Auttaako hoivakodin henkilökunta hampaiden pesussa sellaista vanhusta , joka ei itse enää kykene hoitamaan asiaa ? SIis kuuluuko se automaattisesti hoivaan vai jäävätkö hampaat oman onnensa nojaan, kuten pelkään ? Huonojen hampaiden kautta voi levitä tulehduksia, jotka voivat olla vanhukselle vakavia. Mikä lienee yleinen käytäntö ?
Hampaiden hoito palvelutalossa
3
180
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluu hoitajan hommaan ja hyvä hoitaja auttaa hampaitten pesussa, se muunlainen ei. Mutta kenenkään hampaita ei voi / ei pääse pesemään, jos autettava panee suun säppiin eikä aukaise sitä pesua varten. - Nm. Meitä on moneksi
- Anonyymi
juuri näin. Autetaan jos voidaan. Moni, etenkin muistisairas tai muuten huonossa kunnossa oleva ei anna ulkopuolisten harjata hampaitaan.
Tekohampaat on helpompi puhdistaa kun ne otetaan yön ajaksi suusta pois jo terveenäkin ollessa. Hampaiden poisottaminen yöksi toiminto on automatisoitunut niitä käyttävillä selkäytimeen. - Anonyymi
Hoivakodissa kyllä, palvelutalossa jos maksat siitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1069616
- 494711
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421961- 241660
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131401Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401329Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54937Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30913Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31912