Raamatun aarteita ( Osa 2 ) Jeesus kutsuu turvaan tuhon alta!

Anonyymi

Osa 2

Aluksi, huomautus: tämä aloitus; kirjoitus on Suomi24 sääntöjen mukainen (Raamattuaihe). Lisäksi tämä on lainmukaisen (yhdenvertaisen) sananvapauden ja uskonnonvapauden mukainen!

”Sen tähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut!” (Luukas 19: 41-44)
-----------------------------------------------------------------------------

Raamatun syvälliset ja viisaat opetukset ja esimerkit ovat omiaan auttamaan ja varjelemaan ihmistä tuhon tieltä! Tässä kerrotussa tapauksessa Jeesus muistutti vakavasti siitä, että ei tule ylimielisesti torjua Jumalan armoa ja niitä Hyviä Hetkiä, joissa Hän kutsuu turvaansa!

Kun et etsikkoaikaasi tuntenut?
-----------------------------------

Tämä seuraava tekstini liittyy siihen Jeesuksen puheeseen, jossa Hän ennustaa ja ennakoi tulevia rankkoja asioita. Hän tiesi, mitä kansalla olisi edessään? Se ”näky” olin niin surullinen ja traaginen, että on kirjoitettu: että Jeesus itki.

Niin syvästi Hän suri etukäteen ihmisten luisumista kadotuksen kuiluun! (Luukas 19:41- 44) Jeesus lähestyi Jerusalemin kaupunkia, ja… näkyi näin:

• ” Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä,

• ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

• Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;

• ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."

Se on pahinta mahdollista asiaa? Olipa kyseessä sitten yksilöihminen, kaupunki, kansakunta, luopunut seurakunta, syntien paaduttama kristitty; profeettakin - ”etsikkoajan” kuluttaminen on joskus lopullisen tuhon valinta!

Jos Jumalan suuressa armossa antama etsikkoaika kuluu kovakorvaisuudessa? Jos se optimaalinen H-hetki käytetään väärin? Mitä sen perästä? Ei Jumala iänkaiken nuhtele. Ei odota, ei kerjää oikealle tielle. . . Hän kääntää selkänsä. Hän hylkää kutsumansa, puhuttelemansa. Ja sen perästä on – mitä?

20

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus? "Niinkuin kanaemo tahtoo koota..."
      -----------------------------------------------------

      Golgatan keskimmäisellä ristillä...

      Herramme Jeesus oli tullut ratkaisevaan hetkeensä. Hän oli julman ja kollektiivisen vihateon kohteena, uhrina. Hänet tuomittiin.
      – Ristiinnaulitse! Ristiinnaulitse! – kansa oli huutanut.

      Pahuus ja viha sai (näennäisen) voiton. Hänet nähdään ristillä. Kädet ja jalat on nauloilla puuhun iskettynä. Hän kuolee kuin rikollinen, roomalaisten käyttämällä kuolemantuomion tavalla, ristille häväistynä. Kahden rikoksista tuomitun välissä. Vaikka Pilatus, roomalainen päätösvallan käyttäjä ei todennut ainuttakaan syytä kuolemantuomiolle.

      ”En löydä hänestä yhtäkään syytä..” Kiistaton oikeusmurhan näyttö.

      Niin piti tapahtua! Jeesus oli ennalta suostunut tähän kärsimykseen ja kuolemaan. Hän otti kantaakseen ihmiskunnan synnit, pahuuden, kaikki kamaluudet. Hän sälytti ne päällensä, sen pahuuden tuomion, joka ihmisille itselleen olisi langennut. Hän kantoi tuomion, että me saisimme armahduksen. Hän vuodatti Pyhän sovintoverensä. Antoi henkensä.

      Kuolemansa keskellä hän jo armahti. Toinen ristillä riippuva ryöväri sanoi:
      - Herra muista minua kun tulet valtakuntaasi! Hän sai lupauksen armahduksesta.
      Synnin, pahuuden ja kirouksen valta oli murtumassa.

      Ja vaikka Jeesus kuoli, astui alas tuonelaan, Hän nousi kolmantena päivänä. Ei voinut kuolema häntä sitoa ja vangita. Rakkaus oli voittanut vihan. Hyvyys oli kukistanut pahuuden. Vihan liekit olivat sammuneet. Ylösnousemuksen aamu. Ihmiskunnan uuden ajanjakson alku.

      Rakkaus – Jumalan ääretön ja Ikuinen sellainen?
      ------------------------------------------------------------

      Se tahtoo suojata ihmisten elämää.

      Se kutsuu, huhuilee kuin kanaemo poikasia luokseen. Siipiensä alle turvaan vaarojen keskeltä. Tuomion tulenkin keskeltä.

      Tätä Jeesus tarkoitti vertauksessaan kanaemosta.. Hän olisi tahtonut (ja aina tahtoo) puolustaa ihmisiä vaarojen ja pahan uhatessa. Mutta enimmäkseen hänet torjutaan. Ei noteerata, ei kelpuuteta. Ihminen viestittää että pärjää kyllä omillaan!

      Valinta on vapaa!

      Mutta viisautta on ymmärtää omien voimien rajallisuus, vahvimpienkin valtiaiden katoavaisuus. Viisautta on antaa elämänsä parhaimpaan turvaan.

      Tämä ikuinen Jumalan rakkaus, joka loistaa ihmiskunnalle kuin valo, kuin aurinko – näkyy Jeesuksessa. Se kutsuu. Suojaan, turvaan. Ei vain tätä elämän aikaa koskien, vaan se rakkaus kantaa yli kauheuksienkin, vaarojen – ja lopuksi yli kuoleman virran. Ikuisen ilon ja rauhan maahan.
      ----------------------------------------------------------------------

      • Anonyymi

        Niinpä! Ketään ei pakoteta taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä! Ketään ei pakoteta taivaaseen.

        Käy, kansa, Herraasi vastaan,
        nyt kiiruhda riemuiten
        ja palmuista oksia taita
        ilosaatossa Kristuksen.
        Jo katsele,
        tytär Siion, kirkkauttaan
        ja riemuitse
        ja kuuluta laupeuttaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy, kansa, Herraasi vastaan,
        nyt kiiruhda riemuiten
        ja palmuista oksia taita
        ilosaatossa Kristuksen.
        Jo katsele,
        tytär Siion, kirkkauttaan
        ja riemuitse
        ja kuuluta laupeuttaan!

        Kiitän ja kumarran!


      • Anonyymi

        Voi suurta sokeutta,
        jos kuullaan enemmän
        maailman viisautta
        kuin sanaa elämän!
        Janoinen voiko juoda
        kuivista kaivoista?
        Vain Herran Henki luoda
        voi lähteen sanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy, kansa, Herraasi vastaan,
        nyt kiiruhda riemuiten
        ja palmuista oksia taita
        ilosaatossa Kristuksen.
        Jo katsele,
        tytär Siion, kirkkauttaan
        ja riemuitse
        ja kuuluta laupeuttaan!

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä! Ketään ei pakoteta taivaaseen.

        ” Herra seurakunnassansa
        aina hoitaa lapsiansa.
        Armonsa hän heille antaa,
        käsillänsä heitä kantaa.”


      • Anonyymi

        Oi Pyhä Henki, riennä,
        Kristusta kirkasta.
        Pois perkaa synti meistä,
        auta ja pelasta.
        Puhdista mieleni,
        tee minut palavaksi
        Herrani seuraajaksi,
        lahjoita voimasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä! Ketään ei pakoteta taivaaseen.

        No ei todella!


    • Anonyymi

      Jeesus puhui: Johannes 10:27-30

      "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne. Ja ne seuraavat minua.
      Ja minä annan heille iankikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

      Ja minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."

      Ole siunattu sisareni ja veljeni Herran Jeesuksen laumassa!

      • Anonyymi

        No jo oli hipillä puheet. Melkoista määkimistä tosiaan kuuluu jeesuksen seuraajien joukosta, iso osa on täysiä pässejä.


      • Anonyymi

        Isänsä poika. Yhtä paha narsisti kuin itse raamatun jumalala.
        Noin se isättömyys voi traumatisoida, varsinkin kun Maria syötti Jesse-boylle puutaheinää.


      • Anonyymi

        Kunnia Jumalalle armostaan! Jeesuksen omilla on turva tuomiopäivänä!


      • Anonyymi

        Jeesus pitää huolen omistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnia Jumalalle armostaan! Jeesuksen omilla on turva tuomiopäivänä!

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pitää huolen omistaan.

        Niin pitääkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnia Jumalalle armostaan! Jeesuksen omilla on turva tuomiopäivänä!

        Turvapa hyvinkin. Herra piti huolen omasta valitusta kansastaankin keskitysleireillä. Jeesusta tämä asia ei tietenkään koskenut.


    • Anonyymi

      Valeprofeetta vaanii näilläkin sivuilla, hylätkää hänen herjansa!

      • Anonyymi

        Kyllä vaan.


    • Anonyymi

      ” Siis anna minun palvella
      nyt valtakunnan työssä.
      Kun uuvun, auta, vahvista
      ja kanna murheen yössä.
      Vain voimastasi voiman saan
      sun lamppunasi loistamaan
      ja säilyn suolanasi.”

    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe