Totuuden etsintää

Anonyymi

Kun on jättänyt taakseen Jehovan todistajat, jatkuuko kaikilla totuuden etsiminen? Ja mistä he ovat lähteneet sitä etsimään? Ja onko tullut ymmärrystä enemmän, kun on päässyt eroon ahtaista uskonnollisista käsityksistä?

62

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On olemassa perusteltuja tosiasioita, mutta niitä ei löydy uskonnoista.
      Ei ole mitään syytä kuvitella, että olisi jokin kaiken kattava "totuus".

      • Anonyymi

        Minä uskon, että on olemassa jokin universaali totuus. Sitä ei ehkä löydy mistään uskonnollisista kirjoista tai uskonnoista. Niissä voi olla joitakin totuuksia ja ajatuksia, mutta ei ehkä totuutta kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon, että on olemassa jokin universaali totuus. Sitä ei ehkä löydy mistään uskonnollisista kirjoista tai uskonnoista. Niissä voi olla joitakin totuuksia ja ajatuksia, mutta ei ehkä totuutta kaikesta.

        Osaatko kertoa, mitä tämä "universaali totuus" voisi tarkoittaa ja miksi sellainen pitäisi olla olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko kertoa, mitä tämä "universaali totuus" voisi tarkoittaa ja miksi sellainen pitäisi olla olemassa?

        Merkittävä asia on vapaus.


    • Anonyymi

      Totuus ei löydy mistään "kuppikunnasta". Totuus löytyy Jeesuksesta. Hän on tie TOTUUS ja elämä.
      Itse otin käyttöön joka aamuisen lähestymisen Jumalaan Jeesuksen nimessä, rukouksen ja Raamatun luvun.
      Ei voi istua kahdella tuolilla. Amerikkalaisen vartiotornilahkon tuolilla ja tuolilla joka on totuus.( katso toinen kirjoittamani lause.)

      • Anonyymi

        Paljonko Jeesus voi puhua läpiä päähänsä ja olisi silti vielä TOTUUS? Onko arviota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko Jeesus voi puhua läpiä päähänsä ja olisi silti vielä TOTUUS? Onko arviota?

        Minä rakastan Jeesusta, sinä et.
        Entä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä rakastan Jeesusta, sinä et.
        Entä sitten?

        En epäile rakkauttasi. Kysyin kriteereistäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä rakastan Jeesusta, sinä et.
        Entä sitten?

        Niin, rakkaushannon sokea, mutta mielikuvitusystävä rakastettuna on varsin yksipuolista ja platonista rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En epäile rakkauttasi. Kysyin kriteereistäsi.

        Hän on ollut minulle luotettava.
        Hän on auttanut minua silloin kun elämäni oli täysin "mustaa".
        Hän nosti minut "suosta" johon itse olin itseni laittanut.
        Hän oli ystäväni silloinkin kun epäilin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on ollut minulle luotettava.
        Hän on auttanut minua silloin kun elämäni oli täysin "mustaa".
        Hän nosti minut "suosta" johon itse olin itseni laittanut.
        Hän oli ystäväni silloinkin kun epäilin.

        OK, mutta muutkin mielikuvitusolennot pystyvät samaan. Se on vain itsestäsi kiinni. Jeesus lupasi aikoinaan palata suurieleisesti. Mitä sanot siihen, että se jäi lupaukseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK, mutta muutkin mielikuvitusolennot pystyvät samaan. Se on vain itsestäsi kiinni. Jeesus lupasi aikoinaan palata suurieleisesti. Mitä sanot siihen, että se jäi lupaukseksi?

        Tiedän vastauksen tuohon irvailuusi, mutta et ole arvollinen sitä tietämään.
        Joten jatka vain hourujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän vastauksen tuohon irvailuusi, mutta et ole arvollinen sitä tietämään.
        Joten jatka vain hourujasi.

        Jeesus vakuutti kuulijoilleen, että jotkut heistä totisesti olisivat vielä viikon päästä elossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on ollut minulle luotettava.
        Hän on auttanut minua silloin kun elämäni oli täysin "mustaa".
        Hän nosti minut "suosta" johon itse olin itseni laittanut.
        Hän oli ystäväni silloinkin kun epäilin.

        Kuinka tulit johtopäätökseen, että Jeesus on ollut sinulle luotettava ja auttanut sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka tulit johtopäätökseen, että Jeesus on ollut sinulle luotettava ja auttanut sinua?

        Johan sen kirjoitin. Onko ymmärryksessäsi jotain vikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan sen kirjoitin. Onko ymmärryksessäsi jotain vikaa?

        Jonkun ymmärryksessä on vikaa. Sinä kirjoitit:
        "Hän on ollut minulle luotettava.
        Hän on auttanut minua silloin kun elämäni oli täysin "mustaa".
        Hän nosti minut "suosta" johon itse olin itseni laittanut.
        Hän oli ystäväni silloinkin kun epäilin."

        Sitähän minä ajan tässä takaa, että miksi kuvittelet Jeesuksen olevan näiden asioiden takana?


    • Anonyymi

      Useimmat ihmiset kautta historian ovat yrittäneet löytää jonkinlaista totuutta maailmankaikkeuden salaisuuksista. Jotkut väittävät löytäneensä sen, erityisesti uskonnolliset ihmiset.

      Kukaan ei kuitenkaan ole löytänyt totuutta, on vain pelkkiä väitteitä totuuden löytymisen puolesta. Jehovan todistajat ovat tästä erinomainen esimerkki. Heidän totuutensa on helposti osoitettavissa hölynpölyksi (koko näkemys todistajien omaamasta totuudesta perustuu vuoteen 1914 liittyviin virheellisiin tulkintoihin).

      Koska kukaan ei ole löytänyt totuutta, vaikka sitä on etsitty koko ihmisen historian ajan, miksi siitä pitäisi omata jotain ehdottomia näkemyksiä tai kuvitella että on löytänyt totuuden? Miksi stressata koko asiasta, kun sille ei täydellä varmuudella voi mitään?

      Itse pidän erilaisista skenaarioista ja teorisoinnista esimerkiksi maailmankaikkeutta ajatellen. Mutta mikään niistä ei ole minulle erityisen tärkeä tai määrittele minua tai elämääni. Ne ovat ainoastaan mielenkiintoisia aihioita ajateltavaksi ja palloteltavaksi.

      • Anonyymi

        Kun hylkää Jehovan todistajat, niin onko enää uskoa persoonalliseen Jumalaan? Tunsin erään Jehovan todistajan, joka oli Jehovan todistajaperheestä, ja joka erosi Jehovan todistajista. Hän ei enää uskonut persoonalliseen Jumalaan, vaan jumaluuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hylkää Jehovan todistajat, niin onko enää uskoa persoonalliseen Jumalaan? Tunsin erään Jehovan todistajan, joka oli Jehovan todistajaperheestä, ja joka erosi Jehovan todistajista. Hän ei enää uskonut persoonalliseen Jumalaan, vaan jumaluuteen.

        Monet lähtijät huomaavat myöhemmin, etteivät he koskaan edes olleet uskonnollisia, heidät oli vain kasvatettu sellaisiksi. Se taas on kaivoon kannettua vettä, joka menettää merkityksensä kun ihminen saa etsiä itseään vilpittömästi ja aidosti.

        Tämäkin on yksi merkittävä epäkohta todistajissa. He tekevät lapsista uskovia ilman että lapset saavat mahdollisuutta tarkastella itse mitä he ovat.

        Ja sitten ihmetellään, miksi ihmiset lähtevät järjestöstä myöhemmin pois. Se ei ole mitään muuta kuin väistämättömyys, kun lapsista tehtaillaan todistajia ja heidät muokataan uskoviksi ilman että he välttämättä ovat sellaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hylkää Jehovan todistajat, niin onko enää uskoa persoonalliseen Jumalaan? Tunsin erään Jehovan todistajan, joka oli Jehovan todistajaperheestä, ja joka erosi Jehovan todistajista. Hän ei enää uskonut persoonalliseen Jumalaan, vaan jumaluuteen.

        Valitettavasti monille käy näin.

        Raamatun ilmaisema totuus on kuitenkin, että Jumalan (Jehovan, Jahven, JHVH:n) luo on vain yksi tie, Jeesus Jumalan ainosyntyinen Poika.

        Kun ensin ollaan niin viimeisenpäälle oikeassa uskonnossa ja sitten todetaan ettei ollakkaan, niin monet heittävät samalla " lapsen pesuveden mukana".

        Mutta eihän se ole Jumalan ja Jeesuksen vika, että on tälläinen amerikanlahko kuin Jehovan todistajat.
        Siksi tähdennänkin henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen, ei minkään uskonlahkon kautta tapahtuvaa suhdetta.

        Tämän henkilökohtaiseen suhteeseen on jokainen kutsuttu.
        Tule sinäkin Jeesuksen Kristuksen maailmanlaajuiseen seurakuntaan.
        Ole siunattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet lähtijät huomaavat myöhemmin, etteivät he koskaan edes olleet uskonnollisia, heidät oli vain kasvatettu sellaisiksi. Se taas on kaivoon kannettua vettä, joka menettää merkityksensä kun ihminen saa etsiä itseään vilpittömästi ja aidosti.

        Tämäkin on yksi merkittävä epäkohta todistajissa. He tekevät lapsista uskovia ilman että lapset saavat mahdollisuutta tarkastella itse mitä he ovat.

        Ja sitten ihmetellään, miksi ihmiset lähtevät järjestöstä myöhemmin pois. Se ei ole mitään muuta kuin väistämättömyys, kun lapsista tehtaillaan todistajia ja heidät muokataan uskoviksi ilman että he välttämättä ovat sellaisia.

        On todella väärin lasta kohtaan pakottaa uskonnolliseen muottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hylkää Jehovan todistajat, niin onko enää uskoa persoonalliseen Jumalaan? Tunsin erään Jehovan todistajan, joka oli Jehovan todistajaperheestä, ja joka erosi Jehovan todistajista. Hän ei enää uskonut persoonalliseen Jumalaan, vaan jumaluuteen.

        >> Kun hylkää Jehovan todistajat, niin onko enää uskoa persoonalliseen Jumalaan?

        Jehovan todistajien hallintoelin ei ole läheskään ainoa persoonallinen jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti monille käy näin.

        Raamatun ilmaisema totuus on kuitenkin, että Jumalan (Jehovan, Jahven, JHVH:n) luo on vain yksi tie, Jeesus Jumalan ainosyntyinen Poika.

        Kun ensin ollaan niin viimeisenpäälle oikeassa uskonnossa ja sitten todetaan ettei ollakkaan, niin monet heittävät samalla " lapsen pesuveden mukana".

        Mutta eihän se ole Jumalan ja Jeesuksen vika, että on tälläinen amerikanlahko kuin Jehovan todistajat.
        Siksi tähdennänkin henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen, ei minkään uskonlahkon kautta tapahtuvaa suhdetta.

        Tämän henkilökohtaiseen suhteeseen on jokainen kutsuttu.
        Tule sinäkin Jeesuksen Kristuksen maailmanlaajuiseen seurakuntaan.
        Ole siunattu.

        "Kun ensin ollaan niin viimeisenpäälle oikeassa uskonnossa ja sitten todetaan ettei ollakkaan, niin monet heittävät samalla " lapsen pesuveden mukana"."

        Ei tämä aina näinkään mene. Jos haastaa Vartiotornin väitteitä kriittisillä kysymyksillä, miksi pitäisi lopettaa siihen ja olla haastamatta Raamattua ihan samoilla kysymyksillä? Ei ole mitään syytä antaa Raamatulle erityiskohtelua asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun ensin ollaan niin viimeisenpäälle oikeassa uskonnossa ja sitten todetaan ettei ollakkaan, niin monet heittävät samalla " lapsen pesuveden mukana"."

        Ei tämä aina näinkään mene. Jos haastaa Vartiotornin väitteitä kriittisillä kysymyksillä, miksi pitäisi lopettaa siihen ja olla haastamatta Raamattua ihan samoilla kysymyksillä? Ei ole mitään syytä antaa Raamatulle erityiskohtelua asiassa.

        Ehkä ei sinulle, mutta sinä et ole maailman napa vaikka niin kuvitteletkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ei sinulle, mutta sinä et ole maailman napa vaikka niin kuvitteletkin.

        Jos haluaa olla objektiivinen, lähdekritiikkiä pitää soveltaa kaikkeen, myös Raamattuun. Eri asia sitten, jos ei halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ei sinulle, mutta sinä et ole maailman napa vaikka niin kuvitteletkin.

        Onko tullut vedettyä ärrinmurrinkeksejä, kun noin kiukuttaa? Enhän minä ole millään tavalla vihjannut olevani maailmannapa. Puhun siitä, että asioihin tulisi suhtautua mahdollisimman objektiivisesti eikä mikään asia seiso koskemattomuuden pilarilla. Ei edes Raamattu.

        Keskity asiaan, älä henkilöön.


    • Anonyymi

      Anonyymi 06.10.2021 09:29

      "Raamatun ilmaisema totuus on kuitenkin, että Jumalan (Jehovan, Jahven, JHVH:n) luo on vain yksi tie, Jeesus Jumalan ainosyntyinen Poika."

      Niin.
      Jumalan ainoasyntyinen Poika.

      Vartiotorniuskonnossa Poika selitetään enkeli Mikaeliksi. Enkelit ovat Jumalan luomia. Viestinviejiä. Kuten jouluevankeliumissa Pojan osalta.

      2 Kor. 5:19 " Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa "

      Miksi vartiotorniuskonnon jehoova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä ?

    • Anonyymi

      Ongelma kun on siinä, ettei totuutta ole missään muualla. Valitettavasti. Syöt nyt väärän uskonnon pöydästä, jos aloitat "totuuden" etsinnän muualta uskontojen sekavan kirjavasta maailmasta kuten hyvin varmasti tiedät, ettei sellaista ole löydettävissä muista uskonnoista. Onnea vaan jos löydät. Kerro sitten fiiliksistäsi.

      • Anonyymi

        Justiinhan tuossa kirjoitettiin, ettei totuutta löydy mistään uskonnosta. Totuus löytyy Jeesuksesta. Hän on tie, TOTUUS ja elämä.
        Olen löytänyt tämän ja se on tuonut mukanaan rauhan joka on suurempi kuin mikään muu.
        Sitä ei löydy vartiotornilahkosta ei mistään muustakaan lahkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiinhan tuossa kirjoitettiin, ettei totuutta löydy mistään uskonnosta. Totuus löytyy Jeesuksesta. Hän on tie, TOTUUS ja elämä.
        Olen löytänyt tämän ja se on tuonut mukanaan rauhan joka on suurempi kuin mikään muu.
        Sitä ei löydy vartiotornilahkosta ei mistään muustakaan lahkosta.

        Toivotonta etsintää, kun totuus löytyy vain Jeesuksesta ja sekin valehteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotonta etsintää, kun totuus löytyy vain Jeesuksesta ja sekin valehteli.

        Minulle Hän ei ole valehdellut.
        Jeesus elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle Hän ei ole valehdellut.
        Jeesus elää.

        Valehtelihan se. Lupasi palata aikalaistensa vielä eläessä. Ei palannut.
        Elviskin joidenkin mielestä elää. Näille höpöjutuille tarvitaan vain otollinen maaperä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelihan se. Lupasi palata aikalaistensa vielä eläessä. Ei palannut.
        Elviskin joidenkin mielestä elää. Näille höpöjutuille tarvitaan vain otollinen maaperä.

        Hoe sinä omiasi.
        Minä tiedän vastauksen tuohon irvailuusi, mutta sinä et ole arvollinen sitä tietämään.
        Joten elä vapaasti houruissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoe sinä omiasi.
        Minä tiedän vastauksen tuohon irvailuusi, mutta sinä et ole arvollinen sitä tietämään.
        Joten elä vapaasti houruissasi.

        Noin puhuu kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin puhuu kristitty.

        Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoe sinä omiasi.
        Minä tiedän vastauksen tuohon irvailuusi, mutta sinä et ole arvollinen sitä tietämään.
        Joten elä vapaasti houruissasi.

        Noin uhoaa sanaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin uhoaa sanaton.

        Ja näin vikisee hän jolle kadotuksen päivä koittaa tuota pikaa. Siellä on itku ja hammasten kiristys.
        Ei käy katteeks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin vikisee hän jolle kadotuksen päivä koittaa tuota pikaa. Siellä on itku ja hammasten kiristys.
        Ei käy katteeks.

        Tuli jo selväksi, ettei sinulla ole vastauksia. Kun asia-argumentit loppuvat, siirrytään uhkailuun.


      • Anonyymi

        Kun totuutta ei todellakaan löydy ehkä ollenkaan mistään uskonnoista tai uskonnollisista kirjoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli jo selväksi, ettei sinulla ole vastauksia. Kun asia-argumentit loppuvat, siirrytään uhkailuun.

        Pidä sinä vain arkkumenttisi ihan vapaasti.
        En heitä helmiä sioille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiinhan tuossa kirjoitettiin, ettei totuutta löydy mistään uskonnosta. Totuus löytyy Jeesuksesta. Hän on tie, TOTUUS ja elämä.
        Olen löytänyt tämän ja se on tuonut mukanaan rauhan joka on suurempi kuin mikään muu.
        Sitä ei löydy vartiotornilahkosta ei mistään muustakaan lahkosta.

        ”Justiinhan tuossa kirjoitettiin, ettei totuutta löydy mistään uskonnosta. Totuus löytyy Jeesuksesta. Hän on tie, TOTUUS ja elämä.
        Olen löytänyt tämän ja se on tuonut mukanaan rauhan joka on suurempi kuin mikään muu.
        Sitä ei löydy vartiotornilahkosta ei mistään muustakaan lahkosta.”


        Kuuluthan sinäkin johonkin uskonnolliseen ryhmään mahdollisesti. Uskosi ei ole vahvalla perustalla eikä voi olla jos et koe minkäänlaista seurakunta yhteyttä. On hyvin epätodennäköistä ettei uskosi Kristukseen tule kestämään jos elät omassa hengellisessä kuplassasi ilman mitään seurakunta yhteyttä. Se ei vaan onnistu.
        Uudessa testamentissa nimenomaan tuodaan selvästi esille seurakuntien tärkeä osa ihmisen uskon ilmaisessa. Kaikki kristityt kävivät ensimmäisellä vuosisadalla kristillisissä kokouksissa. Jeesus opetuslapsineen kävi synagogissa eli kokouksissa.
        Kyllä, Jeesus on tie, totuus ja elämä. Mutta ei se muuta mihinkään sitä todellisuutta, että sinun täytyy käydä seurakunnan kokouksissa. Ilman niitä emme selviydy Paholaisen viekkaista juonista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Justiinhan tuossa kirjoitettiin, ettei totuutta löydy mistään uskonnosta. Totuus löytyy Jeesuksesta. Hän on tie, TOTUUS ja elämä.
        Olen löytänyt tämän ja se on tuonut mukanaan rauhan joka on suurempi kuin mikään muu.
        Sitä ei löydy vartiotornilahkosta ei mistään muustakaan lahkosta.”


        Kuuluthan sinäkin johonkin uskonnolliseen ryhmään mahdollisesti. Uskosi ei ole vahvalla perustalla eikä voi olla jos et koe minkäänlaista seurakunta yhteyttä. On hyvin epätodennäköistä ettei uskosi Kristukseen tule kestämään jos elät omassa hengellisessä kuplassasi ilman mitään seurakunta yhteyttä. Se ei vaan onnistu.
        Uudessa testamentissa nimenomaan tuodaan selvästi esille seurakuntien tärkeä osa ihmisen uskon ilmaisessa. Kaikki kristityt kävivät ensimmäisellä vuosisadalla kristillisissä kokouksissa. Jeesus opetuslapsineen kävi synagogissa eli kokouksissa.
        Kyllä, Jeesus on tie, totuus ja elämä. Mutta ei se muuta mihinkään sitä todellisuutta, että sinun täytyy käydä seurakunnan kokouksissa. Ilman niitä emme selviydy Paholaisen viekkaista juonista.

        Kokemuksesta voin sanoa, että aivan hyvin pärjää ilman kokouksia. Onhan paljon vain kotona olevia ihmisiä, jotka eivät eri syistä käy kokouksissa. Mitenkä heidän laita on? Eikä kokoukset anna yhtään mitään, jos sitä monotonista puhetta ei jaksa kuunnella. Minun uskooni millään kokouksella käynneillä ei ole mitään vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Justiinhan tuossa kirjoitettiin, ettei totuutta löydy mistään uskonnosta. Totuus löytyy Jeesuksesta. Hän on tie, TOTUUS ja elämä.
        Olen löytänyt tämän ja se on tuonut mukanaan rauhan joka on suurempi kuin mikään muu.
        Sitä ei löydy vartiotornilahkosta ei mistään muustakaan lahkosta.”


        Kuuluthan sinäkin johonkin uskonnolliseen ryhmään mahdollisesti. Uskosi ei ole vahvalla perustalla eikä voi olla jos et koe minkäänlaista seurakunta yhteyttä. On hyvin epätodennäköistä ettei uskosi Kristukseen tule kestämään jos elät omassa hengellisessä kuplassasi ilman mitään seurakunta yhteyttä. Se ei vaan onnistu.
        Uudessa testamentissa nimenomaan tuodaan selvästi esille seurakuntien tärkeä osa ihmisen uskon ilmaisessa. Kaikki kristityt kävivät ensimmäisellä vuosisadalla kristillisissä kokouksissa. Jeesus opetuslapsineen kävi synagogissa eli kokouksissa.
        Kyllä, Jeesus on tie, totuus ja elämä. Mutta ei se muuta mihinkään sitä todellisuutta, että sinun täytyy käydä seurakunnan kokouksissa. Ilman niitä emme selviydy Paholaisen viekkaista juonista.

        Mitä ihmeen merkitystä tuollaisella uskolla on, joka valuu taitaan tuuliin ilman kokouksessa istumista? On kyllä niin heikoissa kantimissa kuin olla ja voi. Todellinen usko on ja pysyy, riippumatta siitä, istuuko jossakin kokouksessa vai ei. Noin heikko usko on paremminkin pelkkää uskottelua, jonka todellisuus tuskin on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Justiinhan tuossa kirjoitettiin, ettei totuutta löydy mistään uskonnosta. Totuus löytyy Jeesuksesta. Hän on tie, TOTUUS ja elämä.
        Olen löytänyt tämän ja se on tuonut mukanaan rauhan joka on suurempi kuin mikään muu.
        Sitä ei löydy vartiotornilahkosta ei mistään muustakaan lahkosta.”


        Kuuluthan sinäkin johonkin uskonnolliseen ryhmään mahdollisesti. Uskosi ei ole vahvalla perustalla eikä voi olla jos et koe minkäänlaista seurakunta yhteyttä. On hyvin epätodennäköistä ettei uskosi Kristukseen tule kestämään jos elät omassa hengellisessä kuplassasi ilman mitään seurakunta yhteyttä. Se ei vaan onnistu.
        Uudessa testamentissa nimenomaan tuodaan selvästi esille seurakuntien tärkeä osa ihmisen uskon ilmaisessa. Kaikki kristityt kävivät ensimmäisellä vuosisadalla kristillisissä kokouksissa. Jeesus opetuslapsineen kävi synagogissa eli kokouksissa.
        Kyllä, Jeesus on tie, totuus ja elämä. Mutta ei se muuta mihinkään sitä todellisuutta, että sinun täytyy käydä seurakunnan kokouksissa. Ilman niitä emme selviydy Paholaisen viekkaista juonista.

        Koita nyt jo uskoa, etten kuulu mihinkään uskonnolliseen ryhmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt jo uskoa, etten kuulu mihinkään uskonnolliseen ryhmään.

        En nyt tarkoittanut sinua, vaan häntä, joka korosti seurakunnan tärkeyttä uskon ilmaisemisessa. Minun ei ainakaan tarvitse uskoa ilmaista missään. Eikä uskoni ole sidottu mihinkään seurakuntaan. Enkä tarkoita sitäkään, että olisin nyt jotenkin niin kauhean uskovainenkaan - enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt tarkoittanut sinua, vaan häntä, joka korosti seurakunnan tärkeyttä uskon ilmaisemisessa. Minun ei ainakaan tarvitse uskoa ilmaista missään. Eikä uskoni ole sidottu mihinkään seurakuntaan. Enkä tarkoita sitäkään, että olisin nyt jotenkin niin kauhean uskovainenkaan - enää.

        Jatkan vielä, että minulla ei muutenkaan ole mitään tarvetta kuulla jonkun toisen uskon ILMAISUA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, että minulla ei muutenkaan ole mitään tarvetta kuulla jonkun toisen uskon ILMAISUA.

        Ja niissä JT uskonnon kokouksissa ei ilmaista omaa uskoa, vaan johdon uskoa. Johto on kirjoittanut Vartiotorniin sanat valmiiksi, joita toistellaan. Ne ovat JT uskonnon Ave Marioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt tarkoittanut sinua, vaan häntä, joka korosti seurakunnan tärkeyttä uskon ilmaisemisessa. Minun ei ainakaan tarvitse uskoa ilmaista missään. Eikä uskoni ole sidottu mihinkään seurakuntaan. Enkä tarkoita sitäkään, että olisin nyt jotenkin niin kauhean uskovainenkaan - enää.

        Hyvä! Näin minäkin teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä sinä vain arkkumenttisi ihan vapaasti.
        En heitä helmiä sioille.

        Ja sieltä tule uhkailujen päälle henkilöön käyvää argumentointia. Mikä ajaton tapa väistää kysymykset ja todistustaakka: Vetoa siihen, ettei henkilö ole vastausten arvoinen.
        Kaikkihan tietävät, että paras tapa muuttaa mieliä on uhkailla ja solvata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sieltä tule uhkailujen päälle henkilöön käyvää argumentointia. Mikä ajaton tapa väistää kysymykset ja todistustaakka: Vetoa siihen, ettei henkilö ole vastausten arvoinen.
        Kaikkihan tietävät, että paras tapa muuttaa mieliä on uhkailla ja solvata.

        Ottaako päähän?
        Voi hellanlutuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako päähän?
        Voi hellanlutuna.

        Pettymys olisi parempi ilmaisu. Pettymys siihen, että ihmiset ovat kykenemättömiä tai haluttomia älyllisesti rehelliseen keskusteluun. Toisaalta yritetään ajaa omia uskomuksia ja ideologioita läpi, mutta mennään kuitenkin sieltä, mistä aita on matalin ja tyydytään uhkailuun ja nälvimiseen. Jos omat metodisi eivät käännyttäisi sinua toiseen uskontoon, ne tuskin käännyttävät ketään muutakaan sinun uskontoosi.

        Ei tällainen päähän ota. Maailmassa on isompiakin ongelmia, jotka ottavat oikeasti päähän. Pettymys ihmisiin on asia erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pettymys olisi parempi ilmaisu. Pettymys siihen, että ihmiset ovat kykenemättömiä tai haluttomia älyllisesti rehelliseen keskusteluun. Toisaalta yritetään ajaa omia uskomuksia ja ideologioita läpi, mutta mennään kuitenkin sieltä, mistä aita on matalin ja tyydytään uhkailuun ja nälvimiseen. Jos omat metodisi eivät käännyttäisi sinua toiseen uskontoon, ne tuskin käännyttävät ketään muutakaan sinun uskontoosi.

        Ei tällainen päähän ota. Maailmassa on isompiakin ongelmia, jotka ottavat oikeasti päähän. Pettymys ihmisiin on asia erikseen.

        Ai, etkö sä olekkaan ihminen?
        Minä en robottien kanssa keskustele, en demonien, enkä apinoiden.


    • Anonyymi

      Passinottajat löytivät sitä kaupoista.

    • Jeesus sanoo minä ole tie totuus ja elämä,totuus on raamatunsivulla .

      • Anonyymi

        Jotkut löytää totuuden Raamatusta, jotkut taas Aku Ankasta ja molemmat ovat tyytyväisiä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe