Oikeutettu valhe!

Raamattua saa opettaa vaikka se sisältää valheellisia säkeitä. Isä yksin on hyvä saattaa olla vajaa käsitys, mutta on oikein opettaa raamatun mukaan.

1. Koska Valehteleminen on pahuutta , mutta Jumala on hyvä juuri pahoille ja syntisille. On hyvä omata valheellisia väitteitä.

2. Koska Jumala kykenee antamaan valheen sijaan parempia tai saman veroisia muita säkeitä.

Jne.

P.S. Mooseksen lain suhteen .....

Mutta jos valehtelemme on hyvä valehdella raamatun säkein?

53

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Raamattua saa opettaa vaikka se sisältää valheellisia säkeitä.

      Olen erimieltä, ei sisällä valheellisia säkeitä.

      • Ei kaikkea raamatussa ole tarkoitettu totuudeksi joka käy toteen. Osa on toivoksi tms.

        1/7 rakkautta
        1/7 toivoa
        1/7 uskoa
        1/7 oikeutta
        1/7 laupeutta
        1/7 totuutta
        1/7 rauhaa

        Jne.

        Tulee muistaa että kirkko opettaa salaisuuksia, jotka armahtavat raamatun ansoista, ja pyhä Henki tuo lisää opetusta. Ei mahdu maailmaan kirjat jotka pitäisi kirjoittaa.


      • Anonyymi

        suurinta valhetta Kirkkoraamatussa ovat sanat Isä, Poika ja Sana.

        Nuo ovat valhetta.


    • Anonyymi

      suurin vale oli minä olen jumalan poika !!!

    • Jeesus esitti olevansa, Islam ei myönnä.
      Hindulaisuuden perusteella päättelen VAMANA inkarnaatioksi.
      Mikä on Totuus?
      Kaikki muut uskonnot katsovat että Jumalalla voi olla poika paitsi Islam.

      Onko Islam sitä mieltä että muut uskonnot pitävät enkeleitä Jumalana eivätkä tunne oikeaa Jumalaa. Vain Islam hyväksytään Jumalan edessä. Vain Islam tuntee oikean Jumalan.

    • Itse olen sitä mieltä että kristinuskossa on KOLME eri totuutta.
      1. Raamatun ilmoittama Totuus
      2. Kirkon ilmoittama Totuus
      3. Pyhän Hengen ilmoittama Totuus

      Raamattu puhuu : Jeesus on Jumalan Poika
      Kirkko puhuu: Jeesus on itse Luoja
      Pyhä Henki puhuu: Jeesus on profeetta ja muitakin asioita.

      Jeesus on osa kolmea ja omaa kaksi luontoa?

      Ainoastaan voimme sanoa myös kirkko on kolmessa osassa ja jokainen osa on kaksiluontoinen. Yhteensä siis kuusi luontoa.
      Kirkolla on kolme näkökulmaa ja kuusi tosiasiaa.
      Tieto on aina vajaata. Samoin kielillä puhuminen.

      Raamatun valheellisuus on oikeutettu. Se on sielu. Kirkon valheellisuus ei ole oikein se on ruumis. Pyhän Hengen valheellisuus ei ole oikein se on Henki.

      On valhe oma merkittävyys ja tärkeys sillä. Alussa oli tiedon puu, joka oli sekä hyvän Jumalan että pahan saatanan omistama.

      Totuus on hyve joka kuuluu ruumiiseen kirkkoon ja henkeen eli pyhyyteen. Mutta sielu saa esittää hyväkseen valheen raamatullisen. Raamattu totisesti on sielun puhtaan lohdutus. Vaikka osin valheellinen. Raamatullisen valheen saa esittää se lohduttaa puhdasta sielua, vaikka ei kaikkia.
      On elävä sielu ja on henkinen sielu. Elävää sielua Raamattu lohduttaa koska on elämä ja henkistä sielua joka on totuudessa ei yhtä paljoa.

      • Anonyymi

        "Raamattu puhuu : Jeesus on Jumalan Poika
        Kirkko puhuu: Jeesus on itse Luoja
        Pyhä Henki puhuu: Jeesus on profeetta ja muitakin asioita."

        Kaikki ovat oikein.
        Asioilla on useita eri puolia.
        Kolikollakin kruuna ja klaava puoli, sekä sen lisäksi vielä reuna.
        Mutta , kun asiat ovat monimutkaisempia, niin puoliakin on enemmän.
        Tämä on hyvä pitää mielessä, kun Raamattua lukee.
        Eri kohdissa tuodaan esiin saman asian eri puolia ja ulottuvuuksia.

        Suuri Raamatun totuus on:
        Jumala on rakkaus.


      • Anonyymi

        Srila Sridhar Maharaj
        Kivi, hypnoosi ja maailmankaikkeus
        Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio

        Tämä luku on ote Srila Sridhar Maharajan ja neurofysiologin, tohtori Dr. Daniel Murpheyn ja orgaanisen kemian Dr. Thoudam Singhin välisestä keskustelusta.

        Tohtori Singh: Kun tiedemiehet puhuvat evoluutiosta, he tarkoittavat prosessia, jossa elämä syntyy aineesta. Kuulin, että näkemyksesi perustuvat hyvin erilaiselle perustalle. Väitätte, että kaikki syntyy tietoisuudesta.

        Srila Sridhar Maharaj: Kyllä, tietoisuus on ensisijainen ja aine on toissijainen. Kaikkien aineellisten asioiden perustana on tietoisuus, joka on luonteeltaan henkistä. Kun havainnoimme aineellista esinettä, yksi tietoisuus on suoraan vuorovaikutuksessa toisen, muuntuneen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus muuttuu aineeksi, se siirtyy toiseen laadulliseen tilaan. Mutta se ei tapahdu heti: aluksi se on hämärän peitossa. Sitten tämä sumuinen tietoisuus materialisoituu. Tällä tavoin hengestä tulee ainetta. Aine on tietoisuuden alin vaihe, mutta alun perin se on henkeä.


        Ennen kuin sielu sukeltaa aineelliseen tietoisuuteen, se on jonkin aikaa tietoisuuden epämääräisen heijastuksen, chidabhasan, tilassa. Vasta sen jälkeen se voi kokea aineellisen tietoisuuden. Kun puhdas tietoisuus kehittyy aineelliseksi tietoisuudeksi, se käy läpi hämärtymisvaiheen, chidabhasan. Näin ollen mikä tahansa aineellinen esine on eräänlainen hengen olemassaolon muoto.

        Tohtori Singh: Mikä on chidabhasa?

        Srila Sridhar Maharaj: Se on jotain mielen kaltaista. Oletetaan, että tietoisuus haluaa kokea, mitä aine on. Sitä varten sen on astuttava aineelliseen maailmaan, mutta ensin se muuttuu aineelliseksi tietoisuudeksi. Kun siitä on tullut aineellinen, se voi kokea, mitä aine on. Darwinin teorian mukaan aineesta ei myöskään tule välittömästi elollista. Se käy läpi kehitysvaiheita.

        8t


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj
        Kivi, hypnoosi ja maailmankaikkeus
        Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio

        Tämä luku on ote Srila Sridhar Maharajan ja neurofysiologin, tohtori Dr. Daniel Murpheyn ja orgaanisen kemian Dr. Thoudam Singhin välisestä keskustelusta.

        Tohtori Singh: Kun tiedemiehet puhuvat evoluutiosta, he tarkoittavat prosessia, jossa elämä syntyy aineesta. Kuulin, että näkemyksesi perustuvat hyvin erilaiselle perustalle. Väitätte, että kaikki syntyy tietoisuudesta.

        Srila Sridhar Maharaj: Kyllä, tietoisuus on ensisijainen ja aine on toissijainen. Kaikkien aineellisten asioiden perustana on tietoisuus, joka on luonteeltaan henkistä. Kun havainnoimme aineellista esinettä, yksi tietoisuus on suoraan vuorovaikutuksessa toisen, muuntuneen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus muuttuu aineeksi, se siirtyy toiseen laadulliseen tilaan. Mutta se ei tapahdu heti: aluksi se on hämärän peitossa. Sitten tämä sumuinen tietoisuus materialisoituu. Tällä tavoin hengestä tulee ainetta. Aine on tietoisuuden alin vaihe, mutta alun perin se on henkeä.


        Ennen kuin sielu sukeltaa aineelliseen tietoisuuteen, se on jonkin aikaa tietoisuuden epämääräisen heijastuksen, chidabhasan, tilassa. Vasta sen jälkeen se voi kokea aineellisen tietoisuuden. Kun puhdas tietoisuus kehittyy aineelliseksi tietoisuudeksi, se käy läpi hämärtymisvaiheen, chidabhasan. Näin ollen mikä tahansa aineellinen esine on eräänlainen hengen olemassaolon muoto.

        Tohtori Singh: Mikä on chidabhasa?

        Srila Sridhar Maharaj: Se on jotain mielen kaltaista. Oletetaan, että tietoisuus haluaa kokea, mitä aine on. Sitä varten sen on astuttava aineelliseen maailmaan, mutta ensin se muuttuu aineelliseksi tietoisuudeksi. Kun siitä on tullut aineellinen, se voi kokea, mitä aine on. Darwinin teorian mukaan aineesta ei myöskään tule välittömästi elollista. Se käy läpi kehitysvaiheita.

        8t

        Kysymys: Eikö aineellinen maailma tunneta näin?

        Śrīla Srīdhar Mahārāj: Ei, aistihavainnot eivät saastuta henkisen todellisuuden tietoa, toisin kuin tietoa illusorisesta aineellisesta maailmasta. Tämä näkemisen lahja annetaan ylhäältä, Vaikunthasta, Vishnun ikuisista kumppaneista. Kyky havaita henkinen todellisuus on luontainen vain sielulle. Mikään aisti tai aineellinen ego ei voi havaita subjektiivista todellisuutta tai häiritä tätä havaitsemista.
        ...
        Tohtori Singh: Bhaktivedanta Swami Maharaj on pyytänyt meitä todistamaan tieteellisesti, että aine tulee elämästä. Onko siitä mitään tieteellistä näyttöä?

        Srila Sridhar Maharaj: Evoluutioteoriassa Darwin esitti, että elämä on peräisin elottomasta aineesta. Me olemme päinvastaista mieltä. Ympäröivän maailman monimuotoisuus on seurausta subjektiivisen tietoisuuden kehittymisestä. Evoluutio tapahtuu sisäisesti, ei ulkoisesti, kuten yleisesti ajatellaan. Tätä Vedanta opettaa. Todellisuus ei ole seurausta epätäydellisen kehittymisestä täydelliseksi, tiedostamattoman kehittymisestä tietoiseksi. On oikeampaa sanoa: osa täydellisestä näyttää epätäydelliseltä. On naurettavaa ajatella, että epätäydellinen on tuottanut täydellisyyden, että rajallisesta on tullut ääretön. On paljon järkevämpää uskoa, että osa täydellisestä on muuttunut epätäydelliseksi, tai pikemminkin että me havaitsemme sen epätäydelliseksi. Tämä on tieteellisestä näkökulmasta luonnollisempaa ja loogisempaa. Darwin on omalla tavallaan oikeassa: eloton aine kehittyy - mutta mistä se tulee? Ja miten kuolleesta aineesta voi tulla ääretöntä, tulla täydellisyyttä?

        uytd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj
        Kivi, hypnoosi ja maailmankaikkeus
        Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio

        Tämä luku on ote Srila Sridhar Maharajan ja neurofysiologin, tohtori Dr. Daniel Murpheyn ja orgaanisen kemian Dr. Thoudam Singhin välisestä keskustelusta.

        Tohtori Singh: Kun tiedemiehet puhuvat evoluutiosta, he tarkoittavat prosessia, jossa elämä syntyy aineesta. Kuulin, että näkemyksesi perustuvat hyvin erilaiselle perustalle. Väitätte, että kaikki syntyy tietoisuudesta.

        Srila Sridhar Maharaj: Kyllä, tietoisuus on ensisijainen ja aine on toissijainen. Kaikkien aineellisten asioiden perustana on tietoisuus, joka on luonteeltaan henkistä. Kun havainnoimme aineellista esinettä, yksi tietoisuus on suoraan vuorovaikutuksessa toisen, muuntuneen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus muuttuu aineeksi, se siirtyy toiseen laadulliseen tilaan. Mutta se ei tapahdu heti: aluksi se on hämärän peitossa. Sitten tämä sumuinen tietoisuus materialisoituu. Tällä tavoin hengestä tulee ainetta. Aine on tietoisuuden alin vaihe, mutta alun perin se on henkeä.


        Ennen kuin sielu sukeltaa aineelliseen tietoisuuteen, se on jonkin aikaa tietoisuuden epämääräisen heijastuksen, chidabhasan, tilassa. Vasta sen jälkeen se voi kokea aineellisen tietoisuuden. Kun puhdas tietoisuus kehittyy aineelliseksi tietoisuudeksi, se käy läpi hämärtymisvaiheen, chidabhasan. Näin ollen mikä tahansa aineellinen esine on eräänlainen hengen olemassaolon muoto.

        Tohtori Singh: Mikä on chidabhasa?

        Srila Sridhar Maharaj: Se on jotain mielen kaltaista. Oletetaan, että tietoisuus haluaa kokea, mitä aine on. Sitä varten sen on astuttava aineelliseen maailmaan, mutta ensin se muuttuu aineelliseksi tietoisuudeksi. Kun siitä on tullut aineellinen, se voi kokea, mitä aine on. Darwinin teorian mukaan aineesta ei myöskään tule välittömästi elollista. Se käy läpi kehitysvaiheita.

        8t

        Maailmankaikkeus sykkii kuin valtava sydän. Siitä tulee yksi ja sitten se hajoaa moninaisuudeksi - aineellisen maailmankaikkeuden evoluutio ja anti-evoluutio jatkuvat loputtomiin: yksi kokonaisuus muuttuu moninaisuudeksi tullakseen jälleen yhdeksi. Maailmankaikkeus sykkii.
        khg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj
        Kivi, hypnoosi ja maailmankaikkeus
        Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio

        Tämä luku on ote Srila Sridhar Maharajan ja neurofysiologin, tohtori Dr. Daniel Murpheyn ja orgaanisen kemian Dr. Thoudam Singhin välisestä keskustelusta.

        Tohtori Singh: Kun tiedemiehet puhuvat evoluutiosta, he tarkoittavat prosessia, jossa elämä syntyy aineesta. Kuulin, että näkemyksesi perustuvat hyvin erilaiselle perustalle. Väitätte, että kaikki syntyy tietoisuudesta.

        Srila Sridhar Maharaj: Kyllä, tietoisuus on ensisijainen ja aine on toissijainen. Kaikkien aineellisten asioiden perustana on tietoisuus, joka on luonteeltaan henkistä. Kun havainnoimme aineellista esinettä, yksi tietoisuus on suoraan vuorovaikutuksessa toisen, muuntuneen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus muuttuu aineeksi, se siirtyy toiseen laadulliseen tilaan. Mutta se ei tapahdu heti: aluksi se on hämärän peitossa. Sitten tämä sumuinen tietoisuus materialisoituu. Tällä tavoin hengestä tulee ainetta. Aine on tietoisuuden alin vaihe, mutta alun perin se on henkeä.


        Ennen kuin sielu sukeltaa aineelliseen tietoisuuteen, se on jonkin aikaa tietoisuuden epämääräisen heijastuksen, chidabhasan, tilassa. Vasta sen jälkeen se voi kokea aineellisen tietoisuuden. Kun puhdas tietoisuus kehittyy aineelliseksi tietoisuudeksi, se käy läpi hämärtymisvaiheen, chidabhasan. Näin ollen mikä tahansa aineellinen esine on eräänlainen hengen olemassaolon muoto.

        Tohtori Singh: Mikä on chidabhasa?

        Srila Sridhar Maharaj: Se on jotain mielen kaltaista. Oletetaan, että tietoisuus haluaa kokea, mitä aine on. Sitä varten sen on astuttava aineelliseen maailmaan, mutta ensin se muuttuu aineelliseksi tietoisuudeksi. Kun siitä on tullut aineellinen, se voi kokea, mitä aine on. Darwinin teorian mukaan aineesta ei myöskään tule välittömästi elollista. Se käy läpi kehitysvaiheita.

        8t

        Srila Sridhar Maharaj: Nykyään tiede on korvattu pseudotieteellä. Sitä tutkimalla ihminen liikkuu totuuden vastakkaiseen suuntaan. Ihmisille uskotellaan, että he ovat subjekteja, joiden ympärillä maailmankaikkeus pyörii, ja kaikki muu on hyväksikäytön kohteena. Olemme kuluttajia, ja maailma ympärillämme koostuu kulutusesineistä. Nykyaikainen koulutus on rakennettu tämän väärän ajatuksen varaan.

        Todellisuudessa me emme ole subjekteja emmekä maailmankaikkeuden keskipiste. Kaiken lähde ja keskus on korkeammassa maailmassa. Krishna on Korkein Absoluuttinen Totuus. Kaikki syntyy ja on olemassa Hänen tahtonsa vuoksi. Hän sanoo: "Tulkoon valo!" - ja valo ilmestyy; "Vettä!" - ja vesi ilmestyy; "Maa!" - ja maa ilmestyy. Hänen Tahtonsa on kaikkivoipa. Se, joka ymmärtää tämän, on todella koulutettu henkilö, jolla on erittäin arvokasta subjektiivista tietoa.

        iytr


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj
        Kivi, hypnoosi ja maailmankaikkeus
        Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio

        Tämä luku on ote Srila Sridhar Maharajan ja neurofysiologin, tohtori Dr. Daniel Murpheyn ja orgaanisen kemian Dr. Thoudam Singhin välisestä keskustelusta.

        Tohtori Singh: Kun tiedemiehet puhuvat evoluutiosta, he tarkoittavat prosessia, jossa elämä syntyy aineesta. Kuulin, että näkemyksesi perustuvat hyvin erilaiselle perustalle. Väitätte, että kaikki syntyy tietoisuudesta.

        Srila Sridhar Maharaj: Kyllä, tietoisuus on ensisijainen ja aine on toissijainen. Kaikkien aineellisten asioiden perustana on tietoisuus, joka on luonteeltaan henkistä. Kun havainnoimme aineellista esinettä, yksi tietoisuus on suoraan vuorovaikutuksessa toisen, muuntuneen tietoisuuden kanssa. Tietoisuus muuttuu aineeksi, se siirtyy toiseen laadulliseen tilaan. Mutta se ei tapahdu heti: aluksi se on hämärän peitossa. Sitten tämä sumuinen tietoisuus materialisoituu. Tällä tavoin hengestä tulee ainetta. Aine on tietoisuuden alin vaihe, mutta alun perin se on henkeä.


        Ennen kuin sielu sukeltaa aineelliseen tietoisuuteen, se on jonkin aikaa tietoisuuden epämääräisen heijastuksen, chidabhasan, tilassa. Vasta sen jälkeen se voi kokea aineellisen tietoisuuden. Kun puhdas tietoisuus kehittyy aineelliseksi tietoisuudeksi, se käy läpi hämärtymisvaiheen, chidabhasan. Näin ollen mikä tahansa aineellinen esine on eräänlainen hengen olemassaolon muoto.

        Tohtori Singh: Mikä on chidabhasa?

        Srila Sridhar Maharaj: Se on jotain mielen kaltaista. Oletetaan, että tietoisuus haluaa kokea, mitä aine on. Sitä varten sen on astuttava aineelliseen maailmaan, mutta ensin se muuttuu aineelliseksi tietoisuudeksi. Kun siitä on tullut aineellinen, se voi kokea, mitä aine on. Darwinin teorian mukaan aineesta ei myöskään tule välittömästi elollista. Se käy läpi kehitysvaiheita.

        8t

        Srila Sridhar Maharaj

        Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio

        Maailmassa on monia ateismin koulukuntia. Intiassa tunnetuimpana ateistisena filosofina pidetään Charvaka Munia. Hänen opetuksensa muistuttavat länsimaiden äärimmäistä ateismia. Hänen mukaansa tietoisuus on seurausta aineellisten elementtien kemiallisesta vuorovaikutuksesta. Fyysisen ruumiin tuhoutumisen jälkeen ei jää jäljelle sielua tai tietoisuutta, vain kasa kemiallisia elementtejä, jotka kerran muodostivat ruumiin. Aivan kuten yksinkertaisimpien aineiden yhdistyminen tuottaa jotain monimutkaisempaa, aineellisten elementtien fyysinen yhdistyminen tuottaa tietoisuuden, eikä lihan tuhoutumisen jälkeen mitään ole jäljellä. Länsimaissa tämän filosofian muotoili ensimmäisenä Epikuros.

        Astetta korkeampi on buddhalaisuus. Buddhalaiset väittävät, että fyysisen ruumiin tuhoutumisen jälkeen jäljelle jää hienojakoinen ruumis, eräänlainen mentaalinen entiteetti...
        ouy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys: Eikö aineellinen maailma tunneta näin?

        Śrīla Srīdhar Mahārāj: Ei, aistihavainnot eivät saastuta henkisen todellisuuden tietoa, toisin kuin tietoa illusorisesta aineellisesta maailmasta. Tämä näkemisen lahja annetaan ylhäältä, Vaikunthasta, Vishnun ikuisista kumppaneista. Kyky havaita henkinen todellisuus on luontainen vain sielulle. Mikään aisti tai aineellinen ego ei voi havaita subjektiivista todellisuutta tai häiritä tätä havaitsemista.
        ...
        Tohtori Singh: Bhaktivedanta Swami Maharaj on pyytänyt meitä todistamaan tieteellisesti, että aine tulee elämästä. Onko siitä mitään tieteellistä näyttöä?

        Srila Sridhar Maharaj: Evoluutioteoriassa Darwin esitti, että elämä on peräisin elottomasta aineesta. Me olemme päinvastaista mieltä. Ympäröivän maailman monimuotoisuus on seurausta subjektiivisen tietoisuuden kehittymisestä. Evoluutio tapahtuu sisäisesti, ei ulkoisesti, kuten yleisesti ajatellaan. Tätä Vedanta opettaa. Todellisuus ei ole seurausta epätäydellisen kehittymisestä täydelliseksi, tiedostamattoman kehittymisestä tietoiseksi. On oikeampaa sanoa: osa täydellisestä näyttää epätäydelliseltä. On naurettavaa ajatella, että epätäydellinen on tuottanut täydellisyyden, että rajallisesta on tullut ääretön. On paljon järkevämpää uskoa, että osa täydellisestä on muuttunut epätäydelliseksi, tai pikemminkin että me havaitsemme sen epätäydelliseksi. Tämä on tieteellisestä näkökulmasta luonnollisempaa ja loogisempaa. Darwin on omalla tavallaan oikeassa: eloton aine kehittyy - mutta mistä se tulee? Ja miten kuolleesta aineesta voi tulla ääretöntä, tulla täydellisyyttä?

        uytd

        Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio
        Srila Sridhar Maharaj: Opiskelet filosofiaa ja uskontoa. Oletko opiskellut Hegeliä? Hänen filosofiaansa kutsutaan myös panenteismiksi. Siinä sanotaan, että Jumala on läsnä kaikessa. Mutta toisin kuin panteismi, se sanoo, että Jumala on itsenäinen subjekti, joka seisoo kaiken yläpuolella ja ulkopuolella. Hegeliä pidetään myös perfektionismin filosofian synnyttäjänä. Hän väittää, että Absoluutti on luonnostaan vapaa ja ehdollistettu samanaikaisesti. Totuus on dynaaminen: se kehittyy teesin, antiteesin ja synteesin kautta. Tätä voidaan kutsua Totuuden evoluutioksi.

        kh


      • Anonyymi

        Mitä liirumlaarumia aloittaja oikein yrittää antaa ymmärtää.
        Kristinuskon yksi luovuttamaton totuus on se, että koska Pyhä Henki on inspiroinut Raamatun, ei Raamattu ja Pyhä Henki ole koskaan ristiriidassa keskenään eivätkä siis esitä toisistaan poikkeavia erilaisia totuuksia.
        Täytyy muistaa, että Raamatun teksteissä käytetään usein myös kielikuvia, jotka auttavat ymmärtämään sen olennaisen asian, josta juuri siinä tekstissä on kyse.
        Se pätee myös Joh. 21:25 jakeeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä liirumlaarumia aloittaja oikein yrittää antaa ymmärtää.
        Kristinuskon yksi luovuttamaton totuus on se, että koska Pyhä Henki on inspiroinut Raamatun, ei Raamattu ja Pyhä Henki ole koskaan ristiriidassa keskenään eivätkä siis esitä toisistaan poikkeavia erilaisia totuuksia.
        Täytyy muistaa, että Raamatun teksteissä käytetään usein myös kielikuvia, jotka auttavat ymmärtämään sen olennaisen asian, josta juuri siinä tekstissä on kyse.
        Se pätee myös Joh. 21:25 jakeeseen.

        Joo, teillä näkyy olevan KIRKON TOTUUS vahvana hallussa. Itse olen kirjoja lukenut kaikkien uskontojen ja NOIHIN KIRJOIHIN PERUSTUVA TOTUUS ON hyvin moninainen.
        Paavali sanoi: Raamatun sana ei ole kahleissa. Ja en tahdo määrätä uskostanne.
        Jos todella uskoo raamattuun ja noudattaa raamatun sanaa niin OPPII TUNTEMAAN PUHUIKO KRISTUS TOTTA VAI OMIAAN!
        Mä on toteuttanut raamatun sanaa ja olen saanut tuon liirum laarumin, että:
        1. Rakkaus
        2. Toivo
        3. Usko
        4. Oikeus
        5. Laupeus ja armahtavaisuus
        6. Totuus
        7. Rauha
        8. Ahdingot ja kärsivällisyys, Koetus
        9. Rikkaus ja Tieto
        10. Askeesi ja kieltäymys
        11. Vapahdus ja Sovitus
        12. Ekumenia ja yhteys
        13. jne.

        Raamatussa on monia teemoja. Tää on mun henkilökohtainen oma käsitykseni sen jälkeen kun olen raamattua seurannut, että Totuus ei ole raamatun AINOA TAI KESKEISIN ASIA. Esim. luotiinko maailma 6000 vuotta sitten, mahtuiko Nooan arkkiin kaikki eläinlajit jne. ovat kysymyksiä joihin tiede antaa toisenlaisen vastauksen.
        Ennen uskoin täysin raamatun olevan totta ja tieteen väärässä. Nyt uskon molempien olevan väärässä ja YKSIN JUMALA ON OIKEASSSA, YKSIN JUMALA TIETÄÄ. HÄN ON KAIKEN HERRA JA TEKIJÄ. Ihminen ei tiedä eikä saa selvyyttä: Ei uskonto eikä tiede. Yksin Jumalan kädessä on kaikki.

        JEESUKSEN RAKKAIN OPETUSLAPSI APOSTOLI JOHANNES OLI TOSIN ERI MIELTÄ TOTUUDEN ASEMASTA. HÄN PUHUI PALJON TOTUUDESTA; ETTÄ SE ON AIVAN KESKEISIN TEEMA RAAMATUSSA, MUTTA HÄN OLIKIN TIELLÄ UUTEEN MAAILMAAN JA UUTEEN JERUSALEMIIN, JOISSA TOTUUS ON TÄRKEÄ ASIA MONIN TAVOIN.


      • Anonyymi
        TapioAKangasaho kirjoitti:

        Joo, teillä näkyy olevan KIRKON TOTUUS vahvana hallussa. Itse olen kirjoja lukenut kaikkien uskontojen ja NOIHIN KIRJOIHIN PERUSTUVA TOTUUS ON hyvin moninainen.
        Paavali sanoi: Raamatun sana ei ole kahleissa. Ja en tahdo määrätä uskostanne.
        Jos todella uskoo raamattuun ja noudattaa raamatun sanaa niin OPPII TUNTEMAAN PUHUIKO KRISTUS TOTTA VAI OMIAAN!
        Mä on toteuttanut raamatun sanaa ja olen saanut tuon liirum laarumin, että:
        1. Rakkaus
        2. Toivo
        3. Usko
        4. Oikeus
        5. Laupeus ja armahtavaisuus
        6. Totuus
        7. Rauha
        8. Ahdingot ja kärsivällisyys, Koetus
        9. Rikkaus ja Tieto
        10. Askeesi ja kieltäymys
        11. Vapahdus ja Sovitus
        12. Ekumenia ja yhteys
        13. jne.

        Raamatussa on monia teemoja. Tää on mun henkilökohtainen oma käsitykseni sen jälkeen kun olen raamattua seurannut, että Totuus ei ole raamatun AINOA TAI KESKEISIN ASIA. Esim. luotiinko maailma 6000 vuotta sitten, mahtuiko Nooan arkkiin kaikki eläinlajit jne. ovat kysymyksiä joihin tiede antaa toisenlaisen vastauksen.
        Ennen uskoin täysin raamatun olevan totta ja tieteen väärässä. Nyt uskon molempien olevan väärässä ja YKSIN JUMALA ON OIKEASSSA, YKSIN JUMALA TIETÄÄ. HÄN ON KAIKEN HERRA JA TEKIJÄ. Ihminen ei tiedä eikä saa selvyyttä: Ei uskonto eikä tiede. Yksin Jumalan kädessä on kaikki.

        JEESUKSEN RAKKAIN OPETUSLAPSI APOSTOLI JOHANNES OLI TOSIN ERI MIELTÄ TOTUUDEN ASEMASTA. HÄN PUHUI PALJON TOTUUDESTA; ETTÄ SE ON AIVAN KESKEISIN TEEMA RAAMATUSSA, MUTTA HÄN OLIKIN TIELLÄ UUTEEN MAAILMAAN JA UUTEEN JERUSALEMIIN, JOISSA TOTUUS ON TÄRKEÄ ASIA MONIN TAVOIN.

        Tekosi ja liirumlaarumisi ei sinua pelasta.
        Ainoastaan usko, että Jumala lähetti ainokaisen poikansa Jeesuksen Kristuksen sovittamaan meidän syntimme ja maksamaan koko syntivelkamme ja lunastamaan viattomalla verellään omakseen kaikki ihmiset, jotka uskovat häneen, niin kuin Raamattu meille ilmoittaa, myös ylösnousemuksen kuolleista kolmantena päivänä ja Taivaaseen takaisin palaamisen Isän luokse.
        Mitä tieteeseen tulee, Raamattuun uskova osaa erottaa naturalistisen näennäistieteen oikeasta kokeellisesta tieteestä. Raamattu ei ole tiedettä vastaan, vaan päin vastoin todistaa sen puolesta ja tiede Raamatun totuudellisuudesta.
        Jeesuksessa, joka on kaiken luonut, on kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettyinä ja Jeesus todisti, että Raamatun luomiskertomus on totta.


      • Anonyymi

        En pääse perille mistä kirjasta olet tietosi saanut. Ei kuulosta ainakaan Raamatulta. Miksi saivartelet sanoilla ja vielä noin sekavasti. Pyydä Jeesusta ja Pyhää Henkeä opastamaan itseäsi Raamatun sanomaan, niin alat hiljalleen huomata Raamatun uskomattoman viisauden. Tule sitten vasta kylvämään tänne Jumalan ehdottoman hyvää sanomaa, ettet saattaisi alkavia uskovia kadotukseen. Muista Jeesuksen myllynkivi opetus.


      • Anonyymi

        "Kirkko puhuu: Jeesus on itse Luoja"

        Raamattu opettaa että Jeesus on Luoja.
        Mutta Raamattu opettaa myös, että Jeesus on
        Jlan Poika
        Luoja
        Profeetta
        Jlan Karitsa joka otti pois maailman synnin
        Hyvä Paimen
        Sovittaja
        Temppeli
        Messias ym

        Joh1:3. Kaikki on syntynyt hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Hebr1:2. Näinä viimeisinä päivinä hän on puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka kautta hän myös on luonut maailmat.


    • Raamattu = sielu
      KIRKKO = Ruumis
      Pyhä Henki = Henki
      Profeetta Isa = HENKÄYS

      Mitä edemmäs etäännytään tuossa ketjussa sitä korkeampi vaatimus totuudesta.
      Raamatulliset voivat jopa olla vähän valheellisia.
      Kirkolliset pyrkii materian totuudelliseen kuvaamiseen.
      Pyhää Henkeä opettavat voivat kumota, ylläpitää tai luoda uutta totuutta.
      HENKÄYS ei salli yhtäkään valheen ilmausta?

      Tällä foorumilla uskosta paasaavat ovat vielä vain raamatun tasolla, joka ei edusta täyttä totuutta, vaan on vajaavaltainen. Sielullinen. Kuolevainen.

      Tieteen taso on jo Raamattua korkeampaa totuutta.

    • Anonyymi
      • Uutta viiniä ei parane laskea vanhoihin leileihin. Se on aina totta.
        Teille on Jeesus, jota saarnaatte, ja johon uskotte tehnyt monia parannusihmeitä ja vuodattanut pyhää henkeä? Ei kannata kuulla minua, joka olen saanut rukousvastauksia eniten Allahilta ja tietoa Krishnalta.
        Toki Jeshua on minut usein parantanut, mutta on ollut viime vuosina äreä minua kohtaan. Älkää hukatko sitä hedelmää jonka ootte koonneet.

        Mulla ei ole elämässä mitään menetettävää ja siksi rohkeasti lähestyn teille vieraita jumalia ja rukoilen niitä. On uusi viinini turmeleva jokaisen vanhan leilin. Se on nähty. Ehkä 1% kaikkein köyhimpiä saa viinistä tästä jonkin avun. Ei useampi. Salaam! Jeesus myötä!


      • Anonyymi
        TapioAKangasaho kirjoitti:

        Uutta viiniä ei parane laskea vanhoihin leileihin. Se on aina totta.
        Teille on Jeesus, jota saarnaatte, ja johon uskotte tehnyt monia parannusihmeitä ja vuodattanut pyhää henkeä? Ei kannata kuulla minua, joka olen saanut rukousvastauksia eniten Allahilta ja tietoa Krishnalta.
        Toki Jeshua on minut usein parantanut, mutta on ollut viime vuosina äreä minua kohtaan. Älkää hukatko sitä hedelmää jonka ootte koonneet.

        Mulla ei ole elämässä mitään menetettävää ja siksi rohkeasti lähestyn teille vieraita jumalia ja rukoilen niitä. On uusi viinini turmeleva jokaisen vanhan leilin. Se on nähty. Ehkä 1% kaikkein köyhimpiä saa viinistä tästä jonkin avun. Ei useampi. Salaam! Jeesus myötä!

        Kristitty seuraa Jeesusta, mutta miksei hänellä ole lähimmäisenrakkautta, kuten Jeesuksella oli. Alkuperäisestä kristillisestä sanomasta ei ole jäljellä enää mitään.

        i8f


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty seuraa Jeesusta, mutta miksei hänellä ole lähimmäisenrakkautta, kuten Jeesuksella oli. Alkuperäisestä kristillisestä sanomasta ei ole jäljellä enää mitään.

        i8f

        Kovat kokemukset lapsuudessa psykopaateista saattavat lapsellisuutta ja rakkautta latistaa. Omassa perheessä saattaa olla evolutionistejä ja evoluutio-oppi ja sosialismikin kuristaa hengellisiä tapoja.
        Mutta ollaan paitsi myös suurta rakkauden normistoa eli hyvään käytökseen kuuluvaa esikuvaa eli Sunnaa islamin tuomaa.
        Syitä on lukemattomia. Laittomuus myös viilentää suhteita ja rakkautta. Eikä se nyt paljoa auta myös YKSIPUOLINEN rakkaus ja uhrautuvaisuus, vaan pitää olla molemminpuolisia tunteita.
        Kaikki ihmiset ei ole ihmissuhdekeskeisiä, on myös asia, kone ja nautintokeskeisiä ihmisiä.
        Vain 1/4 osa on ihmissuhteista riippuvaisia ammatikseen. Jotkut vaativat liiallista rakkautta jopa ihan ristille menemistä toiselta tyyliin kuole minun edestäni tai et rakasta ollenkaan.


      • Anonyymi
        TapioAKangasaho kirjoitti:

        Kovat kokemukset lapsuudessa psykopaateista saattavat lapsellisuutta ja rakkautta latistaa. Omassa perheessä saattaa olla evolutionistejä ja evoluutio-oppi ja sosialismikin kuristaa hengellisiä tapoja.
        Mutta ollaan paitsi myös suurta rakkauden normistoa eli hyvään käytökseen kuuluvaa esikuvaa eli Sunnaa islamin tuomaa.
        Syitä on lukemattomia. Laittomuus myös viilentää suhteita ja rakkautta. Eikä se nyt paljoa auta myös YKSIPUOLINEN rakkaus ja uhrautuvaisuus, vaan pitää olla molemminpuolisia tunteita.
        Kaikki ihmiset ei ole ihmissuhdekeskeisiä, on myös asia, kone ja nautintokeskeisiä ihmisiä.
        Vain 1/4 osa on ihmissuhteista riippuvaisia ammatikseen. Jotkut vaativat liiallista rakkautta jopa ihan ristille menemistä toiselta tyyliin kuole minun edestäni tai et rakasta ollenkaan.

        Ihmiselämän tulisi olla askeettista, jotta se läpäisee testin: kuoleman. Ihmiselämä on valmistautumista kuolemaan. Vähintään 40-50-vuotiaana sitä pitäisi alkaa miettiä. Sillä se määrittää, mitä tapahtuu jatkossa.

        8


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kristinuskossa on paljon erilaisia lahkoja, jotka taistelevat paremmuudesta keskenään.
        86t


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa on paljon erilaisia lahkoja, jotka taistelevat paremmuudesta keskenään.
        86t

        Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään...

        98


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään...

        98

        Aineellinen olemassaolomme on kuin asuisi vankilassa.
        i


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellinen olemassaolomme on kuin asuisi vankilassa.
        i

        Minkä tahansa äänen lähteenä on OM. Emme tiedä, mitä OM tarkoittaa. Mutta tässä OM-äänessä on läsnä Radhan ja Krishnan käsite. Siksi henkilö, jolla on aitoja tunteita ja omistautumista, pystyy määrittämään lähteen, josta OM-ääni lähtee. Erään ilmauksen mukaan tämän äänen [OM] lähteenä on Krishnan huilu. Ja silloin tulee selväksi, että Hän soittaa tätä ääntä huilullaan. Tämän voi sanoa vain henkilö, jolla on tällainen käsite, tällainen idea. Näin tämä totuus paljastuu. Voin sanoa kaikille, että älkää yrittäkö ymmärtää sitä itse. Mutta tämä totuus tulee esille ja tulee avautumaan sydämessä.

        8r


    • Anonyymi

      Mooseksella oli Totuus yhden aionin (490 v ) eli huoneen. Mutta Krishnalla on Absoluuttinen Totuus kaikkien 28 Aionin, jotka viisain Kuningas Salomo mainitsi. Samoin Kristus oli yhden Aionin 490 v Totuus. Tämä on yksinkertainen asia käsittää. Mutta kun on olemassa Absoluuttisen totuuden yllä vielä Complete truth, niin millainen se on?

      Onko se sitten ääretön määrä 28 aionin Absoluuttisia totuuksia jollain tavoin yhdessä.

      Ja ennen kaikkea kuka on Supreme tuon Complete totuuden. Lopullisen totuuden Herra?

      • Anonyymi

        Entä kun raamattu sanoo KRISTUKSESSA yhdistetään yhdeksi kaikki taivaassa ja maan päällä niin merkitsee se että maan alla oleva jää yhdistämättä. Eli vaikka nyt on Kristuksen Totuus VAIN 490 v. Niin Danielin kirjassa mainitaan seitsemän 70 vuosiviikon eli aionin putki noin vuodesta 500 eKr vuoteen 3000 jKr. Kristus yhdistää siis lopulta 7 Aionia totuuteensa eli omaa ylimmän totuuden. Ylhäisen totuuden. Maan ja taivaan totuuden. Mutta vuoden 3000 jKr paikkeilla pitäisi tulla maan alta ruumiin ylösnousemus, jos tulee koskaan. Kristuksen aionit ovat lopulta 7 aionia.


    • Anonyymi

      Mooseksen Totuus eli aioni 1470-980 eKr huone joka on Mooseksen lakia noudattanut ja voideltu. Nämä ovat maan alla odottamassa ruumiin ylösnousemusta. Eivät kuulu Kristukseen vaan KARITSAAN. Eivät haureutta, Eivät valhetta Eivät vaella jumalattomien teitä.

      Kristuksen Totuus eli aioni 0-490 jKr huone joka on kastettu Kristukseen. Laajenee ylimmäksi huoneeksi eli 7 Danielin aionia yhdistyy Kristuksessa 490 eKr - 2940 jKr.
      Tässä on taivas ja maa yhdistetty Kristukseen.

      Krishnan absoluuttinen Totuus on kokonaiset 28 aionia eli 13720 vuotta. Mutta sen yllä on vielä LOPULLINEN TOTUUS eli X x 28 aionia eli Complete truth.

    • Anonyymi

      Joillekin voi olla pettymys että Kristus saa vain ylimmän 7 aionin totuuden yhdistettyä.
      Joku suuruudenhullu toivoi varmaan että koko avaruus ja IKUISET ajat yhdistyy Kristuksessa.
      Mutta ei. Niin ei käy paitsi jos hän on myös complete truthin eli lopullisen totuuden eli valmiin rakennuksen Herra. Se taas on kiinni täysin juutalaisten tahdosta ja heidän uuden temppelinsä järjestyksestä.
      Ottavatko he vastaan Jeesuksen?

    • Anonyymi

      7 yhdistettyä aionia päättyy 2940 jKr . Silloin alkaa ruumiin ylösnousun odotus. Tuleeko sitä vai ei? Me uskomme ruumiin ylösnousemisen joka tapauksessa vaikka Profeetat sano : se onkin pimeyden ja synkeyden päivä tuo Herran päivä, jota odotatte. JoB kirosi yhden päivän tyystin koska näki vääryyden olevan liian suurta. Kirosiko hän juuri Herran päivän? Tämä on mysteeri jota on vaikea avata. Ei löydy yhtäkään kelvollista ei edes 144000 ole kelvollisia.
      Kaikki ovat neisyyttä vailla. Kaikki valehdelleet. Kaikki jumalattomia tukeneet. Jääkö ylösnousemus tulematta?

    • Edellä olevat AIONEITA käsittelevät kommentit tuli Krishnan avulla. Bhagavadgitan englannin kielen versio johdannossa puhuu JIVOISTA JOTKA YMMÄRSIN PYHÄN HENGEN JA KRISTUKSEN AVULLA AIONEIKSI.

      JIVA =AIONI.

    • Jeshua joka ilmaantuu Profeetta Isana on Hoosean kirjan JISREEL . Imaami Mahdi on saman kirjan Lo-Ammi ja Lo-Ruhama.
      Jisreel on se joka kutsuu taivasta ja maa vastaa taivaan pyyntöön ja taivas vastaa maan pyyntöön. Niin tulee maan päälle pieni Paratiisi. Tulee Teknosfäärin tilalle Biosfääri ykköseksi.

      Hoosean kirjaa yritetään pian toteen laittaa tai sitten 2622 jKr tai 3622 jKr. Jne.
      Se joko toteutuu tai on ikuinen toive, ikuinen unelma. En voi taata asiaa sillä ILMESTYKSESSÄ 2003 KRISTUS SANOI SAANEENSA PERINTÖOSANSA MUTTA SE TURMELTIIN.
      SIKSI KOKO MAAILMA ON NYT VAIN UHRIALTTARI.
      Voi olla että mahdoton on toteuttaa ja siksi vain syklinen unelma ja toivo se on?

    • Totuus vai Toivo ikuinen on tuo Hoosean kirja?
      Tässä on neljä eri totuuden vaihtelua tai näkökulmaa:

      1 Raamattu sanoo toteutuu
      2 Kirkko sanoo ei toteudu paitsi henkisesti Kristuksessa
      3 Pyhä Henki sanoo toteutuminen riippuu siitä suostuuko juutalaiset olemaan Kristuksessa ja saako Mahdi 100% kannatuksen vai ei.
      4 profeetta Isa ehkä sanoo Toteutuu jossakin ajassa jossain universumissa , mutta eivät kaikki sitä näe.

      Kyllä voi olla että onkin tuo odotus ikuinen toivo ja johtaa ilmestymiseen eikä konkreettiseen inkarnaatioon.

    • Luin eilen myös vähän Koraania. Lehmän Suuraa. Sen perusteella päättelen, että on niitä, jotka eivät suostu Imaami Mahdiin ja Profeetta Isaan, koska ovat jo aiemmin heidät kokeneet ja jopa nähneet. HE OVAT 5 VIISASTA JA 5 TYHMÄÄ MORSIUSNEITOA, JOISTA 5 VIISASTA ODOTTAA RUUMIIN YLÖSNOUSEMUSTA VOITELUSSA JA 5 TYHMÄÄ OVAT HYLÄNNEET USKON RUUMIIN YLÖSNOUSEMUKSEEN JA NUKKUVAT VAILLA VOITELUA.
      Kaksi tuollaista, jotka ovat VOITELUSSA ja yhä jaksavat odottaa ruumiin ylösnousemusta, jossa Karitsan 144000 neitseen kaltaista sulhastakin saapuu, ovat luultavasti Jehovan todistajat ja Helluntaikirkko.
      Ne joilla on vahva voitelu eivät saata Imaami Mahdia enää tänä toisena kertana ottaa vastaan SULHASENA, koska Mahdi on vähän vihainen ja vastahakoinenkin VOIDELTLUJA ja kristittyjä kohtaan sekä jopa juutalaisia kohtaan. Ei, vaan nuo vahvasti voidellut jäävät Mahdin asemesta odottamaan toisenlaista sulhasta eli Ruumiin ylösnousemuksen yhteydessä tulevaa 144000 Karitsan neitsyen kaltaista hallitsijaa kaikista Israelin heimoista. Toivotaan, että he saavat rauhassa odottaa sitä SULHASTA johon eniten luottavat.

      • Selvää on, että kun Kristus yhdistää kaiken maassa ja taivaassa yhdeksi. Eli yhdistää seitsemän aionia 490 eKr - 2940 jKr. Niin tuon yhdistämisen ulkopuolelle jäävät vielä ne jotka MAAN ALLA odottavat ylöstempausta tai ruumiin ylösnousemusta. Nuo ovat SULHASIA, KARITSAN OMIA tms. Ja HE TUOVAT OMAN ELÄMÄNSÄ KOKEMUKSET TOTUUTENA LISÄKSI SIIHEN TOTUUTEEN JOKA ON MAAN PÄÄLLÄ KIRJOISSA JA TAIVAASSA ELÄMÄN KIRJASSA.
        Ylöstemmattavien totuus on toivoakseni kestävyyys uskossa ja koetuksissa; sillä TAIVASSA OLEVAN ELÄMÄN KIRJAN PERUSTEELLA KAIKKI ASIAT PUNNITAAN JA KUKIN TUOMITAAN TEKOJENSA MUKAAN.


    • Anonyymi

      Jumalan päämä on asua kansansa keskuudessa.
      Jumalan Pyhyys on tuhoava voima kaikkea pahuutta vastaan. Kaksi vaihtoehtoa Jumalan Pyhyyteen: joko sopeutua Jumalan Pyhyyteen tai tuhoutua.
      Jos kulkisin hetkenkin teidän keskellänne, minä tuhoisin teidät: 2 Moos:33:5

      7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
      7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
      7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
      7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

      • TapioAKangasaho

        Kiitos kommentista. Mä luulen että ne, jotka Jeesus kutsuu luopumaan omaisuudesta omaa kaikki ateistisen suvun. He ovat eläviä kiviä sen jälkeen. Eikä he saa mennä turmeleen Jumalan temppeliä, kansaa tai pyhää maata. Vaan he julistavat erillään temppelistä.
        Mutta ne, jotka saavat heti kasteessa pyhän Hengen ovat hyvää peltomaata. He ovat Jumalan temppelin asukkaat. Niin kuin Paavali kertoo oli niitä jotka kulki nahoissa ja joita sahattiin kahtia.
        Eläviä kiviä.
        Ja oli niitä jotka Pietari kastoi ja heti saivat pyhän Hengen ja olivat Pyhää sukua.
        En tiedä koska isäntä sulkee oven, mutta hyvä olisi että pian. Jotta Jumalan srk pääsisisi rauhaan.
        Nää on vain vaikutelmia tosta linkistä ja ymmärryksen etsintää siinä esitetyn suhteen.


    • Anonyymi

      Uskomiseen ei myöskään tarvita kirkkoa. Uskoa voi ihan muutenkin.

      • Anonyymi

        Srila Sridhar Maharaj: Hegelin ajattelussa Totuus kehittyy dynaamisesti teesin, antiteesin ja synteesin kautta.

        Ensin tulee teesi, sitten sen antiteesi, sitten ne yhdistyvät - syntyy synteesi, ja siitä tulee uusi teesi. Sitten taas antiteesi ja korkeampi harmonia synteesissä. Totuus on dynaaminen, se kehittyy. Ja Hegel puhuu Totuuden kehityksestä. Ehkä kaikkien länsimaisten filosofien joukosta hän erottuu erityisen syvällisen ajattelunsa ansiosta. Saksalainen koulukunta on itse asiassa kuuluisa monista merkittävistä ajattelijoista, kuten Max Mülleristä. Saksalaiset kunnioittivat ja rakastivat intialaista kulttuuria niin paljon, että Saksasta voi löytää muinaisia intialaisia tekstejä, jotka ovat olleet pitkään kadoksissa itse Intiassa. Intia ei koskaan ollut Saksan siirtomaa, mutta saksalaiset ovat aina olleet kiinnostuneita sen kulttuuriperinnöstä. Saksan sodasta huolimatta he säilyttivät monia ainutlaatuisia tekstejä, jotka olivat peruuttamattomasti kadonneet Intiassa.


        yrte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj: Hegelin ajattelussa Totuus kehittyy dynaamisesti teesin, antiteesin ja synteesin kautta.

        Ensin tulee teesi, sitten sen antiteesi, sitten ne yhdistyvät - syntyy synteesi, ja siitä tulee uusi teesi. Sitten taas antiteesi ja korkeampi harmonia synteesissä. Totuus on dynaaminen, se kehittyy. Ja Hegel puhuu Totuuden kehityksestä. Ehkä kaikkien länsimaisten filosofien joukosta hän erottuu erityisen syvällisen ajattelunsa ansiosta. Saksalainen koulukunta on itse asiassa kuuluisa monista merkittävistä ajattelijoista, kuten Max Mülleristä. Saksalaiset kunnioittivat ja rakastivat intialaista kulttuuria niin paljon, että Saksasta voi löytää muinaisia intialaisia tekstejä, jotka ovat olleet pitkään kadoksissa itse Intiassa. Intia ei koskaan ollut Saksan siirtomaa, mutta saksalaiset ovat aina olleet kiinnostuneita sen kulttuuriperinnöstä. Saksan sodasta huolimatta he säilyttivät monia ainutlaatuisia tekstejä, jotka olivat peruuttamattomasti kadonneet Intiassa.


        yrte

        Hegel oli pakana.
        1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Idan uskonnoissa ei ole armoa, evankeliumia, joka on Jumalan voima. Evankeliumi ei ole ihmisistä, se on Jumalalta; Ihmisen Poika Jeesus Kristus. Evankeliumi on Jeesus Kristus; Isä Poika ja Pyhä Henki. Missä ei ole vastakohtaa, kaikki on vain hyvää ja puhdasta. Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Kristitty seuraa Jeesusta, mutta miksei hänellä ole lähimmäisenrakkautta, kuten Jeesuksella oli. Alkuperäisestä kristillisestä sanomasta ei ole jäljellä enää mitään.


    • Anonyymi

      Tietäkää että Vanaha Testamentti on ennustusta, joten sen luonne muuttuu toiseksi,
      Se opettaa kertomuksillaan.

      Nämä ovat Jeesuksen sanoja joka tietää kaiken. Matt: 11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
      Jeesus tuli taivaasta kaikkein Pyhimmästä.
      Ihminen vanhurskautetaan uskosta ilma tekoja.
      Teot on seurausta siitä mitä me olemme.
      Ensin usko, joka on Jumalan teko, sitten vasta kaste se on ihmisen teko.

      Aina ensin Luoja, jolle kaikki kunnia kuuluu ja ylistys. Kaikki on luojan lahjaa, armoa, siksi kiitos kuuluu Herralle.

    • Korintin seurakunnan aikana oli neljä eri puoluetta. Jokainen niistä painotti eri näkökulmaa raamattuun. Nykyisin on noita puolueita jo yhdeksän erilaista. Mutta Rooman seurakunta kehitti Paavin viran pitämään huolta raamatun oikeasta selityksestä ja näkökulmasta. Hänellä on kaikkein paras näkökulma aina.

      Valitettavasti emme saa tarpeeksi tietoa hänen historian varrella ja viime aikoina ilmaisemista näkökannoista. Ei pitäisi mennä pitemmälle häntä. Vatikaanin II konsiili avasi ovea tutustua vieraisiin uskontoihin. Itse olen siinä asiassa jälkijunassa katolisiin verrattuna. Mutta.....

      • Anonyymi

        ”Mistä tämä luominen on peräisin? Miksi tämä maailma luotiin? Ja milloin luominen tapahtui?” Eri koulukunnat antavat näihin kysymyksiin erilaisia vastauksia. On olemassa useita empiirisiä kysymyksiä, joiden empiirinen ratkaiseminen on pohjimmiltaan mahdotonta.

        7r


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mistä tämä luominen on peräisin? Miksi tämä maailma luotiin? Ja milloin luominen tapahtui?” Eri koulukunnat antavat näihin kysymyksiin erilaisia vastauksia. On olemassa useita empiirisiä kysymyksiä, joiden empiirinen ratkaiseminen on pohjimmiltaan mahdotonta.

        7r

        Pitääkö tuohon nyt lainkaan vastata? Egon avulla voi tahdonvoimaa käyttämällä yrittää "kiristää" enkeleiltä tai pyhältä hengeltä vastausta. Itse en ole saanut varmaa vastausta, mutta taivaallinen on antanut kohtuullisen määrän eri teorioita. Itse olen nykyisin sillä kannalla, että kyllä tuo raamatun luomiskertomus saa riittää. Kyllä se on Jumalan viisaudella annettu julki.

        1. Raamatun luomiskertomus on lineaarisen aikakäsityksen mukainen, jossa tapahtumat etenevät alusta loppua kohden askel kerrallaan. Ja on vain tämä yksi maailma.
        2. Intian, Idän tai Etelän luomiskäsitys saattaa olla syklisen aikakäsityksen mukainen, jossa sama tapahtuma voi toistua tietyin säännöllisin tai epäsäännöllisin väliajoin yhä uudestaan ja uudestaan. Luominen, ylläpito ja tuhoaminen on tapahtunut useita kertoja eikä vain yhtä kertaa.
        3. Eräs Tieteen luomiskäsitys saattaa olla jopa rinnakkaisen aikakäsityksen mukainen. Jossa luominen voi tapahtua missä tahansa ajassa ja missä tahansa paikassa joko lineaarisesti tai syklisesti. Kaikki on suhteellista ajaltaan ja jopa kooltaan.
        4. Oma käsitykseni on, että varsinaista luomista ei ole vielä tapahtunut, vaan se tapahtuu tulevaisuudessa. Eletään takyonitaskussa, halokannella tai braanissa, joka on jollain tavalla raahautunut tai raahattu ennen luomista olevaan aikaan. Se sana, jota täällä kuumeisesti kootaan on sanaa joka voi olla jopa avustavassa roolissa tulevassa luomisessa.
        5. Klemeensin kirjeessä Korinttolaisille esitetään, että Jumala ENENTÄÄ LUOMAKUNTAA KIRKON TÄHDEN. Eli hän loi aurinkokuntaan lisää taivaankappaleita tai galaksiin lisää tähtiä yms. lennosssa.
        6. Eräs antiikin filosofi esitti teorian jonka mukaan Taivaalliset kaupungit loivat auringon, aurinko loi ilmakehän, Ilmakehä loi elämän, Elämä loi ihmisen, Ihminen loi viisauden ja viisaus loi taivaalliset kaupungit.

        NÄITÄ ERI KÄSITYKSIÄ OLI VÄHÄN TURHA ESITTÄÄ. KERÄILEN NIITÄ VAIN JA AINOASTAAN OMAAN KÄYTTÖÖNI. KYLLÄ KAI TUO RAAMATU KÄSITYS ON SELKEÄ JA YKSINKERTAINEN SEKÄ TÄYNNÄ JUMALAN VIISAUTTA JA IHMISTUNTEMUSTA NIIN, ETTÄ SE ON IHMISELLE SOPIVIN.


      • TapioAKangasaho kirjoitti:

        Pitääkö tuohon nyt lainkaan vastata? Egon avulla voi tahdonvoimaa käyttämällä yrittää "kiristää" enkeleiltä tai pyhältä hengeltä vastausta. Itse en ole saanut varmaa vastausta, mutta taivaallinen on antanut kohtuullisen määrän eri teorioita. Itse olen nykyisin sillä kannalla, että kyllä tuo raamatun luomiskertomus saa riittää. Kyllä se on Jumalan viisaudella annettu julki.

        1. Raamatun luomiskertomus on lineaarisen aikakäsityksen mukainen, jossa tapahtumat etenevät alusta loppua kohden askel kerrallaan. Ja on vain tämä yksi maailma.
        2. Intian, Idän tai Etelän luomiskäsitys saattaa olla syklisen aikakäsityksen mukainen, jossa sama tapahtuma voi toistua tietyin säännöllisin tai epäsäännöllisin väliajoin yhä uudestaan ja uudestaan. Luominen, ylläpito ja tuhoaminen on tapahtunut useita kertoja eikä vain yhtä kertaa.
        3. Eräs Tieteen luomiskäsitys saattaa olla jopa rinnakkaisen aikakäsityksen mukainen. Jossa luominen voi tapahtua missä tahansa ajassa ja missä tahansa paikassa joko lineaarisesti tai syklisesti. Kaikki on suhteellista ajaltaan ja jopa kooltaan.
        4. Oma käsitykseni on, että varsinaista luomista ei ole vielä tapahtunut, vaan se tapahtuu tulevaisuudessa. Eletään takyonitaskussa, halokannella tai braanissa, joka on jollain tavalla raahautunut tai raahattu ennen luomista olevaan aikaan. Se sana, jota täällä kuumeisesti kootaan on sanaa joka voi olla jopa avustavassa roolissa tulevassa luomisessa.
        5. Klemeensin kirjeessä Korinttolaisille esitetään, että Jumala ENENTÄÄ LUOMAKUNTAA KIRKON TÄHDEN. Eli hän loi aurinkokuntaan lisää taivaankappaleita tai galaksiin lisää tähtiä yms. lennosssa.
        6. Eräs antiikin filosofi esitti teorian jonka mukaan Taivaalliset kaupungit loivat auringon, aurinko loi ilmakehän, Ilmakehä loi elämän, Elämä loi ihmisen, Ihminen loi viisauden ja viisaus loi taivaalliset kaupungit.

        NÄITÄ ERI KÄSITYKSIÄ OLI VÄHÄN TURHA ESITTÄÄ. KERÄILEN NIITÄ VAIN JA AINOASTAAN OMAAN KÄYTTÖÖNI. KYLLÄ KAI TUO RAAMATU KÄSITYS ON SELKEÄ JA YKSINKERTAINEN SEKÄ TÄYNNÄ JUMALAN VIISAUTTA JA IHMISTUNTEMUSTA NIIN, ETTÄ SE ON IHMISELLE SOPIVIN.

        Yksi meinasi unohtua eli tieteen käsitys:

        7. Big Bang ja sattuman tai luonnonlakien sekä evoluution muokkaama nykytodellisuus.

        Huomattava kannatus Nykyisin juuri tällä seitsemännellä vaihtoehdolla.


    • Anonyymi

      Nuolet ovat Mestarin käsistä.

    • kotipuu

      On valheella lyhyet jäljet itse uskovat omiin valheisiinsa, raamatun opetusta ei jumalattomat pysty edes opettamaan.

      • Anonyymi

        Riippumatta siitä, onko itä vai länsi, suuret mielet, jotka ovat olleet tekemisissä vedalaisten tekstien kanssa, ovat yhtä mieltä siitä, että perimmäinen todellisuus pysyy ajattomana ja muuttumattomana, ja se sisältyy vedalaisiin teksteihin, kuten Bhagavad-gitaan ja Upanishadeihin. 300 vuotta ennen kvanttimekaniikkaa Sir Isaac Newton keksi klassisen mekaniikan, joka kuvaa hyvin perustavanlaatuista toimintaa ja reaktiota. Newtonin koko fysiikan ja laskennan teos on otettu tukuittain Vedoista ja Keralan laskentakirjasta. Se otettiin yksinkertaisesti Vedoista, joissa sitä alun perin käytettiin muutosnopeuksien laskemiseen tähtitieteessä ja astrologiassa jo tuhansia vuosia ennen Newtonia.
        Nikola Tesla

        Toinen nerokas tiedemies oli Nikola Tesla. Muiden edellä mainittujen tavoin hän tiesi, että muinaisilla intialaisilla brahmaneilla (viisaat miehet), jotka olivat hyvin varustautuneet Veda-tietämyksellä, oli käsitys maailmankaikkeuden monimutkaisista laeista, matemaattisista kaavoista ja hienovaraisista toimintatavoista, jotka ylittävät reilusti kaiken sen, mitä voimme edes kuvitella nykyään.
        Tesla ymmärsi, että salaisuudet piilevät Vedoissa.
        Tesla ymmärsi, että salaisuudet olivat Vedoissa.

        On epävarmaa, miten Nikola Tesla tutustui Vedoihin. Suuri osa Teslan elämästä ja työstä on pyyhitty pois historiasta, koska tämä mestarillinen keksijä ja tiedemies halusi tuoda työnsä hedelmät ilmaiseksi maailman saataville (googleta "free energy Tesla", niin mielesi menee todella sekaisin). Valitettavasti meidän kannaltamme, koska hän ei yrittänyt käyttää nerouttaan voiton tavoitteluun ja muiden hyväksikäyttöön, hän koki takaiskun toisensa jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Neljä viidestä on valmis luopumaan venäläisestä energiasta

      hinnannoususta huolimatta. Suomalaiset vastustavat tiukasti putinismia. https://yle.fi/uutiset/3-12446857
      Maailman menoa
      183
      3156
    2. Sale on loistava presidentti

      Tulipa joskus kirjoitettua, että natojäsenyys tulee saada aikaa "Salen" aikana ja nyt se alkaa realisoitua " natoon jo huomenna" - teeman on hyväksyny
      Maailman menoa
      250
      2378
    3. Onko sinulla nainen sen miehen kanssa ihan älytön juttu?

      Vai mitä se tämä kaikki teidän pelinne täällä oikein on? Jospa se on vain sellaista kevyttä ja ohimenevää ihastumista..? Taitaa olla. Niin minä nyt vä
      Ikävä
      115
      1466
    4. Ano Turtiainen: Suomi olisi voinut olla Pohjolan Sveitsi

      Mitä kenelläkään voisi olla tällaista mielikuvaa vastaan?
      Maailman menoa
      375
      1415
    5. Kunpa voisin

      Edes lähettää viestiä sulle. Olet ajatuksissa sen verran paljon.
      Ikävä
      49
      1263
    6. Toimintasi on vainoamista

      Luulisi aikuisen ihmisen jo ymmärtävän..
      Tunteet
      109
      1111
    7. Eikö me nyt vaan

      Voitas.....kumpikin unohtaa toisemme ?
      Ikävä
      75
      944
    8. Miksi sä oot noin kylmä?

      Mitä tein väärin?
      Ikävä
      43
      863
    9. Eihän tää jää tähän mies?

      En ainakaan sitä haluaisi ✨
      Ikävä
      52
      809
    Aihe