Suomi maailman ainoana pikkumaana torjunut raja-alueellaan NL:n maanvaltaushyökkäykset

Anonyymi

Vieläkin tuntuu ihmeeltä miten pieni 3,9 miljoonan asukkaan huonosti sotaan varustautunut Suomi yleensä pystyi yksin pidättelemään monta kuukautta 180 mlljoonan asukkaan suurvallan hyökkäystä.

Suomea vastassa oli enimmillään puolet suurvallan divisioonista eli noin miljoona miestä ja tuhansia tankkeja, lentokoneita ja tykkejä ym.raskasta sotakalustoa.

Voisi ajatella, että Suomen yli olisi jyrätty muutamassa päivässä lähes ilman menetyksiä.

Neuvostoliiton maanvaltaushyökkäys syvälle Suomeen pysäytettiin myös kesällä 1944.

Kaikkialla muualla NL onnistui viemään hyökkäyksensä perille saakka.

5

87

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä auttaa ymmärtämään miksi suomalaiset kommunistit vihaa Mannerheimia .

Hänen johtamansa heikosti varustettu Suomen armeija oli ylikäymätön este suomalaisten kommunistien ihailemalle "voittamattomalle" puna-armeijalle.

Eikä kaivattua Neuvosto-Suomea koskaan syntynyt. Suomen metsissä puna-armeijaa odottaneet kommunistit saivat pettyä katkerasti.

Ja purkavat yhä pettymystään.

• Anonyymi

Tällä palstallakin joku stallari työkseen yrittää halventaa Mannerheimia. Pettymys ettei koskaan tullut Neuvosto-Suomea on hänellä ilmeisesti kova.

Kehottaisin häntä menemään psykiatrin vastaanotolle. Siellä on traumojen hoidon ammattilaisia.

• Anonyymi

Teemu Keskisarja: Suomea ei uhannut talvisodassa itsenäisyyden menetys vaan kansanmurha

 Ette kai luule, että Stalin olisi puhdistanut Suomen hellemmin kuin Baltian. Että hän ei olisi tuhonnut Suomen upseereita kuten Puolan upseerit Katynissa, historioitsija suorastaan huusi vaikuttuneelle yleisölleen.

Keskisarjan mukaan Stalinin Neuvostoliitto oli suoranainen ”pahan valtakunta”, joka oli surmannut 10 miljoonaa omaa kansalaistaan nälänhädissä ja puhdistuksissa, joukossa 25 000 suomalaista.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006316296.html

• Anonyymi

• Anonyymi

"Voisi ajatella, että Suomen yli olisi jyrätty muutamassa päivässä lähes ilman menetyksiä."

Stalin ajatteli näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hävetkää rokotetut!

Olen tässä lueskellut näitä palstalla olleita koronakeskusteluja ja saanut hävetä silmät päästäni siksi, että suurin osa rokotettujen kirjoituksista o
      Iisalmi
      371
      4074
    2. Joku pahoitti mielensä Afrikantähti pelistä

Rasismikohu Helsingin yliopistossa – riistoleikkejä ja Afrikan tähti -vitsailua: ”Olen sanaton” Musta vaihto-opiskelija tyrmistyi, kun opiskelijat esi
      Maailman menoa
      194
      3779
    3. Kertokaa yksikin hyvä syy ottaa koronarokote

Tähän saakka on kerrottu vain uskomuksia. Koronarokote ikään kuin olisi ratkaisu ongelmaan. No miksi sitten rokotettuja on sairaalahoidossa siinä miss
      Maailman menoa
      632
      2953
    4. Oot sä oikeasti

rakastunu muhun nainen? Oon kyllä huomannu katseet mutta että kyse ois vakavammasta niin se on tullu yllätyksenä minulle.
      Ikävä
      83
      1655
    5. Iltalehti: Päijät Hämeen teho-osastolla uuvutaan koronan takia. Totuus ketään ei teholla.

Olen koko ajan suhtautunut näihin lehtien pelottelutarinoihin kriittisesti. Niissä ei anneta oikeasti mitään taustatietoja potilaista, määristä, iästä
      Maailman menoa
      341
      1519
    6. Stefu, otathan sinäkin tyttäresi lomalle mukaan?

Sofia kertoi pääsevänsä pian reissuun ( hänhän ei pysty ilman Stefania matkustamaan), joten jään mielenkiinnolla odottamaan, ottaako isä tyttärensä mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1458
    7. 102
      1330
    Aihe