Pohjanmaalta kajahtaa.

Anonyymi

28

3331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kävin juuri tulostamassa kirjastossa perustuslain nuo 6 ja 7 pykälät paperille.

• Anonyymi

Tässä ne on.
      6 §
      Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
      7 §
      Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen

Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen.

Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.

Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.

• Anonyymi

Et taitanut ymmärtää tästä laista yhtään mitään?
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        "Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan..."
        Mitähän tuossa sanotaan?

7 §
        Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta...
        Ja mitä tässä?

Kannattaa lukea huolella tartuntatautilaki 74 §, josta löytyy riittävästi perusteita.

Aina löytyy näitä henkilöitä, jotka haluavat tulla esille näisskin asioista, välittämättä aiheuttamistaan vahingoista.

Liian usein rokotteista kieltäytyvä on minä -keskeinen ihminen, joka aiheuttaa harmia ja harmaita hiuksia vähän joka asiassa. Tämä kokemus on ainakin itselläni melkoisen asiakasjoukon perusteella.

Yllä kuvattu ihmistyyppi valittaa avusta ja hoidoista - mikään ei ole hyvin, häntä sorretaan, vainotaan ei oteta huomioon - lista on loputon. Vedotaan itsemääräämisoikeuteen, jolloin tilanne menee yleensä siihen että grande finale - ei voida tehdä mitään. Ja homma alkaa alusta...

Mutta (ja iso) tilanteen mennessä tosi pahaksi, niin silloin apu kelpaa, joskin ei voida enää auttaa tai hoito kestää kauan, kuten koronan saaneella.

Itse ole pääpuolella, joten en joudu hoitovastuuseen koronapotilaista, mutta olen kaikin sydämin mukana heidän kanssaan, jotka joutuvat hoitamaan rokottamattomia koronapotilaita, koska he eivät olisi potilaina jos olisivat ottaneet rokotteen - näin olisi tilanne suurimmalla osalla.

Tiedän varsin hyvin, että on myös rokotettuja, joilla on korona. He ovat yleensä vanhoja, ja/tai monisairaita ja joillekin rokote ei vain anna tarvittavaa suojaa, joskin heilläkin sairaus on lievä.

Kannattaa paneutua asoihin hiukan enemmän, ettei tule olettamuksia ja uskomuksia ties mistä, suoraan sanoen, huuhaasta.

Mikäli joku ei usko koko koronaan, niin olen melkoisen huolissani tälaisesta ihmisestä - psyykeen ongelmia tai suuri minä -ihminen (kuten totesin aiemmin). Heille totean, että pitää pohtia miksi ihmisiä on, heidän mielestään, perusflunssan takia teho-osastolla tai muutoin sairaanhoidossa.

Lisää pohdintaa. Mitä oisi tapahtunut aikoinaan isorokon ja polion kohdalla ilman rokotuksia? Huonosti.
        Tiedoksi tämäkin. Isorokko ja polio eivät olleet kadoneet ennen rokotteiden keksimistä, tälaisenkin vääristymän löysin näiltä sivuilta.

Markku Lahtinen
        Psykiatrisen hoidon asiantuntija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taitanut ymmärtää tästä laista yhtään mitään?
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        "Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan..."
        Mitähän tuossa sanotaan?

7 §
        Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta...
        Ja mitä tässä?

Kannattaa lukea huolella tartuntatautilaki 74 §, josta löytyy riittävästi perusteita.

Aina löytyy näitä henkilöitä, jotka haluavat tulla esille näisskin asioista, välittämättä aiheuttamistaan vahingoista.

Liian usein rokotteista kieltäytyvä on minä -keskeinen ihminen, joka aiheuttaa harmia ja harmaita hiuksia vähän joka asiassa. Tämä kokemus on ainakin itselläni melkoisen asiakasjoukon perusteella.

Yllä kuvattu ihmistyyppi valittaa avusta ja hoidoista - mikään ei ole hyvin, häntä sorretaan, vainotaan ei oteta huomioon - lista on loputon. Vedotaan itsemääräämisoikeuteen, jolloin tilanne menee yleensä siihen että grande finale - ei voida tehdä mitään. Ja homma alkaa alusta...

Mutta (ja iso) tilanteen mennessä tosi pahaksi, niin silloin apu kelpaa, joskin ei voida enää auttaa tai hoito kestää kauan, kuten koronan saaneella.

Itse ole pääpuolella, joten en joudu hoitovastuuseen koronapotilaista, mutta olen kaikin sydämin mukana heidän kanssaan, jotka joutuvat hoitamaan rokottamattomia koronapotilaita, koska he eivät olisi potilaina jos olisivat ottaneet rokotteen - näin olisi tilanne suurimmalla osalla.

Tiedän varsin hyvin, että on myös rokotettuja, joilla on korona. He ovat yleensä vanhoja, ja/tai monisairaita ja joillekin rokote ei vain anna tarvittavaa suojaa, joskin heilläkin sairaus on lievä.

Kannattaa paneutua asoihin hiukan enemmän, ettei tule olettamuksia ja uskomuksia ties mistä, suoraan sanoen, huuhaasta.

Mikäli joku ei usko koko koronaan, niin olen melkoisen huolissani tälaisesta ihmisestä - psyykeen ongelmia tai suuri minä -ihminen (kuten totesin aiemmin). Heille totean, että pitää pohtia miksi ihmisiä on, heidän mielestään, perusflunssan takia teho-osastolla tai muutoin sairaanhoidossa.

Lisää pohdintaa. Mitä oisi tapahtunut aikoinaan isorokon ja polion kohdalla ilman rokotuksia? Huonosti.
        Tiedoksi tämäkin. Isorokko ja polio eivät olleet kadoneet ennen rokotteiden keksimistä, tälaisenkin vääristymän löysin näiltä sivuilta.

Markku Lahtinen
        Psykiatrisen hoidon asiantuntija

Hei Markku.

Edelleen hienoa että kirjoitat omalla nimelläsi. Koska näinhän on siksi että pystyt siihen eli pystyt olemaan julkinen kärkihenkilö tässä elämässä. Se on hienoa se. No niin. Ehkä hieman yllättävästikin henkilöille voidaan tässä samassa lauseessa -ja vielä anonisti (tietenkin) suositella joskus vierailua vaikkapa jossain hautausmaalla. Käykääpä tosiaan joskus sellaisessa paikassa joskus ja katseltaa hetki ympärillenne. Ehkä huomioitte jotain kuten tekstejä kivissä ja ehkä huomioitte jopa joitain symbolejakin. No mitä tämän sitten täytyis tarkoittaa? No ei tietenkään yhtään mitään (vähän outoa eikö). Mutta jos ei ollenkaan raksuttais että jotain todella outoa saattais olla meneillaan (normi) niin ehkä ois parempi jos sittenkin unohtaisitte -eli menisitte koteihinne ja lukitsisitte ovenne ja jatkaisitte site babylonialaista elämäänne.

• Anonyymi

Suomen hallitus ja eduskunta rikkoo perustuslakia ihan sikana kaiken aikaa ja kukaan ei tee asialle yhtään mitään.!! Suomen oikeuslaitos ei suostu tutkimaan lainrikkojia ja ei ota asioita edes käsittelyyn ja kukaan ei tee asialle yhtään mitään. Tällainen on tällä hetkellä maamme, tai sen riekaleet. Milloin kansa hoksaa, että missä ollaan menossa? Alkaa jo olla myöhäistä.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Pojat lukee huolella lakia jotta voisivat perustella mielivaltaansa.

Ja kompastuvat ensimmäisessä lauseessa kohtaan:

"ilman hyväksyttävää perustetta"

Pandemia on laissa hyväksytty peruste.

Seuraava.

• Anonyymi

Flink on varmaan rappari.

• Anonyymi

Veikko Flink on pohjalainen patriootti, jämäkkä, uskovainen, eläkkeellä oleva autokauppias/yrittäjä, ei muurari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veikko Flink on pohjalainen patriootti, jämäkkä, uskovainen, eläkkeellä oleva autokauppias/yrittäjä, ei muurari.

Patriootti=putinisti, kun sitä näin isänmaallisena pohtii. Ei jatkoon Veikko

• Kun on tasa-arvoisesti tarjottu mahdollisuus koronarokotteiden vastaanottamiseen, ei ole tasa-arvon vastaista vaatia koronarokotusta ja sen todistavaa todistetta joissain yhteyksissä.

Joka kieltäytyy koronarokotteista, on valintansa tehnyt, ja saattaa kieltäytyä samalla jostain muustakin.

Ei asia sen monimutkaisempi ole.

Ajatelkaapa vaikka ajokorttia; eihän kenenkään ole pakko ajaa ajokorttia, mutta ilman sitä ei ole oikeutta ajaa autoa liikenteessä.

• Anonyymi

Mua sorsitaan aina pankissakin.

Kun menen sinne nostamaan rahaa niin sanovat ettei mulla ole oikeutta, vaikka holvi hohtaa täytenä.

Miten tän epäkohdan sais korjattua?

• Anonyymi

Näin sekin salaliitto koronapassista tulee todeksi. Lisää on luvassa salaliittoja, jotka tulevat toteutumaan. (tulee julkiseksi).

• Eduskunnan päätös ei ole mikään salaliitto.

• Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

Eduskunnan päätös ei ole mikään salaliitto.

Useimmat uskoivat sen olevan vaan salaliito vähän aiemmin. Nythän kaikki sen saivat tietää.

• Anonyymi kirjoitti:

Useimmat uskoivat sen olevan vaan salaliito vähän aiemmin. Nythän kaikki sen saivat tietää.

Kuka uskoi sen olevan salaliitto?

• Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

Kuka uskoi sen olevan salaliitto?

Sakki joka ei äänestä ja ihmettelee miksi eduskunta ei heitä edusta.

• Anonyymi

Laita vaari kahvia vaan kuppiin ja jatka sitä duunareiden kusetusta pohjalaiseen tyyliin mutta älä puutu viisaiden asioihin. Jos osaa lukea niin ei välttämättä osaa tulkita lukemaansa. Tämä olisi tullut sitten yläkoulussa esille.

• Anonyymi

Mitähän tuokin tarkoittaa?

• Joku työtön saattaa nyt ajatella, että "kjäh kjäh kjäh, nyt saan olla rauhassa työttömänä, kun työnantajat vaatii koronarokotustodistusta, eikä minulla ole! Ei mua voi laittaa töihin!"

Tällaisessa tilanteessa työtön on tietenkin ITSE TAHALLISESTI AIHEUTTAMASSA työmarkkinatilanteensa heikkenemistä, ja hänet tulisi pudottaa päivärahalta.

Esimerkki on tietysti vain kuvitteellinen. Sillä eihän kukaan työnantaja keneltäkään vaadi minkäänlaista koronarokotetodistusta!

• Anonyymi

Voi että olet harhainen...

• Anonyymi

Suomi eli joukkopsykoosissa ja päättäjien tulee pyytää anteeksi rikollisen koronapassin käyttöönotosta. Jälkipyykki tulisi hoitaa

• Anonyymi

Mites kun se passi teidän mukaan tulisi pysyväksi?

Mutta katosi kuten ennalta kerrottiin.

Sun pitäisi myöntää että olit väärässä ja pyytää anteeksi harhaisuuttasi.

Ps. seuraavan pandemian tullessa rokotetta ei tarjoilla, kuolet pois huutaen missä on rokotteet.

• Anonyymi

Hörhö sai sakot

• Anonyymi

Flink osoittautui Kremlin äänitorveksi

• Anonyymi

Rokotus olisi tehnyt hyvää veksille. Sotkee raamatun sanaa propagandaansa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6526
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2039
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1247
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1153
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1126
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      52
      1025
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe