venäläinen maailma = ortodoksit

Anonyymi

Teillä on pyhä Aleksanteri Nevski ja pyhä tsaariperhe. Ortodoksit kuuluvat Putinin julistamaan venäläiseen maailmaan.

20% seurakuntalaisista on jo venäläisiä. Muutenkin venäläismielistä touhua. Kirkkoslaavi on liturgian kieli.

Viides kolonna.

26

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen ortodoksit EIVÄT KUULU Putinin julistamaan venäläiseen maailmaan!

      Mistä kummasta olet tuollaisen väitteen huitaissut?

      Itse suomalaisena ortodoksina en ollenkaan hyväksy Putinin touhuja!
      Hävettää ortodoksina lukea Putinin röyhkeilyä!
      Putin ei toimi ollenkaan ortodoksisen opin mukaan.

      Ihmettelen että muut suomalaiset ortodoksit eivät uskalla kertoa mielipiteitään, vaan hymistelevät.

      Nähtävästi tämän viestiketjun aloittaja ei ole itse ortodoksi?

      • Anonyymi

        Itse suomalaisena ortodoksina hyväksyn Putinin tietyt poliittiset toimenpiteet tiettyjä nimeltä mainitsemattomia ryhmiä kohtaan. Minä taas kunnioitan todella syvästi Pyhää Aleksanteri Nevskiä joka löi Peipsijärven taistelussa säälittävän saksalaisen ritarikunnan ja länsimaalaisen hapatuksen. Ikävä kyllä Nikolai II hävisi vastaavasti sodan saksalaisia vastaan ja joutui kärsimään perheensä kanssa marttyyrikuoleman. Hävettää ortodoksina lukea kuinka sinä "ortodoksina" puolustat näköjään mieluummin länsimaalaisuutta. Enemmän Putin "kristitty" on, mitä EU:n/Suomen johtajat tai USA:n näennäiskristitty ja dementiikko Biden. Länsimaalainen uutispropaganda on näköjään aivopessyt sinut ja tämän keskustelun aloittajan/häirikön/russofoobikon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse suomalaisena ortodoksina hyväksyn Putinin tietyt poliittiset toimenpiteet tiettyjä nimeltä mainitsemattomia ryhmiä kohtaan. Minä taas kunnioitan todella syvästi Pyhää Aleksanteri Nevskiä joka löi Peipsijärven taistelussa säälittävän saksalaisen ritarikunnan ja länsimaalaisen hapatuksen. Ikävä kyllä Nikolai II hävisi vastaavasti sodan saksalaisia vastaan ja joutui kärsimään perheensä kanssa marttyyrikuoleman. Hävettää ortodoksina lukea kuinka sinä "ortodoksina" puolustat näköjään mieluummin länsimaalaisuutta. Enemmän Putin "kristitty" on, mitä EU:n/Suomen johtajat tai USA:n näennäiskristitty ja dementiikko Biden. Länsimaalainen uutispropaganda on näköjään aivopessyt sinut ja tämän keskustelun aloittajan/häirikön/russofoobikon.

        En oikein ymmärrä. että mihin pirtaan menee tää "lännen puolustaminen", mitä en oo mitenkään puolustellut ja en oo myös mitenkään puolustellut Bideniä. Mistä lienet tehnyt sen johtopäätöksen...?
        Olen arvostellut Putinin touhuja, ja ihmetellyt kauhiasti että ei ne mitenkään mee ortodoksisen kirkon ja kristittyjen aatteiden mukaisesti.

        No joo, siinä mielessä olen "länsimaalainen" että en sokeana hyväksy kaikkea ja uskallan olla eri mieltä. Ihan hyvä että länsimaissa uskalletaan olla eri mieltä. Ja ortotoksienkin olis aiheellista tulla poteroistaan ja ruveta ajattelemaan asioita myös toiselta kantilta.
        Ei ole kiellettyä ortotoksien avartaa maailman-näkemystään.


      • Anonyymi

        Vaikkakaan tämä ei alla olevassa ilmoituksessa näy, eli ketjusta ei muka ole poistettu yhtäkään viestiä, tästä kyllä poistui viesti ja linkki faktoihin:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Meller

        Tätä faktatietoa ei suomenruotsalaisten hallitsema S24 halunnut jakaa. Onhan hurreilla monitahoinen agenda suomalais- sekä myös itse pääryssien päänmenoksi.

        Meitä suomalaisheimoja, yhdessä slaavien kanssa, asustelee Venäjällä aina Uralille asti. Ovat pääosin ortodokseja.

        Vaikka suomalaiselta kansalta ei ole lupaa kysytty, mm. NATOn sotalaivat aivan vapaasti käyttävät rannikkomme satamia Ruotsin iki-lietsomissa sota-aikeissaan Venäjää ja sen suomalais- ja slaavilaisia kansoja vastaan. Fakta on, että Venäjän sotalaivastoa ei rannoillamme ole näkynyt, mutta fakta on myös, että Suomi on antanut maamme ja merialueemme Lännen sotatoimien palvelukseen.

        Meillä ei Venäjä-mielisen, ruotsalaisjohtoisen kagaalin hallitsemissa medioissa kerrota, kuin miksi Dannyllä on korvat peittävä pitkä tukka, samaan aikaan kun USA sotalaivoineen rikkoo Venäjän aluevesirajoja Japaninmerellä. Sanomatalo ja muut Ruotsi-johtoiset mediamme ovat tästä täysin vaienneet.

        Tutustuin aikoinaan suomalaisiin ortodokseihin ja kävin heidän mukanaan liturgioissa, sytytin kynttilöitä, kumartelin ja rukoilin. Miesystäväni kanssa teimme pääsiäisenä kulitsaa, ym. Venäjällä käydessäni en käynyt kirkoissa vain turismin vuoksi, vaan ne olivat minulle todellisia kirkkovierailuja. Itseeni nimenomainen venäläisortodoksisuus on tehnyt suuren vaikutuksen. Olen uskoltani (kirkosta eronnut) luterilainen, pienin ortodoksisin vivahtein. Kuuntelen netissä paljon venäläisiä sekä samoin tein myös venäläisortodoksisia youtubeja. Siellä youtubeilla papisto (piispat, Kirill?) pitää puheita kansalle, varoittaa mm. "juuri tulevasta katastrofista". Samoin, itse kunnioittamani Putin puhuu kansalle televisiossa lähes päivittäin, ei kylmästi: "Kansalaiset!", vaan kauniisti hymyillen: "Daragiije druusja / Rakkaat ystävät!" Olen kuunnellut myös suomalaisia, ortodoksikirkon youtubeja,:"Tervetuloa kirkkoomme".

        Архиерейский хор Нижегородской епархии “Вера вечна”
        "Veera veetsna, veera slaavna" - Nizhi-Novgorodin piispain kuoro:
        https://www.youtube.com/watch?v=QLVF8tEpmVY

        Voisitte tekin hiukan pitää omienne puolta, ettekä liittyä vihollistenne leiriin. "Ryssinä" nuo Ruotsin ja muut Lännen sotaprovokaattorit teitä kumminkin pitävät, kuten kaikkia muitakin suomalaisia, kuten jo aloitus osoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkakaan tämä ei alla olevassa ilmoituksessa näy, eli ketjusta ei muka ole poistettu yhtäkään viestiä, tästä kyllä poistui viesti ja linkki faktoihin:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Meller

        Tätä faktatietoa ei suomenruotsalaisten hallitsema S24 halunnut jakaa. Onhan hurreilla monitahoinen agenda suomalais- sekä myös itse pääryssien päänmenoksi.

        Meitä suomalaisheimoja, yhdessä slaavien kanssa, asustelee Venäjällä aina Uralille asti. Ovat pääosin ortodokseja.

        Vaikka suomalaiselta kansalta ei ole lupaa kysytty, mm. NATOn sotalaivat aivan vapaasti käyttävät rannikkomme satamia Ruotsin iki-lietsomissa sota-aikeissaan Venäjää ja sen suomalais- ja slaavilaisia kansoja vastaan. Fakta on, että Venäjän sotalaivastoa ei rannoillamme ole näkynyt, mutta fakta on myös, että Suomi on antanut maamme ja merialueemme Lännen sotatoimien palvelukseen.

        Meillä ei Venäjä-mielisen, ruotsalaisjohtoisen kagaalin hallitsemissa medioissa kerrota, kuin miksi Dannyllä on korvat peittävä pitkä tukka, samaan aikaan kun USA sotalaivoineen rikkoo Venäjän aluevesirajoja Japaninmerellä. Sanomatalo ja muut Ruotsi-johtoiset mediamme ovat tästä täysin vaienneet.

        Tutustuin aikoinaan suomalaisiin ortodokseihin ja kävin heidän mukanaan liturgioissa, sytytin kynttilöitä, kumartelin ja rukoilin. Miesystäväni kanssa teimme pääsiäisenä kulitsaa, ym. Venäjällä käydessäni en käynyt kirkoissa vain turismin vuoksi, vaan ne olivat minulle todellisia kirkkovierailuja. Itseeni nimenomainen venäläisortodoksisuus on tehnyt suuren vaikutuksen. Olen uskoltani (kirkosta eronnut) luterilainen, pienin ortodoksisin vivahtein. Kuuntelen netissä paljon venäläisiä sekä samoin tein myös venäläisortodoksisia youtubeja. Siellä youtubeilla papisto (piispat, Kirill?) pitää puheita kansalle, varoittaa mm. "juuri tulevasta katastrofista". Samoin, itse kunnioittamani Putin puhuu kansalle televisiossa lähes päivittäin, ei kylmästi: "Kansalaiset!", vaan kauniisti hymyillen: "Daragiije druusja / Rakkaat ystävät!" Olen kuunnellut myös suomalaisia, ortodoksikirkon youtubeja,:"Tervetuloa kirkkoomme".

        Архиерейский хор Нижегородской епархии “Вера вечна”
        "Veera veetsna, veera slaavna" - Nizhi-Novgorodin piispain kuoro:
        https://www.youtube.com/watch?v=QLVF8tEpmVY

        Voisitte tekin hiukan pitää omienne puolta, ettekä liittyä vihollistenne leiriin. "Ryssinä" nuo Ruotsin ja muut Lännen sotaprovokaattorit teitä kumminkin pitävät, kuten kaikkia muitakin suomalaisia, kuten jo aloitus osoittaa.

        Kirjoitusvirhe: "Meillä ei Venäjä-mielisen, ruotsalaisjohtoisen kagaalin..."

        Tietenkin: "Venäjä-vastaisen!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkakaan tämä ei alla olevassa ilmoituksessa näy, eli ketjusta ei muka ole poistettu yhtäkään viestiä, tästä kyllä poistui viesti ja linkki faktoihin:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Meller

        Tätä faktatietoa ei suomenruotsalaisten hallitsema S24 halunnut jakaa. Onhan hurreilla monitahoinen agenda suomalais- sekä myös itse pääryssien päänmenoksi.

        Meitä suomalaisheimoja, yhdessä slaavien kanssa, asustelee Venäjällä aina Uralille asti. Ovat pääosin ortodokseja.

        Vaikka suomalaiselta kansalta ei ole lupaa kysytty, mm. NATOn sotalaivat aivan vapaasti käyttävät rannikkomme satamia Ruotsin iki-lietsomissa sota-aikeissaan Venäjää ja sen suomalais- ja slaavilaisia kansoja vastaan. Fakta on, että Venäjän sotalaivastoa ei rannoillamme ole näkynyt, mutta fakta on myös, että Suomi on antanut maamme ja merialueemme Lännen sotatoimien palvelukseen.

        Meillä ei Venäjä-mielisen, ruotsalaisjohtoisen kagaalin hallitsemissa medioissa kerrota, kuin miksi Dannyllä on korvat peittävä pitkä tukka, samaan aikaan kun USA sotalaivoineen rikkoo Venäjän aluevesirajoja Japaninmerellä. Sanomatalo ja muut Ruotsi-johtoiset mediamme ovat tästä täysin vaienneet.

        Tutustuin aikoinaan suomalaisiin ortodokseihin ja kävin heidän mukanaan liturgioissa, sytytin kynttilöitä, kumartelin ja rukoilin. Miesystäväni kanssa teimme pääsiäisenä kulitsaa, ym. Venäjällä käydessäni en käynyt kirkoissa vain turismin vuoksi, vaan ne olivat minulle todellisia kirkkovierailuja. Itseeni nimenomainen venäläisortodoksisuus on tehnyt suuren vaikutuksen. Olen uskoltani (kirkosta eronnut) luterilainen, pienin ortodoksisin vivahtein. Kuuntelen netissä paljon venäläisiä sekä samoin tein myös venäläisortodoksisia youtubeja. Siellä youtubeilla papisto (piispat, Kirill?) pitää puheita kansalle, varoittaa mm. "juuri tulevasta katastrofista". Samoin, itse kunnioittamani Putin puhuu kansalle televisiossa lähes päivittäin, ei kylmästi: "Kansalaiset!", vaan kauniisti hymyillen: "Daragiije druusja / Rakkaat ystävät!" Olen kuunnellut myös suomalaisia, ortodoksikirkon youtubeja,:"Tervetuloa kirkkoomme".

        Архиерейский хор Нижегородской епархии “Вера вечна”
        "Veera veetsna, veera slaavna" - Nizhi-Novgorodin piispain kuoro:
        https://www.youtube.com/watch?v=QLVF8tEpmVY

        Voisitte tekin hiukan pitää omienne puolta, ettekä liittyä vihollistenne leiriin. "Ryssinä" nuo Ruotsin ja muut Lännen sotaprovokaattorit teitä kumminkin pitävät, kuten kaikkia muitakin suomalaisia, kuten jo aloitus osoittaa.

        Tässä parit linkit:

        Русская Православная Церковь
        Venäjän Ortodoksinen Kirkko:
        http://www.patriarchia.ru/

        https://foto.patriarchia.ru/upload/iblock/085/preview20180715-VAR_0241-обр.jpg

        "Olemme suuren katastrofin partaalla" /
        "Мы стоим на пороге великой катастрофы":
        https://www.youtube.com/watch?v=125s8MXRKlk

        Venäjän taitoni on niin heikko, etten juuri ymmärrä, mitä pappi puhuu, mutta sanoja sieltä, täältä. Meitä suomalaisia ei (ainakaan luterilainen) kirkko ja valtiovalta varoittele: puuhastellaan salassa ja pinnan alla ihan muiden valtojen hyväksi.


    • Anonyymi

      Kene leipää syöt sen lauluja laulat.

      • Anonyymi

        Mielestäni Suomen ortodoksisen kirkon pitäisi USKALTAA ottaa kantaa!
        Vankeja kidutetaan, ja Putin ei tee mitään!

        Mikä kumman tyyppi on oikeastaan?
        Leuhkii olevansa uskovainen ja tekee mainosta, mutta ei käyttäydy ollenkaan "hyvän paimenen" tapaisesti!

        Olen itse ortodoksi ja uskallan sanoa mielipiteeni.
        Miksi Suomen ortodoksinen kirkko on niin pelkuri, että ei uskalla ottaa kantaa?

        Viimeisimmät tiedot on, että miten vankeja kidutetaan vankiloissa.
        Miksi "ortodoksi" Putin ei tartu asiaan?

        Auttaisi asiassa, jos Suomen ortodoksinen kirkko USKALTAISI OTTAA KANTAA!


    • Anonyymi

      putin ortodoksi, hahah ahhaha

      • Anonyymi

        Saatanan palvoja, oportunisti, murhaaja, hyökkääjä, ison rahan kaveri samalla kun itse varastaa valtion rahoja...
        Silti hän on Venäjän pelastaja joka pelasti Venäjän ulkomaiselta rahavallalta, loi uskottavan armeijan ja on näennäisesti ortodoksisuuden vaalija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan palvoja, oportunisti, murhaaja, hyökkääjä, ison rahan kaveri samalla kun itse varastaa valtion rahoja...
        Silti hän on Venäjän pelastaja joka pelasti Venäjän ulkomaiselta rahavallalta, loi uskottavan armeijan ja on näennäisesti ortodoksisuuden vaalija.

        No joo.
        Eipä me yksityiset mitään mahda maailman tilanteelle.
        Rukous auttaa aina kuiteskin, ja voi aina kääntyä Jeesuksen puoleen.
        Apu ja turva tulee aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan palvoja, oportunisti, murhaaja, hyökkääjä, ison rahan kaveri samalla kun itse varastaa valtion rahoja...
        Silti hän on Venäjän pelastaja joka pelasti Venäjän ulkomaiselta rahavallalta, loi uskottavan armeijan ja on näennäisesti ortodoksisuuden vaalija.

        Missä faktaa, että Putin ei ole ortodoksi vaan uskoltaan saatananpalvoja? Ensimmäistä kertaa kuulen tällaisen väitteen.

        Oletko ortodoksi vai kristinuskon ja Venäjän vastainen Lännen anabaptisti-agitaattori?

        NATOn laivat pyörivät Helsingin satamissa ja yhtäkkiä alkanut tämä melleriläisten ja muiden USA:sta johdettujen huijarisaarnaajien, poliittisten ja sotilaallisten agenttien mellastus.

        Ja edelleenkään: Japaninmeren tapahtumista ei kerrota Suomessa mitään.

        On aika selvää, mihin Länsi nyt pyrkii. Ne aikoo tappaa teitä ortodokseja taas aivan tukussa. Viimeksi Suomi tuki Natsisaksaa tässä vihatyössä, tänä päivänä Vapaamuurarivaltio, eli juutalaisjohtoisen illuminaatin hallitseman USA:n sotatoimia kristittyä Venäjää vastaan. Tiedättekö, että vihaamanne Putinin aikana ortodokseille ja muille kristityille on palautettu yli 30 000, kommunistisen juutalais-illuminaatin Venäjän vallankumouksessa ja sen jälkeisissä kristittyjen vainoissa häväisemää ja tuhoamaa kirkkoa?

        Heh... Länsi on nyt iskenyt silmänsä Suomen ortodokseihin! Pyrkivät tekemään teistä omienne vihollisia. Osoittakaa nyt herranenaika edes jonkinlaista selkärankaa! Ovatko Venäjän ortodoksisen kansan ainoat ystävät Suomessa... muutama uhkarohkea protestantti?! Olen täysin tietoinen, että hurri-mielisten tukeman USA:n miehittäessä Suomen, meikäläiset pääsevät hengestään ensimmäisinä.

        Mutta on autuasta tietää kuolevansa kuitenkin Totuuden puolesta.

        Hei, venäläiset ovat osin omaa kansaamme - meillä on pitkä, yhteinen historia - ja nimenomaan enimmillään juuri teidän omaa, pravoslavnyj, ortodoksista uskoanne!

        Tässä hauska veikkonen, juutalaisuudesta (venäläis-) ortodoksisuuteen kääntynyt Brother Nathanael (Kapner):
        http://brothernathanaelfoundation.org/

        Tuo venäläisortodoksien vahva usko on tehnyt ihmisiin vaikutuksen, ympäri maailman.

        Ekaa kertaa näen näin tulisieluisen ortodoksin mellastavan internetissä.

        Hänellä on paljon asiaa, kuulkaa häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä faktaa, että Putin ei ole ortodoksi vaan uskoltaan saatananpalvoja? Ensimmäistä kertaa kuulen tällaisen väitteen.

        Oletko ortodoksi vai kristinuskon ja Venäjän vastainen Lännen anabaptisti-agitaattori?

        NATOn laivat pyörivät Helsingin satamissa ja yhtäkkiä alkanut tämä melleriläisten ja muiden USA:sta johdettujen huijarisaarnaajien, poliittisten ja sotilaallisten agenttien mellastus.

        Ja edelleenkään: Japaninmeren tapahtumista ei kerrota Suomessa mitään.

        On aika selvää, mihin Länsi nyt pyrkii. Ne aikoo tappaa teitä ortodokseja taas aivan tukussa. Viimeksi Suomi tuki Natsisaksaa tässä vihatyössä, tänä päivänä Vapaamuurarivaltio, eli juutalaisjohtoisen illuminaatin hallitseman USA:n sotatoimia kristittyä Venäjää vastaan. Tiedättekö, että vihaamanne Putinin aikana ortodokseille ja muille kristityille on palautettu yli 30 000, kommunistisen juutalais-illuminaatin Venäjän vallankumouksessa ja sen jälkeisissä kristittyjen vainoissa häväisemää ja tuhoamaa kirkkoa?

        Heh... Länsi on nyt iskenyt silmänsä Suomen ortodokseihin! Pyrkivät tekemään teistä omienne vihollisia. Osoittakaa nyt herranenaika edes jonkinlaista selkärankaa! Ovatko Venäjän ortodoksisen kansan ainoat ystävät Suomessa... muutama uhkarohkea protestantti?! Olen täysin tietoinen, että hurri-mielisten tukeman USA:n miehittäessä Suomen, meikäläiset pääsevät hengestään ensimmäisinä.

        Mutta on autuasta tietää kuolevansa kuitenkin Totuuden puolesta.

        Hei, venäläiset ovat osin omaa kansaamme - meillä on pitkä, yhteinen historia - ja nimenomaan enimmillään juuri teidän omaa, pravoslavnyj, ortodoksista uskoanne!

        Tässä hauska veikkonen, juutalaisuudesta (venäläis-) ortodoksisuuteen kääntynyt Brother Nathanael (Kapner):
        http://brothernathanaelfoundation.org/

        Tuo venäläisortodoksien vahva usko on tehnyt ihmisiin vaikutuksen, ympäri maailman.

        Ekaa kertaa näen näin tulisieluisen ortodoksin mellastavan internetissä.

        Hänellä on paljon asiaa, kuulkaa häntä.

        Uutisia, joita suomalaiselta kansalta halutaan salata. Sanomatalo ei näistä kerro ja jos kertoo, laitetaan A. Paananen vääntämään totuus kieroon. Google-käännökset englanninkielestä:

        Sputnik:
        https://sputniknews.com/20211101/putin-warned-biden-against-deploying-military-bases-in-central-asia-lavrov-says-1090385624.html :

        >>Putin varoitti Bideniä sotilastukikohtien sijoittamisesta Keski-Aasiaan, Lavrov sanoo
        Eilen
        Bagramin tukikohta Afganistanissa - Sputnik International, 1920, 1.11.2021
        © AP Photo / Rahmat Gul

        MOSKOVA (Sputnik) - Venäjän presidentti Vladimir Putin varoitti Yhdysvaltain presidenttiä Joe Bideniä heidän huippukokouksessaan Genevessä kesäkuussa yrityksistä sijoittaa sotilastukikohtia Keski-Aasiaan Afganistanin tilanteen vuoksi, Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov sanoi.

        "Ennakoimme, mitä tapahtuu. Presidentti kertoi Bidenille, kun he tapasivat Genevessä kesäkuussa:" Vastustamme tiukasti ... yritystänne sopia Keski-Aasian maiden kanssa sotilaallisen infrastruktuurin sijoittamisesta niiden alueelle, jotta se toimisi. - kutsutaan yli-horisontin iskuiksi tarvittaessa Afganistanin alueelle", Lavrov sanoi Russia-24-televisiokanavalle.

        Yhdysvallat teki samanlaisia ​​tarjouksia paitsi Afganistanin Keski-Aasian naapureille, venäläinen diplomaatti lisäsi.

        "Se vetosi myös pakistanilaisiin, ja he kieltäytyivät. Uzbekistan ilmoitti julkisesti, että sen perustuslaki ei edellytä sotilastukikohtien sijoittamista sen alueelle, ja Kirgisia ilmoitti julkisesti presidentin kautta, että he eivät halua tätä", Lavrov lisäsi. .

        Lavrovin mukaan länsimaat ovat myös painostaneet Afganistanin naapureita ottamaan vastaan ​​afgaanipakolaisia, mutta Keski-Aasian maat ovat valmiita perustamaan pakolaiskeskuksia vain, jos he ovat takeita siitä, että heidät viedään myöhemmin pois.

        "Pakolaiset ovat toinen näkökohta, jota nyt harkitaan vakavammin. Ensinnäkin monet heistä vain ryntäsivät itse Keski-Aasiaan, eri kansakunnat kohtelevat heitä eri tavalla, kun he yrittävät suojella maitaan tältä virralta kaikin mahdollisin tavoin. Mutta Esimerkiksi Uzbekistanissa [pakolaisille] myönnettiin erityistiloja aivan lentokentän viereen, josta heidät lähetetään muihin valtioihin, eivätkä he saa ylittää Uzbekistanin tasavallan muihin osiin. samaa tietä", Lavrov sanoi Russia-24-televisiokanavalle.

        "Heitä painostetaan ottamaan vastaan ​​pakolaisia. He haluavat muodostaa vastaanottokeskuksia, joilla on selkeät takeet siitä, että nämä pakolaiset viedään pois jonkin ajan kuluttua", Lavrov lisäsi.<<

        https://sputniknews.com/20211102/russia-may-export-new-s-500-missile-systems-to-india-and-china-1090405400.html :

        >>Venäjä voi viedä uusia S-500-ohjusjärjestelmiä Intiaan ja Kiinaan
        6 tuntia sitten
        S-400-rykmentti aloittaa päivystyksen Krimillä - Sputnik International, 1920, 02.11.2021
        © Sputnik / Sergei Malgavko / Mene kuvapankkiin

        MOSKOVA (Sputnik) - Venäjä saattaa toimittaa huippuluokan S-500-ilmatorjuntaohjusjärjestelmiään Intialle ja Kiinalle tulevaisuudessa, Venäjän sotilas-teknisen yhteistyön (FSMTC) johtaja Dmitri Shugaev sanoi.

        "Pidämme Intiaa, samoin kuin Kiinaa ja kaikkia valtioita, joiden kanssa meillä on pitkäaikainen kumppanuus ja ennustettavat keskinäiset suhteet, tämän huippuluokan järjestelmän tulevina omistajina", Shugaev sanoi haastattelussa RBC-uutislehdelle ja lisäsi, että FSMTC harkitsee jokaista mahdollista pyyntöä erikseen.

        S-500 Prometey on seuraavan sukupolven maasta ilmaan suuntautuva ohjusjärjestelmä, jonka kantama on noin 600 kilometriä (370 mailia), joka on suunniteltu sieppaamaan ja tuhoamaan mannertenvälisiä ballistisia ohjuksia sekä hypersonic risteilyohjuksia ja lentokoneita.

        Venäjän presidentti Vladimir Putin sanoi maanantaina, että maan armeija saa pian ensimmäisen erän S-500-ohjusjärjestelmää. Shugaevin mukaan Venäjä saattaa viedä niitä muihin maihin, kun näitä järjestelmiä on toimitettu riittävästi maan asevoimille.<<

        USA ja Ruotsi lietsovat kaiken aikaa sotaa Venäjää vastaan, mutta on myös venäläisillä, millä puolustautua, jos esim. Suomen läpi aiotaan sinne tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutisia, joita suomalaiselta kansalta halutaan salata. Sanomatalo ei näistä kerro ja jos kertoo, laitetaan A. Paananen vääntämään totuus kieroon. Google-käännökset englanninkielestä:

        Sputnik:
        https://sputniknews.com/20211101/putin-warned-biden-against-deploying-military-bases-in-central-asia-lavrov-says-1090385624.html :

        >>Putin varoitti Bideniä sotilastukikohtien sijoittamisesta Keski-Aasiaan, Lavrov sanoo
        Eilen
        Bagramin tukikohta Afganistanissa - Sputnik International, 1920, 1.11.2021
        © AP Photo / Rahmat Gul

        MOSKOVA (Sputnik) - Venäjän presidentti Vladimir Putin varoitti Yhdysvaltain presidenttiä Joe Bideniä heidän huippukokouksessaan Genevessä kesäkuussa yrityksistä sijoittaa sotilastukikohtia Keski-Aasiaan Afganistanin tilanteen vuoksi, Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov sanoi.

        "Ennakoimme, mitä tapahtuu. Presidentti kertoi Bidenille, kun he tapasivat Genevessä kesäkuussa:" Vastustamme tiukasti ... yritystänne sopia Keski-Aasian maiden kanssa sotilaallisen infrastruktuurin sijoittamisesta niiden alueelle, jotta se toimisi. - kutsutaan yli-horisontin iskuiksi tarvittaessa Afganistanin alueelle", Lavrov sanoi Russia-24-televisiokanavalle.

        Yhdysvallat teki samanlaisia ​​tarjouksia paitsi Afganistanin Keski-Aasian naapureille, venäläinen diplomaatti lisäsi.

        "Se vetosi myös pakistanilaisiin, ja he kieltäytyivät. Uzbekistan ilmoitti julkisesti, että sen perustuslaki ei edellytä sotilastukikohtien sijoittamista sen alueelle, ja Kirgisia ilmoitti julkisesti presidentin kautta, että he eivät halua tätä", Lavrov lisäsi. .

        Lavrovin mukaan länsimaat ovat myös painostaneet Afganistanin naapureita ottamaan vastaan ​​afgaanipakolaisia, mutta Keski-Aasian maat ovat valmiita perustamaan pakolaiskeskuksia vain, jos he ovat takeita siitä, että heidät viedään myöhemmin pois.

        "Pakolaiset ovat toinen näkökohta, jota nyt harkitaan vakavammin. Ensinnäkin monet heistä vain ryntäsivät itse Keski-Aasiaan, eri kansakunnat kohtelevat heitä eri tavalla, kun he yrittävät suojella maitaan tältä virralta kaikin mahdollisin tavoin. Mutta Esimerkiksi Uzbekistanissa [pakolaisille] myönnettiin erityistiloja aivan lentokentän viereen, josta heidät lähetetään muihin valtioihin, eivätkä he saa ylittää Uzbekistanin tasavallan muihin osiin. samaa tietä", Lavrov sanoi Russia-24-televisiokanavalle.

        "Heitä painostetaan ottamaan vastaan ​​pakolaisia. He haluavat muodostaa vastaanottokeskuksia, joilla on selkeät takeet siitä, että nämä pakolaiset viedään pois jonkin ajan kuluttua", Lavrov lisäsi.<<

        https://sputniknews.com/20211102/russia-may-export-new-s-500-missile-systems-to-india-and-china-1090405400.html :

        >>Venäjä voi viedä uusia S-500-ohjusjärjestelmiä Intiaan ja Kiinaan
        6 tuntia sitten
        S-400-rykmentti aloittaa päivystyksen Krimillä - Sputnik International, 1920, 02.11.2021
        © Sputnik / Sergei Malgavko / Mene kuvapankkiin

        MOSKOVA (Sputnik) - Venäjä saattaa toimittaa huippuluokan S-500-ilmatorjuntaohjusjärjestelmiään Intialle ja Kiinalle tulevaisuudessa, Venäjän sotilas-teknisen yhteistyön (FSMTC) johtaja Dmitri Shugaev sanoi.

        "Pidämme Intiaa, samoin kuin Kiinaa ja kaikkia valtioita, joiden kanssa meillä on pitkäaikainen kumppanuus ja ennustettavat keskinäiset suhteet, tämän huippuluokan järjestelmän tulevina omistajina", Shugaev sanoi haastattelussa RBC-uutislehdelle ja lisäsi, että FSMTC harkitsee jokaista mahdollista pyyntöä erikseen.

        S-500 Prometey on seuraavan sukupolven maasta ilmaan suuntautuva ohjusjärjestelmä, jonka kantama on noin 600 kilometriä (370 mailia), joka on suunniteltu sieppaamaan ja tuhoamaan mannertenvälisiä ballistisia ohjuksia sekä hypersonic risteilyohjuksia ja lentokoneita.

        Venäjän presidentti Vladimir Putin sanoi maanantaina, että maan armeija saa pian ensimmäisen erän S-500-ohjusjärjestelmää. Shugaevin mukaan Venäjä saattaa viedä niitä muihin maihin, kun näitä järjestelmiä on toimitettu riittävästi maan asevoimille.<<

        USA ja Ruotsi lietsovat kaiken aikaa sotaa Venäjää vastaan, mutta on myös venäläisillä, millä puolustautua, jos esim. Suomen läpi aiotaan sinne tulla.

        Laatokan Valamon veljestön kuoro:

        Господи Сил, с нами буди / Jumalan voima olkoon kanssamme:
        https://www.youtube.com/watch?v=PK85uxvD-iI

        Tämä on upeasti laulettu:

        Marie Devo Zistaja - Maria, Neitsyt Puhdas:
        https://www.youtube.com/watch?v=OYRy9Lv9jPs


    • Anonyymi

      Tunnen Ilomantsissa useita ortodokseja, jotka haikailevat Putinia tulemaan "vapauttamaan" sen osan Suomea takaisin äitivenäjän huomaan.

      • Anonyymi

        Kuulostaa todella hyvälle, mieluummin Venäjä ja ortodoksisuus kuin islamisaation kasvavat ongelmat suomalaisessa yhteiskunnassa Ruotsin mallin mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa todella hyvälle, mieluummin Venäjä ja ortodoksisuus kuin islamisaation kasvavat ongelmat suomalaisessa yhteiskunnassa Ruotsin mallin mukaisesti.

        Kiva. Mä liityn jengiin, vaikka oonkin vielä luterilainen. Mutta huivi päähän ja huopatossut jalkaan ja ette huomaa mitään! 🙂


    • Anonyymi

      Helluntailainen häirikkö palstalla, minulle on ihan sama mitä kieltä puhutaan venäjän kieli on kaunis kieli.

      Moralisti sortaa heikompia

      Moralisti on moraalifundamentalisti, joka asettaa oman moraalinsa muiden yläpuolelle tuomiten toisia.

      Seurakuntaelämä voi olla näiden tekijöiden vuoksi joskus ahdistavaa. Jeesus Kristus kuitenkin opetti meitä toisin, on aina valaisevaa huomata Jeesuksen olevan armahtava, kirkkoisien -ja seurakuntalaisten virheistä ja puutteista huolimatta: Hänen luotettavuus ei horju.

      (Luuk.18:10-14)
      "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

    • Anonyymi

      Kävin tänään Valamossa, siinä kuusikujalla päädyin samaan kuin Pentti Saarikoski. Ortodoksisuus kiinnostaa mutta ei liity ortosoksiseen kirkkoon.

      • Anonyymi

        Itsekin aikoinaan vietimme äitini kanssa muutaman yön Valamon vierastalossa / hotellissa. Suuri kirjasto teki minuun vaikutuksen ja lainasinkin sieltä luettavaa. Teimme myös laivamatkan Valamosta Lintulaan. 🙂

        Hautausmaalla löysimme myös Pentti Saarikosken haudan ja ihmettelimme grubuja eli hautamökkejä. Ortodoksisuus oli meille molemmille suht. vierasta. Itse olen sittemmin paljonkin tutustunut ortodoksisuuteen.

        Ja mitä tulee Aleksanteri Nevskiin, olen Pietarin Lavrassa, ortodoksien jonossa vuorollani, kunnioittaen suudellut hänen sargofaginsa kantta.

        Olen harkinnut ort.kirkkoon liittymistä, mutta toisaalta olen uskoltani opillisesti hyvinkin vanhakantainen luterilainen ja uskoaan on hiukan vaikea vain "muuttaa muuksi". Siltikin koen ortodoksisessa kirkossa pyhyyttä ja hartautta, jota ei protestanteissa juurikaan ole. Ortodoksisuudessa on kodikkuutta ja lämpöä, protestantit ovat aika kylmää väkeä, lut. kirkossa tulee melkein vilu! Uspenskin katedraalissa ensikertaa liturgiassa käydessäni minuun teki vaikutuksen, että saarnan ajaksi kirkkoväki istuutui kodikkaasti lattialle.

        Tajusin silloin jotain ortodoksisuuden olemuksesta. Luterilaisessa kirkossa ei tulisi kuuloonkaan kirkkoväen istua lattialla!

        Niinpä, ilman kirkkojen jäsenyyttä olen hengeltäni ja uskoltani puoli-luterilainen ja puoli-"ortodoksi". Erosin ev.lut.kirkosta sen maallistumisen vuoksi, se ei edusta aitoa, alkuperäistä "lutherilaista" uskoa. Tiedän, että ortodoksien silmissä Luther oli "munkkilupauksensa pettänyt, juoppo ja huonokäytöksinen suunsoittaja", näin minua on asiassa valistettu. Itse kuitenkin ymmärrän hänen tekstiensä syvällisimmän sanoman.


    • Anonyymi

      Vastaa minun näkemyksiäni Sinun kirjoitus.

      Kävin siis tänään Valamossa, klo 15.00 oli Trapetsa jo kiinni. Syntymäpäivä tänään, olisin käynyt syömässä.

      Kuusikujalla tuli vastaan Venäläisiä tervehtivät suomeksi.

      Marraskuinen harmaa päivä.

      • Anonyymi

        Ortodoksit onnittelevat syntymäpäiväänsä viettäviä tällä laululla:
        "Monia vuosia, monia armorikkaita vuosia!"

        Minä, luterilainen, töksäytän vielä perään:
        "Paljon Onnea syntymäpäiväsi johdosta!"

        🌹🙂🌹🌹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ortodoksit onnittelevat syntymäpäiväänsä viettäviä tällä laululla:
        "Monia vuosia, monia armorikkaita vuosia!"

        Minä, luterilainen, töksäytän vielä perään:
        "Paljon Onnea syntymäpäiväsi johdosta!"

        🌹🙂🌹🌹

        Höh, itse laulu unohtui:

        https://www.youtube.com/watch?v=phODTErEyoc ! 🌹
        *


    • Anonyymi

      Tämän linkin löysin juuri. Tämän takaa voi seurata eri ortodoksisten seurakuntien palveluksia, eli liturgioita, ym:

      https://ort.fi/virtuaalikirkko/

      Hienoa!

    • Anonyymi

      Marraskuu on hyvää aikaa hiljentyä Valamossakin. Vuokrasin huoneen ja hiljennyn lähellä Valamoa.

      Venäläisyys ei oikein kiinnosta, kuljen missä kuljen autioituvalla maaseudellakin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe