Tiesittekö 5?

Anonyymi

Tiesittekö että mormonit uskoivat vielä 2000-luvulle asti että uskolliset ihmislapset korotetaan enkeleiksi perustuen siihen mormoninkirjan kohtaan että Mormonin poika Moroni ilmestyi ylösnousseena olentona Joseph Smithille 1823-1827 enkeli Moronina.

Eikä tuo Moroni, joka ilmestyi Joseoh Smithille 1823-1827, ollut edes Mormonin poika Moroni, vaan Nefin kansan johtajana noin 70 eKr hallinnut Moroni, joka luotiin taivaassa enkeliksi ja joka sai taivaassa ensimmäiseksi nimekseen Zotiel.

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tolkien oli myös hyvä luomaan hahmoja kirjoihinsa. Onnellisia ne, joilla mielikuvitus on noin voimakas ja ehtymätön.
      Tolkien laati hahmoilleen oman kielen, kuulemma käytti siihen myös suomalaisia sanoja, ja oli hyvin kiinnostunut Kalevalasta.
      Joseph loi uskonnon. Siinä kyllä on tarvittu aatteen paloa ja sielun lentoa.
      Varmasti mielenkiintoinen ihminen aikanaan
      Ja vauhdikas, jos on uskominen 40 vaimosta!

      • Anonyymi

        Yrittäessään kohdalleenasettaa persoonia, siitä kuka kukin on ollut ja on Raamatussa jne, Joseph Smith teki enemmän hallaa kirkolle kuin että auttoi sitä. Moniavioisuuskin teki myös enemmän hallaa kuin edesauttoi Jumalan suunnitelmia kirkon suhteen.


    • Anonyymi

      No hehän vielä nykyäänkin uskovat (siis virallisesti) että heistä voi tulla Jumalia. Siis tyyliin mitä se käärme sanoi Eevalla paratiisissa. Ovat kai samalla asialla sen alkuperäisen käärmeen kanssa.

      Tästä Jumalaksi tulosta on virallinen artikkeli heidän kirkkonsa sivustolla. Laitan sen tähän sitten jos joku kirkon jäsen ensiksi kieltää että tuo on yksi heidän opinkappaleistaan.

      • Anonyymi

        Kirkko ei ole vielä tainnut virallisestikaan luopua opeistaan että Jumala ei ole kaiken Luoja ja on ollut joskus ihminen ja on saanut korotuksen ihmisestä Jumalaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko ei ole vielä tainnut virallisestikaan luopua opeistaan että Jumala ei ole kaiken Luoja ja on ollut joskus ihminen ja on saanut korotuksen ihmisestä Jumalaksi.

        Vielä he siihen näyttävät uskovan.

        Kirkon omilta sivuilta löytyy artikkeli "Is President Lorenzo Snow’s oft-repeated statement—“As man now is, God once was; as God now is, man may be”—accepted as official doctrine by the Church?"

        https://www.churchofjesuschrist.org/study/ensign/1982/02/i-have-a-question/is-president-snows-statement-as-man-now-is-god-once-was-as-god-now-is-man-may-be-accepted-as-official-doctrine?lang=eng

        Suomeksi käännettynä artikkelin nimi olisi "Onko Presidentti Lorenzo Snow:n usein toistettu lause - "Kuten ihminen on nyt, Jumala aikoinaan oli; kuten Jumala on nyt, ihminen voi tulla olemaan" hyväksytty kirkon virallisena uskonkappaleena?"

        Artikkeli selittää että tämä opetus on Mormonikirkon virallinen uskonkappale.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe