Auttaako hoivakodin henkilökunta hampaiden pesussa sellaista vanhusta , joka ei itse enää kykene hoitamaan asiaa ? SIis kuuluuko se automaattisesti hoivaan vai jäävätkö hampaat oman onnensa nojaan, kuten pelkään ? Huonojen hampaiden kautta voi levitä tulehduksia, jotka voivat olla vanhukselle vakavia. Mikä lienee yleinen käytäntö ?
Hampaiden hoito palvelutalossa
3
284
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluu hoitajan hommaan ja hyvä hoitaja auttaa hampaitten pesussa, se muunlainen ei. Mutta kenenkään hampaita ei voi / ei pääse pesemään, jos autettava panee suun säppiin eikä aukaise sitä pesua varten. - Nm. Meitä on moneksi
- Anonyymi
juuri näin. Autetaan jos voidaan. Moni, etenkin muistisairas tai muuten huonossa kunnossa oleva ei anna ulkopuolisten harjata hampaitaan.
Tekohampaat on helpompi puhdistaa kun ne otetaan yön ajaksi suusta pois jo terveenäkin ollessa. Hampaiden poisottaminen yöksi toiminto on automatisoitunut niitä käyttävillä selkäytimeen. - Anonyymi
Hoivakodissa kyllä, palvelutalossa jos maksat siitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671222- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 99622
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56574