En jaksa enää

Anonyymi

Ei tämä yksin oleminen ja eläminen vuodesta toiseen ole mukavaa. Helvetin masentavaa. Mulla oli suht pitkä ajanjakso, ettei ollut itsetuhoisia ajatuksia. Nyt ne on tullut taas.

Vaikka johonkin tautiin kuolisi, niin ei haittaisi yhtään, kun ei uskallusta riitä tappaa itseäni.

Alkoholiakaan en ole juonut moneen kuukauteen, mutta muistan kun sitä joi(en siis ole elämässäni muutenkaan paljoa juonut alkoholia) , niin laskuhumalassa tuli todella voimakkaat itsetuhoiset ajatukset. Ehkäpä jos vetäisi alkoholia, niin löytyisi se rohkeus narun jatkoksi vetää.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harmi jos ei alkokaan piristä vaan päinvastoin. Minä voisin olla vaikka aina tuiterissa. Tosa muutama vuosi olin tyynenmeren saarella 3kk ja rommi makso alle 2e litra. Ei montaa hetkeä ollu selvinpäin.

      • Anonyymi

        Olitkohan sen kolmen kuukauden jälkeen aivan loistokunnossa, ja tyytyväinen itseesi, täysissä sielun- ja ruumiinvoimissa ?
        En usko täysin. Viinahan on huono lääke masennukseen, se ei poista sitä, siirtää vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitkohan sen kolmen kuukauden jälkeen aivan loistokunnossa, ja tyytyväinen itseesi, täysissä sielun- ja ruumiinvoimissa ?
        En usko täysin. Viinahan on huono lääke masennukseen, se ei poista sitä, siirtää vain.

        Tuskin olin. Oli semmonen ränni. Ostin kaupas käydes kärrit täyteen putelleita ja miit oli ympäri taloa. Muija lahjotteli niitä naspureillekki. Lopulta viskas mun kamat pihalle. Joo no nii. Piti pitää toipumislomaa muutama viikko.


    • Anonyymi

      Heitä pois kaikki turha (myös ajatukset) ja keskity tekemään hyviä asioita. Opettele joku uusi taito. Voit vaikuttaa muiden elämään. Voit vaikuttaa omaan elämääsi. Voit saada elämäsi paremmille uomille.

      Kuuntele michael sealeyn tai paul mckennan hypnooseja. Minuun niillä on ollut paljon poqitiivista vaikutusta.

      Ongelmahan ei ole huolet, vaan se että huolet vaivaavat meitä. Siihen auttaa liikunta, mikä purkaa stressiä ja ärsytystä ja lisää voiman ja kykenevyyden tunnetta ja lisää niitä oikeastikin. Jos en kävisi kerran viikossa tunnin lenkillä, olisin aivan romuna. Se on pakko ainakin itselläni että selviän arjesta... Välillä pitää vain sinnitellä.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu tuo, että ongelma on se että huolet vaivaavat, ei huolet itsessään.

        Sehän on tosi, että ongelmat ja huolet tulevat usein siitä, kun ihminen tekee niistä ongelman tai huolen itselleen.
        Kaikkein parasta olisi opetella, ettei ottaisi kantaakseen huolia ja murheita ihan kaikesta.
        Elämä ja oma henkinen tasapaino pysyy parempana, kun ei aivan kaikkea ota kantaakseen.

        Jotkin ikävätkin asiat ovat sellaisia, etteivät ne poistu, eikä sille mahda mitään. Silloin on paras miettiä, että ne ovat osana omaa elämää ja niiden kanssa on opeteltava elämään. Eli tavallaan hyväksyttävä, että ne seuraavat matkassa mukana.


    • Anonyymi

      Oon ollut samassa tilanteessa jo vuosia. Alkoholi voi piristää hetkeksi, mutta ei sovi oikein muuten mulle. Mutta eihän tässä mitään tautiakaan saa, kun ei käy missään ja makaa vaan sohvalla päivästä toiseen. Infarkti on varmaan se paras toive tai sitten joku nopeasti leviävä syöpä.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Itsetuhoisiin ajatuksiin kannattaa ehdottomasti hakea apua. Akuutissa tilateessa voit hakeutua oman kunnan psykiatriseen päivystykseen.

      Lisäksi on olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada sekä tukea että vinkkejä muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe