Lappajärvestä ja sen saarista pitäisi kirjoittaa historiikki. Jokaisesta saaresta edes yhden sivun verran esittelyä, valokuvia, tarinoita, legendoja ja historiaa.
Lisäksi käydä yleisesti järven historiaa; järven laskut, patokapina, tulivuoriteoria, meteoriittitutkimus....
Järvestä on jo muutama vuosi sitten tehty joku höpöhöpö taidekirja mutta siinä ei ollut mitään mielenkiintoista. Uskoisin että ehdottamani kaltaisella kirjalla olisi markkinaa ja siitä olisi hyötyä myös matkailussa. Kirja julkaistaisiin sitten sekä painettuna että verkossa vapaasti luettavana Open access kirjana.
Järven historiikki kirjaksi
6
89
Vastaukset
- Anonyymi
No mä sain vuonna 87 ekaa kertaa pimppii, oltiin tulivuorirockissa ja homma hoitettiin puskassa. Saaria nyt lappajärvessåä ei niin paljon ole, että kirja syntyisi.
- Anonyymi
Pitkästössä kummitus ja tapetun piian muistokivi. Selkäsaarilla taukotupa. Kärnässä on kirjakieltä puhuvien ihmisten kylä. Ukonsaaressa laavu. Halkosaaressa lava. Veanteensaaressa muutama mökki. Kyrönsaareen tulee silta. Kuivakarilla ei mitään.
- Anonyymi
Siinä saakin käyttää luovuutta kun jostaan selkäkarista alkaa kirjaa tehdä. Ei siellä ole kuin paskantavia lokkeja! 😁
Kärnää ei voi mieltää saareksi, kuten ei Halkosaartakaan.- Anonyymi
Jospa sinne olisi haaksirikkoutunut merirosvolaiva jonka kyydissä oli saunatonttu.
- Anonyymi
Ilkassa 19.1.1937 tarina Pitkästöstä isonvihan ajoilta: https://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/binding/1989670?page=4
- Anonyymi
Isovihan aikaan kirkonkellot upotettiin Lappajärveen. Siksi tänäkään päivänä ei Lappajärvessä ole laisinkaan kaloja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O432208Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on232010Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn631561Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1911558Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok801335Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81261- 131184
Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti211158Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?211108- 151061