Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

volvo 2003T moottorin jäähdytysveden määrä

Anonyymi

Minulla on volvo 2003 T moottori raikasvesi jäähdytyksellä

Nyt huollossa havahduin että kun tyhjentää raikasvesi puolen niin ulos tulee n 3 litraa vettä-näin on ollut aina
Ohjekirjan mukaan raikasvettä pitäisi olla 7 litraa !!!!

Missähän loppuvesi luuraa ?
saako mistää tyhjennettyä kaikea vettä

6

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohjekirjassa kerrotaan tyhjennystulppien paikat
      tai kysy huollosta.

    • Anonyymi

      Volvo kad 43, 44 ja 300 malleissa öljyä on koneessa 11 litraa ja kun vaihdat öljyä, niin max 7 litraa tulee ulos, vp insinöörien taidon näyte tämäkin.

    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi, että VP moottorin tyhjentäminen vaatii useamman tulpan avaamisen, jotta koko järjestelmä tyhjenee.
      Esimerkiksi merivesijäähdytteinen VP jättää aina blokin täyteen ja siksi on tärkeää, että syksyisen glykolin sisään imemisen aikana otetaan termostaatti pois, jotta se glykoli leviää kaikkialle.
      En tunne tuota moottoria, mutta luulen tuon 3 litraa tulleen lämmönvaihtimesta.
      Kuten tuossa jo edellä mainittiin, niin käsikirja esille tai VP huoltoon yhteys.

    • Anonyymi

      Jos näin on ollut aina, koneesi olisi pitänyt haljeta ajat sitten. Minulla on kokemusta laiturikaverin 3 L Mercruserista kun vesi jäi lohkoon.Yhden talven kesti mutta toisena talvena lohko halkesi alhaalta ylös.

      • Anonyymi

        Tuo termostaattia käsittelevä osa tarkoitti merivesijäähdytteistä Volvo Penta 2001 sarjan moottoria.
        Sen ohjekirjassa on tuo maininta, että termostaatti täytyy ottaa pois kun glykolit ajetaan sisään.
        Siihen moottoriin jää bloki täyteen talveksi - olen sen itse nähnyt.
        Sehän on selvää, että jos sinne jää normaali vesi talveksi, niin romua tulee.


    • Anonyymi

      Minulla oli vuosia sitten Bella 7000 VP 2003T koneella. Siinä oli myös makeavesi järjestelmä, josta kiersi mm. puhaltimella varustetulle kennolle pakkasneste. Puhallus hyttiin ja tuulilasille. Hyvin toimi. Merivesi puolelle ajoin syksyisin glykolit sisään kuten muissakin VP koneissa. Pakkasnesteen sai vaihdettua käyttöohjekirjan ohjeilla, mutta ei sinne mennyt koskaan kuin n. 4 litraa. Tyhjennys onnistui ohjeen mukaan muistaakseni kolmen tulpan avaamisella. Vaihdoin glykolit kerran 4 vuoden käytön jälkeen. Sitten vene meni vaihtoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe