Eksytysten harhat ( Osa 16 ) Voittajat voittoon Jeesuksessa Kristuksessa!

Anonyymi

Eksytysten harhat (Osa 16) Voittajat voittoon Jeesuksessa Kristuksessa!



Tämä on Osa 16, koskien julkeaa eksytys-ja harhaoppia

Voitto ja vapaus Jeesuksessa Kristuksessa!
-----------------------------------------------------

Kun etenemme yhä kiihtyvämmässä tahdissa kaikkeen siihen, mittä Herramme Jeesus ennakoi eskatologessa puheessaan tulevaksi - lopunaikoina – on tarpeen tämä:
• ”Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa!” ( Efe 6:10)
Mitään ei näet tapahdu Herramme tietämättä! Itse Jeesus ilmoitti, että mm. ”vääri profeettoja tulee”, nousee vääriä ”kristuksia”, jne.

(Matteus 24., Markus 13., ja Luukas 21 luvut.)

Olet mitä syöt? Raamatun Sanan tunteminen ja totteleminen!
----------------------------------------------------------------------------

On sanottu, että ”olet-mitä-syöt”. Tätä voi soveltaa myös hengelliseen elämään? Usko syntyy, kasvaa ja vahvistuu ”syömällä” tervettä ravintoa, Raamatun Sanaa! Ensin ”sanan maitoruokaa”,
• ”… ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen.” ( 1 Piet 2:2) . Sitten:
• ” Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.” (Heb 5:13-14)

Raamatun sanojen totuus sisältää myös kuin ”rokotuksen” eksytyksiä ja harhaoppeja ja muita paholaisen houkutuksia vastaan! Raamatun Sana kasvattaa siis ”immuunivastetta” paholaisen patogeeneja ja antigeeneja vastaan! Kiitos olkoon Jumalan – Raamatun sanasta!

”Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. ( Matteus 22:29)

Jumala iloitsee – kun totuutta rakastetaan!
--------------------------------------------------
Kun täällä olen julkistanut näitä Analyysejä ”eksytyksestä ja harhaopista”, olen ilokseni ymmärtänyt (!) että tämän Suomi24-Raamattu-foorumin käyttäjien joukossa on totisia Raamatun Sanaa kunnioittavia ihmisiä!

Olen myös hengessäni (rukouksessa) ymmärtänyt, että Herramme Jeesus iloitsee teistä monista!! Ottakaa Herran palaute vastaan! Herra pitää huolta niistä, jotka Häneen turvaavat! Herra iloitsee teistä monista….

(Tässä muutamia Sanoja ”aamupalaksi – lounaaksi”? Matteus 7:24-27, Ilm 3:7-13, Ps 91:14-15, Room 8:31-39, Joh 10:27-30 )

Kuoleman voittanut Jeesus Kristus hallitsee – yli kaiken pahan ja pahuuden! Hän tuntee omansa ”nimeltä” - eikä kukaan ryöstä heitä, jotka Hänessä kiinni riippuvat!

• ”Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” ( Room 8. luvusta)

(Aloitus jatkuu)

8

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      aloitus jatkuu, Osa 16)

      Raamatun Sanan tuntemiseen ohjaaminen! Isät ja äidit Kristuksessa!
      __________________________________________________________________________

      Ollessani nuori uskovainen – kauan sitten - minulla oli suuri ilo, lahja ja armo Herraltamme olla viisaan ja vanhurskaan hengellisen ”äidin” kasvatuksessa! Hän oli elämän ja Herran koulussa oppinut läksynsä, ja tätä koeteltua viisautta hän välitti eteenpäin.
      • Sanoi: syö sanaa, syö sanaa!
      • Älä suutu vaikka Sana sinut tuomitsee, jos on tarvis!
      • Nöyrry Raamatun Sanan edessä, jos huomaat olevasi väärässä!
      • Pidä lyhyet tilivälit! Tunnusta pahat ajatuksetkin - tee parannus – ja puhdistu Jeesuksen kalliissa sovintoveressä!
      • Älä juokse ihmisten ja oppien perässä!
      • Seuraa aina Jeesusta, opissa ja elämässä!
      • Testaa kaikki ”opit” ja puheet Raamatun Sanalla!

      Kun itse olin siis hengellinen lapsi puoli vuosisataa sitten, minulla oli ilo ja onni olla hyvän hengellisen äidin opastuksessa. Hän oli vanhurskas ja pyhittynyt. Tarpeen tullen tiukka, jopa ankarakin? Mutta sitten lempeä, jopa huumorintajuinenkin. Täynnä Raamatun kartuttamaa viisautta, tasapainoista elämän tuomaa kokemusta. Siunattu olkoon hänen muistonsa! Ja kiitetty Herra Jeesus, joka valvoi pienen karitsansa uskoa, ja on varjellut tänne saakka, armossaan!

      Tämä vanhurskas uskova antoi minulle uskoon tullessani erityisläksyksi Matteuksen 24. luvun!

      Sanoi, lue tätä usein, sillä sinä tulet elämään niissä päivissä, joista Jeesus ennusti.

      - Muista, rakas Herran karitsa - - vaikka tulisi mitä virtauksia ja muoti-ilmiöitä? Vaikka tulisi sellaisia, jotka nostaisivat itsensä, kehuisivat olevansa ”erikoisia”, profeettoja, voideltuja, - niin älä juokse sellaisten perässä!

      - Pysy Raamatun Sanan opetuksissa. Testaa kaikki uutuudet Sanalla. Ja siksi sinun tulee oppia ja opiskella Raamattua. Paljon, paljon, syvälle luodaten! Kannesta kanteen – alusta loppuun, ja lopusta alkuun! Yhä uudelleen, toistuvasti. Pyhä Henki opettaa Sanan kautta! (1. Joh 2:27, Joh 16:13-14, 14:26) Ja niin minä päätin tehdä ja teinkin... ja teen...

      Joka rakastaa Jeesusta, rakastaa Yli Kaiken hänen sanaansa! Sanoihan Jeesus , Johannes 14:23
      • ”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”

      Hän sanoi:
      - Älä välitä vaikka jäisit yksin, jos et mene valtavirran mukana, jos et sano aamentasi jokaisen villityksen perään. Jeesus on kanssasi. Hän on ylin ystäväsi. Uskollinen aina. . .
      Kuin kirkkaan eilisen päivän muistan nuo kaikki kalliit opetukset. Siunattu olkoon hänen muistonsa!

      Vanhurskasta opetusta ja kasvatusta!
      -----------------------------------------------

      Tuohon aikaan noin 50 vuotta sitten, kristilliset kuviot olivat varsin erilaisia, Suomessakin!

      Hengelliset isät, äidit, veljet, kaitsijat ja opettajat olivat laajalti pyhittyneitä Hengen ja Sanan ihmisiä. He elivät niinkuin opettivat. Oli Herran pelon henki!
      • ”Herran pelko ( =kunnioitus) on viisauden alku!” Psalmi 111:10

      Heillä oli terve kasvatuksen strategia. Tavoitteena uskovien hengellinen aikuisuus, kasvu ”täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään” - niinkuin Paavali efesolaisia opettaa!

      Pois alaikäisyydestä, jossa viskellään kaikissa opintuulissa, ihmisten arpapeleissä ja eksytysten kavalissa juonissa. ( Efe 4:11-15) Tästä keskenkasvuisuuden ongelmasta kirjoittaa Hebrealaiskirje näin, 5:11-14

      • ” Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.”

      (Aloitus jatkuu)

      • Anonyymi

        Te laaksot, notkot, nouskaa,
        te vuoret, vaipukaa!
        Jumalan kansan toivo
        nyt täyttymyksen saa.
        Hän saapuu, kuninkaamme
        ja rauhanruhtinaamme.
        Siunattu olkoon hän,
        ken meille tuo elämän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te laaksot, notkot, nouskaa,
        te vuoret, vaipukaa!
        Jumalan kansan toivo
        nyt täyttymyksen saa.
        Hän saapuu, kuninkaamme
        ja rauhanruhtinaamme.
        Siunattu olkoon hän,
        ken meille tuo elämän

        Kyllä!


      • Anonyymi

        Kyllä!


    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen, osa 16

      Voitto vai häviö taivastiellä?
      --------------------------------------------

      Jumalan hyvä suunnitelma on, että jokainen joka lähtee uskontielle, Jeesusta seuraamaan, olisi kerran voittajana perillä! Ikävä kyllä, kaikki eivät perille pääse. . . ja sen on syvästi surullista! Paavali - itkien – kirjoittaa:

      ”Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen RISTIN VIHOLLISINA...heidän loppunsa on kadotus.” ( Filipp 3:18)

      Voittajia Jeesuksen Kristuksen voitossa!
      ------------------------------------------------------

      Omin voimin ei selvitä taisteluiden viidakossa! Kun perkele, maailma ja ”oma minä” muodostavat vihollisrintaman! Ja sitten kaikki muu! Koetukset, kiusaukset, ahdistukset, pelot, kärsimykset, tuska, köyhyyskin, sairaudet, elämisen ongelmat! Ja paholaisen joka lajin ”harhaopitkin”!

      Voittoon on vai yksi tie. Se on Jeesuksen Kristuksen – Voitto! Hän kukisti ristillä synnin, sairauden, turmeluksen ja saatanan vallat! Hän kuolemalla kuoleman voitti! Paholainen luuli, että kun Jeesus kuolee – hän saa voiton!

      Mutta ristillä tapahtui se vallakumous – että Jumalan rakkaus voitti vihan!
      Pyhyys kukisti pahuuden – Valo voitti pimeyden! Alkoi kokonaan Uusi vaihe ihmiskunnassa.
      (Täsä olen kirjoittanut.. https://keskustelu.suomi24.fi/t/17026620/raamatun-aarteita--(osa-2)---jeesus-kutsuu-turvaan-tuhon-alta!)

      Kun joku pysyy Jeesuksessa, Jeesus pysyy hänessä – ja vie voittoon!
      --------------------------------------------------------------------------------------

      • ”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.” sanoi Jeesus. ( Joh 15: 1 >>>)

      • ” Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,

      • - silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.” (Heb 12:1-2)

      • ”Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte!! ( 1 Kor 9:24)

      • ”Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, - minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.” (Filipp 3:13-14)

      • ”Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.” (Ilm.12:11 )

      • ”Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun! (2 Kor 2:14)

      • ” Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. ( Room 8:37)

      • ” Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
      Sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. ( 1 Joh 4:4, 5:4)

      Kohden lopullista voittoa – veljet ja sisaret! Olkaa siunatut!
      ----------------------------------------------------------------------------

      • " Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

      • Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

      Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

    • Anonyymi

      Ruoan pitää olla myös monipuolista.

      • Anonyymi

        Nöyryyttä, hiljaisuutta
        Jumala rakastaa,
        ei kärsi kopeutta,
        ylpeitä vastustaa.
        Kun sydän haluinen
        Herraansa odottaapi,
        se tietä valmistaapi
        tulolle Jeesuksen.


      • Anonyymi

        Vanha lautasmalli?


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe