Parannus tarkoittaa mielenmuutosta

Anonyymi

Ihmisen hyvät teot eivät pese syntejä pois, joten ei Pietari sitä ehdota.

Parannus, kreikaksi "metanoia" tarkoittaa mielen muutosta. Miesten piti tunnustaa syntinsä ennen kastetta, jotta he saisivat synnit anteeksi kasteessa, sitä parannus tarkoittaa, mielen muutosta.

Lapsilta ei edellytetä mielen muutosta, koska lapsen mieli on jo avoin ottamaan vastaan kasteessa Jumalan valtakunnan kaikki lupaukset ja siunaukset.

" Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu"

54

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parannus kasteen yhteydessä parannus eli kreikaksi "metanoia"=tarkoittaa mielenmuutosta,mikä johtaa syntien tunnustamiseen ennen kastetta.

      Johannes ei kaivannut mitään uskontunnustuksia ennen kastetta, vaan syntien tunnustusta. Sama periaate on Kristillisessä kasteessa, joka alkoi helluntaina.

      Kristillisessä kasteessa luvataan syntien anteeksisaamisen lisäksi antaa Pyhän Hengen lahja.

      Parannuksen kaste tarkoittaa syntien tunnustamista kasteen saadakseen.

      Ei hyvillä teoillakaan syntejä saa pois pesyksi.

      Mark. 1:5 "Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, KUN HE TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ. "

      Fariseukset ja muut lahkolaiset sanoivat olevansa uskovaisia,
      ei mitään syntisiä.

      Heidät käännytettiin pois ja synnit jäivät heille.

      • [Matt 3:7-8]
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia TULEVAN KASTEELLE hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? Tehkää sen tähden parannuksen soveliaita hedelmiä,

        Kasteelle siis kyllä tultiin.


    • Anonyymi

      Niin, parannuksen tekeminen tarkoittaa kääntymistä pois pahuudesta.

      26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
      ( Apt 3)

      16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
      ( Apt 26)

      Eli kuten Herra Jeesus itse asian suorasanaisesti ilmaisee.

      " Että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ".

      Siitä parannuksen teossa on kysymys.
      Onhan selviö, kumpiko noista vaihtoehdoista on parempi, paremman puoleen kääntymin on parannuksen tekemistä.

      Joka rakastaa syntiä, sen mukanaan tuomia pimeyden tekoja, ei ole valmis tekemään parannusta, kääntymään Jumalan puoleen.

      19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      ( Joh 3)

      Huomaatko, mistä on kysymys, kysymys on valkeuden vihaamisesta.

      Pimeyttä, synnissä olemista, rakastavat eivät tahdo kääntyä, koska he joutuisivat luopumaan synnillisistä nautinnoistaan.

      Sen vuoksi onkin hyvin hälyyttävää, kun ..

      "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

      http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

      .. pimeys saa yhä enemmän lapsia itselleen.

      3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
      4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
      5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
      6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
      7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
      8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
      9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
      ( 1Tess 5)

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia. He sanoivat Johannekselle olevansa uskovaisia eikä mitään syntisiä kuten nuo toiset.

        Johannes lähetti lahkolaiset pois ja synnit jäivät heille.

        Kääntymys tarkoittaa itsetutkiskelua ja tunnustamista syntiseksi Jumalan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia. He sanoivat Johannekselle olevansa uskovaisia eikä mitään syntisiä kuten nuo toiset.

        Johannes lähetti lahkolaiset pois ja synnit jäivät heille.

        Kääntymys tarkoittaa itsetutkiskelua ja tunnustamista syntiseksi Jumalan edessä.

        Jos sinä tutkiskelet itse itseäsi, niin saat lopputuloksesi aivan sellaisen tuloksen kuin itse haluat.

        Ja jos tutkiskelet oppisi mukaisesti, niin saat oppisi mukaisen tuloksen.

        Kääntymys tarkoittaa juuri sitä, mistä Herra Jeesus Kristus itse todistaa.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Apt 26)

        Ja mitä Raamattu ilmoittaa tapahtuvan silloin, kun ihminen tekee parannuksen, kääntyy Jumalan voimasta sydämestään Herran puoleen?

        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        ( 1Kor 1)

        Mitä silloin tapahtuu?

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10)

        Uskovat on alkuseurakunnan alusta alkaen tunnistettu juuri siitä, että he avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja nimenomaan synnintunnossa.

        Mutta ilman uskoa se ei ole mahdollista.

        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 10)

        Sinä voit tietysti yhä sulkea silmäsi ja korvasi näkemiseltä ja kuulemiselta, koska totuus tekee kipeää opillesi.

        Mene käymään ihmisten parissa toreilla ja turuilla, kysy heiltä, mitä Jeesus sinulle merkitsee ja vastauksen saatuasi, kysy hänen kasteestaan.

        Näin saat selville oppisi tilan Suomen maassa.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia. He sanoivat Johannekselle olevansa uskovaisia eikä mitään syntisiä kuten nuo toiset.

        Johannes lähetti lahkolaiset pois ja synnit jäivät heille.

        Kääntymys tarkoittaa itsetutkiskelua ja tunnustamista syntiseksi Jumalan edessä.

        Kaste ja ehtoollinen on syntisiä varten. Ei kukaan voi hyvilläkään teoilla itse itsestään syntejä pestä pois. Synti pitää tunnustaa, kuten David teki: "Syntinen olin jo syntymästäni lähtien,synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

        Helluntailisten suusta en ole koskaan tuollist synnin tunnustusta kuullut.

        Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut." kuolema=sovintoveri, verensuoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä tutkiskelet itse itseäsi, niin saat lopputuloksesi aivan sellaisen tuloksen kuin itse haluat.

        Ja jos tutkiskelet oppisi mukaisesti, niin saat oppisi mukaisen tuloksen.

        Kääntymys tarkoittaa juuri sitä, mistä Herra Jeesus Kristus itse todistaa.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Apt 26)

        Ja mitä Raamattu ilmoittaa tapahtuvan silloin, kun ihminen tekee parannuksen, kääntyy Jumalan voimasta sydämestään Herran puoleen?

        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        ( 1Kor 1)

        Mitä silloin tapahtuu?

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10)

        Uskovat on alkuseurakunnan alusta alkaen tunnistettu juuri siitä, että he avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja nimenomaan synnintunnossa.

        Mutta ilman uskoa se ei ole mahdollista.

        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 10)

        Sinä voit tietysti yhä sulkea silmäsi ja korvasi näkemiseltä ja kuulemiselta, koska totuus tekee kipeää opillesi.

        Mene käymään ihmisten parissa toreilla ja turuilla, kysy heiltä, mitä Jeesus sinulle merkitsee ja vastauksen saatuasi, kysy hänen kasteestaan.

        Näin saat selville oppisi tilan Suomen maassa.

        Usko Toivonen

        Usko Toivonen pitää aina vaan pilkkanaan Paavalin evankeliumia, joka kuuluu

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän syntejään"

        ja

        "Katso, Jumalan Karitsa, joka OTTAA POIS maailman synnin."

        Evanakeliumin päälle paskomisen hän tekee taitavasti siten, että alkaa paratiisin luikertelevan käärmeen tavoin TULKITA OPPINSA AVULLA yllä mainittuja ja kymmeniä muita evankeliumikohtia siten, että hän kysyy käärmeen tavoin: "Onko Jumala todellakin sanonut - -" ja täysin irrallisia jekita siteeraamalla väittää, ettei näin ole asianlaita.


    • Anonyymi

      Ps. 51:5

      (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

      3. Moos. 26:40

      Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,

      Matt. 3:6

      He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa

      • Anonyymi

        6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Mitään uskontunnusta ei vaadittu kasteen ehtona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Mitään uskontunnusta ei vaadittu kasteen ehtona.

        juu, ei uskontunnustus poista syntejä

        mutta kun ennen kastetta tunusti syntisyytensä Jumalan edessä, niin Jumala pesi kasteessa synnit pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Mitään uskontunnusta ei vaadittu kasteen ehtona.

        >> Mitään uskontunnusta ei vaadittu kasteen ehtona. >>

        Oletkos varma?

        Kehen Johannes kehoitti ihmisiä uskomaan?

        Kasteeseenko vaiko Herraan Jeesukseen?

        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        ( Apt 19)

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kyllä on selvästi sanottu, mitä Kristittyjen kasteessa tapahtuu.

      " Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      Sillä teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu"

      • Anonyymi

        Pietari asettaa tuossa muutakin syntien anteeksisaamisen ehdoksi.

        Ja Pietarin sanotaan puhuneen paljon muutakin ja vain heidät, jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, heidät kastettiin.

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        ( Apt 2)

        Ei ketään muuta, kuin heidät jotka nyt ottivat Pietarin puhumat ( kaikki ) sanat vastaan, ainoastaan heidät kastettiin.

        On siinä sekin selvästi sanottu että ennen kastetta tapahtuu kääntymys Herran puoleen, syntisen sydämestään kääntyminen Herran puoleen.

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
        ( Apt 3:26; Apt 4:1-4)

        Tämä on niin selvästi sanottu, kuin vaan olla voi.

        Jumala kutsuu ihmisiä puoleensa julistetun pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kautta, se on Jumalan voima, sana rististä.

        "ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Lapsen viattomuus ja vastaanottaa Jeesus sydämeen on yksin Jumalan työ.
      Lapsi ei edusta kirjanoppineiden järkeisoppia.
      Jeesus sanoi jopa 12 miestä lapsiksi (opetuslapsi).

      Matt 11:25
      Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille."

      • Anonyymi

        Lapsethan oppivat vanhemmiltaan ja ympäristöstään.

        Muslimien lapsista tulee muslimeita, heidän saamansa opetuksen kautta.
        Uskosta osattomien lapset eivät kotonaan saa kuulla Jeesuksesta.
        Jne ..

        Sitten se ns. maailmanajan meno, se tempaa mukaansa monia.

        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        ( 2Kor 6)

        1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
        2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
        ( Room 12)

        Lasta kantaa se usko Jeesukseen Kristukseen, jonka hän on saanut vanhemmiltaan tai lähipiiriltään kuultuaan evankeliumin sanan, se siemen joka on kylvetty evankeliumin kautta hänen sydämeensä.

        14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
        16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
        17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
        19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
        22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
        23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        (1Piet 1)

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      "Lapsilta ei edellytetä mielen muutosta, koska lapsen mieli on jo avoin ottamaan vastaan kasteessa Jumalan valtakunnan kaikki lupaukset ja siunaukset."

      Lapsia ei tarvitse kastaa lainkaan, sillä heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta.

      • Anonyymi

        Niin lasten kaltaisten on taivasten valtakuna, ei lasten. Kaste on portti taivasten valtakuntaan eli Kristuksen ruumiin jäsenyyteen. En löydä Raamatuta opetusta että lapsi ei tarvitsisi Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin lasten kaltaisten on taivasten valtakuna, ei lasten. Kaste on portti taivasten valtakuntaan eli Kristuksen ruumiin jäsenyyteen. En löydä Raamatuta opetusta että lapsi ei tarvitsisi Jeesusta.

        Jep. Eihän sitä muuten. Kyllä täytyy olla putteita harkintakyvyssä ja todellisuudentajussa.


    • Anonyymi

      Perisynnissä ihminen kuoli hengellisesti ja menetti yhteyden Jumalaan, joka oli ihmisten kanssa paratiisissa, Perisyntinen ihminen karkotettiin maan päälle ja ihminen jäi synnin ja kuoleman tilaan. Samalla koko ihmiskunnasta tuli perisynnin ja kadotuksen alainen eli maailmansynnin saastuttamia heti sikiämisestä alkaen.

      Kristillisessä kasteessa hengellinen yhteys Jumalan kanssa palautetaan, kun Jumala luo ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä ja antaa omaa henkeään ihmisen sisälle, joka on se uskon Henki eli pelastava usko annetaan lahjaksi.

      "Koska meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme....

      Raamattu on lukittu kirja.

      Raamatun salaisuus avautuu vain niille, joille Jumala avaa hengelliset aistit ja ymmärryksen käsittämään hengellisiä asioita.

      • Anonyymi

        Voi, voi, sinua "kaste-oppi-anonyymi".

        Ajatteletko ollenkaan miten käytät Raamatun ilmoitusta oppisi vuoksi.
        Kirjoitat Raamatun ilmoituksen olevan totuus, mutta et pidä sitä kuitenkaan sellaisena totuutena, vaan lisäät totuuteesi omiasi ja Raamatun ilmoituksen mukaanhan jokainen ihminen on valehtelija, ei totuus.

        Kirjoitat:

        >> Kristillisessä kasteessa hengellinen yhteys Jumalan kanssa palautetaan, kun Jumala luo ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä ja antaa omaa henkeään ihmisen sisälle, joka on se uskon Henki eli pelastava usko annetaan lahjaksi. >>

        "Koska meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme.... >>

        Tuosta ensinnäkin, ajttele mitä Raamattu ilmoittaa ylhäältä uudestisyntyneestä, joka kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen?

        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, ( Hep 10)

        Jos siis ihminen on kasteessa päässyt totuuden tuntoon, mutta valitsee synnissä elämisen ja kieltää Jeesuksen Kristuksen, niin mikä on sinun totuusi tuntemisen heidän kohtalonsa?

        Jos joku on oppisi muksisesti uusi luomus Kristuksessa ja hän rakastaa syntiä enemmän kuin Kristusta, tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan, niin onko enää mitään tehtävissä?

        Mikä on sinun totuutesi tunto tähän asiaan?

        Toinen asia, kirjoitat:

        >> "Koska meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme.... >>

        Noinhan ei Raamatun ilmoituksessa ole, vaan ..

        13 Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
        14 tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
        15 Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi. ( 2Kor 4)

        Onko totuutesi tunto siis, että oppisi mukaan kaikki joilla on uskon henki, että he myös puhuvat uskonsa kohteesta, jota heissä oleva uskon Henki kirkastaa?

        Paavalihan on tuossa tuonut esille asiayhteyden, jonka keskeisin jae on luvun 5. jae.

        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.

        Tuo tapahtuu siitä uskon Hengestä käsin, josta Paavali kirjoittaa.

        Uskon Henki sydämessään ihmisen suu puhuu Herrastaan, Vapahtajastaan, syntiensä vuoksi itsensä antaneesta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Siis uskosta käsin.

        Mitä ajattelet siis uskon Hengestä, kuinka se kuuluu tänä päivänä kansan keskuudessa?

        Otappa nyt oppisi siteet pois hetkeksi ja mieti näitä ja vastaa sitten Raamatun ilmoituksen kautta, kuinka totuuden tunnossa oleva ihminen erottuu heistä, jotka eivät ole totuuden tuntoon päässeet?

        Usko Toivonen


    • Hebr . 9
      25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
      26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.

      Hebr. 10
      11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
      12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
      13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
      14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

      Ihmisen Hyvät Teot eikä Vesikaste pese pois synnit vaan Oikea Kaste sen tekee ja Pesee kaikki synnit Pois jossa Jeesus itse Kastaa ihmisen Hengessä ja Tulessa !!

      Oikeassa Kasteessa löytyy Jeesuksen Vereen koska se kaste vie ihminen Ristinkuoleman kautta Puhtauteen !!!

      Muista nyt että olet sinä ja kaikki muut saanut kaikki synnit anteeksi yli 2000 v sitten !!
      Mutta kysymys kuuluu . Oletko saanut kastee Jeesukselta joka Pelastaa sinua ??

      Siis haiseeko sun tuoksu syntiä ??
      2. Kor. 2:15

      Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

    • Anonyymi

      Harhaoppiset helluntailaiset kiertää Kristillisen kasteen oikeata merkitystä kuin kissa kuumaa puuroa.

      He kiertävät silmät kiiluen kirkkojen ympärillä etsien, kenet voisivat uudestikastaa
      ja viedä omaan lahkoonsa.

    • Anonyymi

      Onko sinulle opetettu, että ilman veriuhria ei ole syntien anteeksiantoa? Jos on, niin miksiköhän. Tarvitaanko syntien anteeksi saamiseen edes kastetta?

      Raamatun mukaan israelilaisilla oli uhreja joka lähtöön; monenlaisille vahingossa tehdyille synneille mutta tahallisille synneille ei ollut uhria. Silti tahallisetkin synnit oli mahdollista saada anteeksi. Esimerkkinä vaikkapa varkaus. Mikäli varkaudesta jäi kiinni, synnin sai anteeksi jos palautti varastamansa kaksinkertaisena sille, jolta oli varastanut. Jos taas ei jäänyt kiinni mutta rupesi kaduttamaan, niin silloin, jos varas palautti varastamansa ja uhrasi katumusuhrin, sai syntinsä anteeksi. Mutta oli myös toinen tapa saada tahalliset synnit anteeksi ilman uhria: katuminen ja rukous.

      Vanhan testamentin aikaa oli ajanjaksoja, jolloin kansa ei päässyt uhraamaan. Esim pakkosiirtolaisuudessa, jossa ei ollut temppeliä. Silloin riitti, kun he kääntyivät Jumalaa kohti (temppelin sijaintia kohti) ja tunnustivat syntinsä Jumalalle. Syntien anteeksi saamiseen riitti Jumalan tahdon mukaan eläminen ja silloin sai syntinsä anteeksi sen tähden että oli Jumalalle kelvollinen eli vanhurskas. Jumala antoi synnit anteeksi armonsa kautta jo Vanha testamentin aikaan. Kristusta ei tarvittu eikä verenvuodatusta.

      1. Kuninkaiden kirja 8:44-50

      "44. Jos kansasi lähtee sotaan vihollistaan vastaan sitä tietä, jota sinä heidät, israelilaiset, lähetät, ja he rukoilevat Herraa kääntyneinä kohti kaupunkia, jonka sinä olet valinnut, ja kohti temppeliä, jonka minä olen rakentanut sinun nimellesi, 45. niin kuule taivaassa heidän rukouksensa ja anomisensa ja hanki heille oikeus. 46. Jos he tekevät syntiä sinua vastaan – eihän ole ihmistä, joka ei syntiä tee – ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan ja heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan, kaukaiseen tai läheiseen, 47. mutta jos he menevät itseensä siinä maassa, johon heidät on viety vangeiksi, tekevät parannuksen ja anovat sinulta armoa vangitsijoidensa maassa, sanoen: ’Me olemme tehneet syntiä, tehneet väärin ja olleet jumalattomia’, 48. ja kääntyvät sinun puoleesi kaikesta sydämestään ja kaikesta sielustaan vihollistensa maassa, jonne nämä veivät heidät vangeiksi, ja rukoilevat sinua kääntyneinä kohti maata, jonka olet antanut heidän isilleen, ja kohti kaupunkia, jonka olet valinnut, ja kohti temppeliä, jonka minä olen sinun nimellesi rakentanut, 49. niin kuule asuinsijassasi taivaassa heidän rukouksensa ja anomisensa ja hanki heille oikeus. 50. Anna anteeksi kansallesi, israelilaisille, synnit, joita he ovat tehneet sinua vastaan, ja kaikki heidän rikkomuksensa, joilla he ovat rikkoneet sinua vastaan. Anna heille armo heidän vangitsijoidensa edessä, että nämä säälisivät heitä,..."

      Näin Salomon rukoili ja Jumala kuuli tämän rukouksen. Kansa sai syntinsä anteeksi ilman uhreja, vain rukoilemalla.

      Hesekiel 18:21-22
      "21. Jos jumalaton kääntyy kaikista synneistään, joita hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee sitä, mikä on oikein ja vanhurskasta, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla. 22. Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää VANHURSKAUTENSA tähden, jota hän on noudattanut."

      Hoosea 14:1-4
      "1. ”Samaria kärsii syyllisyytensä vuoksi, sillä se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. He kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa murskataan, ja heidän raskaina olevat vaimonsa viilletään halki. 2. Palaa Israel, Herran, sinun Jumalasi luo, sillä sinä olet kompastunut rikoksiisi. 3. Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran luo. Sanokaa hänelle: Anna anteeksi kaikki rikokset, ota meidät armoihisi, niin me uhraamme sinulle HUULTEMME HEDELMÄN. 4. Assur ei meitä pelasta, hevosilla emme tahdo ratsastaa emmekä enää sano omien kättemme teoille: ’Meidän Jumalamme!’ SILLÄ SINUSSA SAA ORPO ARMON."

      Ilmeisenä poikkeustapauksena on Jaakob, joka sai syntinsä sovitetuksi kun hän poisti epäjumalien alttarit hajottamalla ne.

      Jesaja 27:9
      "Sen tähden Jaakobin pahat teot sovitetaan niin, että hän tekee kaikista alttarikivistä murskattujen kalkkikivien kaltaisia. Se on hänen syntiensä poistamisen täysi hedelmä. Enää eivät kohoa aserat eivätkä suitsutusalttarit."

      Eli siis yhteenvetona: nyt kun temppeliä ei ole olemassa, uhraamista ei tarvita vaan riittää tunnustus, Jumalan puoleen palaaminen, katuminen ja anteeksipyyntö.

      Kun siis uhraaminen ei riittänyt tahallisten syntien anteeksi saamiseen mutta katuminen ja rukous riitti, niin mihin tarvitaan Jeesuksen uhrikuolema, kun pelkästään suunsa tunnustuksella sai syntinsä anteeksi? Millä perusteella Jeesuksen uhri riittäisi tahallisiin synteihin kun Vanhan testamentin ohjeen mukaan uhri ei riittänyt? Miksi nyt tarvitaan välimiestä Jeesusta kun VT aikana sitä ei tarvittu vaan 1.Kuningastenkirjan mukaan rukoiltiin suoraan Jumalaa?

    • Anonyymi

      Sanan mukaan Jeesus on läsnä Kristillisessä kasteessa ja Pyhässä Ehtoollisessa ihmisen syntiongelman takia.

      Etsikää Herraa silloin kun hän läsnä on.

      Ihmisiä maahan kaatavissa hurmolahkossa Jeesus ei ole koskaan edes käynyt, vaikka he hokevat Jeesuksen nimeä ja todistelevat toisilleen Jeesuksen läsnäoloa kaatamalla heitä erilaisialla tekniikoilla lattialle selälleen ja vakuutellen "missä kaksi tahi kolme on koolla minun nimessäni", mutta unohtavt sen että se sanottiin niille 11 opetuslapselle, jotka tottelevivat Jeesuksen kastekäskyä. Heidän kanssa Jeesus lupasi olla läsnä.

      • Anonyymi

        Otinkin esille oikein hyvän tekstikohdan:

        6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        ( Jes 55)

        Jumala on läsnä pelastuksen evankeliumissa, sanassa rististä.

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Rm 1)

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)

        Apostolien tekojen kirjoituksessa meille on ilmoitettu, kuinka pelastuksen evankeliumin kuulleet ihmiset kääntyivät pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallasta Jumalan puoleen, Jumalan voimasta.

        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        ( Apt 3)

        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        ..
        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen. ( Apt 11)

        Siis Jumalan voimasta pelastuksen evankeliumin kuullut kääntyy sydämestään Jumalan voimasta Herran puoleen ja ...

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Otit siis esille juuri uskoon tulleen ihmisen tunnistamiseen hyvin soveltuvan tekstikohdan.

        "Huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on."

        Kuten voit lukea kuvauksen Jumalan seurakunnasta, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyistä, niin heidät tunnistaa juuri siitä, että huutavat avuksensa Herraa, kun Hän läsnä on.

        Jätitkö muuten tarkoituksella tuosta tekstikohdan jakeesta loppuosan pois, vai unohditko?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otinkin esille oikein hyvän tekstikohdan:

        6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        ( Jes 55)

        Jumala on läsnä pelastuksen evankeliumissa, sanassa rististä.

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Rm 1)

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)

        Apostolien tekojen kirjoituksessa meille on ilmoitettu, kuinka pelastuksen evankeliumin kuulleet ihmiset kääntyivät pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallasta Jumalan puoleen, Jumalan voimasta.

        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)

        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        ( Apt 3)

        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        ..
        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen. ( Apt 11)

        Siis Jumalan voimasta pelastuksen evankeliumin kuullut kääntyy sydämestään Jumalan voimasta Herran puoleen ja ...

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Otit siis esille juuri uskoon tulleen ihmisen tunnistamiseen hyvin soveltuvan tekstikohdan.

        "Huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on."

        Kuten voit lukea kuvauksen Jumalan seurakunnasta, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyistä, niin heidät tunnistaa juuri siitä, että huutavat avuksensa Herraa, kun Hän läsnä on.

        Jätitkö muuten tarkoituksella tuosta tekstikohdan jakeesta loppuosan pois, vai unohditko?

        Usko Toivonen

        Pelastusveren kosketus tapahtuu ja tulee konkreettiseksi vain Kristillisessä kasteessa ja Herran Pyhässä ehtoollisessa.

        Pelastus tulee konkreettisella tavalla sovitukseksi kasteessa ja ehtoollisessä, jotka merkityksen valheen hengen helluntailaisuuden herra kieltää kokonan.

        Pelastus ei ole vain hengellisen tason asia, vaan "vedestä ja Hengestä" molemmat tasot on oltava mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastusveren kosketus tapahtuu ja tulee konkreettiseksi vain Kristillisessä kasteessa ja Herran Pyhässä ehtoollisessa.

        Pelastus tulee konkreettisella tavalla sovitukseksi kasteessa ja ehtoollisessä, jotka merkityksen valheen hengen helluntailaisuuden herra kieltää kokonan.

        Pelastus ei ole vain hengellisen tason asia, vaan "vedestä ja Hengestä" molemmat tasot on oltava mukana.

        Jeesuksenkin ylösnousemusruumis ei ollut vain hengellinen ruumis vaan sekä hengellinen että uudestisyntynyt fyysinen ruumis. Jeesus söi ja joi uudessa ylösnousemusruumiissaan, jonka hän sai Johanneksen kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksenkin ylösnousemusruumis ei ollut vain hengellinen ruumis vaan sekä hengellinen että uudestisyntynyt fyysinen ruumis. Jeesus söi ja joi uudessa ylösnousemusruumiissaan, jonka hän sai Johanneksen kasteessa.

        Raamatun mukaan ihminen yhdistetään Kristillisessä kasteessa Jeesuksen ylösnousemusruumiiseen kun kasteessa ihminen pestään kaikesta synnistä ja syyllisyydestä, koska vain täysin puhdas voi periä Jumalan valtkunnan ja päästä sisälle Jumalan valtakuntaan, sinne ei pääse mitään syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan ihminen yhdistetään Kristillisessä kasteessa Jeesuksen ylösnousemusruumiiseen kun kasteessa ihminen pestään kaikesta synnistä ja syyllisyydestä, koska vain täysin puhdas voi periä Jumalan valtkunnan ja päästä sisälle Jumalan valtakuntaan, sinne ei pääse mitään syntiä.

        Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

        Jumala puhdista ihmisen sydämen Kristillisessä kasteessa Jeesuksen sovintoveren kosketuksella, "joku koski minuun, minä tunsin kun voimaa lähti minusta"


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on Amerikasssa 100 v. sitten keksitty harhaoppi, jonka ei-kristityt miehet organisoivat ja laittoivat kiertämään maailmalle.

      "Voi teidän kieroutuneita ajatuksianne"

      Helluntailaiset yrittävät vääntää esim. kaikki Raamatun kastekohdat kieroon, koska heillä ei Raamatun kristinoppi kelpaa.

      "Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä."

      • Anonyymi

        Helluntailaisilta nämä vaikuttaa?
        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi

        Niitä kieroituneita ajatuksia voi löytää myös sinun kirjoituksista ja vieläpä paljon.

        Se ilmenee räikeimmin Raamatun ilmoituksen manipuloinnista oman opin vuoksi, siis suoranaista kieroituneisuutta.

        Kerro, mikä on se todellinen syy, miksi toimit tarkoituksella Raamatun ilmoitusta manipuloimalla omaan tekemiseesi ja kirjoituksiisi?

        Kirjoitatko katkeruudesta käsin?
        Vai oletko huolissasi, niistä jotka eivät ole päässeet totuuden tuntoon, eli Jeesukseen Kristukseen uskoviksi?

        Oletko huolistunut siitä, että tämän ajan maailman meno viettelee yhä enemmän ihmisiä pimeyteen, pimeyden lapsiksi.

        Pimeyden lapset tunnistaa heidän ruhtinaastaan, Valkeuden lapset tunnistaa heidän Herrastaan, Jeesuksesta Kristuksesta, jota he eivät kiellä.

        Sydämen valtiaan nimi on niin Valkeuden lapsien kuin pimeyden lapsienkin huulilla, ja nimi paljastaa kumpaa valtiasta sydän rakastaa.

        Kehoitan sinua menemään kansan pariin ja kysymään kaikilta joita kohtaat, että mitä Jeesus Kristus sinulle merkitsee?

        Jos tapaat Valkeuden lapsen, hän auliisti todistaa uskon Hengessä Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        eikä pelkästään kastekohdat, vaan kaiken muunkin raamatussa !!

        eksytys alkaa jo "alku aamenista" , elikkä kaste ei niille koskaan aukea h e n g e l l i s e s t i .


    • Anonyymi

      Amen
      Jesaja:
      17:12

    • Metanoia kun sitä lukee lopusta alkuun päin on:
      Aion-a-tem eli aion ja teen.
      Mielenmuutos merkitsee siis kieroilusta , kiertämisestä ja kaartelusta SUORAKSI muuttumista. Rehellisyys esim. On yksi suoruuden piirre.

      Itse kävin 1996 Israelissa ja sain siellä Välimeressä alkuseurakunnalta KASTEEN hengessäni. Muutuin suoraksi puolen vuoden ajaksi ja jokaisen ajatuksen kykenin toteen laittamaan. Mutta sitten lankesin sapattirikkeeseen ja onaniaan. Enkä enää sen jälkeen sapattia pitänyt.

      Nyttemmin olen joutunut erään pässin Danin heimoon ehkä luetun Venäläisen hengelliseen vaikutuspiiriin ja sen seurauksena olen muuttunut suorasta kieroon päin. En tiedä voiko pyhä Henki vaikuttaa tuollaisen päinvastaisen muutoksen vai onko kyse jostakin muusta? Maailman HENGESTÄ ehkä?

      Olen autuas kierona, mutta suorana ikuisuus kiehtoi enemmän kuin autuus. Jouduinko menestysteologian uhriksi?
      Niin tai näin: kaste vaikutti suoruuden, yhteys maailmaan toi kierouden. Ja kuitenkin siunaan itseäni kierona autuaaksi. Eräs syy voi olla että maailma vihaa ja syyttää minua joka päivä.

      • Anonyymi

        Raamatun tarkoittama mielenmuutos eli parannuksenteko tarkoittaa, että ihminen tiedostaa ja tunnustaa olevansa aina syntinen Jumalan edessä. Pyhä Henki kun tulee,niin Hän näyttää ensiksi aina synnin. ei siis mitään sirkustemppuja, vaan aina minne Pyhä Henki tulee niin Hän näyttä ensin synnin, että kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla.

        Fariseukset ja muut lahkolaiset sanovat että he ovat uskovaisia ja täysin synnittömiä syntymästään asti,
        ei mitään syntisiä, kuten nuo toiset ihmiset.


    • Anonyymi

      Eli muutetaan oma mieli saarnamiehen mieleksi.

      • Anonyymi

        Saarnamies voi olla täysin maallikko ja istunut linnassa ikänsä, minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa, ei lahkouskoon kääntyminen ihmisen luonteenpiirteitä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarnamies voi olla täysin maallikko ja istunut linnassa ikänsä, minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa, ei lahkouskoon kääntyminen ihmisen luonteenpiirteitä muuta.

        Manipuloinnistahan uskonnossa on pohjimmiltaan kyse. Narsistinen patologinen valehtelija ja härski psykopaatti on paras mahdollinen saarnamies.


    • Anonyymi

      Olet kokenut voimakkaan ns. Israel-syndroman, mikä sotkee ihmisen mielen joksikin aikaa ja ihminen luulee olevnsa, jotain muuta kuin miksi hänet on alunperin luotu.

    • Anonyymi

      Helluntailisuus on jälkikäteen Antikristuksen perustama valheen henkivalta,
      joka on kokonaan alusta loppuun pelkkää valhetta.

    • Anonyymi

      Ei ne eksyttäjät Jeesuksen nimeä kiellä, päinvastoin ne hokee eksytystarkoituksessa Jeesuksen nimeä, ristiä ja verta ihan työkseen,
      koska ovat taivaan entisiä enkeleitä, tokihan ne Jeesuksen tuntee ja tietää kuka hän on, mitä hänelle on tapahtunut.

      • Anonyymi

        Varokaa karismaattisia kaatajalahkoja.
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


    • Anonyymi

      Mites esim. joku murhmies olisi voinut helluntaina sovittaa tekojaan ennen kastetta.
      Ei mitenkään.

      Kyllä se Pietarin kehotus miehille tehdä mielenmuutosta eli parannusta tarkoitti syntien tunnustamista kasteen saadakseen. Ja hän kastoi ne jotka tunnustivat itsensä ja perhekuntalaisensa syntisiksi, niin heidät kastettiin, mutt ei omasta mielestään synnittömiä uskovaisia kuten Fariseuksia. Fariseukset olivat sen ajan helluntailaisia.

      Yhden murhamiehen kaste syntien anteeksisamiseksi

      16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

      16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

    • Anonyymi

      Mitä oikein höriset ja kahdella ketjussa? "Mites esim. joku murhmies olisi voinut helluntaina sovittaa tekojaan ennen kastetta".
      Oletko kännissä vai nappejako vedät tai sieniä maistelet?
      JOS JOSKUS EDES AIVAN VÄHÄSEN JÄRKESI PALAÄ, NIIN VASTAA: MILLOIN PAAVALI LOPETTI SEURAKUNNAN VAINOAMISEN?

    • Anonyymi

      Ainoa "kääntyminen" joukkomurhaaja Tarsolaisen kohdalla oli kun hän kääntyi ja nousi sängystä ylös ja Ananias valeli vettä hänen päähänsä.

      "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe