Vielä on mahdollisuus ottaa itse selville iankaikkisuusasiat

Anonyymi

Jokaisella terveellä aikuisella on vastuu lähinnä itsestään. Myös näissä nk. uskon asioissa. Nk. uskovilla kristityillä ei ole mitään nk. evankelioinnin velvollisuutta. On Jeesuksen lähetyskäsky, mutta sen noudattaminen on vapaaehtoista ja Raamatun mukaan vaatii jopa itsekritiikin: tunnenko minä evankeliumin niin hyvin, että voin opettaa myös muita? Tämä saarnatoimi ei ole jokaisen tehtävä. Jeesuksen mukaan olemme kukin vastuussa jokaisesta sanastamme.

Tämä armonaika, kun evankeliumi on / oli vapaa, alkaa ehkä olla jo lopuillaan. Kukin, myös pappi / evankelista / saarnaaja / kuulija huolehtii nyt itsestään.

Raamattu, kirkko ja kristityt uskovat voivat vielä vastata mahd. kysymyksiin. Mutta näin ei ole ehkä enää kovinkaan kauan. Kristinuskosta saattaa tulla kielletty usko.

On olemassa ihmistyyppi, joka on tottunut kasaamaan omat ongelmansa aina muiden kannettaviksi, samalla itse viettäen huoletonta elämää. Sitten kun tälle elämäntavalle tulee loppu, alkaa pummaaminen: "Voiksä hei kertoo... voiksä hei lainaa / auttaa... Hei, mistä mä saisin...?"

Siinäpä miettimistä.

Jeesus neuvoo kutakin seuraamaan Itseään, avunannon ajat muille ovat ohi, nyt taistellaan iankaikkisuudesta, kunkin itsensä kohdalla:

Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. 👑

Siksi kunkin kannattaisi NYT selvittää nämä asiat itse itselleen.

Huomenna sinulle / minulle ei ehkä enää kukaan vastaa. Vaikka huutaisit, kiljuisit, potkisit, syyttäisit: nyt kaikki huolehtivat vain itsestään. "Elämä on."

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nk., nk., nk…. Et ilmeisesti itsekään ymmärrä, mitä koetat sanoa 🤪🤣🤪

    • Anonyymi

      Jos ihminen ei Raamattua lukiessa erota edes mitä on Jeesuksen seuraaminen ja mitä Jeesus opetti ja mitä on sitten Paavalin tekemän syntiopin seuraaminen Jeesuksen Kristus-nimellä tehtynä, kun perataan pois taivasten valtakunta, niin hartioiden päällä on täysin aivoton ja turha ja tarpeeton jatke.

      Kristusta seurataan kuvitellulla armolla, jota Raamatun mukaan tai oppinormiston mukaan ei edes ole, ja Jeesusta seurataan tienä takaisin paratiisin voittamalla omat alhaiset tunteet, joka opetus ei käsitä edes synti-sanaa tai missä ei edes mitään armon käsitettä tarvita. Paavalin kristuskultti taas perustuu siihen, että saa tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kun Jeesus Kristuksena - tosi Jumalana - on kuollut puolesta.

      Jo Luther aikoinaan sanoi, että Kristus asuu vain syntisissä.

    • Anonyymi

      <<Nk. uskovilla kristityillä ei ole mitään nk. evankelioinnin velvollisuutta. On Jeesuksen lähetyskäsky, mutta sen noudattaminen on vapaaehtoista ja Raamatun mukaan vaatii jopa itsekritiikin: tunnenko minä evankeliumin niin hyvin, että voin opettaa myös muita?<<

      Perustuuko sinun palopuheesi nyt kumpaan evankeliumiin - Jeesuksen opettamaan, että taivasten valtakunta on tullut maanpäälle ja Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä vaiko Paavalin Kristus-evankeliumiin syntiensovitusopilla tosi Jumalan kuolemana Jeesuksen nimiin?

    • Anonyymi

      Kaikkisuusasiat (sielun kuolemattomuus, pelastus, yms.) ovat uskontokohtaisiin opetuksiin perustuvia, joten tavallaan kenelläkään ei ole mahdollisuutta aidosti omakohtaiseen selvilleottamiseen, mikäli halutaan pysyä esim. kristinuskon kehyksessä.

      Jos taas sallitaan kristinuskosta riippumaton vastausten löytäminen, niin tulos ei useinkaan ole kristinuskon mukainen.

    • Anonyymi

      Itse mietin nuo asiat selväksi jo 12-vuotiaan järjellä.
      Eikä ole tarvinnut sen koommin uskovisten satuja ja tarinoita-osastolla päätään vaivata.

      • Mutta kummasti kristillinen palsta sinua edelleen vetää 😁


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Mutta kummasti kristillinen palsta sinua edelleen vetää 😁

        Viihdettähän tää on. Ja kurkistus tosi omituiseen aitouskovaisuuteen. Ei täällä kukaan ole missään Sanan kuulolla. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viihdettähän tää on. Ja kurkistus tosi omituiseen aitouskovaisuuteen. Ei täällä kukaan ole missään Sanan kuulolla. 😂

        Minä ainakin tiedän parempaakin viidettä kuin ateismipalsta 😃


    • ...."avunannon ajat muille ovat ohi".....
      Oikea oppi johonkin aikaan, mutta ei kristillinen , vaan perustuu Koraaniin. Olen lukenut koraanin viisi kertaa lävitse ja sieltähän tuo oppi on peräisin. En nyt muista asian täyttä selitystä , vaikka sen sain lukiessani Koraania.

      Mitä raamattu opettaa: huolehtikaa kaikista. Tämä näkyi myös holokaustin aikana juutalaisten keskinäisissä suhteissa. He auttoivat vaikeassa tilanteessa olevia.

      Mikä oikein saa islamin toimimaan toisin? Jumalako vai vastustaja?

      • Koraani kirjoitettiin tuhansia - 650 vuotta Raamatun jälkeen.

        Et kai väitä, että natsit olivat Jeesus juutalaisen seuraajia 😬❓

        Islamin herra on 😈 ja Raamatun Jeesus Kristus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5463
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3664
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      152
      2708
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2156
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      102
      1943
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1299
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1277
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1258
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1212
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1136
    Aihe