BMW, Mersu ja Citroën ovat useimmiten hinaukseen päätyvät automerkit, suomalaistutkimus kertoo – ”Moottorivikojen kuningas” on Audi
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus. Tässäkin on kuitenkin nähtävissä merkkikohtaisia eroja: Toyotalla yli viidennes hinauksista johtuu kolarista. Kolareiden osuus hinauksista on pienin Saabilla (6,5 prosenttia).
TM
BMW, Mersu ja Citroen ovat useimmiten hinaukseen. Audi on moottorivikojen kuningas
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ifin mukaan hinausta vaativien vahinkojen määrä on kasvanut jatkuvasti vuosina 2016–2019. Auton iän perusteella vahinkoherkimpiä ovat tilastoissa 9–12-vuotiaat autot.
Kalliimpien saksalaisten automerkkien suurempi hinausherkkyys liittynee suurilta osin niiden ahkeraan käyttöön. Kun auto on paljon liikenteessä, teknisten vikojen sekä onnettomuuksien todennäköisyys kasvaa.
Tallissa seisovia Toyotia ja Nissaneita ei hinailla ja tuskin niiden vakuutukseen kuuluu edes hinaus. Kaveri hinaa tarvittaessa.- Anonyymi
Nissanilla ajanut noin 20 vuotta eikä kertaakaan ole hinattu. Tosin kerran oli lähellä aikoinaan kun oli primera alla ja kytkin levisi risteykseen. Sattumoisin huoltoasema jossa korjaamo oli tien toisella puolella. Pääsin nilkuttamaan sinne.
Qashqaita hinailtiin oikein urakalla muutama vuosi sitten turbon välijäähdyttimien jäätymisen takia ennen kun vika korjattiin. No totakaan ei mulla ollut. - Anonyymi
Ei Toyotan omistajien kannata ottaa hinausvakuutusta, koska sille ei ole käyttöä. Toyotat on hullunvarmoja autoja. Tuota väitettä "premium" autojen suuremmista ajomääristä kuulee usein. Tilastojen mukaan Mersuilla ja Toyotoilla ajetaan eniten kilometrejä. Toisaalta voipi olla niin että Audit ja Bemarit on jo paalissa siinä vaiheessa kun Toyotat on vasta sisäänajettu. Eli niitä rääkätään liikaa ja kun moottori sanoo poks, niin yli 10 vuotiasta "premiumia" ei kannata enää korjata.
- Anonyymi
Audin moottorivikaisuutta ei noilla selityksillä pelasteta.
- Anonyymi
Mulla on mersu seissyt suurimman osan vuodesta pihalla, aina kun sen käynnistää hirvittää, viimeistään katsastuksessa tulee jostain syystä remonttitarvetta. Volvossa vastaavasti ei mitään ongelmia.
- Anonyymi
Euro kakka huuma on levinnyt maailmaan, mutta onneksi Toyota on totta!💸
- Anonyymi
Minulla 2004 mallin Baijerin Moderni Wartburg.
520i , M54B22
252 tkm. - Anonyymi
Nykyiset Audit ja Bemarit on naapureita varten.
Toyotat, Mazdat, Hondat, Skodat ja Seatit on kulkemista varten. - Anonyymi
Minulla oli takavuosina Citroen C5 automaattivaihteisena. Kaksi kertaa siitä hajosi vaihdelaatikko ja moottorinohjausjärjestelmäkään ei toiminut kunnolla.
- Anonyymi
Hm. Olikohan paljon ajettu? Öljyt vaihdettu laatikkoon? ZF:n askit ovat olleet aika kestäviä. Mikähän teillä? Omassa Pösö 607:ssa oli 4-lovinen automaatti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hm. Olikohan paljon ajettu? Öljyt vaihdettu laatikkoon? ZF:n askit ovat olleet aika kestäviä. Mikähän teillä? Omassa Pösö 607:ssa oli 4-lovinen automaatti.
Automaatti tuo aina vikaherkkyyttä, monimutkaisempi, antureita, liittimiä ja ohjausyksikkö. Tärkeät asia täytyy pitää yksinkertaisina, silloin ne toimii.
- Anonyymi
Ford ei joudu hinaukseen vikojen takia.
Viimeksi Fordini pantiin hinausauton lavalle, kun ruuvi oli rikkonut eturenkaan.
Ilmat hiljalleen valuivat renkaasta ulos - Anonyymi
Audit syö öljyä. Pitää olla öljypötti takakontissa aina mukana. Litra kuluu öljyä per tuhat kilsaa, eli joka viikko saa olla lisäämässä. Kannattaa ostaa heti usiampi öljypötti varastoon, jotta on koko ajan öljyä mitä lisätä. Jos öljyllä leikkiminen kiinnostaa, niin osta ihmeessä Audi.
Audikuskeista näkee heti, mikä on öljytilanne. Joskus Audit matelee alinopeutta ja varoo kaikkea, silloin tietää että öljy vähissä, kun kuski ajelee varovaisesti. Toisinaan Audi ilmestyy taustapeiliin, ja on voimiensa tunnossa, valmiina haastamaan ohitukseen, siitä tietää että öljyä on juuri lisätty ja menohaluja riittää. Kunnes taas jossain vaihees öljy hupenee ja menohalut vähenee..- Anonyymi
Öljynkulutusongelma ei koske 2013 jälkeen valmistettuja Audeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljynkulutusongelma ei koske 2013 jälkeen valmistettuja Audeja.
Ei pidä paikkaansa. Naapurilla on uudehko 3 vuotta vanha Audi ja öljyä kuluu tasaiseen tahtiin. Ölykanisteri on hänelläkin takakontissa ja aina lähtiessä muistaa tarkistaa öljymäärän.
Itselläni on 17 vuotta vanha Toyota Prius enkä muista koska olisin öljyjä viimeksi tarkastanut, vaikka tietenkin se pitäisi ajoittain tarkistaa.
- Anonyymi
Kaikki europassa tehdyt autot ovat samaa paskaa eurostolaatua, amerikanautoista ei myöskään ole käyttöautoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 262534
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo772326Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv662313Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m202012- 841759
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71539Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍301378Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä161261- 41103
Se on siinä
Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna32947