Seurakunnan perustaminen?

Anonyymi

Miksi en löydä Raamatusta opetusta seurakunnan perustamiseksi?
Laittakaa Raamatun kohdat esille. Tarvitsen niitä.

23

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lue lähetyskäsky:
      Menkää kaikkeen maailmaan ja perustakaa seurakuntia.

    • Anonyymi

      Periaatteessa on kyse siitä, että Jeesus ei tullut perustamaan uusia kirkkokuntia, vaan "uskovaisten välisen yhteyden", jossa on samantekevää, mihin uskontoon nimellisesti kuuluu. Siksi ei edes apostolit ottaneet puheeksi seurakunnan perustamista, tavallisten tuonakin aikana olleiden seurakuntien lisäksi. Kuitenkin Jeesus sanoi, hetki ennen ristinkärsimystään, että "tälle kalliolle minä perustan seurakuntani". Siitä voisi monikin teologi yrittää tehdä oppeja, mutta kyse oli tuosta : ihmisten väliset suhteet - SAMAAN JUMALAAN uskovien kesken - olivat seurakunta, ei mikään Julius Caesarin tyydyttämiseksi tehty instituutio, minkä valtiovalta voisi milloin tahansa hajottaa, jos se olettaa kyseisen seurakunnan olevan uhka poliittiselle järjestelmälle jopa. Älkää tuijottako uskontojen nimityksiä, nimikristillisyys ei pelasta, vaan se, että on antanut JUMALAN POJAN sovittaa syntinsä.

      • Anonyymi

        Jeesus ei todellakaan tullut perustamaan uutta uskontoa. Kristinusko on ollut alun perin juutalaisuutta, joka uskoi Jeesuksen olevan Kristus. Alkuseurakunta oli täysin juutalainen seurakunta, johon tosin oli liittynyt myös pakanoita, mutta hekin kääntyvät juutalaisiksi. Laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita, joten alkuseurakunta ei vaatinut Kreikassa asuvilta pakanoilta ympärileikkausta, vaikka Paavali ympärileikkasi kreikkalaisen Timoteuksen.

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)

        "Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen." (Ap.t 28:23)

        Vasta 200-luvulta alkaen kirkko alkoi saamaan vaikutteita roomalaisilta, kreikkalaisilta ja kelteitä. Kristinuskosta otettiin juutalaisuus pois ja tilalle tuli roomalainen katolilaisuus, josta on syntynyt muut kristilliset kirkkokunnat erilaisilla variaatioilla. Näin syntyi porttokirkko, joka hylkäsi lain, minkä vuoksi helluntailaisuuden kautta ei voi pelastua. Sen vuoksi helluntailaista seurakuntaa on turha perustaa, koska niillä opeilla ei kukaan pelastu.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei todellakaan tullut perustamaan uutta uskontoa. Kristinusko on ollut alun perin juutalaisuutta, joka uskoi Jeesuksen olevan Kristus. Alkuseurakunta oli täysin juutalainen seurakunta, johon tosin oli liittynyt myös pakanoita, mutta hekin kääntyvät juutalaisiksi. Laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita, joten alkuseurakunta ei vaatinut Kreikassa asuvilta pakanoilta ympärileikkausta, vaikka Paavali ympärileikkasi kreikkalaisen Timoteuksen.

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)

        "Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen." (Ap.t 28:23)

        Vasta 200-luvulta alkaen kirkko alkoi saamaan vaikutteita roomalaisilta, kreikkalaisilta ja kelteitä. Kristinuskosta otettiin juutalaisuus pois ja tilalle tuli roomalainen katolilaisuus, josta on syntynyt muut kristilliset kirkkokunnat erilaisilla variaatioilla. Näin syntyi porttokirkko, joka hylkäsi lain, minkä vuoksi helluntailaisuuden kautta ei voi pelastua. Sen vuoksi helluntailaista seurakuntaa on turha perustaa, koska niillä opeilla ei kukaan pelastu.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        "Kristinusko on ollut alun perin juutalaisuutta, joka uskoi Jeesuksen olevan Kristus. "

        Täyttä tuubaa!

        "Kristinuskosta otettiin juutalaisuus pois ja tilalle tuli roomalainen katolilaisuus"

        Väärin! Juutalaisuus ei ole koskaan ollut kristinuskoa.

        Näin voi käydä kun ei tunne kirkkohistoriaansa. Jeesus oli paljasjalkainen juutalainen.


    • Anonyymi

      Ainakin tämä tarkoittaa paikalliseurakuntaa: "Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle" (Matteus 18:17).

      Paavalin Kirjeissä varmaan paljon aiheesta. Esim. tämä: "Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niin kuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat...sillä seurakunnan kaitsijan on..." (Tiitus 1:5,7).

      Nämä kohdat varmaan tarkoittavat paikallisseurakuntaa.

    • Sinä olet Keefas, ja tälle kalliolle minä perustan seurakuntani. Tämän Jeesus ilmoitti yhdelle kahdestatoista tärkeimmästä opetuslapsestaan.
      Katso, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa kuin lapsi ei pääse sinne. Sillä se on lasten kaltainen.
      Ei nyt muuta tullut mieleeni. Näistä tuskin paljoa on apua. En muista edes tarkkoja sanoja.
      Jos veljesi rikkoo sinua vastaan nuhtele häntä kahden kesken. Tai kolmen todistajan läsnäollessa. Jos hän ei kuule heitäkään vie asia seurakunnan eteen.
      Daniel 7 kertoo että Korkeimman pyhät saavat valtakunnan. Sen piti tapahtua 2028, mutta Ilmestys 13 kertoo merestä nousevan pedon voittavan pyhät. Ehkä pyhät hyökkäsi ensin ja siksi kukistuvat?
      Jeesus kehotti KOHOTTAKAA PÄÄNNE, SILLÄ vapautuksenne on lähellä. Mutta jokaisen miehen pää on Kristus. Hän on se Kallio sanoo Pietari kirjeessään.
      Toki Kristus on Herra ja seurakunta perustuu lopulta hänen varaansa. Muuta nimeä ei ole annettu. Mä luulen että pitää olla rauha jokaisen kirkon jäsenen kanssa. Eivät kaikki ole jalka, käsi, sydän, silmät vaan jokaisella on oma osansa?

      Nää on vain mun mieleen nousseita hajanaisia kohtia raamatusta, sori jos ei mitään apua niistä.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin tuumasta toimeen. Muistathan, että tapoihin kuuluu kuitenkin käydä ilmoittautumassa kohteliaisuuskäynnillä, että on sitten suostumus ja hyväksyntä jo paikkakunnalla olevan helluntaiseurakunnan vanhemmistolta.

      Muut viranomaisluvat sitten kanssa kuntoon ja ei muuta kuin lykkyä pelastukseen.

      "Rahankeräyslupaa haetaan tekemällä asiasta kirjallinen hakemus. Hakemuksen voi tehdä poliisin sähköisessä asiointipalvelussa. Rahankeräyslupaa haettaessa hakijayhteisön pitää tunnistautua Suomi. fi-tunnuksilla."

      https://www.suomi.fi/palvelut/rahankerayslupa-poliisi/9522ca3b-5076-4dbf-bfee-eb0098159540

    • Anonyymi

      Uusi asia, ettei Raamattu opeta perustamaan seurakuntia. Miksi tätä ei ole ennen kukaan huomannut? Se on nimittäin totta. Raamattu opettaa, että Jeesus perusti seurakunnan ristillä.
      Matt. 16:18. Joh. 2:"Hän puhui ruumiinsa trmppelistä", joka on Kristuksen ruumis 1 Kor. 13:27.
      1 kor. 3: 11.
      Hyvä aloitus .

      • Anonyymi

        Tämä oppi vaatii nyt tarkistuksen.


    • Anonyymi

      Haluaa perustaa seurakunnan. Mutta ei tunne raamattua edes sen vertaa, että löytää Paavalin opetuksen seurakunnasta. Mitä ihmettä?

    • Anonyymi

      Raamattu opettaa selvästi paikallisesta seurakunnasta, mutta ei sellaisen perustsmisesta. Oli hyvin lohkaistu sana:"Ristillä perustettu seurakunta LEVITTÄYTYI uusille paikkakunnille."
      Näin sen voi ymmärtää Raamatusta.
      Totta on, ettei Raamatussa opeteta perustamaan seurakuntaa. Se on perustettu ristillä. Mitään muuta seurakuntaa ei ole kehotettu tai opetettu perustamaan.
      1 Kor 3:11. / Matt. 16:18.
      Tämä on nyt selvä. Vaan miten nyt pitää alkaa toimia?

      • Anonyymi

        Totta. En voi mennä enää kirkkoihin.


    • Anonyymi

      1Kor.12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. Kol.1:24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, se minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista,kerro mikä on seurakunnan teologia.Itse haluaisin perustaa seurakunnan jonka teologia vastaa käsitystäni alkuseurakunnasta,josta alempana.

      Varhaisen kirkon tässä siis hyvin varhaisen kaste oli kokonaisvaltainen prosessiluonteinen ja valinnainen .Oli tapana sanoa sylilasten kastaminen on apostolinen tapa,oli tapa luetella eri ikäryhmät jossa erikseen mainitaan isompien lasten kasteen lisäksi rintalasten kaste.Lisäksi oli edellisestä poiketen kirkkoisiä jotka kehoittivat siirtämään kastetta , mutta on syytä uskoa sen johtuneen tapa mieltymyksistä, ei helluntaillisten kaltaisesta ajattelusta,perusteena samojen henkilöiden salliessa kuitenkin lapsikasteen jos lapsi on kuolemassa, se oli henkilöiden kanta tavoiteltiin sillä mitä tahansa esim periaateellin kulttuurikaste kun vanhemmat uskovia vaikko pelastus kaste,siis kiveen hakattua teoloogista yhtä kaste totuutta ei ollut, sehän tekisi joustosta mahdottoman .Myöhemmin alettiin kastamaan lapsia ilman uskovia vanhempia, ja aikuiskaste tuli joissakin piireissä ainoaksi.

    • Anonyymi

      Efesolaiskirje:
      3:10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon

    • Anonyymi

      Seurakunta on yhteen johdatetut samassa Hengessä toimivat, Jumalan kunniaa kirkastava itsensä unohtavat ja jotka asettavat toisen ihmisen itsensä edelle henkilöön katsomatta...tietenkin Sanaa noudattaen ja katuen syntejään lähestyen Herraa nöyrästi paastoten ja rukoillen. Siunausta

      • Anonyymi

        Ja jos Henki kehoittaa, niin laittakaa mailia mun g mailiin , alku on tolonenmika ja sitten at g....l.com.

        Usko ilman tekoja on kuollutta ja nyt on aika kerääntyä yhteen ja unohtaa asiat jotka toimivat erottavina voimina. Nyt kuuluu keskittyä evankeliumin sanomaan, jolla on myös lihallinen ulottuvuus. Yeshua kuoli antaen äärimmäisen vertauskuvan mitä meidän kuuluu tehdä saavuttaaksemme taivasten valtakunnan jo tässä elämässä. Raamattu neuvoo kuolettamaan lihaamme paastolla ja koko Raamattu kertoo kolmen päivän paastosta eri tilanteissa. Mutta ilman astian sisäpuolen puhdistamista ei tuo pyhä paasto onnistu rakkaudessa ja rauhassa, vaan ainakin itsestäni löytyi kaikenlaisia"eläimiä" kuten raivoava härkä joka ei Herran vuoren lähellekään ole kelvollinen tulemaan.


    • Anonyymi

      Seurakunnan perustamisesta on tehty ry-, järjestö- ym. tyyppinen toimenpide asiakirjoineen. Osaksi siksi, koska esim. rahankeräys ym. vaativat jotain lupia nykyään.
      Iso osa uskovista myös tuntuu pitävän seurakuntana nimenomaan sitä rakennusta, johon viikottain mennään.

      Mutta seurakuntahan on uudestisyntyneet uskovat. Raamattu kuitenkin tuntee myös seurakuntaan asetetut paimenet ym. sekä seurakuntajärjestyksen tai -kurin, joten joku yhteenkokoontumisen muoto seurakunnalla kuuluu olla Raamatunkin mukaan.

      Jos siis jotain kuuluisi muuttaa nykykäytännöissä, niin se, että paikkakunnilla on eri suuntauksia omine organisaatioineen. Ja se, että olisi valittava joku näistä suuntauksista "omaksi seurakunnakseen".

      Koska kuitenkin olemme tällä hetkellä näin jakaantuneet, niin kyllähän Herra sitten voi myös ohjata johonkin tiettyyn kuppikuntaan. Mutta ei se tee kuppikunnista silti sen raamatullisempaa, vaan kyllä ne raja-aidat olisi siitäkin huolimatta poistuttava. varsinkin omasta sydämestä. Jos Herra sitten haluaa poistaa myös konkreettiset raja-aidat, niin hän senkin sitten varmasti ajallaan tekee.

    • Anonyymi

      Seurakunta muodostuu kullakin paikkakunnalla kaikista Jeesukseen uskovista ihmisistä. Seurakunnan rajat eivät niin ollen ole teologiset, historialliset tai kirkkohistorialliset vaan MAANTIETEELLISET. Seurakunta on koostuu tietyllä maantieteellisilä alueella asuvista Jeesukseen uskovista.

      Kaikki, mikä pilkkoo tai hämärtää tätä totuutta (esim. paikkakunnille levittäytyneet kirkot ja eri herätysliikkeiden "seurakunnat"), vain sekoittaa tätä totuutta ihmisten ymmärryksessä.

      Jos joku kuvittelee kuuluvansa seurakuntaan siksi, että on vaikkapa helluntaiseurakunnan jäsen, hän erehtyy. Hän on oman paikkakuntansa seurakunnan jäsen siksi, että uskoo Jeesukseen, piste. Ja hänen paikkakuntansa seurakunta ei ole yhtä kuin helluntaiseurakunta - helluntaiseurakunta on uskonnollinen puolue, joka vain hämärtää seurakuntatotuutta ihmisten mielessä tuolla paikkakunnalla.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin ilmoitus Patentti ja rekisterhallituksen yhdistysosastolle aikeistaan perustaa jokin lahkolaisseurakunta ja asia on sillä selvä. Ja sitten ei muuta kuin aloittaa rekrytoimaan jäseniä lahkoon ja keräämää heiltä kymmenyksiä.

    • Anonyymi

      Jos kristinusko oli juutalaisuutta, niin miksi juutalaisten keskelle sitten piti perustaa seurakuntia kun heillä oli jo se juutalaisuutensa. Heillä oli laki ja profeetat.

      Joskin se juutalaisuus oli sellaista että Jeesuksen mainitseminen johti vainoihin. Siitä syystä että juutalaiset olivat tappaneet-tai tapattaneet roomalaisilla- Jeesuksen sapattirikkomuksista ja oli heidän häpäisyään nyt väittää että kyseessä oli Jumalan Poika, joka oli noussut kuolleista ja mennyt taivaaseen lahjoittaen seuraajilleen Pyhän Hengen. Eivät juutalaiset voineet sietää sellaista opetusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe