Mahtuisiko ama vielä joukkoon?

Olen pudonnut,kuin eno veneestä?
No tosin tänäänkin lahjoja ja haukia ja siikoja oli verkoissa

50

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdut tietenkin joukkoon, Ama, täällä monet alaikäisetkin nykyisin viihtyvät. Olen jo kaivannutkin, ja näin kyllä jossain viestisi, missä lihamyllyllä kerrot jauhavasi puolukoita, mutta en enää löytänyt ketjua, kun aioin vastata. En ole siihen tarkoitukseen lihamyllyä käyttänyt, mutta kalapullien ja - pihvien tekoon kyllä aikanaan, kun lapset onkivat ja virvelöivät pikkukalaa ja haukia.
      Mukava kuulla, että kalaa nousee, siika on oikein kalojen aatelia. Emme ole täällä merellä kalastaneet ainakaan vuosikymmeneen, omat kalavedet ovat mökkiseudulla kaukana ja täällä pitäisi olla verkkomerkit ja jonottaa niitä joka syksy, säätkin voivat olla rajuja merellä.

      Tuossa Kiikunkaakun-ketjussa löydät tuttuja, Kiikkustuoli taitaa olla nyt jäähyllä. Nythän Sinulla on omakin ketju tässä, kyllä tämän tuosta profiilikuvasi nuotion loimotuksesta erottaa.

      Hyvää syksyn jatkoa Sinulle! Kirjoitellaan!

    • Taitaa olla mielipiteitten vaihto vaikeaa tätä nykyä, kun palstalla ei ikätovereita ole, vaan 70 palstalaiset anot ovat tulleet tuulettamaan tuntojaan tänne, niin että me alkuperäiset olemme joutuneet perääntymään.
      On outoa, etteivät mahdu omalle palstalleen, ilmeisesti täällä on vapaammat tuulet.

      Joko Jämsän äijä on lähtenyt?

      • Mietin, olihan meitä kiikkustuoliin vakituiseen kirjoittajista noin puolet alle 80-vuotiaita.

        Nämä häiriköt taas voivat olla monen ikäisiä. Minun "laahukset" ehkä skaalalla 70 - 80. Kuuskymppisissähän kirjoittaa monta jo 70-vuotiasta. Joten olisiko sittenkin palstajako eri-ikäisiin tarpeeton. Olisi vain ikä-ihmiset/senjorit tai joku vastaava yhdistävämpi kuin tiukka ikäraja-ajattelu.

        Sain "turpiini" juuri kuuskymppisiin siirtyneenä kun tein aloituksen plus 70-palstalle. Nythän nämä henkilöt ovat plus 80-vuotiaita.

        Niin olihan minulla siihen aikaan kun vielä oli "keskustelevat" galleriat ystäviä kaikilta ikäpalstoilta otetaan vaikka esim, viehättävä Ullamirjami.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mietin, olihan meitä kiikkustuoliin vakituiseen kirjoittajista noin puolet alle 80-vuotiaita.

        Nämä häiriköt taas voivat olla monen ikäisiä. Minun "laahukset" ehkä skaalalla 70 - 80. Kuuskymppisissähän kirjoittaa monta jo 70-vuotiasta. Joten olisiko sittenkin palstajako eri-ikäisiin tarpeeton. Olisi vain ikä-ihmiset/senjorit tai joku vastaava yhdistävämpi kuin tiukka ikäraja-ajattelu.

        Sain "turpiini" juuri kuuskymppisiin siirtyneenä kun tein aloituksen plus 70-palstalle. Nythän nämä henkilöt ovat plus 80-vuotiaita.

        Niin olihan minulla siihen aikaan kun vielä oli "keskustelevat" galleriat ystäviä kaikilta ikäpalstoilta otetaan vaikka esim, viehättävä Ullamirjami.

        Sinähän olet oikea ihminen arvion palstan tilasta tekemään, kun tunnet nykyisetkin ikäpalstat ja kirjoittajien iät. Melkein kaikkien vakikirjoittajien kanssa lisäksi yksityistä keskustelua on tai on ollut. Tuskin kellään muulla on noin tarkkaa tietoa ja noin paljon aikaa vietettynä palstoilla.
        Tämä ihan asiallisena huomiona, ei millään mollausmielellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet oikea ihminen arvion palstan tilasta tekemään, kun tunnet nykyisetkin ikäpalstat ja kirjoittajien iät. Melkein kaikkien vakikirjoittajien kanssa lisäksi yksityistä keskustelua on tai on ollut. Tuskin kellään muulla on noin tarkkaa tietoa ja noin paljon aikaa vietettynä palstoilla.
        Tämä ihan asiallisena huomiona, ei millään mollausmielellä.

        Ompa omituinen "asiallinen huomio".

        Sanot Korpikirjailijan tuntevan kirjoittajien iät.
        Ihan selvästi hän käyttää tässä asiassa termejä: noin, voivat olla monen ikäisiä, ehkä, monta, jne.

        Kyllä tämä on asiaton huomio. Piruilua taitaa olla.

        Tuontyyppiset kirjoittajat kuittaavat tällaiset kirjoitukset Korpikirjailijan itsensä kirjoittamiksi, merkiksi siitä, että hänellä ei ole kannattajia.
        Ilmoitan samalla. että en ole Korpikirjailija. Kirjoitin, koska en hyväksy vääristelyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa omituinen "asiallinen huomio".

        Sanot Korpikirjailijan tuntevan kirjoittajien iät.
        Ihan selvästi hän käyttää tässä asiassa termejä: noin, voivat olla monen ikäisiä, ehkä, monta, jne.

        Kyllä tämä on asiaton huomio. Piruilua taitaa olla.

        Tuontyyppiset kirjoittajat kuittaavat tällaiset kirjoitukset Korpikirjailijan itsensä kirjoittamiksi, merkiksi siitä, että hänellä ei ole kannattajia.
        Ilmoitan samalla. että en ole Korpikirjailija. Kirjoitin, koska en hyväksy vääristelyä

        Huomio, huomio!

        Näin se suuntautunut anonyymitoiminta kirjoittelee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet oikea ihminen arvion palstan tilasta tekemään, kun tunnet nykyisetkin ikäpalstat ja kirjoittajien iät. Melkein kaikkien vakikirjoittajien kanssa lisäksi yksityistä keskustelua on tai on ollut. Tuskin kellään muulla on noin tarkkaa tietoa ja noin paljon aikaa vietettynä palstoilla.
        Tämä ihan asiallisena huomiona, ei millään mollausmielellä.

        Voisitko vastata kysymyksiini.

        Korppis tietää asioita enemmän kuin muut?

        a. olen lukenut
        b. olen luullut
        c. en tiedä

        Mikä on mielestäsi paljon, viettää aikaa palstalla.

        a. tunnin päivässä
        b. vähemmän kuin tunnin päivässä
        c. enemmän kuin tunnin päivässä


        Kun Korpikirjailija/Korppis kirjoittaa kommentin.

        a. huomaat itse koska olet paikalla
        b. kaveri soittaa ja kertoo
        c. odotan koneella kommenttejasi

        Millä kommunikoit.

        a. pöytäkonella
        b. läppärillä/tabletilla
        c. älykännyllä

        Kiitos vastauksestasi.


      • Voi Makriina2,jämsänäijää ei ollut tänä kesänä.
        Voi kyllä lokkeja oli ja oletettavasti jämsänäijän poikuetta,kun heti tykästyivät minuun?
        Poistin roskakalaa tästä järvestä kymmeniä kiloja.
        Ajattele Makriina2 olen vielä tärkeä tälle ekologisellesysteemille?Linkolakin oli?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Voi Makriina2,jämsänäijää ei ollut tänä kesänä.
        Voi kyllä lokkeja oli ja oletettavasti jämsänäijän poikuetta,kun heti tykästyivät minuun?
        Poistin roskakalaa tästä järvestä kymmeniä kiloja.
        Ajattele Makriina2 olen vielä tärkeä tälle ekologisellesysteemille?Linkolakin oli?

        Minne ne roskakalat joutuvat? Odotas vaan, kohta Suuren Maailman loistokokit keksivät salakoille ja kiiskille sopivat reseptit ja sinä lyöt rahoiksi!
        Surumielinen tervehdys Jämäsänäijän muistolle. Hän oli minullekin tärkeä luontokohde.


      • Makriina kirjoitti:

        Minne ne roskakalat joutuvat? Odotas vaan, kohta Suuren Maailman loistokokit keksivät salakoille ja kiiskille sopivat reseptit ja sinä lyöt rahoiksi!
        Surumielinen tervehdys Jämäsänäijän muistolle. Hän oli minullekin tärkeä luontokohde.

        Voi Makriina2!
        Eihän jämsänäijää ehkä ole kuollut?
        Se lintu vain ei ole jaksanut lentää tänne?
        Oli se uskomaton suhde selkälokkiin!
        Yleensä suhde vastakkaiseen sukupuoleen on neutraalia?
        Sitä lapsen mielenterveys ja läheisyysriippuvaisuudesta voitaisiin tehdä
        tutkielma!
        Anteeksi nyt ama poikkesi todella aloituksesta?
        Sen sairauden nimi on kuulema dementia?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Voi Makriina2!
        Eihän jämsänäijää ehkä ole kuollut?
        Se lintu vain ei ole jaksanut lentää tänne?
        Oli se uskomaton suhde selkälokkiin!
        Yleensä suhde vastakkaiseen sukupuoleen on neutraalia?
        Sitä lapsen mielenterveys ja läheisyysriippuvaisuudesta voitaisiin tehdä
        tutkielma!
        Anteeksi nyt ama poikkesi todella aloituksesta?
        Sen sairauden nimi on kuulema dementia?

        Toivotaan parasta, ama,. Ehkä Jämsis vielä tulee!
        Ei sillä ainakaan dementiaa ole.


      • Anonyymi

        Makriina
        12.10.2021 11:35 ----aan 70 palstalaiset anot ovat tulleet tuulettamaan tuntojaan tänne, niin että me alkuperäiset olemme joutuneet perääntymään.
        On outoa, etteivät mahdu omalle palstalleen, ilmeisesti täällä on vapaammat tuulet.

        Näyttää siltä, että Makriina itsekään ei pysy yhdellä palstalla, koska tuolla 70 palstallakin on kirjoittamassa, kuten jotkut sieltä täällä 80 .

        Alenna kynnystäsi, tai suvaitse muutkin, muuna kuin häiriköinä.

        Levitä pihtipieliäsi, muutkin ovat kirjoittajia ja ihmisiä. Vai onko täällä jokin testi, joku kelpaa, toinen ei.
        Yksilöitä, erilaisine tapoineen, mutta kaikki mukaan.
        Saikohan ama mökkinsä myytyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriina
        12.10.2021 11:35 ----aan 70 palstalaiset anot ovat tulleet tuulettamaan tuntojaan tänne, niin että me alkuperäiset olemme joutuneet perääntymään.
        On outoa, etteivät mahdu omalle palstalleen, ilmeisesti täällä on vapaammat tuulet.

        Näyttää siltä, että Makriina itsekään ei pysy yhdellä palstalla, koska tuolla 70 palstallakin on kirjoittamassa, kuten jotkut sieltä täällä 80 .

        Alenna kynnystäsi, tai suvaitse muutkin, muuna kuin häiriköinä.

        Levitä pihtipieliäsi, muutkin ovat kirjoittajia ja ihmisiä. Vai onko täällä jokin testi, joku kelpaa, toinen ei.
        Yksilöitä, erilaisine tapoineen, mutta kaikki mukaan.
        Saikohan ama mökkinsä myytyä?

        Tavoitteesi on saavutettu, Ano 10.12. klo 4:46.
        Ei olisi enää tarvinnut öitä valvoa.
        Niistä pihtipielistä pääsee niin sisään kuin uloskin. Hattivatit ovat testinsä suorittaneet ja todenneet, ketkä kelpaavat, ketkä ei. Jalanjälkeni olen portailta pois lakaissut, mene sisään kaikessa rauhassa saman mielisten joukkoon. Äläkä enää pelkää, että tapaisit minut väärässä ryhmässä.
        Yli 80 vuotiaat eivät ole niitä yksilöitä, joita toivotaan mukaan.
        Kun pääsette itse siihen ikään, voitte valmistautua etukäteen, omien kokemuksienne pohjalta. Tämän päivän ikäihmiset eivät ymmärtäneet tarpeeksi aikaisin, että heitä ei kaivata, vaan yksi ikäkausi tarvitsee kaksi palstaa.

        Terveisiä sinulle Ama, voi hyvin ja jatka luonnonläheistä työtäsi järvelläsi.
        -Mkr.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoitteesi on saavutettu, Ano 10.12. klo 4:46.
        Ei olisi enää tarvinnut öitä valvoa.
        Niistä pihtipielistä pääsee niin sisään kuin uloskin. Hattivatit ovat testinsä suorittaneet ja todenneet, ketkä kelpaavat, ketkä ei. Jalanjälkeni olen portailta pois lakaissut, mene sisään kaikessa rauhassa saman mielisten joukkoon. Äläkä enää pelkää, että tapaisit minut väärässä ryhmässä.
        Yli 80 vuotiaat eivät ole niitä yksilöitä, joita toivotaan mukaan.
        Kun pääsette itse siihen ikään, voitte valmistautua etukäteen, omien kokemuksienne pohjalta. Tämän päivän ikäihmiset eivät ymmärtäneet tarpeeksi aikaisin, että heitä ei kaivata, vaan yksi ikäkausi tarvitsee kaksi palstaa.

        Terveisiä sinulle Ama, voi hyvin ja jatka luonnonläheistä työtäsi järvelläsi.
        -Mkr.-

        Kaikkitietävä Makriina!
        kenelle sinä luulit vastaavasi
        en ole minkään ikäryhmän vakijäsen
        saat kirjoittaa missä haluat, mutta älä joka välissä moiti muita kirjoittajia, ovat he tulleet vaikka 30 palstalta
        puolueettomana en tykkää tavastasi joka toisessa viestittä huomauttaa niistä jotka on tänne tulleet mistä kukin

        Tämä on vapaa alusta
        palvelun tarjoaja ei aseta ikärajoja
        älä sinäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkitietävä Makriina!
        kenelle sinä luulit vastaavasi
        en ole minkään ikäryhmän vakijäsen
        saat kirjoittaa missä haluat, mutta älä joka välissä moiti muita kirjoittajia, ovat he tulleet vaikka 30 palstalta
        puolueettomana en tykkää tavastasi joka toisessa viestittä huomauttaa niistä jotka on tänne tulleet mistä kukin

        Tämä on vapaa alusta
        palvelun tarjoaja ei aseta ikärajoja
        älä sinäkään.

        Vastasin ANOLLE. Jos ilman allekirjoitusta kirjoittaa, on tyydyttävä siihen, että saa vastauksia, jotka eivät osu oikealle kirjoittajalle.
        Anojen määrää ei kukaan tiedä. Heitä varmaan onkin kaikista ikäryhmistä.

        Olen pyytänyt niin kauniisti kuin mahdollista, että yksi ketju jäisi alkuperäisille 80 kirjoittajille, eikä sitä haluta ymmärtää eikä noudattaa. Ketjujahan voi luoda vaikka kuinka monta.
        Minulla ei ole enää hyvää asennetta tätä palstaa kohtaan.
        Tämä on minullekin vapaa alusta.
        -Mkr-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin ANOLLE. Jos ilman allekirjoitusta kirjoittaa, on tyydyttävä siihen, että saa vastauksia, jotka eivät osu oikealle kirjoittajalle.
        Anojen määrää ei kukaan tiedä. Heitä varmaan onkin kaikista ikäryhmistä.

        Olen pyytänyt niin kauniisti kuin mahdollista, että yksi ketju jäisi alkuperäisille 80 kirjoittajille, eikä sitä haluta ymmärtää eikä noudattaa. Ketjujahan voi luoda vaikka kuinka monta.
        Minulla ei ole enää hyvää asennetta tätä palstaa kohtaan.
        Tämä on minullekin vapaa alusta.
        -Mkr-

        Keskustelu jää aina siihen, että "kaikkitietävälle Makriinalle" ja muille palstan alkuperäisille kirjoittajille lähetetään moiteviesti ja korostetaan, että jokaisella on oikeus kirjoitella 80-palstalla-. Saman tien syytetään Makriinaa, että on käynyt edellisessä ryhmässä. Toisin sanoen, tänne tuleville on lupa muille palstoille annettu keskinäisellä päätöksellä, mutta alkuperäisille palstalaisille ei.
        Yksikään aito 80 palstalainen ei ole käynyt haistattelemassa 70 palstalla kenenkään kirjoituksia, eikä ole kirjoittanut niin ala-arvoista tekstiä, kuin nämä anot täällä 80 palstalla päivittäin.
        Alkuperäisille palstalaisille, omassa ikäryhmässään mielipiteitään vaihtaneille kirjoittajille ei enää suoda oikeutta keskusteluun, vaan heidän osallistumistaan väheksytään ja estetään.

        Siinä yhteydessä sitten 70-palstalaiset samalla ylläpitävät myös keskinäisiä riitojaan. Kirjoittajilla on se ylimielinen käsitys, että 80 palstalaisia kiinnostaa tietää, mistä keskinäinen nokkapokka heillä on alkanut, ja sen vuoksi olettavat, että 80 kirjoittajat ottavat riitaan osaa ja valitsevat puolensa. Kun se ei tapahdu, ja sivusta seuraajat yrittävät valaa öljyä laineille, nimitetään heitä nuoleskelijoiksi.

        Mikään vetoomus omaan rauhaan ei ole mennyt perille, ja siksi on pakko ymmärtää, että anonyymejä kirjoittajia on paljon, eikä heillä ole muuta tarvetta palstalle kuin epäjärjestyksen aikaansaamin. Heitä riittää kaikkiin aloituksiin.
        Nimettömänä kirjoittavien pitää tyytyä siihen, että heidät niputetaan samaan räyhäjoukkoon, joka on rekattujen kirjoittajien kiusana.

        Kaipaan entisten aikojen mukavaa ja lämminhenkistä yhteydenpitoa, joka on ollut monille karanteenissa olevalla ikääntyneelle mukava tapa. Monet meistä ovat muuttuneet virtuaaliystäviksi, joihin nyt emme enää saa yhteyttä, kun se yksi ainoa palstamme on nimettömien ja vihamielisten anojen valtaama.

        Ilkeämielisten hyökkäysten ja tylytyksen vuoksi monet ovat nyt tauolla. Toivottavasti nämä palstalle tunkeutuneet kirjoittajat eivät ole onnistuneet karkottamaan kaikkia pois.
        Toivon, että vielä tavataan.

        -Mkr-


    • Anonyymi

      TAAS yksi aloitus TUHOTT! 😭

      • Syylliset, löytyneet

        Ano 24.23
        Ano 20.18
        Ano 21.29

        Hyvää illan jatkoa 🙄


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Syylliset, löytyneet

        Ano 24.23
        Ano 20.18
        Ano 21.29

        Hyvää illan jatkoa 🙄

        Anteeksi ..korjaan
        Ano 14.23 eikä 24.23


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Syylliset, löytyneet

        Ano 24.23
        Ano 20.18
        Ano 21.29

        Hyvää illan jatkoa 🙄

        Kyllä se oli Makriina, joka veti anot tässä ketjussa esiin. Sitten sinä heitit "tulta liekkeihin" 13:51 jne.
        Koittakaa nyt hyvät kirjoittajat ymmärtää, että te itse ylläpidätte myös tätä toraa ottamalla vastakkainasettelun esiin toistuvasti.
        Ketjusta ketjuun...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oli Makriina, joka veti anot tässä ketjussa esiin. Sitten sinä heitit "tulta liekkeihin" 13:51 jne.
        Koittakaa nyt hyvät kirjoittajat ymmärtää, että te itse ylläpidätte myös tätä toraa ottamalla vastakkainasettelun esiin toistuvasti.
        Ketjusta ketjuun...

        Omasta mielestäni kirjoitin asiallisen ratkaisuehdotuksen muuttaa ikäihmisten karsinoiminen poteroihin, joita sitten kynsin hampain puolustellaan. Elänhän minäkin samassa tilassa 87-vuotiaan kanssa ja olen 74-vuotias. Ei meillä ole ongelmiamistä tänään keskusteltaisiin. Kinat ja kätinät nyt kuuluu jokaiseen ikäryhmään ja parisuhteeseen, miksi ottaa niistä hepuleita 🤭

        Mielestäni osaan ottaa asiat huumorilla, osaan nauraa itselleni, rekatuille ja anoille. Yhtä sekoja ollaan kaikki.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Omasta mielestäni kirjoitin asiallisen ratkaisuehdotuksen muuttaa ikäihmisten karsinoiminen poteroihin, joita sitten kynsin hampain puolustellaan. Elänhän minäkin samassa tilassa 87-vuotiaan kanssa ja olen 74-vuotias. Ei meillä ole ongelmiamistä tänään keskusteltaisiin. Kinat ja kätinät nyt kuuluu jokaiseen ikäryhmään ja parisuhteeseen, miksi ottaa niistä hepuleita 🤭

        Mielestäni osaan ottaa asiat huumorilla, osaan nauraa itselleni, rekatuille ja anoille. Yhtä sekoja ollaan kaikki.

        Puhu vaan omasta puolestasi sekouden suhteen!
        Mulla on 34-vuotias poikakaveri. Taidankin mennä tästä sinne ikäpalstalle niin helpommin ymmärrän sen ikäsen juttuja. Niin kiva kun on omat lastenlapset on saman ikäsiä kun poikaystävä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Omasta mielestäni kirjoitin asiallisen ratkaisuehdotuksen muuttaa ikäihmisten karsinoiminen poteroihin, joita sitten kynsin hampain puolustellaan. Elänhän minäkin samassa tilassa 87-vuotiaan kanssa ja olen 74-vuotias. Ei meillä ole ongelmiamistä tänään keskusteltaisiin. Kinat ja kätinät nyt kuuluu jokaiseen ikäryhmään ja parisuhteeseen, miksi ottaa niistä hepuleita 🤭

        Mielestäni osaan ottaa asiat huumorilla, osaan nauraa itselleni, rekatuille ja anoille. Yhtä sekoja ollaan kaikki.

        Jatkan eilistä tekstiäni..anolle 22.32

        Ketjun aloittaja kysyi mahtuuko joukkoon. Mahtuuhan tänne, tilaa on.

        Miten aloittajan kysymykseen reagoidaan on jokaisen omassa vallassa.

        Esitä jotain omantakeista joko avaukseen tai kommentteihin joissa käsitellään palstan tilaa ja koeta keksiä mikä auttaisi sopuun. Jos ei ole mitään ehdotettavaa tilanteen laukaisemiseksi, muuta kuin osoittaa sormella toisia, on parempi olla hiljaa.  Sota ei ikinä lopu jos osoitetaan syyllisiä ja ollaan hätistelemässä heitä pois.


        Aloitus pitää alustaa mielenkiinnon mukaan.  Täällä on  esim. kirjallisuudesta keskustelevien ryhmä.  Ei sinne käsittääkseni mennä huutamaan, että tämä ei kuulu yleiselle keskustelupalstalle kuten tullaan huutamaan kiikkustuoliin, jossa rajattu määrä vanhoja ihmisiä keskustelee päivän kuulumisistaan.

        Kohta puolipäivä, avasin tabletin, lakanapyykki koneessa. Täällä on jo varhaisesta aamusta asti ollut puhe nimimerkistäni. No, mikäpä hänessä, lähden mökille lehtikasojen kimppuun, joten en ole pilaamassa palstaa muutamaan tuntiin.


      • Ei aloitusta ole tuhottu!
        Mielipiteitä ehkä?
        Meille on suotu omat mielipiteet ja eiväthän niiden tarvitse olla samoja,kuin toisinajattelijoiden!
        Eihän edes syntyisi mielipiteidenvaihtoa,jos hyväksyisinme jokaisen mielipiteen .
        Tulin muistaakseni saitille kuuskymppisiin ja nyt olen klaarannut iän karttuessa tänne
        lähes giljotiiniin?
        Menkää ja lukekaa nuorten palstoja,ei siellä haukuta!
        Kyllä meillä on sivistynyt nuoriso.
        Meistä vanhuksista on tullut vanhuudenvankeja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oli Makriina, joka veti anot tässä ketjussa esiin. Sitten sinä heitit "tulta liekkeihin" 13:51 jne.
        Koittakaa nyt hyvät kirjoittajat ymmärtää, että te itse ylläpidätte myös tätä toraa ottamalla vastakkainasettelun esiin toistuvasti.
        Ketjusta ketjuun...

        Ei anoja ole tarvis "vetää esiin"!
        Täällähän ne riehuvat ihan valtoimenaan.
        Ei ole ensimmäistäkään ketjua, joihin täysin tuntemattomat anot eivät heittäisi kommenttejaan.


    • Anonyymi

      Tässä olen ollut yöllä hereillä puolentoista tuntia. Ei oikein nukuta.
      Taidan panna pesukoneen päälle. Kun se on pessyt pyykin , onkin aamu käsillä ja voi luottavaisesti ryhtyä päivän hommiin,
      tekemään hyytelöä pihlajanmarjoista

    • Anonyymi

      Mitä mieltä olet, ama, oletko halukas palaamaan takaisin palstalle ja tähän joukkoon?

      • Anonyymi

        Näytti olevan ainakin pari viikkoo sitten. Taitaa kalastella ja puuhastella siellä rantatiluksillaan ahkeraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytti olevan ainakin pari viikkoo sitten. Taitaa kalastella ja puuhastella siellä rantatiluksillaan ahkeraan.

        Oletko mahdollisesti ajatellut varata ajan silmälääkärille?


      • Sinulle anonyymi!
        Kiitos kysymystä.
        Ei minulla ole aikaa ja olen kaiketi jo antanut kaiken itsestäni,joten luovutan.
        Ei tämää ollut testaus palstamiellyttävyydestä.
        Voi palstaltata on jäänyt pois,tai mennyt pimennysverhon taakse huippuhyviä aloitteentekijöitä


    • Kiitos teille ihanille kanssa kulkijoille!
      Ama on menettänyt liian paljon,joten pudonnut alle riman.
      Sen huomion tein,ettei keskustelupalsta ole yhtään saanut uusia vivahteita?
      Korona kaiketi sulkenut ja vienyt meiltä yhteenliittymisen muodot?

      Aivotoimintani alkaa rapistumaan?
      Olisiko alkavaa Alzheimeriä?
      Nyt pitäisi kiirehtiä testeihin. Aman kohdalla kaiketi myöhäistä?

      Olen todella kalastanut ja saanut kalaa.
      Olen viherpiipertäjä ja mielettömästi tinttejä,varpusia ja sinitijaisia täällä rantatilani lintulaudoilla.
      Voi hitsi,toi sanakirja taas päällä?
      No nyt menen seuraavaan epistolaan?
      Sienisyksy oli vähäinen,suppiksia sain ja kanttarellejä.
      Käyskentely metsässä antoi enemmän kuin suuret saaliit.
      Kirjoitelkaa hyvät ihmiset ja unohtamaan vaino ja vihamielisyys
      Teidän ama

      • Anonyymi

        Soita jos haluat ja tiedät kelle.

        Eikö laulussakin sanota, että " se on salaisuus"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soita jos haluat ja tiedät kelle.

        Eikö laulussakin sanota, että " se on salaisuus"?

        Nyt toi dementia iskenyt?
        Minulla ei ole varaa menettää yhtään ystävää,jotka puhelinyhteydellä voin ylläpitää?
        Jos näin on käynyt,olen pahoillani!
        Aivan oikeasti ama


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Nyt toi dementia iskenyt?
        Minulla ei ole varaa menettää yhtään ystävää,jotka puhelinyhteydellä voin ylläpitää?
        Jos näin on käynyt,olen pahoillani!
        Aivan oikeasti ama

        "Jos näin on käynyt,olen pahoillani!
        Aivan oikeasti ama"

        No, ei sen väliä, jos oletkin unohtanut. Minä en unohda sinua, mutta en soitakaan


    • Ama on vielä todella hengissä,joskin eräs evoluutioon kuuluva selkärankainen oletti aman kadonneen planeetalta?

    • Anonyymi

      Makriina on kaiken aikaa paluutasi odotellut. Ihan uuteen porukkaan joudut sopeutumaan, mutta on täällä pari wanhaakin vielä. 😃
      Mkr.

      • Anonyymi

        Miten niin "ihan uuteen"? Pääosa täällä on vakiojoukkoa, joka on vuodien mitttaan tullut tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "ihan uuteen"? Pääosa täällä on vakiojoukkoa, joka on vuodien mitttaan tullut tänne.

        Mkr ei tunnu hyväksyvän 70kymppisiä tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr ei tunnu hyväksyvän 70kymppisiä tänne.

        Paitsi sen kainuulaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr ei tunnu hyväksyvän 70kymppisiä tänne.

        Hyväksyittekö te Skillanin 70 palstalle? Pakotitteko lähtemään ja sulkemaan pirtin, koska oli 80-vuotias.
        No sehän oli vain yksi tapaus.
        Oli kiva tulla pirtin oven taakse tänne. Kumma jos joku ei hyväksy. Miksei?


    • Anonyymi

      Mitä kuuluu ama ?

      • Voi olla hengissä ja jatkaa tätä matkaa!
        Ei todellakaan ihanne olotila!
        Minä Jatkan tätä matkaa!
        Kiitos mukanakulkeville!
        Valkoviini on vienyt pahinman tuskan ?


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi olla hengissä ja jatkaa tätä matkaa!
        Ei todellakaan ihanne olotila!
        Minä Jatkan tätä matkaa!
        Kiitos mukanakulkeville!
        Valkoviini on vienyt pahinman tuskan ?

        On asioita, joista ei pääse koskaan yli,
        mutta on pakko yrittää jatkaa,
        jollakin keinolla tuskaa lievittäen.
        Jumalan siunausta sinulle !


      • Anonyymi kirjoitti:

        On asioita, joista ei pääse koskaan yli,
        mutta on pakko yrittää jatkaa,
        jollakin keinolla tuskaa lievittäen.
        Jumalan siunausta sinulle !

        Minäkin täältä jäisen joen rannalta lähettelen sinulle Rituliini jaksamisia ja voimia ja lempeää joulunodotusta, (Jämsänäijä on kai muuttanut talveksi jonnekin muualle)
        <3


    • Hyvää joulun aikaa palstan matkakumppani Amalle!

      • Kiitos Ramoona!
        Joulu on monelle yksinäisenäselle pelkkää kidutusta!
        Osta sitä ja maksa tammikuussa!
        Osta Joulumieli velaksi!
        Kaiketi He paimenet siellä kedolla eivät osanneet ennustaa markkinataloudesta,eivät kerskakulutuksesta?
        Voi se lapsuuden Joulu oli kaikkine puutteiden se oikea Joulu!
        Ja mikä parasta,minä muistan vielä!


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Ramoona!
        Joulu on monelle yksinäisenäselle pelkkää kidutusta!
        Osta sitä ja maksa tammikuussa!
        Osta Joulumieli velaksi!
        Kaiketi He paimenet siellä kedolla eivät osanneet ennustaa markkinataloudesta,eivät kerskakulutuksesta?
        Voi se lapsuuden Joulu oli kaikkine puutteiden se oikea Joulu!
        Ja mikä parasta,minä muistan vielä!

        Minäkin muistan vielä ne lapsuuden ankeat joulut, kun korttiannoksilla ateriat haalittiin.
        Mutta riisipuuroa oli joka vuosi mantelin kanssa.
        Mutta olivathan ne joulut niitä muistorikkaita.
        Joulupukki oli sekin lainavaatteissa, sillä kolmevuotias velipoika sanoi myöhemmin: "Joulupukilla oli isän kengät."


    • Anonyymi

      Onkos Ama viime aikoina käynyt Työkkärillä tansseissa?

      • Kuka kyselee?
        Jos kutsu käy ja omit tanssitaidon,niin mikä ettei?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kuka kyselee?
        Jos kutsu käy ja omit tanssitaidon,niin mikä ettei?

        Kiva kuulla sinustakin rituliini, siitä onkin jo aikaa, paljon on tapahtunut, miten on vointisi kanssa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe