Jehovan todistajien tapa käsitellä kritiikkiä

Anonyymi

Ajatellaanpa tällaista asiaa kuin kritiikin esittäminen. Toisinaan Jehovan todistajat myöntävät hyvinkin auliisti, etteivät järjestön johtajat (hallintoelin) suinkaan ole täydellisiä, erehtymättömiä ihmisiä. Loogisesti tämä avaa ovet kritiikille. Tai ainakin sen pitäisi. Mielenkiintoiseksi tämä muuttuukin siinä vaiheessa, kun kritiikkiä aletaan käytännössä esittää. Nyt kriitikoita syytetäänkin järjestöä vastaan hyökkäämisestä, aggressioista, vainoamisesta ja siitä kuuluisasta "Jt-hatesta". Kritiikki onkin käytännössä aina perusteetonta. Kaikki negatiivinen perustuu luopioiden valheisiin. Ja miksi ylipäätään pitäisi puhua negatiivisista asioista, kun voidaan sen sijaan keskittyä positiivisiin asioihin järjestössä? Hieman niin kuin Vartiotorni keskittyy katolisen kirkonkin kohdalla ainoastaan sen positiivisiin puoliin.

Kyse on siitä, että Jehovan todistajat haluavat käsitellä järjestön ja sen johtajiston epätäydellisyyden omilla ehdoillaan. Sen tulee riittää kaikille, että he myöntävät järjestön epätäydellisyyden, mutta kaikenlainen ylimääräinen keskustelu aiheesta ja esimerkkien antaminen järjestön virheistä ovat asioita, joille ei ole tilaa Jehovan todistajien mukavuusalueella. Jehovan todistajat asettavat rajat.

Mahtavatko Jehovan todistajat itse olla sokeita käytökselleen vai onko se vain heidän maailmassaan normaalia käytöstä? Minulle on syntynyt ainakin kohtuullisen vahva vaikutelma siitä, etteivät he itse näe asiaa. Ulkopuolisen silmiin ryhmän käytös on joka tapauksessa silmiinpistävän merkillistä.

68

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin. Keskittyä positiivisiin asioihin järjestöstä.
      Niitä positiivisia asioita on tietenkin. . .annasko mä vähän mietin. . .totanoin. . .ääm . .. hmm. . .
      Taidanpa lähteä tästä bussille.

      • Anonyymi

        Jehovan todistajia ohjeistetaan, että väittelijöiden ja kriitikoiden kanssa ei jäädä keskustelemaan. He etsivät lampaankaltaisia ihmisiä, jotka ottavat vastaan kaiken ilman kritiikkiä, mitä heille sanotaan. Kriitikot ovat vuohenkaltaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajia ohjeistetaan, että väittelijöiden ja kriitikoiden kanssa ei jäädä keskustelemaan. He etsivät lampaankaltaisia ihmisiä, jotka ottavat vastaan kaiken ilman kritiikkiä, mitä heille sanotaan. Kriitikot ovat vuohenkaltaisia.

        Jehovan todistajilla vain New Yorkissa oleva johto tietää kaiken, ja vain heillä on ymmärrys. Heidän kirjoituksensa ja puheensa on otettava vastaan sellaisena, kun se tulee, ilman kritiikkiä. Kaikkien itsenäisesti ajattelevien ja kriitikoiden päätä pyörittää S**tana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajia ohjeistetaan, että väittelijöiden ja kriitikoiden kanssa ei jäädä keskustelemaan. He etsivät lampaankaltaisia ihmisiä, jotka ottavat vastaan kaiken ilman kritiikkiä, mitä heille sanotaan. Kriitikot ovat vuohenkaltaisia.

        Lampaankaltaiset ihmiset osoittavat heti vastakaikua, uskovat kaiken, mitä Jehovan todistajat sanovat ilman kritiikkiä tai kyseenalaistamista,, ja alkavat heti ”edistymään”, ja lähtevät innoissaan tekemään kaikkea, mitä käsketään, eivätkä näytä hapanta naamaa, vaan tottelevat kaikkea, mitä käsketään tehdä. Tuollainen on Jehovan todistajien oppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lampaankaltaiset ihmiset osoittavat heti vastakaikua, uskovat kaiken, mitä Jehovan todistajat sanovat ilman kritiikkiä tai kyseenalaistamista,, ja alkavat heti ”edistymään”, ja lähtevät innoissaan tekemään kaikkea, mitä käsketään, eivätkä näytä hapanta naamaa, vaan tottelevat kaikkea, mitä käsketään tehdä. Tuollainen on Jehovan todistajien oppi.

        Etsitään siis alistuvia, hyväuskoisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsitään siis alistuvia, hyväuskoisia ihmisiä.

        Juuri niin


    • Anonyymi

      Tuo on tosiaan ohjelmoitu toimintamalli, myönnetään ikäänkuin vaatimattomina että ei ole johtomme täydellinen, mutta missä se sitten olisi erehtynyt, siitä onkin kiellettyä puhua.

      Samalla kun johto kirjoittaa olevansa jehovakanava

      Ja samalla kun johto antaa määräyksen valehdella lahkon etujen puolesta, lahkoslangilla käyttää "teokraattista sodankäyntiä".

      Tuossahan olisi mahdollisuutena toimittaa todistajan postilaatikkoon valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuosien kohdalta. Sellaisista vanhoista opeista jotka ovat kumotut. Vanhoista opeista, joiden olemassaolo on nykyisin määrätty kiellettäväksikin. Kuten rokotuskielto aikoinaan (silloin se perustui erehdykseen että rokotukset valmistettaisiin verenstä).

      Punaviivan voisi vetää ydinkohdan alle. Ja toimitukset yksi kerrallaan ettei nippua heitettäisi roskiin päällimmäisen vilkaisulta.

      Siinä olisi todistajan kahden vartiotornitodellisuuden kanssa. Ei tarvitsisi miettiä että meillähän on helppoja ohjeita letkauttaa kriitikoille ennenkuin poistumme bussille.

    • Anonyymi

      Oikeastaan ketään ei kiinnosta jehovantodistajien hölmöt jutut. Ne ketkä siinä jostain itsekkäästä syystä ovat kusetettavana tai kusettajana ovat muutenkin sitä luokkaa, että ei kannata aikaansa laittaa moiseen sontaan. JT on pelkkä huijareiden homma. Siksi tämäkin kirjoitus on epämiellyttävä huijareille kun se ei ylistä niiden haisevia olemuksia.

      • Anonyymi

        takuuvarmasti on, niinkuin on myös helluntailaisuus, Amerikassa uskonnot on
        SUURI BISNES !


    • Anonyymi

      "Hieman niin kuin Vartiotorni keskittyy katolisen kirkonkin kohdalla ainoastaan sen positiivisiin puoliin"

      Tämä oli niin hyvä, tai voisi tietysti yleistää miten todistajat keskittyvät muiden uskontojen ja "tämän järjestelmän" positiivisiin puoliin.

      • Anonyymi

        Positiivisiin puoliin keskittymisestä esimerkki on suhtautuminen koronapandemiaan. Sitä pidetään lopun ajan merkkinä, sujuvasti unohtaen, miten paljon sairaudet ovat vähentyneet rokotusten, hygienian ja lääketieteen kehityksen ansiosta. Myöskään sananvapaus ei ole koskaan historiassa ollut niin hyvällä tolalla kuin nykyään (mistä hyötyvät myös Jt:t julistustyössään), mutta silti maailma menee heidän mukaansa aina vain huonompaan. Tämän positiivisempaan ajatteluun Jehovan todistajat eivät nähtävästi pysty.


    • Anonyymi

      Kyllä kai tässäkin kohdassa ollaan sen tosiasian äärellä, että ainoastaan riittävä tieto Järjestön toiminnasta sekä itse seurakuntalaisten kanssa asioiden puiminen voi poistaa näitä kohumedioiden kärjistäviä valheita. Eiväthän kohumedian edustajat edes vieraile saleilla tai konventeissa!

      Jokaisesta uskonnollisesta yhdyskunnasta on nykyisen liberaallin vihervasemmiston aikana syötetty paksua pajunköyttä - ikiaikaiset arvot ja kaikkivaltias yritetään epätoivottuina karkoittaa nyky-yhteiskunnista kohumedian, lasten manipuolimisen paholaisen someissa sekä antamalla asiain tapahtua jopa valtakunnan ylimpien syyttäjäviranomaisten toimesta tai ainakin "siunauksella."

      Mielestäni olisi korkea aika palata tosi kristilllisiin arvoihin ja aloittaa Raamatun Jumalan tahdon mukaisen elämän opiskelu. Eivät nämä lopun aikojen vapaat liitot kenen tahansa välillä sekä kirkon pappien ulostulot jopa aivan päinvastaisista pyrkimyksistä, mihin heidät on vihitty: esim. Ruotsissa kirkon pappi sanoo julkisesti kieltäytyvänsä vihkimästä naista ja miestä perinteisen kaavan mukaiseen avioliittoon! Mitä seuraavaksi, jos Raamatun Jumala halutaan aina vain sivuuttaa ja luopua tosi kristillisistä arvoista?

      • Anonyymi

        Laitappas nyt edes yksi esimerkki kohumedian valheesta.
        Jään odottelemaan.


      • Anonyymi

        >>> Kyllä kai tässäkin kohdassa ollaan sen tosiasian äärellä, että ainoastaan riittävä tieto Järjestön toiminnasta sekä itse seurakuntalaisten kanssa asioiden puiminen voi poistaa näitä kohumedioiden kärjistäviä valheita. Eiväthän kohumedian edustajat edes vieraile saleilla tai konventeissa! >>>

        Mormonit ovat lähestyneet minua. Tulisiko minun sinun mielestäsi kuunnella heidän lisäkseen myös ex-mormonien näkemyksiä heidän kirkostaan? Mormonit itse ohjeistivat minua olemaan kiinnittämättä huomiota mihinkään, mitä ex-mormonit sanovat. Kuinka toimin?


      • Anonyymi

        "Eiväthän kohumedian edustajat edes vieraile saleilla tai konventeissa!"

        Ex-todistajat ovat viettäneet siellä kuitenkin aikaa, joten heidän kantansa meidän olisi varmasti myös hyvä kuulla. Osaatko suositella ketään, jolta voisimme kysyä näkemyksiä?


      • Anonyymi

        Takaisin 1600-luvulle?


      • Anonyymi

        Mä tiedän sut. Sä olet se foorumin Jehovan todistaja, joka aina ajautuu keskustelussa sivuraiteille ja alkaa jonkin aasinsillan kautta höpistä pahasta maailmasta ja Raamatun arvoista. Ihan sama mistä puhuttiin, niin virsi on sama. Vähän niin kuin se kaveri illanistujaisissa, joka on sinänsä ihan harmiton, mutta ei oikein seuraa keskustelua ja höpisee mieluummin omista, asiaan liittymättömistä asioistaan ääneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> Kyllä kai tässäkin kohdassa ollaan sen tosiasian äärellä, että ainoastaan riittävä tieto Järjestön toiminnasta sekä itse seurakuntalaisten kanssa asioiden puiminen voi poistaa näitä kohumedioiden kärjistäviä valheita. Eiväthän kohumedian edustajat edes vieraile saleilla tai konventeissa! >>>

        Mormonit ovat lähestyneet minua. Tulisiko minun sinun mielestäsi kuunnella heidän lisäkseen myös ex-mormonien näkemyksiä heidän kirkostaan? Mormonit itse ohjeistivat minua olemaan kiinnittämättä huomiota mihinkään, mitä ex-mormonit sanovat. Kuinka toimin?

        "Mormonit itse ohjeistivat minua olemaan kiinnittämättä huomiota mihinkään, mitä ex-mormonit sanovat. Kuinka toimin?"

        Tietenkin muodostat käsityksesi mormonien uskonnosta pelkästään sen perusteella, mitä he itse kertovat. Ovathan he itse uskontonsa parhaita asiantuntijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tiedän sut. Sä olet se foorumin Jehovan todistaja, joka aina ajautuu keskustelussa sivuraiteille ja alkaa jonkin aasinsillan kautta höpistä pahasta maailmasta ja Raamatun arvoista. Ihan sama mistä puhuttiin, niin virsi on sama. Vähän niin kuin se kaveri illanistujaisissa, joka on sinänsä ihan harmiton, mutta ei oikein seuraa keskustelua ja höpisee mieluummin omista, asiaan liittymättömistä asioistaan ääneen.

        Olisikohan narsisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mormonit itse ohjeistivat minua olemaan kiinnittämättä huomiota mihinkään, mitä ex-mormonit sanovat. Kuinka toimin?"

        Tietenkin muodostat käsityksesi mormonien uskonnosta pelkästään sen perusteella, mitä he itse kertovat. Ovathan he itse uskontonsa parhaita asiantuntijoita.

        Ovatko he myös asiantuntijoita ja puoleettomia lähteitä siinä, jos lähdetään selvittelemään, kohteleeko heidän kirkkonsa jäseniään ainakin joissain tapauksissa vahingollisella tavalla? Jos iso ex-mormoniyhteisö esittäisi yhdenmukaista kritiikkiä kirkkoa kohtaan, tämä kaikki tulisi sivuuttaa, ei missään nimessä antaa entisten jäsenten näkemyksille minkäänlaista painoarvoa ja sen sijaan uskoa kyseenalaistamatta aktiivisten jäsenten positiivinen puhe kirkosta, niinkö?

        Entä jos kirkossa on vakavia ongelmia, mutta kirkko tai sen aktiiviset jäsenet eivät halua niistä puhua tai tiedä niistä? Mistä voisin tietää asiasta, jos näistä asioista valittavia ex-mormoneja ei tule kuunnella?


      • Anonyymi

        Kristillisyys on ankeaa ja väritöntä virkamiesmäisyyttä. Se ei vedä, eikä kiinnosta.


    • Anonyymi

      Hallintoelimen erehtyväisyyden myöntäminen on lähinnä vastuuvapaus siltä varalta, jos ja kun virheitä sattuu. Käytännössä hallintoelimen opetukseen pitää kuitenkin suhtautua ikään kuin se olisi erehtymätöntä. Tässä mielessä voitaisiin yhtä hyvin opettaa, että hallintoelin on erehtymätön ja sen opetukset suoraan Jehovalta, ei opetus muuttuisi yhtään enempää velvoittavaksi.

      Hallintoelimen erehtyväisyys antaa myös inhimillisemmän kuvan ulkopuoliselle, joka asiaa sattuu kysymään. Tämä linja koetaan varmasti vähemmän kummastusta herättävänä kuin se, että julistauduttaisiin suoraan Jumalalta viestejä saavaksi profeetaksi. Jehovan todistajien seurakunnassa ei kuitenkaan pidetä sopivana, että kylvää epäilyksiä järjestön oppeja kohtaan vetoamalla siihen (periaatteessa myönnettyyn asiaan), ettei hallintoelin ole erehtymätön opetuksessaan.

      • Anonyymi

        Kitsofreenista touhua.


    • Anonyymi

      Oma seurakunta omine tapoineen on seurakuntalaisille hyvin tärkeä ja rakas yhteisö monella tavalla. Perheettömille se on kuin oma perhe ja perheelliselle tärkeä sosiaalinen verkosto. Kuten omatkin tavat esim. perheiden sisällä ovat erilaisia, myös seurakunnat poikkeavat toisistaan.

      Jos ajatellaan Suomen uskonnollista karttaa, pääosa suomalaisista on luterilaisen kirkon jäseniä ja kuuluvat oman paikkakuntansa seurakuntaan jo pikkuvauvasta alkaen. Silti monen seurakuntayhteys on ohut tai sitä ei ole lainkaan. Järjestön seurakunnissa ollaan sitävastoin aktiivisia - kokoonnutaan säännöllisesti tutkistellaan Raamattua ja viedään Raamatun sanomaa kaikille - tunnetusti ihan koteihin astikin!

      Mieleeni muistuu muuan Yleisradio 95-vuotisen taipaleen keskivaiheilta, vuodelta 1968 viiden eri suomalaisen uskontokunnan toimitaa esittelevä "he uskovat toisin" -dokumentti. Esittelyssä ovat niin adventtikirkko, helluntailiike, vapaakirkko, Jehovan todistajat kuin mormonitkin. Ehkä ohjelman katsominen antaisi viitteitä siitä, miten kansankirkosta erillään oleva uskonnollisuus on Suomessa kehittynyt:

      https://areena.yle.fi/1-3737668

      Tapojen kehittäminen ja jopa Raamatun tulkinnan jatkuva tarkentuminen on Järjestön ominaispiirre. Siksi vuodelta 1968 oleva dokumentti kertoo asioista, joista ymmärrys on vuosikymmenten aikana myös muuttunut. Ei Järjestöjohtoa voi syyttää "erehtyväisyydestä", jos tapoja ja toimintaa kehitetään vuosi vuodelta enemmän Raamatun Jumalan tahdon mukaisiksi!

      • Anonyymi

        Mutta miksi joissakin opeissa mennään edes takaisin?
        Suurta epävarmuutta vain jakomielitautisuutta?


      • Anonyymi

        Miksi sokeaa hapuilua täytyy kutsua jatkuvaksi tarkentumiseksi?


      • Anonyymi

        Ei järjestöä erehtyväisyydestä syytetäkään, vaan siitä, että se väittää itseään jehovakanavaksi.


      • Anonyymi

        "Oma seurakunta omine tapoineen on seurakuntalaisille hyvin tärkeä ja rakas yhteisö monella tavalla. Perheettömille se on kuin oma perhe ja perheelliselle tärkeä sosiaalinen verkosto. Kuten omatkin tavat esim. perheiden sisällä ovat erilaisia, myös seurakunnat poikkeavat toisistaan."

        Kukaan ei väitä tässä asiassa vastaan, mutta tämä on lähinnä tunnepohjaisiin epäolennaisuuksiin vetoamista, jotka eivät liity ketjun aiheeseen.
        Toki on mainittava, että tämä "perhe" kääntää sinulle selkäsi heti ja kohtelee sinua kuin kuollutta, jos eroat järjestöstä tai sinut erotetaan. Se on tämän ryhmän tarjoamaa ehdotonta rakkautta. Jos sen lisäksi erehdyt esittämään minkäänlaista kritiikkiä järjestöä kohtaan, se lokaa maineesi järjestön muiden jäsenten silmissä.

        "Ei Järjestöjohtoa voi syyttää "erehtyväisyydestä", jos tapoja ja toimintaa kehitetään vuosi vuodelta enemmän Raamatun Jumalan tahdon mukaisiksi!"

        "Vuoden 1914 sukupolvi ei katoa", väitti järjestö erheellisesti, kunnes hautasi pieleen menneen väitteensä ja esitteli 2000-luvulla tuulesta temmatun sukupolvioppinsa. "Loppu koittaa vuonna 1925", väitti tuomari Rutherford jumalallisena faktana, kunnes kaikki huomasivat miehen puhuneen roskaa.
        Nämä ovat virheitä, erheitä, mokia, munauksia, kämmäyksiä, tunarointia, jne. Mutta mikäli järjestöä ei näiden pohjalta voi syyttää erehtyväisyydestä, sinulla on kovin eksoottiset ja tiukat kriteerit sille, mikä lasketaan erehtymiseksi.


    • Anonyymi

      Nietzsche tiivisti oleellisen myös järjestöstä, todetessaan:

      “Truth doesn’t mind being questioned. A lie does not like being challenged.”

      • Anonyymi

        Hyvin tiivistetty. Jehovan todistajien toiminta käytännössä osoittaa sen, etteivät he itsekään täysin luota "totuuteen", vaan vähintään alitajuisesti pelkäävät sen luhistuvan kritiikistä. Jos todella luottaa asiaansa, ei ole mitään syytä pelätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin tiivistetty. Jehovan todistajien toiminta käytännössä osoittaa sen, etteivät he itsekään täysin luota "totuuteen", vaan vähintään alitajuisesti pelkäävät sen luhistuvan kritiikistä. Jos todella luottaa asiaansa, ei ole mitään syytä pelätä.

        No kun Jehovan todistajat eivät kuuntele kritiikkiä, koska he uskovat, että sen takana on S**tana. Ja toinen juttu on se, että johtajia ei saa kritisoida, vaan heille täytyy olla alamainen, sanoivatpa he mitä tahansa. On kyllä erittäin sairas tilanne. Jehovan todistajat etsivätoimisto sellaisia ihmisiä, jotka eivät paljon ajattele asioita, ja ovat valmiita ihan kaikkeen ilman kyseenalaistamista. Kriitikot eivät heitä kiinnosta. Päinvastoin, heidät täytyy ohittaa, ja vaikka sanoa, että on kiire bussille, että pääsee nopeasti eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun Jehovan todistajat eivät kuuntele kritiikkiä, koska he uskovat, että sen takana on S**tana. Ja toinen juttu on se, että johtajia ei saa kritisoida, vaan heille täytyy olla alamainen, sanoivatpa he mitä tahansa. On kyllä erittäin sairas tilanne. Jehovan todistajat etsivätoimisto sellaisia ihmisiä, jotka eivät paljon ajattele asioita, ja ovat valmiita ihan kaikkeen ilman kyseenalaistamista. Kriitikot eivät heitä kiinnosta. Päinvastoin, heidät täytyy ohittaa, ja vaikka sanoa, että on kiire bussille, että pääsee nopeasti eroon.

        Korjaan: ei etsivätoimisto, vaan etsivät*. (Ennakoiva tekstinsyöttö)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan: ei etsivätoimisto, vaan etsivät*. (Ennakoiva tekstinsyöttö)

        Lisään vielä, että Jehovanntodistajat etsivät helppoja vastaanottavaisia ihmisiä. Heidän mielestään se on merkki lampaasta. (Vai olisikohan kyse vähän lapsen kengissä olevasta ihmisestä, tai ehkä ei mistään älyllisiä asioita harrastavasta ihmisestä. Ja älyn käyttöä ei muutenkaan arvosteta heillä. Se kun on aina S**tanasta.)


    • Anonyymi

      Anonyymi 02.10.2021 15:48

      "Kyllä kai tässäkin kohdassa ollaan sen tosiasian äärellä, että ainoastaan riittävä tieto Järjestön toiminnasta sekä itse seurakuntalaisten kanssa asioiden puiminen voi poistaa näitä kohumedioiden kärjistäviä valheita "

      -Niinhän ennen Neuvostoliiton romahdustakin sanottiin täällä, että vain sosialismiin siirtyminen voisi auttaa. - Arvaa ketkä sanoivat ?

      -Kun et itse oikaissut ensimmäistäkään "valhettasi", niin miksi niitä väitätkään

      Ne seurakuntalaiset käyvät ovellani, mutta lähtevät kyysymyksiäni kuullessaan bussille. Heidät on niin opetettu. Heidän tulee etsiä lahkosta tietämättömiä, ja aloittaa rakkauspommitus.
      Eli ovenavaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan, puhutaan muuten mukavia, ja joka tuon antaa kutitella itseään, saa kohto jo kutsun todistajakotiin kahvillekin.
      Siellä toisen kahvia hörppiessä odotetaan olevan vähemmän altis kysymyksille, kun vartiotornit otetaan esille. Kristinopin, Raamatun kannalta yllättävimmät asiat saavat vain odottaa vuoroaan, kunnes värvättävä nähdään kyllin pehmitetyksi.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisista kommenteista! Pitää toki muistaa, että kaikki oleellinen Raamatun opetus on pysynyt ennallaan satoja vuosia! Viime aikojen teknillinen kehitys sekä tieteen saavutukset myös Raamatun opetusten vahvistuessa uusien todisteiden myötä on tuonut toki opetusten yksityiskohtien kuvaan terävyyttä ja syvyyttä. Tietenkään Raamatun Jumalan tahdon mukaista elämää ja opetusta Raamatun mukaisena pienet ymmärryksen muutokset eivät toki perusteiltaan muuta.

        Kun esim. Johanneksenpoika tykkää mainostaa Järjestön sadan vuoden takaisia sivumainintoja esim. alkuaskeleita ottavasta rokotusohjelmista kertoen Järjestön olleen varuillaan mahdollisista haitoista, tutustukaamme tämän päivän rokotuskeskusteluun. Paljon suurempi osa suomalaisistakin on varuillaan edelleen vielä nyt sadan vuoden päästäkin - huolimatta siitä onko lukenut 1900-luvun alun Järjestön julkaisuja! Ajan realiteetit on aina myös huomioitava, vinkkiä luopio-osastolle! Parhaatkaan neuvot eivät tavoita tai vaikuta jokaiseen mitenkään. Niin hyvässä kuin onneksi myös pahassa.

        Järjestö on pysynyt vakaasti Raamatun Jumalan tahdon mukaisessa opetuksessa kaikissa keskeisissä asioissa - avioliitto - mies ja nainen - luomakunnan tehtävänjako - aikojen rajallisuus - ikuinen elämä! Ei tätä totuutta paljoa jokin 1800-luvulla julkaistu yksittäinen luentosarja tai artikkeli muuksi muuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteista! Pitää toki muistaa, että kaikki oleellinen Raamatun opetus on pysynyt ennallaan satoja vuosia! Viime aikojen teknillinen kehitys sekä tieteen saavutukset myös Raamatun opetusten vahvistuessa uusien todisteiden myötä on tuonut toki opetusten yksityiskohtien kuvaan terävyyttä ja syvyyttä. Tietenkään Raamatun Jumalan tahdon mukaista elämää ja opetusta Raamatun mukaisena pienet ymmärryksen muutokset eivät toki perusteiltaan muuta.

        Kun esim. Johanneksenpoika tykkää mainostaa Järjestön sadan vuoden takaisia sivumainintoja esim. alkuaskeleita ottavasta rokotusohjelmista kertoen Järjestön olleen varuillaan mahdollisista haitoista, tutustukaamme tämän päivän rokotuskeskusteluun. Paljon suurempi osa suomalaisistakin on varuillaan edelleen vielä nyt sadan vuoden päästäkin - huolimatta siitä onko lukenut 1900-luvun alun Järjestön julkaisuja! Ajan realiteetit on aina myös huomioitava, vinkkiä luopio-osastolle! Parhaatkaan neuvot eivät tavoita tai vaikuta jokaiseen mitenkään. Niin hyvässä kuin onneksi myös pahassa.

        Järjestö on pysynyt vakaasti Raamatun Jumalan tahdon mukaisessa opetuksessa kaikissa keskeisissä asioissa - avioliitto - mies ja nainen - luomakunnan tehtävänjako - aikojen rajallisuus - ikuinen elämä! Ei tätä totuutta paljoa jokin 1800-luvulla julkaistu yksittäinen luentosarja tai artikkeli muuksi muuta!

        Mitenkäs se valehtelu?
        Joo. Jatkettu entiseen malliin.
        Ja pedofilinimien piilottelu.
        Joo. Jatkettu entiseen malliin.
        Et sillä tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteista! Pitää toki muistaa, että kaikki oleellinen Raamatun opetus on pysynyt ennallaan satoja vuosia! Viime aikojen teknillinen kehitys sekä tieteen saavutukset myös Raamatun opetusten vahvistuessa uusien todisteiden myötä on tuonut toki opetusten yksityiskohtien kuvaan terävyyttä ja syvyyttä. Tietenkään Raamatun Jumalan tahdon mukaista elämää ja opetusta Raamatun mukaisena pienet ymmärryksen muutokset eivät toki perusteiltaan muuta.

        Kun esim. Johanneksenpoika tykkää mainostaa Järjestön sadan vuoden takaisia sivumainintoja esim. alkuaskeleita ottavasta rokotusohjelmista kertoen Järjestön olleen varuillaan mahdollisista haitoista, tutustukaamme tämän päivän rokotuskeskusteluun. Paljon suurempi osa suomalaisistakin on varuillaan edelleen vielä nyt sadan vuoden päästäkin - huolimatta siitä onko lukenut 1900-luvun alun Järjestön julkaisuja! Ajan realiteetit on aina myös huomioitava, vinkkiä luopio-osastolle! Parhaatkaan neuvot eivät tavoita tai vaikuta jokaiseen mitenkään. Niin hyvässä kuin onneksi myös pahassa.

        Järjestö on pysynyt vakaasti Raamatun Jumalan tahdon mukaisessa opetuksessa kaikissa keskeisissä asioissa - avioliitto - mies ja nainen - luomakunnan tehtävänjako - aikojen rajallisuus - ikuinen elämä! Ei tätä totuutta paljoa jokin 1800-luvulla julkaistu yksittäinen luentosarja tai artikkeli muuksi muuta!

        "Ajan realiteetit on aina myös huomioitava"

        Kuuluuko ajan realiteetteihin myös pedofiilien suojelu ja rikosten peittely viranomaisilta? Jäsenilleenhän järjestö syöttää fantasiaa siitä, kuinka mitään tällaista ei ole tapahtunut ja kaikki syytökset ovat valetta, mutta jäsenten selän takana järjestö käy oikeudenkäyntejä vakavien rikosten peittelystä ja lasten kaltoinkohtelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteista! Pitää toki muistaa, että kaikki oleellinen Raamatun opetus on pysynyt ennallaan satoja vuosia! Viime aikojen teknillinen kehitys sekä tieteen saavutukset myös Raamatun opetusten vahvistuessa uusien todisteiden myötä on tuonut toki opetusten yksityiskohtien kuvaan terävyyttä ja syvyyttä. Tietenkään Raamatun Jumalan tahdon mukaista elämää ja opetusta Raamatun mukaisena pienet ymmärryksen muutokset eivät toki perusteiltaan muuta.

        Kun esim. Johanneksenpoika tykkää mainostaa Järjestön sadan vuoden takaisia sivumainintoja esim. alkuaskeleita ottavasta rokotusohjelmista kertoen Järjestön olleen varuillaan mahdollisista haitoista, tutustukaamme tämän päivän rokotuskeskusteluun. Paljon suurempi osa suomalaisistakin on varuillaan edelleen vielä nyt sadan vuoden päästäkin - huolimatta siitä onko lukenut 1900-luvun alun Järjestön julkaisuja! Ajan realiteetit on aina myös huomioitava, vinkkiä luopio-osastolle! Parhaatkaan neuvot eivät tavoita tai vaikuta jokaiseen mitenkään. Niin hyvässä kuin onneksi myös pahassa.

        Järjestö on pysynyt vakaasti Raamatun Jumalan tahdon mukaisessa opetuksessa kaikissa keskeisissä asioissa - avioliitto - mies ja nainen - luomakunnan tehtävänjako - aikojen rajallisuus - ikuinen elämä! Ei tätä totuutta paljoa jokin 1800-luvulla julkaistu yksittäinen luentosarja tai artikkeli muuksi muuta!

        "Ajan realiteetit on aina myös huomioitava"

        Tämä on aivan totta. Monet Vartiotornin opit ovat olleet huuhaata jopa oman aikansa mittapuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteista! Pitää toki muistaa, että kaikki oleellinen Raamatun opetus on pysynyt ennallaan satoja vuosia! Viime aikojen teknillinen kehitys sekä tieteen saavutukset myös Raamatun opetusten vahvistuessa uusien todisteiden myötä on tuonut toki opetusten yksityiskohtien kuvaan terävyyttä ja syvyyttä. Tietenkään Raamatun Jumalan tahdon mukaista elämää ja opetusta Raamatun mukaisena pienet ymmärryksen muutokset eivät toki perusteiltaan muuta.

        Kun esim. Johanneksenpoika tykkää mainostaa Järjestön sadan vuoden takaisia sivumainintoja esim. alkuaskeleita ottavasta rokotusohjelmista kertoen Järjestön olleen varuillaan mahdollisista haitoista, tutustukaamme tämän päivän rokotuskeskusteluun. Paljon suurempi osa suomalaisistakin on varuillaan edelleen vielä nyt sadan vuoden päästäkin - huolimatta siitä onko lukenut 1900-luvun alun Järjestön julkaisuja! Ajan realiteetit on aina myös huomioitava, vinkkiä luopio-osastolle! Parhaatkaan neuvot eivät tavoita tai vaikuta jokaiseen mitenkään. Niin hyvässä kuin onneksi myös pahassa.

        Järjestö on pysynyt vakaasti Raamatun Jumalan tahdon mukaisessa opetuksessa kaikissa keskeisissä asioissa - avioliitto - mies ja nainen - luomakunnan tehtävänjako - aikojen rajallisuus - ikuinen elämä! Ei tätä totuutta paljoa jokin 1800-luvulla julkaistu yksittäinen luentosarja tai artikkeli muuksi muuta!

        "Pitää toki muistaa, että kaikki oleellinen Raamatun opetus on pysynyt ennallaan satoja vuosia!"

        Esimerkiksi hylkäämis- eli karttamissääntö ei ole pysynyt ennallaan. Vielä 50-luvulla sitä pidettiin saatanallisena järjestelynä vaikka samoja Raamatun jakeita luettiin myös silloin.

        Sittemmin hylkäämisestä siitä tuli rakkaudellinen ja jumalallinen järjestely. Että näin ne totuudet heittävät 180 astetta kun se järjestölle sattuu sopimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitää toki muistaa, että kaikki oleellinen Raamatun opetus on pysynyt ennallaan satoja vuosia!"

        Esimerkiksi hylkäämis- eli karttamissääntö ei ole pysynyt ennallaan. Vielä 50-luvulla sitä pidettiin saatanallisena järjestelynä vaikka samoja Raamatun jakeita luettiin myös silloin.

        Sittemmin hylkäämisestä siitä tuli rakkaudellinen ja jumalallinen järjestely. Että näin ne totuudet heittävät 180 astetta kun se järjestölle sattuu sopimaan.

        Eikä sekään ole muuttunut, että ikuinen elämä saadaan uudestisyntymällä.

        Jehovan todistajien mielestä se kuitenkin on. On tullut vaihtoehto B ikuisen elämän saamiseksi.
        Siinä tehdään tunteja ja raportoidaan paperilappuun tehdyt tunnit ja kokonaismäärä lähetetään amerikan päätoimistoon.

        Muutoinkin tuon amerikan päätoimisto on korvannut Jeesuksen. Jeesus on vain joku parhain koskaan elänyt mies, jonka sanomisissa on asioita, joilla voi viitata kintaalla.
        Kuten:
        Älkää menkö talosta taloon.
        Ottakaa siitä te kaikki tarkoittaen Herran ehtoollisen leipään ja viiniä.
        YM.
        YM.


    • Anonyymi

      Anonyymi 03.10.2021 13:10

      "Kun esim. Johanneksenpoika tykkää mainostaa Järjestön sadan vuoden takaisia sivumainintoja esim. alkuaskeleita ottavasta rokotusohjelmista"

      Johanneksenpoika on scannannut vartiotorneja nähtäväksi. Eikä mainosta.
      Ja vartiotornissa on ollut rokotuskielto.
      Ja vartiotornissa sanotaan kirjoitus olevan jehovakanavalta.
      Ja joka haluaa keskustella vartiotornin perusteista, syyllistyy ajatusrikokseen, ja tuomitaan mökötettäväksi.

    • Anonyymi

      Heti paikalla kaikki JT tilaisuuksiin tutustumaan aitoon kristillisyyteen.
      Muilta lahkoilta sitä ei löydy!

      • Anonyymi

        Kaikki mukaan imemään opetusta hallintoelimestä! Imeminen on vapaaehtoista, mutta jos kieltäydyt, kuolet.


      • Anonyymi

        Psalmit 26:4 " En ole istunut valehtelijoiden seurassa". . . . .ENKÄ ISTU!
        Siksi voitte pitää tilaisuutenne ilman minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psalmit 26:4 " En ole istunut valehtelijoiden seurassa". . . . .ENKÄ ISTU!
        Siksi voitte pitää tilaisuutenne ilman minua.

        Leinosen viereen en mene, enkä Palosen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leinosen viereen en mene, enkä Palosen.

        Tulee aika että tulet, silloin se voi olla liian myöhäistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee aika että tulet, silloin se voi olla liian myöhäistä!

        Mutta sittenhän minusta voisi sanoa: koira palasi oksennukselleen ja pesty sika rapakkoon rypeämään.


      • Anonyymi

        Kristillisyys on ankeaa ja askeettista suorittamista. Olen alkanut etsiä muuta tilalle. Buddhalaisuus on alkanut kiinnostaa. Olen saanut tarpeeksi kristillisyydessä. Olen onnellisempi ilman kristitillisyyttä.


    • Anonyymi

      Come On - jos JP mainostaa sivuillaan jotakin 120 vuotta vanhoja ohjeita sen aikaisten "rokotusten" vaaratilanteita välttämään kehottavista tietoiskuista, niiden samaistaminen vuoden 2021-23 covid-rokoteohjelmiin on lähinnä naurettavaa. Järjestö ei ole puuttunut tietenkään lasten ja muidenkaan rokotusohjelmiin, kun niiden tieteellinen teho ja turvallisuus on ollut tiedossa! Vielä vähemmän nyt, kun esim. Venäjä murtuu viruspandemian kourissa!

      Olkaamme niin hyvät, ja ottakaamme selvää asioista itse asianomaisilta! Ei luopiosivuilta, ei salaliittosivuilta, joita netti on repeämäisillään - eikä vähiten cov19-aiheeseen liittyen! Järjestön tiedotus on ollut mielestäni ajan tasalla koko pandemian ajan ja kanta rokotuksiin on ollut koko ajan sama.

      • Anonyymi

        Vartiotornin opetukset ovat olleet huuhaata jo oman aikansa mittapuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotornin opetukset ovat olleet huuhaata jo oman aikansa mittapuulla.

        Haluaisitko hieman tarkentaa mitä opetuksia nyt oikein tarkoitat? Raamatun totuus on kaikkien aikojen totuus, jonka varassa koko opetus Järjestön yhteydessä leviää pian yhdeksän miljoonan ahkeran julistajan voimin! Vai venkaatko aina vastaan, vaikket asiasta tietäisikään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko hieman tarkentaa mitä opetuksia nyt oikein tarkoitat? Raamatun totuus on kaikkien aikojen totuus, jonka varassa koko opetus Järjestön yhteydessä leviää pian yhdeksän miljoonan ahkeran julistajan voimin! Vai venkaatko aina vastaan, vaikket asiasta tietäisikään?

        "Raamatun totuus on kaikkien aikojen totuus. . ."

        Mitenkäs olisi Jeesuksen sanat:" älkää menkö talosta taloon"?
        Tai:"ottakaa siitä te KAIKKI " tarkoittaen Herran ehtoollisen leipää ja viiniä?
        Tai Ilmestyskirjan sanat 144000:sta:" hallitsevat maata MAASSA."
        Että sellainen tapaus.

        Veljenne Vartiokorni ja Hävettää!- seura


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatun totuus on kaikkien aikojen totuus. . ."

        Mitenkäs olisi Jeesuksen sanat:" älkää menkö talosta taloon"?
        Tai:"ottakaa siitä te KAIKKI " tarkoittaen Herran ehtoollisen leipää ja viiniä?
        Tai Ilmestyskirjan sanat 144000:sta:" hallitsevat maata MAASSA."
        Että sellainen tapaus.

        Veljenne Vartiokorni ja Hävettää!- seura

        Olet varmaan tietoinen, että Raamatun opetus on kokonaisuus. Yksittäiset Raamatusta poimitut lauseet ovat asiaan perehtymättömille vain paha tapa "perustella" venkaamistaan. Jokainen Raamatun jae on luettava asiayhteydessään. Tätä kontekstuaalisuudeksikin mainittua opetusten ymmärrystä sinä et nyt "vikojen etsinnässäsi" lainkaan halua harjoittaa.

        Tarvitsisit hyvän seurakunnan, jossa Raamatun opetuksia tutkisteltaisiin asiantuntijoiden johdolla yhdessä sisarten ja veljien kanssa. Jo vuoden tutkistelujen jälkeen olisit edistynyt näissäkin kohdissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan tietoinen, että Raamatun opetus on kokonaisuus. Yksittäiset Raamatusta poimitut lauseet ovat asiaan perehtymättömille vain paha tapa "perustella" venkaamistaan. Jokainen Raamatun jae on luettava asiayhteydessään. Tätä kontekstuaalisuudeksikin mainittua opetusten ymmärrystä sinä et nyt "vikojen etsinnässäsi" lainkaan halua harjoittaa.

        Tarvitsisit hyvän seurakunnan, jossa Raamatun opetuksia tutkisteltaisiin asiantuntijoiden johdolla yhdessä sisarten ja veljien kanssa. Jo vuoden tutkistelujen jälkeen olisit edistynyt näissäkin kohdissa!

        Olen ollut JT 30 vuotta.
        Eipä noita kohtia selitetty muulla tavalla kuin:" ei Jeesus sitä tarkoittanut, mitä sanoi."
        Millä oikeudella väitetään toista mitä Jeesus sanoi? Kuka sen oikeuden antaa?
        On Raamatunkohtia jotka velvoittavat seuraamaan tarkoin Jeesuksen sanoja. Ei mitään; paitsi.
        Esim. 2 Joh.9-11 ja Ilm. 3: 10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotornin opetukset ovat olleet huuhaata jo oman aikansa mittapuulla.

        Raamattu todistaa, että JT ovat tosi kristittyjä, muita sellaisia ei enää ole maailmassa, muut menee virran mukana!
        Raamattu osoittaa sinut valehtelijaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu todistaa, että JT ovat tosi kristittyjä, muita sellaisia ei enää ole maailmassa, muut menee virran mukana!
        Raamattu osoittaa sinut valehtelijaksi

        Ja missähän kohtaa osoittaa?
        Kirjotteletko sie vai tuulikos huulias heiluttelloo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko hieman tarkentaa mitä opetuksia nyt oikein tarkoitat? Raamatun totuus on kaikkien aikojen totuus, jonka varassa koko opetus Järjestön yhteydessä leviää pian yhdeksän miljoonan ahkeran julistajan voimin! Vai venkaatko aina vastaan, vaikket asiasta tietäisikään?

        Esimerkiksi vielä 1970-luvulla opetettiin, että luomispäivät olivat 7000 vuotta pitkiä, vaikka tieteen parissa oltiin jo kauan tiedetty maapallo paljon vanhemmaksi. Tämä opetus osaltaan kytkeytyi pieleen menneeseen 1975-odotukseen. Myöskään ihmislajin 6000 vuoden ikä tai Nooan ajan vedenpaisumus eivät kestä kriittistä tarkastelua, mutta näistä opetuksista pidetään kiinni nykyäänkin. Vartiotorni-seuralla on ollut myös kummallisia käsityksiä lääketieteen suhteen, jopa verensiirroista varoiteltiin sillä perusteella, että ihmisen persoonallisuuden piirteet voivat siirtyä verensiirtojen välityksellä. Nykyään jotkin veren osat ovat jehovantodistajille sallittuja, mutta monia veren osia ei edelleenkään saa käyttää.

        Raamatulla ei ole Jehovan todistajien opetuksen kanssa lopulta paljonkaan tekemistä, sillä järjestö viime kädessä määrää, mitä Raamatusta otetaan käyttöön ja miten se tulkitaan. Jehovan todistajat eivät todellakaan noudata kaikkea, mitä Raamattu, edes Uusi testamentti, käskee tai kieltää, vaan ratkaisevaa on lopulta järjestön opetus ja raamatuntulkinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan tietoinen, että Raamatun opetus on kokonaisuus. Yksittäiset Raamatusta poimitut lauseet ovat asiaan perehtymättömille vain paha tapa "perustella" venkaamistaan. Jokainen Raamatun jae on luettava asiayhteydessään. Tätä kontekstuaalisuudeksikin mainittua opetusten ymmärrystä sinä et nyt "vikojen etsinnässäsi" lainkaan halua harjoittaa.

        Tarvitsisit hyvän seurakunnan, jossa Raamatun opetuksia tutkisteltaisiin asiantuntijoiden johdolla yhdessä sisarten ja veljien kanssa. Jo vuoden tutkistelujen jälkeen olisit edistynyt näissäkin kohdissa!

        Sanon tähän sivullisena, että en olenkoskaan oppinut mitään ryhmätutkisteluissa. Kaikki meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Oma itsenäinen opiskelu on minun juttu. En ole ryhmäihminen. Sanoipa JT mitä tahansa . Ja PISTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko hieman tarkentaa mitä opetuksia nyt oikein tarkoitat? Raamatun totuus on kaikkien aikojen totuus, jonka varassa koko opetus Järjestön yhteydessä leviää pian yhdeksän miljoonan ahkeran julistajan voimin! Vai venkaatko aina vastaan, vaikket asiasta tietäisikään?

        Vaikka se leviäisi kuinka, niin Harmagedonia se ei tuo koskaan yhtään sen enempää, kuin se on tähänkään asti tuonut. Ja kaikki saarnaajat eivät niin innokkaita ole, kuin luullaan. Siellä on pakotettu vaikka hampaat irvessä pakkotyöhön, halusi tai ei. Onhan siellä joitakin fanaattisia äärivanhoillisia, jotka saarnaavat innoissaan. Mutta samaa ei kaikista muista voi sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko hieman tarkentaa mitä opetuksia nyt oikein tarkoitat? Raamatun totuus on kaikkien aikojen totuus, jonka varassa koko opetus Järjestön yhteydessä leviää pian yhdeksän miljoonan ahkeran julistajan voimin! Vai venkaatko aina vastaan, vaikket asiasta tietäisikään?

        Eimerkkinä huuhaasta Vartiotorniseuran opin kulmakivi, vuosi 1914. Sen selittelyketjun yksikään lenkki ei kestä lähempää tarkastelua.

        Vaikka ei silti. Olihan Jeesuksen puheetkin todettava huuhaaksi jo toisella vuosisadalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu todistaa, että JT ovat tosi kristittyjä, muita sellaisia ei enää ole maailmassa, muut menee virran mukana!
        Raamattu osoittaa sinut valehtelijaksi

        Tosi tai vähemmän tosi. Mitä sillä on väliä? Kristillisyys on lakimiesten ja liikemiestennuskonto pukeutumisesta alkaen tuolloinen ja jäykkinä sääntöineen. Se ei kaikille sovi, koska eivät ole sellaisia, eivätkä siihennpysty. Joten mikään totuus kristillisyys ei ole, koska kaikki eivät noin suoraan muottiin mahdu. Sillä onko tosi kristitty tai vähemmän tosi, on merkitystä vain kristillisyydessä kiinnostuneille. Se ei vastaa kaikkien ihmisten tarpeisiiin, vaan ainoastaan tietynlaisten, tiukasti rajattuun muottiin sopivien ihmisten tarpeisiin.


    • Anonyymi

      Anonyymi 04.10.2021 21:41

      "" jos JP mainostaa sivuillaan jotakin 120 vuotta vanhoja ohjeita sen aikaisten "rokotusten" ""

      -JoPo ei mainosta - miksi mainostaisi järjestöä, joka on tehnyt JoPo:lle vääryyttä omienkin sääntöjensä mukaan. Lue JoPon sivuilta

      Rokotuskielto paljastuu vartiotorniseuran omasta kirjallisuudesta - ja sen on Turunen tutkinut.
      Kielto annettiin siitä erehdyksestä että rokotteet valmistettaisiin verestä.
      Kieltoa ei poistettu virheen huomaamisen johdosta, vaan koska kansainvälinen viirumikäytäntö rupesi vaatimaan hakemuksen oheen rokotustodistuksia.
      Katso Turusesta, mistä lahkojulkaisuista ja miltä sivuilta tämä paljastuu.
      Löytyy kirjastosta

      Rokotuskiellon historiaan kuuluu mm. ylpeily sillä että on hapolla väärennetty rokotusjälkiä - viranomaisille valehtelua varten.
      Ja esim. että Ruotsin konventtiin matkaavat todistajat ottivat pakollisen rokotuksen, jolloin jostain levisi "tieto" että piti painaa sitruunasiivua rokotusjälkeen - se ikäänkuin poisti rokotuksen vartiotorniteologisen merkityksen.

      • Anonyymi

        Nyt taidetaan vedota hieman vääriin asiayhteyksiin. 120 vuotta sitten rokotukset olivat vaarallisempia kuin nykyään. Järjestö on johdonmukaisesti ohjeistanut alkuajan rokotusten ottajia niillä riskitekijöiden huomioimisella mitä tuon ajan rokotukset laajasti aiheuttivat saajissaan. En tarkalleen muista oliko jo 1940-luvulla eli yli 80 vuotta sitten, kun Järjestö kertoi lupaavista tuloksista rokotustenkin osalta, tuloksista, jotka olivat Jumalan suoman tieteellisen kehityksen siunattuja tuloksia!

        2020-luvulla lääketiede on kehittynyt pitkälle eikä mitään syytä ole kyseenalaistaa esim. parhaita covid19-rokotteita. Järjestö on jälleen ajan tasalla näissäkin asioissa! Mutta katsohan kohumediaa: siellä rokotteita demonisoidaan ja väitetään niiden sisältävän nanorobotteja ja 5G-radiolähettimiä! Siis vuonna 2021! Vertailepa Järjestön antamaan todelliseen ja informatiiviseen tietoon, joka seuraa tieteen viimeisimpiä saavutuksia - ja on aina seurannut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt taidetaan vedota hieman vääriin asiayhteyksiin. 120 vuotta sitten rokotukset olivat vaarallisempia kuin nykyään. Järjestö on johdonmukaisesti ohjeistanut alkuajan rokotusten ottajia niillä riskitekijöiden huomioimisella mitä tuon ajan rokotukset laajasti aiheuttivat saajissaan. En tarkalleen muista oliko jo 1940-luvulla eli yli 80 vuotta sitten, kun Järjestö kertoi lupaavista tuloksista rokotustenkin osalta, tuloksista, jotka olivat Jumalan suoman tieteellisen kehityksen siunattuja tuloksia!

        2020-luvulla lääketiede on kehittynyt pitkälle eikä mitään syytä ole kyseenalaistaa esim. parhaita covid19-rokotteita. Järjestö on jälleen ajan tasalla näissäkin asioissa! Mutta katsohan kohumediaa: siellä rokotteita demonisoidaan ja väitetään niiden sisältävän nanorobotteja ja 5G-radiolähettimiä! Siis vuonna 2021! Vertailepa Järjestön antamaan todelliseen ja informatiiviseen tietoon, joka seuraa tieteen viimeisimpiä saavutuksia - ja on aina seurannut!

        "Vertailepa Järjestön antamaan todelliseen ja informatiiviseen tietoon, joka seuraa tieteen viimeisimpiä saavutuksia - ja on aina seurannut!"

        No verrataanpas.

        Järjestöllä oli esimerkiksi huiputuslaite nimeltä Biola, jonka piti parantaa hyvin monenkirjava joukko erilaisia sairauksia. Laitteen sai ostettua järjestöltä edulliseen 550 euroon (silloiseen 1600 markkaan). Laite pääsi sittemmin myös lääketieteellisten huijausten museoon.

        Kultainen Aika, vuodelta 1926:

        "Biola on tarpeellinen ruuansulatuksessa, huonossa ruuansulatuksessa, sydämentykytyksessä, umpitaudissa, ilkeässä päänsäryssä, puhallustaudissa, syömisen jälkeen seuraavassa kivussa ja kaikissa vatsan, maksan ja ruuansulatuskanavan häiriöissä sekä kaikissa pitkällisissä sairauksissa."

        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?p=152877#p152877

        Muita järjestön kukkasia:

        Kultainen Aika, vuodelta 1929, toukokuu, sivu 76:

        "Sähköllä melkein taikavoimainen vaikutus kasvien kasvamiseen

        Antenni ottaa ilmakehän (positiivista) sähköä ja johtaa sen maahan vaossa olevaa lankaa pitkin. Siellä se yhtyy negatiiviseen sähköön, minkä lankaverkko on kerännyt, ja sitten muodostaa elvyttävän voiman, joka voi vaikuttaa nyt suoraan juuriin. Siten saatetaan sanoa, että kasvit ottavat sähköjalkakylpyä, millä on suunnattoman hedelmöittävä vaikutus.

        Sanottakoon, että on vahvistettu tosiasia, että maan hedelmällisyys ainakin kaksinkertaistuu tällä tavalla."

        Kultainen Aika, vuodelta 1929, tammikuu, sivu 13:

        "Radio ihmiskunnan ja kristillisyyden edistäjänä

        Ja sitten minä toivon, että monet kuulijani, joilla on sama vakaumus, että me elämme uuden aikakauden kynnyksellä, ja että aikamme ihmeelliset keksinnöt ovat merkkejä uudesta maailmanjärjestyksestä, tulevat auttamaan radion käyttämistä, ei ainoastaan mieluisana ajanviettona, vaan sivistyksen edistäjänä ja ihmiskunnan ja kristillisyyden edistäjinä...

        Kaikki autot tulevat kiitämään meluttomasti ja saavat voimansa radioasemilta, jotka ovat perustetut suurten vesiputousten varsille. Kadut ja talot valaistaan aina palavilla, kylmillä valoilla, jotka saavat energiansa ilmasta. Yhtämittainen lämmittäminen lämmittää huoneemme ja ja vieläpä ulkoilmankin. Ilmastoa voidaan säätää.

        Vetykaasu, jota tähän saakka on valmistettu ainoastaan pienissä määrissä, pelkistyy radioväreilyn kautta ja kyllästyttää jälleen laihdutetun maan viljelysseuduilla, niin että maa tuottaa hedelmiä ja kukkia määrättömästi. Mitä tarkimmat radiovastaanottajat merkitsevät heti jokaisen inhimillisen tunteen, rakkauden ja vihan. Rikokset poistetaan maan päältä. Avioerot ja paheet lakkaavat. Sairaus häviää; samoin rutto. Kuinka? Radioväreilyjen avulla, joka on virtaava sellaisella suunnattomalla voimalla maan yli, että se tappaa kaikki taudin idut. Ilma, jota hengitämme, täytetään terveyttä lisäävällä voimalla. Me kaikki tiedämme, kuinka puhdas ja raitis ilma on ukkosen jälkeen. Radio pitää sen aina puhtaana."

        Kultainen Aika, vuodelta 1929, tammikuu, sivu 2:

        "Helluntailiikkeen kautta mielipuoleksi

        Tukholmassa ovat n.s. helluntailaiset vilkkaassa toiminnassa. Saarnoja kuuntelemassa käyneistä on kahdeksan menettänyt järkensä viime aikoina."

        Kultainen Aika, vuodelta 1929, maaliskuu, sivu 8:

        "Käytännöllisiä opetuksia suuresta pyramidista

        Vuosia sitten tehtiin viittaus, että ”kuninkaan huoneen” yläpuolella olevat permannottomat huoneet tarkoittaisivat henkiolentoja. Tämä viittaus saattaa olla tosi, ja että niillä on tekemistä pahojen henkiolentojen, kaikkien loveenlangenneitten ja henkimeedioitten johtajien ja neuvojien kanssa. Henkiolentojen asustamistaipumus (halu elää yhdessä paikassa) on yleisesti tunnettu asia."

        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=9532


    • Anonyymi

      No jaa eipä noista paljon harmiakaan ole suomalaisille koitunut. Sadassa vuodessa on tapahtunut tieteessä suunnaton kehitys ja tuo "kylmä valo" on LED-valaistuksissa ja näytöissä arkipäivää jo nyt. Koskaan ei ole myöskään liian aikaista luoda katseita tulevaisuuteen, moni tämän päivän keksinnöistä on saanut alkunsa juuri hyvinkin mielikuvituksellisista alkuvaiheista.

      Raamatun totuus sen sijaan on pysynyt samana ennen, nyt ja aina! Keskittykäämme sen tutkisteluun ja jättäkäämme jo sadan vuoden takaiset visioinnit sikseen!

      • Anonyymi

        Hei kuule!
        Jos et tunnusta suullasi, että Jeesus on Herrasi ja unohda vartiotornihölynpölyä, sinun on aivan turha katsella tulevaisuuteen.
        Odotteenasi on vain hirmuinen pimeys ja rikinkatkuinen tulevaisuus paikassa, josta ei ole poispääsyä. Siellä ei ole Jumalaa.


      • Anonyymi

        "Raamatun totuus sen sijaan on pysynyt samana ennen, nyt ja aina!"

        Ei pidä paikkaansa, esim. varhaiskristityillä ei ollut Raamattua nykyisessä muodossaan.

        "Keskittykäämme sen tutkisteluun ja jättäkäämme jo sadan vuoden takaiset visioinnit sikseen!"

        Turha luulo. Vartiotornin vanhan huuhaan esillä pitäminen kannattaa, koska se antaa perspektiiviä nykyisen huuhaan käsittelyyn. Järjestö on sekoillut koko historiansa ajan.


    • Anonyymi

      Jehovan todistajat ovat puhuneet suomenilmastosta jo pitkään vertaamalla mailmanloppuun.
      Suomenilmasto populistit ja jehova ovat nivoutuneet yhteen ja samaan saarnamiseen. Elokapinalaiset ovat menneet vieläkin pitemälle joten jehovalaiset ovat jääneet pelkästään julistamaan ilmastosta enteileviä mailmanlopun merkkejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe