Jumalan luomiskyky

Anonyymi

Rupesin miettimään jumalan luomiskykyä ja millaisia lainalaisuuksia siihen liittyy. Vanha kysymyshän on, voiko jumala luoda niin painavan kiven, ettei hän itse pysty sitä nostamaan?

Voisiko jumala luoda kopion itsestään?

Voisiko jumala luoda vitsin, joka olisi niin hauska, ettei hän itse pystyisi lopettamaan sille nauramista?


Kun sanotaan, että jumala voi tehdä mitä tahansa, että hän on kaikkivoipa, mitä sillä oikein tarkoitetaan? Onko tuo kyky tehdä mitä tahansa kuitenkin sidottu niihin rajoihi, millaisia nokkeluuksia ihminen keksii loogisikse ansoiksi sanoilla rakentaa? Vai onko niin, että kaikkivoipaisuus on oikeasti mahdotonta?

Mitä mieltä olet? Ja miten selität kaikkivoipaisuuden suhteessa kysymykseen sen tosi painavan kiven luomisesta?

6

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voiko Jumala luoda ristiriitaisuuksia tai voiko Jumalaan sisältyä ristiriitaisuuksia..

    • Anonyymi

      > Mitä mieltä olet? Ja miten selität kaikkivoipaisuuden suhteessa kysymykseen sen tosi painavan kiven luomisesta?

      En näe mitään syytä, miksei voisi luoda sellaista kiveä. Jos Jumala sitten myöhemmin haluaisi nostaa sen kiven, Hän voisi kehittää itselleen lisää voimia niin, että voisi jälleen nostaa sen kiven.

      Toisaalta, loppuen lopuksi tuossa on kyse siitä, voiko Jumala luopua kaikkivoipaisuudesta, ei mitään syytä miksei voisi. Sen jälkeen Jumala ei enää olisi kaikkivoipa, eikä mitään järkevääs syytä oelttaa, että niin pitäisi olla sen jälkeen kun on luopunut siitä ominaisuudesta.

    • Anonyymi

      Kärsimätön ihminen luulee, että kaikki tapahtuu aina hetkessä. Oikeasti luomisessa on kulunut niin paljon aikaa, että ihminen ei voi sitä käsittää.
      Siinä menee hetki ennen kuin maan (tähtien) tomusta nousee tietoisuus. Ei sanassa suotta sanota, että Jumalalle kuitenkin yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.

      • Anonyymi

        " Ei sanassa suotta sanota, että Jumalalle kuitenkin yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä."

        Tämän mukaan Jeesuskin vietti haudassaan 3000 vuotta


    • Anonyymi

      "Kärsimätön ihminen luulee, että kaikki tapahtuu aina hetkessä. Oikeasti luomisessa on kulunut niin paljon aikaa, että ihminen ei voi sitä käsittää."


      Levität jälkeenpäin keksittyjä ihmisoppeja ja sivuutat raamatun totuuden joka kertoi että luominen kesti 6päivää ja seitsemäntenä jumala lepäsi .

      Muuta raamattu ei ilmoita kaikki muu on ihmisten omia mielikuvituksen tuotteita.

    • Anonyymi

      Kerrothan ensin Raamatusta kohdan, jossa sanotaan, että Jumala on kaikkivoipa. Jumalasta puhutaan kaikkivaltiaana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe