Pääseekö kristillinen ihminen taivaaseen hän teki itsemurha ?

Anonyymi

Hei olen kehitysvammainen ihminen ja olen aikuinen ihminen ja mulla itsemurha ajatuksia ja mä tuli uskoon nuorena ja Minä uskon jeesukseen ja jumalaa ja minä mee sinne jeesuksen jumalan luokse Taivasten valtakuntaan paratiisi ja mulla on monta vuotta masennus ja ahdistuskohtaus ja itsemurha ajatuksia. minä olen rukoile jeesusta jumalaa ja minä olen lukenu raamattu alusta loppuu. miksi Jeesus ei auta Jumala ei auta minua? ja miksi paholainen kiusaa minua ja paholainen sanoo mulle näin teen itsemurha ja minä huusi monta kertaa jeesus nimessä paholainen pois ja miksi ei poistunut pahaloinen ja miksi jää mulle pahaloinen loppuelämää kiusaa minua ja minä tiedän jeesus jumalaa kaikki rakastaa paljon minua ja tuntuu siltä kuin kukaan ei rakasta minua ja olen aina ollut yksinäinen ja tämä on niin paha maailma mulle ja minä kadut joka päivä syntiä ja minä olen niin paha ihminen ja kurja ihminen ja syntinen ihminen ja minä olen heikko lenkki ja olen juudas iskariot sukulainen ja minä olen kadotuksen lapsi. Tänä vuonna minä kaikki ohjee mukaa raamatussa ja minä annoin kaikille rakkaudella armollinen ja minä olen antanut kaikille hyvää. Minä olen syntinen ihminen ja olen sairas ihminen ja ei jaksa taistella itsemurha ajatukset vastaan ja jos minä teen itsemurha ja mitä mulle käy kuolema jälkeen meneekö mä taivaaseen tai helvettiin ? ja minä ei tiedä mitä mulle käy ja minä toivo kaikki rukoilee mun puolesta ja minä lukenut raamattu ja raamattu sanoo näin älä tapa ja minä lukenut netissä kristillinen uskoinen ihminen tekee itsemurha.
Raamattu sanoo uskovasta, joka tekee itsemurhan? Raamattu opettaa, että siitä hetkestä alkaen, kun ihminen tulee aidosti uskoon, hänen pelastuksensa on ikuinen (Joh 3:16). Raamatun mukaan uskovat voivat olla täysin varmoja siitä, että heillä on ikuinen elämä (1 Joh 5:12-13). Mikään ei voi erottaa uskovaa Jumalan rakkaudesta (Room 8:38-39). Jos “mikään luotu” ei voi erottaa uskovaa Jumalan rakkaudesta ja itsemurhan tekevä uskovakin on ”luotu”, silloin ei edes itsemurha voi erottaa häntä Jumalan rakkaudesta. Jeesus kuoli kaikkien syntiemme puolesta ja jos Jumalaan uskova tekisi heikkouden hetkellään itsemurhan, on Jeesus sovittanut senkin synnin. Monet uskovat, että jos uudestisyntynyt ihminen tekee itsemurhan, hän ei päädy helvettiin itsemurhan vuoksi, vaan koska hän hylkäsi pelastuksen Kristuksen kautta.

Monet kristityt uskovat Raamatun tarkoittavan tätä: Itsemurha on vakava synti Jumalaa vastaan. Raamatun mukaan itsemurha on murha ja se on aina väärin. Voidaan suuresti epäillä sellaisen ihmisen uskon aitoutta, joka väitti olevansa kristitty, mutta teki silti itsemurhan. Ei ole olemassa olosuhteita, jotka oikeuttaisivat jonkun, varsinkaan kristityn, päättämään itse päivänsä. Kristityt on kutsuttu elämään elämänsä Jumalalle – päätös kuoleman ajankohdasta kuuluu Jumalalle ja vain Jumalalle. Seuraava raamatunkohta 1 Kor 3:15, vaikka siinä ei puhutakaan itsemurhasta, on luultavasti hyvä kuvaus siitä, mitä tapahtuu itsemurhan tehneelle kristitylle: “Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi.” – Itse en yhdy tässä kappaleessa esitettyihin tulkintoihin kaikilta osin.

Aiemmin lausuinkin käsityksenäni, että murha kohdistuu aina toiseen ihmiseen. Siksi itsemurha ei ole Jumalan Kymmenen käskyn kieltämä murha. Ensimmäisen Korinttolaiskirjeen kuvaus Jumalan puhdistavasta tulesta voi hyvinkin olla paikkansapitävä itsemurhan tehneenkin kohdalla. Puhdistava tuli puhdistaa ihmisen synnit, jos kyseinen ihminen on edes jossain määrin rakentanut elämänsä (”talonsa”) Kristuksen varaan.

1

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilenpä, että trollaat, mutta tiedoksi: Jumala pelastaa jokaisen ihmisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2826
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2052
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1558
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1319
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1238
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1026
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe