Olen 70-vuotias eläkeläinen

Anonyymi

Minkälaiset mahdollisuudet minulla olisi muuttaa Hankoon?
Onko eläkeläinen rasitus kaupungille?
Mitä hyödyllistä yhteiskunnalle eläkeläinen voisi tehdä?

15

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tervetuloa vaan! Kyllä tänne yksi eläkeläinen mahtuu. Voisit aloittaa vaikka kaupunginvaltuustossta ensi kaudella, siellä ne muutkin eläkeläiset tapaa kokoontua.

    • Anonyymi

      Kiitos paljon! Minun unelmiin ei tosin kuulu hallita ja valita.
      Alkaisin mielelläni siivoamaan niitä Suomen lahden kauniita rantoja.
      Regattan ja turistien jäljiltä jää paljon roskaa ja minä rakastan luontoa ja meren rantoja!
      Se pitää ihmisen kehon kunnossa ja hyvällä mielellä.
      Omena rannalla pitää lääkärit pillereineen loitolla - ilman sivuvaikutuksia! 🍎🏖️🍏

    • Anonyymi

      Tulkaa toki kertomaan, mitä Hanko tarjoaa 70-vuotiaalle, terveelle
      elämässä viisastuneelle mummulle.
      Emme kai ole elävinä haudattuina TV:edessä tyhmistyen?

      • Anonyymi

        Parasta käydä tutustumassa paikanpäällä tähän aikaan vuodesta. Pari päivää kun Hangossa on, niin ehkä viisastuu.
        Mutta tärkein tietysti sosiaaliset kontaktit. Jos niitä ei ole kaikki paikat on ihan tyhjän veroisia.


    • Anonyymi

      "Minkälaiset mahdollisuudet minulla olisi muuttaa Hankoon " Suomessa saa muuttaa silloin kun haluaa, ei sitä kukaan estä. Rahalla saa ja autolla pääsee, siinä ne asian rajoitukset on, persaukisena ei ole varaa ostaa asuntoa, mutta jos lompsa kunnossa, niin ei ole esteitä.

      • Anonyymi

        Sinä et näköjään ymmärtänyt kysymyksiäni. Vastauksestasi päätellen kuulut niiden joukkoon, jotka valittavat rutiköyhänä asumista Hangossa. Köyhyyttä on monenlaista.
        Milloin valitetaan muuttajien vievän työpaikat Hanko laisilta ja milloin vanhukset ovat taloudellinen rasite. Olen tottunut olemaan hyödyksi yhteiskunnalle sen eläkkeen vastineeksikin. Siitä oli kysymys, mutta sitä sinä et jaksa tajuta.
        Mutta Hangossa on rikkaita henkilöitä kyvyiltään, taidoiltaan, toimiltaan.
        Rikkaita henkisesti, jotka eivät ole alentuneet passiivisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään ymmärtänyt kysymyksiäni. Vastauksestasi päätellen kuulut niiden joukkoon, jotka valittavat rutiköyhänä asumista Hangossa. Köyhyyttä on monenlaista.
        Milloin valitetaan muuttajien vievän työpaikat Hanko laisilta ja milloin vanhukset ovat taloudellinen rasite. Olen tottunut olemaan hyödyksi yhteiskunnalle sen eläkkeen vastineeksikin. Siitä oli kysymys, mutta sitä sinä et jaksa tajuta.
        Mutta Hangossa on rikkaita henkilöitä kyvyiltään, taidoiltaan, toimiltaan.
        Rikkaita henkisesti, jotka eivät ole alentuneet passiivisuuteen.

        Pelkään, että sinä olet tilanteessa, jonka tunnet ahdistavaksi.
        Itsekin olen ollut monta kertaa olemattomilla tuloilla. Saanut ponnistella tyhjästä.
        Haluaisin muuttaa niihin "kenkälaatikoihin" meren rannalla, mutta ei ole niitä varoja.
        En tarkoittanut loukata niitä, jotka ovat tahtomattaan joutuneet työttömiksi.
        Ovat ehkä sairastuneet, eivätkä kykene kouluttamaan itseään työhön.
        Tai niitä, jotka petoksien kautta ovat menettäneet vaikeasti hankitut varansa.
        Taistelevat monenlaisten haasteiden ja vastoinkäymisten kanssa.
        Me emme kykene aina päättämään itse, missä asumme ja mitä työksi teemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään ymmärtänyt kysymyksiäni. Vastauksestasi päätellen kuulut niiden joukkoon, jotka valittavat rutiköyhänä asumista Hangossa. Köyhyyttä on monenlaista.
        Milloin valitetaan muuttajien vievän työpaikat Hanko laisilta ja milloin vanhukset ovat taloudellinen rasite. Olen tottunut olemaan hyödyksi yhteiskunnalle sen eläkkeen vastineeksikin. Siitä oli kysymys, mutta sitä sinä et jaksa tajuta.
        Mutta Hangossa on rikkaita henkilöitä kyvyiltään, taidoiltaan, toimiltaan.
        Rikkaita henkisesti, jotka eivät ole alentuneet passiivisuuteen.

        Kysyit saako muuttaa Hankoon, ja minä vastasin, että ei ole rajoituksia jos rahaa löytyy. Se nyt on ihan normaali käytäntö, ei ketään kielletä ostamasta asuntoa mistä paikkakunnalta vain. Totta voi vuokrallekin mennä, jos löytyy varaa maksaa vapailta markkinoilta löytyvä kämppä. Kyllä täältä löytyy omastakin takaa köyhiä, ei niitä lisää tarvita millekään paikkakunnalle, se nyt luulisi olevan selvää kelle vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyit saako muuttaa Hankoon, ja minä vastasin, että ei ole rajoituksia jos rahaa löytyy. Se nyt on ihan normaali käytäntö, ei ketään kielletä ostamasta asuntoa mistä paikkakunnalta vain. Totta voi vuokrallekin mennä, jos löytyy varaa maksaa vapailta markkinoilta löytyvä kämppä. Kyllä täältä löytyy omastakin takaa köyhiä, ei niitä lisää tarvita millekään paikkakunnalle, se nyt luulisi olevan selvää kelle vain.

        Kiitos ystävällisestä ilmoituksesta.

        Paras jäädä tänne istumaan talooni ja nauttimaan suuresta puutarhastani..
        Itämeren rantaa on täälläkin ja vielä suuren järven rantoja.
        Eipä satuta vastakkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ystävällisestä ilmoituksesta.

        Paras jäädä tänne istumaan talooni ja nauttimaan suuresta puutarhastani..
        Itämeren rantaa on täälläkin ja vielä suuren järven rantoja.
        Eipä satuta vastakkain.

        Hei! Minä muutin tänne Hankoon eläkeläisenä. Maisemat ovat kauniit, roskia poimin rannoilta melko lailla, kunnes öky-tyyppiset koronaturistit rupesivat roskaamaan enemmän kuin voi tajuta. Meri tuo mitä tuo, mutta järkiperäisen maan hyvin koulutettujen ihmisten tahallinen juhlintansa jälkien muiden siivottavaksi jättäminen on vain osoitus siitä, että he luulevat rahan tekevän heistä parempia. En enää halua kerätä roskia, passata leuhkureita. Nuorena olin eräässä ihastuttavassa "etelän" kaupungissa ensimmäisiä turisteja. Nyt siellä on rannat rakennettu täyteen ja brittituristit ostavat asuntoja, juovat, meluavat ja ovat vaaraksi liikenteessä. Olen joskus miettinyt, olisiko kaupunkilaisille ollut parempi, jos kaupunki olisi jäänyt vanhan kalastajakylän ympärille kehittyneeksi pikkukaupungiksi, lähes ilman turismia.


    • Anonyymi

      Asunnot on ainakin halpoja, niin vuokra- kuin omistusasunnot pkseutuun verrattuna. Kannattaa selvittää ettei taloyhtiössä ole runsaasti airbnb-sijoittajia, kuka haluaisi asua bilekämppien naapurissa.

      • Anonyymi

        Tämän aloittaja taisi kysellä mahdollisuutta muuttaa Hankoon ihan persaukisena, saada heti kaupungin asuntoa tms. Sellaisen kuvan tuosta kirjoittelusta saa, kun hän vastaa niille, jotka ehdottelee asunnon ostoa, tai kovan rahan vuokrakämppää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän aloittaja taisi kysellä mahdollisuutta muuttaa Hankoon ihan persaukisena, saada heti kaupungin asuntoa tms. Sellaisen kuvan tuosta kirjoittelusta saa, kun hän vastaa niille, jotka ehdottelee asunnon ostoa, tai kovan rahan vuokrakämppää.

        Tämä vastaaja tuntuu kuuluvan niihin jotka koulussa kulutti housuntakamustaan penkkiin.
        Kateellinen häirikkö, joka sabotoi toisten opiskelun ilot. Mutta luu hänelle jäi itselleen käteen eikä mitään hyödyllistä kykene tuottamaan, raukka siivelläeläjä.

        Hanko on helsinkiläisten roskatunkio ja sinne kerääntyy huumekuninkaan po*ttoineen.
        Arvaapa keitä he puoleensa vetävät? Paljonko Hanko laiset siitä hyötyvät?
        Kunnia on mennyt, mutta Maine kasvaa!

        Sinulle hyvää seuraa. Pääset huumekuninkaiden juoksupojaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vastaaja tuntuu kuuluvan niihin jotka koulussa kulutti housuntakamustaan penkkiin.
        Kateellinen häirikkö, joka sabotoi toisten opiskelun ilot. Mutta luu hänelle jäi itselleen käteen eikä mitään hyödyllistä kykene tuottamaan, raukka siivelläeläjä.

        Hanko on helsinkiläisten roskatunkio ja sinne kerääntyy huumekuninkaan po*ttoineen.
        Arvaapa keitä he puoleensa vetävät? Paljonko Hanko laiset siitä hyötyvät?
        Kunnia on mennyt, mutta Maine kasvaa!

        Sinulle hyvää seuraa. Pääset huumekuninkaiden juoksupojaksi.

        Parempi rikkaiden turistien paskat ja roskat kuin köyhä eläkeläinen!


    • Anonyymi

      Senioritaloa odotellessa. Muuttoa olen minäkin 65 suunnitellut tuttuun nuoruuden kaupunkiin, mutta aika huonosti on tarjolla asuntoja. Rivari olisi kiva tai sopiva kerrostaloasuntokin mahdollinen. Siisti seutu ja rauhallinen alue toivottavaa.
      Kyllä muuttotappiokaupunki on saamapuolella, kun me harmaat pantterit sinne asutumme. Hoksaavat jossain vaiheessa jopa houkutella.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      300
      3455
    2. 204
      2951
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1425
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1304
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe