PYHÄLLE HENGELLE JEESUKSEN OPETUKSET EIVÄT OLE MERKITYKSETTÖMIÄ!

Anonyymi

Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä KAIKESTA, minkä minä olen teille sanonut.
Joh 14:26

24

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korostus on minun tekemä.

      • Anonyymi

        Hän kuolemasta päästi,
        paulasta jalkamme.
        Hän armahti, hän säästi
        itkusta silmämme.
        Siis synti hylätkäämme,
        sen teiltä kääntykäämme
        Kristuksen askeliin.


    • Anonyymi

      Jeesus tosiaan pössytteli ajan tapaan pyhää henkeä. Sai lennokkaita ajatuksia isästä ja taivaasta jne. mutta vastaavasti kannabispsykoosissa ja vieroitusoireissa "saatana" kiusasi häntä.

      Älä edes kokeile!, vaikka joku pyytäisikin sinua seuraamaan Jeesusta.

      • Anonyymi

        Sangen tarpeellinen varoitus, en aio kokeilla kumpaakaan.


      • Anonyymi

        Nyt ihmisoppi erheineen
        hallitsee maailmassa,
        ei ota sanaa ohjeekseen,
        on vääryys kasvamassa.
        Yö lieneekö jo edessä
        ja vaivan aika käsissä,
        tuo ennen ennustettu?


      • Anonyymi

        ”Ah, tiesi usko haltuun Herran
        ja turvaa Isään rakkaaseen.
        Hän auttaa nyt ja kruunaa kerran
        myös sinut taivaan autuuteen.
        Ken tiensä uskoo Herralle,
        ei rakenna se hiekalle.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ihmisoppi erheineen
        hallitsee maailmassa,
        ei ota sanaa ohjeekseen,
        on vääryys kasvamassa.
        Yö lieneekö jo edessä
        ja vaivan aika käsissä,
        tuo ennen ennustettu?

        Jeesus, kulje kanssani,
        kun saan ahdistusta kantaa
        enkä aina ymmärrä,
        miksi täytyy kärsiä.
        Neuvo, mikä voimaa antaa.
        Tahdon kuulla ääntäsi,
        ole lohdutukseni.
        Jeesus, kulje kanssani.


    • Anonyymi

      Niin on, niin on oleva!

    • Anonyymi

      Juurikin noinikkäästeen!

    • Anonyymi

      Tätäkään Jeesuksen opetusta Teuvo ei ole ymmärtänyt, koska hän pitää melkein kaikkia Jeesuksen opetuksista merkityksettöminä!

      • Anonyymi

        Pyhä Henki sen vain voi avata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki sen vain voi avata.

        Niin voi!


      • Anonyymi

        Pakkohan Teukankin on olla joskus oikeassa.


    • Anonyymi

      Hei Teille, uskokaa evankeliumi, uskokaa Herra Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen.
      Tässä kommentti Teille ”päänuskoville” ja teologi Martti Lutherin 1500-luvulla kehittämän ”Vanhurskauttamisopin” harhauttamille suomalaisille ”Kirkkoraamattuun uskoville”.


      Herra Jumalan hyväksymä ”Uskon teko” Matt. 3 : 17.
      Hän, Herra Jumala, on antanut Jeesuksen Kristuksen kautta Teille hengellisen työnäytteen, ”Uskon teko”.

      Jeesuksen seuraajille opetus uskon teoista:
      ”Jeesuksen kaste, uskon teko:
      Herra Jumala antaa Jeesukselle ”uskon hengen” sydämeen.

      Jeesuksesta tuli ”uusi luomus”!!! ” Jeesus sai ”sydämenuskon”.

      13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.
      14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
      15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin Teidän on tehtävä, jotta täyttäisitte Herra Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
      16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Herra Jumalan hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
      17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mieltynyt."

      Jeesuksen ilmoittama ”Vanhurskas” tarkoittaa ainakin seuraavaa:
      upotusvesikastettu on pelastuksesta osallinen, syytön Herra Jumalan edessä, Herra Jumalalle kelpaava, synnit pesty pois ja annettu anteeksi ja Herra Jumalan hyväksymä, Jumalan lapsi ja ”uusi luomus”

      ”Usko ilman tekoja on kuollut” Jaakob kertoo lisää tuosta kirjeessään.

      Paavali kertoo lisää ”uskon teosta” upotusvesikasteesta Room. 6 : 1- 23.

      Room. 6.
      Upotusvesikaste ja Uusi elämä ja ”Uusi luomus” ja Jumalan palvelijoiksi vapautetut:
      1. Teidän vanha minänne ja vanha elämänne on kuollut, ”upotusvesikasteen haudassa” jakeessa 3, ” Tiedättehän, että meidät kaikki ”Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.”
      2. jakeessa 5: ” yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen, Jeesuksen Kristuksen, kanssaan”…
      3. jakeessa 11: ” 11 Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Herra Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa”
      4. jakeessa 22: ” 22 Mutta kun nyt olette päässeet vapaiksi synnistä ja tulleet Herra Jumalan palvelijoiksi”

      Paavali kirjoittaa Kristukseen upotusvesikastetuista, että ”VAIN” nuo KASTETUT ovat Jeesuksessa Kristuksessa:
      "KAIKKI te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette HÄNET päällenne pukeneet"
      Gal: 3: 27”

      Paavali kirjoittaa upotusvesikasteesta ja kasteessa uudestisyntymisestä seuraavassa, Tiit. 3: 3-8;
      4 Mutta kun Herra Jumalan, meidän pelastajamme, hyvyys ja rakkaus ihmisiä kohtaan tuli näkyviin,
      5 hän Herra Jumala pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi upotusvesikasteessa, niin että saimme syntimme anteeksi, synnyimme uudesti ja pyhä henki uudisti meidät.

      Kyllä, todella nuo ovat Kristuksessa eli Upotusvesikastetut ovat Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen nimessään ja hänen nimeensä kastetut. Eikä minkään MUUN jumalan nimeen.

      Ja kun vielä Herra Jumala antaa lupauksensa mukaisesti ”uskon hengen” tuolle kastetulle, niin tuo on uusi luomus. Tuo Herra Jumalan antama ”henki on Teidän sydämessänne sinettinä lunastuksen päivään saakka”.

      2. Kor. 4:13
      Mutta koska meillä on sama ”uskon henki”, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,

      2. Kor. 1:21-22
      21 Mutta Herra Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa,
      22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
      Siis tuossa Teille annetussa hengessä sydämiinne Te saitte ”sydämenuskon”! Koska Teillä on sama ”uskon henki”, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun".

      Ef. 4:30
      Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan pyhää henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

      Upotusvesikastetut ja ”uskon hengellä” täyttyneet ovat "uusia luomuksia" Jeesuksen mallin mukaisesti ja Teillä on sydämenusko.

      Päänuskolla ei tulla eikä olla "uusia luomuksia", vaan ”päänuskovien” usko on syntiä ja synnin palkka on kuolema Room. 1 : 18-32.

      Herra Jumalan pyhä henki annetaan niille eli sydämenuskoville , jotka tottelevat Häntä;
      Ap. t. 5:32
      ”Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös pyhä henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

      Ja ne jotka eivät tottele Herra Jumalaa eli ovat nuo ”päänuskovat”, niin Paavali kertoo enemmän ja tarkemmin tottelemattomien ”päänuskovien hengettömän” elämänhistorian, päänuskovien ”Synnin palkka on kuolema” Room. 1 : 18-32.
      Yhteenveto:
      Totean kaikesta edellä kirjoitetusta, että Teologi Martti Lutherin keksimä Vanhurskauttamisoppi on ”päänuskoa” ja ihmisoppi ja harhaoppi, joka vie kuolemaan, joka tuohon oppiin uskoo.

      Kaikki kunnia Herra Jumalalle iankaikkisesta iankaikkiseen!!!

    • Anonyymi

      Näin

    • Anonyymi

      Suo, ettei langettaisi
      menestys tieltäsi,
      maailma ettei saisi
      minua orjaksi.
      Myös vastoinkäymisen
      suo tehdä nöyremmäksi,
      sinua lähemmäksi
      lastasi painaen.

      • Anonyymi

        Olemme taistelussa!


    • Anonyymi

      Aamen!

    Ketjusta on poistettu 78 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3787
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2128
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1614
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      1467
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1411
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 23
      1059
    Aihe