venäläinen maailma = ortodoksit

Anonyymi

Teillä on pyhä Aleksanteri Nevski ja pyhä tsaariperhe. Ortodoksit kuuluvat Putinin julistamaan venäläiseen maailmaan.

20% seurakuntalaisista on jo venäläisiä. Muutenkin venäläismielistä touhua. Kirkkoslaavi on liturgian kieli.

Viides kolonna.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomen ortodoksit EIVÄT KUULU Putinin julistamaan venäläiseen maailmaan!

Mistä kummasta olet tuollaisen väitteen huitaissut?

Itse suomalaisena ortodoksina en ollenkaan hyväksy Putinin touhuja!
      Hävettää ortodoksina lukea Putinin röyhkeilyä!
      Putin ei toimi ollenkaan ortodoksisen opin mukaan.

Ihmettelen että muut suomalaiset ortodoksit eivät uskalla kertoa mielipiteitään, vaan hymistelevät.

Nähtävästi tämän viestiketjun aloittaja ei ole itse ortodoksi?

• Anonyymi

Itse suomalaisena ortodoksina hyväksyn Putinin tietyt poliittiset toimenpiteet tiettyjä nimeltä mainitsemattomia ryhmiä kohtaan. Minä taas kunnioitan todella syvästi Pyhää Aleksanteri Nevskiä joka löi Peipsijärven taistelussa säälittävän saksalaisen ritarikunnan ja länsimaalaisen hapatuksen. Ikävä kyllä Nikolai II hävisi vastaavasti sodan saksalaisia vastaan ja joutui kärsimään perheensä kanssa marttyyrikuoleman. Hävettää ortodoksina lukea kuinka sinä "ortodoksina" puolustat näköjään mieluummin länsimaalaisuutta. Enemmän Putin "kristitty" on, mitä EU:n/Suomen johtajat tai USA:n näennäiskristitty ja dementiikko Biden. Länsimaalainen uutispropaganda on näköjään aivopessyt sinut ja tämän keskustelun aloittajan/häirikön/russofoobikon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse suomalaisena ortodoksina hyväksyn Putinin tietyt poliittiset toimenpiteet tiettyjä nimeltä mainitsemattomia ryhmiä kohtaan. Minä taas kunnioitan todella syvästi Pyhää Aleksanteri Nevskiä joka löi Peipsijärven taistelussa säälittävän saksalaisen ritarikunnan ja länsimaalaisen hapatuksen. Ikävä kyllä Nikolai II hävisi vastaavasti sodan saksalaisia vastaan ja joutui kärsimään perheensä kanssa marttyyrikuoleman. Hävettää ortodoksina lukea kuinka sinä "ortodoksina" puolustat näköjään mieluummin länsimaalaisuutta. Enemmän Putin "kristitty" on, mitä EU:n/Suomen johtajat tai USA:n näennäiskristitty ja dementiikko Biden. Länsimaalainen uutispropaganda on näköjään aivopessyt sinut ja tämän keskustelun aloittajan/häirikön/russofoobikon.

En oikein ymmärrä. että mihin pirtaan menee tää "lännen puolustaminen", mitä en oo mitenkään puolustellut ja en oo myös mitenkään puolustellut Bideniä. Mistä lienet tehnyt sen johtopäätöksen...?
        Olen arvostellut Putinin touhuja, ja ihmetellyt kauhiasti että ei ne mitenkään mee ortodoksisen kirkon ja kristittyjen aatteiden mukaisesti.

No joo, siinä mielessä olen "länsimaalainen" että en sokeana hyväksy kaikkea ja uskallan olla eri mieltä. Ihan hyvä että länsimaissa uskalletaan olla eri mieltä. Ja ortotoksienkin olis aiheellista tulla poteroistaan ja ruveta ajattelemaan asioita myös toiselta kantilta.
        Ei ole kiellettyä ortotoksien avartaa maailman-näkemystään.

• Anonyymi

Kene leipää syöt sen lauluja laulat.

• Anonyymi

Mielestäni Suomen ortodoksisen kirkon pitäisi USKALTAA ottaa kantaa!
        Vankeja kidutetaan, ja Putin ei tee mitään!

Mikä kumman tyyppi on oikeastaan?
        Leuhkii olevansa uskovainen ja tekee mainosta, mutta ei käyttäydy ollenkaan "hyvän paimenen" tapaisesti!

Olen itse ortodoksi ja uskallan sanoa mielipiteeni.
        Miksi Suomen ortodoksinen kirkko on niin pelkuri, että ei uskalla ottaa kantaa?

Viimeisimmät tiedot on, että miten vankeja kidutetaan vankiloissa.
        Miksi "ortodoksi" Putin ei tartu asiaan?

Auttaisi asiassa, jos Suomen ortodoksinen kirkko USKALTAISI OTTAA KANTAA!

• Anonyymi

putin ortodoksi, hahah ahhaha

• Anonyymi

Saatanan palvoja, oportunisti, murhaaja, hyökkääjä, ison rahan kaveri samalla kun itse varastaa valtion rahoja...
        Silti hän on Venäjän pelastaja joka pelasti Venäjän ulkomaiselta rahavallalta, loi uskottavan armeijan ja on näennäisesti ortodoksisuuden vaalija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan palvoja, oportunisti, murhaaja, hyökkääjä, ison rahan kaveri samalla kun itse varastaa valtion rahoja...
        Silti hän on Venäjän pelastaja joka pelasti Venäjän ulkomaiselta rahavallalta, loi uskottavan armeijan ja on näennäisesti ortodoksisuuden vaalija.

No joo.
        Eipä me yksityiset mitään mahda maailman tilanteelle.
        Rukous auttaa aina kuiteskin, ja voi aina kääntyä Jeesuksen puoleen.
        Apu ja turva tulee aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oho! Sointu Borg juhli rajusti Tallinnassa: Nahkarotsi hävisi, korjaussarja kutsui: "Johan oli vklp"

No nyt! Sointu Borg on räväkkä nainen, joka ei peittele sanomisiaan, eikä muotojaan. Instagramissa hän kuvailee itseään #röyhkeästirohkea. Tarkkasilmä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      6188
    2. Jyrkissä nöyryytettiin naisia avoimesti!!!

Marko Kulmala pomona vaati naisia kertomaan karvoistaan ja näyttämään karvansa. Tea Khalifa oli neekeri ja Marika Makaroff lesbo. Harjottelijatyttöjä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      4620
    3. Tässä on tomaattipasta a la Sanna Marin - Tämä yksi ainesosa kruunaa pääministerin lempiruoan!

Pääministeri Marin paljastaa suhteellisen tavallisen lempiruokansa, mutta siinä onkin yksi aika erikoinen ainesosa.... Unohda fetapiirakka, nyt tulee
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1701
    4. Mikko osti Maisalle 1000e Gucci laukun

Romanttinen Mikko jolla näyttää myös rahaa olevan vaikka kateelliset täällä muuta väittävät.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1027
    5. Kyllä mä haluun olla

enemmän kun kaveri jos sä sitä mietit...jos sut saan, en palauta 😍😊❤️
      Ikävä
      43
      869
    6. Miehelle tiedoksi

Haluan sinut. Haluan herätä vierestäsi, haluan antaa sinulle aamupusun, haluan jutella kanssasi kaikesta maan ja taivaan välillä, haluan käydä kanssa
      Ikävä
      48
      831
    7. Martinan alastonkuvat Hymy lehdessä

Kaikkeen on leijonaemo suostunut. Julkisuuteen oli päästävä vaikka sitten heittämällä vaatteet pois. Koko kroppa vaan näytille tissit ja pylly paljaan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      810
    8. Husin potilaista jo 23 prosenttia rokotettuja

Mikä huomattavaa, niin nimenomaan kahdesti rokotettuja on sairaalassa. Kerran rokotettuja ei lainkaan. Toinen rokote siis heikentää entisestään ihmise
      Maailman menoa
      300
      792
    Aihe