Genitaaliteologit ja fundikset selittävät, että kirkko johtaa ihmisiä harhaan, ja vie nämä mukanaan helvettiin, vaikka muuten päätyisivät pelastukseen.
Ajatus, että kirkolla olisi suurempi voima kuin Jumalalla, että se voisi kaataa Jumalan suunnitelman, osoittaa, miten harhautuneita nämä kristityt ovat. He uskovat, että Jumalan valta on hyvin rajallinen. Jos joku tahtoo riistää Häneltä saalista, Hän ei muka joko voi tai halua estää.
Oikeasti Jumala on väkevä, kaiken heikkouden yläpuolella.
Voimakas vai heikko Jumala
24
53
Vastaukset
- Anonyymi
"fundikset selittävät, että kirkko johtaa ihmisiä harhaan, ja vie nämä mukanaan helvettiin, vaikka muuten päätyisivät pelastukseen."
Hyvin ymmärretty, nyt kun elämme lopun aikaa niin on tärkeää tuoda esiin Jumalan kirjoitettu tahto kaikelle kansalle, koska kirkko ei sitä enää tuo.- Anonyymi
Luojajumalan kirjoitettu tahto Raamatun mukaan oli kyky pystyä erottamaan hyvä tieto ja paha tieto toisistaan, eikä lähteä väärän profeetan matkaan käyttämällä itse tosi Jumalaa uhrina valhetarinan perusteella paratiisista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luojajumalan kirjoitettu tahto Raamatun mukaan oli kyky pystyä erottamaan hyvä tieto ja paha tieto toisistaan, eikä lähteä väärän profeetan matkaan käyttämällä itse tosi Jumalaa uhrina valhetarinan perusteella paratiisista.
"Luojajumalan kirjoitettu tahto Raamatun mukaan oli kyky pystyä erottamaan hyvä tieto ja paha tieto toisistaan, "
Juuri näin - Jumalan tahto kuitenkin määrää lopulta kaiken.
- Anonyymi
"Ajatus, että kirkolla olisi suurempi voima kuin Jumalalla, että se voisi kaataa Jumalan suunnitelman, osoittaa, miten harhautuneita nämä kristityt ovat."
Jumala sallii yli 90% ihmisistä menevän suruttomina kadotukseen, koska Taivaassa he tekisivät vain pahaa uskoville kuten maan päälläkin. Ei heitä sinne saa päästää, Jumala kun on päättänyt poistaa pahuuden universumista ja kätevin tapa on antaa maalliset toteuttaa itseään ja olla se oma itsensä.
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."Taivaassa he tekisivät vain pahaa uskoville kuten maan päälläkin."
Eräs jae on kiireessä jäänyt huomaamatta: "Kaikki entinen on kadonnut."- Anonyymi
dano.m kirjoitti:
"Taivaassa he tekisivät vain pahaa uskoville kuten maan päälläkin."
Eräs jae on kiireessä jäänyt huomaamatta: "Kaikki entinen on kadonnut."Ja onko jäänyt huomaamatta myös fyysinen ylösnousemus, kun kaikki fyysinen tuhoutuu?
Anonyymi kirjoitti:
Ja onko jäänyt huomaamatta myös fyysinen ylösnousemus, kun kaikki fyysinen tuhoutuu?
"Ja onko jäänyt huomaamatta myös fyysinen ylösnousemus, kun kaikki fyysinen tuhoutuu?"
Mitähän tuo tarkoitti? Ei kirkon opetuksessa ole kuin yksi, ainoa ja lopullinen ylösnousemus.- Anonyymi
dano.m kirjoitti:
"Taivaassa he tekisivät vain pahaa uskoville kuten maan päälläkin."
Eräs jae on kiireessä jäänyt huomaamatta: "Kaikki entinen on kadonnut."""Taivaassa he tekisivät vain pahaa uskoville kuten maan päälläkin."
Eräs jae on kiireessä jäänyt huomaamatta: "Kaikki entinen on kadonnut.""
Juuri näin - jäljellä on vain Jumalan tahto, mistä suurin on rakkaus. Jumalattomat ovat kadonneet eivät tee enää pahaa uskoville kuten heillä on nyt tapana maan päällä ollessaan.
- Anonyymi
Kysymykseni ei suoraan koske aloitustasi, mutta kysyn kuitenkin erästä asiaa. Kaupunkini päivälehdessä kirkko mainostaa etusivulla Alfa -kurssia. Minusta se on vapaakirkollista opetusta. Miksi kirkko luopuu luterilaisesta tunnustuksestaan?
- Anonyymi
Alfa on saanut alkunsa anglikaanisen kirkon piirissä. Materiaali keskittyy kaikille kirkoille yhteisiin kristinuskon perusteisiin. Sitä käytetään laajalti eri kirkkokunnissa. Myös maailman luterilaisissa kirkoissa. Keskustelujen yhteydessä voi toki tulla esille myös kirkkokunnan omia painotuksia. Usko ei synny aivopesulla. Erilaisiakin näkemyksiä voi kuunnella ihan turvallisesti menettämättä omaa vakaumustaan. :)
Asia on minulle täysin tuntematon. En tiedä, mitä Alfa-kurssit ovat ja miten ne poikkeavat kirkon opetuksesta. Jos poikkeavat, ne tulee hylätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alfa on saanut alkunsa anglikaanisen kirkon piirissä. Materiaali keskittyy kaikille kirkoille yhteisiin kristinuskon perusteisiin. Sitä käytetään laajalti eri kirkkokunnissa. Myös maailman luterilaisissa kirkoissa. Keskustelujen yhteydessä voi toki tulla esille myös kirkkokunnan omia painotuksia. Usko ei synny aivopesulla. Erilaisiakin näkemyksiä voi kuunnella ihan turvallisesti menettämättä omaa vakaumustaan. :)
"Materiaali keskittyy kaikille kirkoille yhteisiin kristinuskon perusteisiin" ????
Minun kokemukseni mukaan luterilainen teologia ja vapaakirkkojen käsitykset poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä. Anonyymi kirjoitti:
"Materiaali keskittyy kaikille kirkoille yhteisiin kristinuskon perusteisiin" ????
Minun kokemukseni mukaan luterilainen teologia ja vapaakirkkojen käsitykset poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä.Sitä paitsi minusta kaikenlaiset kurssit ovat muutenkin kirkolle vierasta puuhastelua, joilla ruokitaan loputtoman nälkäisiä uskonnollisia suurkuluttajia. Työn pitää kohdistua tasapuolisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan luterilainen teologia ja vapaakirkkojen käsitykset poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä.Minun kokemukseni on samansuuntainen. Kävin pari kertaa ja lopetin kun minun annettiin ymmärtää etten ollut uskossakaan vaan että luterilaisena uskovana minä olinkin ateisti. Vapaakirkkoihinko niissä yritetään värvätä väkeä? Ei kiitos!
Anonyymi kirjoitti:
Minun kokemukseni on samansuuntainen. Kävin pari kertaa ja lopetin kun minun annettiin ymmärtää etten ollut uskossakaan vaan että luterilaisena uskovana minä olinkin ateisti. Vapaakirkkoihinko niissä yritetään värvätä väkeä? Ei kiitos!
Näyttää jo tämän keskustelun perusteella selvältä, että Alfa-kursseja lienee syytä kavahtaa kuin vierasta tulta Herran alttarilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan luterilainen teologia ja vapaakirkkojen käsitykset poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä.""Materiaali keskittyy kaikille kirkoille yhteisiin kristinuskon perusteisiin" ????
Minun kokemukseni mukaan luterilainen teologia ja vapaakirkkojen käsitykset poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä."
No se teoreettinen usko on aikalailla sama - joissain kohdin on poikkeamia kirkon ja vapaiden suuntien välillä. Kirkko luottaa aika paljon kirkkoisiin ja vapaissa suunnissa taasen Jumalan Sana on määräävässä asemassa.
Mutta vaikka teoria on aika lähellä toisiaan, niin toiminta poikkeaa toisistaan kuin yö ja päivä. Kirkko mukautuu tähän maailmaan ja vapaat suunnat taasen noudattaa Jumalan tahtoa ja mukautuu siihen.
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan luterilainen teologia ja vapaakirkkojen käsitykset poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä.Höpö höpö. Kaikilla kristillisillä kirkoilla ja yhteisöillä on sama perussanoma. Eroavuudet ovat lähinnä kehällisiä. Eivätkä ne tartu, jos sattuu vahingossa kuulemaan.:)
- Anonyymi
Miten voimakasta Jumalaa kuvaa kristinuskon perustarina syntiopilla, jossa valeväitteellä paratisissa olisi ollut saatana houkuttelemassa viatonta ihmistä Jumalan luvalla, josta ihmiselle olisi tullut tuomio perisynnistä aina näihin päiviin asti ihmisen luomisesta lähtien, joka edellyttäisi Jumalan itsensä uhrautumista ihmisenä pelastukseksi?
Tästä tarinasta on Jumalan voimakkuus ja kaikkivoipaisuus kyllä todella kaukana, varsinkin, kun koko tarina perustuu valheeseen ja Jumalan herjaamiseen, että tämä olisi tahallaan luonut puun ja päästänyt jopa saatanan paratiisiinsa houkuttelemaan viatonta ihmistä.
Luojajumalan sanoin ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, ei paholaisen kaltaiseksi kuten Paavalin luoma tarina väittää (1.Moos.3:22).
Vakuudeksi:
<<Käsitettä syntiinlankeemus ei esiinny Vanhassa testamentissa. Perisyntioppi pohjautuukin pitkälti Paavalin kirjeisiin roomalaisille ja efesolaisille. Tärkeimpänä raamatullisena lähtökohtana perisyntiopille pidetään Roomalaiskirjeen 5. luvun jaetta 12.[3][4]<<
Juutalaisilla ei ole mitään perisyntiä ja sama perusoppi VT:n Jahveen, miksi Paavali teki kristityistä perisyntisiä?! - Anonyymi
"Ajatus, että kirkolla olisi suurempi voima kuin Jumalalla, että se voisi kaataa Jumalan suunnitelman, osoittaa, miten harhautuneita nämä kristityt ovat."
Samaa minäkin olen ääneen ihmetellyt jo vuosikausia.:D "Oikeasti Jumala on väkevä, kaiken heikkouden yläpuolella."
Raamatussa sanotaan myös, että minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa. Ehkä kyseessä on toistaiseksi tuntematon voima, joka ilmenee nimenomaan heikkoudessa tai herkkyydessä. Siksi ei pidä kovettaa sydäntään, koska sydämen kovettuminen on juuri päinvastainen ilmiö.Sanomasi tarkoittaisi siis, että vaikkapa Räsäsen fanclub alkaisikin ymmärtämään homoja ...
No leikki , leikkinä, paitsi , että olihan tuossa osa totuutta.
No jos itse ylipäätänsä ajattelen ihmisten sydänten kovuutta niin siinähän sitä olisi seurakunnille työmaata, eikä vain pelkästään kirkolle vaan kaikille kristillisiksi itseään väittävillä seurakunnilla. Kovin ollaan niin kiviä heittelemässä ja arvottamassa kukin mihin sitten lopulta menee vaikka harvoista löytyy sen vertaa hyvää, että yrittäisi sillä omalla esimerkillään olla edes ihminen ihmiselle. Joka kait se tärkein oppi niistä Jeesuksen opeista.- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Sanomasi tarkoittaisi siis, että vaikkapa Räsäsen fanclub alkaisikin ymmärtämään homoja ...
No leikki , leikkinä, paitsi , että olihan tuossa osa totuutta.
No jos itse ylipäätänsä ajattelen ihmisten sydänten kovuutta niin siinähän sitä olisi seurakunnille työmaata, eikä vain pelkästään kirkolle vaan kaikille kristillisiksi itseään väittävillä seurakunnilla. Kovin ollaan niin kiviä heittelemässä ja arvottamassa kukin mihin sitten lopulta menee vaikka harvoista löytyy sen vertaa hyvää, että yrittäisi sillä omalla esimerkillään olla edes ihminen ihmiselle. Joka kait se tärkein oppi niistä Jeesuksen opeista.Johtuisiko siitä, että jo koko oppikin perustuu sydämettömään tosi Jumalan uhraamiseen?
- Anonyymi
Heikkoudessa ei ole minkään Jumalan voimaa, koska on kyettävä taistelemaan oikeudenmukaisuuden puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heikkoudessa ei ole minkään Jumalan voimaa, koska on kyettävä taistelemaan oikeudenmukaisuuden puolesta.
Saatanassa on heikkouden voima, tapetaan tosi Jumala, niin pelastutaan teoista huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313767- 1371569
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111441Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931101- 711088
- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26997Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38971Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67950Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78915