

        Sinulla tuntuu olevan tuota letkauttelun halua aina aina vaan.

        Jospa letkauttelisit toisessa ketjussa etkä täällä kiikkustuolissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppa muuta, kaksinaamainen on. Monta kuukautta nälvinyt Demeä tuosta vaivasta ja nyt yhtäkkiä ei häneen mukamas kohdistakaan heittoaan.

        "Hämmennystä ja pelkoa" tuo ampiaisenpistos.
        Kattia kanssa, kyllä se on sitä SÄÄLIPISTEIDEN KERJÄÄMISTÄ, mistä muita syyttää.

        Oi, voi, voi sentään 😥

        Sääliä kyttyräselkä on kalastellut kauan. Divertikkelit, levyjen pullistumat, välillä P:n katastrofi, jonka paransi soseruoalla, taas kyttyrä ja osteoporoosiuhka. Ei muuta kuin KAKS:iin vaatimaan luuntiheysmittausta. Voi voi, ei ollut, kyttyrä jäi.
        Onneksi pisti ampiainen 😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan tuota letkauttelun halua aina aina vaan.

        Jospa letkauttelisit toisessa ketjussa etkä täällä kiikkustuolissa.

        Kyllä Demeter tietää ettei Skillan halua tähän ketjuun epäsopua.
        Siksi ihmettelenkin miksi hän tässä haluaa näitä letkautuksiaan esittää.
        Jos jotain on toista vastaan hampaankolossa niin menisi muualle kirjoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan tuota letkauttelun halua aina aina vaan.

        Jospa letkauttelisit toisessa ketjussa etkä täällä kiikkustuolissa.

        Kyllä se Korppis letkautti ensin tai heitti ensimmäisen kiven kuten tapaa sanoa.

        "Niin polvinivelten naksuminen tai lonkan lonksuminen eivät hämmennytä tällä ikää sillä ne ovat hitaasti edenneitä kehon kulumia.

        Hämmennystä ja pelkoa voi aiheuttaa punkin purema tai ampiaisen pisto."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Demeter tietää ettei Skillan halua tähän ketjuun epäsopua.
        Siksi ihmettelenkin miksi hän tässä haluaa näitä letkautuksiaan esittää.
        Jos jotain on toista vastaan hampaankolossa niin menisi muualle kirjoittamaan.

        Kyllä Korppis tietää miten niitä kiviä viskotaan.

        "Niin polvinivelten naksuminen tai lonkan lonksuminen eivät hämmennytä tällä ikää sillä ne ovat hitaasti edenneitä kehon kulumia."


      • demeter1 kirjoitti:

        Varmasti näin, Ano 13.40. Noiden kahden asian rinnastaminen sai minussa tuon letkauttamisen halun aikaan ja koin, että toinenkin kirjoittaja oli kokenut tuon rinnastuksen oman vaivansa vähättelynä.

        Sen verran vielä jatkan, että pitkään korppiksen palstakäyttäymistä seuranneena ja lopulta itsekin stalkkauksen, naljailun, vihjailun, aiheettomien syytösten ja avoimen herjanheiton kohteeksi joutuneena, en vain tahdo hyväksyä sitä , ettei hän voi myöntää omaa osuuttaan siihen eripuraan, mitä hänen käyttäytymisensä ikäpalstoilla on aiheuttanut, ja että hän aina siirtää syyn selkkauksista muiden kontolle. Uudessa ympäristössä, uudella palstalla hän voi itse alkaa alusta ja syyttää riidoista muita, meitäkin, jotka muistamme. Ja me muistamme aina kun sama käytöskuvio toistuu.

        Ja sekin, että kun olen saanut kannustusta muilta, ilmeisesti samaa kokeneilta, samoin ajattelevilta, on pilkanteon aihe myös. Että jokaisen "täysjärkisen" pitäisi nähdä, "kuka
        täällä huseeraa"... ilmeisesti vetää suorastaan salaliittoa häntä vastaan ! Ja minähän se
        ilmeisesti olen ? Kun kehtaan itseäni puolustaa, tehdä oman kantani selväksi.

        Olen pahoillani, SkillaN ja kaikki kiikkustuolilaiset, kirjoittajat ja lukijat, mutta minun oli taas pakko sanoa tämä. Ja vaikka toiveeni on sama kuin muillakin kirjoittajilla, palstarauha, en näköjään itse pysty nielemään noita edellä listattuja asioita ja jatkamaan siltä "puhtaalta pöydältä", jota täällä kirjoittavat haluavat ja myös ansaitsevat.

        Eli taas kai täytyy, itseäni toistaen. yrittää pysyä pois palstalta, kun "Demeri" taas nimettiin "riidan siemenen heittäjäksi". Viimeksi kulki "vihakirves kädessä"...)) ja mitä ne viimeaikaiset syytökset nyt ovatkaan ?
        Pieni paussi ja harkinta on nyt paikallaan. Kiitos kuitenkin kaikki samanmieliset kannustajat ja -kirjoittajat, lukijatkin. Te olette saaneet minut viihtymään täällä, vaikka 70 :lle tultua ajattelin jättää kirjoittamisen sikseen. Yksineläjälle yhteisö, virtaalinenkin, on kullan arvoinen. Etenkin silloin kun oma osallistuminen muualle on rajoittunutta. Mukana voi tietysti olla, vaikka ei kirjoittajaisi, voi lukea ja saada siitäkin virkistystä ja virikettä, uskoisin..))
        demeter1


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Sen verran vielä jatkan, että pitkään korppiksen palstakäyttäymistä seuranneena ja lopulta itsekin stalkkauksen, naljailun, vihjailun, aiheettomien syytösten ja avoimen herjanheiton kohteeksi joutuneena, en vain tahdo hyväksyä sitä , ettei hän voi myöntää omaa osuuttaan siihen eripuraan, mitä hänen käyttäytymisensä ikäpalstoilla on aiheuttanut, ja että hän aina siirtää syyn selkkauksista muiden kontolle. Uudessa ympäristössä, uudella palstalla hän voi itse alkaa alusta ja syyttää riidoista muita, meitäkin, jotka muistamme. Ja me muistamme aina kun sama käytöskuvio toistuu.

        Ja sekin, että kun olen saanut kannustusta muilta, ilmeisesti samaa kokeneilta, samoin ajattelevilta, on pilkanteon aihe myös. Että jokaisen "täysjärkisen" pitäisi nähdä, "kuka
        täällä huseeraa"... ilmeisesti vetää suorastaan salaliittoa häntä vastaan ! Ja minähän se
        ilmeisesti olen ? Kun kehtaan itseäni puolustaa, tehdä oman kantani selväksi.

        Olen pahoillani, SkillaN ja kaikki kiikkustuolilaiset, kirjoittajat ja lukijat, mutta minun oli taas pakko sanoa tämä. Ja vaikka toiveeni on sama kuin muillakin kirjoittajilla, palstarauha, en näköjään itse pysty nielemään noita edellä listattuja asioita ja jatkamaan siltä "puhtaalta pöydältä", jota täällä kirjoittavat haluavat ja myös ansaitsevat.

        Eli taas kai täytyy, itseäni toistaen. yrittää pysyä pois palstalta, kun "Demeri" taas nimettiin "riidan siemenen heittäjäksi". Viimeksi kulki "vihakirves kädessä"...)) ja mitä ne viimeaikaiset syytökset nyt ovatkaan ?
        Pieni paussi ja harkinta on nyt paikallaan. Kiitos kuitenkin kaikki samanmieliset kannustajat ja -kirjoittajat, lukijatkin. Te olette saaneet minut viihtymään täällä, vaikka 70 :lle tultua ajattelin jättää kirjoittamisen sikseen. Yksineläjälle yhteisö, virtaalinenkin, on kullan arvoinen. Etenkin silloin kun oma osallistuminen muualle on rajoittunutta. Mukana voi tietysti olla, vaikka ei kirjoittajaisi, voi lukea ja saada siitäkin virkistystä ja virikettä, uskoisin..))
        demeter1

        Nyt vaan ootellaan, kumman puolelle kallistuu Skillan ja makriina.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Sen verran vielä jatkan, että pitkään korppiksen palstakäyttäymistä seuranneena ja lopulta itsekin stalkkauksen, naljailun, vihjailun, aiheettomien syytösten ja avoimen herjanheiton kohteeksi joutuneena, en vain tahdo hyväksyä sitä , ettei hän voi myöntää omaa osuuttaan siihen eripuraan, mitä hänen käyttäytymisensä ikäpalstoilla on aiheuttanut, ja että hän aina siirtää syyn selkkauksista muiden kontolle. Uudessa ympäristössä, uudella palstalla hän voi itse alkaa alusta ja syyttää riidoista muita, meitäkin, jotka muistamme. Ja me muistamme aina kun sama käytöskuvio toistuu.

        Ja sekin, että kun olen saanut kannustusta muilta, ilmeisesti samaa kokeneilta, samoin ajattelevilta, on pilkanteon aihe myös. Että jokaisen "täysjärkisen" pitäisi nähdä, "kuka
        täällä huseeraa"... ilmeisesti vetää suorastaan salaliittoa häntä vastaan ! Ja minähän se
        ilmeisesti olen ? Kun kehtaan itseäni puolustaa, tehdä oman kantani selväksi.

        Olen pahoillani, SkillaN ja kaikki kiikkustuolilaiset, kirjoittajat ja lukijat, mutta minun oli taas pakko sanoa tämä. Ja vaikka toiveeni on sama kuin muillakin kirjoittajilla, palstarauha, en näköjään itse pysty nielemään noita edellä listattuja asioita ja jatkamaan siltä "puhtaalta pöydältä", jota täällä kirjoittavat haluavat ja myös ansaitsevat.

        Eli taas kai täytyy, itseäni toistaen. yrittää pysyä pois palstalta, kun "Demeri" taas nimettiin "riidan siemenen heittäjäksi". Viimeksi kulki "vihakirves kädessä"...)) ja mitä ne viimeaikaiset syytökset nyt ovatkaan ?
        Pieni paussi ja harkinta on nyt paikallaan. Kiitos kuitenkin kaikki samanmieliset kannustajat ja -kirjoittajat, lukijatkin. Te olette saaneet minut viihtymään täällä, vaikka 70 :lle tultua ajattelin jättää kirjoittamisen sikseen. Yksineläjälle yhteisö, virtaalinenkin, on kullan arvoinen. Etenkin silloin kun oma osallistuminen muualle on rajoittunutta. Mukana voi tietysti olla, vaikka ei kirjoittajaisi, voi lukea ja saada siitäkin virkistystä ja virikettä, uskoisin..))
        demeter1

        Sinä se jaksat uudestaan taas valuttaa tänne tuota katkeruuttasi. Monettakohan kertaa tuonkin valituksen olet tänne suoltanut.
        Hyvä päätös tuo kirjoituspaussi kun kerran noin ilkeästi yhtä ihmistä mollaat-

        Ehkä nyt jatkamme paremmalla mielellä ja iloisemmilla asioilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat uudestaan taas valuttaa tänne tuota katkeruuttasi. Monettakohan kertaa tuonkin valituksen olet tänne suoltanut.
        Hyvä päätös tuo kirjoituspaussi kun kerran noin ilkeästi yhtä ihmistä mollaat-

        Ehkä nyt jatkamme paremmalla mielellä ja iloisemmilla asioilla.

        Kenet Paloma sitten hakee Kiikkustuolista kehuessaan itseään jossain kirjaketjussa?
        Paloma haukkuu Demeteriä puolustaessaan Korppista, mutta mairittelee halutessaa buustia omiin tarpeisiin. Jännittä nähdä miten elämää kihisee sitten tämä 80 palsta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenet Paloma sitten hakee Kiikkustuolista kehuessaan itseään jossain kirjaketjussa?
        Paloma haukkuu Demeteriä puolustaessaan Korppista, mutta mairittelee halutessaa buustia omiin tarpeisiin. Jännittä nähdä miten elämää kihisee sitten tämä 80 palsta.

        Älä minua sekoita tähän. Minä arvostan molempia ja olen pitkään ollut molempien kanssa kirjoittelemassa täällä. Olen edelleenkin sitä mieltä, että Demeteriin on kohdistettu tarkoitushakuista "kannustusta", mutta en katso sitä mitenkään hänen omaksi syykseen.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Älä minua sekoita tähän. Minä arvostan molempia ja olen pitkään ollut molempien kanssa kirjoittelemassa täällä. Olen edelleenkin sitä mieltä, että Demeteriin on kohdistettu tarkoitushakuista "kannustusta", mutta en katso sitä mitenkään hänen omaksi syykseen.

        Höpöhöpö senkin kateellinen panettelija!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat uudestaan taas valuttaa tänne tuota katkeruuttasi. Monettakohan kertaa tuonkin valituksen olet tänne suoltanut.
        Hyvä päätös tuo kirjoituspaussi kun kerran noin ilkeästi yhtä ihmistä mollaat-

        Ehkä nyt jatkamme paremmalla mielellä ja iloisemmilla asioilla.

        Miksi et rekatullasi tule esiin, kun sinulla sellainen on.


      • Anonyymi

        Vanhuus ja viisaus on vain sanonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan tuota letkauttelun halua aina aina vaan.

        Jospa letkauttelisit toisessa ketjussa etkä täällä kiikkustuolissa.

        Entä jos itse letkauttelisit omassa yksinpuheluketjussasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat uudestaan taas valuttaa tänne tuota katkeruuttasi. Monettakohan kertaa tuonkin valituksen olet tänne suoltanut.
        Hyvä päätös tuo kirjoituspaussi kun kerran noin ilkeästi yhtä ihmistä mollaat-

        Ehkä nyt jatkamme paremmalla mielellä ja iloisemmilla asioilla.

        Demeter on ihan oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan tuota letkauttelun halua aina aina vaan.

        Jospa letkauttelisit toisessa ketjussa etkä täällä kiikkustuolissa.

        Mitä jos itse menisit toiseen ketjuun ? Me haluamme pitää DEmEn.


    • Anonyymi

      Luonnostaan kuoleminen on vain aloituksen päässä.

    • Harmaa taivas ja osin mielikin tänään lauantaiaamuna, ajattelin jo, että olisimme saaneet kirjoittamisen sopuisasti kulkemaan.
      Joku kysyi kenen puolelle asetun, sanon, että en kenenkään, jokainen itse kirjoituksensa vastaa, tuomarina en täällä ole.
      Pahoittelen kuten moni muukin ketjun tilaa, mutta siihenpä sitten jääkin, olemme aikuisia ja jos ei jokainen itse viestittelyään sopuisaksi saa, ei siihen mahdollisuuksia toisillakaan.

      Jos muutamalla on välit jostain syystä rikkoutuneet, ei niitä toisiaan mollaamalla kuntoon saa, heiltä itseltään olisi halu sopuun löydyttävä.
      Tuntematta taustoja voin vain toivoa, että yksityisesti sopisivat asiat, tuskin kuitenkaan mitään korvaamatonta on tapahtunut.

      Täällä on niin monta tietämätöntä noista erimielisyyksistä, että on aivan kohtuutonta koko ketjun tilaa vahingoittaa, sopikaa ystävät ja annetaan kaikkien kukkien kukkia.
      Niin mielelläni näitä aloituksia tekisin ja mielenvirkeyttä meille kaikille mahdollistaisin, mutta usko meinaa loppua tätä menoa katsellen.
      Aika näyttää mihin suuntaan jatketaan, vai ei mihinkään.

      Kaikki kirjoittajat tuovat oman sävynsä viesteillään ja minusta se rikastuttaa ketjua. miksi emme voisi sovinnossa ketjua jatkaa?
      Rauhaa ja rakkautta, toinen toistamme kunnioittaen.

    • Anonyymi

      Näitä riitapareja on ollut monta, mutta kuka on se toinen osapuoli yleensä ollut?

      • Anonyymi

        Outoa että se on täällä itseään vanhemmassa ikäryhmässä. Eikö pärjää enää ikäisissään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa että se on täällä itseään vanhemmassa ikäryhmässä. Eikö pärjää enää ikäisissään?

        Täällä ollaan suvaitsevampia. Ei haeta syitä eikä syyllisiä. Onko vähän pelon ilmapiiriä? Ei uskalleta toppuutella ettei itse jouduttaisi tulilinjalle 🤔


      • Anonyymi

        Syyllinenkö luettelee syyllisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyllinenkö luettelee syyllisiä?

        Kolme anonyymia, vai onko sittenkin yksi?
        Kerro, kerro taikapallo kuka tänään anonyymi onkaan?


    • Anonyymi

      Ursula tulee vierailulle.

    • Mikähän mekanismi ihmisen unta määräilee? Olen saanut lääkäriltä nukahtamistropin, jonka avulla mukamas uni tulee. Tällä viikolla otin tiistai-iltana yhden, kun tuntui siltä, että käyn ylikierroksilla. Ja tulihan se uni viideltä aamulla. Sitten taas meni yöt hyvin ilman lääkitystä.
      Syksy on kellastuttanut pihan perennat. Pitäisi ne leikata pois, mutta taloyhtiön roskalavasta ei vielä ole saatu ilmoitusta. Kärrään kasvit suoraan lavalle. Toisilla on suuria jätesäkillisiä lehtiä ja kuivuneita kasveja. mutta minä säästän voimiani ja työtä ja annan perennojen olla rauhassa.
      Tytär on pannut mökkinsä talviteloille ja tulee vanhaa äitimuoriaan tapaamaan. Hänen etätyönsä ovat nyt siirtymässä taksisin konttoorille, ja sanoo, että sopeutumisvaikeudet ovat suuremmat kuin olisi luullutkaan. Onneksi työnantajakin on joustava ja suosittelee työmaalle tuloa kolmena päivänä viikossa. Ihmiset istuvat maskit naamalla ja pelkäävät toisiaan, puhelimet häiritsevät, toisten liikkuminen häiritsee, Kaikki tuntuvat ahdistuneilta avokonttorissa, missä ei kenelläkään ole omaa soppea.
      Kaiken lisäksi konttorisiivoojia ei ole, koska eihän heitä ole tarvittu kahteen vuoteen. Koko toimisto on pölyn vallassa.
      Paluu arkeen on vaikeaa.

    • Anonyymi

      Suuntautunut anonyymitoiminta pitäisi estää, koska se on liiottelevaa, kärkevää ja usein dramatisoivaa - ennen kaikkea se on jatkuvaa ollaan missä vain ikäryhmässä.

      • Anonyymi

        Oikein! Eikö se ole anonimiyden itsehyväistä väärinkäyttöä?
        Pitäisi kirjata sääntöihin selvästi.


      • Anonyymi

        Outoa että se on täällä itseään vanhemmassa ikäryhmässä.
        Eikö pärjää enää ikäisissään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa että se on täällä itseään vanhemmassa ikäryhmässä.
        Eikö pärjää enää ikäisissään?

        Hauraisiin vanhuksiin tekee vaikutuksen tuollainen raskaan työn raataja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa että se on täällä itseään vanhemmassa ikäryhmässä.
        Eikö pärjää enää ikäisissään?

        Kuka se on täällä? Ihmisä täällä kaikki on.
        Vaikuttaa siltä, että ei ole äiti opettanut, että ihmisistä puhuttaessa sanotaan: hän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauraisiin vanhuksiin tekee vaikutuksen tuollainen raskaan työn raataja.

        Nyt voi Demeter olla tyytyväinen itseensä. Sai taas tämän hullunmyllyn aikaan ilkeilyllään ja letkauttelullaan!!!!!!!!!!!


      • Älä höpise. Minä missään puskassa. Uskallan näyttää naamani vaikka en haluaisikaan miellyttää ketään viestilläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt voi Demeter olla tyytyväinen itseensä. Sai taas tämän hullunmyllyn aikaan ilkeilyllään ja letkauttelullaan!!!!!!!!!!!

        Eikö ole hienoa. Saadaan tämä p^ska littanaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se on täällä? Ihmisä täällä kaikki on.
        Vaikuttaa siltä, että ei ole äiti opettanut, että ihmisistä puhuttaessa sanotaan: hän

        Mutta jos puhuu nimimerkistä, niin se on ihan ok.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt voi Demeter olla tyytyväinen itseensä. Sai taas tämän hullunmyllyn aikaan ilkeilyllään ja letkauttelullaan!!!!!!!!!!!

        Siellä on kinkerit menneillään.

        Laskeuduimme Kööpenaminaan ja seikkailumme on alkanut.

        Kirjauduimme äskeen Hotelliin ja kunhan tässä levähdetään lähdemme kylille. Ihan tässä Tivolin ja kaikkien pakollisten nähtävyyksien keskellä kortteeraamme.

        Yrittäkää rauhottua, kyllä se tästä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Siellä on kinkerit menneillään.

        Laskeuduimme Kööpenaminaan ja seikkailumme on alkanut.

        Kirjauduimme äskeen Hotelliin ja kunhan tässä levähdetään lähdemme kylille. Ihan tässä Tivolin ja kaikkien pakollisten nähtävyyksien keskellä kortteeraamme.

        Yrittäkää rauhottua, kyllä se tästä.

        Miksi rauhoittua, kun sinä käyt välillä heittämässä bensaa liekkeihin.
        Antaa palaa vaan. Liekki lämmittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se on täällä? Ihmisä täällä kaikki on.
        Vaikuttaa siltä, että ei ole äiti opettanut, että ihmisistä puhuttaessa sanotaan: hän

        Luin juuri Skillanin aamuisen kirjoituksen. Hän päätti se sanoihin: "Rauhaa ja rakkautta, toinen toistamme kunnioittaen".
        Minusta se-sanan käyttö ihmisestä ei ole kunnioittamista. Vaikka olisi riitojakin on inhimillistä käyttää hän-sanaa. Olkaamme ihmisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rauhoittua, kun sinä käyt välillä heittämässä bensaa liekkeihin.
        Antaa palaa vaan. Liekki lämmittää.

        Hän heittääkin tulta liekkeihin, mutta kyllä bensa on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän heittääkin tulta liekkeihin, mutta kyllä bensa on parempi.

        Jaa, et voi ymmärtää sanontaa vahingoksi.
        Pitää siitäkin tehdä numeroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän heittääkin tulta liekkeihin, mutta kyllä bensa on parempi.

        Lohikäärme tosiaan syöksee tulta, sepä se.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Siellä on kinkerit menneillään.

        Laskeuduimme Kööpenaminaan ja seikkailumme on alkanut.

        Kirjauduimme äskeen Hotelliin ja kunhan tässä levähdetään lähdemme kylille. Ihan tässä Tivolin ja kaikkien pakollisten nähtävyyksien keskellä kortteeraamme.

        Yrittäkää rauhottua, kyllä se tästä.

        Katoppas palstariippuvaista. Lyhyeltä reissultakin pitää tulla palstalle.

        Olihan tuo toinenkin jopa hääpäivänään.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Siellä on kinkerit menneillään.

        Laskeuduimme Kööpenaminaan ja seikkailumme on alkanut.

        Kirjauduimme äskeen Hotelliin ja kunhan tässä levähdetään lähdemme kylille. Ihan tässä Tivolin ja kaikkien pakollisten nähtävyyksien keskellä kortteeraamme.

        Yrittäkää rauhottua, kyllä se tästä.

        Olette siis siellä, jossa minäkin haluaisin olla, no en nyt, siis tyttäreni lähellä, hänen luonaan. Onneksi hän tulee tänne Espooseen marraskuussa. Olenhan saanut olla hänen luona usein, joten on kyllä lennetty sitä väliä usein ja lapsenlapseni meni tätinsä luokse yksin jo 7-v, tietenkin iskä ja äiti saattoi koneeseen ja täti oli vastassa Köpiksessä.

        Kinkereitä on todella pidetty ja sinutkin on huomattu penkissä istuvan, mutta seuraavatko sinua lentokoneesta? Sitä taitoa en osaa, enkä haluakkaan oppia. Sanoisin, kuin entisen työkaverini lapsi, jolta nimeä kysyttiin. Hän sanoi tomerasti; en tiedä, enkä tule ikinä tietämäänkään.

        En halua osallistua kinkereihin, koska osaan jo katekismuksen ulkoa. Rippikoulu tuli käytyä joten se naimalupakin heltisi 56-vuodeksi.

        Aika menee mukavasti kirjoja lukiessa, koska enää en halua lähteä metsään- enkä rannoille kävelemään. Kipeäksi siitä vain tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katoppas palstariippuvaista. Lyhyeltä reissultakin pitää tulla palstalle.

        Olihan tuo toinenkin jopa hääpäivänään.

        Samat riippuvuudet tiimiläisillä, tottahan toki. Hääpäivää palstalla on kyllä vaikeaa ylittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat riippuvuudet tiimiläisillä, tottahan toki. Hääpäivää palstalla on kyllä vaikeaa ylittää.

        Keskittyisi nyt vaan siihen hauraaseen vanhukseen, ettei seikkailu käy liikaa kunnon päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskittyisi nyt vaan siihen hauraaseen vanhukseen, ettei seikkailu käy liikaa kunnon päälle.

        Sekö lähti taas Pöhheikkö-Pohheemi valloittamaan mualimaa?
        Taitaa se matkakumppani olla jo vanhuuttaan niin kevyt ja kutistunut, että menee lentokoneessa ihan vaan käsimatkatavarana hyllyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luin juuri Skillanin aamuisen kirjoituksen. Hän päätti se sanoihin: "Rauhaa ja rakkautta, toinen toistamme kunnioittaen".
        Minusta se-sanan käyttö ihmisestä ei ole kunnioittamista. Vaikka olisi riitojakin on inhimillistä käyttää hän-sanaa. Olkaamme ihmisiä!

        Mitään tuollaista väitämääsi, en Skillanin kommentissa nähnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt voi Demeter olla tyytyväinen itseensä. Sai taas tämän hullunmyllyn aikaan ilkeilyllään ja letkauttelullaan!!!!!!!!!!!

        Innolla on mukaan lähdetty! Ei siihen varmaan paljon tarvita. Iysekin nimität törppöilyjänne hullunmyllyksi. Kyllä tiedätte, mtta olette mukana kuitenkin.
        Hauraat vanhukset seitsemänkymmentäpalstalta, jotka katsoivat aikanaan, että SkillaN on väärässä ryhmässä ikänsä vuoksi. Itse kylä voivat hortoilla missä ryhmässä tahansa ja huomauttaa, että palstat ovat vapaat.
        Minä olin iloinen, kun tänne singahti lisää väkeä. Ja olen iloinen edelleenkin.
        Kyllä heidän kirjoittelunsa vievät voiton laahusten jaarituksista.
        :) :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katoppas palstariippuvaista. Lyhyeltä reissultakin pitää tulla palstalle.

        Olihan tuo toinenkin jopa hääpäivänään.

        Kaikesta huomaa, että korppis on täysin palstariippuvainen. Heti laskeuduttuaan matkakohteeseensa hän kiiruhtaa kirjoittamaan meille palstalaisille. Selvä rakkaus-\ vihasuhde on meihin!


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mitään tuollaista väitämääsi, en Skillanin kommentissa nähnyt.

        Mitä siinä viimeisessä lausessa sitten luki?


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mitään tuollaista väitämääsi, en Skillanin kommentissa nähnyt.

        Kyllä se lause Skillanin kirjoittamassa on viestin lopussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se lause Skillanin kirjoittamassa on viestin lopussa.

        Jos tarkoitat tätä; ´´Kaikki kirjoittajat tuovat oman sävynsä viesteillään ja minusta se rikastuttaa ketjua.´´
        Minä ymmärrän sen niin, että Skillan puhuu siitä, että oman sävynsä tuonti on se mikä rikastuttaa ketjua.
        En näe, että hän olisi kenestäkään henkilöstä sanonut ´´se.´´


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jos tarkoitat tätä; ´´Kaikki kirjoittajat tuovat oman sävynsä viesteillään ja minusta se rikastuttaa ketjua.´´
        Minä ymmärrän sen niin, että Skillan puhuu siitä, että oman sävynsä tuonti on se mikä rikastuttaa ketjua.
        En näe, että hän olisi kenestäkään henkilöstä sanonut ´´se.´´

        Katso myös kenelle on vastattu siinä viestissä, niin ymmärrät mistä on kyse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso myös kenelle on vastattu siinä viestissä, niin ymmärrät mistä on kyse.

        Olen edelleen samaa mieltä.
        Ehkäpä me vain ymmärrämme tämän Suomen kielen eritavalla.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Olen edelleen samaa mieltä.
        Ehkäpä me vain ymmärrämme tämän Suomen kielen eritavalla.

        Suuntautunut ano kirjoitti 2.10. klo 12,23: "Outoa että se on täällä itseään vanhemmassa ikäryhmässä."

        Tätä viestiä toinen ano arvosteli 2.10. klo 12,54: "Vaikuttaa siltä, että ei ole äiti opettanut, että ihmisestä puhuttaessa sanotaan: hän."

        Taas tätä viimeksi mainittua viestiä täydensi ano 2.10. klo 16,05 seuraavasti: " Luin juuri Skillanin aamuisen kirjoituksen. Hän päätti se sanoihin. ""Rauhaa ja rakkautta, toinen toistamme kunnioittaen."" Minusta se-sanan käyttö ihmisestä ei osoita kunnioitusta."

        Korostan nyt vielä, että se-sanan käyttön arvostelu ei koskenut Skillania, vaan alussa mainittua suuntautunutta anoa 2.10. klo 12,23


    • Anonyymi

      Herätysss,
      tulkaa ihmeessä pois sen kiikkustuolin kimpusta,
      näkää muutaki elämää ,

      nyt kaikki tuulettamaan aivojaan,
      pois kiikustuolin kimpusta,
      ettekai teniin vanhoja ole että jämähätte kiikustuoliin,,

    • Anonyymi

      Onhan täällä paljon asiallisia kirjoittjia.
      Tuo suuntautunut anonyymitoiminta vain helposti sekoittaa pään. Niin vilkasta se on.

    • Anonyymi

      Palstan loppupää olisi pysynyt siistimpänä, jos olisi äänestetty kumpi ompi pahempi lonkan kuluma leikkauksineen vai ampiaisenpistos rystysten turvotuksella ja Ampikyylääkkeellä.

      • Anonyymi

        Palstan loppupää olisi pysynyt siistimpänä jos Demeter ei olisi aloittanut riitelyä letkautuksillaan ja haukkumisellaan. Menisi sinne oman ikäistensä palstalle riitelemään.


      • Anonyymi

        Kyllä se lonkkakuluma on pahempi. On sitä niin monta kuukautta täällä vaikerrettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan loppupää olisi pysynyt siistimpänä jos Demeter ei olisi aloittanut riitelyä letkautuksillaan ja haukkumisellaan. Menisi sinne oman ikäistensä palstalle riitelemään.

        DEMETER
        ON
        HYVÄ IHMINEN.

        Hän ei ole. paha, kuten Kk.


    • Anonyymi

      Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun suuntautunut anonyymitoiminta pilasi ketjun.
      Laskekaapa paljonko on heittojen tapaisia viestejä siitä suunnasta suhteessa muuhun anonyymi-viestintään.

    • Anonyymi

      Rekisteröidyt ovat taas kirjoittaneet Anonyymeinä muka.

    • Anonyymi

      Älä Korpikirjailija väliä mollaajistasi. Hyvä on asenteesi ollut tähänkin saakka heitä kohtaan.
      Nalkuttaja-kastiin heidät voi laskea.

      • Anonyymi

        Itsensäkannustaminen ei ole kiellettyä.


      • Anonyymi

        Miksi rekisteröitynyt kuten Kk voi kirjoittaa anona?


      • Anonyymi

        Rekisteröidyt ovat taas kirjoittaneet Anonyymeinä muka.


    • Anonyymi

      Vanha sanonta: Karavaani kulkee ja koirat haukkuvat.

      • Huomenta. Pitkään meni, ennen kuin heräsin tänä aamuna. Unessa olin mökillä, ja siellä oli niin paljon hommaa, että en ehtinyt herätäkään.
        On vähän tuhruinen sää näköjään. Syksy on iskenyt.

        Kun täällä on tapana kertoa päivän kohokohtia, niin on minunkin mainittava, että sain uudet kuulokojeet, nyt molempiin korviin. Tähän adti ollut vain toisessa, jo vuodesta 2013.
        Kuulokojeetkin ovat nykyisin pienoisia tietokoneita. Nämä ohjelmoivat itsensä äänimaailman mukaan. On puheen kuunteluosio, samoin musiikin, metelin jne. Eikä itse tarvitse koskeakaan aparaattiin, itse se osaa valita oikeanlaisen kuuntelun.

        Oli aika mielenkiintoista todeta uusilla kojeilla kaikki ne äänet jotka ovat ympärillämme joka hetki. Tietysti kaikkeen tottuu, eikä niitä noteeraa, mutta kun on pitkään ollut koko lailla hiljaisessa maailmassa, oli erikoista kulkea kadulla, kuulla askeleitten ääniä, pudonneiden lehtien kahinaa, ja kotona seinäkellon nakutusta ja avoimesta ikkunasta liikenteen kohina.
        Kojeet ovat ehkä liiankin tarkkoja, pitää ehkä säätää viikon päästä, kunhan totun.

        Korona-aikana huono kuulo on erityisesti koetellut, kun kaikilla on naamarit kasvoilla. Kuulemista auttaa huulilta lukeminen, ja pariin vuoteen ei sitä ole voinut tehdä. Olen oppinut nyökyttämään päätäni ja ynisemään mmm-mm, kun ei jaksa kaiken aikaa kysyä MITÄ.


    • Anonyymi

      21 poistettua. Tänä aamuna?

      • Olisiko laahukset poistettu?


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Olisiko laahukset poistettu?

        Voi huokaus. Olet antanut johtaa itseäsi harhaan.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Olisiko laahukset poistettu?

        tosi ikävää leimaamista laahuksiksi. Ei ne jyrät ainakaan sen parempia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tosi ikävää leimaamista laahuksiksi. Ei ne jyrät ainakaan sen parempia ole.

        No, on tosi ikävää leimaamista. On kuin anonyymijyrääjien puhetta.
        Annetaan ymmärtää, että oma vika, kun on laahus.

        Antakaa arvo selväsanaisille kirjoittajille.

        Ei kai tämä mikään tunneherkkien mummojen kerho ole, jossa joka sanaa arvioidaan tunnepohjalta. Tietynlainen anotoiminta sitten leikkii näillä tunneherkillä asioilla ja sekoitta mummojen päät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tosi ikävää leimaamista laahuksiksi. Ei ne jyrät ainakaan sen parempia ole.

        Vai niin.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Vai niin.

        Makriina, he loukkaantuivat nimittelyistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriina, he loukkaantuivat nimittelyistäsi.

        Tietämätön kannustaa riippakiveä ja nimittää muita laahuksiksi.


    • Anonyymi

      Minulla on kiikkustuoli, jota sanotaan urjalalaiseksi. Se on vankkarakenteinen ja vanha.
      Anturoiden jalat ovat moneen eri syvyyteen sorvatut. Jalkojen pituusleikkaus pintojen kohdalla on siis määrätyllä tavalla jyrkästi aaltoileva.

      • Anonyymi

        Minulla taas on vanha nakkilalainen keinutuoli.
        Siinä jalat ovat kaarevat.


    • Anonyymi

      Minulla on ikävä SkillaN aamun viestejä, joita nyt ei ole ollut.

      Toivottavasti vielä avautuu uusi kiikkustuoli. Miksi nämä uudet Urjalalaiset ja Nakkilaiset, saati keinulauta sotki meidän iäkkäiden palstan.

      Onko toisillakin ikävä SkillaN ketjua, vai noinko unohdamme ystävämme?

      • Anonyymi

        Pieni tauko voi tehdä ihan hyvää. Ei mikään muu ketju kilpaile Skillanin ketjun kanssa. Ei voisikaan!


      • Anonyymi

        Onhan se hyvä.
        Saamme vähän enemmän ketjuun miehistäkin näkökulmaa.

        Skillan on kuin "aamuhartauden pitäjä". Kaikki papitkin ajavat aina yksilön sekä yhteisön hyvää.
        Ei Skillan varsinaisesti keskustele yksilö yksilöä vastaan, vaan valitsee he, joita sitten huomioi kerran päivässä pidettävässä "aamuhartaudessa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvä.
        Saamme vähän enemmän ketjuun miehistäkin näkökulmaa.

        Skillan on kuin "aamuhartauden pitäjä". Kaikki papitkin ajavat aina yksilön sekä yhteisön hyvää.
        Ei Skillan varsinaisesti keskustele yksilö yksilöä vastaan, vaan valitsee he, joita sitten huomioi kerran päivässä pidettävässä "aamuhartaudessa".

        Noh, mitäpä menettelyllä on väliä, kun vain näin tuulisella paikalla löytyy se oma "seurakunta". Ja suunnilleen kaikilla on hyvä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, mitäpä menettelyllä on väliä, kun vain näin tuulisella paikalla löytyy se oma "seurakunta". Ja suunnilleen kaikilla on hyvä olla.

        Kaikilla on hyvä olla kun ketjusta on poistettu 22 viestiä ja vakikirjoittajat poissa. Tavoite saavutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on hyvä olla kun ketjusta on poistettu 22 viestiä ja vakikirjoittajat poissa. Tavoite saavutettu.

        Niin, vaikeata se on yleisellä palstalla pitää määrätynlaista "kuplaa". Sellaista, kuin tietty joukko haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vaikeata se on yleisellä palstalla pitää määrätynlaista "kuplaa". Sellaista, kuin tietty joukko haluaa.

        "Tietty joukko" on kuitenkin niin avuton, ettei pysty ylläpitämään omaa ketjua ilman vakikirjoittajien tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tietty joukko" on kuitenkin niin avuton, ettei pysty ylläpitämään omaa ketjua ilman vakikirjoittajien tukea.

        Kyllä, vaikka kaikki vakikirjoittajat (kaikki, jotka kirjoittavat nimimerkillä omasta elämästään) antaisivat täyden tukensa toinen toisilleen, eivät he tällä some-alustalla voi estää anonyymien vakikirjoittajiin suunnattuja (tai vakikrjoittajaan suunnattuja) muutaman lauseen pirupiikkejä.


    • Anonyymi

      22 kommenttia (jotka eivät ole miellyttäneet jotakuta) on poistettu.
      Kuka saa jatkuvasti niin paljon palautetta, josta ei pidä ?

      • Anonyymi

        Kuka tai ketkä lähettävät niin paljon sääntöjenvastaista viestiä?


      • Anonyymi

        Se joka on sitä tilannut 15 v ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka on sitä tilannut 15 v ajan.

        Ei kukaan ole tilannut sellaista viestiä, josta ei pidä.
        Taidat vielä uskoa, että joku sinun juttujas uskoo.
        Olet menettänyt uskottavuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole tilannut sellaista viestiä, josta ei pidä.
        Taidat vielä uskoa, että joku sinun juttujas uskoo.
        Olet menettänyt uskottavuutesi.

        Kiusaajalla on koko ajan tilauksia päällä.


      • Millä kriteerillä ne poistuvat. Monta törkeää viestiä jää ketjuun, vaikka poistoa pyydettäisiinkin.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Millä kriteerillä ne poistuvat. Monta törkeää viestiä jää ketjuun, vaikka poistoa pyydettäisiinkin.

        Täältä poistetaan vain itselle epäedulliset, eihän ne törkeitä edes ole, vaan sisältävät itselle ikäviä totuuksia.


    • Anonyymi

      Mitä tykkäätte tämän pyhän TKK:sta ? Naiset ja miehet tanssivat keskenään !
      Ei siinä mitää pahaa ole, mutta se ei ole oikein luontevaa. Mikä itu siinä on ?

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe